جهت خرید مقاله کلیک کنید

پاور پوینت”شبکه های اجتماعی،معجزه ای نوین وکلیدی استراتژیک در دستان مدیران کسب و کارهای موفق”

رسانه های اجتماعی از طریق تبلیغات و بازاریابی، توانایی جذب مخاطبان خود را بسیار بالا برده و افزایش همکاری با سایت­های دیگر نیز به رشد تعداد کاربران آن کمک می­کند. به این ترتیب، صرف هزینه برای بازاریابی پاداشی به جزتوسعه مستمر در حوزه تبلیغات تجاری اینترنتی در پی نخواهد داشت. مدیریت صحیح کسب و کار باعث رونق و عدم توجه به آن باعث خسران کار می شود.
در حال حاضر، رسانه های اجتماعی بخشی جدایی ناپذیر از جامعه مدرن می باشند، و رسانه­های اجتماعی به یک صنعت بزرگ تبدیل شده اند. شرکت های بزرگی مانند دل، مایکروسافت و اچ پی به طور موثر در خصوص کسب و کار از بازاریابی رسانه های اجتماعی استفاده می کنند و بودجه ای را نیز به این موضوع اختصاص می دهند و تعداد زیادی از کارکنان را در این خصوص تعلیم می دهند.
در مثال شبکه های اجتماعی و تشبیه آن به معجزه می توان گفت که معجزه بدلیل خارق العاده بودن معجزه نامیده می شود و شبکه های اجتماعی بدلیل اثربخشی های استراتژیک هست که در جامعه کنونی کاهای معحزه آسایی می کنند و مدیرانی در این راستا موفق خواهند بود که از این فرصت های استراتژیک به عنوان کلیدی در راستای اهداف سازمانی گام بردارند .
نقش کلیدی شبکه های اجتماعی دربرهه فعلی همان اندازه مهم است که در بازی با تیم مالدیف «تیمی که تا آن زمان حتی کسی کشور مالدیف را نمی شناسد در حالی که یکی از گرانترین کشورها برای سفر ماه عسل بشمار می رود. و یا برگزاری المپیک زمستانی در سوچی روسیه ،آنرا به قطب گردشگری جدید بدل می کند .
کلام آخر این که تاثیر گذاری مدیران استراتژیک در درک فرصت ها و استفاده صحیح از آن خلاصه می شود و مدیررانی در این راستا موفق خواهند شد که از فرصت های پیش آمده ،همچون جزیره ظلمانی اسکندر مقدونی ،به نحو احسن استفاده نمایند و گرنه اظهار تاسف های بعدی دردی را از آنان و سازمان متبوعشان دوا نخواهد کرد…..غفاری


تحلیل شبکه های اجتماعی (Social Network Analysis) که گاهی به اختصار به آن SNA هم گفته می‌شود به معنای فرایند بررسی و ارزیابی ساختارهای یک شبکه اجتماعی به عنوان یک گراف از ابزارها یا انسانهاست که با خطوط ارتباطی به یکدیگر متصل هستند.این خطوط ارتباطی می‌تواند رابطه دوستی، انتقال ویروس بیماری، رابطه ارسال و دریافت پیام و پیامک، تبادل نظر در زمینه رای دادن در یک انتخابات، رابطه ارسال و دریافت بسته های اطلاعاتی و یا هر نوع رابطه دیگری باشد.همانطور که در تعریف شبکه های اجتماعی اشاره شده، تحلیل شبکه های اجتماعی با استفاده از دانش ریاضی و نظریه گرافها، شکلی بسیار علمی و ساختاریافته به خود گرفته است و در حال حاضر تحلیل شبکه های اجتماعی از جمله گران‌ترین و پرسودترین تخصص های بشری محسوب می‌شود.

یکی از کاربردهای تحلیل شبکه های اجتماعی در تصمیم گیری و خط مشی گذاری است. 

فرض کنید در یک کشور، یک بیماری خطرناک مانند ایدز (یا بسیاری از بیماریهای ویروسی دیگر) شیوع پیدا کرده باشد.

در صورتی که شیوع بیماری از حد مشخصی بیشتر نشود، سیاستگذاران ترجیح می‌دهند به شکل عمومی در مورد بیماری صحبت نکنند و با راهکارهای اختصاصی و تخصصی، نسبت به مدیریت آن اقدام کنند.

چون اعلام عمومی، هزینه های دیگری (مثل اضطراب و نگرانی عمومی) دارد که به منافع حاصل از آن نمی‌ارزد.

اما اگر شیوع از حد مشخصی فراتر رود، اعلام عمومی منطقی‌تر خواهد بود. چون مراقبت‌های فردی می‌تواند موجب مدیریت بهتر بیماری شود.

تحلیل شبکه های اجتماعی و شیوه ارتباطات مردم، می‌تواند کمک کند که سیاست گذاران، در زمینه تصمیم گیری برای اعلام یا عدم اعلام عمومی بیماری، انتخاب بهتری انجام دهند.

اشتباهات کسب و کارها در شبکه های اجتماعی

اشتباهات کسب و کارها در شبکه های اجتماعی
شاید به خاطر داشته باشید که زمانی در متمم از اشتباهات سرنوشت ساز در شبکه های اجتماعی صحبت کردیم.در آن مطلب، بیشتر به اشتباهاتی که هر یک از ما به عنوان یک فرد در شبکه های اجتماعی گرفتار آنها هستیم اشاره داشتیم. در این درس و سلسله درس‌های بعدی، می‌خواهیم به حضور کسب و کارها در شبکه های اجتماعی بپردازیم و برخی از اشتباهات رایج در این حوزه را بررسی کنیم.البته بدیهی است که نگاه ما به شبکه های اجتماعی به عنوان یکی از ابزارهای موفقیت کسب و کار است و طبیعتاً نکاتی که در اینجا ارائه می‌شود از این منظر خواهد بود.

 

دانلود و خرید ۲۸۰۰۰ تومان

 

جهت خرید مقاله کلیک کنید

آخرین مطالب

درباره ما

سایت پژوهش کارا در راستای ارائه خدمات علمی و مشاوره ای و با رویکرد مشارکت جویانه ایجاد شده است و هدف آن خدمات متناسب با نیاز سروران گرامی اعم از ؛ دانشجویان ، استادان راهنما ، فعالان کسب و کارهای بزرگ ،متوسط و کوچک می باشد.

آمار

ارتباط با ما

آدرس : تبریز – شهرک شهید یاغچیان

تلفن : 09144067323 – 09142183819

ایمیل : gaffarim3@yahoo.com

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

۷ روز هفته، ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
جهت خرید مقاله کلیک کنید