جهت خرید مقاله کلیک کنید

پاورپوینت ویدئومارکتینگ روش مدرن برای بازاریابی استارتاپ ها وکسب وکارهای نوپا

ویدئومارکتینگ روش مدرن برای بازاریابی استارتاپ ها وکسب وکارهای نوپا

دراین  فایل مطالب ارزشمند در زمینه ویدئومارکتینگ از دیگاه های صاحب نظر بازاریابی با ۱۱۳اسلاید ویژه ارائه می گرددو می تواندبرای مدیران کلیه کسب و کارها و سازمان های تولیدی و خدماتی ،همچنین دانشجویان کلیه رشته و کارمندان محترم در کلیه صنوف و کلیه عزیزانی که بازاریابی را ارزشمند می دانند ؛قرار گیرد:

محورهای کلی

چرا کسب و کارهایی باید از ویدئو مارکتینگ استفاده کنند؟
انواع ویدیو مارکتینگ در مراحل مختلف بازاریابی چیست؟
بازاریابی ویدیویی یا ویدیو مارکتینگ چه مزایایی دارد؟

› استراتژی بازاریابی ویدیویی چگونه ایجاد می شود؟
› چه چالش‌هایی در ویدیو مارکتینگ وجود دارد؟
› انتشار و تبلیغ محتوای ویدئویی چگونه است؟

ویدئو مارکتینگ (Video Marketing) چیست؟

ویدئو مارکتینگ یا بازاریابی ویدئویی یکی از شاخه های بازاریابی اینترنتی است .در این استراتژی از فیلم برای موارد زیر استفاده می شود:

  • تبلیغ و بازاریابی محصول یا خدمات
  • افزایش تعامل با مشتریان در دیجیتال مارکتینگ و سوشال مدیاها
  • آموزش مصرف کننده گان و مشتریان
  • رسیدن به مخاطبان هدفمندتان

چرا باید از بازاریابی ویدئویی برای کسب و کارهای مان استفاده کنیم ؟

طبق بررسی های انجام شده توسط سایت Hupspot.com، بیش از ۵۰% مصرف کنندگان دیدن ویدئو تبلیغاتی را بر خواندن متن ترجیح می دهند.

ویدئو مارکتینگ - ویدئو محتوای مورد علاقه برند ها است.

علاوه بر این ، ویدئو ، نرخ تبدیل را بشدت افزایش می دهد. ویدئوها و تصاویر ویدئویی روز به روز در حال گسترش هستند و زودتر از آنچه که تصور کنیم، به جایگاه های عالی دنیای تبلیغات می رسند.

اما هنوز در مورد آن تردیدهایی وجود دارد. آیا واقعا استفاده از فیلم برای تبلیغ کسب و کار مناسب است؟ آیا تاثیر کافی را دارد؟ در ادامه با ذکر چند دلیل، ضرورت ویدئو مارکتینگ را در دنیای کسب و کارهای دیجیتالی توضیح می دهیم:

روش مدرن برای بازاریابی استارتاپ ها وکسب وکارهای نوپا

۱. ویدئو نرخ تبدیل را افزایش می دهد.

مطالعات نشان می دهد که قرار دادن ویدئو در صفحات فرود، نرخ تبدیل را تا بیش از ۸۰% افزایش می دهد. .در ویدئو شما می توانید توضیحات کافی را درباره محصول یا خدمات تان را بدهید و مشتری با اطمینان بیشتری تبلیغ شما را نگاه می کند.

همچنین، آمارها نشان می دهد که ۷۴% از کاربرانی که ویدئو توضیح یک محصول را تماشا می کنند، متعاقبا آن محصول را خریداری کرده اند. پس همین حالا دست به کار شوید. با ساخت یک ویدئو تبلیغی خلاقانه و جذاب ، نرخ فروش تان را به طرز قابل توجهی بالا ببرید.

۲. ویدئو نرخ بازگشت سرمایه را بالا می برد.

۸۳ درصد از کسب و کارهایی که از ویدئو مارکتینگ استفاده کرده اند، معتقدند که این روش بازگشت سرمایه خوبی را برایشان داشته است. شاید تصور کنید ساخت ویدئو هزینه بر و دشوار است. اما حقیقت این است که شما حتی می توانید با کمک گوشی هوشمند خود ونرم افزارهای ساده ادیت فیلم یک تیزر تبلیغاتی بسازید.

چیزی که مهم است محتوا و توضیحات کاملی است که شما در ویدئو درباره کالای خود ارائه می دهید. هر چه محتوا ساده و واضح تر باشد، کاربر پسندتر است.

۳. ویدئو رنکینگ سایت تان را بالا می برد.

محتوای ویدئویی یکی از ترندهای جدید سئودر سال های اخیر، بویژه سال ۲۰۲۰ شده است. مطالعات گروه  Moovly نشان می دهد:

وب سایت هایی که در محتوای خود از فیلم یا ویدئو استفاده می کنند ، در نتایج جستجوی کاربران ،۵۳ بار نسبت به سایر سایت تا بیشتر نمایش داده می شوند .این یعنی ترافیک و فروش بیشتر .

۴. ویدئو اعتماد مشتریان به برندتان را افزایش می دهد.

در بازاریابی محصول، ایجاد حس اعتماد بسیار مهم و ضروری است. در محتوای ویدئویی، بهتر و کامل تر از محتوای متنی، می توانید درباره محصول یا خدمات تان اطلاعات بدهید. درنتیجه مشتری حس اعتماد بیشتری به محصول یا خدمات شما پیدا خواهد کرد.

۵. ویدئو باعث انتشار محتوا می شود.

طبق جدیدترین امارهای منتشر شده، کاربران در یوتیوب روزانه تقریبا ۸ میلیارد فیلم تماشا می کنند. اگر این ارقام را به بازدیدهای ویدئویی موجود در اینستگرام و فیس بوک ( و تلگرام در ایران ) اضافه کنید، به این ترتیب، با صرف یک هزینه مقرون به صرفه می توانید به طیف وسیعی از مخاطبان دسترسی پیدا کنید.

راهنمای جامع ویدئو مارکتینگ

بازاریابی ویدئویی، یکی از محبوب‌ترین و پربازده‌ترین روندهای بازاریابی امروزی است که بیش از هر کمپین دیگری، نرخ تعاملات کاربران را افزایش می‌دهد.زمانی‌که می‌خواهید برای بودجه و تلاش‌های بازاریابی شرکت، برنامه‌ریزی کنید، با انتخاب‌های متعددی رو‌به‌رو می‌شوید. بسته به بودجه، اهداف، جدول زمانی و متغیرهای دیگر، احتمالاً روی استراتژی‌هایی مانند پرداخت بابت هر کلیک (PPC)، بهینه‌سازی موتور جست‌وجو (SEO)، رسانه‌های اجتماعی و شاید بازاریابی ایمیلی متمرکز می‌شوید. بااین‌حال اگر به‌دنبال راهی برای افزایش آگاهی از برند خود هستید، باید راه جذاب‌تری برای ارتباط با مشتریان پیدا کنید. شما باید داستانی را برای مخاطبان خود تعریف کنید که مأموریت و هدف برند را به‌طور دقیق به تصویر بکشد. بهترین راهکاری که در سال ۲۰۱۹ شما را به این مقصد می‌رساند، سرمایه‌گذاری روی بازاریابی ویدئویی یا Video Marketing است. اگر تابه‌حال در مورد بهره‌گیری از ویدئو به‌عنوان ابزاری که شما را به اهداف شرکت نزدیک‌تر می‌کند فکر نکرده‌اید، حالا زمان مناسبی است:

  • مردم به کمک ویدئو و ابزارهای بصری، ۶۵ درصد اطلاعات را به مدت سه روز یا بیشتر در ذهن نگه می‌دارند.
  • تمایل مصرف‌کنندگان به مشاهده‌ی ویدئوهای بازاریابی، ‌چهار برابر تمایل آن‌ها به مطالعه‌ی اطلاعات متنی است.
  • زمانی‌که پست‌های شبکه‌های اجتماعی حاوی ویدئو هستند، تعامل ارگانیک کاربران را به‌شدت افزایش می‌دهند.
  • بازدهی مالی محتوای ویدئویی، تقریباً ۱۲ برابر ترکیب متن و تصویر است.
  • در حال حاضر ۸۷ درصد از بازاریابان آنلاین، در استراتژی‌های خود از ویدئو مارکتینگ استفاده می‌کنند.

