جهت خرید مقاله کلیک کنید

کتاب(pdf)مدیریت ارتباط بامشتریان درشرکت آمازون پلی به سوی دریای موفقیت و حاکمیت بازارهای جهانی

  مدیریت ارتباط بامشتریان درشرکت آمازون پلی به سوی دریای موفقیت و حاکمیت بازارهای جهانی

مشتریان امروزودرعصردیجیتال اختیاراتی دارند که هیچکدام از صاحبان کسب وکارها و مدیران ارشد ،کارشناسان و کارمندان این اختیارات را ندارند.آن ها می توانند مدیران و صاحبان کسب وکارها رابا احتیار تام خویش اخراج کنند.این امر نقطه عطف کلیدی برای مدیران و صاحبان کسب وکارهای عصر دیجیتال هست که با آینده نگری و تحقیقات بازاریابی با این مهم جامه عمل بپوشانند .و در ارائه محصولات خویش جانب نیاز مشتریان را بگیرند.

درعصر دیجیتال محصولات پیشنهادی باید با ذائقه مشتریان  هماهنگ و همسوباشد که مثال بازارآن نمونه محصولات در شرکت آمازون می باشد .«شرکت آمازون یکی از شرکت های پیشگام در زمینه ی ارائه محصولات پیشنهادی برای خرید های بعدی مشتریان است. هر زمان که مشتریان وارد حساب های کاربری خود می شوند، آمازون بر اساس خرید های قبلی آنها محصولات مختلفی را به آنها پیشنهاد می دهد.»

اخیرا این شرکت بخشی را به سایت خود اضافه کرده است و نام آن را «مشتریانی که این آیتم را خریده اند، این محصولات را نیز خریده اند» گذاشته است. این محصولات نه تنها باعث افزایش فروش مشتریان می شود، بلکه باعث می شود آنها احساس نکنند که آمازون آنها را تحت فشار گذاشته است.

روند بازگشت محصولات به مشتریان کاملا به صورت آنلاین و در حساب کاربری مشتریان انجام می شود. اگر مشکلی به وجود بیاید که توسط آن مشتری مجبور باشد به صورت تلفنی با مشتری صحبت کند، کارمندان این شرکت به جزئیات خرید و حساب کاربری آن مشتری دسترسی خواهند داشت تا بتوانند هرگونه مشکل را به سرعت برطرف نمایند.

مدیران امروزی در هرنقطه از این کره خاکی با از جف بزوس الگوبرداری کنند.زیرا که«قصد جف بزوس این است که مدیران با فلسفه اصلی آمازون که برپایه “گوش فرا دادن و از همه مهمتر فهمیدن و درک مشتری” است آشنا شوند. گوش دادن به مشتری کار راحتی به نظر می رسد ولی به منظور موفقیت بهتر سازمان هر کارمند باید قادر به درک نیازهای مشتریان باشد.

نکته قابل توجه این است که بزوف بر ساخت کالایی که براساس نیاز مشتریان شکل گرفته باشد تاکید فراوان داشت، با وجود این که می دانست ممکن است سال ها طول بکشد تا چنین سخت افزاری، متناسب با نیازهای مشتریان طراحی و ساخته شود. زمانی که از بزوف پرسیدند چه میزان زمان برای پروژه کیندل در نظر گرفته است، او پاسخ داد: “به هر میزانی که زمان در اختیار داریم.”

رهبران کسب و کار هرگز نباید از این واقعیت کلی که درواقع مشتریان هستند که دستمزد پرسنل و هزینه های  شرکت را پرداخت می کنند، منحرف شوند (هنری فورد).

شعار بزوف در مورد کیندل این بود: می خواهیم محصولی را تولید کنیم که سود آن در نتیجه استفاده مشتریان از آن باشد، نه از راه فروش آن محصول!

نقش مشتریان دربرهه فعلی به اندازه ای مهم است که درنگاه مدیران جهانی «صندلی خالی: یکی از مهمترین افراد در اتاق قلمداد می شود.»

“تمرکز بیشتر بر روی مشتری باعث مستحکم تر شدن و انعطاف پذیری سازمان می شود”

حتی در روزهای شروع کار آمازون، بزوس خیلی سخت بر ایجاد شرکتی که بر روی مشتریان خود تمرکز کامل داشته و تاکید می کرد. به همین دلیل در بسیاری از جلساتی که با حضور او تشکیل می شد،  یک صندلی خالی وجود داشت. بزوس پس از آن که  صندلی خالی را در جلسات به همراه می آورد، اعلام می کرد که این صندلی خالی باید توسط مشتری پر شود. “مهمترین فرد در اتاق”. در طول این جلسات حضور نامرئی ولی روشن مشتری باعث می شد در تصمیم گیری ها تفاوت زیادی ایجاد شود.

مدیران امروزی بایستی در مدیریت ارتباط با مشتری موفق به مشتریان خود احترام بگذارند.و این امر نقش پیچ تاریخی را دربقاء و ماندگاری کسب وکارهای امروزی ایفا می نماید؛زیرا که «“در دنیای واقعی اگر چنانچه باعث ناراحتی مشتریان شویم، آنها این تجربه را با ۶ نفر از دوستان خود در میان می گذارند ولی در دنیای مجازی مشتری نارضایتی خود را با ۶۰۰۰ کاربر در اینترنت در میان می گذارد.”»

به عنوان یکی از پیشگامان تجارت الکترونیک، کاملا مشخص است که بزوس قدرت مشتریان امروز را شناخته است. مشتریان امروز به یکدیگر گوش می دهند، به صورت آنلاین تحقیق می کنند و حتی شکایات خود را در شبکه های اجتماعی منتشر می کنند. برندهای بسیار معتبری بوده اند که به علت نحوه بد برخورد با یک مشتری سقوط زیادی را تجربه کرده اند.

تشکر از مشتریان و پاسخگویی به نیازهای آنان،رمز موفقیت مدیران در عصر دیجیتال محسوب می گردد و مدیران باید«برای خود با یک برنامه روشن مشخص کنند که چگونه می خواهند پاسخگوی شکایات مشتریان به صورت آنلاین باشند.» مهم نیست شما چقدر از مشتری به علت ارسال آنلاین شکایت عصبانی هستید ولی هیچ موقع از پاسخگویی به او و تشکر کردن چشم پوشی نکنید. تلاش برای ایجاد شرکت بر پایه محور مشتری امری مهم در مدیریت ارتباط با مشتری موفق است.

“اگر ما کارها را به گونه ای ترتیب دهیم که منافع ما با منافع مشتریانمان در یک سطح قرار گیرد، در دراز مدت هم به نفع مشتری خواهد بود و هم به نفع آمازون”

نکته جالب توجه این است که با وجود خدمت دهی خوب آمازون به مشتریانش، همچنان دلیل اصلی میلیاردها فروش سالانه آمازون به صورت دقیق مشخص نیست. چراکه دیگر سرویس خوب دادن مزیت رقابتی نبوده و تقریبا اکثر برندها به حد قابل قبولی از کیفیت در ارائه خدمات دست پیدا کرده اند.

راز موفقیت بزوس و تفاوت آن با دیگر ارائه دهندگان خدمات آنلاین،  در ایجاد شرکتی مشتری محور بود. مشتری محور بودن به او جرات می دهد تا در نوآوری و گرفتن تصمیم های سخت ریسک کند، چرا که او دارای ادراکی است که می تواند بهترین تصمیمات را برای مشتریان و همچنین آمازون اتخاذ کند و هردو در مسیر رشد گام بردارند.

در مصاحبه مجله فوربس بزوس گفت در شرکت مشتری محور آمازون، ما روی بهترین اهداف مالی خود برای سه ماه یا فصل آینده تمرکز نمی کنیم، بلکه روی نیازمندی های مشتریان و آنچه برای آنها مهم است تمرکز خود را می گذاریم. من فکر می کنم این جنبه از فرهنگ آمازون نادر است. و دلیل اصلی تفاوت آن با دیگر رقبا نیز چنین فلسفه و طرز فکر سازمانی است.

از عذر خواهی کردن نترسید

“در پی انجام یک  اشتباه دردناک،  اثر به جای مانده از کار اشتباه مان ، باعث شد در شرایط مختلف بهتر تصمیم گیری کنیم و تصمیماتی مطابق با ماموریت و اهداف کلان خود بگیریم . ”

در طول بیش از دو دهه، آمازون جایگاه خوبی به دلیل سرویس دهی خوب خود به مشتریان پیدا کرده است .

با این حال در سال ۲۰۰۹، زمانی که ارائه نسخه های آنلاین رمان های معروف “۱۹۸۴″ “مزرعه حیوانات” را برای کاربران کیندل حذف کردند، کاربران آنلاین اعتراض زیادی به این کار کرده و صورت سیاه آمازون را دیدند، همان چیزی که بزوس سخت تلاش می کرد از پیش آمد آن جلوگیری کند.

آمازون به سرعت یک بیانیه عذرخواهی با لحنی خشک و غیر انسانی را از طریق تیم مطبوعات به کاربران خود ارسال کرد. ولی چیزی که کاربران را دوباره به آمازون برگرداند عذرخواهی بی ریا و غیر رسمی جف بزوس بود. ترجمه متن عذرخواهی او را در ادامه بخوانید

“از این که ما در گذشته نسخه های کتاب ۱۹۸۴ و دیگر رمان ها را به صورت غیر قانونی در کیندل ارائه می کردیم از شما عذرخواهی می کنیم. راهکار ما برای حل این مشکل،  بسیار احمقانه و کاملا خارج از قوانین ما بود. ما کاملا شایسته انتقادهای شما هستیم. از اشتباه دردناکی که مرتکب شدیم، درس می گیریم تا در آینده تصمیمات بهتری اتخاذ کنیم، تصمیماتی که با ماموریت سازمانی ما همخوانی داشته باشد.

