مقالاتسلامت دیجیتال

دلایل استفاده از مراقبت های بهداشتی دیجیتال

کاهش خطای پزشکی

مراقبت های بهداشتی دیجیتال موجب کاهش خطای پزشکی

یکی از بارزترین مزایایی که استفاده ازیک نرم افزار مراقبت سلامت دیجیتالی دارد ، تمرکز برروی اطلاعات بیماران است. سوابق بیمار ، مراقب­تهای پزشکی ، شرح حال بیمار ، دستورالعمل پزشکان ، گزارش پیشرفت – همه اطلاعات موجود در این اسناد برای موفقیت درمان و نتیجه درمانی بیمار بسیار مهم است. چیزی که در روش قدیمی هیچ­گاه درنظرگرفته نمی­شد اما در مراقبت های بهداشتی دیجیتال انجام می شود.

خداحافظی با وقت کشی

راقبت های بهداشتی دیجیتال موجب صرف جویی در وقت

ورود دستی اطلاعات بیمار زمان می برد و ممکن است مستعد خطاهای انسانی باشد.از طرفی ذخیره سازی فایل ها به صورت کاغذی فضای فیزیکی را اشغال می کند. به طور سنتی ، دسترسی به پرونده های بیمار قدیمی به معنای جستجو کردن در کابینت های پرونده است. بررسی هر پوشه به صورت جداگانه بسیار زمان بر است.

توضیح اضافی ممنوع

ممکن است شما قبل از مراجعه به پزشک دغدغه ی دادن اطلاعات و سوابق بیماری خود به پزشک را داشته باشید. باوجود پلتفرم های آنلاین این مشکل کاملا برطرف شده است.

دسترسی به اطلاعات را یکپارچه و روان می کند. این امر در حال حاضر ضروری است, زیرا همه متخصصان پزشکی که وظیفه مراقبت از بیمار را بر عهده دارند ، نیاز به دسترسی فوری و قابل اعتماد به داده های بیمار از جانب پزشکان ، پرستاران ، درمانگران و متخصصان رژیم دارند. یک نرم افزار مراقبت های بهداشتی دیجیتالی تضمین می کند که آنها می توانند با استفاده از مانیتور یا تلفن همراه خود ، به اطلاعات بیماران در زمان واقعی دسترسی داشته باشند. برای امنیت می­توان دسترسی را فقط برای کسانی که مستقیماً در مراقبت از بیمار مشارکت دارند ، فراهم کرد.

آسیب کمتر بیماران

سلامت دیجیتال ودسترسی به اطلاعات بیمار

راه حل­های نرم افزاری مراقبت های بهداشتی دیجیتالی تمرکز و دسترسی به اطلاعات بیمار را برای متخصصان آسان می کند. دردهایی که در شرایط مراجعه­ ی حضوری به پزشک ایجاد می شود به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.مطالعه ای نشان داد که استفاده از الگوهای مشاوره استاندارد یکی از مهمترین روندهای موثر مراقبت های بهداشتی دیجیتال است. دسترسی به نسخه ، آلرژی ، سابقه پزشکی و موارد دیگر برای کمک به متخصصان پزشکی به درک نیازهای بیماران کمک می­کند.

به راحتی اطلاعات بیمار را در چندین سیستم عامل به اشتراک بگذارید

مراقبت های بهداشتی دیجیتال

نرم افزار مراقبت های بهداشتی دیجیتال به اشتراک گذاری اطلاعات بیماران با سایر پزشکان و سایر متخصصان کمک می­کند. این امر در بعضی از موقعیت­ ها مانند رسیدگی به موارد بحرانی که نیاز به بینش تخصصی پزشکی وجود دارد کاربرد دارد. به عنوان مثال زمانی که کارشناس آمبولانس قبل از رسیدن به بیمار, نیاز به اطلاعات کافی درموردبیمار دارد.

پرونده ی الکترونیک

پرونده هایالکترونیک در سلامت دیجیتال
laptop computers with network connection and sharing data to other devices. Internet networking and connection

در پرونده ی الکترونیک ,با اشتراک گذاری اطلاعات بیمار دیگر نیازی به رسیدگی و دریافت پرونده های واقعی بیمار ندارد. یک نرم­ افزار دیجیتال به کاربران امکان می دهد فایل ها را از طریق لپ تاپ و تلفن همراه به اشتراک بگذارند و دریافت کنند. انتقال فایل ها آسان است و می تواند با چند کلیک انجام شود و در وقت ارزشمند کاربران صرفه جویی شود.

مراقبت مداوم ازبیماران را تسهیل کنید

مراقبت های بهداشتی دیجیتال

پرونده الکترونیکی سلامت نقش مهمی در تداوم مراقبت از بیمار ایفا می کند. داشتن اطلاعات بیمار در یک صفحه واحد ، باعث می شود تا متخصصان به راحتی از وضعیت بیمار مطلع شوند.

امکان بازیابی و بررسی پرونده ها ، اسکن ها ، نسخه ها ، برنامه های رژیم غذایی و یادداشت های سایر متخصصان به کاربران امکان می دهد برنامه های درمانی را بهتر رعایت کنند. هماهنگی مستقیم با آزمایشگاه ها ، درمانگران و سایر کارکنان مراقبت های بهداشتی یکپارچه و پربازده ­تر می شود و منجر به بهترین درمان ممکن برای بیماران می شود.

تامین سوخت تحقیق و توسعه پزشکی

مراقبت های بهداشتی دیجیتال

داده های بیمار ، هرچقدر هم که بی اهمیت به نظر برسد ، می تواند در آینده موثر باشد. پیشرفت هایی که در زمینه پزشکی انجام شده است ، برخی از آنها اخیراً ، با داده های جمع آوری شده از سراسر جهان تغذیه می شود.

مطالعه ای در سال ۲۰۱۸ چندین مزیت سیستم های بهداشتی دیجیتال مدرن را از نظر بهبود روند تحقیق برشمرد. این مطالعه ، نشان داد که داده های پزشکی جمع آوری شده از راه حل های مراقبت های بهداشتی از نظر کیفیت و دقت بهتر است.

با استفاده از سیستم های مراقبت های بهداشتی دیجیتال ، همراه با فناوری های دیگر ، اطلاعات بیماران به راحتی جمع آوری ، تأیید و برای تحقیق و توسعه داروها و درمان های جدید و برای بهبود بیشتر سلامتی و رفاه انسان مورد استفاده قرار می گیرد.

آینده ی سلامت دیجیتال:

با شیوع ویروس کرونا فرهنگ استفاده از اینترنت, بسیار سریع­تر از قبل گسترش یافت. اکنون کنار گذاشتن آن غیر قابل تصور است. در نتیجه کسب و کارهای حوزه­ ی سلامت به ناچار، باید به فضای آنلاین و مراقبت های بهداشتی دیجیتال بپیوندند. در غیر این صورت حذف خواهند شد.