همچنین شرکت‌هایی که در بازاریابی خود ‌از محتوای ویدئویی استفاده می‌کنند ۲۷ درصد نرخ کلیک (CTR) و ۳۴ درصد نرخ تبدیل بیشتری دارند و درآمد سالانه‌ی آن‌ها نیز تا ۴۹ درصد رشد سریع‌تری را تجربه می‌کند.

 استارتاپ ها وکسب وکارهای نوپا

ویدئو مارکتینگ چیست؟

شاید در نگاه اول، ویدئو مارکتینگ فرایند‌ی مبهم، گران و پیچیده‌ای به نظر برسد، ولی واقعاً این‌طور نیست. ویدئو مارکتینگ می‌تواند به‌سادگی ِتصویربرداری ازطریق تلفن همراه و اضافه کردن موسیقی مناسب و لوگوی شرکت باشد. بهتر است در این زمینه از تعابیر غیرضروری اجتناب کنیم: بازاریابی ویدئویی یعنی ویدئو را به شیوه‌ای به استراتژی بازاریابی خود اضافه کنید که نرخ شناخت و آگاهی از برند شما افزایش پیدا کند. همه‌ی ویدئوهای دارای اسپانسر که در شبکه‌های اجتماعی به‌صورت پاپ آپ (Pop Up) مشاهده می‌کنید، خبرنامه‌های ایمیلی که در آن‌ها فیلمی به نمایش درمی‌آید، ویدئوهایی که در صفحات اصلی وب‌سایت‌ها و وبلاگ‌ها تعبیه می‌شود، انواعی از بازاریابی ایمیلی هستند.

مزایای ویدئو مارکتینگ


۱- افزایش نرخ تبدیل

تاکنون تحقیقات متعددی به رابطه‌ی مثبت ویدئو و افزایش نرخ تبدیل اشاره‌ کرده‌اند. یک ویدیوی قانع‌کننده، کاملاً رفتار مشتریان بالقوه را تحت تأثیر قرار می‌دهد و حتی یک بازدیدکننده‌ی ساده را به یک لید (مخاطب بالقوه) تبدیل می‌کند. اگر تیم بازاریابی بتواند ازطریق یک فیلم تأثیرگذار، احساسات و هیجانات درستی را در بینندگان به وجود آورد، به ابزار بازاریابی قدرتمندی دست‌ یافته است. از طرف دیگر ویدئو می‌تواند نکات آموزشی محصول و گواهینامه‌های مرتبط را بهتر به تصویر بکشد، که به‌نوبه‌ی خود نرخ تبدیل را با شتاب فزاینده‌ای بالا می‌برد.

۲- ویدئو تأثیر فوق‌العاده‌ای روی کمپین‌های ایمیل مارکتینگ دارد

حجم بالای ایمیل‌های اسپم، بازاریابی ایمیلی را با چالشی جدی مواجه کرده است و برندها به‌سختی تلاش می‌کنند فهرست مخاطبان را به باز کردن ایمیل‌های خود تشویق کنند. طبق آمار، اگر از واژه‌ی «ویدئو» در عنوان ایمیل‌های شرکت استفاده کنید، احتمال باز شدن ایمیل‌های شما به‌شدت افزایش پیدا می‌کند. شاید عجیب به نظر برسد ولی ایمیل‌هایی که حاوی ویدئو هستند، بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ درصد بیشتر از سایر ایمیل‌ها باز می‌شوند. در اغلب موارد، ‌نمی‌توانیم منکر شویم که تماشای یک ویدئو ساده‌تر از مطالعه‌ی محتوای متنی است؛ مخصوصاً اگر در ویدیوها، روش استفاده از محصول یا نکاتی را نمایش دهید که ازطریق توصیفات متنی، به‌سادگی قابل‌درک نیستند، بازدهی ویدئو را بیشتر می‌کنید.

– موتورهای جست‌وجو عاشق ویدئو هستند

موتورهای جست‌وجو به‌دنبال محتوایی هستند که تعامل بیشتری با مخاطبان برقرار می‌کند. هیچ‌چیز به‌اندازه‌ی ویدئو، کاربران را به مدت بیشتری در صفحات وب‌سایت نگه نمی‌دارد. همچنین نباید یوتیوب را به‌عنوان دومین موتور جستجوی بزرگ بعد از گوگل، فراموش کنیم. اگر ویدیوهای بازاریابی را علاوه‌بر وب‌سایت، در یوتیوب نیز آپلود کنید، به‌احتمال بیشتری در نتایج موتورهای جست‌وجو دیده می‌شوید. به‌علاوه اگر ویدئو خود را در شبکه‌های اجتماعی نیز پروموت کنید، شانس دیده شدن شما از این سقف نیز بیشتر می‌شود.

۳- افزایش اعتمادسازی و اعتبار برند

ویدئو راهی عالی برای ساخت «شخصیت برند» است و به شما امکان می‌دهد با بینندگان ارتباط برقرار کرده و اعتماد آن‌ها را جلب کنید. ۹۰ درصد از کاربران معتقدند که ویدیوهای محصول، در فرایند‌ی تصمیم‌گیری آن‌ها مفید واقع می‌شوند. هرچه ویدیوهای بیشتری درزمینه‌ی آموزش و اطلاع‌رسانی به مشتریان تولید کنید، پایه‌های اعتماد به برند را تقویت می‌کنید. همان‌طور که می‌دانید، افزایش اعتماد مخاطبان در صنعت بازاریابی معادل است با افزایش فروش.

۴- ویدئو احتمال به اشتراک‌گذاری محتوا را بالا می‌برد

باید این واقعیت را بپذیریم که در عصر ویدیوهای ویروسی زندگی می‌کنیم (بازاریابی ویروسی). ۹۲ در صد از مصرف‌کنندگان ویدیوهای موبایل، فیلم‌هایی را که می‌بینند، با دیگران به اشتراک می‌گذارند. پس شما فرصت خوبی در اختیاردارید تا با ویدیوهای جالب و سرگرم‌کننده، همه‌چیز را در مورد شرکت خود نشان دهید.

۵- ویدئو از ROI بالایی برخوردار است

۸۳ درصد از کسب‌وکارها معتقدند که ویدئو، نرخ بازگشت سرمایه‌ی فوق‌العاده‌ای دارد. گرچه ویدئو ساده‌ترین و ارزان‌ترین راه تولید محتوا نیست، ولی در طول زمان ارزش و بازدهی عالی خود را نشان می‌دهد. از طرف دیگر، ابزارهای آنلاین ویرایش ویدئو، دائماً در حال بهبود هستند و استفاده از آن‌ها هرروز مقرون‌به‌صرفه‌تر می‌شود. شما در حال حاضر با گوشی هوشمند خود نیز می‌توانید ویدیوهای زیبایی بسازید.

نکته‌ی مهم: نیازی نیست که حتماً ویدیوی بی‌نقصی بسازید. محتوای سناریو بیش از هر چیز دیگری اهمیت دارد.

ویدئو مارکتینگ برای چه کسب‌وکارهایی مناسب است؟

پاسخ این سؤال سخت نیست: همه‌ی کسب‌وکارها. صرف‌نظر از اینکه چه محصولی تولید می‌کنید و در چه صنعت یا بازاری در حال رقابت هستید، ویدیوها برای بازاریابی وب‌سایت یا وبلاگ شما ابزاری ضروری به شما می‌روند. اگر تاکنون نتیجه‌ی مثبتی از بازاریابی ویدیویی نگرفته‌اید، احتمالاً روی گزینه‌ی اشتباهی دست گذاشته‌اید. همان‌طور که در ادامه‌ی این مطلب خواهید دید، بازاریابی ویدیویی از جنبه‌های مختلف، به دسته‌های کاملاً متنوعی تقسیم می‌شود.


انواع بازاریابی ویدیویی

پیش از آنکه فیلم‌برداری را شروع کنید، باید نوع ویدیوی موردنظر خود را مشخص کنید. فهرست زیر در مرحله‌ی اول به شما کمک می‌کند تا انتخاب مناسبی داشته باشید:

۱- دمو

ویدیوهای دمو (Demo Videos) نشان می‌دهند که محصول شما چگونه کار می‌کند. در ویدئو دمو، شما بینندگان را در یک تور نرم‌افزاری همراهی می‌کنید و نحوه‌ی استفاده از محصول را توضیح می‌دهید. یا محصول فیزیکی را جعبه گشایی و آزمایش می‌کنید.