جف بزوس، موسس و مدیرعامل امازون دات کام جالب این جاست که این مشکل پیش آمده به سرعت فراموش شد و مردم  از جف به دلیل مسئولیت پذیری  او در قبال اشتباه خود، ستایش و تمجید کردند. درواقع پذیرش اشتباه از سوی جف باعث شد مشتریان تجربه بدی که درنتیجه تصمیمات آمازون گرفته بودند، ترمیم شود و دوباره نسبت به این شرکت حس خوبی پیدا کردند.پاسخگویی سریع به مشتریان و دل جویی از آن ها در مدیریت ارتباط با مشتری توصیه می شود.

شرکتها می توانند از  سامانه مدیریت ارتباط با مشتری سی آر ام منافع زیادی ببرند ، چرا که با فهم بیشتر مشتری می توان حجم بالاتری از خدمات را به وی عرضه کرد و روابط عمیق تری را گسترش داد .شرکت سی بل ادعا می کند که استفاده از سامانه مدیریت ارتباط با مشتری  ۱۶ درصد درآمد و ۲۱ درصد وفاداری مشتریان و بهره وری کارکنان را بالا می برد. شرکتها از سی آر ام برای تعامل و دسترسی به حداکثر ارزش تک تک مشتریان ، شناسایی بهترین فرد برای هدف گیری و فروش محصولات شرکت استفاده می کنند. بیشتر کارشناسان معتقدند که داده های خوب مشتری خود به خود برای شرکت یک مزیت رقابتی فراهم می نماید و همچنان که یک شرکت روابط نزدیکتری با مشتریان برقرار می کند ، ما باید انتظار درک بالاتری داشته باشیم . استفاده از تکنولوژی تعاملی این اجازه را می دهد که با شناخت سبک زندگی و ثبت تاریخچه هر مشتری ، بجای تعامل با داده های آماری گروهی مشتریان ، توانایی تعامل نفر به نفر را داشته باشیم . سی آر ام از آن روی مهم تلقی می گردد که فروش و وفاداری بیشتر به مشتریان فعلی را سبب شده ، سودبری بالاتر مشتری را در پی داشته ، حداکثر عکس العمل مفید به کمپین بازاریابی را همراه داشته و سرمایه گذاری اثر بخش تر را امکان پذیر می نماید .

به گفته جف بزوس ،« اگر آن طور که باید مشتریان را راضی نگه داشته و تجربه خوبی از خرید برای آنها به وجود بیاورید، آنها از برند شما به خوبی یاد کرده و شما را به دیگران معرفی می کنند. تبلیغات دهان به دهان بسیار اثر گذار هستند.»

یکی از عوامل موفقیت آمازون همین تبلیغات دهان به دهان است. به دلیل خدمات مشتریان فوق العاده آن مصرف کنندگان کاملا از آن اطمینان دارند.

نکته کلیدی دیگر شعارآمازون است که بایستی مدنظر مدیران قرارگیرد؛

این شعار شرکت آمازون است

We see our customers as invited guests to a party, and we are the hosts. It’s our job every day to make every important aspect of the customer experience a little bit better.

ما مشتریانمان را همچون میهمانان دعوت شده در نظر میگیریم که میزبان آنهاییم. این وظیفه هر روز ماست که هر جنبه‌ای از تجربه مشتریان را اندکی بهبود بخشیم.

آن چیزی که برای بیشتر مشتریان آمازون شگفت انگیز است، این است که به نظر می‌رسد سایت، آن‌ها را می‌شناسد. هر چه بیشتر از سایت استفاده می‌کنند، سایت بهتر آن‌ها را می‌شناسد. بنابراین آمازون می‌تواند تجربیات قبلی ما را به مشتریان یادآور شود، محصولاتی که ممکن است از آن‌ها استقبال شود را پیشنهاد می‌دهد و مشتریان را به اطلاعات بیشتری که به دنبال آن هستند، متصل کند. به همین دلیل کاربران در این سایت نام‌نویسی می‌کنند، اگر چه بدون نام‌نویسی هم آمازون قادر به انجام این کار است؛ اما با نام‌نویسی جنبه‌ی شخصی سازی بیشتری دارد. به بیان دیگر، آمازون در زمینه دانش درباره مشتری عملکرد فوق العاده‌ای داشته و این موجب می‌شود تا رضایت مشتریان در هر خرید بیشتر از قبل باشد.

بزوس در مصاحبه ای که با مجله فوربس داشت، یادآور شد که در شرکت مشتری محور آمازون، بر روی اهداف مالی طی سه ماه یا فصل آینده تمرکز نمی کنیم، بلکه بر روی نیازهای مشتریان و آن چه که برایشان مهم است، تمرکز داریم.

من فکر می کنم که این فرهنگ آمازون کمیاب است و مهم ترین علت تفاوت آمازون با سایر رقبا چنین طرز فکر سازمانی است.

پایان سخن این که رمز بقا و ماندگاری در کسب وکار های امروزی،فارغ از این که چه کسب وکاری داشته باشند ؛شنیدن صدای مشتریانی است که زود عصبانی می شنود و زودتر تصمیم می گیرند.

امید که این مطالب مورد توجه و استفاده سروران ارجمند در هرفعالیتی اعم از پژوهشگران ،استاد محترم دانشگاه ها و مدیران محترم کسب و کار ها قرا گیرد .

۷ استراتژی بازاریابی کلیدی آمازون که آن را موفق کرد

95 استراتژی های بازاریابی آمازون

آمازون یکی از بزرگترین هاست تجارت الکترونیک پلتفرم هایی که در سرتاسر جهان کار می کنند و از یک پایگاه مشتری عظیم برخوردار هستند. این سایت به دلیل محصولات مقرون به صرفه خود محبوب است و مکانی مناسب برای خرید خرده فروشی است.

این پلتفرم از یک کتابفروشی آنلاین کوچک تا یک غول خرده فروشی راه طولانی را طی کرده است. موقعیت خود را با تمرکز بر ارائه بهترین تجربه به خریداران خود و توسعه استراتژی های بازاریابی خود برای مطابقت با هدف خود به دست آورد. امروزه میلیاردها نفر از سایت به دلیل کاتالوگ متنوع، قیمت های پایین و راحتی حمل و نقل بازدید می کنند.

آمازون نمونه ای عالی از این است که چگونه تکنیک های بازاریابی ساده می توانند به شما در مقیاس گذاری کسب و کارتان کمک کنند.

موفقیت این شرکت ثابت می کند که برای ساختن یک امپراتوری به ایده های خلاقانه نیاز ندارید. شما فقط باید از دیدگاه بازار هدف خود فکر کنید.

در اینجا، من هفت استراتژی اصلی بازاریابی را که آمازون طی سال‌ها برای افزایش فروش خود استفاده کرده است، به اشتراک گذاشته‌ام.

این تکنیک‌ها به شما کمک می‌کند تا ایده‌های خود را ایده‌آل کنید و یک برنامه بازی محکم برای شرکت خود ایجاد کنید.

۱٫ استراتژی سئو

استراتژی سئو آمازون 1

آمازون برای گسترش دامنه دسترسی خود و کشف فرصت های جدید به استراتژی SEO خود متکی است.

همانطور که می دانید، بهینه سازی SEO یک تاکتیک بازاریابی است که دید برند شما را افزایش می دهد تا محصولات شما را راحت تر در گوگل پیدا کنید.

آمازون از استراتژی های سئو برای گوگل استفاده می کند و موتورهای جستجوی وب سایت خود را برای ایجاد فروش.

مطمئن نیستم که اطلاع دارید، اما آمازون چندین برند خصوصی را در وب سایت خود به همراه فروشندگان فهرست می کند.

استراتژی SEO

از آنجایی که این پلتفرم دارای بیش از ۲ میلیون محصول در وب سایت خود است، آمازون یک سیستم الگوریتمی را برای رتبه بندی اقلام بر اساس ویژگی های آنها در نظر گرفته است. آن دسته از محصولاتی را در نتایج جستجو نشان می دهد که بهترین معاملات را به مشتری ارائه می دهند – همانطور که گوگل انجام می دهد.

این الگوریتم به شرکت کمک می کند تا داده های مربوط به خریداران خود را جمع آوری کند و از آن برای تولید سود استفاده کند.

چگونه؟

آمازون از معیارهای سئو سایت برای آشکار کردن ترجیحات افراد، بهینه سازی محتوای آن در برابر کلمات کلیدی مرتبط، و با قیمت های رقابتی استفاده می کند. به این معنی که این شرکت بر فروش فروشنده خود نظارت می کند تا محصولاتی که تقاضای بالایی دارند را تعیین کند و شروع به فروش همان اقلام با استفاده از یک برچسب خصوصی می کند.

ممکن است این کار نسبتاً حیله گرانه به نظر برسد، اما باید اعتراف کنید، این یک استراتژی درخشان است. این به آمازون اجازه می دهد تولید سرنخ هم از گوگل و هم از پلتفرم خودش.

مارک های دیگر را نیز با استفاده از همین تکنیک پیدا خواهید کرد. به عنوان مثال، Sephora دارای برچسب خصوصی خود همراه با مارک های محبوب لوازم آرایشی است، یا Walmart محصولات خانگی را با قیمت نسبتاً پایین به فروش می رساند. آمازون به سادگی در مورد آن ظریف تر است.

۲٫ تبلیغات PPC و بازاریابی وابسته

amazon ppc market 1

آمازون تقریباً از هر کانال بازاریابی برای تبلیغ پلت فرم استفاده می کند.

کارکنان شرکت بازاریابی پست الکترونیک، رسانه های چاپی، شبکه های اجتماعی و حتی تبلیغات و بیلبوردها. هر چیزی که بتواند ترافیک را جذب کند در لیست آمازون است.

اما آنچه بیشترین مزیت را برای شرکت به ارمغان می آورد برنامه های PPC و وابسته آن است.

PPC یک اصطلاح کوتاه شده برای Pay-Per-Click است. یک روش تبلیغاتی که در آن شما به ازای هر کلیکی که تبلیغ خود دریافت می کنید، پرداخت می کنید. هنگامی که از آمازون برای تبلیغ محصولات خود با استفاده از تبلیغات PPC استفاده می کنید، به ازای هر کلیکی که تبلیغات شما ایجاد می کند، صرف نظر از میزان فروش، به آمازون پرداخت می کنید.

