جهت خرید مقاله کلیک کنید

پاورپوینت مدیریت استراتژیک درشرکت سیرزبا رویکرد پیش بینی محیط و تحلیل رفتار مصرف کنندگان

  مدیریت استراتژیک درشرکت سیرزبا رویکرد پیش بینی محیط و تحلیل رفتار مصرف کنندگان

نحوه فروش در بازار سیرز: سه برنامه برای فروش
اکنون که پاسخ این سؤال را دارید که «بازار سیرز چیست؟» سوال بعدی شما احتمالاً این است که “چگونه در بازار سیرز بفروشم؟” Sears سه برنامه را ارائه می دهد که می توانید در پلتفرم خود استفاده کنید:

۱٫ در بازار سیرز بفروشید
با فروش در بازار سیرز، شما برای فروش محصولات خود تلاش می کنید. اگر این گزینه را انتخاب کنید، می توانید لیست محصولات را پست کنید و آن محصولات را در وب سایت سیرز بفروشید. وقتی مشتریان محصولات شما را سفارش می دهند، سیرز درخواست را پردازش می کند.

شما یک سند تولید شده توسط سیستم دریافت خواهید کرد که جزئیات سفارش را مشخص می کند. از آن نقطه، شما باید سفارش را انجام دهید و آن را به تنهایی برای مشتری ارسال کنید. اگر این گزینه را انتخاب کنید، خودتان کار را انجام می دهید – باید سفارشات را انجام دهید و به تنهایی ارسال کنید.

سیرز فقط سفارشات را برای شما پردازش می کند و از شما انتظار دارد که از آن نقطه به آن رسیدگی کنید.

۲٫ فروش از طریق سیرز
فروش از طریق سیرز که به عنوان تکمیل شده توسط سیرز نیز شناخته می شود، گزینه ای عالی برای افرادی است که می خواهند محصولات خود را بفروشند اما زمانی را برای رسیدگی به سفارشات ندارند. با فروش از طریق سیرز، محصولاتی را که می خواهید بفروشید به انبار سیرز ارسال می کنید. پس از رسیدن محصولات، سیرز محصولات شما را موجودی و ذخیره می کند.

وقتی شخصی سفارشی می دهد، سیرز سفارش را از انبار خود انجام می دهد و آن را برای مشتریان ارسال می کند. اگر این گزینه را انتخاب کنید، هزینه ذخیره سازی از ۰٫۴۵ تا ۰٫۶۰ دلار به ازای هر فوت مکعب، علاوه بر هزینه اشتراک ماهانه ۳۹٫۹۹ دلار پرداخت خواهید کرد.

۳٫ با سیرز تبلیغ کنید
آخرین گزینه ای که دارید این است که با سیرز تبلیغ کنید. وقتی با سیرز تبلیغ می کنید، می توانید به مخاطبان وسیعی از خریداران در سایت آنها دسترسی پیدا کنید و آنها را وادار کنید که به محصولات شما علاقه مند شوند. این یک راه عالی برای شما برای به نمایش گذاشتن نام تجاری یا محصولات منحصر به فرد خود است که با مخاطبان شما طنین انداز می شود.

سه نوع تبلیغات وجود دارد که می توانید در سایت سیرز اجرا کنید:

تبلیغات نمایشی: با تبلیغات نمایشی، می‌توانید در بخش‌های خاصی مانند لوازم خانگی یا الکترونیک تبلیغ کنید تا به افرادی که در آن صفحات محصولات را جستجو می‌کنند دسترسی پیدا کنید. این تبلیغات به شما این امکان را می دهد که زمانی که به دنبال محصولات مشابهی هستند که شما ارائه می دهید، به جمعیت هدف خود برسید.
تبلیغات محصولات ویژه: با تبلیغات محصولات ویژه، می توانید محصولات خاصی را در نتایج جستجو تبلیغ کنید. این تبلیغات دید بیشتری دارند و به شما این امکان را می دهند که به افراد بیشتری دسترسی پیدا کنید. به عنوان یک جایزه، فقط زمانی پرداخت می کنید که افراد روی لیست محصولات شما کلیک کنند.
ویترین های برند: با ویترین های برند، می توانید با برجسته کردن خانواده محصول، تبلیغات و موارد دیگر، به مشتریان خود درباره برند خود آموزش دهید. این تبلیغات به شما این امکان را می دهد که به مردم در مورد برند خود آموزش دهید و به محصولات خود علاقه مند شوید. سیرز یک بسته نقره ای و طلایی برای این گزینه تبلیغاتی ارائه می دهد.

