توییتر یکی از ابزارهای قدرتمند شبکه اجتماعی و یک موتور جستجو است که  تقریبا هر نوع اطلاعاتی از فرهنگ عامه و اخبار محلی و جهانی گرفته تا موضوعات کاری و اخبار مربوط به برندهای مد و لباس در آن یافت می‌شود. همچنین شامل به‌روزرسانی شرکت‌ها و کسب‌وکارها هم می‌شود. بازاریابی توییتر می‌تواند یکی از بهترین روش‌های دیجیتال مارکتینگ باشد.

شرکت‌هایی نظیر HubSpot، قادر هستند کاربران و فالوورها را در توییتر، جهت عرضه محصولات به سوی خود جذب کرده و بدین ترتیب باعث افزایش آگاهی مردم از برند مورد نظر و ارتقای مبادلات و مواردی از این دست (که بیشتر درباره آن صحبت خواهیم کرد) می‌شوند.

توییتر روند گسترش و اشتراک محتوا را تسهیل کرده است. به‌ طور میانگین، ماهانه بیش از ۳۶۲ میلیون کاربر جهانی در توییتر عضو می‌شوند تا محتوای خود را با آن‌ها به اشتراک بگذارید.

تصور صدها میلیون کاربر که از طریق یک رسانه اجتماعی رایگان، شما را دنبال می‌کنند، بسیار هیجان انگیز است. با این حال، حقیقتا چطور مطمئن باشیم که محتوای خارق العاده‌ای تولید می‌کنیم که مردم جذب آن می‌شوند؟

در این راهنما، ما به این سوال به‌ علاوه سوالاتی از قبیل «استراتژی بازاریابی توییتر چیست؟»، «چطور می‌توانید از توییتر برای رشد کسب و کار خود استفاده کنید؟» و «چه رهنمودها و چه ترفندهایی باید به کار ببندید تا تلاش‌های شما در زمینه بازاریابی در توییتر، ثمر‌بخش باشند؟» پاسخ خواهیم داد. با ما همراه باشید.

استراتژی بازاریابی توییتر چیست؟

استراتژی بازاریابی توییتر، طرحی است که حول ایجاد، انتشار و اشتراک محتوا برای خریداران و فالوورها از طریق پلتفرم رسانه اجتماعی متمرکز شده است. هدف از این استراتژی، جذب فالوورهای جدید، ارتقای مبادلات، بهبود شناخت برندها و افزایش فروش است.

ایجاد استراتژی بازاریابی توییتر، شما را ملزم به پیگیری همان مراحلی خواهد کرد که هر استراتژی رسانه اجتماعی دیگری هم نیاز دارد.

  • تحقیق در مورد خریداران و پرسونل‌ها
  • ایجاد محتوای منحصر به‌ فرد و جذاب
  • زمان‌بندی پست‌هایی که منتشر می‌کنید
  • آنالیز بازخوردها و نتایج

بدین‌ ترتیب، شما از این‌ که چه چیزی توییتر را منحصر به‌ فرد می‌سازد، شگفت‌ زده خواهید شد. حقیقتا چرا برای ساخت پروفایل و محتوا در یک پلتفرم، زمان صرف می‌کنید؟

چه‌ چیزی توییتر را منحصر به‌ فرد می‌سازد؟

توییتر به‌ دلایل زیادی، یک ابزار قدرتمند بازاریابی است که این دلایل عبارتند از:

  • این پلتفرم رایگان است.
  • به شما اجازه می‌دهد تا مطالب خود را در عرض چند ثانیه به اشتراک گذاشته و تبلیغ کنید.
  • دسترسی شما را افزایش می‌دهد.
  • به شما اجازه می‌دهد تا خدمات و پشتیبانی سریعی به مشتری ارائه دهید.
  • جهت تحقیق در مورد رقبا و محتوای بازاریابی آن‌ها و این که ببینید آن‌ها از چه روش‌هایی استفاده می‌کنند، مثل یک موتور جستجو برای شما عمل می‌کند.
  • می‌تواند به عنوان یک موتور جستجو برای یافتن چشم‌اندازی برای شرکت خودتان عمل کند.
  • برای شما این امکان را فراهم می‌کند تا با فالوور‌های خود گفتگو کرده، آخرین به‌ روز‌رسانی در مورد شرکت خود را به اشتراک بگذارید و با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید.

اکنون پس از پرداختن به این که استراتژی بازاریابی توییتر چیست و چه چیز این پلتفرم را منحصر به‌ فرد می‌سازد به بررسی راه‌هایی می‌پردازیم که از طریق آن می‌توانید از توییتر برای کسب‌وکارتان استفاده کنید. این نکات به شما کمک خواهد کرد تا مبادلات را افزایش داده، روابط پایداری با فالوور‌های خود ایجاد کنید و آگاهی عمومی از برند خود را افزایش دهید.