بازاریابی وابسته یک روش تبلیغاتی است که در آن از یک شخص ثالث (به نام بازاریاب وابسته) می خواهید محصول شما را تبلیغ کند و بر اساس تعداد فروش هایی که به بازاریاب وارد می کند، پولی را پرداخت می کند. به طور کلی فقط زمانی که فروش اتفاق می افتد، به شرکت های وابسته پرداخت می شود. با این حال، این موضوع ذهنی است و گاهی اوقات شرکت های وابسته برای هر کدام پول می گیرند رهبری نیز هست.

هر دو بسیار مقرون به صرفه هستند و نتایج سودآوری به همراه دارند. اگر ایالت ها را بررسی کنید، PPC تقریبا تولید می کند ۲۰۰٪ بازگشت سرمایهو بازاریابی وابسته را به ۱۶ دلار از فروش جهانی نسبت می دهد.

به هر حال برمیگردم به موضوع. از آنجایی که آمازون به مشتریان B2B پاسخ می دهد، این شرکت برنامه های PPC و مرتبط را برای تسهیل مشتریان خود ارائه می دهد. اما در واقع، در حقیقت، برنامه ها آمازون را بیشتر تسهیل می کنند.

اجازه بدهید من آن را در این راه.

تبلیغات PPC به بازرگانان اجازه می دهد تا از محصولات خود در آمازون حمایت مالی کنند. از سوی دیگر، برنامه همکار آن به فروشندگان اجازه می دهد تا خدمات وبلاگ نویسی خارجی را برای تولید سرنخ از Google بدست آورند.

بازاریابی وابسته

در حالی که هم برنامه های PPC و هم برنامه های مرتبط هستند techniquement محصولات آمازون، به این شرکت کمک می کنند تا ترافیک را به سایت وارد کند.

اگر فروشنده ای برای تبلیغ محصولات خود وبلاگ می نویسد، کارآفرین باید برای هدایت ترافیک به فروشگاه، «آمازون» را ذکر کند. این، به طور ناخواسته، پلتفرم را تبلیغ می کند. از طرف دیگر، اگر PPC آیتم داخلی آمازون باشد، که به آمازون اجازه می دهد تا از آن به نفع خود استفاده کند.

در نهایت هر دو طرف از آن سود می برند.

درخشان، اینطور نیست؟

۳٫ تنوع محصول

تنوع محصول

تنوع محصول، استراتژی اصلی بازاریابی آمازون است که موفقیت جهانی این شرکت را به ارمغان آورده است.

اگر به تاریخچه آمازون نگاه کنید، خط تولید این شرکت در ابتدا فقط از کتاب تشکیل شده بود. در آن زمان، بازار عمده فروشی کتاب به راحتی در دسترس بود و ایجاد یک بازار آنلاین برای خوانندگان ایده خوبی به نظر می رسید. جف بیسوس

اما با گذشت زمان، او متوجه شد که تکیه بر کتاب ممکن است رشد آمازون را متوقف کند و شروع به اضافه کردن آیتم های بیشتری کرد. متعاقباً، دامنه محصولات آمازون گسترش یافت و کاتالوگ آن از کتاب، الکترونیک، نرم افزار تا اقلام خانگی افزایش یافت.

محصولات آمازون

هنگامی که تجارت خرده فروشی این شرکت شروع به کار کرد، آمازون خدمات وب و اشتراک های Prime خود را راه اندازی کرد. به تدریج، با افزایش مشتریان B2B، آمازون به راحتی PPC و برنامه وابسته را معرفی کرد.

در حالی که همه محصولات آمازون مجزا هستند، با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند. این شرکت عملا یک اکوسیستم کامل را از طریق تنوع محصول ایجاد کرده است.

جف بزوس، در یکی از مصاحبه های خود، یک بار گفت:می دانید، همه چیز به این سرعت رشد نمی کند. این بسیار غیرمعمول است، و این باعث شد به این فکر کنم که “چه جور طرح کسب و کار ممکن است در زمینه آن رشد معنا پیدا کند؟».

او یک مدل کسب‌وکار بسیار انعطاف‌پذیر ایجاد کرد که به او اجازه می‌داد محصولات جدید را به صورت دوره‌ای معرفی کند تا روندهای دائماً در حال تغییر و تقاضای مشتری را برآورده کند.

۴٫ استراتژی قیمت گذاری پویا

تکنیک تبلیغاتی تخفیف قیمت

بزرگترین مزیت آمازون استراتژی قیمت آن است. این پلتفرم ارزان ترین محصولات موجود در بازار را ارائه نمی دهد. با این حال، آمازون از مشتریان زیادی برخوردار است.

چگونه؟

آمازون از ترکیبی از استراتژی های رهبری هزینه و ساختارهای قیمت گذاری پویا برای ایجاد فروش در تمام طول سال استفاده می کند.

یک طرح رهبری هزینه معمولاً شامل کاهش قیمت‌ها برای جذاب کردن محصول شما برای مخاطبان آگاه به قیمت است. شرکت هایی که موجودی خود را به صورت انبوه تولید می کنند، این نوع مدل را برای فروش موجودی به صورت عمده دنبال می کنند. از سوی دیگر، ساختار قیمت‌گذاری پویا نیازمند تغییر قیمت‌ها برای تعیین بهترین نرخ است مخاطبان مایل به پرداخت برای محصولات شما خواهد بود.

استراتژی قیمت گذاری آمازون

آمازون از ساختارهای قیمت گذاری متفاوتی برای خطوط تولید همه کاره خود استفاده می کند. این شرکت برای کسب و کار خرده فروشی خود قیمت های پایین تری ارائه می دهد تا خریداران حساس به قیمت را جذب کند. اما از آنجایی که قیمت‌های پایین اغلب حاشیه سود خود را کاهش می‌دهند، آمازون مرتباً قیمت‌های خود را تغییر می‌دهد تا زیان را پوشش دهد.

این شرکت از روش قیمت گذاری پویا مشابهی برای خدمات ابری خود استفاده می کند. این برنامه یک طرح پرداخت به شما ارائه می دهد تا مشتریان را جذب کند و بعداً با گسترش کسب و کار مشتریان درآمد کسب کند.

آمازون عمدتاً از این طریق سود می برد و همچنان موقعیت خود را در بازار به عنوان یک پلتفرم جیب پسند حفظ می کند.

۵٫ تجربه حمل و نقل بدون درز

حمل و نقل آمازون

استراتژی توزیع یکپارچه نقش مهمی در آوردن مشتریان تکراری دارد.

بسیاری از بازارهای آنلاین، مانند eBay، صرفا مکانی را برای ارتباط خریداران و فروشندگان ارائه می دهند. خود شرکت به این موضوع رسیدگی نمی کند حمل پردازش کنید و در عوض گزینه های ردیابی را برای تحویل در خارج از کشور ارائه دهید. این امر شرکت را در برابر تقلب و بازخورد منفی آسیب پذیر می کند. و در حالی که خرده فروشان آنلاین گزینه های بازپرداخت را برای محافظت از خریداران خود دارند، شرکت همچنان فروش خود را از دست می دهد.

آمازون ۶۰ درصد از مشتریان مکرر خود را به دلیل تجربه حمل و نقل یکپارچه خود جذب می کند. دارای یک شبکه توزیع مستقر است تا مطمئن شود مردم بسته را به موقع دریافت می کنند.

این شرکت تقریباً ۱۸۵ مرکز تکمیل در سراسر جهان را اداره می کند و موجودی را قبل از ارسال به مشتریان در انبار خود ذخیره می کند. مراکز انجام سفارش هزینه های حمل و نقل آمازون را به میزان قابل توجهی کاهش داده و حمل و نقل را سرعت می بخشند.

تحویل آمازون

علاوه بر این، حضور فیزیکی اقلام به آمازون اجازه می دهد تا در دسترس بودن سریع محصول را بررسی کند تا اطمینان حاصل شود که تحویل به خوبی انجام می شود.

این فروشگاه خرده‌فروشی همچنین از ون‌های تحویل داخلی و خدمات شخص ثالث استفاده می‌کند تا گزینه‌های حمل و نقل متعددی را در اختیار مشتریان خود قرار دهد.

برای آمازون بسیار خوب عمل کرده است.

۶٫ طراحی UI بهینه شده

بهترین طراحی IU

مردم عمدتاً به دلیل قیمت های جذاب و سهولت حمل و نقل از آمازون خرید می کنند. اما یک عامل دیگر وجود دارد که آمازون را برای خریداران جذاب تر می کند.

این طراحی رابط کاربری پلتفرم است.

رابط کاربری آمازون عمداً برای درگیر نگه داشتن کاربران طراحی شده است.

این یک طرح‌بندی منسجم مبتنی بر جستجو دارد تا نه تنها به افراد کمک کند به راحتی آنچه را که به دنبال آن هستند جستجو کنند، بلکه آنها را با ویژگی‌های تعاملی سرگرم کند.

اگر سایت آمازون را کاوش کنید، در هر صفحه یک نوار جستجو و فیلترهای گسترده برای محدود کردن نتایج خود خواهید یافت. هر دو ویژگی نتایج جستجوی شما را شخصی می کنند و روند خرید را سرعت می بخشند.

وب سایت کاربر پسند

این سایت علاوه بر این توصیه‌های محصول را برای جلب علاقه مردم و در عین حال فروش متقابل اقلام کم‌تقاضا نمایش می‌دهد. علاوه بر این، دارای یک بخش بررسی برای کمک به خریداران برای دیدن بازخورد در زمان واقعی، و یک فرآیند پرداخت ساده برای خرید آسان است.

کافی است بگوییم، هر ویژگی آمازون بر بهبود تجربه کاربر تمرکز دارد.

بیش از ۵۰ درصد از مردم از آمازون خرید می کنند زیرا به نظر آنها پلتفرم آن آسان و فوق العاده راحت است. این دلیل دیگری است که آمازون در لیست ده پلتفرم پرترافیک قرار گرفته است.