محصول تان را ارزان و در دسترس خریدار قرار دهید

ریچارد سیرز در سال ۱۸۹۳ مجموعه فروشگاه های زنجیره ای سیرز را تأسیس کرد. سیرز تا سال ۱۹۸۹ در عرصه خرده فروشی در آمریکا بی رقیب بود تا اینکه وال مارت جایگاه این برند را تصاحب کرد. ماجرای تأسیس برند سیرز برای بسیاری از کارآفرینان جوان تجربه مناسبی است. بر همین اساس در ادامه به بررسی مختصر ایده سیرز خواهیم پرداخت.

در این نوشتارمدیریت استراتژیک در شرکت هولدینگ سیرز با ۱۶۷ اسلاید پاورپوینت تخصصی و قابل ویرایش تدوین شده است که در استای تدوین پاورپوینت با رویکرد خلاصه پژوهشی مد نظ بوده و امید است مورد استفاده سروران ارجمند اعم از :اساتید محترم دانشگاه- دانشجویان ارجمند-مدیران محترم کسب کارها –مشاوران گرامی بازاریابی و فروش قرار گیرد.

با سپاس

دکتر محرم غفاری  Dr_Ghaffari

در سال ۱۸۹۱ اعتراض گسترده کشاورزان و نارضایتی آنها از عدم رسیدگی مناسب به شکایات شان وضعیت ناگواری را در آمریکا به وجود آورده بود. مشکل اصلی را سهم بالای فروشگاه ها از فروش تولیدات کشاورزان تشکیل می داد. بر همین اساس کشاورزان اعتراضاتی را شکل داده و در برابر سودجویی واسطه ها مقاومت کردند.

شاید از عجایب دنیای کسب وکار باشد که یک فرد شاغل در زمینه راه آهن ایده ای برای بهبود شرایط بحرانی کشاورزان ارائه دهد. ریچارد سابقه فعالیت در راه آهن و شرکت ساعت سازی آلوا روباک را داشته است. وی به خوبی مشکل کشاورزان را درک کرده و ایده جالبی را با بهره گیری از همکاری آنها عملی ساخت.

بر این اساس سیرز محصولات کشاورزان را با حذف واسطه ها به طور مستقیم خریداری کرده و محصولات دیگری از قبیل ساعت، جواهرات، کفش، مبلمان، ابزارهای موسیقی، زین اسب، امکانات آتش نشانی، دوچرخه و بسیاری از کالاهای محبوب دیگر را در یک فهرست جمع آوری کرد. این دفترچه بالغ بر ۵۳۲ صفحه کالا را در خود جای داده بود. بعد از این مرحله، سیرز اقدام به ارسال ۵میلیون برگه آگهی به غرب شیکاگو کرد. همچنین بزرگ ترین مرکز خرید آمریکا را نیز بنیان گذاری کرده و محصولات معرفی شده در فهرست ۵۳۲ صفحه ای را در آن به فروش گذاشت.

پس از تأسیس فروشگاه، سیرز تصمیم به ابداع نوع جدیدی از تبلیغات بازاریابی گرفت. بر این اساس وی از مشتریان ساکنان منطقه آیووا خواست فهرست محصولات فروشگاه را بین دوستان خود توزیع کنند. در ازای هر فهرستی که از سوی آن افراد توزیع می شد، شرکت یک محصول رایگان به فرد توزیع کننده اهدا می کرد. با این حال خلاقیت ریچارد به اینجا ختم نشد. به منظور بهره مندی از بازار سایر شهرها، فروشگاه سیرز اقدام به راه اندازی سیستم خرید از راه دور کرد. بر این اساس مشتریان براساس فهرست شرکت، کد محصول را از طریق پست برای فروشگاه ارسال کرده و در سریع ترین زمان ممکن محصول موردنظر از طریق پست برای آنها ارسال می شد.

