جهت خرید مقاله کلیک کنید

پاورپوینت مدیریت استراتژیک در شرکت دی اچ ال غول آلمانی آمریکایی صنعت حمل و نقل بین المللی

مدیریت استراتژیک در شرکت دی اچ ال غول آلمانی آمریکایی صنعت حمل و نقل بین المللی

این فایل با ۲۵۸ اسلاید تخصصی و تحلیل یافته های مدیریت استراتژیک در شرکت حمل نقل دی اچ ال هست و در این فایل از یافته های اساتید محترم مدیریت استراتژیک بازار یابی و حمل و نقل،همچنین از ترجمه متون تخصصی استفاده شده است .

اگر جزء این چهار دسته از افراد هستید، این فایل برای شما بسیار مفید خواهد بود:

مدیران و صاحبان کسب و کارهای بزرگ

مدیران و صاحبان استارتاپ ها

مدیران و مشاوران بازاریابی، برند، تبلیغات و فروش

کارشناسان حوزه بازاریابی و تبلیغات و برند

فایل پاورپوینت مدیریت استراتژیک در شرکت دی اچ ال مناسب چه کسانی است؟

۱) کسانی که به دنبال یادگیری یک مهارت کاری در زمینه دیجیتال مارکتینگ هستند

۲) مدیرانی که کسب و کار خود را تازه راه اندازی کرده اند

۳)کارشناسان بازاریابی شرکتها و سازمانها

۴)مدیران استارت آپی که در تلاش برای رشد سریع کسب و کار خود هستند

۵) کارآفرینانی که به دنبال اجرای مفاهیم بازاریابی هستند

۶) سئو کارانی که میخواهند حرفه ای تر عمل کنند

۷)اساتید محترم دانشگاه برای تحلیل محیط بازاریابی و استراتژی بازاریابی  شرکت های جهانی

۸)دانشجویان گرامی برای ارائه طرح درسی و تحلیل در مورد شرکت های موفق  

و تمام وبمسترانی که به دنبال رشد سایت و کسب و کار خود هستند

 

شیوه کسب و کار کمپانی دی.اچ.ال / تحویل دهی ساده و بی نقص

 

 کمپانی آلمانی DHL در سال ۱۹۶۹، توسط آدرین دالسی، لری هیل بلم و رابرت لین تاسیس شد. این شرکت بزرگ ترین کمپانی ارائه دهنده خدمات حمل و نقل در دنیاست. اسم شرکت از حرف اول نام موسسان این کمپانی گرفته شده. دی.اچ.ال ارائه خدمات حمل و نقل هوایی خود را یک شبه به وجود آورد تا به این ترتیب در وقت و هزینه مشتریان خود صرفه جویی کند.

اما چه عواملی باعث شد که صنعت نسبتا نو پای خدمات حمل و نقل سریع، در بریتانیا و به طور کلی در دنیا رایج شود؟ آینده این صنعت چه خواهد بود؟ در طول سه دهه گذشته، خدمات حمل و نقل پر هزینه بوده و محدودیت وزنی وجود داشت، از طرفی کالا ها عموما خیلی دیر به دست مشتری می رسید.

خــــدمــات دی.اچ.ال در کشور هایی مثل کوبا، روسیه، ایران، عراق، چین، ویتنام و کره شمالی که به طور کلی از خدمات پستی محروم بودند، گسترش پیدا کرد. دویچ پست در سال ۲۰۰۱، مالکیت بخش عظیمی از این کمپانی را صاحب شد و در سال ۲۰۰۲ به طور کامل آن را خریداری کرد.

شکاف در بازار

در بازار حمل و نقل، شکاف قابل توجهی در رابطه با سرعت، اطمینان و مقرون به صرفه بودن ارائه خدمات، وجود داشت. کمپانی دی.اچ.ال به وجود این شکاف پی برد و همین شکاف، دلیل اصلی شکل گرفتن این شرکت بود.

شرکت هایی مثل دی.اچ.ال، پیش از هر چیزی به سریع رسیدن مدارک به دست مشتریان اهمیت می دهند. با این وجود، کم کم سرعت تحویل دهی سایر محموله ها نیز جزو اولویت های آنها قرار گرفت. بنابراین، تحویل دهی سریع و به موقع کالا، جزو استراتژی های پخش این کمپانی قرار گرفت.

در طول دهه ۷۰، بانک ها و موسسات مالی، به دلیل طبیعت کسب و کارشان، مشتری اصلی خدمات حمل و نقل سریع بودند. از آن زمان به بعد، نیاز به این خدمت در تمام صنایع، چه در بخش تولید و چه در صنایع خدماتی، گسترش پیدا کرد.

تثبیت بازار

در طول دهه ۸۰ میلادی، استفاده از خدمات حمل و نقل هوایی، در بین برخی شرکت ها رایج شده بود. به تدریج شرکت های بیشتری در زمینه استفاده از خدمات حمل و نقل هوایی سرمایه گذاری کردند. در سال ۱۹۸۲، ارزش جهانی بازار حمل و نقل هوایی تنها ۰٫۵ میلیارد دلار بود، اما در اواخر همین دهه، ارزش آن رشد کرده و به ۴٫۵ میلیارد دلار رسید.

این افزایش تقاضا، شرکت های خدمات حمل و نقل هوایی را بر آن داشت که آگهی های تبلیغاتی جذابی با استفاده از پرواز های هواپیما های شرکت خود تولید کنند. در سال ۱۹۸۰، دی.اچ.ال بریتانیا با ایجاد پایگاه هایی در فرودگاه Heathrow و فرودگاه East Midlands  در سال ۱۹۸۹، به طلایه دار این صنعت تبدیل شد.

پیشرفت فناوری نیز ازجمله عوامل تاثیر گذار در سرعت و کارایی خدمات پستی بوده است. در همین راستا، طی سال ۱۹۸۱، شرکت دی.اچ.ال به طور کامل به تجهیزات و فناوری های روز مجهز شد.

محصولات و خدمات دهی

امروزه اتحادیه اروپا، موسسات تجاری متعددی را داخل اروپا راه اندازی کرده که بازار وسیعی در ۱۵کشور دارد. اتحادیه اروپا پیوند های تجاری متعددی با بسیاری از همسایگانش برقرار کرده که سود دهی و منفعت دوجانبه ای برای هر دوی آنها خواهد داشت.

کمپانی دی.اچ.ال بهترین خدمات تحویل دهی سریع را فارغ از بُعد مسافت، به مشتریان اروپایی اش، ارائه می دهد. همین موضوع دی.اچ.ال را در جایگاه نخست این صنعت قرار داده و به دلیل توجه همیشگی به مشتریانش، از سایر رقبا پیش انداخته است. به دلیل توسعه فناوری و تقاضای گسترده در سراسر دنیا، محدوده وسیعی از محصولات و خدمات در این زمینه، شکل گرفته است. دی.اچ.ال در ۶۰نقطه اروپا خدمات رسانی دارد و با سرمایه گذاری ۶۰۰میلیون دلار، در پی افزایش میزان تقاضا و پیشبرد فناوری و زیر ساخت های خود در اروپاست.

بزرگ ترین و پیشرفته ترین پایگاه این کمپانی در اروپا، پایگاه Brussels Super Hub است که اغلب به عنوان درگاه دی.اچ.ال به اروپا قلمداد می شود. زمانی که دی.اچ.ال، خدمات تحویل دهی فدرال را به عهده گرفت، وسعت این پایگاه نیز افزایش پیدا کرد. این پایگاه در حال حاضر ۸۰هزار بسته پستی را در ساعت دسته بندی کرده و بیش از یک هزار نیروی انسانی دارد.