چگونه از توییتر برای کسب‌وکار خود استفاده کنید؟

  • پروفایل خود را به صورت ویژه و خاص، سفارشی سازید
  • لیست توییتری تهیه کنید
  • چت توییتری راه بیاندازید
  • در توییتر تبلیغات کنید
  • ترافیک را به‌ سمت وب‌سایت خودتان هدایت کنید
  • از توییتر مومنت استفاده کنید
  • در توییتر تایید شوید
  • بر رشد تعداد فالوور‌هایتان تمرکز نمایید

وقتی شروع به استفاده از توییتر برای کسب‌وکارتان می‌کنید، مراحلی وجود دارد که برای اطمینان از رسیدن به هدف باید طی کنید. بسته به اهداف و اندازه شرکت و صنعتی که به‌ راه انداخته‌اید، می‌توانید مراحل ذیل را انتخاب کنید (ممکن است برخی از آن‌ها را قبلا انجام داده باشید) یا این‌ که از آن‌ها صرف نظر نمایید.

چگونه از توییتر برای بهبود به اشتراک‌گذاری، جذب فالوور و بازاریابی در پلتفرم استفاده کنیم؟

حال زمان آن رسیده تا یاد بگیرید که چطور می‌توانید از توییتر برای بازاریابی و جذب مشتریان بیشتر، استفاده کنید. با ما همراه باشید.

۱. پروفایل خود را به صورت ویژه و خاص، سفارشی سازید

خواسته شما این است که وقتی کسی به پروفایل توییتر شرکت شما نگاه می‌کند، به طور خودکار متوجه شود که این پروفایل شما است. به این معنی که شما باید پروفایل توییتر خود را با لوگو، رنگ و هر چیز قابل تشخیص و به یادماندنی دیگری به‌ صورت خاص طراحی کنید. چند مکان وجود دارد که شما می‌توانید در آن‌جا پروفایل خود را سفارشی سازید.

۱-۱. Handle

handle توییتر شما همان نام کاربری شما می‌باشد (به عنوان مثال، دسته ما hubspot@ است) که باید شامل نام شرکت شما باشد تا فالوور‌ها، مشتری‌ها و طرفداران شما بتوانند به راحتی نام شما را جستجو کرده و شما را در پلتفرم بیابند. هنگامی‌ که در توییتر، حساب کاربری خود را ثبت می‌کنید، می‌توانید Handle خود را ایجاد نمایید.

۱-۲. Header

Header در پروفایل توییتر شما همان تصویر پس زمینه شما می‌باشد. شما می‌توانید یک عکس منحصر به‌ فرد، لوگو، یا هر عکس دیگری را برای header خود انتخاب کنید.

۱-۳. تصویر پروفایل

تصویر پروفایل توییتر شما نشانگر تعامل، پست‌ها و توییت‌های شما در این پلتفرم است. این تصویر چیزی بالاتر از هویت شخصی شما می‌باشد و می‌تواند شامل لوگو، حروف اول نام شرکت یا مدیر‌عامل باشد.

۱-۴. بیو

بیو در توییتر شرایطی را فراهم می‌کند تا هر کسی که از پروفایل شما دیدن می کند، خلاصه‌ای کوتاه در مورد شما در ۱۶۰ کاراکتر یا کمتر را مشاهده نماید. بیو می‌تواند شامل بیان کارهای شما، تعریف و تمجید در مورد آن‌چه که شرکت شما انجام می‌دهد یا هر چیز شگفت انگیز و جذاب دیگری باشد.

۱-۵. URL وبسایت

در قسمت پایین بیوی تصویر پروفایل شما، مکانی وجود دارد که می‌توانید URL خود را جهت هدایت مستقیم به وب‌سایت خود قرار دهید.

۱-۶. روز تولد

در همان مکان URL، شما می‌توانید روز تولد شرکت خود یا روزی که شرکت تأسیس شده را قرار دهید. از این طریق، مخاطبین شما می‌توانند کسب‌وکار شما را بیشتر بشناسند.

تکمیل پروفایل در بازاریابی توییتر

۲. لیست توییتری تهیه کنید

لیست توییتری که هر کاربری توانایی ایجاد و مشاهده آن‌ را دارد، یک گروه سازمان‌یافته از اکانت‌هایی است که شما آن‌ها را انتخاب کرده و در یک دسته خاص قرار داده‌اید. به عنوان مثال، در HubSpot، کارشناسان سرگروه، کارشناسان برتر بازاریابی، پادکسترهای برتر بازاریابی و غیره هستند. وقتی شما لیست توییتری را باز می‌کنید، تنها توییت‌های ارسال‌شده توسط اکانت‌های داخل لیست را مشاهده می‌نمایید.

اگر شما تنها اکانت‌های خاصی را دنبال کنید، لیست توییتری فوق‌العاده‌ای خواهید داشت. شما می‌توانید لیست خود را به گروه‌هایی مانند انگیزش کسب‌وکار، رقبا و مخاطبان هدف تقسیم کرده تا قادر باشید به ‌آسانی پست‌ها، تعاملات و محتوای آن‌ها را بررسی کنید.