۲- ویدیوهای برند

ویدیوهای برند معمولاً به‌عنوان بخشی از یک کمپین تبلیغاتی بزرگ‌تر ساخته می‌شوند و دیدگاه، مأموریت یا محصولات و خدمات سطح بالای شرکت را نمایش می‌دهند. هدف از فیلم‌های برند، ایجاد آگاهی در مورد شرکت و جذب مخاطبان هدف است.

۳- فیلم رویدادها

اگر کسب‌وکار شما میزبان یک کنفرانس، میزگرد، حامی مالی یا هر نوع رویداد دیگری است، می‌توانید مصاحبه‌های جالبی ترتیب دهید و از آن‌ها، یا از سخنرانی‌های باکیفیت تصویربرداری کنید.

۴- مصاحبه با کارشناسان

مصاحبه با کارشناسان داخلی یا رهبران فکری صنعت، یک‌ راه عالی برای اعتمادسازی و نشان دادن اعتبار برند به مخاطبان هدف است. اینفلوئنسرهای صنعت خود را شناسایی کنید و صرف‌نظر از اینکه دیدگاه موردنظر شما را به اشتراک می‌گذارند یا خیر، نظرات و مباحثات آن‌ها را به مخاطبان نشان دهید.

۵- فیلم‌های آموزشی

ویدیوهای آموزشی می‌توانند نکات جدیدی به مخاطبان شما یاد بدهند، یا برای ارائه‌ی اطلاعات بیشتر در مورد کسب‌وکار و راه‌حل‌های شما ساخته شوند. به‌علاوه تیم‌های فروش و خدمات نیز در زمان کار با مشتریان، از این فیلم‌ها استفاده می‌کنند. به یاد داشته باشید که ویدئوهایی که نحوه‌ی انجام کاری را توضیح می‌دهند، نام برند را در صنعت مربوطه ماندگار می‌کنند.

۶- ویدیوهای توضیحاتی

این ویدیوها باید به مخاطبان نشان دهند که چرا به محصولات یا خدمات شما نیاز دارند. بسیاری از فیلم‌های توضیحی، روی یک سفر تخیلی پرسونای خریدار تمرکز می‌کنند که پی یافتن راه‌حلی برای یک مشکل است. این شخص با خرید محصولات یا خدمات شرکت، مسئله را برطرف می‌کند.

۷- فیلم مطالعات موردی و تصدیق مشتریان

مخاطبان بالقوه، می‌خواهند اطمینان پیدا کنند که محصول شما می‌تواند مشکل آن‌ها را حل کند. یکی از بهترین راه‌های اثبات این موضوع، ساخت ویدیوهای مطالعات موردی است که مشتریان وفادار و خشنود شما را به تصویر می‌کشد. این افراد بهترین پشتیبانان و مدافعان شما هستند. این مشتریان جلوی دوربین، چالش‌های خود را یادآوری می‌کنند و توضیح می‌دهند که شرکت شما چگونه به آن‌ها کمک کرده است.

۸- فیلم‌های زنده

ویدیوهای زنده یا لایو، پشت‌صحنه و چشم‌انداز خاص شرکت را به مخاطبان نشان می‌دهند. فیلم‌های زنده، نرخ و مدت تعاملات را به‌شدت افزایش می‌دهند. مدت‌زمانی‌که کاربران برای تماشای ویدیوهای زنده صرف می‌کنند، ۸.۱ برابر ویدیوهای عادی است. فیلم زنده‌ی مصاحبه‌ها، سخنرانی‌ها و رویدادها، مخاطبان را تشویق می‌کند که نظرات خود را ارسال کنند و سؤالات بیشتری بپرسند.

۹- پیام‌های شخصی

ویدئو می‌تواند به راه بسیار خلاقانه‌ای برای ادامه‌ی مکالمه یا پاسخ دادن به افراد (ازطریق ایمیل یا سایر کانال‌ها) تبدیل شود. شما می‌توانید به کمک نرم‌افزارها یا ابزارهای آنلاین، توصیه‌های شخصی‌سازی‌شده را در قالب ویدئو آماده کنید. این فیلم‌ها تجربه‌ای دلپذیر و منحصربه‌فرد به مخاطبان شما ارائه می‌دهند و آن‌ها را به سمت سفر خریدار هدایت می‌کنند.

استراتژی ویدئو مارکتینگ – نکات ضروری در تدوین استراتژی بازاریابی ویدئویی

تاثیر ویدئو مارکتینگ روی کسب و کار

چرا بازاریابی ویدیویی، برای رشد نام تجاری شما حیاتی است؟ دنیای بازاریابی پیوسته در حال تکامل است، سازمان ها و کسب و کار تلاش کرده اند راه های جدیدی را برای جذب مشتری و گسترش برندشان ایجاد کنند. یکی از راه های بسیار سود آور و متفاوت برای کسب وکار، ویدئو مارکتینگ می باشد. ویدیو، توانایی نشان دادن یک داستان، شخصیت و محصول را سریعتر از کلمات انجام می‌دهد. بجای اینکه نگران باشید که آیا کاربران چند صفحه متن شما را می‌خوانند یا نه، می‌توانید از قابلیت فوق العاده و تاثیر گذار ویدئو مارکتینگ استفاده کنید. آنچه در مورد ویدئو مارکتینگ به عنوان یک ابزار بازاریابی بسیار مهم است، این است که چگونه می‌توان به راحتی آن را در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشت. در واقع، بسیاری از پلتفرمها، از جمله فیس بوک، آپارات، یوتیوب و… مورد علاقه کاربران بیشتری هستند.

ویدئو مارکتینگ ویدئو مارکتینگ تاثیر ویدئو مارکتینگ روی کسب و کار 3

ویدئو مارکتینگ

داده ها و اطلاعاتی که می‌خواهید به کاربرانتان بدهید تضمین نمی‌کند که آنها را حتما جذب خواهید کرد. حتی اگر در بر گیرنده اطلاعات جالبی باشند. شما باید به دنبال راهی برای تبلیغات و سرمایه گذاری باشید و بدانید که چه راهی برای رونق کسب و کارتان بهتر است؟ مثلا پرداختن به تبلیغات، حضور در رسانه های اجتماعی، ساخت ویدئو مارکتینگ و یا غیره. در این مقاله می‌خواهیم برای شما از مزایا و تاثیری که ویدئو مارکتینگ می‌تواند روی کسب و کارتان بگذارد مطالبی را ارائه دهیم. بر اساس گزارش های بدست آمده، تمایل برای برقراری ارتباط با افراد و اشتراک گذاری دانش و آگاهی از یک موضوع، مهمترین عامل شخصی برای کاربران در زمان اشتراک گذاری محتوا است.
چند مورد که باعث می‎‌شود ادعا کنیم ویدئو مارکتینگ این روزها علاقه مندان زیادی را برای خود دست و پا کرده در اینجا بیان می‌کنیم:
۱.ویدئو سرگرم کننده و جذاب تر از متن است و مخاطب از تماشای آن لذت خواهد برد و مطلب و پیام را بهتر درک خواهد کرد.
۲.با استفاده از ویدئو بطور واضح، دقیقا همان مطلبی را که مورد نظرتان است می‌رسانید و مخاطب می‌تواند آن را بارها و بارها مشاهده کند و یا حتی برای داشتن کیفیت بهتر می‌تواند ویدئو را با پخش کننده های مختلف ببیند تا کیفیت برایش مطلوب تر شود.
۳. زمانی که ویدئو به پایان رسید، مطلب مورد نظر خود را دریافت می‌کند.
۴. ۵۲.۴%  از مصرف کنندگان معتقدند که تماشای ویدئو، آنها را برای خرید آنلاین مجاب می‌کند و می‌توانند خرید مطمئن تری داشته باشند. زیرا نمونه محصول را در ویدئو مشاهده می‌کنند.
۵. ۹۲.۵%  از مصرف کنندگان تلفن همراه، ویدئو ها را با دیگران به اشتراک می‌گذارند. مسلم است که تلفن همراه نسبت به همتایان خود مثل دسکتاپ بهتر عمل می‌کند و طرفداران بیشتری دارد. کاربران بیش از ۵۰ درصد از ویدیوها را در موبایل مشاهده می‌کنند، مصرف کنندگان تلفن همراه و تبلت سه برابر بیشتر از کسانی هستند که ویدیو را به عنوان یک کاربر، با لپ تاپ یا دسکتاپ مشاهده می‌کنند.
۶.بینندگان در هنگام تماشای ویدیو در مقایسه با زمان خواندن متن، ۹۵ درصد از پیام را حفظ می‌کنند.
۷.کاربران ویدیو، ۲۷٪ بیشتر از نرخ کلیک و ۳۵٪ بیشتر نرخ تبدیل وب را مشاهده می‌کنند. در این وضعیت، ویدیو می‌تواند عامل تعیین کننده ای بین خرید یا انتقال محصول باشد.
۸. ۵۶% از تمام فیلم های منتشر شده تا الان کمتر از ۲ دقیقه طول می‌کشد.