خدمات دهی در ایالات متحده

در ایالات متحده، ناوگان هوایی شامل ۸۷ هواپیما است. در نوامبر سال ۱۹۹۵، درگاه بین المللی به ارزش ۲۰میلیون دلار در فرودگاه جان اف.کندی، تاسیس شد. این درگاه به عنوان بزرگ ترین شبکه خدمات پستی بین الملل، جهت حمل و نقل محموله ها بین آمریکای شمالی، اروپا، آفریقا و خاور میانه ایجاد شد.

خدمات دهی در اروپای غربی

در پـــایگـاه هـــای دی . اچ . ال کـــــــه پخــش کــننده هــای مرکزی و اصلی این کمپانی هستند، این شرکت تعدادی درگاه ایجاد کرده که از طریق آنها با جایگاه های خود در سراسر دنیا، مرتبط است. امکانات درگاه دوبلین توسعه و پیشرفت داشته، از طـــرفــی دی.اچ.ال با همکاری شرکت هواپیمایی لوفتانزا، به دنبال ایجاد محلی برای ترانزیت کالا در فرانکفورت است.

دی.اچ.ال نخستین شرکت خدمات پستی هوایی بود که در بازار اروپای شرقی ظهور کرد.

کیفیت خدماتی که دی.اچ.ال در اروپای شرقی ارائه می کند با غرب اروپا یکسان است. این شرکت از سال ۱۹۸۹، مبلغی معادل ۵۰میلیون دلار در بخش مرکزی و شرقی اروپا سرمایه گذاری کرد تا به تعهدش در زمینه توسعه خدمات حمل و نقل خود پایبند باشد. نیمی از این هزینه صرف توسعه سرمایه گذاری در صنعت هوانوردی و آموزش کارکنان شده است.

محصولات اصلی

DOX یا ارسال بین المللی اسناد – خدمات پستی و تحویل منزل به منزل اسناد و کالا های غیر گمرکی.

WPX  یا ارسال بین المللی بسته های پستی  – خدمات تحویل دهی بین المللی برای کالا های گمرکی.

EUX  یا انجمن خدمات ارسال اروپا – تحویل منزل به منزل خدمات، کالا و اسناد در اروپا.

خدمات ارسال کالا های وارداتی – تحویل دهی منزل به منزل بار، از ۳۷ کشور به بریتانیا.

تحویل به موقع کالا

زمانی که موضوع حمل محموله های حساس و شکننده، برای مثال، کیت مخصوص تشخیص سرطان به میان می آید، تمام جراحان سراسر اروپا، دی.اچ.ال را انتخاب خواهند کرد. بعضی از این کیت ها بسیار شکننده هستند و باید مستقیما و طی ۷۲ ساعت به دست پزشکان برسند.

مزایای استفاده از دی.اچ.ال

شامل تحویل گیری کالا، تحویل دهی منزل به منزل آن، انجام سریع و به موقع مراحل اداری و نیز امکان پیگیری زمان رسیدن کالا به مقصد، از طریق اینترنت است. امروزه تحویل دهی به موقع کالا ویژگی ای است که تمام شرکت های حمل و نقل از آن پیروی می کنند. بنابراین شرکت دی.اچ.ال، شکاف بزرگی را که در صنعت پست ایجاد شده بود از بین برد. نمونه آن تحویل دهی سریع و مطمئن کالا های شکننده و آسیب پذیر مثل کیت تشخیص سرطان است.

تجارت الکترونیکی DHL راه حل های جمع آوری ، تحویل و بازگشت بسته های ملی و بین المللی برای مشتریان تجاری ، از جمله تدارکات تجارت الکترونیکی و تسهیل خدمات.

به عنوان یک تجارت ، تجارت الکترونیکی DHL این شرکت به طور مداوم در فناوری سرمایه گذاری می کند که به آن امکان می دهد فرایندها را بهبود بخشد و همچنین ارتباط بهتری بین همه بخش ها داشته باشد. یکی از این سرمایه گذاری ها دقیقاً تصویب پلت فرم مدیریت لجستیک FarEye است که این شرکت به عنوان بخشی از استراتژی ۲۰۲۰ خود از آن استفاده خواهد کرد

این استراتژی دارای قصد تبدیل به DHL در یک رهبر در فعالیت های تدارکات مربوط به تجارت الکترونیکی. برای این ، از یک پلت فرم عالی فناوری مانند استفاده خواهد کرد چشم دور، با خدماتی متمرکز بر مشتری ، چابکی ، انعطاف پذیری و امکان بهینه سازی کارایی عملیاتی زایمان ها را فراهم می کند.

پس از طی یک مرحله نسبتاً طولانی انتخاب ، DHL بهترین گزینه خود را FarEye یافت. این پلت فرم با استفاده از یک موتور مدیریت فرآیند کسب و کار اجرا می شود ، اولین نمونه از این نوع در صنعت تدارکات است که ساده سازی عملیات برای مشتریان از طریق غلبه بر چالش های مشترک داخلی که به نوبه خود شامل فرآیندهای کدگذاری خسته کننده است. و آزمون.

در نتیجه، سیستم عامل FarEye از آنجا که به طور همزمان با سیستم های موجود شرکت ادغام می شود ، در حالی که به طور همزمان از آن استفاده می شود ، مناسب DHL می شود زیرساخت IT چابک و انعطاف پذیر است. به عنوان یک پلت فرم نرم افزار به عنوان سرویس (SaaS) ، FarEye انعطاف پذیری DHL Ecommerce را برای افزایش و پایین آمدن براساس سطح تقاضا فراهم می کند.

این به نوبه خود یک مزیت بزرگ برای سازگاری سریع با هر محیط کاری به شما ارائه می دهد. علاوه بر این ، ادغام FarEye همچنین به منظور بهبود و افزودن ارزش به عملیات موجود ، در نتیجه دستیابی به بهینه سازی و بهره وری بیشتر در مدیریت حجم زیادی از زایمان ها به کار می رود.

تاریخچه‌ برند DHL غول دورگه‌ی آلمانی-آمریکایی

دی اچ ال یکی از معروف‌ترین برندهای حمل‌ونقل با تمرکز بر فعالیت‌های بین‌المللی است. این شرکت یکی از برترین سیستم‌های حمل‌ونقل جهان است. در این مطلبه به تاریخچه برند DHL می‌پردازیم.

دی اچ ال (DHL) با نام کامل Dalsey, Hillblom and Lynn یک شرکت آلمانی-آمریکایی فعال در صنعت حمل‌ونقل است. امروزه برند دی اچ ال به‌عنوان یک زیرمجموعه از شرکت لجستیکی آلمانی Deutsche Post DHL شناخته می‌شود که بعضی از زمینه‌های ویژه‌ی پستی مانند ارسال سریع بسته را مخصوصاً در مقاصد بین‌المللی (EMS) را پوشش می‌دهد. طبق آمارها، دی اچ ال سالانه به‌طور میانگین ⅓  میلیارد بسته در اقصی نقاط جهان جابه‌جا می‌کند.

شرکت پستی DHL در ابتدا فعالیت خود را در ایالات‌متحده با تمرکز بر بازارهای بین‌المللی آغاز کرد. شرکت پست آلمان از سال ۱۹۹۸ به مرود شروع به خرید سهام DHL کرد تا اینکه در سال ۲۰۰۱ قسمتی از سهام کنترلی و مدیریتی را در دست گرفت. نهایتاً در دسامبر ۲۰۰۲ قسمت قابل‌توجهی از سهام کنترلی توسط شرکت پست آلمان خریداری  شد. برند DHL توسط پست آلمان در حوزه‌های مختلف حمل‌ونقل مورداستفاده قرار گرفت و حتی منجر به تغییر نام شرکت پست در اکثر زمینه‌های عملیاتی شد.

DHL brand history2

تاریخچه‌ برند DHL

فرانتز فون تاکسیز  به‌عنوان بنیان‌گذار سیستم پستی مدرن شناخته می‌شود. او بر اساس دستوری که از سلسله‌ی خانواده‌ی هابزبرگ در آلمان دریافت کرده بود، یک سیستم پستی برای حمل بسته تأسیس کرد که تا قرن ۱۶ میلادی در تمامی بخش‌های اروپای غربی اجرا می‌شد. رفته‌رفته ایستگاه‌های پستی به مراکز مهم اقتصادی تبدیل شدند.