 

تهیه لیست در بازاریابی توییتر

۳. چت توییتری راه بیاندازید

شما می‌توانید برای جذب فالوورهای خود چت توییتری راه بیاندازید، در مورد یک موضوع بحث کنید، احساس مشترک ایجاد کرده و از مخاطبان خود بخواهید نظرات خود را در مورد کارتان بگویند.

برای راه‌اندازی یک چت توییتری (توییتر چت)، نیاز به انتخاب یک موضوع، اختصاص زمان و تاریخ برای چت و ایجاد یک هشتگ برای چت دارید. شما می‌توانید در یک توییت، روی وب‌سایت و در قسمت بیو و هر جایی که بخواهید، این اطلاعات را با فالوور‌هایتان به اشتراک بگذارید.

هر کسی که می‌خواهد در توییتر چت شرکت کند، باید قادر به دیدن تمام سوالات، پاسخ‌ها و نظرات مطابق با موضوع انتخابی شما از طریق جستجوی هشتگ مربوطه باشد و همچنین بتواند نظرات خودش را با افزودن هشتگ به آن‌ها به اشتراک بگذارد.

توییتر چت‌ها، تعامل و مشارکت را در پروفایل شما تقویت کرده و شرایطی را ایجاد می‌کنند تا افراد در مورد برند شما صحبت کنند. این امر امکان یک تجربه شخصی‌تر را برای مخاطبان و کسب‌وکار شما فراهم می‌نماید.

استفاده از چت در بازاریابی توییتر

۴. در توییتر تبلیغات کنید

تبلیغ از طریق توییتر راهی عالی برای دسترسی به مخاطب است. این کار باعث می‌شود توییت‌های شما به راحتی توسط صدها نفر دیده شده و به افزایش فالوورهای شما کمک ‌کند. شما می‌توانید این کار را از قسمت promoted tweets یا Twitter Ads انجام دهید.

۴-۱. Promoted Tweets

این قسمت، توییت‌های شما را در موج‌های توییتری و همچنین در نتایج جستجوی کاربران خاص ظاهر می‌کند. این یک گزینه عالی برای کسانی است که به دنبال افراد بیشتری در یک صفحه خاص می‌گردند. تا زمانی که به این تبلیغات در توییتر ادامه می‌دهید، باید مبلغی را به صورت ماهانه پرداخت کنید.

توییتر، تبلیغات توییتری شما را در یک کمپین روزانه قرار می‌دهد که هدف آن تعیین نوع مخاطبانی است که شما قبلاً در تنظیمات توییتر، آن‌ها را مشخص کرده اید. تمام کاربران توییتر همان‌طور که با محتوای تولیدی شما ارتباط دارند، می‌توانند با تبلیغات شما هم تعامل داشته باشند.

۴-۲. Twitter Ads

اگر شما از انواع مختلف توییت‌ها برای دستیابی به هدف خود در کسب‌وکار استفاده می کنید، Twitter Ads گزینه فوق العاده‌ای برای شما خواهد بود. اگر شما به دنبال افزایش تعداد فالوور و شناساندن برند خود از طریق این پلتفرم هستید، گزینه ایده‌آلی را انتخاب کرده‌اید.

این قسمت امکان نصب برنامه، تماشای ویدئو و ورود به وب‌سایت و همچنین هدف قرار دادن مخاطبین برای کمپین شما را فراهم می‌کند که البته هر کدام از این موارد بر مبلغ پرداختی شما تأثیر‌گذار خواهند بود.

۵. ترافیک را به‌ سمت وب‌سایت خودتان هدایت کنید

توییتر می‌تواند به هدایت ترافیک به سمت وب‌سایت شما کمک کند. راه‌هایی برای قرار دادن URL وب‌سایت و همچنین افزودن لینک به صفحات وب و وبلاگ به توییت‌های شما وجود دارد. در این‌جا چند راهکار برای هدایت ترافیک به سمت وب‌سایت شما در جهت کمک به افزایش فروش ارائه خواهد شد.

  • URL وب‌سایت خود را در قسمت پایین بیو در پروفایل خود قرار دهید.
  • لینک‌های وب‌سایت خود را در توییت‌ها قرار دهید.
  • هر محتوایی که شامل پیوند مستقیم به وب‌سایت شما است یا وبلاگ‌هایی که دیگران در مورد شما به اشتراک می گذارند را باز توییت نمایید.
  • توییت‌های خود را توسط Twitter Timeline در وب‌سایت خود قرار دهید.
  • Twitter Ads را طوری تنظیم نمایید تا کاربران را به یک صفحه خاص در وب‌سایت شما هدایت کند.

