جهت خرید مقاله کلیک کنید

مجموعه کامل «تحلیل بازار گل در ایران و جهان با نگاه به فرصت‌ها و چالش‌های بازار گل در ایران»

  تحلیل بازار گل در ایران و جهان با نگاه به فرصت‌ها و چالش‌های بازار گل در ایران

در این فایل مطالب تخصصی بازاریابی و تحلیل بازار گل و صنعت گلخانه ای کشور در دو محور مورد بررسی قرار گرفته است.

۱-پاورپوینت تحلیل محیط بازاریابی صنعت گل در ایران و جهان با ۱۴۳اسلاید تخصصی

۲- تحلیل بازار گل در ایران و جهان بات رویکرد پژوهشی و ۱۲۱صفحه ورد (پی دی اف)

ترویج بازاریابی گل و گیاهان زینتی

ترویج یا پیشبرد در بازاریابی شامل فعالیت هایی می شود که مزایای کالا را به آگاهی می رساند و مشتریان هدف را تشویق به خرید آن می کند. ابزارهای اصلی چهارگانه فعالیت های پیشبردی به شرح زیر هستند:

تبلیغات غیرشخصی، به گونه ای استفاده از رسانه های جمعی است که مستلزم پرداخت هزینه باشد.

این گونه تبلیغات که با هدف اطلاع رسانی، متقاعد کردن و یادآوری کالاها یا سازمان توسط فروشنده مورد استفاده قرار می گیرد، یکی از ابزارهای بسیار مهم تبلیغات پیشبردی به حساب می آید.

تبلیغات پیشبرد فروش، از تعداد زیادی ابزارهای محرک کوتاه مدت، نظیر کوپن، کالاهای ویژه، جوایز و تخفیفات خرید تشکیل می شود و هدف از آن، ترغیب مصرف کنندگان، فروشندگان و واسطه های فروش کالای شرکت است.

رشد هزینه های مربوط به تبلیغات پیشبرد فروش در سال های اخیر به مراتب بیش از رشد هزینه های تبلیغات غیرشخصی بوده است. تبلیغات پیشبرد فروش، مستلزم تعیین اهداف تبلیغات پیشبرد فروش، انتخاب ابزار، تهیه برنامه، پیش آزمون و اجرای برنامه تبلیغات پیشبرد فروش و ارزیابی نتایج حاصله است.

روابط عمومی

روابط عمومی مجموعه ای از اقدامات و کوشش های حساب شده ای است که هر سازمان برای برقراری ارتباط مؤثر و هدفمند با گروه هایی که با سازمان در ارتباطند انجام می دهد. در نهایت عامل نهایی فروشندگی، شخصی است.

یکی از حوزه های داخلی که جای خالی تکنیک های ترویجی بازاریابی در آن احساس می شود، بازاریابی گل و گیاهان زینتی در ایران است. تولید گل و گیاهان زینتی در ایران، در عین حال که توام با مزیت های قابل توجهی است، چالش ها و نارسایی هایی را نیز در ساختار بازار و بازاریابی این محصولات در بردارد.

در این مطالعه، به بررسی مسیرهای مختلف بازاررسانی گل و گیاهان زینتی در وضعیت ساختار بازار موجود براساس معیارهای اقتصادی بازاریابی و ویژگی های ساختار بازار، پرداخته شده است. گل رز شاخه بریده و استان اصفهان، به ترتیب، به عنوان محصول و منطقه نمونه تولید انتخاب شد. نتایج نشان داد که سهم تولیدکننده از قیمت فروش به مصرف کننده و راندمان بازاریابی پایین است.

در عین حال در این نظام، به دلیل وجود ضایعات بالا، کارایی فنی پایین است. ولی کارایی قیمتی به دلیل بالا بودن قیمت خرده فروشی نسبت به قیمت سر مزرعه، بالا و در نتیجه کارایی کل نیز بالا است. بنابراین، سهم سایر عوامل بازاریابی از این نسبت بالا بیشتر از تولیدکننده است. بررسی ساختار این بازار نشان می دهد که کالاها غیر همگن بوده و شرایط ورود به بازار سخت و توام با عدم حتمیت است.

بر این اساس، نظام بازار رسانی گل و گیاه در ایران ناکارا و ساختار بازار، یک ساختار غیر رقابتی است. این شرایط غیر رقابتی که باعث وجود اطلاعات ناقص در بازار خواهد شد، امکان برنامه ریزی تولید برای تولیدکنندگان را میسر نمی سازد و به دلیل وجود مازاد عرضه یا تقاضا، نوسانات قیمت گل در سطح عمده فروشی زیاد است.

این در حالی است که قیمت خرده فروشی نوسانات کمتری داشته و کاهش قیمت بازار در بسیاری از زمان ها به مصرف کننده منتقل نمی شود. بنابراین، تولیدکننده کمترین و مصرف کننده بیشترین قیمت ممکن را، به ترتیب دریافت و پرداخت، می کنند. در این خصوص اصلاح ساختار بازار گل در ایران پیشنهاد می شود.

صادرات گل

ایران یکی از بزرگترین تولیدکنندگان گل در جهان می باشد که متاسفانه تا کنون به نسبت پتانسیل بالایی که دارد در زمینه صادرات این محصول عملکرد ضعیفی داشته است. شرایط آب و هوایی ایران سبب شده مناطق مختلفی در کشور امکان تولید ارقام مختلف گل را با کیفیت بالا داشته باشند؛ همین موضوع باعث شده افراد زیادی به دنبال سرمایه گذاری در زمینه صادرات انواع گل و گیاه باشند. سال گذشته درآمد ارزی ایران از صادرات گل و گیاه بیش از ۱۴۰ میلیون دلار بوده است که این رقم در سال های آینده با استراتژی های جدید امکان افزایش چند ده درصدی خواهد داشت. از جمله کشورهای هدف صادرات گل ایران می توان به ویتنام، عراق، ترکمنستان، لبنان، کویت و غیره اشاره کرد. در سه ماه اول سال گذشته بالغ بر ۲ هزار ۳۵۶ تن گل و گیاه به کشورهای خارجی صادر شده است که از این مقدار عراق بیشترین سهم را با ۱۵۴۳ تن گل به خود اختصاص داده است.

صادرات گل مشکلات و سختی های متعددی برای تجار به همراه دارد که از جمله مهم ترین آنها می توان به متغیر بودن قیمت حمل و نقل هوایی، هماهنگی زمان برداشت گل و حمل بار به سمت مقصد، پایین بودن قیمت گل های تولید شده توسط کشورهای رقیب و غیره اشاره کرد. قیمت زمین های زراعی و هزینه تولید و نگهداری از گل و گیاهان در کشور بسیار بالا می باشد، این موضوع در نهایت منجر به افزایش قیمت گل های صادراتی خواهد شد؛ از طرف دیگر کشورهای خارجی اقدام به عرضه گل های طبیعی و مصنوعی با قیمت های پایین در بازارهای جهانی می کنند که تمام این موارد سبب شده افراد زیادی تمایل به خرید گل و گیاه از ایران نداشته باشند.

صادرات گل

هزینه صادرات گل و گیاه نیز یکی دیگر از معضلات صادرکنندگان این محصول می باشد. با توجه به اینکه انواع گل و گیاه طبیعی باید طی مدت زمان کوتاهی به مقصد برسد، معمولا از روش حمل و نقل هوایی برای جا به جایی انواع گل و گیاه کمک گرفته می شود. از آنجایی که ایران هواپیماهای مخصوص برای صادرات گل و گیاه در اختیار ندارد، معمولا فرآیند حمل بار به کشور مقصد با دشواری های زیادی به انجام می رسد. این موضوع سبب شده ایران با وجود حجم بالای تولید سالانه انواع گل و گیاه زینتی، جایگاه بالایی بین کشورهای فعال در زمینه صادرات گل و گیاه نداشته باشد.