در قرن ۱۴ تا ۱۶ مردم اروپای غربی با توسعه‌ی سیستم پستی شاهد مکان‌هایی بودند که برای تجارت، یافتن محل استراحت، تبادل پول و حتی استراحت اسب‌ها بسیار مناسب بودند. درنتیجه ایستگاه‌های پستی به نقاطی مهم در توسعه‌ی روستاها و شهرها مبدل شدند.

فردریش ویلهلم که از مقامات امپراتوری آلمان بود، در ۲۱ آوریل ۱۶۴۶ شروع به قانون‌گذاری سیستم پستی در این منطقه کرد. او سیستم قانونی را بین منطقه‌های مهم آلمان راه‌اندازی و مدیریت می‌کرد. از بارزترین کاربردهای سیستم پستی در آن زمان می‌توان به اطلاع‌رسانی مذاکرات جنگ معروف ۳۰ ساله اشاره کرد. نتایج مذاکرات به‌واسطه‌ی سیستم پستی به اطلاع مقامات می‌رسید و نهایتاً موجب ایجاد صلح بین طرفین درگیر شد. سیستم ابداعی ویلهلم، به اشخاص حقیقی و تاجران هم خدمت ارائه می‌کرد.

ماری متیاس نیکولاس دانزاس از افسران مشهور ارتش ناپلئون بود، او بعد از جنگ واترلو به صنعت حمل‌ونقل وارد شد. دانزاس شرکت خود را در منطقه‌ی French Alsace راه‌اندازی کرد و شرکت او از پیش‌گامان حمل‌ونقل ریلی و بخار در اروپا بود. شرکتی که در قرن نوزدهم سهم بزرگی از فعالیت‌های پستی مهم اروپا را در دست داشت.

دانزاس به‌مرور فعالیت‌های خود را به سمت حوزه‌های بین المللی هدایت کرد و حتی به‌عنوان نماینده‌ی شرکت پست سوئیس، وظیفه‌ی حمل بسته در اروپا را بر عهده گرفت. آن‌ها از سال ۱۸۸۴ میلادی به سطح بالایی از رشد رسیده بودند به‌طوری‌که تحویل ۲۴ ساعته کالا بین انگلستان و سوئیس را به‌صورت تضمینی انجام می‌دادند. تاریخچه‌ی دانزاس به این دلیل ذکر شد که شرکت او در سال ۱۹۹۹ میلادی به زیرمجموعه‌ی شرکت پست آلمان ملحق شد.

اتحاد پستی اروپا

DHL brand history1

هاینریش فون استفن مدیر شرکت پستی کنفدراسیون آلمان شرقی در قرن نوزدهم بود. او برای ایجاد اتحاد برای برقراری سیستم پست بین‌المللی، پیشنهادی به کشورهای منطقه داد. در ۹ اکتبر ۱۸۷۴، یک توافق‌نامه بین ۲۲ کشور امضا شد و طی آن General Postal Union راه‌اندازی شد. در سال   ۱۸۷۸ این شرکت به Universal Postal Union تغییر نام داد.

یونیورسال پستال یونیون از سال ۱۹۴۸ میلادی به‌عنوان یک زیرمجموعه به سازمان ملل پیسوت و مرکز فعالیت‌های آن هنوز در برن است. خدمات پستی بین‌المللی و تنظیم قوانین پستی، بخش مهمی از اقدامات این سازمان بین‌المللی است. همچنین آن‌ها به کشورهای درحال‌توسعه کمک می‌کنند تا خدمات پستی با کارایی و بازدهی بالا ایجاد کنند.

در حال حاضر حدود ۶ میلیون نفر در سیسم پستی بیش از ۷۰۰ هزار مرکز پستی جهان در حال فعالیت هستند که هماهنگی و قوانین کاربردی خود را مدیون اتحاد اولیه‌ی اروپایی‌ها می‌دانند، قوانینی که به‌جابه‌جایی ۴۴۰ میلیارد بسته در سال در اقصی نقاط جهان می‌انجامد.

علاوه بر اتحاد اروپایی که در قرن نوزدهم توسط آلمانی‌ها اجرا شد، تغییراتی بنیادی در خود کشور نیز روی داد که موجب نظم دهی بیشتر به سیستم پستی شد. از سال ۱۸۷۶ سیستم پستی و تلگراف آلمان با مدیریت سازمانی بزرگ و دولتی به کار خود ادامه دادند و یک اتحاد در داخل آلمان شکل دادند. اتحادی که به نام شرکت Reichs-Pust und Telegraphenverwaltung شناخته می‌شد و هاینریش فون استفان مدیر آن بود.

دولت امپراتوری آلمان در دهه‌های اخیر قرن نوزدهم به اهمیت پست و جابه‌جایی اخبار پی برد. به همین علت اتحادیه‌ها و خصوصاً سازمان دولتی برای مدیریت حمل‌ونقل راه‌اندازی شدند. در حقیقت آلمانی‌ها می‌خواستد کنترل کاملی بر فرایندهای جابه‌جایی اخبار و همچنین ارتباطات مردمی به دست بیاورند.

در دهه‌های ابتدایی قرن بیستم تغییرات مهم دیگری در سیستم پستی آلمانی‌ها روی داد، تغییراتی که رفته‌رفته به سراسر اروپا گسترش یافت. در سال ۱۹۳۴ و بعد از اجرای فرمان  Reichspost Finance، شرکت پستی آلمانی‌ها به‌عنوان سازمانی مستقل و تحت قانون‌گذاری وزارت پست رایسش، شروع به فعالی کرد. این شرکت تحت عنوان   Deutsche Reichspost فعالیت می‌کرد و به می‌توان گفت که بنیان‌گذار تأسیس پست آلمان بود.

شرکت رایش پست بعد از چندین دهه فعالیت و گذر از دوران حاکمیت رایش و نازی‌ها، در سال ۱۹۵۰ نام خود را به Deutsche Bundepost تغییر داد. شرکت جدید به  شکل یک سازمان دولتی فعالیت خود را از سر گرفت و وظایف مربوط به سرویس‌های پست داخلی و بین المللی را عهده‌دار شد. در ادامه تاریخچه برند DHL وارد دنیای جدیدی شد.

تأسیس برند DHL در تاریخچه‌ برند DHL

DHL brand history4

همان‌طور که گفتیم، DHL اساساً آمریکایی است و به‌مرور به شرکت پست آلمان اضافه شد. آمریکایی‌ها در سال‌های جنگ سرد و مبارزات شدید بر سر مرزهای علم و فناوری، فعالیت‌های زیادی برای تسلط  بر بازار حمل‌ونقل و ارتباطات داشتند. فقط چند ماه بعد آن که خبر فرود نیل آرمترانگ بر روی سیاره ماه، ایلات متحده را پیروز جنگ سرد کرده بود، چند کارآفرین آمریکایی؛ به فکر توسعه‌ی سیستم پستی افتادند.

آدرین دالسی، لری هیلبلام و رابرت لین کارآفرین‌هایی بودند که در سان‌فرانسیسکوی آمریکا برای راه‌اندازی کسب‌وکاری در حوزه‌ی لجستیک، هم‌پیمان شدند. آن‌ها در سال ۱۹۶۹ میلادی شرکت DHL را تأسیس کردند که از اول اسم هرکدام، برای ساخت نام برند آن استفاده شده بود. بنیان‌گذاران DHL سعی می‌کردند تا حمل‌ونقل نامه‌ها که از مسیر آبی انجام می‌شد را بهینه کنند. ایده‌ی استفاده از هواپیما بین بندرها و بررسی سریع‌تر مرسوله‌ها، راهکاری بود که توسط این سه کارآفرین برای ارائه‌ی خدمات سریع‌تر مطرح گردید.