۶. از توییتر مومنت استفاده نمایید

Twitter Momentها مجموعه‌ای از توییت‌ها در مورد یک موضوع یا رویداد خاص هستند. در واقع، آن‌ها مانند “بهترین” مجموعه از توییت‌ها در مورد موضوع انتخابی شما می‌باشند. به عنوان مثال، قسمت Twitter Moment شامل بخش‌هایی نظیر “امروز”، “اخبار”، “سرگرمی”و “تفریح” می‌باشد. شما می‌توانید قسمت مخصوص به خود را در پروفایل‌تان ایجاد کنید.

 

شما می‌توانید گروه‌هایی را در Twitter Moments سازمان‌دهی کنید تا به شما در حوزه رویدادهای کسب‌وکارتان، کمپین‌ها و اخبار مرتبط با صنعت شما کمک کنند. همچنین، این قسمت می‌تواند با تبلیغ یک رویداد با موضوع خاص مرتبط با شرکت شما، کمک کند تا تصویر برند خود را با اعضا به اشتراک بگذارید.

 

توییتر مومنت و بازاریابی توییتر

۷. در توییتر تایید شوید

بسته به وسعت شرکت یا صنعتی که به‌ راه انداخته‌اید، می‌توانید از توییتر درخواست کنید تا پروفایل شما را تأیید کند.

توییتر اعلام کرده است که تنها درخواست‌هایی را برای تأیید می‌پذیرد که مربوط به کارهایی نظیر “موسیقی، بازیگری، مد، دولت، سیاست، مذهب، روزنامه‌نگاری، رسانه، ورزش، کسب‌‌وکار و سایر زمینه‌های مورد توجه” باشند. اگر توییتر درخواست شما را پذیرفته و پروفایل شما را تأیید نماید، یک نشان آبی رنگ با یک علامت تأیید در داخل آن در کنار Handle شما ظاهر خواهد شد. این علامت، نماد یک حساب کاربری معتبر است.

تأیید شدن توسط توییتر، مانع از دنبال کردن حساب‌های کاربری اشتباه یا حساب‌هایی با محتوا، نام کاربری و Handle مشابه توسط مخاطبان خواهد شد. همچنین، یک حساب کاربری تأیید شده به کسب‌وکار شما جلوه قانونی و اعتماد بیشتری می‌بخشد.

تأیید در بازاریابی توییتر

۸. بر رشد تعداد فالووهایتان تمرکز کنید

نیازی به گفتن نیست که هر چقدر تعداد فالووورهای شما بیشتر باشد، افراد بیشتری شما را دیده و با شما تعامل می کنند. وقتی تعداد فالوورهایتان را افزایش دهید، شانس بیشتری برای شناساندن برند خود به دیگران و همچنین هدایت ترافیک بیشتر به سمت وب‌سایت خود خواهید داشت.

چگونه به‌ سرعت، تعداد فالووها را در توییتر افزایش دهیم؟

تعدادی از راه‌هایی که می‌توانید تعداد فالوورها را در توییتر افزایش دهید در این‌جا بیان شده است:

  • مطمئن شوید محتوای شما قابل به اشتراک‌گذاری است.
  • از هشتگ‌های منحصر به‌ فرد استفاده کنید.
  • محتوای جذاب ایجاد کنید. (مثل جایزه، مسابقه، سوال و نظرسنجی)
  • از قسمت social media) influencers) توییتر درخواست کمک نمایید.
  • لینک‌های پروفایل توییتر را در وب‌سایت خود قرار دهید.
  • با فالوورهای خود تعامل داشته باشید، محتوای آن‌ها را باز توییت کنید تا احتمال این‌ کار از طرف آن‌ها هم برای شما بیشتر شود.

اکنون که چگونگی استفاده از توییتر را برای کسب‌وکار بررسی کردیم، به بررسی نکات و ترفندهایی می‌پردازیم که می‌توانید در پروفایل خود اعمال کنید تا به بهبود بازاریابی شما در این پلتفرم کمک کند.

۱۳ نکته بازاریابی توییتر

۱. در قسمت Twitter Ads از کلمات کلیدی استفاده کنید.

۲. از هشتگ‌ها استفاده کنید.

۳. برنامه‌ای برای به اشتراک گذاشتن محتوا تنظیم کنید.

۴. یک کمپین توییتری راه بیاندازید.

۵. قسمت بیوی پروفایل را قوی بنویسید.

۶. از تصاویر و فایل‌های ویدئویی استفاده کنید.

۷. با فالوورهایتان تعامل داشته باشید.

۸. رویدادهای رسانه‌ای را به اشتراک بگذارید.

۹. مراقب حساب‌های توییتری رقبای خود باشید.

۱۰. در زمان تولید محتوا، به علایق و نیازهای فالوورها توجه کنید.

۱۱. مراسم‌ها و برنامه‌های خود را معرفی کنید.

۱۲. پیام‌های خود را به طور منظم بررسی کنید.