ویدئو مارکتینگ ویدئو مارکتینگ تاثیر ویدئو مارکتینگ روی کسب و کار 1

ویدئو مارکتینگ

ویدئو می‌تواند خشک و یا سنگین باشد، مثلا یک مجری داشته باشد که محصول شما را توضیح دهد. یا یک انیمیشن کوتاه ویدئویی باشد که مزایای محصول را تبلیغ کند. شرکت های بزرگ تجاری، زمانی که تصمیم می‌گیرند از ویدئو مارکتینگ (بازاریابی ویدئویی) استفاده کنند، ابتدا باید بدانند که آیا این روش برایشان مناسب است یا خیر؟ برای این منظور میانگین زمان تماشا، پخش مجدد و… را تجزیه و تحلیل می‌کنند. نرم افزارهایی مانند wistia وجود دارد که به کمک آن می‌توانید میزان محبوبیت فیلم ها و عملکرد آنها را بررسی و ردیابی کنید. طبق آمار گرفته شده از یوتیوب در هر ۶۰ ثانیه، اندازه ۷۲ ساعت ویدئو با محتوا بسیار زیاد، بارگذاری می‌شود. در حال حاضر تعداد زیادی فیلم در فضای رقابت هستند. این به این معنی است که بهینه سازی ویدیو و تاکتیک هایی که برای تولید ترافیک به کانال شما، وجود دارد مهم تر از همیشه است. ۴۳ درصد از مردم می‌خواهند ویدیوهای بیشتری از بازاریابان در آینده ببینند زیرا محتوای ویدئویی را بیشتر می‌پسندند و دوست دارند که استراتژی های بازاریابی ویدئویی را ببینند.
اما تا زمانی که بازاریابان، بیشتر متوجه شوند چگونه می‌توانند فیلم های خود را سریع تولید کنند، کسانی که در حال حاضر در فضای ویدئو مارکتینگ هستند ، همچنان به تسلط خود در این بازار، نسبت به کسانی که از بازاریابی ویدئویی استفاده نمی کنند، ادامه می‌دهند. عدم وجود ویدئو در وب سایت شما ممکن است یک اشتباه بزرگ در توضیح دادن به کاربران شما باشد.

توضیحات و تعاریف زیادی برای این روش بازایابی وجود دارد. ساخت ویدئو از محصولات و یا خدمات و انتشار آن در رسانه های اجتماعی برای تبلیغ برند و یا بازاریابی برند، معرفی محصولات و خدمات به منظور تعامل بیشتر با مشتری و جذب آن و افزایش فروش، بازاریابی ویدئویی و یا ویدئو مارکتینگ است.

این روش از جمله موثرترین روش های دیجیتال مارکتینگ است که دارای مزایا و ویژگی های خاصی است که در ادامه به آن اشاره می کنیم. اگر ارزش یک عکس، به اندازه هزار کلمه باشد، کارشناسان ارزش یک دقیقه ویدئو برای معرفی محصولات را ۱٫۸ میلیون کلمه ارزیابی کرده اند.

این روش باعث سهولت در تفهیم، برندسازی موفق، افزایش تاثیرگذاری بر مخاطب و افزایش بازگشت سرمایه می شود. بنابراین اگر از این استراتژی تبلیغاتی در کسب و کارتان استفاده نکنید بخش زیادی از مخاطبان خود را از دست خواهید داد.

 

دلایل اهمیت ویدئو مارکتینگ چیست؟

این روزها ساخت و پخش ویدئو در حال رشد است و بخش وسیعی از فعالیت های آنلاین مخاطبان را به خود اختصاص داده است. چندین مورد را می خواهیم ذکر کنیم تا دلیل اهمیت برای شما واضح تر شود و این همان چیزی است که شرکت و برندهای بزرگ به آن توجه ویژه دارند.

  • یک سوم وب گردی کاربران اینترنت صرف تماشای ویدئو ها می شود.
  • در هر دقیقه، ۴۸ ساعت ویدئو در یوتیوب آپلود می شود.
  • استفاده از ویدئو در رسانه های اجتماعی، احتمال به اشتراک گذاشتن پست را تا ۱۰ برابر بیشتر می کند.
  • پیش بینی های سال۲۰۲۰ حاکی از آن است که ۷۵% از ترافیک موبایل در سال ۲۰۲۰، ویدئو خواهد شد.
  • از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۰، هزینه سرمایه گذاری بر تبلیغات ویدئویی افزایش خواهد داشت.
  • محبوبیت برند با ویدئوی ۳۰ ثانیه ای و تمایل و اعتمادی که کاربران برای خرید دارند.

مزایای استفاده از بازاریابی ویدئویی

تولید و انتشار تبلیغات و محتوای ویدئویی در میان بازاریابان اینترنتی مورد توجه خاص قرار گرفته است. مزایای آن می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • افزایش سئو سایت با محتوای ویدئویی و بالا بردن نرخ کلیک با تولید و اشتراک گذاری آن
  • افزایش و بهینه کردن نرخ تبدیل و در واقع همان چیزی که هدف شماست.
  • در دسترس بودن برای عموم با توجه به گسترش رسانه های اجتماعی مختلف و امکانات آن ها
  • مهیج بودن ویدئو و ارتباط بهتر کاربر با ویدئو نسبت به محتوای متنی
  • تمایل زیاد اشتراک گذاری کاربران از ویدئو های جذاب
  • اهمیت دادن موتورهای جستجو به محتوای ویدئویی با توجه به تعامل بیشتر کاربران
  • بیان سریع پیام و برند شما برای مخاطب با تصاویر و ویدئو در مقایسه با خواندن متن
  • استفاده از این روش در میان کاربران موبایلی با توجه به افزایش رغبت کاربران به مشاهده ویدئو از موبایل

 

نکات کلیدی در تولید و ساخت ویدئو

اهیمیت ویدئو مارکتینگ

اختصاص بودجه برای ویدئو

این هزینه ها شامل فرهم کردن تجهیزات مناسب، نرم افزارهای تدوین و گروهای تولید ویدئو است.

طراحی و خلق سناریو مناسب

مهمترین قسمت تولید ویدئو  ایجاد و خلق خط داستان مناسب و خارق العاده است. بدون داستان و جریان داستانی، اثر هیجانی و موثر برای جذب مخاطب را نخواهید داشت.

بهینه سازی ویدئو برای بهینه سازی وب سایت

توضیح ویدئو، آیتم مهم در فهمیدن موضوع، محتوای آن و رتبه بندی موتورهای جستجو می باشد. سعی کنید از کلید واژه ها در توضیحات استفاده کنید.

مدت زمان ویدئو

طول معین و استانداردی برای ویدئوها وجود ندارد اما یک قانون سرانگشتی در مورد ویدئوهای آنلاین این است که هرچه کوتاه‌تر باشند عملکرد بهتری خواهند داشت.

انتشار ویدئو در رسانه های اجتماعی

ویدئو را به‌صورت گسترده در رسانه‌های رایگان مانند وب‌سایت، یوتیوب، آپارات و تمام کانال‌های اجتماعی که دارید منتشر کنید.

تجزیه‌وتحلیل بعد از انتشار ویدئو

معیارها و ضوابط موردنظر را دنبال کنید تا متوجه شوید کدام ویدئوها نتیجه بهتری گرفته‌اند. علت آن را بررسی کرده و بر روی سایر ویدئوها نیز اعمال کنید.

 

پربازدید ترین وب‌سایت های اشتراک گذاری ویدئو در ایران و جهان

YouTube: این شرکت متعلق به گوگل بوده و پر بازدیدترین وب‌سایت درزمینهٔ ویدئو است و درنتیجه انتشار ویدئو در این وب‌سایت، تأثیر بسزایی در موفقیت ویدئو مارکتینگ دارد.