۷٫ وفاداری مشتری

وفاداری مشتری

آمازون یکی از بالاترین نرخ های حفظ مشتری را دارد. تقریباً نیمی از بازار ایالات متحده خریدهای مجدد را روی این پلتفرم انجام می دهد و تقریباً ۹۱ درصد از اعضای اصلی آمازون مشتریان بلندمدت آن هستند.

به نظر شما آمازون چگونه طرفداران وفاداری پیدا کرده است؟

نقطه قوت این شرکت در خدمات مشتریان آن نهفته است.

آمازون برای اطمینان از رضایت مشتریانش از خرید، مشوق‌ها، گزینه‌های خرید راحت، خدمات پس از فروش و امتیازات عضو را ارائه می‌دهد.

۴۸ درصد از اعضای Prime به صورت هفتگی خرید می‌کنند تا از ارسال رایگان، تخفیف‌ها و دسترسی زودهنگام به معاملات داغ استفاده کنند.

حفظ مشتری آمازون

بیش از ۶۶٪ از مردم به دلیل ویژگی جستجوی گسترده و انتخاب گسترده محصولات، محصولات را در آمازون جستجو می کنند. و اکثراً این پلتفرم را به دلیل فرآیند برگشت بدون درز آن قابل اعتماد می دانند.

ایجاد یک پایگاه مشتری وفادار یکی از جنبه های چالش برانگیز کسب و کار است. آمازون نیز سال ها برای یافتن بهترین راه ممکن برای جلب وفاداری مشتری تلاش کرد. اما از طریق آن استراتژی های بازاریابی مشتری محور، این شرکت وفاداری مردم را به دست آورده است.

نتیجه

موفقیت آمازون

مدل بازاریابی آمازون الهام بخش خوبی برای فروشندگان جدید است.

در ده سال گذشته، آمازون به طرز شگفت انگیزی دست یافته است درآمدهای خود را افزایش داد از ۳۴ میلیارد دلار به ۳۸۶ میلیارد دلار رسید و با راضی نگه داشتن مشتریان خود تصویری از برند ایجاد کرد.

این شرکت آنچه را که باعث می‌شود مردم محصول شما را بخرند مشاهده می‌کند و از ترکیبی از نوآوری، روندها و فناوری برای ارائه یک تجربه خرید به یاد ماندنی استفاده می‌کند.

استراتژی بازاریابی آمازون

بازاریابی در آمازون
در اوایل سال ۱۹۹۷ سیستم همکاری در فروش وبسایت آمازون راه‌اندازی شد. اما در آن زمان این شرکت تنها بین مردم آمریکا مشهور بود و خریداران بسیار اندکی داشت. پس از آنکه کلیه وبسایت‌های آنلاین از نقص فنی اینترنتی سال ۲۰۰۰ عبور کردند، سهام شرکت آمازون کاهش یافت اما پس از آن مجدداً آمازون از جای خود برخواست و از مرزها عبور کرد. پس از مدتی کوتاه در ۵۰ ایالت انبار و شرکت خود را گسترش داد. این پیشرفت باعث شد که همه مردم به دنبال روش‌های بازاریابی در آمازون باشند و از این رو جف بیزوس، همواره در این جهت گام بلندی برمی‌داشت.

 

بازاریابی Affiliate
آمازون از روش بازاریابی خود به نام Affiliate رونمایی کرد و توانست یک سرویسی جداگانه بدین منظور تاسیس نماید. جف بیزوس طی ارسال نامه‌ای از کلیه فروشندگان خود خواست که با همکاری دوجانبه با این افراد در روند فروش خود سهیم باشند. البته برندهای مشهور کمتر در این حوزه فعالیت می‌نمایند. با این حال برخی از آن‌ها نیز با پرداخت درصدی مشخص، شاهد افزایش آمار فروش خود بودند. موفقیت‌های پی‌در‌پی شرکت آمازون باعث شد که در سال ۲۰۱۶ مالک آن جف بیزوس به عنوان ثروتمند‌ترین فرد جهان معرفی گردد.

 نحوه کار Amazon Affiliate
برنامه همکاری در آمازون یک برنامه بازاریابی مشارکتی است که به صاحبان وبسایت‌ها و وبلاگرها اجازه می‌دهد از طریق ایجاد لینک برای خود درآمدزایی داشته باشند. در صورتی که مشتری به واسطه لینک ایجاد شده در این سایت‌ها به سایت آمازون هدایت شود و کالا یا محصولی را از وبسایت آمازون دات کام خریداری کند درصدی به صاحب سایت پرداخت خواهد شد.

رفتار مشتریان آمازون
آمازون به نوبه‌ی خود با استفاده از یک الگوریتم خاص رفتار مشتریان را زیر ذره‌بین قرار می‌دهد و در زمان مناسب بر اساس علاقه مشتری محصولات پیشنهادی را ارائه می‌دهد. حالا هوش مصنوعی شرکت آمازون پیشرو در خدمت‌رسانی به مشتری، در حال تحلیل رفتار مشتری می‌باشد و همواره از سایر رقبا پیشی می‌گیرد. آمازون توانسته در هر زمینه‌ای توجه مردم جهان را نسبت به خود جلب نماید.

 

ثبت نظر مشتریان آمازون
برخی از افراد با تبلیغ محصولات آمازون، کسب و کار آنلاین خود را آغاز کرده و به درآمد جانبی خود رسیده‌اند. فروشندگان آمازون با تعیین یک درصد مشخص، تمایل  همکاری خود را به افراد بازاریاب نشان داده‌اند و شاهد موفقیت‌های روز افزون خود شدند. روش‌های بازاریابی در آمازون تنها به این سیستم محدود نمی‌شود و بسیاری از افراد پشت صحنه شرکت آمازون به تبلیغات خود می‌پردازند. برخی از افراد از سوی فروشندگان نظر مثبت خود را نسبت به آن محصول بیان می‌کنند و در قبال آن، محصول فروشنده  مورد نظر را به عنوان هدیه دریافت می‌نمایند.

فرآیند و استراتژی در آمازون

فرآیند و استراتژی در آمازون

طراحی مجدد هویت برند آمازون

در ۱۹۹۹ آمازون دات کام از ترنر داکورث خواست تا هویت برندش را طراحی دوباره کند. جایگاه یابی آمازون دات کام به عنوان یک شرکت مشتری مدار و ارائه دهنده ی خدمات دوستانه ، در محور بیانیه ی مأموریت و ارزش های آن بود. چالش ، ایجاد یک هویت منحصر به فرد و اختصاصی بود ، حفظ آنچه آمازون دات کام معتقد بود در ارزش ویژه ی برندش وجود دارد : نوشتار کوچک در لوگو و یک سبک نوشتار درهم ریخته ی ( فلش ) نارنجی زیر آن. ترنر داکورث خود را در برند غوطه ور کرد ، وقت زیادی برای وب سایت گذاشت و سایت های رقیب را بررسی کرد. این شرکت همچنین تحلیل نمود چه چیزی لوگوی شرکت را روی اینترنت اثر بخش یا غیر اثر بخش می سازد. دیوید ترنر ، رئیس گروه طراحی می گوید : « هدف ما این بود که به لوگو شخصیت دهیم و ایده ای جذاب خلق کنیم که پیام برند را منتقل کند ».

موتور سیکلت هارلی دیویدسون

راهکار خلاق : در گام اول ، تیم طراحی استراتژی های بصری متفاوتی را خلق کرد که هر کدام بر جنبه ی متفاوتی از چکیده ی جایگاه یابی تأکید کرد. طراحی نهایی لوگو ، نسخه ی تحول یافته ای از لوگوی قدیمی بود. ایده ی اصلی پشت لوگوی جدید ، استراتژی کسب و کار مشتری را انعکاس می داد که همان فروش محصولاتی بیش از کتاب صرف است. تیم طراحی حرف اول کلمه ی آمازون ( a ) را به حرف z چسباند. این رهیافت به روشنی نشان می دهد که آمازون دات کام همه چیز از A تا Z را به فروش می رساند. ابزار گرافیکی که حرف a  را به حرف z وصل می کند. جایگاه یابی برند را نیز بیان می کند : مشتری مداری و خدمات دوستانه. این ابزار لبخندی عمیق بر لبان مشتری ایجاد کرده که تا z  ادامه می یابد. بسته بندی جعبه ای قهوه ای هم در هر مرحله از طراحی لوگو به چشم می خورد. ترنر داکورث حروف سفارشی را برای علامت واژه طراحی کرد تا « آمازون » برجسته تر و قابل رؤیت تر از « دات کام » به چشم بیاید. تاپیو گرافی طوری طراحی شد تا ظاهری دوستانه تر و منحصر به فرد تر به لوگو بخشد. تیم طراحی الفبای کاملی را نیز طراحی کرد تا آمازون دات کام بتواند دامنه های بین المللی خود را هم اکنون در ژاپن ، فرانسه ، آلمان ، انگلیس به روز نماید. این پروژه در هشت هفته تکمیل شد.

بازاریابی سرعتی

نتیجه : جف بزس ، مدیر عامل ، بنیان گذار و تعیین کننده ی مأموریت در هر جلسه ی ارائه ی مشارکت داشت و تصمیم گیرنده ی اصلی بود. آمازون دات کام به این نتیجه رسید که هویت جدید را خیلی ملایم و به تدریج به اجرا بگذارد. هویت برند جدید را به مطبوعات اعلام نکردند و در وب سایتشان نیز آن را برجسته نکردند. به ادراک های مشتریان و تحلیلگران وال استریت حساسیت زیادی داشتند و ترجیح می دادند آمازون جلوه ی متفاوتی پیدا نکند.

بر طبق گزارش برند ریپابلیک ، در سال ۲۰۰۵ آمازون با ۳۵% نرخ رشد ترکیبی در ارزش برند بین سال های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۵ ، از نظر رشد برند چهارمین رتبه ی جهان را از آن خود کرد.