۱۳. کارخود را تجزیه و تحلیل نمایید.

نکات ذیل در بازاریابی توییتری، جهانی هستند، بدین معنی که در هر نوع کسب‌وکار و در هر نوعی از صنعت قابل اجرا می‌باشند.

۱. در قسمت Twitter Ads از کلمات کلیدی استفاده کنید

کلیدواژه هدف یکی از اجزای Twitter Ads می‌باشد. کیلدواژه‌ها به شما اجازه می‌دهند تا از طریق کلمات و عبارات مختلفی که در محتوای خود به ‌کار می‌برید، کاربرانی که این کلمات را جستجو کرده‌اند به سوی خود جذب کنید. بدین صورت، در همان زمان شما قادر خواهید بود تا به مخاطبان مورد نظر خود که به کسب‌وکار، محتوا و سرویس‌های ارائه‌ شده توسط شما مرتبط هستند، دسترسی پیدا کنید. در توییتر دو نوع کلیدواژه هدف وجود دارد که شامل جستجو و جدول زمانی است.

۱-۱. جستجوی کلیدواژه هدف

جستجوی کلمات کلیدی، توییت‌های شما را برای کاربرانی که آن کلمات را جستجو کرده‌اند و مرتبط با کسب‌وکار شما است، نمایش می‌دهد. به عنوان مثال، اگر شما کلوچه‌های بدون گلوتن می‌فروشید، شما می‌توانید کاربرانی را هدف قرار دهید که توییت‌هایی مثل پختن، کلوچه، گلوتن، عدم تحمل گلوتن یا بیماری سلیاک را جستجو می‌کنند.

۱-۲. زمان‌بندی کلیدواژه هدف

در این‌جا شما می‌توانید بر روی احساسات، تفکرات، فعالیت‌ها وعواطف کاربرانی که توییت کرده‌اند، کار کنید. به عنوان مثال، اگر شما یک شرکت تولید چرخ و محور هستید، می‌توانید کلمات و عبارات کاربران نظیر “اجرای مسابقه”، نکات روز مسابقه” و “آموزش ماراتن” را به عنوان کلیدواژه هدف قرار دهید.

۲. از هشتگ‌ها استفاده کنید

آیا می‌دانستید توییت‌هایی که شامل هشتگ هستند، دو برابر سایر توییت‌ها مخاطب دارند؟

افزودن هشتگ به توییت‌ها راهی فوق العاده برای افزایش تأثیرگذاری در توییتر است. دستور‌العمل‌هایی برای استفاده از هشتگ‌ها وجود دارد، تا مطمئن شوید به حداکثر تعداد افراد ممکن دست پیدا می‌کنید.

  • هشتگ منحصر به‌ فردی برای کسب‌وکارتان بسازید تا فالوورها و مخاطبان شما بتوانند به آسانی، شما و محتوایتان را پیدا کنند.
  • هشتگی مرتبط و به یادماندنی را برای گروه‌های دیگر مثل کمپین خاصی که به را انداخته‌اید، بسازید.
  • از Twitter Analytics برای بررسی موفق‌ترین هشتگ‌هایتان استفاده کنید تا از به کار بردن آن‌ها در توییت‌های بعدی مطمئن باشید.
  • بیش از حد از هشتگ‌ها استفاده نکنید، ممکن است برای مخاطبین شما آزار دهنده به نظر برسد (لازم به گفتن نیست که از نظر زیبایی شناختی هم مطلوب نخواهد بود). همچنین، توییت‌هایی با بیش از دو هشتگ، نسبت به توییت‌هایی با یک یا دو هشتگ، کاهش ۱۷ درصدی در جذب مخاطب دارند.

۳. برنامه‌ای برای به اشتراک گذاشتن محتوا تنظیم کنید

همان‌طور که تعداد فالوورهایتان را افزایش می‌دهید، برای اطمینان از این که آن‌ها همواره با محتوا و کسب‌وکار شما در ارتباط هستند، باید به طور منظم پست‌هایی را در توییتر قرار دهید. نه تنها شما باید به طور منظم توییت کنید، بلکه در زمان مناسبی از روز این کار را انجام دهید. در این‌جا به بررسی بهترین زمان (به طور متوسط) برای به اشتراک گذاشتن محتوای توییتر خواهیم پرداخت:

  • در ساعت ۱۰-۸ صبح و ۹-۶ بعد از ظهر (در ارتباط با برنامه رفت‌وآمد) روزهای کاری هفته.
  • حوالی ظهر یا در ساعت ۶-۵ بعد از ظهر در هر روزی از هفته.
  • برای شرکت‌های B2C، بهترین روز برای توییت، آخر هفته است.
  • برای شرکت‌های B2B، بهترین روز برای توییت، روزهای کاری هفته است.