صادرات گل رز

رز یکی از محبوب ترین ارقام گل در جهان می باشد که بیشترین حجم تولید را در مقایسه با ارقام مختلف گل و گیاه به خود اختصاص داده است. گل رز دارای کاربردهای مختلفی در صنایع غذایی، عطرسازی و غیره می باشد. بخشی از تولید سالانه این محصول کاربرد زینتی دارد و مابقی برای تهیه اسانس، عطر، مربا و غیره مورد استفاده قرار می گیرد. در حال حاضر کشورهای متعددی در زمینه تولید و صادرات این محصول فعالیت می کنند که از جمله بزرگترین این کشورها می توان به ایتالیا، هلند،کلمبیا، انگلستان، اسپانیا، کنیا و غیره اشاره کرد. ایران نیز به دلیل دارا بودن اقلیم های متنوع و ۴ فصل بودن، امکان تولید ارقام مختلف گل رز را در حجم های بالا دارد. اما متاسفانه کشورهایی که هزینه های نیروی انسانی، حمل و نقل، زمین های زراعی، هزینه های تولید و غیره در آنها پایین می باشد، به دلیل عرضه گل رز با قیمت های مناسب تر، شانس بیشتری در زمینه ارزآورزی از طریق صادرات گل رز دارند. از جمله مهم ترین ویژگی هایی گل رز صادراتی می توان به شاخه بلند و مستحکم، یکسان بودن اندازه شاخه ها، همزمان بودن زمان شکوفایی غنچه ها، عدم وجود سوختگی و رنگ پریدگی در گل ها، یکنواخت بودن رنگ گل رز و غیره اشاره کرد.

ایران سالانه درصد زیادی از ارقام مختلف گل رز را تولید و در بازارهای داخلی و خارجی عرضه می کند. در حال حاضر صادرات گل رز یکی از ارزآورترین زمینه های تجاری در کشور به حساب می آید. گل رز از جمله ارقام گل شاخه بریده می باشد که به دلیل مشهور و محبوب بودن، مشکلی در زمینه بازارپسندی و بازاریابی صادراتی برای تجار به همراه نخواهد داشت. گل رز دارای ۱۵۰ گونه مختلف می باشد که از جمله پرفروش ترین آن می توان به گل رز هلندی اشاره کرد.

بسته بندی گل رز صادراتی

بسته بندی گل رز برای صادرات از اهمیت بالایی برخوردار می باشد؛ گل رز صادراتی باید در بسته بندی های استاندارد در اندازه های مشخص به کشور مقصد تحویل داده شود. خاص بودن بسته بندی گل رز صادراتی نه تنها بر روی بازاریابی فروش تاثیر دارد، بلکه به صورت مستقیم بر روی کیفیت گل در طول مدت جا به جایی نیز تاثیر خواهد داشت. معمولا برای بسته بندی گل رز بریده از بسته بندی های پلاستیکی، مقوایی و چوبی کمک گرفته می شود که در ایران عمدتا از نمونه مقوایی به دلیل مقرون به صرفه بودن استفاده می شود. لازم به ذکر است که بسته بندی گل رز برای صادرات ممکن است نسب به سایز شاخه از ۴۰ تا ۱۰۰ سانتی متر متفاوت باشد که قیمت گذاری آن نیز براساس سایز و جنس بسته صورت می گیرد. بسته بندی گل رز صادراتی به دلخواه فرد صادرکننده متغیر می باشد که از جمله پرمصرف ترین آنها می توان به نمونه های مقوایی پوشه ای، چاکدار و تلسکوپی اشاره کرد.

برای اطلاعات بیشتر می توانید مطلب ضرورت بسته بندی صادراتی محصولات کشاورزی را مطالعه کنید.

صادرات گل

صادرات گل محمدی

گل محمدی یکی از ارقام گل رز می باشد که به دلیل عطر بی نظیری که دارد، توانسته است نظر افراد زیادی را به سمت خود جلب کند و رقم کل صادرات این محصول در حال حاضر ۱۳۴۷۹۹۲۰۰۰ دلار می باشد. ایران، بلغارستان و ترکیه به عنوان بزرگترین تولیدکنندگان گل محمدی در جهان شناخته می شوند، این در حالی است که چین و هند عنوان بزرگترین صادرکنندگان گل محمدی را به خود اختصاص داده اند و به ترتیب سالانه بالغ بر ۲۳ و ۹ درصد از کل حجم صادرات این محصول را در اختیار دارند. گل محمدی ایران به صورت تازه، غنچه، خشک شده و اسانس به سراسر جهان صادر می شود و در سال گذشته ۳۰۲ تن گل محمدی به صورت تازه و خشک شده به کشورهای خارجی صادر شد. پایین بودن حجم صادرات گل محمدی ایران در مقایسه با حجم بالای تولید سالانه این محصول تا حد زیادی به دلیل عدم حمایت دولت از کشاورزان و ضعف مدیریتی می باشد. در حال حاضر آمریکا، ژاپن و آلمان به عنوان مهم ترین مقاصد صادراتی گل محمدی به حساب می آیند که سالانه حجم بالایی از این محصول را از کشورهای دیگر به منظور استفاده در صنایع مختلف، خریداری می کنند.

استراتژی های بازاریابی و فروش گل و گیاه

با توجه به رقابت‌ زیاد در حوزه گل و گیاه، باید با استفاده از استراتژی‌های بازاریابی، گل‌های خود را مستقیماً به بازار یا گل‌فروشی‌ها عرضه کنید. فراموش نکنید که در مراسم‌های متعددی مانند عروسی، عزا، جشن‌ها، اعیاد و … از گل استفاده می‌شود. گل‌آرایی می‌تواند کمک زیادی در افزایش فروش داشته باشد، هر چند باید به فکر ایده‌های بازاریابی باشید تا به کمک آن، گل‌های خود را در معرض دید مشتری هدف قرار دهید. در ادامه به برخی از استراتژی های بازاریابی و فروش گل و گیاه اشاره می شود.

استراتژی های بازاریابی و فروش گل و گیاهبازاریابی آنلاین

تبلیغ در اینترنت به مراتب ارزان‌تر از تلویزیون، رادیو و رسانه‌های نوشتاری است. امروزه بازاریابی آنلاین، مرزهای جغرافیایی را در هم شکسته و به مشتری امکان می‌دهد به راحتی از داخل منزل، گل‌ها را مشاهده کرده و سفارش دهد. بنابراین برای اینکه مشتری را به سایت خود جذب کنید باید به سئوی سایت اهمیت دهید، از سایر وبسایت‌ها بخواهید که لینک سایت شما را در محتوایشان بگذارند یا مطالبی با موضوعیت گل در سایت خود قرار دهید. از آنجا که مشتری در وهله اول تحت تاثیر ظاهر سایت قرار می‌گیرد، پس ظاهر، ساختار و کابردی بودن آن را در اولویت قرار دهید. یک عکاس حرفه‌ای استخدام کنید تا عکس‌هایی فوق‌العاده از گل‌ها بگیرد. همچنین رسانه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام، تلگرام، توئیتر و فیسبوک نیز می‌توانند کمک شایانی در این زمینه به شما کنند.