ایده‌ی این سه کارآفرین، زیربنایی برای تأسیس یک شرکت بین‌المللی شد. بنیان‌گذاران شرکت در ابتدا اسناد پستی را شخصاً  با هواپیما از سان‌فرانسیسکو به هونولولو ارسال می‌کردند. دی اچ ال از همان ابتدای فعالیت، رویکردهایی را برای کاهش زمان جابجایی بسته‌ها پیاده‌سازی کرد و به این وسیله سرعت را به‌عنوان یک مزیت برای خود کسب کرد.

تاریخچه برند DHL با سرعتی بالا فرایند رشد و توسعه خود را طی کرد و به یک خدمت سریع بین کالیفرنیا و هاوایی مبدل شد. سپس آن‌ها نقاط پوششی آن‌ها به سراسر شرق آمریکا گسترش پیدا کرد. اولین مشتری رسمی دی اچ ال،  Bank Of America بود که به شرکتی مسنجم و واحد برای جابه‌جایی نامه‌ها و اسناد بانکی احتیاج داشت.

بنیان‌گذاران دی اچ ال بعد از موفقیت‌های اولیه به وضعیت موجود راضی نبودند و توسعه‌ی بین‌المللی را در اولویت قرار دادند. توسعه‌ی شبکه‌ی پستی از حیاتی‌ترین بخش‌های فرایند گسترش فعالیت‌های شرکتی در این حوزه به شمار می‌رود. دی اچ ال هم اولین برنامه‌ریزی‌های خود را برای توسعه این بخش انجام داد. فعالیت شرکت در شرق دور و کرانه‌ی اقیانوس آرام در سال ۱۹۷۱ میلادی انجام شد و یک سال بعد، کشورهایی مانند هنگ‌کنگ، استرالیا و سنگاپور میزبان دی اچ ال بودند.

دهه‌ی ۱۹۷۰ میلادی یک سال مهم در تاریخچه برند DHL و مصادف با توسعه‌ی سریع بین‌المللی DHL بود. آمریکای لاتین، اروپا، غرب آسیا و آفریقا در همین دهه به مناطق تحت پوشش سرویس‌ها این شرکت اضافه شدند و رفته‌رفته، حمل‌ونقل سریع هوایی به سرویس رایج در کل دنیا تبدیل شد.

در سال‌هایی که DHL در حال توسعه‌ی بین‌المللی خود بود، رقیب او یعنی فدرال اکسپرس بازار داخلی را تحت تسلط خود قرار می‌داد. بنیان گذران DHL برای توسعه‌ی بازارهای بین‌المللی، پو چانگ را که از کارآفرینان مشهور هنگ گنگی بود، استخدام کردند. او شرکتی به نام DHL International در کنار شرکت اصلی احداث کرد. از آن زمان دی اچ ال با دو شرکت به فعالیت خود ادامه می‌داد که یکی در ردوود سیتی کالیفرنیا و دیگری در بروکسل بلژیک قرار داشت. با اینکه این دو شرکت به‌عنوان بازوهای اجرایی با یکدیگر فعالیت می‌کردند، اما شعبه‌ی بین‌المللی واقع در بلژیک رشد  بیشتری را تجربه کرد، به‌طوری‌که در سال ۱۹۸۳ میلادی پنج برابر شرکت اصلی شد.

تغییرات بنیادی پست آلمان

DHL brand history5

پست آلمان کنترل کامل DHL را در دست گرفت و در زمان رقابت سنگین سرویس‌های پستی، تغییرات ساختاری قابل‌توجهی در ساختارهای دی اچ ال انجام داد. تغییر اول، تجزیه شرکت بزرگ پیشین بود. فرایندی که به دلیل امضای دستوری به نام Postal Reform I در سال ۱۹۸۹ میلادی اجرا گردید و باعث تحول در Deutsche Bundespost شد. این تغییرات مهم عبارت بودند از:

  • شرکت پستی آلمانی بعد از اجرای دستور به ۳ سازمان تقسیم شد که پست‌بانک، فعالیت‌های پستی و مخابراتی را به‌طور مجزا بر عهده گرفتند.
  • هیئت‌مدیره‌های مرتبط با نظارت در آژانس‌های دولتی انتخاب شدند.
  • ارتباطات شرکت‌های نو با مشتریان از حالت قوانین عمومی به خصوصی تغییر کرد.
  • شرکت پست آلمان شرقی به پست آلمان پیوست.

از شرکت‌های دیگری که در اواخر قرن بیستم راه‌اندازی و بعدها به پست آلمان ملحق شدند می‌توان به Exel اشاره نمود.  در سال ۱۹۸۹ میلادی کنسرسیوم حمل‌ونقل ملی بریتانیا، شرکتی به ‌نام Exel راه‌اندازی کرد تا بعدها آن را به یک شرکت جهانی درزمینه­ی لجستیک تبدیل کند.  کنسرسیوم حمل‌ونقل ملی بریتانیا بزرگ‌ترین سازمان حمل‌ونقل و لجستیک در بریتانیا به شمار می‌رفت و ساخت برند جدید، تصمیم مهمی در توسعه و گسترش فعالیت‌های آن‌ها بود. درهرحال، برند اکسل که بر توزیع و انبارداری مخصوص تولیدکننده‌ها و خرده‌فروش‌ها متمرکز است، در سال ۲۰۰۵ میلادی به‌عنوان یک زیرمجموعه به پست المان ملحق شد.

مقاله پیشنهادی:  مزیت‌های داشتن وب‌سایت برای کسب‌وکارها

در سال ۱۹۹۵ دولت آلمان تصمیم گرفت تا شرکت‌های تفکیک‌شده از پست آلمان را به‌صورت سهامی به سرمایه‌گذاران خصوصی واگذار کند. البته بخش مهمی از سهام در اختیار دولت  بود، اما شهروندان عادی نیز می‌توانستند سهام شرکت‌های پستی را خریداری کنند. همچنین سازمانی دولتی افتتاح شد تا نظارت بر سهام و اجرای نقش دولت را در سه شرکت مرتبط با پست را انجام دهد. این تغییرات با هدف خصوصی‌سازی صنعت پست در آلمان اعمال شدند. تغییراتی که رفته‌رفته شرکت پست آلمان را از سازمانی دولتی و ضرر ده، به شرکتی خصوصی و سودآور تبدیل می‌کرد.

در واپسین سال‌های قرن بیستم میلادی شرکت پست آلمان علاوه بر تغییرات زیرساختی، تغییرات فنی را هم اعمال می‌کرد. مثلاً از بروزترین فناوری‌های لجستیکی در مراکز تحویل شرکت استفاده می‌کرد تا نامه و بسته‌ها با بالاترین سرعت در آلمان جابه‌جا شوند. تغییرات ساختاری در مراکز اصلی شرکت گست آلمان، سرعت توزیع مرسوله‌ها را روز به روز در آلمان افزایش می‌داد.

در سال ۱۹۹۸ میلادی یکی از سرمایه‌گذاری مهم آلمانی‌ها در بهینه‌سازی سیستم توزیع مرسوله انجام شد. هدف از این سرمایه‌گذاری، مدرن سازی مراکز تحویل نامه بود که درنهایت به افتتاح ۸۳ مرکز محصول با تکنولوژی‌های روز انجامید. سطح بالای استاندارسازی و اتوماسیون در مراکز پستی، کیفیت و بهره‌وری را افزایش می‌داد. اتوماسیون سیستم پستی به‌صورتی انجام‌شده بود که در سال‌های پایانی دهه ۱۹۹۰، بیش از ۹۰ درصد مرسوله های پستی به کمک ماشین‌آلات دسته‌بندی می‌شدند. همچنین سرعت خدمات به‌گونه‌ای افزایش پیدا کرد که ۹۵ درصد از مرسوله‌ها تا ۲۴ ساعت بعد به مقصد تحویل داده می‌شدند.