استراتژی کسب‌ و کار الکترونیکی آمازون در سال ۲۰۲۰

استراتژی کسب‌ و کار الکترونیکی آمازون در سال 2020

در جولای سال ۲۰۲۰، آمازون از افزایش ۴۳٫۴ درصدی فروش آمریکای شمالی و ۳۳٫۵ درصدی رشد درآمد در سراسر جهان در سه‌ ماهه دوم سال ۲۰۲۰ خبر داد. فروش آنلاین مواد غذایی سه برابر شده است؛ زیرا مصرف ‌کنندگان در طی شیوع ویروس کرونا، به تعداد زیادی آنلاین خرید می‌کردند و آمازون ظرفیت تحویل مواد غذایی خود را ۱۶۰ درصد افزایش داد. از مطالعه استراتژی بازاریابی آمازون چه می‌توان یاد گرفت؟

از استارتاپ‌ها و مشاغل کوچک گرفته تا مشاغل بزرگ بین‌المللی، همه ما می‌توانیم از تمرکز آن‌ها بر مشتری، به ‌ویژه در این زمان، آزمایش فرصت‌های بازار موجود در فناوری دیجیتال و تمرکز آن‌ها بر آزمایش و تجزیه‌ و تحلیل برای بهبود نتایج، یاد بگیریم.

ما همچنین می‌توانیم از استراتژی بازاریابی دیجیتال آن‌ها بیاموزیم زیرا آن‌ها از بازاریابی دیجیتال به ‌طور کارآمد در تمام نقاط تماس ارتباطی مشتری در چارچوب برنامه‌ ریزی بازاریابی RACE استفاده می‌کنند.

 

the-smart-insights-race-planning-framework

  • رسیدن (Reach): رشد اولیه کسب ‌و کار آمازون مبتنی بر رویکرد دقیق SEO و AdWords با هدف قرار دادن میلیون‌ها کلمه کلیدی.
  • اقدام (Act): ایجاد تجارب روشن و ساده از طریق آزمودن و یادگیری.
  • تبدیل (Convert): استفاده از شخصی‌سازی برای ارائه توصیه‌های مربوطه و یک ‌روند تسویه‌ حساب روشن که اکنون بسیاری از آن تقلید می‌کنند.
  • درگیر شدن (Engage): فرهنگ مشتری مداری آمازون، مشتریان را به وجد می‌آورد و باعث می‌شود آن‌ها برای کارهای بیشتر بازگردند.

reach-act-convert-engage

رشد و پیشرفت مدل تجاری آمازون

در سال ۲۰۱۹، کل درآمد سالانه آمازون ۲۸۰٫۵ میلیارد دلار بود و انتظار می ‌رود که در سال ۲۰۲۰ دوباره رشد کند. برخی تخمین‌ها تا پایان سال، ۳۳۴٫۷ میلیارد دلار را پیش‌بینی می‌کنند. پس چگونه آن‌ها این کار را ادامه می‌دهند؟

عملکرد آمازون در مقایسه با درآمد هر بازدیدکننده فوق‌العاده کارآمد است، که یکی از اقدامات کلیدی برای هر وب‌ سایت تجاری است. خواه یک سایت رسانه‌ای، موتور جستجو، شبکه اجتماعی یا یک‌ خرده‌ فروش معاملات باشد یا خدمات مسافرتی یا مالی ارائه دهد. مطمئناً سود به ازای هر کاربر با توجه به هزینه‌های قابل ‌توجهی کمتر از سایر com. ها مانند فیس بوک و گوگل متفاوت خواهد بود.

amazon-progress
توجه: SEC کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) است که یک آژانس دولتی است که شرکت‌ها برای آن مجبورند ارزیابی باز از مدل‌های تجاری و شرایط بازار خود ارائه دهند.

 

مأموریت و چشم‌انداز Amazon.com

آمازون هنگامی ‌که برای اولین بار راه‌اندازی شد، مأموریتی روشن و بلند پروازانه داشت.

Earth’s biggest selection and to be Earth’s most customer-centric company

بزرگ ‌ترین انتخاب کره زمین و مشتری ‌ترین شرکت زمین باشد.

امروزه با توجه به اینکه کاربران تجاری سرویس وب آمازون، نوع جدیدی از مشتری هستند، آمازون دراین ‌باره می‌گوید:

“این هدف امروز نیز ادامه دارد، اما مشتریان آمازون در حال حاضر در سراسر جهان حضور دارند و میلیون‌ها مشتری، فروشنده، محتوا ساز، توسعه‌ دهنده و شرکت را شامل می‌شوند. هر یک از این گروه‌ها نیازهای متفاوتی دارند و ما همیشه با نوآوری در راه‌حل ‌های جدید برای سهولت، سرعت، بهتر و مقرون‌ به‌ صرفه تر کردن کارها، در جهت رفع این نیازها تلاش می‌کنیم.”

بعد از گذشت ۲۰ سال، آمازون همچنان مشتری مدار است، درواقع در جدیدترین گزارش سالانه آمازون، جف بزوس از آمازون آنچه را که او مشتری واقعی نامیده می‌شود توضیح می‌دهد:

“راه‌های زیادی برای تمرکز یک کسب ‌و کار وجود دارد. شما می‌توانید روی رقبا متمرکز باشید، می‌توانید روی محصول متمرکز باشید، می‌توانید روی فناوری متمرکز باشید، می‌توانید روی مدل تجاری متمرکز باشید و موارد دیگری نیز وجود دارد. اما ازنظر من مشتری وسواسی بیشترین اهمیت را دارد. وقتی کسب ‌و کارها هنوز آگاهی نسبت به چیزی ندارند، مشتریان چیز بهتری می‌خواهند و اشتیاق شما برای لذت بردن مشتریان باعث می‌شود شما به سمت خلق چیزهای جدید بروید.”

مدل کسب ‌و کار و درآمد آمازون

به هرکسی که آمازون را مطالعه می‌کند، توصیه می‌شود آخرین درآمد آمازون و استراتژی‌های تجاری خود را از پرونده SEC روابط سرمایه ‌گذار بررسی کند. پرونده‌های سالانه خلاصه‌ای از مدل‌های کسب‌ و کار و درآمد eBay را ارائه می‌دهند.

خلاصه‌ای از آخرین ابتکارات مربوط به مدل کسب ‌و کار همیشه در آخرین خلاصه گزارش سالانه آمازون موجود است. آخرین گزارش شامل چشم‌انداز خوبی برای Digital Agility (تجدید چاپ‌شده از سال ۱۹۹۷ در آخرین گزارش سالانه آن‌ها) است که آزمایش مدل‌های تجاری را که بسیاری از مشاغل هنوز ندارند، نشان می‌دهد. آمازون توضیح می‌دهد:

“ما به اندازه ‌گیری برنامه‌های خود و اثربخشی سرمایه‌ گذاری‌های خود به ‌صورت تحلیلی، برای جاسازی کسانی که بازده قابل قبولی ندارند، ادامه خواهیم داد و سرمایه‌ گذاری خود را برای افرادی که بهترین عملکرد را دارند افزایش می‌دهیم. ما هم از موفقیت ‌ها و هم از شکست‌های خود یاد خواهیم گرفت. “

آن‌ها ادامه می‌دهند که مدل‌های تجاری از منظر طولانی ‌مدت آزمایش می‌شوند. مدیرعامل شرکت آمازون، آقای جف بزوس می‌گوید:

“ما با توجه به ملاحظات بلند مدت رهبری بازار و نه ملاحظات سودآوری کوتاه ‌مدت یا واکنش‌های کوتاه‌ مدت وال‌ استریت، به تصمیمات سرمایه‌ گذاری ادامه خواهیم داد.”

آخرین نمونه نوآوری در مدل تجاری آن‌ها راه‌اندازی Amazon Go، نوع جدیدی از فروشگاه بدون نیاز به پرداخت صندوق است. با برنامه “Just Walk Out Shopping”، کاربران برنامه Amazon Go وارد فروشگاه می‌شوند، محصولات مورد نظر خود را می‌گیرند و بدون در صف ایستادن و پرداخت در صندوق از فروشگاه خارج می‌شوند.

اخیراً، طیف وسیعی از نوآوری‌ های مدل کسب ‌و کار، متمرکز بر سخت‌افزار و خدمات جدید بوده است:

  • کتاب‌خوان الکترونیکیKindle Fire
  • تلفن و تلویزیون هوشمند
  • Echo (با استفاده از دستیار صوتی هوش مصنوعی الکسا)
  • تحویل مواد غذایی
  • آمازون مد
  • خدمات وب آمازون (AWS)
  • آمازون پرایم (یک برنامه عضویت سالانه که شامل حمل ‌و نقل رایگان نامحدود و سپس شامل تنوع در یک سرویس رسانه‌ای با دسترسی به پخش فوری نامحدود هزاران فیلم و سریال تلویزیونی است.)

AWS در میان عموم مردم کمتر شناخته ‌شده است، اما آمازون همچنان این سرویس ابری را به‌ صورت جدی توسعه می‌دهد. آن‌ها اکنون دارای ۱۸ منطقه AWS در سراسر جهان هستند، از جمله ساحل شرقی ایالات ‌متحده، دو منطقه در ساحل غربی، اروپا، سنگاپور، توکیو، سیدنی، برزیل، چین و یک منطقه فقط دولتی به نام GovCloud.

AWS

 

استراتژی بازاریابی آمازون

آمازون در آمار ارائه داده‌اش به SEC در سال ۲۰۰۸، چشم‌انداز تجارت خود را در مورد موارد زیر توصیف می‌کند:

“با ارائه قیمت‌های پایین، راحتی و انتخاب گسترده‌ای از کالاها به مشتریان خود، بی‌وقفه بر تجربه مشتری متمرکز شوید.”