نمونه کار

نمونه کارهایی از گل‌های خود را به گل‌فروشی‌های محلی ببرید. برای تبلیغات، تعدادی از گل‌ها را به رایگان به عروس و دامادها هدیه داده و آنها را تشویق کنید تا مستقیماً از تولیدی گل شما خرید کنند. به مشتری درباره مزایای خرید از گل‌فروشی خودتان را بگویید؛ مثلاً اینکه می‌توانند تازه‌ترین گل‌های منطقه یا شهر را از شما خریداری کنند.

اجاره غرفه

برای عرضه محصولات خود، یک غرفه در بازار محلی اجاره کنید. مکان‌‌هایی نظیر بیرون بیمارستان یا پارک‌ها را انتخاب کنید که مردم مایل به خرید گل‌‌ هستند و در همان محل، یک غرفه بگیرید. به گل‌آرایی و عرضه گل‌ها توجه کنید. گل‌آرایی، یک هنر است که باید در آن تخصص داشته باشید. حتماً به مشتری کارت خود را بدهید و آدرس دقیق تولیدی گل را ذکر کنید. حتی می‌توانید یک غرفه در گوشه خیابان داشته باشید و توجه مشتری را به خود جلب کنید تا در روز‌های مناسبتی مثل روز مادر یا … به یاد شما بیفتند؛ پس برای این مناسبت‌ها، یک کوپن تخفیف همراه با هر شاخه یا دسته گل ارائه کنید.

تبلیغات

تبلیغات ضمن یادآوری محصولات‌تان به مشتری‌های فعلی و اطلاع‌رسانی به مشتریان بالقوه می‌تواند به رونق کسب و کارتان کمک کند. ارسال رایگان، تخفیف در قیمت‌ها و… می‌تواند منجر به تبلیغ کار شما شود. با استفاده از رسانه‌های اجتماعی و وبسایت ها، از حراجی‌های آینده خود به مشتری خبر دهید.

برگزاری کلاس های رایگان

با برگزاری کلاس‌های رایگان می‌توانید هنر گل‌فروشی و گل‌آرایی خود را به مشتریان بالقوه نشان دهید. در این کلاس‌ها، نحوه نگهداری از گل‌‌ها و گیاه‌ها، گل‌آرایی میز شام و … را به مهمان‌ها یاد دهید. در طول کلاس، از مشتری‌ها و کلاس عکس گرفته و در وبسایت، رسانه‌های اجتماعی و بلاگ خود قرار دهید و از این راه برای کسب و کارتان تبلیغ کنید. شما می‌توانید ماهیانه یک کلاس رایگان برگزار کرده و به شرکت‌کنندگان، کوپن تخفیف دهید. حتی می‌توانید در طی این جلسات به آنها آموزش دهید که باغچه‌های خود را چطور طراحی کنند.

دسته گل عشق

مردم دوست دارند به مناسبت تولد، سالگرد ازدواج و … برای عشق خود، گل بفرستند. با رستوران‌ها ارتباط برقرار کرده و به سلیقه مشتری، برای او گل ارسال کنید تا حین صرف غذا، از رایحه و زیبایی گل نیز لذت ببرند. عکس دسته گل‌های عشق را در وبسایت و رسانه‌های اجتماعی قرار دهید و مشتری را به خرید آنها ترغیب کنید.

فیلم تبلیغاتی

فیلم‌های تبلیغاتی تلویزیون برای کسب و کارهای کوچک به صرفه نیست، به همین دلیل می‌توانید با دوربین‌های دیجیتال، فیلم‌های تبلیغاتی ۶۰ ثانیه‌ای از محل کار و گل وگیاه خود ضبط کنید. خدمات مشتری، کیفیت و تزیین گل‌ها و … را نیز در این فیلم بگنجانید و سپس این فیلم را در وبسایت، رسانه‌های اجتماعی و بلاگ خود قرار دهید. شما در عین حال می‌توانید آن را برای مشتریان فعلی ارسال کنید تا با دوستان و خانواده به اشتراک بگذارند.

اهدای گل

یکی دیگر از راه‌های بازاریابی، اهدای گل به خیریه‌ها است. با این روش، نام و لوگوی کسب و کارتان را هر چه بیشتر در معرض دید عموم قرار می‌دهید. مشتری مطمئناً متوجه هنر گل‌آرایی و کیفیت محصولات شما خواهد شد.

توزیع بروشور

برشورهایی شامل عکس‌های حرفه‌ای از تزیینات مختلف گل‌های خود تهیه کرده، آدرس، قیمت و سایز جزییات اطلاعات‌تان را قید کنید و آنها را به شرکت‌ها یا دفاتر و هتل‌ها ارائه نمایید.

دیجیتال مارکتینگ برای گل فروشی ها – ۱۳ تکنیک بازاریابی آنلاین برای فروش گل و خدمات گل آرایی

 

دیجیتال مارکتینگ (Digital Marketing) شیوه‌ی نوین بازاریابی برای کسب و کارهای مختلف دنیای امروز است و هزینه‌های بالای تبلیغات و کاهش تأثیر شیوه‌های سنتی بازاریابی، ضرورت استفاده از تکنیک‌های نوین تبلیغات و فروش را افزایش می‌دهد. از طرفی، کسب و کارِ فروش گل و گیاهان زینتی – با توجه به حساسیت این نوع محصولات به گذر زمان – نیاز به بازار قوی برای جذب مشتری و فروش دارد. در صورتی که شما هم به دنبال آشنایی با شیوه‌های دیجیتال مارکتینگ برای گل فروشی ها هستید، توصیه می‌کنیم این مقاله را تا انتها مطالعه نمایید. در این مقاله از «مجله اینترنتی کاپریلا» قصد داریم شما را با شیوه‌های نوین بازاریابی آنلاین برای کسب و کار گل فروشی آشنا کنیم.

کدام نوع تبلیغات برای گل فروشی ها بهتر است؟ تبلیغات آنلاین یا سنتی؟

این روزها شیوه‌های سنتی تبلیغات، جوابگوی ذائقه مشتری نیست و ذهن مخاطبان، تنها با شیوه‌های خاص و جذاب جلب می‌گردد. تبلیغات آنلاین – در کنار تأثیرگذاری بالا – با کاهش هزینه‌ها به افزایش سود خالص کسب و کار شما کمک زیادی می‌کند. از طرفی، بازار فروشِ گل – به سبب خصوصیات محصولاتی که ارائه می‌دهید – طیف وسیعی از مشتریان را جذب می‌نماید. این میزان از گستردگی بازار هدف، تنها با استفاده از شیوه‌های نوین – و امکانات گسترده‌ای که در اختیارتان قرار می‌دهد – قابل پوشش خواهد بود؛ لذا تبلیغات آنلاین برای گل فروشی ها بهتر عمل می‌کند.