Facebook: فیسبوک در سال‌های اخیر، توجه و هزینه بیشتری را برای ویدئو صرف کرده است.

Vimeo: این وب‌سایت دارای کیفیت HD برای به اشتراک‌گذاری ویدئوها است و امکان راه‌اندازی کانال‌های عمومی و خصوصی در آن وجود دارد.

Dailymotion: امکان قرار دادن فیلم، موسیقی، فیلم‌های کوتاه و تبلیغات باکیفیت بالا در حد HD در این وب‌سایت وجود دارد.

Aparat (آپارات): این وب‌سایت یکی از مراجع اشتراک‌گذاری ویدئو در ایران است.

Namashaa (نماشا): یکی از وب سایت‌های اشتراک‌گذاری فیلم‌های ایرانی که زیرمجموعه بلاگ اسکای است.

اپلیکیشن‌های موبایلی برای اشتراک‌گذاری ویدئو در جهان

Vine: برای اهداف چندگانه در نظر گرفته شده است و یکی از آن‌ها اشتراک ویدئو است.

Telegram: اپلیکیشنی برای چت و ارسال پیام‌، اشتراک‌گذاری عکس و ویدئو است که در ایران از محبوبیت بالایی برخوردار است.

Instagram: این اپلیکیشن به‌ منظور اشتراک‌گذاری عکس و کلیپ‌های ویدئویی استفاده می‌شود و امروزه کاربران بیشتری به خود اختصاص داده است.

Snapchat: برای دریافت پیام، ارسال عکس و به اشتراک‌گذاری ویدئو کاربرد دارد.

Twitter: توییتر در حال حاضر صاحب Vine است و در این اپلیکیشن امکان قرار دادن ویدئوهای ۳۰ ثانیه‌ای وجود دارد.

نکات کلیدی در  ویدئو مارکتینگ

  • استفاده از ویدئوها در ایمیل مارکتینگ: تحقیقات نشان داده است که استفاده از نام “ویدئو” در عنوان ایمیل، باعث افزایش نرخ باز کردن و کلیک می‌شود.
  • استفاده از ویدئوها در صفحات فرود: استفاده از ویدئو در صفحات فرود، باعث افزایش ۸۰ درصدی نرخ تبدیل می‌شود.
  • استفاده از ویدئوهای مرتبط در مقالات وبلاگ: اغلب مردم علاقه‌ای به خواندن متن‌های آموزشی طولانی ندارند درنتیجه قرار دادن ویدئوهای آموزشی برای کاربران جذاب خواهد بود.
  • استفاده از ایده‌های جذاب: به‌منظور تأثیرگذاری بیشتر، باید از ترفندهای خلاقانه مانند طنز و سرگرمی در ویدئوها استفاده کرد. ویدئوها باید به‌گونه‌ای باشد که احساسات مخاطبان را برانگیزد تا تأثیر بیشتری بر آن‌ها بگذارد.
  • استفاده از کلمات کلیدی: برای دستیابی به نتیجه و سئو بهتر، از کلمات کلیدی مناسب برای تگ توضیحات و عناوین ویدئو استفاده کنید.
  • برقراری ارتباط با مشتریان: شیوه بیان تبلیغات نباید آن‌قدر رسمی و خشک باشد که باعث ایجاد حس انفعال در مخاطب شود و نه آن‌قدر صمیمی که جایگاه برند را زیر سؤال ببرد. بلکه باید به ایجاد اعتماد بین شما و مشتریان کمک کند.
  • تمرکز بر روی یک موضوع: در یک ویدئو، موضوعات مختلف و پراکنده را مطرح نکنید. بلکه بهتر است بر یک موضوع خاص تمرکز کرده و آن را به‌طور کامل توضیح دهید.
  • پایان مناسب ویدئوها: هدف از ویدئو مارکتینگ این است که مخاطبان پس از تماشای فیلم، به‌راحتی بتوانند با شما ارتباط برقرار کنند. حتماً در پایان ویدئو، آدرس وب‌سایت و طریقه تماس با شما را ارائه کنید. استفاده از آیکون‌های شبکه اجتماعی و لینک به وب‌سایت در پایان ویدئو ازجمله روش‌های این کار است.

اهمیت ویدئو مارکتینگ برای کسب وکارها

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و ارتباطات، شیوه های بازاریابی برای کسب و کار نیز تغییر کرده است. ویدیو مارکتینگ یکی از شیوه هایی است که اخیرا باعث تغییر و تحول زیادی در بازاریابی کسب و کارها شده و همین امر موجب شده که ما به دلایل اهمیت ویدیو مارکتینگ برای کسب و کار بپردازیم.

ویدئو مارکتینگ

اهمیت ویدیو مارکتینگ در چیست؟

  1. ویدیو ها دارای قدرت تصویر و صدای فوق العاده ای هستند و صوت و تصویر، از جمله ابزارهایی است که مستقیما روی روحیات و تصمیم گیری های افراد تاثیر می گذارد.
  2. امروزه افراد وقت و حوصله خواندن متن های طولانی را ندارندف همین امر موجب می شود که ویدیو با استقبال بیشتری مواجه شود. هم چنین به وسیله ویدیو ، می توانیم حجم بالایی از محتوا و اطلاعات را در مدت زمانی کوتاه به مخاطبان خود منتقل کنیم.
  3. دیدن محصولات و شنیدن توضیحات اضافی در مورد محصول یا خدمت مورد نظر، موجب می شود افراد راحت تر برای خریداری تصمیم بگیرند و افزایش فروش شما را در پی داشته باشد.
  4. با وجود پیشرفت تکنولوژی و عصر ارتباطات ، هنوز هم افرادی وجود دارند که نمی توانند به فضای آنلاین برای خرید و فروش اعتماد کنند. با ویدیو می توانیم حس اعتماد افراد را بیشتر کرده و آن ها را در مورد محصول یا خدمت خود قانع کنیم. زیرا به این صورت، وجود فردی واقعی را در فضای آنلاین احساس می کنند.
ویدئو مارکتینگ

چرا باید از ویدیو مارکتینگ استفاده کنیم؟

  1. داشتن ویدیو برای معرفی خدمت یا محصول در سایت شما، باعث افزایش زمان ماندن کاربر در سایت شما شده و از لحاظ سئو و موتور های جستجو مانند گوگل برای سایت شما بسیار موثر است و تاثیر مثبت دارد.
  2. تبلیغات ویدیویی آنلاین، به دلیل وجود لینک در انتهای آن ها، باعث افزایش ترافیک به وبسایت شما می شود.
  3. شما می توانید در تولید ویدیو ها از ایده های خلاقانه و جالب استفاده کنید و یا داستان محصول خود از ابتدا تا پایان را برای مخاطب تعریف کنید تا بتوانید با کاربر تعامل داشته باشید و ذهن او را درگیر کنید.
  4. ویدیو ها باید جالب و جذاب باشند تا افراد آن ها را به اشتراک بگذارند و دیگر خود افراد تبلیغ کننده شما باشند. این موجب می شود مخاطبان شبکه های اجتماعی شما افزایش یابد و دیگر نگران افزایش فالوور اینستاگرام یا افزایش دیگر کاربران شبکه های اجتماعی خود نباشید.
  5. وقتی در اینستاگرام تصویری را به اشتراک می‌گذارید، تنها زمانی می‌توانید انتظار افزایش لایک اینستاگرام تان را داشته باشید که عکس شما خاص، خلاقانه و جذاب باشد. در مورد ویدئو ها هم دقیقاً همین موضوع صادق است، ویدیو در صورتی می‌تواند موثر باشد و پیامدهای مثبتی برای شما به ارمغان بیاورد که از ایده‌ای خلاقانه در تولید آن استفاده کنید به گونه ای که کاربر برای خرید محصول یا استفاده از خدمت شما، درگیر و تشویق شود.