چگونگی ارتباط با مشتری، پیشنهاد اصلی استراتژی بازاریابی آمازون است که هم در سایت و هم از طریق ارتباطات آفلاین برقرار می‌شود. البته دستیابی به وفاداری مشتری و خریدهای مکرر، کلید موفقیت آمازون بوده است. بسیاری از سرویس‌ دهنده‌ های دیگر در این استراتژی شکست خوردند زیرا آن‌ها موفق به شناخت خود به مشتریان شدند اما نتوانستند نظر مشتریان را جلب کرده و وفاداری آن‌ها را کسب کنند. آمازون به هر دو دست ‌یافت. در پرونده SEC خود تأکید دارند که چگونه می‌خواهند به این مهم دست پیدا کنند. می‌گوید:

“ما برای به دست آوردن خریدهای مکرر تلاش می‌کنیم تا با ارائه کاربردهای آسان برای استفاده، تحقق سریع و قابل ‌اعتماد، خدمات به موقع به مشتری، محتوای غنی از ویژگی و محیط معاملات قابل ‌اعتماد را برای مشتریان خود محیا کنیم.”

“ویژگی‌های اصلی وب‌ سایت‌های ما شامل سرمقاله و بررسی مشتری است. اطلاعات مربوط به محصول و تولیدکننده، صفحات وب متناسب با تنظیمات فردی، مانند توصیه‌ها و اعلان‌ها، فناوری۱-Click® ، سیستم‌های پرداخت ایمن، بارگذاری تصویر، امکان جستجو در وب‌ سایت‌ های ما، مرور و توانایی مشاهده صفحات داخلی و نقل ‌قول ‌های منتخب و جستجوی کل مطالب بسیاری از کتاب‌هایی که با ویژگی‌های “نگاه به داخل کتاب” و “جستجو در داخل کتاب” ارائه می‌دهیم. جامعه مشتریان آنلاین ما همچنین محتوای غنی از ویژگی، ازجمله بررسی محصولات، لیست توصیه‌های آنلاین، لیست آرزوها، راهنماهای خرید و … را ایجاد می‌کند. “

Amazon-logos

در عمل، همانند روال بسیاری از خرده ‌فروشان آنلاین، کمترین قیمت و تخفیف‌ها برای محبوب ‌ترین محصولات است، محصولات کم محبوب ‌تر که قیمت‌های بالاتری دارند و حاشیه سود بیشتری برای آمازون دارند.

پیشنهاد‌های حمل ‌و نقل رایگان برای تشویق افزایش اندازه سبد استفاده می‌شود، زیرا مشتریان برای دریافت حمل‌ و نقل رایگان مجبورند بیش از مقدار مشخصی هزینه کنند. سطح تعیین‌شده حمل ‌و نقل رایگان برای سودآوری بسیار مهم است و آمازون با توجه به کمپین‌ های تبلیغاتی خود، آن را تغییر می‌دهد.

آمازون به روش‌های مختلفی ازجمله ارائه آخرین اطلاعات در دسترس بودن موجودی کالا، برآورد تاریخ تحویل و گزینه‌های تحویل سریع  و همچنین اعلان‌های حمل ‌و نقل و امکانات به‌ روزرسانی را به مشتریان خود اعلام می‌کند.

این تمرکز بر مشتری باعث شد تا سیستم امتیازدهی به رضایت مشتریان ۲۰۰۴ آمریکا به آمازون نمره ۸۸ بدهد که در آن زمان بالاترین امتیاز رضایت مشتری در صنعت خدمات آنلاین و آفلاین بوده است.

اهمیت فناوری و افزایش تمرکز بر هوش مصنوعی و یادگیری ماشین

به گفته بنیان‌ گذار و مدیرعامل آمازون، جف بزوس، فناوری برای حمایت از این تمرکز بر مشتری بسیار مهم است. وی در گزارش سالانه ۲۰۱۰ خود گفت:

“به داخل یک کتاب درسی فعلی در مورد معماری نرم‌افزار نگاه کنید، الگوهای کمی پیدا خواهید کرد که ما در آمازون اعمال نمی‌کنیم. ما از سیستم‌های معاملات با عملکرد بالا، رندر پیچیده و ذخیره اشیا، سیستم گردش کار و صف، هوش تجاری و تجزیه ‌و تحلیل داده‌ها، یادگیری ماشین و شناسایی الگو، شبکه‌های عصبی و تصمیم‌ گیری احتمالی و طیف گسترده‌ای از تکنیک‌ های دیگر استفاده می‌کنیم.

و گرچه بسیاری از سیستم‌های ما مبتنی بر جدیدترین تحقیقات علوم کامپیوتر است، اما این اغلب کافی نبوده است: مهندسان ما مجبور شده‌اند تحقیقات خود را در جهاتی که هنوز هیچ دانشگاهی انجام نداده است، پیش ببرند.

بسیاری از مشکلاتی که ما با آن روبرو هستیم هیچ راه‌ حلی در کتاب‌های درسی ندارند، بنابراین ما – خوشبختانه – رویکردهای جدیدی را اختراع می‌کنیم “… تمام تلاش ما برای فناوری ممکن است اهمیت چندانی نداشته باشد اگر فناوری را به ‌نوعی در بخش تحقیق و توسعه نگه‌ داریم، اما ما این رویکرد را دنبال نمی‌کنیم. فناوری همه تیم‌ها، تمام فرایندها، تصمیم ‌گیری‌ها و رویکرد ما راجع به نوآوری در هر یک از مشاغل ما وجود دارد. این مسئله در همه کارهایی که انجام می‌دهیم یکپارچه است.”

این نقل ‌قول نشان می‌دهد که چگونه از فناوری‌های جدید برای مزیت رقابتی آمازون استفاده می‌شود. یک مثال خوب اخیر در این زمینه، فراهم کردن زیرساخت‌هایی برای ارائه به ‌روزرسانی کیندل Whispersync برای کتاب ‌خوان‌های الکترونیکی است.

آمازون در سال ۲۰۱۱ گزارش داد که Amazon.com در حال حاضر کتاب‌های کیندل بیشتری را نسبت به کتاب‌های چاپی می‌فروشد. به ازای هر ۱۰۰ جلد چاپی که آمازون فروخته است، این شرکت ۱۱۵ کتاب کیندل فروخته است. برنامه‌های Kindle اکنون به‌عنوان بخشی از پیشنهاد “یک‌بار بخر، هرکجا بخوان” را که آمازون توسعه داده است، در سیستم iOS، دستگاه‌های Android و رایانه‌های شخصی در دسترس هستند.

kindle-apps

برخی از کاربردهای اخیر AI در آمازون بسیار مشهود است، به‌عنوان‌ مثال دستیار Amazon Echo و فناوری فروشگاهی Amazon Go که از تکنولوژی  برای از بین بردن صف پرداخت استفاده می‌کند.

آمازون در گزارش سال ۲۰۱۷ خود، افزایش استفاده از یادگیری ماشین و هوش مصنوعی “در پشت‌ صحنه” در آمازون را توصیف می‌کنند:

“بسیاری از کارهایی که ما با یادگیری ماشین انجام می‌دهیم در زیر سطح اتفاق می‌افتد. یادگیری ماشین، الگوریتم‌های ما را برای پیش‌بینی تقاضا، رتبه ‌بندی جستجوی محصول، توصیه‌های محصول و معاملات، مکان‌های تجاری، تشخیص تقلب، ترجمه‌ها و موارد دیگر هدایت می‌کند. گرچه کمتر قابل‌ مشاهده است، تأثیر یادگیری ماشین از این نوع خواهد بود – بی‌سروصدا اما معنی‌ دار در جهت بهبود عملکردهای اصلی”.

 

مشتریان آمازون

آمازون آنچه را که به ‌عنوان مشتری تعریف می‌کند، به سه گروه مشتری، مشتری فروشنده و مشتری توسعه ‌دهنده تقسیم می‌کند.

بیش از ۷۶ میلیون حساب مشتری وجود دارد، اما فقط ۱٫۳ میلیون مشتری فروشنده فعال در بازارهای آن است و آمازون به دنبال افزایش این بخش از مشتریان خود است. آمازون برای یک‌ خرده فروش غیرمعمول است زیرا “مشتریان توسعه ‌دهنده” را که از خدمات وب آمازون خود استفاده می‌کنند، شناسایی می‌کند و دسترسی به زیرساخت‌های فناوری مانند سرویس‌های میزبانی را که توسعه‌ دهندگان می‌توانند برای توسعه خدمات وب خود استفاده کنند فراهم می‌کند.

همچنین اعضا تشویق می‌شوند که به برنامه وفاداری ” Amazon Prime ” بپیوندند. این سیستم یک برنامه عضویت مبتنی بر هزینه است تا در آن اعضا، از سرویس‌های حمل ‌و نقل سریع و تخفیف‌ دار در ایالات ‌متحده، انگلستان، آلمان و ژاپن بهره‌مند شوند.

رقابت

آمازون در پرونده SEC خود در سال ۲۰۱۷ محیط محصولات و خدمات را “بسیار رقابتی” توصیف می‌کند و رقبای اصلی و فعلی خود را به موارد زیر تقسیم می‌کند:

  1. خرده‌ فروشان، ناشران، فروشندگان، توزیع‌کنندگان، تولیدکنندگان آنلاین، آفلاین و چند کاناله محصولاتی که ما ارائه می‌دهیم و به مصرف‌ کنندگان و مشاغل می ‌فروشیم.
  2. ناشران، تولیدکنندگان و توزیع‌ کنندگان رسانه‌های فیزیکی، دیجیتال و تعاملی از هر نوع و همه کانال‌های توزیع.
  3. موتورهای جستجوی وب، مقایسه وب‌سایت‌های خرید، شبکه‌های اجتماعی، درگاه‌های وب و سایر ابزارهای آنلاین و مبتنی بر برنامه برای کشف، استفاده یا دستیابی به کالاها و خدمات، به‌طور مستقیم یا با همکاری سایر خرده ‌فروشان.
  4. شرکت‌هایی که خدمات تجارت الکترونیک ازجمله توسعه وب‌ سایت، تبلیغات، تحقق، خدمات مشتری و پردازش پرداخت را ارائه می ‌دهند.
  5. شرکت‌هایی که خدمات تحقیق و تدارکات را برای خود یا اشخاص ثالث اعم از آنلاین یا آفلاین ارائه می‌دهند.
  6. شرکت‌هایی که خدمات یا محصولات فناوری اطلاعات، ازجمله زیرساخت‌های داخلی یا مبتنی بر ابر و سایر خدمات را ارائه می‌دهند.
  7. شرکت‌هایی که تجهیزات الکترونیکی، مخابراتی و وسایل الکترونیکی مصرفی را طراحی، تولید، بازاریابی کرده یا به فروش می‌رسانند.