تبلیغات آنلاین یا سنتی برای گل فروشی ها؟چرا گل فروشی ها به دیجیتال مارکتینگ نیاز دارند؟

همان‌طور که اشاره کردیم، شیوه‌های نوین تبلیغات از هر نظر، برای بهبود وضعیت کسب و کار شما مناسب‌تر است؛ لذا دیجیتال مارکتینگ – به عنوان مجموعه‌ای از تکنیک‌های نوین بازاریابی و فروش – یک گزینه‌ای اجتناب‌ناپذیر برای موفقیت در بازار است. شایان ذکر است حساسیت بالای محصولات گیاهی به شرایط محیطی، امکان انبار کردن مقادیر زیاد گل و گیاه در مغازه گل فروشی را کاهش می‌دهد؛ بنابراین، نیاز به استفاده از یک ویترین مجازی برای معرفی و فروش محصولاتتان بسیار زیاد خواهد بود. از این رو، شما می‌توانید با یادگیری تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ برای گل فروشی ها، کسب و کارتان را رونق دهید و به سود بیشتری دست پیدا کنید. برای آشنایی بیشتر با تکنیک‌ها و استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ در تبلیغات شما را به مطالعه‌ی مقاله‌ی «راه اندازی دیجیتال مارکتینگ – راه اندازی کمپین های بازاریابی دیجیتال از ۰ تا ۱۰۰» دعوت می‌کنیم. همچنین، در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

دیجیتال مارکتینگ برای گل فروشی ها
دیجیتال مارکتینگ برای گل فروشی ها

۶ قدم تا شروع دیجیتال مارکتینگ برای گل فروشی ها

از آنجا که شروع هر کاری نیاز به فراهم کردن مقدمات اولیه دارد، سعی می‌کنیم در ادامه‌ی مقاله، به مراحلی بپردازیم که پیش از اجرای تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ – به صورت موفقیت آمیز – ضروری است. برای راحتی کارِ شما، در ۶ قدم کارهایی را که باید پیش از شروع تبلیغات آنلاین و دیجیتال مارکتینگ انجام دهید بیان می‌کنیم. این ۶ قدم عبارت‌اند از:

  1. هویت برند خود را تعریف کنید.
  2. مخاطبان هدف خود را مشخص کنید.
  3. بر زبان بازاریابی دیجیتال مسلط شوید.
  4. اقدامات رقبای خود را بررسی کنید.
  5. برنامه ای تدوین کرده و انتظارات خود را تعیین کنید.
  6. استراتژی دیجیتال مارکتینگ خود را برای گل فروشی‌تان طراحی کنید.

در ادامه، برای آگاهی هرچه بیشتر شما عزیزان، مراحل فوق را تشریح می‌کنیم.

هویت برند خود را تعریف کنید.

بدون شک، استفاده از یک نام و نشان معتبر در هر کسب و کاری، زمینه را برای موفقیت و پیشرفت فراهم می‌نماید. در این راستا، ضروری است که کسب و کارِ خود را تحت عنوان یک نام و علامت تجاری خاص – در دنیای واقعی یا دیجیتال – پرزنت کنید. به منظورِ افزایشِ بازدهی تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ، استفاده از یک برند و اعتبار بخشیدن به آن، «اولین قدم» است. از این رو، شما باید سعی کنید با ارائه خدمات در کوتاه‌ترین زمان و بهترین وجهِ ممکن، برند خود را در میان مخاطبان معرفی کنید.

شایان ذکر است که تعریف «هویت برند» در بسیاری از اوقات، عامل اصلی بقای کسب و کارِ شما بوده و حتی در شرایط رکود بازار، باعث ثبات در فروش و میزان سودِ شما می‌گردد؛ به این طریق که مشتریانِ شما زمانیکه به خرید گل یا استفاده از خدماتِ گل‌آراییِ‌تان نیاز داشته باشند، نام و نشان تجاریِ شما را به عنوان یک گزینه مطمئن به خاطر می‌آورند.

تعیین هویت برند
تعریف هویت برند

مخاطبان هدف خود را مشخص کنید.

مخاطبانِ هدفِ گل فروشی ها و خدماتِ گل آرایی، افراد و اقشار مختلفی هستند. هر کس ممکن است برای مناسبت‌های گوناگون و در مراسم‌های مختلف، نیاز به خرید گل پیدا کند. در واقع، شما باید با توجه به محصولاتی که به فروش می‌رسانید، یا خدمات گل آرایی (مراسمات، ماشین عروس، سبد گل و…) که ارائه می‌نمایید، مخاطبان هدف خود را مشخص نمایید. در این راستا، سعی کنید برای جذب هر دسته از این مشتریانِ بالقوه، روش‌های مناسبی را به کار ببرید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص، می‌توانید به مقاله «تکنیک های هدف گذاری در کسب و کار – راهنمای جامع تعیین بازار هدف و تارگت فروش» مراجعه نمایید.

بر زبان بازاریابی دیجیتال مسلط شوید.

اگر در بازارِ فروشِ گل تجربه داشته باشید، حتماً روش‌هایی به منظور جلب نظر مشتریان سراغ دارید. شما در مواجهه با یک خریدار، ممکن است با تعریف از رنگ، بو و تازگی محصولاتِ خود، او را مجاب به خرید از خود کنید. در دنیای دیجیتال نیز شما نیاز دارید با زبان همین بازار، مخاطبان را تحت تأثیر قرار دهید. در دنیای دیجیتال مارکتینگ، گاهی تأثیر میزان فالوورهای شما در شبکه‌های اجتماعی از اقدامات چندین بنر تبلیغاتی در سطح شهر، بیشتر باشد.

شایان ذکر است، آشنایی با شیوه‌های بازاریابی آنلاین، نیاز به صرف زمان و گذراندن دوره‌های مقدماتی تا حرفه‌ای در این زمینه دارد. شما می‌توانید در ابتدای راه این اقدامات را به کمک یک دیجیتال مارکتر حرفه‌ای انجام دهید. در این صورت حین پیشرفت کار، دانش شما نیز در این زمینه افزایش پیدا می‌کند.

اقدامات رقبای خود را بررسی کنید.

بررسی اقدامات رقبا، گام بعدی در پیشبرد اهداف دیجیتال مارکتینگ برای گل فروشی ها است. در این مرحله، نیاز است با روش‌های کاربردی در تبلیغات آنلاین آشنا شوید و بدانید رقیبان شما در دنیای مجازی چگونه مخاطبان را به خود جذب می‌کنند؟ سعی کنید در این مرحله با دیدی بی‌طرفانه، اقدامات رقبا را بررسی کنید و در صورت نیاز، از ایده‌های خلاقانه‌ی آن‌ها در جلب نظر مخاطبانِ هدف، بهره بگیرید.

برنامه ای تدوین کرده و انتظارات خود را تعیین کنید.

بدون شک، اگر در بازار گل و گیاهان زینتی فعالیت کرده باشید، از اهمیت برنامه‌ریزی و زمان‌بندی اطلاع دارید. همان‌طور که پیش از این گفتیم، محصولاتِ ارائه‌شده در کسب و کارِ گل فروشی، نسبت به گذر زمان حساسیت دارند و مراحلی که برای کاشت و برداشتشان وجود دارد، باید به‌شدت دقیق باشند. در زمینه‌ی دیجیتال مارکتینگ برای گل فروشی ها نیز شما نیاز به تدوین یک برنامه منظم و حساب‌شده دارید. در این راستا، سعی کنید برای مراحلِ پیشرفت کار و مناسبت‌های مختلف، برنامه‌ریزی جامعی داشته باشید؛ در این صورت با بررسی نتایجِ بازاریابی آنلاین، میزان موفقیت خود را می‌سنجید.

اهداف و انتظارات خود را تعیین کنید
اهداف و انتظارات خود را تعیین کنید

استراتژی دیجیتال مارکتینگ خود را برای گل فروشی تان طراحی کنید.

طراحی استراتژی دیجیتال مارکتینگ به این معنی است که شما تکنیک‌های مورد استفاده و زمان و هزینه‌ای که صرف هر روش می‌کنید را تعیین نمایید. در این بخش از کار، در واقع شما با استفاده از دانشی که در زمینهٔ بازاریابی آنلاین کسب کرده‌اید و برنامه‌ای که به عنوان نقشه‌ی راه تنظیم نموده‌اید، سازوکار اصلی مارکتینگ خود را مشخص می‌کنید.

