جهت خرید مقاله کلیک کنید

پاورپوینت مشاوره کسب و کار صنعت و مدیریت فروش

مشاوره کسب و کار ،صنعت و مدیریت فروش

درهرکسب وکاری رعایت استاندارد ها و شرایطی الزامی است.کما اینکه عدم رعایت استانداردها موجب ایجاد هزینه ناخواسته برای صاحبان کسب و کارها در راه اندازی –اجراو ادامه فعالیت کسب و کارها خواهد شد و با کمال تاسف می توان گفت درکشورمان علیرغم رواج بازار یابی وفعالیت کسب کارها بصورت نوین و امروزی،در رابطه با مشاوره و تحقیقات بازار یابی گام های موثری انجام نشده و مجریانی که در این رابطه مهارت هایی دارند بصورت تجربی ،همچون دندان سازی تجربی در حین انجام پروژه ها چیزی آموخته اند که نه مبتنی بر رویه های درست علمی بوده و نه از پیشینه علمی و یا درخواست سند انتظار(RFP)برخوردار می باشند و مهم تر اینکه صاحبان کسب و کاری که در سال های قبل متحمل هزینه های کلان و حتی در مرحله شروع و راه اندازی کسب وکار ورشکست شده اند ،از آنان هیچگونه مستنداتی در دست نیست و هنوز فرهنگ همکاری با پژوهشگران بازار و کسب و کار و استفاده از مشاوره ،جای خودرا در کشورمان آنچنان که باید پیدا نکرده است و زمان زیادی صرف خواهد شد تا داده های مورد نظر در جامعه ایرانی جمع آوری و نحوه موفقیت و شکست صاحبان صنعت و کسب و کار از طریق مشاوران و پژوهشگران امر تحلیل شوندو از تحمیل هزینه ها وخدای ناکرده ورشکستگی ها جلوگیری شود . نوشتار پیش رو در پی آن است تا ضمن ارائه نمایی روشن و ملموس از مشاوره در زندگی شخصی امورات ساختمانی و کشاورزی و مطالعه موردی که تحت عنوان پایان نامه های پژوهشی انجام شده است ،استقاده نماید همچنین در این نوشتار از نظرات صاحب نظران پژوهشی و اساتید دانشگاه معروف همچون :تحقیقات بازار یابی،اثر پروفسورنارش مالهوترا،مترجمان ،دکترکامبیزحیدرزادهو دکتر بهار تیمورلو –اصول بازاریابی و خدمات ،کریستوفر لاوک،لاون رایت،ترجمه دکتر ابوالفضل تاج زاده نمین-مدیریت کارخانه ؛دکتر سید محمد سیدحسینی,محمدسعید صفاکیش-مدیریت استراتژیک و سیاست کسب و کار؛توماس ال ویلن ،جی دیوید هانگر ترجمه دکتر سید محمد اعرابی،دکترهاشم آقازاده،بازار یابی کارآفرینانه ؛دکتر نادرسید امیری و همکاران..استفاده شده است و امید که مورد استفاده سروران ارجمند: مدیران کسب و کارها دانشچویان عزیز رشته های صنایع،مدیریت و بازاریابی و کلیه عزیزان در اقصی نقاط این کره خاکی قرار گیرد.