این شرکت معتقد است که عوامل اصلی رقابت در بخش بازار شامل “انتخاب، قیمت، در دسترس بودن، راحتی، اطلاعات، شناخت برند، خدمات شخصی، دسترسی، خدمات مشتری، قابلیت اطمینان، سرعت انجام، سهولت استفاده و توانایی سازگاری با تغییر شرایط و همچنین تجربه کلی مشتری و اعتماد در معاملات تسهیل شده توسط ما از طرف فروشندگان شخص ثالث ” است.

برای خدماتی که به فروشندگان تجاری و شخصی ارائه می‌شود، عوامل رقابتی اضافی شامل کیفیت خدمات و ابزارهای ارائه‌ شده توسط ما، توانایی آن‌ها درفروش به اشخاصی که ما معرفی می‌کنیم و سرعت عملکرد خدمات ما هستند.

 

استراتژی بازاریابی آمازون

درحالی ‌که در گزارش‌های سالانه خود چیز زیادی در مورد رویکرد استراتژی بازاریابی آمازون نشان نمی‌دهد، اما به نظر می‌رسد تمرکز روی کانال‌های بازاریابی آنلاین است.

آمازون (۲۰۱۱) اظهار داشت: “ما مشتریان را در وهله اول از طریق تعدادی از کانال‌های بازاریابی آنلاین هدفمند، مانند برنامه همکاران، جستجوی حمایت‌شده، تبلیغات پورتال، کمپین‌های بازاریابی از طریق ایمیل و سایر اقدامات، به سمت وب‌ سایت‌های خود هدایت می‌کنیم” این ابتکارات دیگر ممکن است شامل تبلیغات در فضای باز و تلویزیونی باشد، اما به‌طور خاص ذکر نشده است.

در این بیانیه آن‌ها همچنین اهمیت ابزار وفاداری مشتری را برجسته می‌کنند. آن‌ها می‌گویند: “درحالی‌ که هزینه‌های مربوط به حمل‌ و نقل رایگان در هزینه بازاریابی لحاظ نمی‌شود، ما پیشنهاد‌های حمل‌ و نقل رایگان و آمازون پرایم را به‌عنوان ابزارهای بازاریابی در سراسر جهان مؤثر می‌دانیم و قصد داریم ارائه آن‌ها را به‌طور نامحدود ادامه دهیم”.

آزمایش‌های استراتژی بازاریابی آمازون

آمازون پلت فرم آزمایش داخلی خود را به نام “Weblab” ایجاد کرده است که از آن‌ها برای ارزیابی پیشرفت وب‌ سایت‌ها و محصولات استفاده می‌کند. در سال ۲۰۱۳، آن‌ها ۱۹۷۶ وب‌ سایت را در سراسر جهان آزمایش کردند، این در حالی است که تعداد این آزمایش‌ها تعداد ۱۰۹۲ در سال ۲۰۱۲ و ۵۴۶ در سال ۲۰۱۱ بود. اکنون بسیاری از شرکت‌ها از آزمون AB استفاده می‌کنند.

اتوماسیون مبتنی بر داده

سیستم تبلیغات و پیشنهاد‌های جستجوی خودکار برای جستجوی پولی تأثیر زیادی در آمازون داشته است. لینک‌های اسپانسر شده در ابتدا توسط انسان انجام می‌شد، اما به دلیل طیف وسیعی از محصولات در آمازون این امر پایدار نبود. برنامه خودکار کلمات کلیدی تولید می‌کند، تبلیغات خلاقانه می‌نویسد، بهترین صفحه فرود را تعیین می‌کند، پیشنهاد‌ها را مدیریت می‌کند، نرخ تبدیل را اندازه می‌گیرد، سود هر بازدیدکننده تبدیل ‌شده و پیشنهاد‌ها را به ‌روز می‌کند.

همچنین یک سیستم خودکار اندازه ‌گیری و بهینه ‌سازی ایمیل وجود دارد. تقویم کمپین قبلاً با اندازه‌ گیری نسبتاً ضعیف به‌ صورت دستی مدیریت می‌شد و برنامه‌ ریزی و استفاده از آن پرهزینه بود. سیستم جدید:

  • برای بهبود تجربه مشتری، محتوا را به‌ صورت خودکار بهینه می‌کند.
  • از ارسال یک کمپین ایمیلی که دارای نرخ کلیک کم یا اشتراک در اشتراک زیاد است، اجتناب می‌کند.
  • شامل مدیریت صندوق ورودی (از ارسال چندین ایمیل در هفته خودداری کنید).
  • دارای کتابخانه در حال رشد از برنامه‌های ایمیل خودکار که نسخه‌ها و توصیه‌های جدید را پوشش می‌دهد.

ارتباطات استراتژی بازاریابی آمازون

آمازون در گزارش‌های SEC خود عنوان می‌کند که اهداف استراتژی ارتباطی آن‌ها شامل موارد زیر است.

  • افزایش میزان مراجعه مشتری به وب ‌سایت‌های ما
  • ایجاد آگاهی از محصولات و خدمات ما
  • تبلیغ برای خریدهای مکرر
  • ایجاد فرصت‌های افزایشی درآمد محصول و خدمات
  • تقویت و گسترش نام تجاری com

key-info-about-amazon

آمازون همچنین معتقد است که مؤثرترین ارتباطات بازاریابی آن‌ها نتیجه تمرکز آن‌ها بر بهبود مستمر تجربه مشتری است. سپس این امر، تبلیغات از سوی مشتری را ایجاد می‌کند که در به دست آوردن مشتریان جدید مؤثر است و همچنین ممکن است مراجعه مکرر مشتری را تشویق کند.

تکنیک‌های تبلیغات آنلاین شامل بازاریابی جستجوی پولی، تبلیغات تعاملی در پورتال‌ها، کمپین‌های ایمیل و بهینه ‌سازی موتور جستجو است. این موارد تا آنجا که ممکن است به‌ صورت خودکار انجام می‌شوند.

به ‌عنوان ‌مثال، شرکت‌های وابسته می‌توانند از پیوندهای متنی مستقیم که مستقیماً به یک صفحه محصول منتقل می‌شوند استفاده کنند و همچنین طیف وسیعی از آگهی‌های تبلیغاتی پویا را ارائه می‌دهند که دارای محتوای مختلف مانند کتاب‌هایی در مورد بازاریابی اینترنتی یا جعبه جستجو هستند.

amazon-business-model

 

 

با احترام

دکتر محرم غفاری  gaffarim3@yahoo.com

فروردین ۱۴۰۰

 

فهرست مطالب

استراتژی مدیریت ارتباط با مشتری شرکت آمازون. ۱۱

درباره شرکت آمازون. ۱۱

موفقیت CRM آمازون. ۱۲

جمع آوری اطلاعات.. ۱۲

ذخیره سازی اطلاعات شخصی.. ۱۳

پیشنهادات.. ۱۳

پشتیبانی از مشتری.. ۱۳

۷نکته کلیدی مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) از دیدگاه مدیر عامل آمازون. ۱۴

مدیریت ارتباط با مشتری  (CRM) از دیدگاه مدیر عامل آمازون. ۱۴

بررسی استراتژی CRM برندهای برتر جهان.. ۱۷

شرکت اپل. ۱۸

رستوران زنجیره ای کی اف سی.. ۱۸

هواپیمایی لوفتهانزا ۱۸

هواپیمایی British Airways. 18

شرکت نوکیا ۱۸

رستوران زنجیره ای مک دونالد. ۱۸

کوکا کولا. ۱۸

کمپانی زارا ۱۸

کمپانی بی ام دبلیو. ۱۸

آمازون. ۱۸

استراتژی CRM هواپیمایی لوفتهانزا ۱۸

استراتژی CRM برند هواپیمایی British Airways. 19

استراتژی CRM شرکت اپل. ۲۰

استراتژی CRM برند نوکیا ۲۰

استراتژی CRM خودروسازی بی ام دبلیو. ۲۱

استراتژی CRM فست فود کی اف سی.. ۲۲

استراتژی CRM برند مک دونالد. ۲۳

کوکا کولا. ۲۴

استراتژی CRM برند زارا ۲۴

استراتژی CRM فروشگاه آمازون. ۲۵

چند دلیل برای اثبات اینکه شما به یک سامانه مدیریت ارتباط با مشتری حرفه ای نیاز دارید!. ۳۰