توسعه‌ی فعالیت‌های DHL و افزایش رقابت در تاریخچه‌ برند DHL

زمانی که شرکت آلمانی به توسعه‌ی فعالیت‌های خود فکر می‌کرد، شریک آینده آن یعنی شرکت آمریکایی در حال رقابت با فعالان حرفه‌ای بازار آمریکا بود. رقبای بزرگ DHL در دهه‌ی ۱۹۸۰، فدکس و یو پی اس بودند که شرایط را برای آن‌ها سخت می‌کردند. یکی از مهم‌ترین قراردادهای مهم آن زمان با هتل‌های زنجیره‌ای هیلتون ثبت گردید و طبق این قرار دارد، دی اچ ال متعهد به دریافت و تحویل نامه به ۴۹ هتل هیلتون شد. فرایند ارسال و دریافت نامه‌ها با بهره‌گیری از شبکه‌ی گسترده‌ی DHL به‌صورت جهانی و با سرعتی بالا انجام می‌گرفت.

چالش‌های دی اچ ال در بازار

DHL brand history

فعالیت در بازار با چالش‌های مختلفی برای DHL همراه بود. آن‌ها باید قوانین کشورهای مختلف را می‌پذیرفتند و بر اساس آن فعالیت می‌کردند. در سال ۱۹۸۲ میلادی دولت فرانسه محدودیت‌های بزرگی برای شرکت آمریکایی ایجاد کرد و آن‌ها را از فعالیت در خارج از پاریس منع کرد. بااین‌حال شرکت آمریکایی علیرغم تمامی چالش‌ها، به نفوذ بیشتر خود در بازار ادامه می‌داد.

بازار داخلی آمریکا هیچ‌وقت نقطه‌ی تمرکز مهمی برای DHL نود. آن‌ها علیرغم پیشرفت‌های زیاد در بازار بین‌المللی در واقع آمریکا را به فدکس و یو پی اس واگذار کرده بودند. البته ۹۷ درصد از شرکت‌های بزرگ آمریکا جزو مشتریان آن‌ها بودند، اما سهم کوچکی از بازار داخلی به دی اچ ال اختصاص داشت. مدیران شرکت برای افزایش سهم بازار، دو مرکز محل و نقل را در فرودگاه‌های سین سیناتی و سالت لیک سیتی افتتاح کردند. همچنین ۹ مرکز کوچک‌تر نیز در شهرهای بزرگ کشور راه‌اندازی کردند.

تلاش برای افزایش نفوذ موازی در بازارهای داخلی و خارجی، به تأمین تجهیزات جدید در دی اچ ال نیازمند بود. آن‌ها سه فروند هواپیمای بوئینگ ۷۲۷ و هفت هواپیمای Learjet خریداری کردند تا سرعت تحویل بار در خطوط هوایی افزایش پیدا کند. همچنین تجهیزاتی جدید برای دسته‌بندی مرسوله به مراکز دی اچ ال اضافه شد.

بعد از افتتاح مراکز توزیع در شهرهای بزرگ آمریکا، سرویس‌دهی یک روزه در شهرهای این کشور توسط دی اچ ال آغاز شد؛ اما شرکت هنوز فقط دو تا سه درصد از بازار داخلی را در اختیار داشت. هنوز بانک‌ها به‌عنوان مشتریان اصلی بانک‌ها بودند و بقیه مرسوله‌ها به قطعات کامپیوتری، تجهیزات جانبی ماشین‌آلات و کاغذ محدود بود.

در سال ۱۹۸۹ میلادی، دی اچ ال تبدیل به هشتاد و چهارمین شرکت بزرگ ایالات‌متحده آمریکا تبدیل شد و با ۱۸ هزار کارمند، بالغ بر ۵۰ میلیون مرسوله جا به‌ جا می‌کرد. در آن زمان تعداد شرکت‌هایی که از خدمات DHL استفاده می‌کردند به ۱۸۴ عدد رسید بود.

در سال ۱۹۹۰ با هدف جذب سرمایه، بخش‌های از کسب‌وکار جهانی دی اچ ال به شرکت‌هایی ژاپنی و آلمانی فروخته شد. در سال ۱۹۹۱ درآمد شرکت به ⅔ میلیارد دلار رسید و این شرکت در جایگاه پنجاه و نهمین شرکت آمریکایی قرار گرفت.

سرمایه‌گذاری پست آلمان در DHL

آلمانی‌ها با سیاست‌های خرید و ادغام و یا سرمایه‌گذاری، در صدد توسعه‌ی بین‌المللی فعالیت‌های پستی بودند. آن‌ها در سال ۱۹۹۸ میلادی ۲۵ درصد از سهام دی اچ ال را خریداری کردند. این خرید، یک همکاری استراتژیکی بین برترین شرکت پستی اروپا و رهبر بازار پستی جهان بود. پس از شروع همکاری با دی اچ ال، شرکت گست آلمان، برند Euro Express را برای فعالیت در زمینه­ی مذکور افتتاح کرد.

در سال ۲۰۰۰ شرکت پست آلمان با نام کامل  Deutsche Post AG  سهام خود را به‌صورت عمومی عرضه کرد. در زمان افزایش سرمایه گاری های شرکت پست المان، دی اچ ال هم به توسعه‌ی بیشتر خود فکر می‌کرد. اولین برنامه، در همکاری با شرکت United States Postal Service  اجرا و تحویل ۴۸ ساعته ی مرسوله بین ۱۱ شهر آمریکایی و کشورهای اروپایی به خدمات شرکت دی اچ ال اضافه شد. همچنین  میلیارد دلار سرمایه‌گذاری جدید برای خرید چهل فروند جت جهت تحویل کالا انجام شد.

خرید DHL

در سال ۲۰۰۰ میلادی همکاری شرکت آمریکایی و آلمانی در زمینه‌های مختلف افزایش پیدا کرد. در این زمان سهام بیشتری از دی اچ ال توسط آلمانی‌ها انجام گرفت. اولین افزایش سهام در سال ۲۰۰۲ به میزان ۵۰ درصد بود. نهایتاً سهام پست آلمان در دی اچ ال به ۷۵ درصد افزایش یافت. در ماه دسامبر همان سال سایر سهام DHL از سوی پست آلمان خریداری شد و این شرکت به‌طور کامل متعلق به آلمانی‌ها شد.

سال‌های اخیر و وضعیت حاضر شرکت پست آلمان و DHL

شرکت‌های پستی دنیا معمولاً در زمینه‌های مالی و بانکی نیز فعالیت‌هایی را انجام می‌دهند. از زیرمجموعه‌های مالی پست آلمان می توان به پست بانک اشاره کرد که در سال ۲۰۰۴ میلادی عرضه‌ی عمومی سهام خود را انجام داد. IPO پست‌بانک هم مثل شرکت مادر یعنی پست آلمان؛ در بازار بورس کشور رکوردهای جدیدی ثبت کرد.

یکی از اقدامات مهم پست آلمان در اواسط دهه ۲۰۰۰ خرید برند اکسل بود. خرید اکسل به قیمت ۵/۵ میلیارد یورو انجام شد. در آن دوران ۱۱۱ هزار کارمند در ۱۳۵ کشور جهان برای برند اکسل کار می‌کردند.

دی اچ ل در سال‌های اخیر با تمرکز بر بهبود فرایندهای مدیریتی و خدمات مشتری، تحقیقات و بررسی‌های زیادی انجام داده است. در نتیجه‌ی یکی از این تحقیقات، در سال ۲۰۰۵ یک بازبینی کلی  در طراحی فرم شرکتی کارمندان انجام و استانداردسازی در تمامی بخش‌ها انجام شد.