نقش مشاوره در موفقیت کسب و کار

منبع:padidehtabar.com

بازار ایران با وجود فراز و نشیبهای بسیار، اما با ورود رقبای ریز و درشت تا حد زیادی تبدیل به یک بازار رقابتی شده است و در این میدان تقریباً هیچ بازیگری تنها و بدون رقیب نیست . در این فضا ،‌توجه جدی به بازاریابی برای تمام شرکتها یک امر ضروریست و کسانیکه در این مورد غفلت کنند بسرعت میدان را بنفع رقبا از دست خواهند داد . از آنجائیکه بازاریابی مانند بسیاری از دانش های دیگر امروز امری تخصصی شده است، اتکای مدیران شرکت‌ها به روش های سنتی گذشته و پیروی از تجربه های قبلی کافی نیست و باید به محض عوض شدن شرایط رقابت ،‌از شیوه های جدید بازاریابی استفاده نمود .از آنجائیکه امروزه مدیران شرکت ها نیاز به دانش ، مهارت و تخصص بازاریابی در بکار بستن این شیوه ها را بیش از گذشته احساس می کنند استفاده از خدمات یک مشاور بازاریابی کاملاً بدیهی بنظر می رسد.
سازمان‌های بخش خصوصی به‌ویژه در ایران با شور و حرارتی خاص تأسیس می‌شوند، اما برای پایداری و ماندگاری آنان باید کوشید و این ماندگاری در پرتو کوشش و بهره‌گیری از نظرات صاحب‌نظران و انسان‌های مصمم و توسعه‌یافته است. پر واضح است که قدرت کشورهای توسعه‌یافته، در قدرت شرکت‌های توسعه‌یافته است و این شرکت‌های توسعه‌یافته با حضور، یاری و مشورت انسان‌های توسعه‌یافته تأسیس، و دوام و بقا می‌یابند.
مشاوره نقشی حیاتی و تعیین‌کننده درحیات مادی و معنوی انسانها و بویژه در بهبود وضعیت کسب‌وکار دارد. آنچه مسلم است این است که مشاوره نیاز طبیعی بشر و پشتیبان او در تصمیم‌گیری‌های سنجیده است. نظر به شرایط نابسامان کسب‌وکار، امروزه اهمیت و جایگاه استفاده از خدمات مشاوره‌ای بیش از پیش نمایان است و هر چه زمان به جلوتر گام بر می‌دارد، این نیاز بیشتر نمود می‌یابد. به گونه‌ای که حالا دیگر کمتر می‌توان سراغ کسب‌وکاری موفق را گرفت که بدون یاری بازوی توانمند مشاوری اصلح توانسته باشد به جایگاه فعلی خود دست یابد.
البته پرواضح است که باید درابتدا به عنوان یک کارفرما، خود به تغییر متعهد شویم و از آمادگی خویش برای پذیرش آن اطمینان یابیم و درگام بعدی نسبت به قابلیت‌های مشاور یقین پیدا کنیم. رویکرد مشاوران حرفه‌ای صرف‌نظر از شیوه‌ی عملکرد آنها، در راستای تقویت بنیانهای کسب‌وکار بوده و درک مشترک و همزبانی میان کارفرما و مشاور گام ابتدایی در این فرآیند است.


بنابراین یک مشاور زبده، پس از شناخت کامل اجزای یک سازمان، ضمن تحلیل مسائل موجود، نسبت به ارائه راه‌حل و یا ایجاد حساسیت برای یافتن راهکار مناسب اقدام می‌کند. بدیهی است که هزینه‌کرد درآموزش و مشاوره به منزله یک سرمایه‌گذاری سودآور است که افق‌های روشنی را پیش چشم بنگاه‌های اقتصادی گشوده و سازمان را برای آینده مجهز می‌کند.
ممکن است سوال پیش آید که مشاوران حرفه‌ای و اصلح باید دارای چه ویژگی‌هایی باشند. نتایج مطالعات متعدد صورت گرفته و مشاهدات محققان موید آن است که مشاوران حرفه‌ای رفتاری متمایز و خصیصه‌های متفاوتی دارند که موجب تمایز آنها از سایر مشاوران می‌شود. لذا صرف طی مدارج بالای تحصیلی نمی‌توان امیداور بود که به مشاوری حرفه‌ای تبدیل شویم. اما این ویژگی‌ها کدام است؟ در ادامه به تعدادی از خصوصیات بارز مشاوران اصلح می‌پردازم.

۱٫ مشک آن است که خود ببوید….
«مشاور معتمد» عنوانی اکتسابی است و از طرف بازار و مشتریان به افراد یا سازمانهای مشاوره اعطا می‌شود. لذا مشاوران زبده، در این زمینه فروتنی به خرج می‌دهند و ترویج برندشان را به بازار واگذار می‌کنند.