بررسی شیوه کسب و کار کمپانی آمازون.. ۳۲

چشم انداز و استراتژی.. ۳۲

به روز رسانی چشم انداز و اهمیت فناوری.. ۳۳

مصرف کنندگان آمازون. ۳۳

حاشیه سود بالا، قیمت پایین. ۳۳

مشتری مداری.. ۳۳

رقابت.. ۳۴

فروش رسانه ای.. ۳۴

بازاریابی.. ۳۴

حضور در هالیوود. ۳۴

مدیریت دانش در شرکت آمازون. ۳۵

معرفی شرکت آمازون. ۳۵

ایجاد ارزش به وسیله اصول مدیریت دانش در شرکت آمازون. ۳۵

یک پورتال، یک رابط.. ۳۶

مدیریت محتوا ۳۶

شخصی سازی فوق العاده ۳۶

مشتریان منبعی از اطلاعات.. ۳۶

اشتراک،هشدار و یادآورها ۳۷

بازخورد. ۳۷

عملکرد محور. ۳۷

رمز موفقیت آمازون استفاده هوشمندانه از نرم افزار CRM… 38

جمع آوری و ذخیره اطلاعات.. ۳۸

تبلیغات و پیشنهادها ۳۸

پشتیبانی.. ۳۹

آمازون و ابداع صف مجازی.. ۴۲

مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیکی ECRM چیست؟. ۴۴

برقراری ارتباطی موثر و هدفمند با مشتریان کسب‌وکارتان. ۴۵

افزایش وفاداری مشتری.. ۴۷

بازاریابی مؤثرتر. ۴۸

بهبود خدمات و پشتیبانی مشتری.. ۴۹

راندمان بیشتر و کاهش هزینه. ۴۹

انواع CRM در سازمان ها ۴۹

نقاط کانونی قبل از اجرا ECRM… 50

توسعه استراتژی های تجاری متمرکز بر مشتری.. ۵۰

عملکرد مجدد تجارت.. ۵۱

مهندسی مجدد فرایند کار. ۵۱

گزینه های فناوری.. ۵۱

آموزش و آمادگی.. ۵۲

تجارت تبلیغات در آمازون چگونه رشد کرده است.. ۵۲

آمازون در ازای دریافت اطلاعات به مشتریان پول پرداخت می‌کند. ۵۴

رشد و توسعه بیزینس مدل آمازون. ۵۵

چشم انداز و ماموریت سایت آمازون. ۵۵

مدل کسب و کار و درآمد آمازون. ۵۶

استراتژی آمازون. ۵۶

جلب وفاداری مشتری ، کلید موفقیت آمازون. ۵۷

کلید موفقیت آمازون. ۵۸

فرهنگ معیارها: ۶۰

استراتژی‌های خلق تجربه مشتری در آمازون. ۶۳

هشت استراتژی کاربردی مدیریت تجربه مشتری که می توان از آمازون آموخت!. ۶۵

سوپرمارکت آنلاین آمازون، ‌بزرگترین غول سوپرمارکتی دنیا ۶۹

آینده هم‌اکنون آغاز می‌شود. ۷۰

اهمیت دادن به مشتری.. ۷۰

تحویل‌دهی مکرر و انعطاف پذیر. ۷۱

گام بعدی در خرده فروشی آنلاین. ۷۱

پنج استراتژی که آمازون را به موفقیت رساند. ۷۱

شناخت مشتریان. ۷۲

جمع آوری داده‌ها ۷۲

اهمیت ویژه به امور مشتریان. ۷۲

خلاقیت و نوآوری.. ۷۲

ایجاد یک استراتژی جامع CRM… 72

ساخت تجربه مشتری فوق العاده برای مشتری ها در سال ۲۰۲۰٫ ۷۲

مدیریت تجریه مشتری چیست؟. ۷۳

چرا تجربه مشتری اهمیت دارد؟. ۷۴

شانس بالای ماندن مشتری ها در کنار برند و وفاداری آنها ۷۴

LTV بالاتر. ۷۵

پروموشن های رایگان. ۷۵

۱۱ تاکتیک برای استراتژی تجربه فوق العاده مشتری.. ۷۵

مشتری های خود را بشناسید. ۷۶

یافتن محصولات خود را تسهیل نمایید. ۷۶

دسته بندی محصولات.. ۷۶

فیلتر کردن محصولات.. ۷۶

صفحات محصول خوب بسازید. ۷۷

از فیدبک های مشتری ها استفاده کنید و ریویوها را در معرض دید قرار دهید. ۷۷

به مشتری های خود آموزش دهید. ۷۷

بهینه سازی برای موبایل. ۷۷

آن را شخصی کنید. ۷۸

پروسه checkout را تسهیل نمایید. ۷۸

ایمیل های واضحی برای آنها ارسال نمایید. ۷۹

سریعتر ارسال نمایید. ۸۰

پشتیبانی از مشتری سریع و موثر پیاده کنید. ۸۰

چگونه میزان کلی تجربه مشتری را اندازه گیری کنیم. ۸۱

رضایت مشتری (CSAT). 81

Net promoter score. 81

پایبندی و وفاداری مشتری ها ۸۲

دو فروشگاه تجارت الکترونیک که تجربه های عالی همه جانبه در سرتاسر سایت ارائه می دهند. ۸۲

Sierra Designs. 82

Baskits. 85

بررسی چند نمونه موفق در پیاده‌سازی مدیریت دانش مشتری.. ۸۶

مزایای استفاده از راه‌های بهتر شدن رابطه با مشتریان در کار خود. ۸۹

آیا می دانید آمازون چگونه کالاهای خود را به دست مشتریان می رساند؟. ۹۰

انبارداری آمازون. ۹۰

استفاده از ربات در انبارداری.. ۹۱

چیدمان قفسه‌های انبار متناسب با زمان. ۹۲

استفاده از پهباد برای توزیع کالا. ۹۲

انبارهای در حال پرواز. ۹۴

بررسی و تحلیل محل زندگی مشتری توسط پهبادهای آمازون. ۹۵

آمازون فلکس.. ۹۵

آینده فروشگاه های هوشمند. ۹۷

بهترین راهکارها و روش‌های مشتری‌مداری در عصر جدید. ۱۱۰

مشتریان در عصر مدرن امروز، حرف اول را می‌زنند. ۱۱۰

مشتریان همان‌جایی می‌مانند که عشق دریافت کنند. ۱۱۰

از هفت نیروی مشتری بهره‌برداری کنید. ۱۱۱

۵ راهکار جف بزوس برای فروش بیشتر. ۱۲۱

مشتری، خریدار ارزش ها و تفاوت ها ۱۲۱

برای چه کسی تلاش می کنید؟. ۱۲۱

مشکلات شکلاتی.. ۱۲۲

به دنبال سرنخ ها باشید!. ۱۲۲

هوشمند باشید. ۱۲۳

چگونه آمازون به پلتفرمی ارزشمند در جهان تبدیل شد. ۱۲۳

ارزش ‌هایی که پلتفرم آمازون را منحصر به فرد می کند. ۱۲۴

منحصر به فرد بودن ارتباط با مشتری در آمازون. ۱۲۴

فرآیند های مفید در آمازون. ۱۲۴

بودجه هنگفت و پلتفرم هوشمندانه تبلیغات، سکوی پرتاب آمازون. ۱۲۵

جف بزوس، عاشق خلاقیت، جزئی‌نگری و استارت‌آپ: ۱۲۶

نوآوری‌های آمازون. ۱۲۷

سیستم لجستیک گسترده و مؤثر، رمز موفقیت آمازون. ۱۲۹

پلن‌های زیرکانه و بودجه‌های هنگفت تبلیغاتی.. ۱۲۹

برنامه‌ریزی دقیق بازاریابی آمازون. ۱۲۹

ارتباط با مشتری فوق‌العاده رضایت‌بخش آمازون. ۱۳۰

باشگاه مشتریان، بستری برای رفع نیازهای مشتریان. ۱۳۱

کارت وفاداری مشتریان چیست؟. ۱۳۲

جلوه‌های به‌یادماندنی یک باشگاه ۱۳۲

تعدادی از موفق‌ترین باشگاه‌های مشتریان. ۱۳۳

بررسی و آنالیز تجربه های خرید در فروشگاه آمازون. ۱۳۶

رونق بازار کار شرکت آمازون در دوران شیوع کرونا ۱۳۸

رقبای اصلی آمازون (AMZN) چه کسانی هستند؟. ۱۳۹

تبلیغات آنلاین آمازون، غول خفته بیدار می‌شود. ۱۴۲

جایگاه‌های مختلف تبلیغات آمازون. ۱۴۳

جایگاه تبلیغات در سایت آمازون. ۱۴۴

مالک اطلاعات، صاحب ثروت.. ۱۴۴

آزمایشگاه تبلیغات.. ۱۴۵

رقیب مشتریان. ۱۴۶

فرصت‌های شغلی مرتبط با تبلیغات آمازون. ۱۴۷

آمازون چگونه تبلیغ می کند؟. ۱۴۸

مهمترین راهکار تبلیغاتی.. ۱۴۹

هم بخرید و هم بفروشید. ۱۵۰

آمازون! این شرکت تبلیغاتی بزرگ برای بازاریابی چه کرد؟. ۱۵۱

موتور محرک آمازون چگونه کار می‌کند. ۱۵۱

پلن های تبلیغاتی آمازون چیست؟. ۱۵۲

تبلیغات در آمازون رو به رشد است / آمازون، تهدیدی جدید برای گوگل و فیس بوک.. ۱۵۳

بررسی رقابت.. ۱۵۴

نحوه عملکرد. ۱۵۴

پیشرفت تا کجا؟. ۱۵۵

استراتژی درآمدی غول تجارت الکترونیکی جهان. ۱۵۶

فرصت های شغلی مرتبط با تبلیغات آمازون. ۱۵۸

شروع تا اوج یک استارت آپ “تاریخچه آمازون”. ۱۶۰

اوایل دهه ۱۹۹۰: آغازین. ۱۶۰

عمومی شدن در ۱۹۹۷٫ ۱۶۲

گسترش بیشتر در سال ۱۹۹۸٫ ۱۶۳

رشد ادامه دارد: ۱۹۹۹ و بعد از آن. ۱۶۴

بیانیه و مأموریت شرکت آمازون دات کام. ۱۶۷

بیانیه مأموریت آمازون. ۱۶۹

 

 

دانلود و خرید ۳۲۰۰۰تومان

 

جهت خرید مقاله کلیک کنید

آخرین مطالب

درباره ما

سایت پژوهش کارا در راستای ارائه خدمات علمی و مشاوره ای و با رویکرد مشارکت جویانه ایجاد شده است و هدف آن خدمات متناسب با نیاز سروران گرامی اعم از ؛ دانشجویان ، استادان راهنما ، فعالان کسب و کارهای بزرگ ،متوسط و کوچک می باشد.

آمار

ارتباط با ما

آدرس : تبریز – شهرک شهید یاغچیان

تلفن : 09144067323 – 09142183819

ایمیل : gaffarim3@yahoo.com

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

۷ روز هفته، ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
جهت خرید مقاله کلیک کنید