آنچه در این میان دردسرساز شد، شکایت خریداران مبنی بر تحویل اشتباه سفارشات بود. در واقع با گسترش کسب وکار سیرز ضریب خطای کارکنان شرکت و ماموران پستی نیز افزایش یافته بود. برای مثال یکی از خریداران در نامه ای از ارسال پنج زین اسب شکایت کرده بود، زیرا وی یک زین، دو دوچرخه و یک ساز موسیقی سفارش داده بود.

بدون شک ادامه چنین روندی در مدت کوتاهی نتیجه تلاش های ریچارد را نابود می کرد. بر همین اساس در گام نخست شرکت مسئولیت اشتباهات رخ داده را بر عهده گرفته و پوزش خود را از طریق پیام سراسری به مشتریان منتقل ساخت. سپس نوبت به طراحی سیستم تحویل محصولات جدید بود. در این راستا مدیران شرکت نوعی انبار نیمه اتوماتیک را طراحی کرده و با تقسیم محصولات برای هرکدام انباری جداگانه در نظر گرفتند. همچنین شرکت از سیستم ریلی خودکار برای بسته بندی محصولات نیز استفاده کرد. چنین ابتکاری در عرصه کسب وکار به طور واضح روی هنری فورد تأثیر گذاشته و سبب بروز پدیده «فوردیسم» در سده بیستم شد.

تا اینجای کار داستان شکل گیری و پیشرفت برند سیرز را بازگو کردیم. همانطور که قابل پیش بینی است، ریچارد مهارت فوق العاده ای در طراحی آگهی های تبلیغاتی نیز داشت. آن فهرست صفحه ای که پیشتر مورد بررسی قرار گرفت، در نوع خود کم سابقه و تحولی در بازاریابی مدرن به شمار می آید.

رمز موفقیت سیرز در درک مشکلات کشاورزان، ارائه پیشنهاد مناسب و عادلانه برای خرید محصولات شان و راه اندازی فروشگاهی بزرگ برای ارائه طیف وسیعی از محصولات بود، همچنین می توان از خلاقیت این شرکت در راه اندازی سیستم هوشمند انبارداری نیز به عنوان تحولی در دنیای کسب وکار نام برد. در پایان باید به جمله مشهور سیرز نیز اشاره کرد: «در دنیای کارآفرین و ارتباط با کشاورزان تنها یک مشکل قابل حل نیست و آن دستکاری در آب وهواست.» با این حال شاید پیشرفت تکنولوژی در قرن حاضر حتی امکان تغییر شرایط آب وهوایی را نیز برای جلب رضایت کشاورزان ممکن سازد.

درس‌هایی که از اشتباه‌های کسب و کار «سیرز» می‌آموزیم

«سیرز» به عنوان غول خرده‌‌فروشی آمریکا در سال‌های اخیر تصمیمات اشتباه و استراتژی‌های ضعیفی را اتخاذ کرده که باعث سقوط سهام خود شده است. ما در این مطلب با هدف پیش‌گیری از بروز اشتباه های مشابه توسط خرده‌فروشان ایرانی این استراتژی‌های ضعیف ‌را بررسی می‌کنیم.

سیرز در سال ۱۸۸۶ تاسیس و تا اواسط ۱۹۰۰ به بزرگترین خرده فروشی آمریکا تبدیل شد. سیرز اولین فروشنده‌ی لوازم خانگی، سخت‌افزار و لباس بود که در سال ۱۹۸۹ توسط «وال‌مارت» تصاحب و در سال ۲۰۰۵ توسط شرکت «کی‌مارت» خریداری شد. از آن پس، به‌عنوان شرکت تابعه کی‌مارت فعالیت می‌کرد، سپس هر دو شرکت، توسط کمپانی «سیرز هولدینگز» خریداری شدند.

سیرز در سال ۲۰۱۶ تعداد ۱۷۸۰۰۰ کارمند، ۷۰۲ شعبه و ۲۵٫۱۵ بیلیون دلار فروش داشته است. البته این رقم در مقایسه با سال ۲۰۱۲ به شدت کاهش داشته است.