۲٫ نمی‌توان هر کسی را لایق عنوان «مشاور معتمد» دانست
مشاوره مهارتی است که هم در طبیعت و هم در تربیت افراد جای دارد. به این معنا که برخی ویژگی‌های یک مشاور در DNA افراد وبه صورت وراثتی به آنها رسیده، اما برخی دیگر با گذشت زمان و کسب تجارب ارزشمند و یادگیری فراوان بدست آمده است. مشاوران حرفه‌ای علاوه برآنکه در زمینه مباحث تئوریک، به‌روزو صاحب‌نظرهستند؛ نسبت به جریانات کف بازار نیز اشراف کامل دارند و این قابلیت‌ها را مرهون تلاش وآموزش‌های سخت می‌دانند. چرا که تجربه معلمی بسیار سختگیر بوده و یادگرفتن فوت وفن کوزه‌گری، نیازمند تلاش و تجربه بسیار است. لذا این شایستگی با تجربه بدست می‌آید و مدارک تحصیلی و دوره‌های آموزشی تنها گام‌های نخست در جهت تبدیل شدن به مشاوری حرفه‌ای هستند.

۳٫ گوش دادن، مهارتی فراموش شده و سرکوب شده
همگی ما به مشاور، به عنوان فردی پر حرف نگاه می‌کنیم. اما مشاوران شایسته بیشتر تلاش می‌کنند تا گوش بدهند و بیشتر مشتری صحبت کند. چرا که اینگونه بسیاری از گره‌های کور و نقاط ابهام برطرف خواهد شد و فاز شناخت تکمیل می‌شود. مشاوران حرفه‌ای شنوندگانی ماهر هستند و گوش دادن استعدادی بی‌بدیل درآنها است. آنها هم به زبان اندام و هم زبان کلام توجه دارند و هیچ سرنخی را از دست نمی‌دهند. بنابراین می‌توانند راهکارهایی اثربخش و مبتنی بر شرایط واقع‌گرایانه ارائه کنند.

۴٫ پرسش‌های الهام بخش، ابزاری کارآمد در دستان مشاوران شایسته
پرسش افراد را به کنجکاوی بیشتر وا می‌دارد و حساسیت برای یافتن راهکارهای بهتر را تحریک می‌کند. بنابراین مشاوران حرفه‌ای در طرح سوالات چالش‌برانگیز و تامل برانگیز مهارت دارند. آنها مانند پزشکی زبردست و طراز اول، قادرند به کمک معاینه‌ای دقیق و سوالاتی سنجیده به اصل مساله پی ببرند و بعد با نگاهی سیستماتیک ارتباط میان اجزای مساله را درک کرده و راهکاری مناسب برای درمان یا بهبود آن مساله ارائه کنند. البته موفقیت پزشکان کسب‌وکار، وابسته به کیفیت همکاری و همزبانی با مراجع دارد.

۵٫ آنها از کمک کردن لذت می‌برند
مشاوران شایسته به کار خود عشق می‌ورزند ونسبت به گشودن گره‌های کاری اشتیاقی مثال‌زدنی دارند. آنها هیچ‌گاه از مسئولیت خطیری که دارند شکوه‌ وگلایه نمی‌کنند و اهل نق‌زنی نیستند. مشاوره، فعالیتی انسانی و در جهت ارتقای کیفیت و کمیت حیات بشر است، لذا مشاوران به یاری رساندن علاقمند هستند. البته این حسن‌نیت نباید مود سوء برداشت قرارگیرد. چرا که مشاوره یک حرفه شغلی و نه سرگرمی است ومشاوران هم‌چون دیگر افراد باید امرار معاش کنند.