در این راستا، جهت افزایش آگاهیِ شما تکنیک‌های مورد استفاده در دیجیتال مارکتینگ برای گل فروشی ها را بررسی می‌کنیم و هر روش را به‌تناسب بیزینس شما توضیح می‌دهیم. شایان ذکر است که کسب آگاهی اولیه در مورد هر کدام از تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ، می‌تواند ادامه راه را برای شما – به‌عنوان یک کسب و کار گل فروشی –  راحت‌تر کند و آینده‌ی بیزینس شما را بهبود بخشد؛ مهم‌ترین این تکنیک‌ها عبارت‌اند از:

  • تولید محتوای اینترنتی
  • تبلیغات شبکه‌های اجتماعی
  • بازاریابی محتوایی
  • ایمیل مارکتینگ
  • تبلیغات موتورهای جستجو (SEM)
  • تبلیغات نمایشی
  • تبلیغات موبایلی
  • و…

تکنیک های مؤثر دیجیتال مارکتینگ برای گل فروشی ها

اگر در مورد تکنیک‌های مؤثر دیجیتال مارکتینگ اطلاعاتی ندارید، نگران نباشید. در ادامه سعی می‌کنیم در مورد هرکدام از شیوه‌های بازاریابی آنلاین، مطالب مفیدی به شما ارائه دهیم. شایان ذکر است، در این زمینه سعی کنید با تمام روش‌های موجود آشنا شوید و در کاربرد هر روش، ارتباط با سایر کانال‌های تبلیغات آنلاین را فراموش نکنید. در واقع تکنیک‌های مختلف با توجه به پیوستگی دنیای دیجیتال، باید به صورت مرتبط با هم اجرا شوند تا بهترین تأثیر را بر کسب و کار شما بگذارند. این تکنیک‌ها عبارت‌اند از:

  • ایجاد وب‌سایت تجاری متناسب با کسب‌وکارتان
  • ایجاد اکانت تجاری در شبکه های اجتماعی
  • بهینه سازی محتوای وب سایت برای موتور های جست و جو (SEO)
  • ثبت حساب کاربری در Google Map
  • بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) و استفاده از گوگل ادز
  • تبلیغات کلیکی (PPC)
  • اینفلوئنسر مارکتینگ
  • بازاریابی ویدئویی
  • ایجاد دیتابیس از مشتریان
  • بازاریابی ایمیلی
  • تبلیغات پیامکی
  • ایجاد حُسن سابقه در فضای آنلاین برای برند
  • برگزاری جشنواره در مناسبت های خاص

وب سایت تجاری متناسب با کسب و کارتان راه اندازی کنید.

بدون شک مهم‌ترین و ضروری‌ترین اقدام در زمینه‌ی دیجیتال مارکتینگ، راه‌اندازی یک وب‌سایت رسمی است. شما در محیط وب سایت می‌توانید علاوه بر نمایش محصولات خود، زمینه را برای فروش و پرداخت آنلاین هم فراهم کنید. شایان ذکر است، در کسب و کارِ گل فروشی به دلیل ماهیت کار و محصولاتی که ارائه می‌دهید مخاطبانی را جذب می‌کنید که از نظر زیبایی شناختی چشمان تیزبینی دارند؛ پس سعی کنید در وهله‌ی اول ظاهری مناسب برای وب‌سایت رسمی خود انتخاب نمایید.

پس از راه‌اندازی یک وب‌سایت تجاری، قدم بعدی تولید محتوا بر روی آن است.

ایجاد اکانت تجاری در شبکه های اجتماعی

استفاده از شبکه‌های مجازیِ داخلی و خارجی، به قدری زیاد شده است که سهم بالایی در پتانسیل تبلیغات آنلاین دارد. ایجاد اکانت در شبکه های اجتماعیِ مختلف، جذب فالوور و تبدیلِ دنبال کنندگان به مشتری، جزو اصلیِ استراتژی دیجیتال مارکتینگ شما خواهد بود.

فعالیت در شبکه‌های اجتماعی
فعالیت در شبکه‌های اجتماعی

شایان ذکر است، شبکه‌های مجازی معمولاً در مورد تولید محتوای متنی، محدودیت دارند؛ لذا شما باید با استفاده از محتوای تصویری، محصولات خود را به مخاطب ارائه دهید. از آنجا که ویژگی اصلی‌ای که مشتریانِ بازار گل و گیاهان زینتی، به آن توجه می‌کنند «ظاهر و رنگ محصولات» است، شما می‌توانید با تولید عکس و ویدئو جذاب از محصولات و خدماتی که ارائه می‌دهید، مشتریان بسیاری را به خرید از خود دعوت کنید.

بهینه سازی محتوای وب سایت برای موتور های جست و جو (SEO)

بهینه سازی محتوا برای موتورهای جست و جو (Search Engine Optimization) که در زبان دنیای دیجیتال به عنوان «سئوی سایت» شناخته می‌شود، یکی دیگر از تکنیک‌های مهم در دیجیتال مارکتینگ است. شما این امکان را دارید که در میان نتایجِ سرچِ موتورهای جست و جو، در رتبه‌های اول قرار بگیرید و بیشتر دیده شوید. طبیعتاً بیشتر دیده شدن در دنیای دیجیتال به معنی تعداد مشتری و میزان سود بیشتر خواهد بود.

شایان ذکر است امروزه بحث سئو علاوه بر موتورهای جست و جو و وب‌سایت‌ها، در رابطه با شبکه‌های اجتماعی مختلف نیز وجود دارد. شما می‌توانید با رعایت اصول بهینه سازی محتوا، فعالیت خود در پلتفرم‌های مجازی را نیز بهبود ببخشید.

اقدامات انجام‌شده در کار سئو سایت در دو دسته قرار می‌گیرند که عبارت‌اند از:

  • سئو داخلی (on page) شامل اقداماتی در محیط وب‌سایت، مانند: محتوای صفحات، به کار بردن کلیدواژه‌های انتخابی، لینک‌دهی داخلی، تگ‌های مرتبط انتهای صفحات، تایتل و متنی توضیحات مناسب و…
  • سئو خارجی (off page) شامل اقداماتی بیرون از وب‌سایت شما، مانند: اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی، خرید بک لینک، خرید ریپورتاژ آگهی و…

شایان ذکر است که ریپورتاژ آگهی به صفحه‌ای تبلیغاتی گفته می‌شود که محتوای آن به شکل یک مقاله است، منتها مقاله‌ای که در آن، چند لینک از وب‌سایت شما وجود دارد و کسب‌وکار شما در آن تبلیغ شده است. «نشریلا» یکی از پلتفرم‌هایی است که برای خرید ریپورتاژ آگهی می‌توانید از آن استفاده کنید؛ که سایت‌های بزرگی نظیر: زومیت، فرادرس، تایم‌کد، تک‌تیپ، جی‌اس‌ام، تابناک باتو، پروان‌وب، یاس دانلود، موبنا و… سفارش ریپورتاژ آگهی خود را به این پلتفرم می‌دهند. ارزش پیشنهادی یا Value Proposition ی که «نشریلا» ارائه می‌دهد این است که به شما کمک می‌کند، کسب‌وکار خودتان را آن‌طور که می‌خواهید (به قلم خود محتوای تولیدشده در وب‌سایت‌تان را) به مخاطبینتان معرفی کنید و آن‌ها را به استفاده از خدمات و یا محصولات خود تشویق نمایید. برای سفارش دادن ریپورتاژ آگهی به «نشریلا»، می‌توانید روی این لینک [+] کلیک کنید.