استراتژی‌های قوی کسب و کار سیرز

وجود استراتژی‌های قوی، یکی از دلایلی بود که موجب دست‌یابی سریع سیرز به موفقیت در صنعت خرده‌فروشی شد. استراتژی‌هایی نظیر:

  • توسعه برند‌های خصوصی
  • اولین کاشف بازارهای بکر
  • ارایه محصولات با کیفیت

استراتژی‌های اشتباه کسب و کار سیرز

با تغییر گستره فروش، غول سیرز راه خود را گم کرد. درحقیقت سیرز بین دو استراتژی گیر افتاده است. یکی از این استراتژی‌ها حفظ کمترین قیمت و ارایه تخفیف‌های قابل توجه و دیگری حفظ سطح بالا و لوکس بودن فروشگاه است.

امروزه بسیاری از مردم از سیرز خرید نمی‌کنند مگر این‌که به‌دنبال محصولات اختصاصی آن باشند و طی مصاحبه‌ای که با مشتریان این فروشگاه انجام شده است، اکثراً اعلام کردند که معمولاً بعد از خرید، پیشمان می‌شوند و حس خوبی ندارند؛ زیرا فکر می‌کنند کالایی از مد افتاده خریداری کردند.

امروزه خرده فروشان موفق برخلاف سیرز، در استراتژی مشتری محوری خیلی قوی هستند. مشتری‌های آنها دقیقا می‌دانند در چه موقعیتی هستند و چه ارزشی به آنها ارایه می‌شود.

به‌طور مثال وقتی اسم «وال‌مارت» به گوش افراد می‌رسد، یاد تخفیف‌های چشم‌گیر می‌افتند. در مورد فروشگاه «تارگت»، «شعار بهتر زندگی کن» به خاطرشان می‌آید. مردم به‌طور شفاف می‌دانند که از این فروشگاه‌ها می‌توانند انتظار خدمات بیشتر و پرداخت کمتر داشته باشند.

فروشگاه «کوهلز» به‌عنوان تخفیف‌دهنده‌ی برتر به مشتریان خود اعلام کرده است که می‌توانید توقع بالایی از ما داشته باشید. در فروشگاه «میسیس»، مشتریان، جادوی میسیس را پیدا می‌کنند و در «نورد‌استروم» به مشتریان وعده داده می‌شود که به هر قیمتی از آنها مراقبت خواهد شد. ولی به محض آمدن نام سیرز مردم گیج شده و از خود می‌پرسند چرا باید از سیرز خرید کرد؟!

با نگاه اجمالی به تبلیغات یا وب سایت سیرز متوجه می‌شوید که سیرز آمادگی رقابت در دنیای امروز را ندارد و شعارهایی که فقط تخفیف‌های بزرگ را یادآور می‌شوند، تنها چیزی است که سیرز برای عرضه دارد. در صورتی که قیمت، تنها وسیله‌ی قانع کننده برای مشتریان سیرز نیست زیرا این قیمت‌ها نمی‌توانند با رقبایی نظیر کوهلز و تارگت رقابت کند.

مشتریان از سیرز، اجتناب می‌کنند. در برخی مواقع تعداد کارمندان حاضر در فروشگاه از تعداد مشتریان بیشتر است. روشن است که هرچقدر استراتژی‌های خوب برای موفقیت، موثر هستند، استراتژی‌های ضعیف نیز زیان آور هستند.

استراتژی‌های ضعیف سیرز که باعث شکست آن شدند، عبارتند از:

مشکل اصلی کسب و کار «سیرز» کجاست؟

سیرز تاکنون کارهای گوناگونی انجام داده است تا بتواند به حیات خودش ادامه دهد. کارهایی مثل بازسازی فروشگاه‌ها با این هدف که شبیه هایپرمارکت شوند. اما از آن‌جایی که از فروش هیچ چیز حتی خوراکی و اسباب بازی برای بچه‌ها دریغ نمی‌کنند، بیشتر مشتری را گیج می‌کنند.