۶٫ مشاوران شایسته عضو گروهی شایسته هستند
مشاوران نیز همانند دیگر هم‌نوعان خویش به مشورت نیازمندند، لذا باید در گروهی شایسته عضویت داشته باشند و از خرد جمعی بهره‌مند شوند. مشاوره فعالیتی فردی اما عصاره‌ی تدبیر جمعی است، لذا تلاش کنیم تا مشاور خود را از گروهی صاحب نام انتخاب کنیم، تا نتایجی مطلوب‌تر بدست آوریم.
در واقع پشت هر مشاور معتمدی، یک مربی و رهبر ناصح قرار دارد. چرا که مشاوران شایسته، از ارزیابی شدن باکی ندارند و همواره در جست‌وجوی دریافت بازخورد از افراد مورد اعتماد و مجرب هستند.
مشاوران شایسته، به علاوه افرادی دارای دورنمای باز، آینده‌اندیش، برخوردار از تفکر راهبردی و نظام‌مند، توانمند در مذاکره، خوش‌بیان ودارای گفتار، کردار و پندار نیک، دنباله‌‌روی استراتژی، به‌روز و اهل مطالعه ویادگیری هستند؛ که ثمرات بسیاری را برای یک کسب‌و کار به بار خواهند نشاند.
آیا ما نیز می‌توانیم سازمان‌هایمان را صاحب نام و نشانی ماندگار کنیم؟ پاسخ این پرسش در گرو عزم و اراده‌ای قوی و بهره‌گیری از نظرات مشاوران دلسوز و صاحب‌نظر است.
وجود مشاوران حرفه‌ای برای این است که به مدیران کمک کنند تا اصول را به نسخه‌های کاربردی و خاص آنها تبدیل کنند و در مراحل اجرا یار و یاورشان باشند. بیایید با هم تلاش کنیم.

نکته پایانی:
مشاور حرفه‌ای به فردی گفته می‌شود که از نظر بینش، سواد (نه الزاما مدرک) و تجربه به درجه‌ای رسیده باشد که حیف است به‌عنوان مدیر در یک بنگاه اقتصادی مشغول به‌کار شود، بلکه او فردی است که همزمان می‌تواند به چند بنگاه در کسب‌وکارهای مختلف راهنمایی بدهد. مشاور حرفه‌ای همواره به سه فاز شناخت (معاینه؛ یعنی همانطور که یک پزشک برای تشخیص درد از اقدامات پیراپزشکی مثل عکس، آزمایشگاه، رادیولوژی،.. بهره می‌برد، مشاور هم با بررسی بازار، تحقیقات بازار،.. به تشخیص می‌رسد)، تدوین استراتژی (یعنی بدانیم چه کارهایی را باید انجام بدهیم و چه کارهایی را نباید انجام بدهیم) و به‌تصویب مدیریت ارشد سازمان رساندن( بعد از آنکه یک پزشک به کمک اقدامات پیراپزشکی به تشخیص می‌رسد، نسخه‌ای می‌پیچد، مشاور نیز پیشنهاد می‌دهد که در حقیقت همان تدوین استراتژی است و بعد این پیشنهادات باید به تایید مدیریت ارشد سازمان برسند)، و فاز سوم، همراهی مدیریت و کارکنان در پیاده‌سازی شایسته، اقدام می‌کند. مشاور همانند یک رهبر کوهنوردی در کنار سایر کوهنوردان است که دوشادوش یکدیگر مسیر را طی کرده و او نیز درگیر اجرا می‌شود.

 

 

اهمیت مشاوره تبلیغاتی در توسعه کسب و کار

یک آزمایش علمی معروف درباره قورباغه است که تا حدودی به کار مشاوران ارتباط پیدا می کند! اگر یک قورباغه معمولی را بردارید و داخل یک ظرف آب جوش بیندازید، قورباغه با سرعت زیادی به بیرون می پرد! در واقع قورباغه فورا به این نتیجه می رسد که لذتی در کار نیست و باید در اسرع وقت بیرون از ظرف داغ بجهد. حالا اگر همین قورباغه را داخل یک ظرف آب سرد بیندازید و بعد، ظرف را روی اجاق بگذارید و به تدریج به آن حرارت بدهید، قورباغه به دلیل طبع خونسردش، بدون این که متوجه شود، از ظرف بیرون نجهیده و کم کم می پزد!!