رپیورتاژ آگهی با نشریلا

ثبت حساب کاربری در Google Map

گاهی پیش می‌آید که افراد، بدون اطلاع از آدرس گل فروشی‌هایِ یک منطقه، در موتور جست و جوی گوگل کلیدواژه‌های مرتبط با کسب و کار شما را جست و جو می‌کنند. در چنین مواردی، اگر مغازه‌ی شما حساب کاربری فعال در سامانه مکان یابی گوگل (Google Map) داشته باشد به دلیل فاصله کم با محل جغرافیایی کاربر، در میان نتایج پیشنهادی نشان داده می‌شود.

بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) و استفاده از گوگل ادز

یکی دیگر از تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کارهای مختلف، استفاده از سرویس گوگل ادز (Google ADS) است. شما با استفاده از این امکان – که شرکت گوگل آن را فراهم آورده است – می‌توانید بدون توجه به اصول سئو، در میان نتایج اول سرچ قرار بگیرید.

شایان ذکر است، در این تکنیک شما با پرداخت هزینه در مورد کلیدواژه‌های اصلی مربوط به کسب و کارتان، با سایرین رقابت می‌کنید. به این طریق که مثلاً برای کلیدواژه «دسته گل ولنتاین» بین شما و سایت‌های رقیب، آن نتیجه‌ای که مبلغ بیشتری برای تبلیغات پیشنهاد بدهد در جایگاه اول قرار می‌گیرد.

استفاده از سرویس تبلیغات گوگل
نمونه: استفاده از سرویس تبلیغات گوگل برای گل فروشی

تبلیغات کلیکی (PPC)

در شیوه‌ی تبلیغات کلیکی (پرداخت به ازای کلیک) شما با طراحی یک بنر تبلیغاتی و استفاده از ترافیک سایت‌های پربازدید، مخاطبان را به سمت کسب و کار خود جذب می‌نمایید. در این تکنیکِ بازاریابی دیجیتال، طراحی بنر و متن تبلیغاتی از اهمیت زیادی برخوردار است؛ چراکه باید در دید اول، نظر کاربران را جلب کند. مورد دیگری که اهمیت دارد سایتی است که تبلیغات شما را به نمایش می‌گذارد. در این راستا می‌توانید با شرکت‌های تبلیغاتی معتبر همکاری نمایید.

ازجمله مهم‌ترین ویژگی‌هایی که برای یک آژانس تبلیغاتی حرفه‌ای در زمینه تبلیغات بنری-کلیکی هوشمند باید در نظر داشته باشید، این است که:

  • تعداد زیادی از تبلیغات در آن قابل انتشار باشد.
  • گزینه‌های مختلفی برای نمایش تبلیغات در سایت شما داشته باشد.
  • تبلیغات با توجه به علایق مخاطب و محتوای سایت شما، به‌صورت هوشمند نمایش داده شود.
  • دارای سیستم آماری و گزارشی و همچنین سیستم ضد تقلب باشد.
  • سیستم پرداخت منظم، شفاف و با مبلغ مناسب داشته باشد.

«کاپریلا» یکی از سرویس‌های تبلیغاتی است که خدمات «تبلیغات بنری و کلیکی هوشمند» را – بر اساس موارد بالا – ارائه می‌دهد. ارزش پیشنهادی یا Value Proposition ی که این سرویس ارائه می‌دهد این است که به شما کمک می‌کند، تبلیغاتتان دقیقاً به بازار هدف و مخاطبان موردنظرتان برسد. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این سرویس تبلیغاتی یا برای سفارش تبلیغ به این لینک [+] مراجعه کنید.

تبلیغات کلیکی هوشمند کاپریلا

اینفلوئنسر مارکتینگ

با گسترش استفاده از فضای مجازی، به کار گرفتن افراد تأثیرگذار در این حوزه، مانند: بلاگرها، یوتیوبرها و سلبریتی‌ها در امر تبلیغات بسیار رایج شده است. این افراد به ازای تبلیغ محصولاتتان – به صورت مستقیم یا غیرمستقیم – در صفحات مجازی و وب‌سایت‌های خود می‌توانند به افزایش مخاطبان و فروش بیشتر کسب و کارتان کمک زیادی بکنند.

در ادامه یک مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

اینفلوئنسر مارکتینگ در بازاریابی آنلاین
اینفلوئنسر مارکتینگ در بازاریابی آنلاین

بازاریابی ویدئویی

بازاریابی از طریق ویدئو، از دسته تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ برای گل فروشی ها است که می‌تواند بسیار کارساز باشد. در صورتی که در زمینه‌ی گل آراییِ مراسمات مختلف یا ماشین عروس فعالیت دارید، می‌توانید از کارهای خود کلیپ‌های جذابی تهیه کنید و در کانال‌های مختلف با مخاطبان به اشتراک بگذارید. شایان ذکر است که تأثیر یک ویدئو می‌تواند در جلب نظر کاربران شبکه‌های اجتماعی، بسیار مؤثر باشد و منجر به افزایش بازدید و فروش شما گردد.

یک دیتابیس از مشتریان خود ایجاد کنید.

یکی از اصول بازاریابی دیجیتال کسب اطلاعاتِ مخاطبان هدف و استفاده از آن، جهت بهینه سازی تبلیغات است. سعی کنید از روش‌های مختلف اطلاعات کاربران وب سایت یا شبکه‌های اجتماعیِ خود را دریافت نمایید و در سامانه‌های اطلاعات مشتریان گردآوری کنید. در ادامه یک مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

بازاریابی ایمیلی

با استفاده از تکنیک ایمیل مارکتینگ و اطلاعاتی که از مشتریان خود جمع‌آوری کرده‌اید، می‌توانید با ارسال ایمیل‌های هدفمند، نظر مخاطبان را جلب نمایید. مثلاً با ارسال ایمیل تبریک در مناسبت‌هایی نظیر «تولد» یا «سالگرد ازدواج» قطعاً میزان فروش شما افزایش پیدا می‌کند و ارتباط قوی‌تری بین شما و مشتریان کسب و کارتان ایجاد خواهد شد. در ادامه یک مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

مناسبت‌های خاص را به مخاطبان یادآوری کنید
مناسبت‌های خاص را به مخاطبان یادآوری کنید

تبلیغات پیامکی

در شیوه تبلیغات پیامکی – به عنوان یک روش ارزان و زودبازده – می‌توانید در مناسبت‌های خاص نظیر «ولنتاین»، «عید نوروز» و «روز مادر» با ارسال پیامک اقدام به بازاریابی کنید. در این راستا، توصیه می‌شود که سعی کنید در انتخاب متن پیام، اولویت را با ذکر نکات اساسی قرار دهید و با استفاده از یک متن کوتاه منظور خود را به خواننده پیام منتقل نمایید.

ایجاد حُسن سابقه در فضای آنلاین برای برند

یکی از ایرادهایی که در سال‌های اخیر، به کسب و کارهای فعال در فضای مجازی وارد شده است، غیر قابل اعتماد بودن و عدم پاسخگویی به مشتریان است. در این راستا، نیاز است تا سعی کنید با ارائه بهترین خدمات و جوابگویی در مورد مشکلات احتمالی نظر مخاطبان را جلب نمایید. شایان ذکر است که شما با این کار، علاوه بر افزایش تعداد مشتریان، ضمن ایجاد حُسنِ سابقه در فضای مجازی، برند خود را به یک نامِ قابل اعتماد تبدیل می‌کنید.

