شرکت دوو که در سال ۱۹۷۲ تأسیس شد، به عنوان تولید کننده خودروهای تجاری سنگین و فوق سنگین با همکاری فنی شرکت جنرال موتورز شروع به کار کرد. در سال ۲۰۰۴، شرکت دوو بخشی گروه ۱۱۰ میلیارد دلاری تاتا موتورز لیمیتد شد. اولین کامیون دوو نوووس در سال ۲۰۰۵ وارد بازار آفریقای جنوبی شد.

کامیون دوو
شرکت کامیون سازی دوو

شرکت دوو برای رضایت مشتریان در بازار همیشه در حال تغییر کامیون‌های سنگین و تجاری خود است. کامیون‌ دوو همیشه بهترین عملکرد را با موتورهای تکنولوژیکی پیشرفته، قدرت عالی،پیشرانه با راحتی و جدیدترین ویژگی های ایمنی را ارائه می دهند و مجهز به موتورها و گیربکس های با کیفیت و اثبات شده می‌باشند.

پس از معرفی موفقیت‌آمیز کامیون‌ دوو در آفریقای جنوبی، شرکت کامیون سازی دوو از طریق یک شرکت تابعه به بازارهای کنیا وتانزانیا در شرق آفریقا در طول سال ۲۰۰۹ راه‌اندازی شد. در عرض پنج سال، این برند خود را به عنوان یک رقیب بازار برتر معرفی کرد. و کامیون دوو به سرعت به یکی از سه برند برتر در این منطقه در رده فروش خودروهای جدید تبدیل شد.

برند کامیون سازی دوو در کنیا و تانزانیا با استقبال بسیار خوبی روبرو شد و به زودی در اوگاندا، زامبیا و غرب آفریقا (نیجریه، ساحلعاج، غنا و سنگال) در سال ۲۰۱۸ راه اندازی شد و از بدو تاسیس، بیش از ۶۰۰۰ کامیون دوو در آفریقا فروخته شد.

محصولات شرکت دوو آسیب و خرابی را به حداقل رسانده و هزینه تعمیر و نگهداری را کاهش می‌دهند. کامیون‌ دوو به راحتی رانندگی می‌کنند و با صندلی‌های معلق و کیفیت عالی و با دو تم ساخته شده‌اند. کامیون‌های دوو با انعطاف پذیری بالا برای غلبه بر چالش های زیست محیطی دارای استاندارد Euro1 ~ Euro6 می‌باشند.

در طول سال ها، کامیون های دوو مونتاژ خود را در آفریقای جنوبی، کنیا، الجزایر و نیجریه در آفریقا و پاکستان، روسیه، فیلیپین و ویتنام آغاز کردند. شرکت تاتا گروپ آفریقا، یکی از شرکت‌های تابعه تاتا اینترنشنال، توزیع کامیون‌های دوو را در قاره آفریقا آغاز کرد.

شرکت دوو
محصولات شرکت کامیون سازی دوو

محصولات این شرکت کامیون های سنگین تجاری و باربری GVM بین ۱۵ تن تا ۱۰۰ تن در دو نوع Maximus و Novus تولیدمی‌شوند. همچنین کامیون دوو بیش از یک میلیون کیلومتر عمر دارند. دوام، امنیت، اطمینان و صرفه جویی در عملکرد برخی ازویژگی های تثبیت شده این برند است.

دوو ماکسیموس

کامیون دوو ماکسیموس یک کامیون تجاری مناسب برای کار است که مدل KL3TX آن بسته به نیاز مشتری در دو نسخه ارائه می شود. یکی باموتور کامینز و گیربکس Eaton و دیگری با موتور کامینز و ترکیبی از گیربکس ZF طراحی شده است.

موتور کامینز با قدرت ۴۸۰ اسب بخار و گشتاوری ۲۵۰۹ نیوتن متر عملکردی بی دردسر و مقرون به صرفه را تضمین می کند. همچنین کابین کامیون دوو ماکسیموس با سبک De-Luxe می‌باشد که سبکی اروپایی و بسیار راحت بوده و علاوه بر افزایش کیفیت به بهره وریبیشتر نیز کمک می کند. کامیون دوو ماکسیموس با ضمانت استاندارد سه ساله و ۶۰۰۰۰۰ کیلومتری نشان دهنده اعتمادی است که شرکت دوو به محصول خود دارد.

دوو نوووس 

مجموعه کامیون ‌دوو نوووس در سه نوع تجاری باربری، تخلیه کننده و میکسر به بازار عرضه می‌شوند. کامیون باربری دوو نوووس K7CEF با بالاترین امتیاز مجاز جرم ترکیبی ناخالص (GCM) 56000 کیلوگرم در رده خود و همچنینکمترین وزن، و طولانی ترین فاصله بین دو محور، درواقع همه کاره است.

موتور ۶ سیلندر توربو دیزل خطی Doosan DE12TI برای صنعت حمل و نقل بسیار مناسب بوده و ظرفیت موتور (۱۱٫۱ لیتر) باعث شده تا این کامیون از تمام از تمام رقبای Euro II خود پیشی بگیرد. این کامیون دارای حداکثر گشتاور ۱۳۲۴ نیوتن متر در ۱۲۶۰ دور دردقیقه و ۳۴۰ اسب بخار قدرت است. همچنین گیربکس آن از نوع یک گیربکس ۱۰ سرعته دستی برای اطمینان از حداکثر بهره وری سوخت و سهولت کار است.

این نوع کامیون دوو نووس دارای یک کابین خواب مدرن و الهام گرفته از طراحی اروپایی به صورت استاندارد ارائه می شود، همچنین صندلی معلق هوا برای راننده یک محیط عملکردی راحت و کاربردی در مسافت های متوسط ​​و طولانی فراهم کرده است.

کامیون دوو در ایران

کامیون های دوو در ایران توسط شرکت کاسپین خودرو که کارخانه آن واقع در خمین و دفتر مرکزی واقع در تهران است مونتاژ و به بازار عرضه میشود.

کامیون دوو که در ایران توسط کاسپین خودرو تولید می‌شود یک کامیون دوو تک دیفرانسیل باری ده تن است.

در آینده نزدیک کامیون دوو کشنده نیز توسط کاسپین خودرو به بازار عرضه خواهد شد اما فعلا تولید کامیون باری تک دیفرانسیل شش چرخ در حال انجام است.