این اصل قورباغه پخته، حکایت بسیاری از سازمان هاست که تغییرات و اشتباهات و معایب آنها به مرور ایجاد می شود و مدیر و مدیران میانی، از این اشکالات و نواقص مطلع نیستند؛ یا فضا برایشان عادی می گردد و لذا بدون این که متوجه شوند، در طول زمان رو به اضمحلال و نابودی یا افول و نقصان می روند!

در این میان، نقش یک مشاور خوب می تواند نقش همان آب جوش را ایفا کندکه با نگاه از بیرون به مدیران آلارم و هشدار لازم را اعلام کرده و آن ها را از نابودی تدریجی نجات بدهد!

نگاه به مشاور، از سوی مدیران مختلف به شکل های گوناگونی می باشد؛  برخی، مشاور را حلّال مشکلات خود می دانند و فکر می کنند مشاور می تواند معجزه ای در سازمان شکل دهد!  برخی دیگر استخدام مشــاور را معادل استخدام یک نفر دیگر در سازمان می پندارند که خودش مشکلات جدیدی را به سازمان اضافه می کند، گزارش های کیلویی می دهد، حرف مفت می زد و مفتی حرف نمی زند!!

اما مشاور واقعی هیچ یک از تلقی های مطلقاً مثبت یا منفی فوق نیست! نه فردی است که می تواند معجزه کند و نه فردی است که بیهوده حرف می زند. گرچه در طول سال های گذشته، تجارت و بیزینسِ مشاوره، به سمتی رفته است که برخی مشاوران، تنها با پیچیده کردن موضوعات و ایجاد و خلق مفاهیم تازه سعی می کنند خود را مشاوری جا بزنند که می تواند برای سازمان راهگشا باشد! لیکن وظیفه و رسالت مشاور، امر دیگری است.

مشاور باید بتواند با نگاه از بیرون، نگاه تخصصی و علمی، یافتن مشکلات و عارضه های سازمان، با تحقیق و پژوهش، جمع آوری و تحلیل اطلاعات، ارائه راهکار و پیشنهادهای حرفه ای و ماهرانه، سازمان را در جهت حل مشکلات یاری رساند و در اجرای راهکارهای مؤثر برای پیشرفت و تعالی و یا رفع موانع و معایب آن کوشا باشد.

مشاور تبلیغات، بایستی هم سازمان شما را به خوبی بشناسد، هم محصول شما را و هم شناخت دقیقی از مخاطب شما داشته باشد و بر این اساس سعی کند از دریچه نگاه مخاطب، هر آن چه نیاز دارد را در تبلیغات عرضه نماید.

مشاور خوب برای شما، یک برنامه و کمپین تبلیغاتی حرفه ای را تدوین و اجرا کرده و سعی می کند شما را از تمامی اشتباهاتی که ۲۰ مورد از آن را ذکر کردم، برحذر دارد و تبلیغات را بر اساس اصولی که در این کتاب به آنها اشاره شد، طراحی و برنامه ریزی نماید.

 

چرایی مشاور و مشاوره؟

هر مدیر سازمان، حتی بهترین و موفق ترین مدیران، در زمان های مختلف با مشکلات گوناگونی ممکن است مواجه شوند. مدیران اکثراً وقت و توان آن را ندارند که تمامی اصول و لوازم تبلیغات را به صورت حرفه ای رعایت کنند و در اجرای برنامه های تبلیغاتی از اشتباهات آن بر حذر باشند. در اینجاست که مشاور می تواند به عنوان یک ناظر و همراه بیرونی، سازمان را یاری رساند.

نکته اینجاست که مشاور الزاما مسن تر، عاقل تر، با هوش تر و با تجربه تر از مدیر نیست. او در نهایت می تواند هدایت کننده، پشتیبان، مشوق و انذار دهنده ای باشد که به خوبی می شنود، به خوبی می بیند و با نگاه از بیرون به سازمان و به عنوان یک ناظر بی طرف به بهبود فرآیندها در سازمان یاری رساند.