مشکل اصلی سیزر درحال حاضر نداشتن فرهنگ مشتری‌محوری است که باعث می‌شود چیزی به نفع مشتری نباشد. خیلی از منتقدین این مشکل را از عدم وجود استراتژی بازاریابی قوی از سوی مدیرعامل سیرز می‌دانند که دارای۶۰ درصد سهام است و سیرز را محلی برای درآمد شخصی می‌بیند.

«مشتری‌محوری و بازاریابی قوی دو عامل مهم برای موفقیت کسب و کارهای امروزاست»

«سهام سیرز از سال ۲۰۰۷ به اندازه‌ی ۸۰ درصد سقوط کرده و ضرری حدود ۳٫۱ بیلیون دلار داشته است. بعضی تحلیل‌گران سیرز را به‌دلیل مشتری‌مدار نبودن، عدم استفاده از مهارت‌های بازاریابی و نداشتن راه مشخص برای آینده، به‌طور کلی از دست رفته می‌دانند.

در عین حال یکی از نقاط قوت سیرز برندهای اختصاصی خودش است. آنچه که متخصصان به‌عنوان راهکار برای این شرکت پیشنهاد می‌کنند، این است که باید به سراغ استراتژی‌های جدید و شعاری تازه برود تا مردم بدانند چرا باید از سیرز خرید کنند. همچنین به دنبال ارایه ارزش پیشنهادی و مزایای رقابتی باشد که به‌طور مشخص تفاوت این شرکت را با رقبایش نشان دهد.

درس‌هایی کاربردی از عملکرد برندهای جهانی

سیرز؛ وابستگی منفعت مشتریان و کارمندان

یکی از بهترین نمونه‌های آموزش کارمندان توسط شرکت خرده‌فروشی سیرز ارائه شده است که به طور مستقیم با عملکرد سازمانی در ارتباط است. وابستگی منفعت مشتری و کارمندان به یکدیگر (تنوع در چرخه سود و خدمات) به صراحت ارتباط بین علت و معلول را مشخص می‌کند. چنانچه این امکان فراهم شود که افراد بتوانند پیامدهای اقدامات‌شان را مشاهده کنند می‌توانیم از این طریق نوع دیدگاه آنها و اهدافی را که در سر می‌پرورانند، تغییر دهیم.

ایده

به طور سنتی مدیران اغلب روی نتایج تمرکز می‌کنند هرچند که این دیدگاه بسیار قدیمی است. آنچه امروز برای به دست گرفتن نبض بازار و موفقیت در آن اهمیت دارد تاکید روی شیوه‌ها و ارزش‌های نوین مدیریتی است. (آن جنبه از کسب‌و‌کار که ضمن متفاوت بودن سود و منفعت مشتریان را نیز در نظر می‌گیرد.) متاثر از این روش‌های نوین مدیریت است که مباحث حفظ و نگهداری کارکنان، تامین رضایتمندی و افزایش بهره‌وری آنان تاثیر فراوانی بر رضایت مشتریان از محصولات تولید شده و افزایش درآمد و سود‌دهی یک تشکیلات تجاری دارد.

در اوایل دهه ۹۰ میلادی مسئولان و مدیران شرکت خرده‌فروشی سیرز در امریکا متوجه شدند که صرف به کار‌گیری طرح‌های اقتصادی و تجاری یا تغییر استراتژی شرکت، چشم‌انداز روشنی را برای بهبود وضعیت آنان در بازار ترسیم نمی‌کند. به‌دنبال ضرر‌های قابل توجه این شرکت مدیران آن سه موضوع اصلی را مورد توجه قرار دادند:

اول اینکه کارمندان چه حسی در مورد کار کردن برای شرکت سیرز دارند؟

نکته دوم به نحوه رفتار کارمندان با مشتریان مربوط می‌شود و اینکه کارمندان این شرکت با رفتارشان چه تاثیری بر دیدگاه مشتریان به هنگام خرید می‌گذارند؟