روش های ویدئو مارکتینگ | اصول ساخت ویدئو برای کسب وکارها

قبل از توضیح روش های ویدئو مارکتینگ را با یک سوال شروع می کنیم: چند درصد از زمان خود را به دیدن فیلم و کلیپ و ویدئو در اینستاگرام و یوتیوب و آپارات و سایر شبکه های اجتماعی می گذرانید؟ عکس ها را بیشتر می بینید یا ویدئو؟ با کدام راحت تر هستید و کدام را بیشتر می پسندید؟ در جواب این سوال باید بگوییم که اکثر افراد ویدئو را به عکس و خواندن مقالات ترجیح می دهند. ویدئو مارکتینگ یکی از پرطرفدار ترین روش های بازاریابی و تولید محتوا است. استفاده از روش های ویدئو مارکتینگ برای هر کسب و کاری الزامی است. یوتیوب، بزرگترین شبکه ی اشتراک ویدئو در جهان است و روزانه میلیون ها بازدید دارد. همین مورد یعنی ویدئو مارکتینگ بخش جدایی ناپذیر هر کسب و کاری است. امروزه تولید ویدئو یکی از بهترین روش های بازاریابی برای محصولات، خدمات و حتی برند شخصی است.

ویدئو مارکتینگ

اهمیت ویدئو مارکتینگ

استفاده از ویدئو برای معرفی یک محصول، فروش آن و یا برند سازی را ویدئو مارکتینگ گویند. امروزه افراد به جای مطالعه مقالات و یا کتاب، ترجیح می دهند به تماشای ویدئو بنشینند، چراکه تاثیر آن بیشتر است و جذابیت بیشتری دارد. اگر قرار باشد محتوا ها را از کمترین محبوبیت تا بیشترین محبوبیت دسته بندی کنیم تا حدودی به شکل زیر خواهد بود:

  • مقالات نوشتاری
  • عکس
  • عکس نوشته
  • اینفوگرافیک
  • ویدئو

استفاده از ویدئو برای فروش و یا برند سازی بسیار هوشمندانه است. البته این موضوع را نیز باید در نظر گرفت که مخاطبان سریعا تفاوت یک ویدئوی تبلیغاتی و نوع دیگر را متوجه می شوند. روش های ویدئو مارکتینگ دارای اصول خاص خودش می باشد. شما باید یک محتوای جذاب و کاربردی و یا یک سرگرمی به صورتی که مخاطب را زده نکند، با یک سناریو قوی داخل ویدئو قرار دهید. امروزه اینفلوئنسر های فراوانی وجود دارند که برای تبلیغ یک محصول، یک کلیپ با سناریو قوی درست می کنند و تبلیغ آن برند را با زیرکی تمام به خورد مخاطب می دهند. البته هنوز جای کار بسیاری وجود دارد. شما با داشتن کمی خلاقیت و استفاده اصولی از روش های ویدئو مارکتینگ می توانید سریعا از رقبایتان پیشی بگیرید. پیش بینی شده است تا سال ۲۰۱۹ بیش از ۸۰ درصد فضای اینترنت را ویدئو ها بگیرند.

ویدئو مارکتینگ و یوتیوب

تاثیر ویدئو مارکتینگ

تا اینجای کار متوجه تاثیر ویدئو مارکتینگ شدیم و فهمیدیم. بازاریابی ویدئویی می تواند نرخ بازگشت سرمایه را به شدت افزایش دهد. نرخ بازگشت سرمایه در ویدئو مارکتینگ بسیار بالاتر از سایر روش هاست. تاثیرات ویدئو مارکتینگ در همه ی موارد مانند فروش محصول، آگاهی از برند و برند سازی، تعامل مخاطبان و مشتریان با شما، تبلیغات و … نمایان می شود. یک فیلم از یک محصول و یا خدمات می تواند بر روی ذهن مخاطب اثر بگذارد و احتمال خرید را افزایش دهد. نکته ی مهم این است که اگر از روش های ویدئو مارکتینگ به درستی استفاده نکنید و به نوعی محتوای زرد درست کنید، مطمئن باشید که تاثیر معکوس خواهد داشت.

مزایای ویدئو مارکتینگ

  • بهبود سئو: اگر سایت داشته باشید، ویدئو می تواند تاثیر بسیار خوبی روس سئوی سایت شما داشته باشد. ویدئو ها نزخ کلیک (CTR) را افزایش می دهند و باعث می شوند رتبه ی شما در گوگل و همچنین در رنکینگ کلی مانند الکسا، افزایش یابد.
  • افزایش نرخ بازگشت سرمایه: سرمایه ای که شما بر روی تولید محتوای ویدئویی با کیفیت گذاشته اید و هزینه کرده اید، بسیار راحت تر بر می گردد تا روش های دیگری که استفاده کنید.
  • افزایش نرخ کلیک: چرا ما از روش های ویدئو مارگتینگ استفاده می کنیم؟ چون نرخ کلیک را افزایش می دهد. توضیح درباره ی یک محصول و یا دوره ی آموزشی و یا … می تواند مشتریان را ترغیب کنند تا بر روی Call to action شما کلیک کنند.
  • قابلیت به اشتراک گذاری: ویدئو ها به راحتی می توانند به اشتراک گذاشته شوند. اگر بتوانید محتوایی جذاب برای فیلم های تولید کنید، به راحتی وایرال شده و در نتیجه مخاطبان بیشتری را بدست خواهید آورد.
  • احساسات را برمی انگیزد: یک ویدئوی حرفه ای که موسیقی خوبی دارد می تواند احساسات مخاطبان را تجریک کند و آن ها را به خرید تشویق نماید.

معایب ویدئو مارکتینگ

  • هزینه بالا: تولید یک ویدئوی حرفه ای که یک سناریو قوی داشته باشد و کیفیتش نیز بالا باشد هزینه بر است.
  • زمان بر بودن: قطعا ساخت یک کلیپ حرفه ای زمان بر است.
  • حجم اینترنت محدود است: شما باید به فکر مخاطبان نیز باشید. کیفیت بالا حجم بالایی از اینترنت را مصرف می کند. بسته به تنوع محلی که اشتراک می گذارید می توانید کیفیت را بالا یا پاین بیاورید.

هزینه ی ویدئو مارکتینگ

ویدئو مارکتینگ در ایران

خداروشکر در این مورد خیلی از کشور های دیگر عقب نیافتاده ایم. سایت های مثل آپارات و نماشا و تماشا و … نشان دهنده ی این است که مردم علاقه ی زیادی به ویدئو ها دارند. اینستاگرام نیز محلی برای ویدئو ها شده است که کسب و کار ها در آن تبلیغ می کنند. البته اکثر کسب و کار ها از اینفلوئنسر مارکتینگ استفاده می کنند و خودشان به صورت مستقیم کلیپ و فیلم تولید نمی کنند که خب استفاده از اینفلوئنسر ها هم نوعی از روش های ویدئو مارکتینگ است.

روش های ویدئو مارکتینگ

روش های زیادی برای تولید ویدئو ها وجود دارد. شما باید با توجه به هدفتان مشخص کنید چه نتیجه ای از انتشار ویدئو هایتان را می خواهید بگیرید.

برندینگ

یکی از بهترین روش های ویدئو مارکتینگ که می تواند نتایج درخشانی داشته باشد، تولید ویدئو برای آگاه سازی مخاطبان از برندتان است. این نوع ویدئو ها اهداف کسب و کار شما و آنچه شما انجام می دهید را نشان می دهد.

آموزشی

یکی دیگر از روش های ویدئو مارکتینگ تولید فیلم های آموزشی است. فیلم هایی که بر اساس سوالات و مشکلات کاربرانتان تولید می شود. این نوع ویدئو ها از بهترین ها هستند. در این نوع ویدئو ها می توانید به زبان کاملا ساده مشکلات را بگویید و راه حل هایی برای آن ها بازگو کنید.

طنزپردازی

ویدئو هایی هستند با استفاده از طنز به تبلیغ برند یا محصول شما می پردازند. استفاده از این ویدئو حساسیت بالایی را می طلبد چراکه استفاده از طنز در جای نادرست می تواند برند شما را به کلی از بین ببرد. برای وایرال شدن ویدئو نباید از طنز سخیف استفاده کنید.

پشت صحنه

پشت صحنه ها همیشه برای مردم جذاب بوده و هست. یکی از روش های ویدئو مارکتینگ ، فیلم برداری از پشت صحنه ی فعالیت های شما و شرکت تان است. این ویدئو ها باعث می شود صمیمیت بیشتری بین شما و مخاطبانتان به وجود بیاید و تعامل بیشتری باهم داشته باشید.

توضیح محصول یا خدمات

این نوع ویدئو تا حد زیادی جنبه ی تبلیغاتی دارد و به صورت مستقیم محصول یا خدمات تان را معرفی می کند. این نوع فیلم ها به مخاطب نشان می دهند چرا محصول شما به دردشان می خورد. شما در این نوع ویدئو ها با ایجاد نیاز برای مخاطب او را ترغیب می کنید تا کالای شما را خریداری کنند.