در مورد این که چگونه محتوای خود را در توییتر پست کنید، قاعده مشخصی وجود ندارد. بیشتر مهم است که محتوایی که به اشتراک می گذارید، هدف و معنای مشخصی داشته باشد. شما می‌توانید Twitter Analytics را به‌ طور مفصل بررسی کنید تا دریابید، روزهایی که تعداد بیشتر یا کمتری محتوا پست می کنید، چه تأثیری در جذب مخاطب داشته و کدام‌ یک مؤثرتر بوده است.

وقتی زمان و چگونگی پست کردن محتوای خود را مشخص کردید، می‌توانید از ابزار مدیریت رسانه‌های اجتماعی کمک بگیرید. بدین ترتیب شما می‌توانید توییت‌ها و برنامه زمان‌بندی آن‌ها را از قبل انجام داده و و روی سایر کارهایی که باید انجام دهید، تمرکز نمایید.

در اینجا چند نمونه از ابزارهای محبوب رسانه‌های اجتماعی که می‌توانید در استراتژی بازاریابی توییتر به کار ببرید، ذکر شده است:

  • Sprout Social؛ طیف وسیعی از ویژگی‌هایی که برای رسیدن به مخاطب مورد نظر نیاز دارید، شامل تحلیل پلتفرم، ابزار مدیریت، قابلیت برنامه‌ریزی و جزئیاتی در مورد نوع محتوایی که مخاطب شما می‌خواهد، فراهم می‌کند.
  • Twitter Analytics؛ با آنالیز توییت‌های شما، کمک می‌کند تا بفهمید کدام محتوا به رشد کسب‌وکارتان کمک کرده و این که در مورد مخاطبان خود بیشتر بیاموزید.
  • HubSpot؛ دارای یک ابزار اجتماعی است که می‌توانید از طریق آن برای پست‌ها یک برنامه از پیش زمان‌بندی‌شده طراحی کنید، به طور مستقیم با مخاطبان خود در ارتباط بوده و بفهمید چطور تعاملات توییتری شما به این امر کمک می‌کند.

۴. یک کمپین توییتری راه بیاندازید

کمپین‌های بازرایابی رسانه‌های اجتماعی از هر نوع، راه بسیار خوبی برای دست‌یابی به مخاطب، فروش و افزایش ترافیک وب‌سایت است. شما می‌توانید چنین کمپینی را به ویژه برای توییتر راه بیاندازید تا به وسیله آن تعداد فالوورهایتان را افزایش داده و در عین حال، آن‌ها را با برند خود بیشتر آشنا کنید. برای ایجاد کمپین بازاریابی توییتر، باید از همان مراحلی که برای هر نوع کمپین بازاریابی وجود دارد، پیروی کنید.

  • در مورد رقبایتان تحقیق کنید
  • تعیین کنید چگونه مخاطبان خود را جذب کرده‌اید
  • نوع محتوایی را که می‌خواهید بسازید، انتخاب کنید
  • محتوای خود را به اشتراک گذاشته و تبلیغ کنید
  • نتایج خود را تحلیل کنید

۵. قسمت بیوی پروفایل را قوی بنویسید

نوشتن یک بیوی قوی و به یادماندنی در پروفایل توییتر بسیار ضروری است. زیرا، بیو در توییتر نخستین بخشی از پروفایل شما است که بازدیدکننده در مورد شرکت شما می‌خواند. این بخش شما را معرفی می‌کند و باید مختصراً توضیح دهد که بازدیده کننده از صفحه و محتوای شما چه انتظاری می‌تواند داشته باشد. شما تنها ۱۶۰ کاراکتر برای این‌ کار در اختیار دارید، بنابراین در انتخاب کلمات، هوشمندانه عمل کنید تا اطمینان یابید که بیوی شما برند و شرکت شما را به درستی معرفی می کند.

۶. از تصاویر و فایل‌های ویدئویی استفاده کنید

در صورت امکان، سعی کنید از تصاویر و ویدئوهای با کیفیت در توییت‌های خود استفاده کنید. ثابت شده است که توییت‌های حاوی تصاویر، بهتر از توییت‌های متنی هستند. عکس‌ها و تصاویر، عناصر چشم‌گیر و جذاب محتوای شما برای کاربران توییتر، هنگام بازدید از صفحه شما خواهند بود. در واقع فیلم‌ها از توییت‌های حاوی تصاویر هم بهتر عمل می‌کنند. این توییت‌ها به طور میانگین شش برابر جذاب‌تر از توییت‌های دیگر هستند.

تصاویر و فیلم‌ها راه بسیار خوبی برای نمایش خط تولید محصول شما است، در عین این‌ که محتوای شما را شخصی‌تر خواهد کرد. به‌ علاوه، وجود تصویر و فیلم در توییت شما جذابیت آن را افزایش می‌دهد و چه کسی خواهان این امر نیست؟!