نوآوری و توسعه از برنامه‌های با همین اکثر شرکت‌های بزرگ جهانی به شمار می‌رود. DHL هم مثل دیگر بازیگران تصمیم گرفت تا یک مرکز را به نوآوری اختصاص داده و صنعت لجستیک را توسعه‌ی بیشتری دهد. به همین علت مرکز نوآوری شرکت جدید در سال ۲۰۰۷ در حوالی شهر بن تأسیس شد. مسئولیت اصلی مرکز DHL، در طراحی و توسعه‌ی محصولاتی نوآورانه خلاصه می‌شود که با روندهای رو به رشد دنیای لجستیک همسو باشند.

شرکت DHL در مرکز نوآورانه خود همکاری عمیقی با پیشگامان فناوری جهان مانند IBM، اینتل و SAP دارد. همچنین بخش‌های تحقیقات لجستیک دانشگاه‌های بزرگی مانند MIT نیز با مرکز نوآوری دی اچ ال همکاری دارد. شرکت آلمانی-آمریکایی نیز برای جدیدترین نوآوری و دستاوردهای خود در صنعت حمل‌ونقل در کنار مرکز نوآوری تأسیس کرده است.

توسعه  و گسترش خدمات همواره در صدر اولین‌های دی اچ ال و پست آلمان قرار داشته است. در طی همین توسعه، هاب حمل‌ونقل هوایی دی اچ ال در سال ۲۰۰۸ افتتاح شد که یکی از بزرگ‌ترین مراکز جهانی در این حوزه به شمار می‌شود. منطقه‌ی لایپزیپ به دلیل موقعیت استراتژیک آن انتخاب شد. به‌عنوان‌مثال می‌توان به قابلیت پرواز شبانه، نزدیکی به موقعیت فرودگاه، پرسنل حرفه‌ای منطقه و زیرساخت‌های استراتژیک برای توسعه‌های آن در لجستیک ترکیبی هوایی، زمینی و ریلی اشاره نمود.

سرمایه‌گذاری در فناوری‌های جدید، از رویکردهایی است که اکثر برندهای معتبر توجه ویژه‌ای به آن داشته‌اند. دی اچ ال برای گسترش فعالیت‌های خود یک برنامه‌ی سرمایه‌گذاری ۷۵۰ میلیون یورویی در سال ۲۰۱۱ اجرا کرد. در دورانی که تجارت الکترونیک به‌عنوان حوزه‌ای سودآور در جهان گسترش پیدا می‌کرد، دی اچ ال مدل‌های جدیدی از کسب‌وکار را آغاز کرد تا با روند موجود همسو باشد. از فعالیت‌های نوآورانه و مدرن می‌توان به همکاری با دانشگاه RWTH توسعه‌ی خودروی الکتریکی اشاره نمود.

شرکت دی اچ ال و پست آلمان، در سال‌های اخیر فعالیت‌های با محوریت حمایت از محیط‌زیست، توسعه‌ی یادگیری و افزایش سیاست‌های خرید و ادغام برای توسعه‌ی فعالیت‌های جهانی را انجام داده است. در حال حاضر این شرکت حدود ۳۶۰ هزار کارمند در سراسر دنیا دارد و کن آلن به‌عنوان رئیس هیئت‌مدیره‌ی آن در حال فعالیت می‌باشد. به لحاظ آمارهای درآمدی، شرکت پست آلمان آمار دی اچ ال را به‌عنوان بخشی از گزارش خود اعلام می‌کند. آخرین آمار پست آلمان در سال ۲۰۱۸ میلادی فروشی ۶۱/۵۵ میلیارد یورویی را نمایش می‌دهد. برند DHL هم‌اینک در بین ۱۰۰ برند برتر اینتربرند قرار دارد.

سخن پایانی

دی اچ ال یکی از معروف‌ترین برندهای حمل‌ونقل با تمرکز بر فعالیت‌های بین‌المللی است. این شرکت یکی از برترین سیستم‌های حمل‌ونقل جهان است.

دی اچ ال (DHL) با نام کامل Dalsey, Hillblom and Lynn یک شرکت آلمانی-آمریکایی فعال در صنعت حمل‌ونقل است. امروزه برند دی اچ ال به‌عنوان یک زیرمجموعه از شرکت لجستیکی آلمانی Deutsche Post DHL شناخته می‌شود که بعضی از زمینه‌های ویژه‌ی پستی مانند ارسال سریع بسته را مخصوصاً در مقاصد بین‌المللی (EMS) را پوشش می‌دهد. طبق آمارها، دی اچ ال سالانه به‌طور میانگین ⅓  میلیارد بسته در اقصا نقاط جهان جابه‌جا می‌کند.

بررسی تاریخچه لوگوی DHL

بررسی تاریخچه لوگوی DHL

آیا می دانید لوگوی DHL به چه صورت طراحی شده است و تا به امروز با چه تغییراتی همراه بوده است؟ در طراحی لوگوی DHL یک سری اصول به طور دقیق در نظر گرفته شده است که شاید بررسی آن برای شما نیز جالب باشد.

لوگوی DHL نسخه اولیه

دی برگرفته از اسم دال سی، اچ برگرفته از نام هیلبوم و ال برگرفته از نام لین است. دی اچ ال نام یک شرکت خدمات لجستیک است و زیر مجموعه شرکت دویچه پست بزرگترین شرکت آلمانی است.

این شرکت در حال حاضر در بیش از ۱۸۰ کشور جهان دارای ضعبات مختلفی است و هر ساله میلیون ها جعبه را به سراسر دنیا ارسال می کند. این شرکت بزرگترین شرکت حمل و نقل هوایی و دریایی و به نوبه سودآورترین شرکت حمل و نقل در دنیا محسوب می شود.

این شرکت در سال ۱۹۶۹ بنا نهاده شده است و دفتر مرکزی آن در شهر بن کشور آلمان قرار دارد. مدیر عامل این شرکت فردی به نام فرانک اپل است. طراحی لوگوی DHL به طور کلی به دوره از تاریخ باز می گردد و در نهایت نیز سه سری لوگو برای این برند در نظر گرفته شده است.

در سال ۱۹۶۹ اولین طرح از لوگوی DHL رونمایی شد که به نوبه خود زیبا بود. در این طرح در ابتدا از فضای چند بخشی استفاده شد تا جانمایی دقیقی برای هر حرف در نظر گرفته شود.

سه مستطیل با سایزهای مختلف انتخاب شد که قرار بود در کنار هم قرار بگیرند این مستطیل ها به شکل اریب طراحی شده بود و دارای یک بخش بیرون زده به عنوان نشان نیز می بودند به طوری که در نهایت پس از مونتاژ این سه قطعه شاهد ایجاد یک فضای آبشاری بوده ایم.

هر یک از حروف در نظر گرفته شده برای لوگوی DHL درون یک مستطیل قرار گرفت به طوری که هر بخش آن از بخش دیگر مجزا بود. در نظر داشته باشید که این مستطیل به نوبه خود توانست یک ایده بسیار جالب محسوب شود و از رنگ داخلی قرمز بسیار خوش رنگ نیز برای آن استفاده شده بود.

رنگ به کار رفته درون این مستطیل دقیق و ایده آل بود و اینطور که به نظر میرسید استفاده از رنگ های سفید و قرمز در کنار هم می توانست یک ایده بسیار خوب محسوب می شود.

این لوگو تا سال ۱۹۸۲ ایده آل به نظر رسید و یک استراتژی بسیار خاص به شمار آمد به طور یکه در ذهن کاربران نیز به طور دقیق نقش بست.

لوگوی DHL نسخه تکمیلی

در سال ۱۹۸۳ طرح جدیدی از لوگوی DHL رونمایی شد که تنها از نظر رنگ درصدی با نمونه قبل مشابه بود. در نظر داشته باشید که در این طرح سه حرف اصلی و بزرگ دی اچ و ال در کنار هم قرار گرفته بودند به صورتی که دو سمت آن از یک فضای جاده ای استفاده شده بود که سبب عریض تر شدن لوگو به نسبت طرح قبلی بود.