مصاحبه

می توانید با افراد مختلفی که در حوزه ی فعالیت تان کارشناس هستند مصاحبه کنید و سوالاتی را بپرسید که مخاطب به جواب آن ها نیاز دارد.

پخش زنده

با استفاده از لایو اینستاگرام می توانید به صورت زنده با مخاطبانتان صحبت کنید و نظرات آن ها را درباره ی شرکت تان بپرسید و یا آموزش بدهید و یا …

 

بهترین تکنیک های ویدئو مارکتینگ در بازاریابی دیجیتال

امروزه ویدئو و کلیپ های ویدئویی به عنوان ستون فقرات فعالیت های آنلاین تبدیل شده اند و در سرار دنیا پخش می شوند . برای مارکتر ها ، بازاریابی ویدئویی یا همان ویدئو مارکتینگ می تواند راه سریعی برای دستیابی به مشتریان باشد.

استفاده از محتوای مناسب در ویدئوها باعث افزایش ارتباط و تعامل با مشتریان شده و در نهایت به گسترش ظرفیت تجارت منجر می شود؛ در این مقاله جزئیات بسیار مفیدی در ارتباط با ویدئو مارکتینگ و تکنیک های آن به شما خواهیم گفت .

اگر تصاویر و عکس ها هزاران کلمه با شما صحبت کنند، ویدئو می تواند میلیون ها حرف نا گفته را به شما منتقل کند، به خصوص اگر یک تیم مارکتینگ حرفه ای آنها را طراحی کرده باشد . در حال حاضر ۵ میلیارد ویدئو در یوتیوب ، ۱۰۰ میلیون ساعت ویدئو در فیسبوک ، ۱۰ میلیارد ساعت ویدئو در اسنپ چت وجود دارند و قدرت ویدئو هر لحظه در حال افزایش است .

 

 

 

اگر شما یک دیجیتال مارکتر مدرن و به روز هستید باید ویدئو را به عنوان یک ابزار جدی در پروژه هایتان در نظر بگیرید ، ویدئو مارکتینگ می تواند با روش ها و راه های مختلفی برای رشد ایده های شما و ترویج محصولات و خدمات به کار گرفته شوند. در ادامه مهمترین تکنیک های ویدئو مارکتینگ را که هر بازاریاب دیجیتالی باید بداند و از آنها استفاده کند توضیح خواهیم داد.

هرچه زمان ویدئو کوتاهتر باشد ، موثر تر است

ویدئوها می توانند به سرعت توجه ها را به خود جلب کنند، اما چقدر میتوانند این توجه را حفظ کنند ؟ مشخص شده که ویدئوهای کوتاهتر در رسیدن به هدف موفق تر از همتای طولانی تر خود هستند و اگر صادق باشیم باید قبول کنیم که بسیاری از ما حتی ویدئو های طولانی در آپارات یا اینستاگرام را تا انتها نگاه نمی کنیم ، بنابراین از نظر بازاریابی و ویدئو مارکتینگ هرچه زمان ویدئو ها کمتر باشد نرخ موفقیت آنها بیشتر خواهد شد و دقیقا به همین علت است که یوتیوب تبلیغات ویدئویی را در محدودیت های زمانی خاص ارائه می کند:

  • – تبلیغات ویدئویی با قابلیت اسکیپ ( رد کردن ) – ۵ ثانیه ای
  • – تبلیغات ویدئویی بدون اسکیپ – ۱۵ تا ۲۰ ثانیه ای

بر اساس گزارش شرکت Vidyard ، حداقل ۷۵ درصد از ویدئوهای منتشر شده در سال ۲۰۱۸ کمتر از ۱ دقیقه بوده اند . همچنین به گزارش Marketing Land ، حدود ۶۵ درصد از کاربران گفته اند تبلیغات بیشتر از ۱۵ ثانیه را نگاه نمی کنند ؛ این آمار نشان می دهد که در ویدئو مارکتینگ هرچه زمان ویدئو کوتاهتر باشد میزان بازدید از آن بیشتر می شود و در نتیجه موفقیت بیشتری نیز خواهد داشت.

ویدئو های کوتاه به راحتی دیده می شوند و تصمیم گیری برای مخاطبان را ساده تر می کنند و به آسانی به اشتراک گذاشته می شوند . پس تلاش کنید در ویدئو مارکتینگ علاوه بر محتوای مناسب به مدت زمان ویدئو نیز توجه کنید .

ویدئو های زنده و Live قدرت بیشتری دارند

امروزه برنامه هایی مانند Facebook live ، You tube Live ، اینستگرام و سایر ابزارهای پخش زنده ، هر کسی را در هر جای جهان به یک برنامه ساز تبدیل کرده اند . فقط کافیست به اینترنت دسترسی داشته باشید تا با یک گوشی هوشمند فعالیت های هر لحظۀ خود را در سراسر جهان نمایش دهید .

ویدئوهای زنده برای مارکتر ها مانند معدن طلا هستند که می توانند از آنها برای برندسازی و هویت برند استفاده کنند . این ابزار اگر به درستی و با یک استراتژی مناسب استفاده شود به هر تجارتی کمک خواهد کرد به بازار در فضای آنلاین مسلط شود . ویدئو های زنده می توانند برای پخش کنفرانس ها، وبینار ها و سایر رویدادهایی که شرکت میزبان آن است مورد استفاده قرار گیرد.

 

مطالعات joint روی تاثیر ویدئوهای پخش زنده نشان داد که ۸۰ درصد کاربران ترجیح می دهند در ارتباط با یک برند، ویدئوهای زنده را مشاهده کنند تا اینکه یک پستی از آنها بخوانند.

ویدئو های ۳۶۰ درجه در ویدئو مارکتینگ

برای درک بهتر از ویدئوهای ۳۶۰ درجه بهتر است اینطور بیان کنیم که اگر ویدئوهای معمولی مانند آهنربا کشش داشته باشند و مخاطب را جذب کنند ؛ ویدئوهای ۳۶۰ درجه صد پله جلوتر هستند و به کاربران امکان می دهند همه چیز را خودشان تجربه کنند .

این نوع از ویدئو ها به بینندگان کمک می کنند که دیدی از تمام زوایا و جهت ها به ویدئو داشته باشند و بسیار شبیه به واقعیت مجازی و حضور در فروشگاه است . تیم دیجیتال مارکتینگ یک شرکت ایرلاین هنگ کنگی که از این روش در ویدئو مارکتینگ استفاده کرده است بیان کرد ویدئو های تبلیغاتی ۳۶۰ درجۀ این شرکت ۳۵ بار بیشتر از ویدئو های معمولی توسط کاربران دیده شده اند.

این نوع از ویدئو مارکتینگ به همراه بازاریابی واقعیت مجازی توسط غول های بازاریابی دنیا به عنوان next big things معرفی شده اند.

ویدئو های تعاملی یا Interactive videos در ویدئو مارکتینگ

تعامل های رایجی که کاربران در ویدئو ها می توانند داشته باشند شامل : لایک کردن ، کامنت گذاشتن ، به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی است . ویدئوهای تعاملی سطح تعامل با کاربران را بر اساس تصمیمات آنها تعیین می کنند و این کاربران هستند که تعیین می کنند ویدئو چطور پیش برود .

یک مثال خوب و قوی برای درک بهتر از Interactive Videos در ویدئو مارکتینگ ، فیلم تبلیغاتی شرکت دلویت با عنوان Will you Fit into Deloitte است در آن پیشروی ویدئو و اتفاقات موجود در آن بر اساس تصمیماتی که بیننده می گیرد رقم میخورد و پایان ویدئو کاملا به تصمیم کاربران بستگس دارد .