۷. با فالوورهایتان تعامل داشته باشید

به یاد داشته باشید که ارتباط با فالوورها برای رشد کسب‌‌وکارتان و افزایش تعداد فالوررها ضروری است. این کار باعث می‌شود که فالوورها و مخاطبان شما احساس خوبی داشته و باز هم از پروفایل شما بازدید کرده و در عین حال، به برند شما احساس وفاداری نمایند. به عنوان مثال، اگر کسی پست یا نظرات شما را باز توییت کند، این عمل او را “لایک” یا با یک توییت، پاسخی برای او ارسال کنید.

۸. اتفاقات رسانه‌ای را به اشتراک بگذارید

اگر از کسب‌کار شما در رسانه نام برده شده است، مقالات، فیلم‌ها، URL و عکس‌ها را در توییتر به اشتراک بگذارید. این امر موجب می‌شود تا کسب‌وکار شما برای هر کسی که از صفحه شما دیدن می‌کند، وجهه قانونی‌تری داشته باشد. همچنین، تعداد فالوورهای شما نشان می‌دهد که قبلاً افراد زیادی محصولات و شرکت شما را دنبال کرده‌اند. این یک راه فوق‌العاده برای انتشار موفقیت‌های شما برای مخاطبین است. همچنین می‌توانید در توییت‌های خود لینک‌های بازگشتی قرار دهید تا مخاطبان با یک کلیک به منبع اصلی منتقل شوند. این یعنی هدایت ترافیک به وب‌سایتی که از شما نام برده است و احتمالاً باعث بالا رفتن تعداد فالوورها و شناساندن برند شما خواهد شد. این امر به طور بالقوه موجب خواهد شد تا در آینده هم در بخشی از محتواها از شما نام برده شده و به اشتراک گذاشته شوید.

۹. مراقب حساب‌های توییتری رقبای خود باشید

از طریق توییتر می‌توانید مراقب بازاریابی توییتر رقبای خود باشید. شما می‌توانید آن‌ها را فالوو کرده و به سادگی آن‌ها را جستجو کنید تا ببینید چه چیزی پست می‌کنند. همچنین می‌توانید اطلاعات پایه‌ای در مورد تعداد باز توییت‌ها، نظرات و پاسخ‌های آن‌ها به دست آورید. این یک راه ساده برای این است که ببینید رقبایتان از چه استراتژی بازاریابی توییتر استفاده می‌کنند و آیا مفید خواهد بود یا خیر؟

۱۰. در زمان تولید محتوا، به علایق و نیازهای فالوورها توجه کنید

برای دست‌یابی به مخاطب و اطمینان از این‌که محتوای شما مورد علاقه آن‌ها است، باید بر روی علایق و نیازهای آن‌ها تمرکز کنید، که این امر مرتبط با نحوه به اشتراک‌گذاری محتوا و آن‌چه که به اشتراک می‌گذارید و نحوه ارائه آن می‌باشد. وقتی به نیازهای مخاطب پاسخ می‌دهید، آن‌ها هم با احتمال بیشتری به دنبال کردن و تعامل با شرکت شما ادامه می‌دهند. با مطالعه نیازهای مخاطب قادر خواهید بود محتوایی را که آن‌ها به دنبالش هستند را به اشتراک بگذارید. به‌ علاوه، شما همیشه می‌توانید سؤالاتی را توییت کنید، نظرسنجی نموده و بازخوردها را ببینید و حتی یک چت توییتری بسازید و نظرات بیشتری در مورد این‌ که چه نوع محتوایی مورد نظر مخاطب شما است، دریافت کنید.

۱۱. مراسم‌ها و برنامه‌های خود را معرفی کنید

شما می‌توانید رویدادهای کسب‌وکارتان را از طریق توییتر تبلیغ نمایید. مشابه کمپین توییتری، شما می‌توانید یک هشتگ منحصر به‌ فرد برای رویدادهای مختلف (مثل به راه انداختن مهمانی، جوایز و مسابقات) بسازید یا توییت‌های مختلفی را فهرست کنید (از یکی از ابزارهای مدیریت رسانه‌های اجتماعی استفاده کنید) تا هر مناسبت خاصی را که شرکت شما میزبان آن است، تبلیغ کنید. از این راه، مخاطبان شما، چه فالوور شما باشند و چه نباشند، این فرصت را خواهند داشت تا برای ثبت نام، حضور یا مشارکت در رویدادهای شما اطلاعات کافی داشته باشند.

۱۲. پیام‌های خود را به طور منظم بررسی کنید

توییتر هم مشابه دیگر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی، یک صندوق پستی برای کاربران خود فراهم کرده است تا بتوانند از طریق پیام خصوصی در ارتباط با هر سؤال، دغدغه یا نظری که دارند، با شما تماس بگیرند. بنابراین، اطمینان یابید که به طور منظم صندوق پستی خود را چک می‌کنید که این امر می‌تواند به شناخت پشتیبانی و خدمات مشتری در کسب‌وکار شما کمک کرده و همچنین توجه شما را نسبت به فالوورها و مشتری‌ها نشان می‌دهد.