این طرح به رنگ زرشکی طراحی شد و البته در طرح ریزی آن دو طراح حرفه ای آلمانی حضور داشتند در ترکیب بندی این طرح سعی شد سه حرف دی اچ و ال در فضای دقیقی قرار بگیرد به طوری که هر بخش از بخش دیگر مجزا به نظر برسد.

اینطور که شواهد نشان می دهد، دی اچ ال با نشان اختصاری خود در این طرح توانست بیش از پیش از ذهن ها محبوبیت یابد اما رنگ آمیزی به کار رفته در این طرح کم به نظر می رسید و سبب شده بود که ایده دیگری وارد میدان شود.

لوگوی DHL نسخه نهایی

در سال ۲۰۰۲ شاهد رنگ آمیزی شاد در لوگوی DHL بودیم و امروزه نیز همین طرح به عنوان لوگوی DHL رسمی شناخته می شود.

در این طرح در ابتدا لوگوی قبلی ساده سازی شد و از فضای زرد رنگ منحصر به فردی برای آن نیز استفاده شد که می توانست یک ترکیب بی نظیر محسوب شود.

استفاده از رنگ قرمز آتشین برای نوشته دی اچ ال به همراه پس زمینه زرد رنگ می توان یک گزینه بسیار عالی محسوب می شود.

در نظر داشته باشید که موسس این برند معتقد بود که در ابتدا باید در رنگ آمیزی به کار رفته برای لوگوی DHL بیشتر دقت می شد و از رنگ های ساده کمتر استفاده می شود این موضوع را در نظر داشته باشید که چنین طرح هایی به نوبه خود ارزش بالایی از نظر زیبایی دارند و یک محصول بی نظیر محسوب می شوند.

اکنون که در سال ۲۰۱۸ هستیم لوگوی DHL هستیم باز هم همین طرح به عنوان یک المان رسمی محسوب شده و یک گزینه بسیار عالی به شمار می آید در نظر داشته باشید که لوگوی دی اچ ال در این سری از طرح پردازی ها در وضعیت نرمال قرار دارد و شاید شاهد رنگ آمیزی های گسترده تر از این لوگو در سال های آینده نیز باشیم.

استفاده از بیگ دیتا در شرکت پست DHL

شرکت پستی DHL مدیریت ارسال بخش عظیمی از محصولات بر عهده دارند که در نتیجه آن حجم عظیمی از داده ها از قبیل اطلاعات خاص در مورد میلیون ها نفر که از سراسر جهان(شامل:  مقصد، اندازه، وزن و محتوای اطلاعات) را روزانه ثبت می کنند.  به همین دلیل این شرکت از بیگ دیتا برای تحویل کالا در سه حوزه استفاده می کند.

  • هدف اول در زمینه بهره برداری زمان واقعی تحویل بسته می باشد که با درنظر گرفتن وضعیت ترافیک و در دسترس بودن گیرنده این امر انجام می شود.
  • توانایی پیش بینی تاخیر در زنجیره تامین با تحت پوشش قرار دادن سرویس ها و ارسال و دریافت به موقع شرایط سرویس اعزام شده به مقصد
  • شرکت با کمک بیگ دیتا مدل های جدیدی از کسب و کار را طراحی می کند. به عنوان مثال تجزیه و تحلیل ارتباط بین شرایط آب و هوایی، شیوع آنفولانزا و خرید آنلاین توسط مشتریان مورد بررسی قرار می گیرد. نتیجه نشان میدهد آب و هوای بد و نامناسب منجر به افزایش در حجم خرید آنلاین مشتریان می شود. که در این شرایط باعث ارسال حجم بالایی از بسته ها می شود.

DHL

شرکت DHL  برای پیاده سازی “داده بزرگ در حمل و نقل” با بهره گیری از یک استخر اطلاعات جامع برای تشخیص زود هنگام خطرات بالقوه در زنجیره تامین، و مدیریت ریسک ارسال بسته ها  ابزاری با نام “Resilience360” را راه اندازی کرده است.

DHL

همچنین این شرکت ابزار بازاریابی جغرافیایی  با نام DHL Geovista را برای شرکت های کوچک و متوسط فراهم کرده که قادر است یک پیش بینی از آمار فروش از شرکت های کوچک و بزرگ را با تجزیه و تحلیل دقیق و ارزیابی داده های جغرافیایی ارائه دهد.

مرکز نوآوری DHL (بخش اول)

DHL بخشی از گروه Deutsche Post DHL است. این گروه درآمد بیش از ۵۹ میلیارد یورو در سال ۲۰۱۵ تولید کرد. مرکز نوآوری DHL در شهر بن آلمان با مفهومی جدید و خدماتی گسترده طراحی شده است. این مرکز نوآوری امکانات جدیدی به مشتریان ارائه می دهد، همچنین فرصت ملاقات به شرکای تجاری و صنعتی و امکان ارتباط و تبادل ایده را با تیم های گروه Deutsche Post DHL  و متخصصان روند می دهد. علاوه بر این با راه اندازی مرکز نوآوری آسیا_اقیانوسیه ی DHL در دسامبر ۲۰۱۵ در سنگاپور، DHL دومین پلتفرم اصلی مرکز نوآوری مشتری را برای خدمت به نیاز بازار آسیا فراهم آورد.

DHL نقش رهبر فکری صنعت لجستیک را دارد. این مرکز به طور ساختاری در تحقیقات روند و ایجاد راه حل، سرمایه‌گذاری می‌کند و برای ایجاد شبکه همکاری، مشتریان، موسسات تحقیقاتی و دانشگاهی، شرکای صنعت و متخصصان لجستیک در بخش‌های کسب و کار DHL را گرد هم  می‌آورد.

گروه Deutsche Post DHL تحت دو برند عمل می‌کند: Deutsche Post عرضه کننده‌ی خدمات پست پیشتاز اروپا است. DHL به شکل منحصر به فردی در رشد بازارهای جهانی با طیف وسیعی از خدمات پستی سریع السیر بین المللی، حمل و نقل بار، تجارت الکترونیک و خدمات مدیریت زنجیره‌ی تامین قرار دارد. گروه Deutsche Post DHL تقریبا ۵۱۰۰۰۰ نفر کارمند را در بیش از ۲۲۰ کشور و سراسر جهان استخدام کرده است.

گروه Deutsche Post DHL به عنوان راهنمای نوآوری در صنعت لجستیک، بر مدیریت نوآوری هدایتگرا تمرکز دارد. امکانات پیشرفته کشور های آلمان و سنگاپور به مشتریان و همچنین به شرکای کسب و کار و تجاری فرصت می‌دهد تا با کارشناسان، شرکا و همکاران ملاقات و ارتباط برقرار کنند و ایده های خود را به اشتراک بگذارند.

مرکز نوآوری DHL، مردم، کسب و کارها و کشور های سراسر جهان را به طور ایمن و مطمئن به یکدیگر متصل می‌کند همچنین باعث رونق جریانات تجارت جهانی می شود. DHL به عنوان “شرکت لجستیک جهانی” با راه‌حل‌های تخصصی برای رشد بازارها و صنایع از جمله فناوری، علوم زیستی، بهداشت، انرژی، خودرو و خرده‌فروشی، حضور در بازارهای در حال توسعه را از وظایف خود می داند.

 

اهداف کلی مرکز نوآوری DHL

به طور کلی مرکز نوآوری DHL  سه هدف اصلی را دنبال می کند:

  • الهام بخشی: مرکز نوآوری DHL به صنعت لجستیک توسط تغییر روندها و بینش بازار با مفاهیم و نمونه‌های اولیه جدید کسب و کار به مشتری و صنعت الهام می بخشد.
  • ایجاد ارتباط: مرکز نوآوری DHL به ایجاد ارتباط بین مشتریان، شرکا و دانشگاهیان ممارست می ورزد.
  • بکارگیری: مرکز نوآوری DHL در کارگاه های مشتریان و پروژه های همکاری روند لجستیک، افراد را بکار می گیرد.