چه زمانی مشاور استخدام کنیم؟

هنگامی باید مشاور استخدام کنیم و با شرکت های مشاوره قرارداد ببندیم که وقت مان بیشتر از آن ارزش دارد که در هر موضوعی خودمان تحقیق کنیم. وقت مان بیشتر از آن ارزش دارد که موضوعات جدید و مهارت لازم در هر زمینه ای کسب نماییم.

وقتی که به مشکلات کار خود پی نبرده ایم. نیاز به تخصص بیشتری در موضوعی خاص مثلاً تبلیغات و برندینگ داریم. زمانی به مشاور نیاز داریم  که می خواهیم قسمت سخت کار را واگذار  کنیم؛ یا می خواهیم به سازمان روح جدید ببخشیم. می خواهیم از ایده های خلاقانه استفاده کنیم. می خواهیم تبلیغات ما، هدفمند و زمان مند باشد و می خواهیم از اشتباهات رایج برحذر بوده و  حداکثر بهره وری و بهره برداری را از برنامه و بودجه تبلیغاتی مان داشته باشیم.

 

الزامات یک مشاور چیست؟

  • مشاور باید در زمینه پروژه شما تخصص لازم را داشته باشد.یعنی اگر قرار است مشاور تبلیغاتی شما شود، باید هم تجربه و هم علم تبلیغات را دارا باشد.
  • تیم مشاور باید صلاحیت فنی، حرفه ای و علمی لازم را داشته باشند.
  • مشاور باید امین، صادق، راستگو بوده و خسیس، بخیل و حسود نباشد.
  • تیم مشاور لازم است تجربه فعالیت ملی و حتی الامکان خارج از کشور و سابقه حضور در مجامع جهانی را داشته باشند .
  • مشاور تبلیغاتی شما باید مهارت های مشاوره ای و روش شناسی لازم را برای تحقیق، جمع آوری و آنالیز اطلاعات داشته باشد.
  • مشاوری حرفه ای است که از ارائه راهکارهای فوری پرهیز کند و عجول نباشد.
  • مشاور تبلیغاتی شما باید رسانه ها و کارکرد آنها را بشناسد و درک لازم از هریک را داشته باشد.
  • مشاور شما نباید پورسانت بگیر باشد و بخواهد حق الزحمه خود را از پورسانت تبلیغاتی محیطی و رسانه ای شما برآورده کند.
  • روش کار مشاور و برنامه ریزی او باید مشخص باشد.
  • مشاور حرفه­ای جدول زمان­بندی اقداماتش را در همان آغاز همکاری ارائه می­دهد.
  • مشاور باید درک درستی از بودجه تبلیغاتی داشته باشد و بودجه بندی در زمینه پروژه مورد نظر را باید به شکل حرفه ای انجام دهد.
  • مشاور حرفه ای باید ارزیابی خوبی از تبلیغات و اثربخشی و ثمربخشی آن داشته باشد و بتواند به دقت، این موارد را تحلیل کند.
  • مشاور باید کمپین تبلیغاتی و دیگر پلن ها و برنامه های تبلیغای را در زمان مناسب و به صورت مکتوب به شما عرضه کند.

 

تله های مشاوره

  • در مشاوره باید سعی کنیم که کارهای ساده و دم دستی را به مشاور نسپاریم.
  • بر کار مشاور نظارت داشته باشیم تا پروپزال های تکراری و بی خاصیت و راهکارهای سنتیِ در ظاهر جدید را به ما القاء نکند.
  • در اموری که خودمان تخصص و تجربه داریم، به مشاور اتکا نکنیم.
  • تنها به آمار و ارقام و گزارشهای مکتوب مجلد اکتفا نکنیم. نظرسنجی ها، مدلها، ماتریس ها و سایر فرمولهای از پیش آماده را نپذیریم و هرگز گزارش یا ابزاری که به نظر می رسد یک قالب پر شده است را قبول نکنیم.
  • تنها به تجربه مشاور اکتفا نکنیم و بدانیم که تجربه بدون تخصص و مهارت علمی برای مشاوره کافی نیست.