و در نهایت اینکه تجربه خرید مشتریان از این فروشگاه (سیرز) چه تاثیری بر میزان سود‌دهی شرکت داشته است؟ سیرز از ۱۰درصد کارکنان خود خواست به این سوال پاسخ دهند که شرکت چه مقدار از یک دلار فروش، سود می‌کند؟ میانگین پاسخ کارمندان ۴۶ سنت بود در حالی رقم واقعی سود شرکت یک سنت از هر دلار بود. این موضوع به خوبی نشان داد کارکنان شرکت خصوصا آنهایی که مستقیما با مشتریان در ارتباط هستند نیاز دارند تا به‌خوبی اهمیت مسئله سودآوری شرکت را درک کنند. رویکرد سیرز آن بود تا مدل کارمند- مشتری- سودآوری را گسترش دهد و هدف آن آشکار ساختن اهمیت موضوع علت و معلول در این چرخه است.

به دلیل اینکه کارمندان بهتر می‌توانستند نتایج اقدامات‌شان را مشاهده کنند این موضوع نحوه عملکرد و نوع نگاه آنها به کارشان را تغییر داد و این مسئله در عملکرد از پایین به بالا منعکس شده است. رویکرد سیرز در ایجاد مدل کارمند – مشتری – سودآوری (که یک نسخه خاص از زنجیره سود و خدمات است) با ابداع مجموعه‌ای از اقدامات براساس اهداف مشخص در سه بخش آغاز شد: تبدیل کردن سیرز به مکانی مناسب برای کار کردن، فروشگاهی جذاب برای خرید کردن و در نهایت محلی مطمئن برای سرمایه‌گذاری. برای ۲۰۰ مدیر ارشد در سیرز مشوق‌ها در شاخص‌های عملکرد کل بر سه اساس هستند که شامل اقدامات مالی و غیر‌مالی می‌شوند:

یک سوم براساس اقدامات کارکنان و نگرش آنها در مورد شغل‌شان و شرکت. یک سوم براساس عقاید و نظرات مشتریان و همچنین حفظ آنها. یک سوم دیگر هم براساس شاخص‌های مالی، بازگشت سرمایه، عوامل حاشیه‌ای و رشد سودآوری. در نتیجه به کارگیری مدل کارمند – مشتری – سودآوری مدیران در شرکت سیرز براساس ۱۲ معیار استخدام شده، ارتقا یافته و عملکرد آنها ارزیابی می‌شود.

این معیارها عبارتند از: جهت‌دهی خدمات به سمت مشتریان، ابتکار و احساس فوریت، داشتن سواد و دانش کسب‌و‌کار، حل مشکلات، تلاش در جهت توسعه و رشد کارکنان و ارزش نهادن بر تلاش‌ها و ایده‌های آنان، داشتن مهارت در انجام کار گروهی، مهارت‌های ارتباطی دو طرفه، ارزش قائل شدن برای تنوع، برخورداری از مهارت‌های توانمندسازی، توانایی در مهارت‌های بین فردی، تغییر رهبری و صداقت.

نکات بالا در سه دسته جمع‌آوری شده‌اند: شور و شوق برای مشتری، هدایت عملکرد و ارزش‌گذاری توسط مردم.

آنچه باید در عمل انجام دهیم

فرصت‌هایی برای مدیران و متخصصان بازاریابی برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات و داده‌های مشتریان بیابید. داده‌هایی در مورد اینکه چه چیز مشتری را ترغیب به خرید می‌کند. در این بین بازاریابی کمک می‌کند تا بینش مناسبی در مورد نیازهای مشتریان داشته باشیم به این منظور باید فرآیندی را به منظور برقراری ارتباط بین دو عنصر مذکور ایجاد کنیم.

حس ششم و حس مشترک را با ارزیابی‌های آماری دقیق ترکیب کنید. درک عوامل موفقیت نیروی کار آن چیزی است که سبب می‌شود کارمندان شما مولد موثر بوده و مایل به استفاده از خلاقیت‌شان برای رسیدن شرکت به هدف‌های از پیش مشخص شده و کمک به کسب‌و‌کاری که در آن مشغول به کار هستند، باشند. اطلاع از این موضوع و اینکه چگونه می‌توان از آن بهره‌برداری کرد این امکان را به شما می‌دهد تا بتوانید از آن برای رسیدن به اهداف مورد نظر و کسب موفقیت در حوزه کاری‌تان استفاده لازم را ببرید.