ماموریت مرکز نوآوری DHL

مرکز نوآوری DHL پلتفرم مرکزی را فراهم می‌کند که مشتریان و ذینفعان کسب و کار ‌بتوانند با متخصصان DHL در ارتباط با مسائل و موضوعات نوآوری همکاری کنند. ماموریت اصلی مرکز نوآوری DHL شامل موارد زیر است:

۱- نشان دادن قابلیت‌های نوآوری DHL و پورتفولیوی راه‌حل‌های لجستیک (مرکز نوآوری DHL)

۲-رهبری ذهن از طریق تحقیقات روند (تحقیقات روند DHL)

۳-هدایت مشتریان، شرکا و کسب و کار به موضوعات نوآوری از طریق یک پورتفولیو از رویدادها، جلسات و کارگاه‌های آموزشی(کارگاه‌های نوآوری مشتری، رویدادهای ویژه)

گروه Deutsche Post DHL شرکت پست پیشتاز و لجستیک جهانی است. این گروه بر روی اولین انتخاب بودن برای مشتریان، کارکنان و سرمایه گذاران در فعالیت‌های کسب و کار اصلی‌اش در سراسر جهان متمرکز است. این امر مشارکتی مثبت با جهان به وسیله‌ی برقراری ارتباط با مردم ایجاد می‌کند و باعث تجارت جهانی در حین متعهد شدن به مسئولیت‌پذیری اقدامات تجاری، فعالیت‌های زیست‌محیطی هدفمند و یکی شدن شهروندان می‌شود.

 

تاریخچه دی اچ ال

تاریخچه تاسیس

۱۹۷۱/ گسترشی جهانی

۱۹۷۹/ خدمت جدیدی در پست

ادامه فعالیت  شرکت پستی آلمان

۱۹۹۷/ عصر جهانی شدن

۱۹۹۸/ تاسیس آخرین مرکز پستی

۱۹۹۹/ خرید AEI و DANZAS

۲۰۰۳/ برند سازی جدید

سال های اخیر و وضعیت حال حاضر دی اچ ال

نوآوری، تحقیق و توسعه درDHL

همکاری نزدیکی با پیش گامان فناوری درشرکت DHL

توسعه ی خدمات و گسترش درشرکت DHL

لوگوی DHL نسخه اولیه

رنگ های حروف DHL

شیوه کسب و کار کمپانی دی اچ ال / تحویل دهی ساده و بی نقص

شکاف در بازار

تثبیت بازار

محصولات و خدمات دهی

خدمات دهی در ایالات متحده

خدمات دهی در اروپای غربی

تحویل به موقع کالا

مزایای استفاده از دی.اچ.ال

چشم انداز و ماموریت

ماموریت شرکت DHL

اهداف شرکت DHL

گستره جغرافیایی DHL

حضورجهانی بی نظیرDHL

چهارعنصر اصلی ماموریت DHL

تجزیه و تحلیل SWOT DHL

رشد در کشورهای در حال توسعه

موقعیت مالی عالی

ضعف در تجزیه و تحلیل SWOT DHL:

فرصت ها در تجزیه و تحلیل SWOT DHL:

آنالیز ۵ نیروی پورتر درDHL

رقابت بین شرکت های موجود

پیامدهای ۵نیروی پورتر در DHL

DHL & FedEx: مقایسه و تجزیه و تحلیل

ماتریس TOWS برای DHL

ماتریس TOWS برای FedEx

تجزیه و تحلیل رقابتی – مدل پنج نیروی پورتر

استراتژی های بازاریابی DHL

چالش ها و یادگیری برای FedEx و DHL

تحلیل و راه حل کارت امتیازی متوازن DHL Worldwide Express/

استفاده از رویکرد کارت امتیازی متوازن در مطالعه موردی اکسپرس جهانی DHL

مزایای روش کارت امتیازی متوازن چیست؟

تجزیه و تحلیل و راه حل DHL Worldwide Express PESTEL / PEST / STEP

اهمیت تجزیه و تحلیل PESTEL در مدیریت استراتژی و فرآیند برنامه ریزی

تجزیه و تحلیل VRIO DHL Worldwide Express

رویکرد تحلیل Pro VRIO / VRIN به مطالعه موردی اکسپرس جهانی DHL

چهار جزء VRIO مورد استفاده در تحلیل DHL Worldwide Express

  استراتژی بازاریابی DHL

اهداف انواع مختلف استراتژی های بازاریابی درDHL

پنج مرحله فرآیند استراتژی بازاریابی

استراتژی اقیانوس آبی درDHL

سنگ بنای استراتژی اقیانوس آبی چیست؟

چهار عامل مهمی که مدیران در Dhl در سراسر جهان می توانند برای نوآوری ارزش استفاده کنند

تفاوت بین استراتژی اقیانوس آبی و استراتژی اقیانوس سرخ چیست؟

نحوه استفاده DHL از اقیانوس آبی

نقشه راه DHL برای استفاده از اقیانوس آبی

چارچوب شش مسیر برای Dhl در سراسر جهان

ترکیب بازاریابی DHL Worldwide Express –

۱۲ عنصر اصلی ترکیب بازاریابی نیل بوردن

ادغام ۱۲ عنصر از فعالیت های بازاریابی در ۴ps

۴P ترکیب بازاریابی DHL

۴ مرحله مدیریت محصول به عنوان بخشی از فرآیند بازاریابی

مدل ۶M استراتژی ارتباطات بازاریابی برای Casename

بازاریابی ایمیلی برای Dhl در سراسر جهان

ماتریس BCG برای DHL  

استراتژی های منابع انسانی در DHL Express  وFedex

مدیریت منابع انسانی در فدکس و دی اچ ال

استراتژی های DHL Express و FedEx در رابطه با تئوری های منابع انسانی

مدیریت دارایی مشتری DHL در آسیا

مدل ۷ اس مکنزی

مدل ۷ اس مکنزی در DHL

سبک مدیریت و رهبریDHL

ماتریس آنسوف در DHL

DHL از ماتریس Ansoff برای رشد موفقیت آمیز بین المللی استفاده می کند

چارچوب زنجیره ارزش پورتر

۵نیروی پورترو زنجیره ارزش پورتر

تحلیل و راه حل زنجیره ارزش DHL Worldwide Express Porter

مقایسه شرکت در زنجیره ارزش مطالعه موردی DHL Worldwide Express با زنجیره ارزش صنعتPresent vs Alternative Value Chain –

تجزیه و تحلیل زنجیره ارزش مطالعه موردی اکسپرس جهانی DHL

فعالیت‌های پشتیبانی در زنجیره ارزش جهانی Dhl چیست؟

معیارها و KPIهایی که باید هنگام تجزیه و تحلیل زنجیره ارزش جهانی اکسپرس DHL اجتناب کنید

 

دانلود و خرید ۱۶۰۰۰۰تومان

با ۲۵۸ اسلاید تخصصی

 

 

جهت خرید مقاله کلیک کنید

آخرین مطالب

درباره ما

سایت پژوهش کارا در راستای ارائه خدمات علمی و مشاوره ای و با رویکرد مشارکت جویانه ایجاد شده است و هدف آن خدمات متناسب با نیاز سروران گرامی اعم از ؛ دانشجویان ، استادان راهنما ، فعالان کسب و کارهای بزرگ ،متوسط و کوچک می باشد.

آمار

ارتباط با ما

آدرس : تبریز – شهرک شهید یاغچیان

تلفن : 09144067323 – 09142183819

ایمیل : gaffarim3@yahoo.com

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

۷ روز هفته، ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
جهت خرید مقاله کلیک کنید