 

در نهایت به این نکته باید اشاره کنیم که با وجود تمامی فرصتها و تهدیدها و زوایای مختلف در مورد مشاوره، واقعیت اینجاست که اکثر رهبران و مدیران موفق در دنیا  در طول تاریخ از وجود مشاورانی بهره مند شده اند که توانسته اند با همکاری و همفکری مدیران، تأثیرگذاری مناسبی در سازمان برجای گذارند.

۱-جهت گیری استراتژیک شرکت ها درموردبازاریابی
۲-طرح ریزی کارخانه و فرایند تولید
۳-سابقه طرح ریزی در کارخانه
۴-برنامه ریزی استقرار کارخانه
۵-انواع تسهیلات از نظر استقرار جا ومکان
۶-ترتیب مطالعات و برنامه ریزیتسهیلات طراحی بنا و ساختارطراحی استقرارو طراحی نظام جابجایی
۷-در چه صورتی ویژگی استراتژیک بودن بر طرح ریزی بازاریابی صادق است
۸-تعریف مأموریت شرکت
۹-مطالعه محصول
۱۰-ویژگی های خدمات
۱۱-بررسی مواد اولیه از نظر فرایند
۱۲-ایجاد واحدهای کسب و کار استراتژیک
۱۳-مثال موردی از کشورمان
۱۴-ابزارهای تمایز رقابتی در کالاها
۱۵-مثال موردی کشورمان
۱۶-ابزارهای تمایز رقابتی در خدمات
۱۷-مثال موردی از کشورمان
۱۸-محیط و عوامل مختلف اثر گذار بر طرح ریزی بازاریابی استراتژیک شرکت ها
۱۹-تماس مشتری با سازمان های خدماتی
۲۰-محیط داخلی
۲۱-محیط خارجی
۲۲-هزینه های مشتری
۲۳-خلق فرصت وفرصت های فروش
۲۴-شرایط فرصت فروش
۲۵-تقسیم بندی بازارها، انتخاب بازار هدف و جایگاه یابی
۲۶-مطالعه موردی -بازاریابی برای کالاهای صادراتی در بازارهای خارجی
۲۷-بازاریابی هدفمند
۲۸-مطالعه موردی -شکست کارآفرینان باتجربه ایرانی؛ ریشه‌ها، دلایل و پیامدها
۲۹-توصیه‌های سیاستی برآمده از ریشه‌های شکست کارآفرینان ایرانی
۳۰-متغیر های تقسیم بازار مصرف کننده نهایی
۳۱-متغیر های تقسیم بازار صنعت
۳۲-معیار های انتخاب بازار
۳۳-ضوابط انتخاب بازار هدف
۳۴-مثال موردی از کشورمان
۳۵-مطالعه موردی-شرایط جدید بازارعراق برای تجارایرانی
۳۶-رازبقا در بازار امروز وآینده
۳۷-مدیران بازاریابی باید بتوانند به سؤالات زیرپاسخ دهند
۳۸-مطالعه موردی-بازگشت پسته و زعفران ایرانی به بازار جهانی
۳۹-تحلیل مورد در ارتباط با بازارپسته و زعفران
۴۰-نظام رقابت در کلاس جهانی
۴۱-هوشیاری رقابتی محور استراتژی رقابتی
۴۲-پرسش هایی برای تحلیل رقیب
۴۳-افغانستان؛ پول‌های خارجی و چالش‌های ملی
۴۴-تحلیل موردی

خرید و دانلود ۲۵۰۰۰تومان

 

 

جهت خرید مقاله کلیک کنید

آخرین مطالب

درباره ما

سایت پژوهش کارا در راستای ارائه خدمات علمی و مشاوره ای و با رویکرد مشارکت جویانه ایجاد شده است و هدف آن خدمات متناسب با نیاز سروران گرامی اعم از ؛ دانشجویان ، استادان راهنما ، فعالان کسب و کارهای بزرگ ،متوسط و کوچک می باشد.

آمار

ارتباط با ما

آدرس : تبریز – شهرک شهید یاغچیان

تلفن : 09144067323 – 09142183819

ایمیل : gaffarim3@yahoo.com

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

۷ روز هفته، ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
جهت خرید مقاله کلیک کنید