استراتژی بازاریابی سیرز و میکس بازاریابی (۴Ps)
استراتژی بازاریابی سیرز برند را با چارچوب آمیخته بازاریابی که ۴Ps (محصول، قیمت، مکان، تبلیغات) را پوشش می دهد، تجزیه و تحلیل می کند. این استراتژی های تجاری بر اساس آمیخته بازاریابی سیرز به موفقیت برند در بازار کمک می کند. بیایید استراتژی و میکس بازاریابی سیرز را برای درک محصول، قیمت گذاری، تبلیغات و استراتژی های توزیع آن شروع کنیم:

استراتژی محصول سیرز:
استراتژی محصول و ترکیب در استراتژی بازاریابی سیرز را می توان به صورت زیر توضیح داد:

سیرز محصولات مختلفی را به فروش می رساند. آنها همه چیزهایی را که سوپرمارکت ها و فروشگاه های بزرگ می فروشند به جز غذا می فروشند. برخی از محصولات شامل موارد زیر به عنوان بخشی از استراتژی محصول آمیخته بازاریابی خود هستند. پوشاک (آقایان، زنانه، کودکان، بچه‌ها)، کفش، جواهرات، تجهیزات نقاشی، ملحفه و لوازم حمام، لوازم خانگی، لباس و کفش ورزشی و غیره.

Sears همچنین لوازم جانبی الکترونیکی، ابزار، پخش کننده نوار و رادیو، ماشین آلات و غیره را می فروشد. آنها همچنین با Fandango، یک سرویس فروش بلیت سیار که هزینه های رایگان و کوپن های تلفن همراه را به خریداران در Sears ارائه می دهد، همکاری کرده اند. هدف این برنامه ارائه سهولت خرید به مشتریان با اثبات برنامه ای است که به مشتری امکان می دهد از برنامه برای اسکن بارکدها و دریافت اطلاعات در مورد محصول استفاده کند.

سیرز قیمت/استراتژی قیمت گذاری:
در زیر استراتژی قیمت گذاری در استراتژی بازاریابی سیرز آورده شده است:

از آنجایی که سیرز رقبای زیادی دارد، باید استراتژی‌های قیمت‌گذاری هدف را دنبال کند و باید از استراتژی‌های قیمت‌گذاری رقابتی پیروی کند تا در بین رقبای خود در عرصه فیزیکی و دیجیتال به خوبی عمل کند. سیرز محصولات خوب و باکیفیت و قیمت پایین می فروشد تا بتواند از برندهای رقیب خود مشتریانی به دست آورد و در بازار بماند.

هدف آن ارائه محصولات مقرون به صرفه به مشتریان خود است و محصولات به مشتریان طبقه متوسط و متوسط پایین تر که بسیار حساس به قیمت هستند و تصمیمات خرید آنها بر اساس آن است، هدف گذاری شده است.

استراتژی مکان و توزیع سیرز:
استراتژی توزیع در آمیخته بازاریابی سیرز به شرح زیر است:

سیرز فروشگاه های بزرگی دارد. بیش از ۲۳۰۰ فروشگاه در ایالات متحده، کانادا و مکزیک وجود دارد. آنها بسیار گسترده هستند و همیشه یک فروشگاه در مجاورت وجود دارد. علاوه بر فروشگاه های خرده فروشی فیزیکی، محصولات و خدمات آن به صورت آنلاین نیز در دسترس است. وقتی چیزی را آنلاین سفارش می‌دهید، می‌توانید دو نوع تحویل را انتخاب کنید: تحویل درب منزل و تحویل در فروشگاه. جدای از اینها، سیرز شرکت حمل و نقل خود را مدیریت می کند که مسئولیت تدارکات و توزیع را بر عهده دارد.