برگزاری جشنواره در مناسبت های خاص

بازار فروشِ گل و گیاهان زینتی، معمولاً به مراسمات و مناسبت‌های خاص وابسته است. از این رو، شما می‌توانید با برگزاری جشنواره در شبکه های اجتماعی یا وب‌سایتِ خود و تعیین کردن جوایز برای شرکت‌کنندگان، مخاطبان زیادی را به سمت خود جذب کنید. مثلاً از فالوورهای خود بخواهید در مسابقه‌ی گرفتن بهترین عکس از محصولاتی که خریده‌اند و اشتراک‌گذاری آن در فضای مجازی شرکت کنند؛ شما از این طریق می‌توانید به شناخته شدنِ بیشتر برند و افزایش دنبال کنندگانِ خود کمک کنید و در نتیجه فروشتان را افزایش دهید. البته این کار را می‌توانید در مناسبت‌هایی مثل عید نوروز انجام دهید.

 

فهرست ورد PDF

فهرست مطالب

مقدمه. ۶

پیدایش باغبانی.. ۷

گل و گل‌کاری.. ۷

تعریف گل‌کاری.. ۷

جایگاه گلکاری در ایران. ۷

تحلیل بازار گل: پتانسیل‌های پنهان یک بازار در ایران. ۸

جایگاه ایران در بازار جهانی گل کجاست؟. ۱۰

پتانسیل ورود ایران به بازار گل برخی کشورها ۱۰

تحلیل بازار پرورش گل. ۱۴

اهمیت تاریخی: ۱۴

بررسی اقتصادی صنعت گل و گیاهان زینتی در ایران. ۱۴

اهمیت اجتماعی: ۱۴

اهمیت پزشکی: ۱۵

بررسی اقتصادی صنعت گل و گیاهان زینتی در ایران. ۱۵

وضعیت صادرات(گل): ۱۵

بررسی اقتصادی صنعت گل و گیاهان زینتی در ایران. ۱۵

جایگاه ایران: ۱۵

بررسی اقتصادی صنعت گل و گیاهان زینتی در ایران: ۱۶

وضعیت بازار جهانی گل. ۱۸

جایگاه ایران در بازارهای جهانی.. ۲۰

روند صادرات گل و گیاهان زینتی: ۲۰

تحلیل بازار گل و گیاهان زینتی در ایران. ۲۰

نقاط قوت: ۲۰

نقاط ضعف: ۲۱

فرصت‌ها: ۲۱

تهدیدها: ۲۲

نتیجه‌گیری.. ۲۳

بازارهای گل در تهران. ۲۴

بررسی اقتصادی صنعت گل و گیاهان زینتی در ایران. ۲۵

اهمیت اجتماعی: ۲۶

اهمیت پزشکی: ۲۶

وضعیت صادرات (گل): ۲۷

جایگاه ایران: ۲۷

بازار گل خاوران یا امام رضا ۳۰

بازار گل شهید فکوری.. ۳۰

بازار گل روسیه: یکی از بزرگ‌ترین بازارهای هدف صادراتی ایران. ۳۰

بازار گل غرب تهران. ۳۲

 الزامات پرورش گل. ۳۳

تولید گل در حیاط و پشت‌بام، شدنی است؟. ۳۵

تحلیل کسب‌وکار گل‌فروشی.. ۳۶

مزایای شغل گل‌فروشی.. ۳۶

معایب و سختی‌های شغل گل‌فروشی.. ۳۷

راه‌اندازی گل‌فروشی.. ۳۷

تحلیل اقتصادی کسب‌وکار. ۳۸

گل‌های ایرانی کجا می‌روند؟. ۳۹

محصولات گلخانه‌ای، صنعتی پرسود برای دلال‌ها ۴۰

سهم رو به افزایش گلخانه‌ها از کشاورزی.. ۴۵

اردبیل. ۴۶

خراسان رضوی.. ۴۷

آذربایجان غربی.. ۴۷

خراسان جنوبی.. ۴۷

اصفهان. ۴۸

بوشهر. ۴۸

آذربایجان شرقی.. ۴۹

لرستان. ۴۹

مرکزی.. ۴۹

خراسان شمالی.. ۵۰

کرمان. ۵۰

البرز. ۵۰

قزوین. ۵۱

گلستان. ۵۱

هرمزگان. ۵۱

خوزستان. ۵۲

کهگیلویه‌وبویراحمد. ۵۲

ایلام. ۵۲

کردستان. ۵۳

همدان. ۵۳

زنجان. ۵۴

قم. ۵۴

یزد. ۵۴

مازندران. ۵۵

چهارمحال‌وبختیاری.. ۵۵

سمنان. ۵۵

سیستان‌وبلوچستان. ۵۶

گیلان. ۵۶

فارس.. ۵۶

کرمانشاه ۵۷

بررسی موشکافانه شرکت‌های راه‌اندازی و ساخت گلخانه. ۵۷

می‌توان تجهیزات را در داخل تولید کرد. ۵۸

حرکت به سمت کشت  متمرکز. ۵۸

وصل نشدن به بازار جهانی، مهم‌ترین ضعف این صنعت.. ۵۹

سرمایه اولیه و مجوزها ۶۰

فرصت‌ها  و ریسک‌ها ۶۱

بررسی تجربیات توسعه کشاورزی کشورهای مختلف برای ایران. ۶۲

ایران ازلحاظ شرایط مساعد جهت تولید گل و گیاه جزو ۱۵ کشور اول جهان است. ۶۲

ایران، سرزمین مادری گل‌های اروپایی.. ۶۲

شبکه جهانی مطالعاتی بازاریابی.. ۶۴

مقاله مرتبط: ۶۶

بازاریابی گل رز هلندی در شهرستان اصفهان. ۶۶

موانع صادرات محصولات کشاورزی در ایران. ۶۹

تولید صادرات محور محصولات کشاورزی.. ۷۰

پیش‌نیازهای صادرات محصولات کشاورزی.. ۷۰

توجه به قوانین صادرات محصولات کشاورزی.. ۷۰

توجه به قوانین صادراتی کشور مقصد. ۷۱

بررسی موانع صادرات محصولات کشاورزی در ایران. ۷۱

مقاله مرتبط: ۷۱

بررسی ساختار بازار و نظام بازاریابی گل و گیاهان زینتی در ایران مطالعه موردی؛ بازار گل رز شاخه بریده در اصفهان. ۷۱

دیگر موانع صادرات محصولات کشاورزی در ایران : ۷۷

عدم توجه به سیاست‌های توسعه پایدار کشاورزی.. ۷۷

صادرات محصولات کشاورزی باکیفیت پایین. ۷۷

فقدان تشکل‌های صادراتی.. ۷۷

عدم توجه به نیاز بازار. ۷۷

ضعف استانداردها ۷۸

آسیب‌پذیر بودن محصولات کشاورزی و دامی.. ۷۸

مشکلات تصمیم‌گیری در سطح کلان. ۷۸

لیست مهم‌ترین محصولات کشاورزی صادراتی ایران. ۷۸

صادرات پرتقال از ایران. ۷۹

صادرات کشمش.. ۷۹

صادرات صیفی‌جات.. ۷۹

صادرات مرکبات.. ۷۹

صادرات کلم. ۷۹

صادرات کیوی.. ۷۹

صادرات خیار. ۸۰

صادرات رب گوجه‌فرنگی.. ۸۰

صادرات سیب‌زمینی.. ۸۰

صادرات بادام‌زمینی.. ۸۱

صادرات خرما ۸۱

صادرات انگور. ۸۱

صادرات برنج. ۸۱

بازاریابی محصولات گلخانه‌ای.. ۸۲

تغییرات پس از برداشت.. ۸۲

استانداردسازی و طبقه‌بندی.. ۸۴

کانال‌های بازاریابی.. ۸۴

انتقال. ۸۵

توزیع. ۸۶

کیفیت.. ۸۸

مدیریت کیفیت.. ۸۸

چشم انداز آینده ۸۹

خلاصه. ۹۰

انواع محصولات گلخانه‌ای.. ۹۰

عدم تأثیرگذاری آب‌وهوا در پرورش محصول. ۹۱

آفت کمتر و پرورش محصولات کاملاً سالم. ۹۱

عدم وابستگی به خاک و جغرافیای خاص… ۹۱

برداشت چندباره یک محصول در طول سال. ۹۱

مقاله مرتبط.تحلیل پروسه بازار رسانی گل و گیاه، بازار گل و گیاهان زینتی در ایران، حمل‌ونقل گل و گیاهان زینتی.. ۹۲

