جهت خرید مقاله کلیک کنید

کتاب:جهانی بدون فقر

پیش گفتار
شروع با یک “دست دادن”
به دلیل موفقیت بانک گرامین، مؤسسهای که برای اعطای وامهای خرد در ارائه خدمات مالی به زنان فقیر در بنگلادش تأسیس کردم، خیلی اوقات من برای صحبت با گروههایی که علاقمند به بهبود وضعیت ۱ زندگی زنان بودند دعوت میشدم. در اکتبر ۰۲۲۵ ، قرار بود در کنفرانسی از این قبیل در شهر دویل
فرانسه در ۵۲ مایلی شمال پاریس شرکت کنم و همچنین قرار بود برای سخنرانی در مدرسه عالی ۰ مطالعات تجاری پاریس که یکی از مدارس برجسته تجارت در اروپا است به پاریس بروم و لقب استاد افتخاری آن دانشگاه را دریافت کنم.
۴ رئیس و مدیر عامل گروه دانون ۳ چند روز قبل از سفرم به فرانسه، فرانک ریبود نامهای به هماهنگ کننده برنامه من در پاریس فرستاده بود حاوی این پیام که:
“آقای ریبود درباره کار پرفسور یونس در بنگالدش شنیدهاند و خیلی عالقمندند که ایشان را ببینند. از آنجائی که ایشان سفر کوتاهی به دویل خواهند داشت، آیا برایشان ممکن خواهد بود که ملاقاتی با آقای ریبود در پاریس به همراه صرف نهار داشته باشند؟”
من همیشه خوشحال میشوم با افرادی مالقات کنم که به کارم به ویژه درمورد وامهای خرد علاقه دارند ومی توانند در مبارزه برای کاهش و در نهایت ریشه کن کردن فقر در سراسر دنیا کمک کنند. مطمئن بودم که رئیس یک شرکت بزرگ چند ملیتی ارزش صحبت کردن را دارد ولی مطمئن نبودم که بتوانیم این
مالقات را در برنامه از قبل چیده شده من جای دهیم. درنتیجه، به هماهنگ کنندهام گفتم که اگر بتوانیم وقتی پیدا کنیم، خوشحال می شوم که آقای ریبود را ببینم.
او گفت که کارکنان دانون همه مقدمات را تهیه خواهند کرد؛ مرا به ناهار خواهند برد و سپس خودشان مرا ۵ به دانشکده مطالعات تجاری پاریس خواهند رساند. بنابراین در ۱۰ اکتبر، من از فرودگاه “اُرلی ” با یک لیموزین شرکت دانون به رستورانی که به تازگی توسط یک هنرپیشه فرانسوی در پاریس باز شده بود، رفتم تا در آنجا آقای ریبود را مالقات کنم.

فهرست
پیش گفتار : شروع با یک “دست دادن”…………………………………………………………… ۳
فصل اول : نوعی جدیدی از تجارت ……………………………………………………………… ۸
فصل دوم : کسب و کار اجتماعی چه هست و چه نیست ……………………………….. ۱۵
فصل سوم : تحول وامهای خرد ………………………………………………………………. ۰۲
فصل چهارم: از اعتبارات خرد تا کسب و کار اجتماعی ……………………………………….. ۳۳
فصل پنجم : مبارزه با فقر: بنگالدش و فراتر ……………………………………………………. ۷۳
فصل ششم : خدا در جزئیات است ……………………………………………………………… ۵۵
فصل هفتم : پیالهای ماست در هر قدم ……………………………………………………… ۳۷
فصل هشتم : گسترش بازار ……………………………………………………………………… ۸۵
فصل نهم : فناوری اطالعات، جهانی شدن و دنیای تحول یافته ………………………………. ۱۲۲
فصل دهم : مشکالت موفقیت اجتماعی ………………………………………………………… ۱۱۲
فصل یازدهم : به نمایش گذاشتن فقر در موزهها ……………………………………………….. ۱۱۷
پس گفتار : “فقر تهدیدی برای صلح است” ……………………………………………………… ۱۰

 

Download کتاب:جهانی بدون فقر
جهت خرید مقاله کلیک کنید

آخرین مطالب

درباره ما

سایت پژوهش کارا در راستای ارائه خدمات علمی و مشاوره ای و با رویکرد مشارکت جویانه ایجاد شده است و هدف آن خدمات متناسب با نیاز سروران گرامی اعم از ؛ دانشجویان ، استادان راهنما ، فعالان کسب و کارهای بزرگ ،متوسط و کوچک می باشد.

آمار

ارتباط با ما

آدرس : تبریز – شهرک شهید یاغچیان

تلفن : 09144067323 – 09142183819

ایمیل : gaffarim3@yahoo.com

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

۷ روز هفته، ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
جهت خرید مقاله کلیک کنید