استراتژی تبلیغات و ترویج سیرز:
استراتژی تبلیغاتی و تبلیغاتی در استراتژی بازاریابی سیرز به شرح زیر است:

سیرز پیشنهادات مختلفی را در طول سال ارائه می دهد. پیشنهادات زیادی وجود دارد که بزرگترین آنها فروش جمعه سیاه و روز باکس است. جدای از آن، دارای فروش در فروشگاه، فروش آنلاین، پیشنهادات تبلیغاتی، کوپن های تخفیف، کارت های هدیه با هدف جذب مشتریان بیشتر و رقابت با بازیکنان بزرگی مانند Walmart، Macy’s، JCPenney و غیره است. به غیر از فروشگاه های فیزیکی، همچنین علاوه بر سایت‌های تجارت الکترونیکی مانند amazon.com، ebay.com،lowes.com و غیره با این بازیکنان در دنیای دیجیتال رقابت دارد. Fandango پیشنهادهای تبلیغاتی را برای مشتریان Sears ارائه کرد که از آنها خواسته شد یک کد برای آنها پیامک کنند و آنها بلیت های رایگان فیلم، کوپن های آنلاین و چیزهای خوب دریافت می کردند. اگرچه برنامه Fandango به دلیل محبوبیت و سهولت استفاده از تلفن های همراه در بین کاربران موفق بود، اما احتمال تقلب نیز وجود داشت. سیرز همچنین تبلیغات تلویزیونی با حضور افراد مشهور را اجرا می کند تا بر عموم مردم تأثیر بگذارد و برند بیشتری را به خود جلب کند.

فهرست:

معرفی

درس‌هایی کاربردی از عملکرد برندهای جهانی –سیرز؛وابستگی منفعت مشتریان و کارمندان

تغییرات در رهبری سازمان با رویکرد فروش درونی برند در شرکت سیرز

محصول تان را ارزان و در دسترس خریدار قرار دهید

تبلیغات بازاریابی سیرز

شکایت خریداران از سیرز

رمز موفقیت سیرز در درک مشکلات کشاورزان،

چرا استراتژی بازاریابی دیجیتال سیرز شکست خورد؟

شکست سیرز در ایجاد یک نام تجاری مرتبط

زنجیره کارمند-مشتری-سود در سیرز

بازسازی شرکت پیرامون مشتریان

درک عناصر اساسی مدل کارمند-مشتری-سود دشوار نیست.

سیرز در داشتن درک واقع بینانه از نحوه تفکر و رفتار کارمندان و مشتریان بسیار نادر است.

درس‌هایی که از اشتباه‌های کسب و کار «سیرز» می‌آموزیم

Sears Holdings Corporation PESTEL & Environment Analysisتحلیل محیط و آنالیز پستل در شرکت سیرز

رویکرد مدیریت پاداش

جبران خسارت

عملکرد و شناخت

توسعه و فرصت های شغلی

Ansoff Matrix Of Sears Holdingsماتریس آنسوف در هولدینگ سیرز

ماتریس   SWOT  در هولدینگ سیرز

تجزیه و تحلیل پیشرفته SWOT / ماتریس SWOT

(۵ سی مارکتینگ)تجزیه و تحلیل بازاریابی سیرز هلدینگ ۵C

مدل ۷اس مکنزی در شرکت سیرز

استراتژی اقیانوس آبی Sears Hometown And Outlet Stores Inc

تجزیه و تحلیل زنجیره ارزش Sears Hometown And Outlet Stores Inc

 

با ۱۶۵ اسلاید تخصصی قابل ویرایش

دانلود و خرید ۳۸۰۰۰۰تومان

جهت خرید مقاله کلیک کنید

آخرین مطالب

درباره ما

سایت پژوهش کارا در راستای ارائه خدمات علمی و مشاوره ای و با رویکرد مشارکت جویانه ایجاد شده است و هدف آن خدمات متناسب با نیاز سروران گرامی اعم از ؛ دانشجویان ، استادان راهنما ، فعالان کسب و کارهای بزرگ ،متوسط و کوچک می باشد.

آمار

ارتباط با ما

آدرس : تبریز – شهرک شهید یاغچیان

تلفن : 09144067323 – 09142183819

ایمیل : gaffarim3@yahoo.com

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

۷ روز هفته، ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
جهت خرید مقاله کلیک کنید