۱۳. کار خود را تجزیه و تحلیل کنید

با تمام این‌ کارهایی که در بازاریابی توییتر کسب‌وکارتان انجام می‌دهید، می‌خواهید اطمینان یابید که تلاش‌های شما در نیل به اهدافتان که بیشتر مربوط به هدایت ترافیک به سمت وب‌سایت، افزایش مبادلات و ارتقا آگاهی از برندتان است، موفقیت‌آمیز باشد. شما می‌توانید با تحلیل کارتان، موفقیت بازاریابی توییتر خود را در این زمینه‌ها (و زمینه‌های بیشتر) برآورد نمایید. برای انجام این کار، باید به معیارهایی که برایتان اهمیت دارند، توجه کرده و سپس مشخص کنید که چگونه آن‌ها را پیگیری می‌کنید.

کدام معیار در توییتر پیگیری شود؟

با توجه به این که هر کسب‌وکاری منحصر به‌ فرد بوده و اهداف مختلفی دارد، شما نمی‌توانید تمام معیارهای توییتر که در ذیل آمده است را پیگیری کنید (یا ممکن است به دنبال معیار‌های اضافی دیگری باشید). با این حال، ما لیستی از معیارهای احتمالی برای شروع کار شما را در نظر گرفته‌ایم که عبارتند از:

تعامل: به باز توییت‌ها، فالووها، پاسخ‌ها، موضوعات مورد علاقه و کلیک از طریق توییت‌های خود (شامل تمام هشتگ‌ها و لینک‌ها) نگاه کنید.

تأثیرگذاری: تعداد دفعاتی که توییت‌های شما در یکی از جداول زمانی مخاطبانتان ظاهر شده است را بررسی کنید (این‌ که آیا واقعاً آن‌ها شما را دنبال می‌کنند یا خیر؟)

هشتگ‌ها: ببینید کدام‌ یک از هشتگ‌هایتان بیشتر توسط مخاطبان و فالوورها استفاده می‌شوند.

توییت‌های برتر: توییت‌هایی که بیشترین تعامل را داشته‌اند، بررسی کنید.

همکاران: همگام با موفقیت هر یک از همکاران، افرادی که به آن‌ها اجازه دسترسی مدیریتی به حسابتان را داده‌اید، که توییت‌های خود را دارند، شما می‌توانید برخی از تاکیتک‌های خود را به طور منظم اجرا یا کاملاً حذف نمایید.

نحوه پیگیری تجزیه و تحلیل توییتر

تعدادی از ابزارهای مدیریت رسانه اجتماعی مانند Sprout Social، HubSpot و Hootsuite با ویژگی تجزیه و تحلیل خودکار وجود دارند. این ابزارها برای کسانی مناسب هستند که قبلاً یک ابزار مدیریتی را جهت کمک به زمان‌بندی پست‌هایشان انتخاب کرده‌اند. به هر حال، یکی از رایج ترین ابزارهای تجزیه و تحلیل برای توییتر، Twitter Analytics می‌باشد که به طور ویژه برای پلتفرم طراحی شده است.

Twitter Analytics

Twitter Analytics به شما کمک می‌کند تا بفهمید چگونه محتوای شما مخاطب را تحت تأثیر قرار می‌دهد و راه‌هایی را نشان می دهد که از طریق آن فعالیت شما در پلتفرم می‌تواند به رشد کسب‌وکارتان کمک کند. این ابزار رایگان بوده، برای تمام کاربران قابل دسترسی است و شامل اطلاعاتی در مورد سرعت تعامل در توییتر شما، تأثیرگذاری‌ها، فعالیت توییتری و اطلاعاتی درباره فالوورهای شما است.

بسته به نیازهای کسب‌وکارتان، شما می‌توانید داده‌های Twitter Ads (در صورت پرداخت هزینه آن) را در Twitter Analytics وارد کنید. در نهایت، تعدادی منابع و برنامه‌های شخص ثالث هم وجود دارد که شما می‌توانید دانلود کرده و همراه با Twitter Analytics به کار ببرید تا نگاهی عمیق‌تر به انواع ویژه داده‌ها مثل جزئیات اطلاعات عملکرد هشتگ یا چگونگی عملکرد دیگر Handle های توییتر در صنعتتان داشته باشید.

شروع بازاریابی توییتر

توییتر یک ابزار قدرتمند بازاریابی و یک پلتفرم رسانه اجتماعی است که هر کسب‌وکاری می‌تواند از مزایای آن بهره‌مند شود. با کمک این ابزار می‌توانید ترافیک بیشتری به سمت وب‌سایت خود هدایت کنید، آگاهی از برند خود را افزایش دهید، با مخاطبان خود تعامل کنید، با فالوورها و مشتریان خود ارتباط شخصی برقرار کنید، مبادلات را ارتقا داده و فروشتان را افزایش دهید.