صنعت گل و گیاه جایگزینی مناسب برای درآمدهای نفتی/سهم ایران از بازار گل چقدر است؟. ۹۴

رتبه کشوری استان اصفهان در پرورش گل و گیاه ۹۴

سیاست‌های حمایتی از گلخانه‌داران. ۹۵

صنعت گل و گیاه هم اشتغال‌زا  و هم ارزآور. ۹۶

بیش‌ترین صادرات گل ایران به کدام کشور است؟. ۹۶

گل‌های ایرانی کجا می‌روند؟. ۹۷

پرسودترین محصولات گلخانه ای.. ۹۸

بزرگ‌ترین کشورهای واردکننده در خاورمیانه. ۹۹

واردکنندگان بزرگ در حوزه(سی آی اس ) CIS. 100

محصولات گلخانه‌ای پرفروش.. ۱۰۳

گران‌ترین محصول گلخانه‌ای.. ۱۰۴

بازار محصولات گلخانه‌ای.. ۱۰۵

مقاله مرتبط؛. ۱۰۶

مطالعه موردی،مقاله«  تحلیلی بر بازاریابی گل و گیاهان زینتی در ایران: مطالعه موردی استان مازندران». ۱۰۶

تحلیل نهایی یافته ها: ۱۱۰

پیشنهادها و راهکارها: ۱۱۳

منابع و مآخذ: ۱۱۵

فهرست پاورپوینت:

وضعیت کنونی گل و گیاهان زینتی در ایران

تاریخچه

تجارت گل پس از انقلاب

توسعه گلخانه های توانلی فلزی

وضع موجود

چالش های بازارگل

روند و چشم انداز جهانی صنعت گل

صنعـت گل و گیاهـان زینتی یک صنعت بسـیار پویا و بین المللی

اهمیت زمان برای رسیدن به بازار

بزرگترین صادرکننده های گل درجهان

واردکننده هـای اصلـی گل شـاخه بریـده

رقابت دربازارگل

دسترسـی بـه بازارهـای حـراج گل هلنـد

صنعت گل هلند

شبکه های سازمانی و مشارکتی صنعت گل

چالشها و اولویتها برای ارتقای بهره وری درگلخانه های کشور

اهداف توسعه گلخانه ها

ســطوح زیرکشــت گلخانه هـا و میـزان تولیـدات گلخانـه ای در کشـورهای مختلـف جهـان

صـادرات هلنـد در حـوزۀ کشـاورزی ودامپـروری

۴۴ درصــد از ســهم تجــارت جهانــی محصــولات وابســته بــه گل وگیاهــان زینتــی در اختیــار هلنــد اســت

سردمدار صادرات گل جهان

کشــوری کــه بیشــترین بهــره را از بکارگیــری فناوری هــای مــدرن در صنعــت کشــاورزی میبــرد

اهداف توسعه گلخانه ها

تاریخچه و روند توسعه  گلخانه ها در جهان

تاریخچه و روند توسعه  گلخانه ها در جهان وایران

افزایــش رونــد اســتفاده از انــواع تکنولــوژی در گلخانه هــا،

وضعیت گلخانه های ایران

انواع گلخانه ها از نظر میزان فناوری

اثر فناوریها در افزایش  بهره وری تولیدات گلخانه ای

اهــم چالشهــا و نارســاییهای موجــود در ســر راه توســعه وبهره بــرداری از گلخانه هــای احــداث شــده

راهبردها

اولویتهــا و اقدامهــای اجرایــی بــرای ارتقــای بهــره وری در گلخانه هــا

گلوگاههــای فناورانــه بــرای ارتقــای بهــره‌‌وری در گلخانه هــا

بازاریابی و فروش محصولات گلخانه ای

استراتژی بازاریابی و فروش محصولات گلخانه ای

نکات مهم در بازاریابی و فروش محصولات گلخانه ای

-تبلیغات در فروشگاه های زنجیره ای

بازاریابی و فروش محصولات گلخانه‌ای  برای بسته بندی های آماده شده

بازاریابی و فروش محصولات گلخانه ای به صورت همکاری در فروش

شبکه های سازمانی و مشارکتی صنعت گل

استراتژی های بازاریابی و فروش گل و گیاه

بازاریابی آنلاین

۹ ایده ی بازاریابی برای رونق گل فروشی آنلاین

تحلیل بازار گل و گیاهان زینتی در ایران(SWOT)

الزامات و راهکارها برای توسعه صادرات گل و گیاه ایران

صنعت گل ترکیه

رشد صنعت گلخانه درترکیه

طبقه بندی تولید گل درترکیه

تشابهات ایران و ترکیه در توسعه کشت گلخانه ای

صنعت گل کنیا

صادرات گل درکنیا

کنیـا سـومین عرضه کننـده ی بـزرگ گل شـاخه بریده بـه بازار اروپـا

برنامه های آینده

صنعت گل کلمبیا

صادرات

تکنولوژی

تدارکات

صنعت گل چین

بازارگل های شاخه بریده در چین

تحقیق و توسعه در صنعت گل چین

صنعت گل ژاپن

OTA ،بزرگترین سالن حراج کشور

ساختار بازار غیر معمول

تأمین کنندگان بازار گل

تغییر سیستم

مزارع خانوادگی کوچک

مصرف گل در ژاپن

صنعت گل بلغارستان

نمایشـگاه گل بلغارسـتان

بخش تحقیقات گل وگیاه نگوان بلغارستان

بلغارستان یکی از بزرگترین تولید کنندگان گل رز درمیان کشورهای اروپایی

بلغارستان بزرگتریـن تولیدکنندگان اسـانس گل داماسـنا

صنعت گل اتیوپی

روند رو به رشد صنعت باغبانی در اتیوپی

روندصادرات گل در اتیوپی

صنعت گل اسپانیا

مصرف کنندگان گل اسپانیایی

گل و گیاهان زینتی ایتالیا

مناطق پرورش گل در ایتالیا

مناطق پرورش گل در ایتالیا

جمع بندی و نتیجه گیری

منابع ومآخذ

با ۱۴۳اسلاید تخصصی و۱۲۱صفحه ورد (PDF)

دانلود و خرید ۱۵۰۰۰۰تومان

 

برای عزیان خارج از کشور   https://www.upload-4ever.com/3kxjoybgwhzn

جهت خرید مقاله کلیک کنید

آخرین مطالب

درباره ما

سایت پژوهش کارا در راستای ارائه خدمات علمی و مشاوره ای و با رویکرد مشارکت جویانه ایجاد شده است و هدف آن خدمات متناسب با نیاز سروران گرامی اعم از ؛ دانشجویان ، استادان راهنما ، فعالان کسب و کارهای بزرگ ،متوسط و کوچک می باشد.

آمار

ارتباط با ما

آدرس : تبریز – شهرک شهید یاغچیان

تلفن : 09144067323 – 09142183819

ایمیل : gaffarim3@yahoo.com

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

۷ روز هفته، ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
جهت خرید مقاله کلیک کنید