استراتژی های بازاریابی ویدئو

 

به فرایند انتقال یک پیغام هدف از طریق ویدئو Video Marketing می گویند ، کلیه تبلیغات تلویزیونی که هر روز شاهد آنها هستیم از زیر شاخه های ویدئو مارکتینگ هستند ، ارتباط برقرار کردن با یک موضوع از طریق ویدئو خیلی آسان تر از متن و غیره است چون رسانه های مختلفی مثل صدا و تصویر را درگیر خود میکند ، بازاریابی ویدئویی برای بازاریابان در جهت افزایش فروش بسیار کارآمد است.
اکثر کاربران اینترنتی امروزی کمی بی حوصله هستند و وقت کافی برای مطالعه یک متن چند صفحه ای را ندارند ولی در عوض عاشق مشاهده و گوش دادن به فیلم و کلیپ های جذاب در همه ی زمینه ها می باشند.
محتوای متنی بسیار ارزشمند است اما محتوای بصری بیش از پیش مورد محبوبیت کاربران شبکه های اجتماعی قرار گرفته است.
تصویر ، زبانی بین الملی است که برای همه گویا و قابل فهم است ، اگر یک تبلیغ نوشتاری باشد هم به لحاظ اثر تبلیغاتی و هم به لحاظ درک ساختاری در ذهن مخاطب درجه اعتبار کمرنگی دارد.
فرض کنید تبلیغات یک رستوران را دنبال می کنید همه تبلیغات در قالب نوشتار و متن است و فقط تعریف و تمجید و مزایا و غیره ، آیا اگر در همان لحظه تصویری از یک غذای باکیفیت و لذیذ برای شما به نمایش گذاشته شود ، اقناع شما برای جذب شدن و خریداری محصول صد البته بیشتر از حالت اول است.
از آنجایی که تکنولوژی تصویر برداری چه به لحاظ تجاری و چه به لحاظ صنعتی گسترش فراوانی پیدا کرده است ، کسب و کارهای مختلف نه فقط در فضای آنلاین و حتی در فضای رقابتی سنتی و واقعی باید به این مقوله اهمیت دهند.
حال ضرورت این مساله در دنیای مجازی و فضای آنلاین اهمیت به سزایی دارد ، چون مخاطب فقط با اطمینان به تصویر خرید خود را نهایی می کند ، هیچ راه دیگری شاید به اندازه ارتباط بصری در این فضا نمی تواند اثرگذار باشد.
ویدئو مارکتینگ علاوه بر تاثیر و جذب مخاطب برای بهینه کردن وب سایت شما ضرورت دارد ، اهمیت ویدئو مارکتینگ در این است که وقتی وب سایت شما مورد بازدید افراد مختلف قرار میگیرد رنکینگ وب سایت شما افزایش خواهد یافت و تاثیر این ویدئو ها چندین برابر بیشتر از اطلاعات به صورت متنی و یا نوشتاری است.
ویدیوهای ساخته شده اگر حرفه ای کار شده باشند برای شما کلاس کاری به همراه داشته و باعث می شود تا مشتریان میان شما و هم صنف های شما تفاوتی را قائل شوند.

علت نیاز کسب و کار به ویدئو مارکتینگ :
۱. ویدیوهای تصویری بصورت مسقیم اثر گذار هستند :
قدرت صدا و تصویر در ویدئو میتواند نفوذ بیشتری را ایجاد کند به همین علت تاثیر مستقیم روی بازدیدکنندگان دارد ، مثال خیلی شفاف آن را در فروشگاه های شاپ آنلاین میبینیم که وسایل خانه و آشپزخانه را هرچند با کیفیت پایین در قالب ویدئوهای باکیفیت درست کردند که مخاطب مجذوب آن می شود.
۲. ویدئو تنبل ترین افراد را نیز تحت تاثیر قرار می دهد :
ویدئو یک رسانه ی عالی برای یادگیری می باشد اما در عین حال مصرف آن نیز بسیار راحت است و افراد می توانند حتی در حرکت نیز از آن استفاده کنند ، در واقع همین موضوع مهم ترین مزیت ویدئو را رقم می زند.
۳. فروش بالا :
بسیاری از افراد هنوز به ویدئو بعنوان وسیله ای برای معرفی و گسترش برند خود نگاه می کنند اما در سال های اخیر بسیاری از برندها پا را فراتر گداشته و از ویدئو به عنوان وسیله ای برای آموزش ، برقراری ارتباط با مشتری و در نهایت تبدیل بازدید کننده به خریدار استفاده می کنند ، همچنین می توان محصولات را با ویدئو به نمایش گذاشت یا آنها را بررسی و آنالیز کرد به عنوان مثال دیجی کالا که در ابتدا تنها به نقد و بررسی محصولات به صورت متنی می پرداخت مدتی است به تولید ویدئو نیز روی آورده است ، افراد با دیدن محصولات ، راحت تر برای خریداری تصمیم می گیرند و همچنین صدا کمک می کند که همه توضیحات تکمیلی در مورد هم محصولات و هم خدمات بازگو شود ، در نتیجه افراد همه چیز را در رابطه با محصولات یا خدمات شما در می یابند و همین کافیست که قدمی برای فروش بردارند.
۴. افزایش میزان اعتماد :
وقتی به سایتی فروشگاهی مراجعه می کنید و می خواهید خریدی داشته باشید ترجیح می دهید نسبت به همه زوایای خرید خود چه از نظر قیمت و چه کیفیت اشراف کامل داشته باشید ، وقتی کیفی را برای خرید انتخاب میکنید مایل هستید به صورت آنلاین تصاویر و جزییات بیشتری از آن بدانید ، این عمل باعث می شود مشتری از خرید خود مطمئن باشد و تردید نداشته باشد ، همانطور که می دانید یکی از بهترین راه های افزایش اعتماد به کسب و کار شما نمایش رضایت مشتریان و به خصوص مشتریان خاص شماست ، حال در نظر بگیرید این رضایتمندی در قالب یک ویدئو بیان شود ، مطمئنا از تاثیر آن شگفت زده خواهید شد در واقع ما دو عنصر مهم در بازاریابی را با هم ترکیب کرده ایم.
۵. تاثیر مثبت در سئو :
موتورهای جستجو به کلیپ های ویدئویی علاقه ی خاصی دارند ، به همین جهت ویدئو روی ترافیک وب سایت شما اثر مثبتی خواهد گذاشت ، سایت هایی که حاوی ویدئو هستند در نتایج جستجو در رتبه ی بالاتری قرار می گیرند ، در نظر داشته باشید که خود گوگل به عنوان مالک یوتیوب نقش مهمی در افزایش محبوبیت کلیپ های ویدئویی داشته است ، دلیل دیگر تاثیر مثبت ویدئو بر سئو افزایش نرخ کلیک است ، نتایجی که در SERP به صورت ویدئو و حاوی rich snippet هستند ۴۱% کلیک بیشتری می خورند ، پس اگر با یوتیوب کار می کنید حتما برای ویدئو های خود rich snippet قرار دهید ، همچنین آمارها نشان می دهد صفحاتی که حاوی ویدئو هستند بک لینک های بیشتر و با کیفیت تری می گیرند.
۶. نرخ بازگشت سرمایه :
طبق آمارها ۷۶% صاحبان کسب و کارها معتقدند که ویدئو ها نرخ بازگشت سرمایه را به صورت فوق العاده ای افزایش می دهند ، گرچه تولید ویدئو همیشه راحت ترین کار نیست اما در نظر داشته باشید که همیشه لازم نیست ویدئوی تولیدی شما کامل و با بهترین کیفیت باشد ، مهم تر از کیفیت ارائه و بیان کامل ویژگی های محصول و خدمات شماست.
۷. افزایش بازدیدکنندگان ویدئو در موبایل :
ویدئو و موبایل ارتباط تنگاتنگی با هم دارند ، از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۷ بازدیدکنندگان ویدئو در موبایل ۴۰۰ درصد افزایش داشته است ، یوتیوب اعلام کرده است که تعداد بازدیدکنندگانی که از موبایل استفاده می کنند هر سال ۱۰۰% افزایش پیدا می کند.

video marketing definition

video marketing definition

ویدئو مارکتینگ و کاربرد آن در بازاریابی :
در نظر داشته باشید که برای موتورهای جستجو تبلیغات و عناصر ویدئویی ارزش بالایی دارد و به همین جهت روی ترافیک وب سایت شما اثر مثبتی خواهد گذاشت.
سعی کنید در بازاریابی اینترنتی ویدئوهای خود از چندین لحاظ بهینه کنید :
۱. استفاده مناسب از تگ Keyword
۲. استفاده مناسب از تگ Descripting
۳. آدرس URL مرتبط با محتوای ویدئو
۴. انتخاب نام مناسب برای ویدئو ، به عنوان مثال نام WebBrandingAds.mp4 بسیار بهتر از نام a1234567892017.mp4 می باشد.

 

شبکه های اجتماعی و مخاطبان ویدئویی :
هر روز هنگامی که وارد یکی از شبکه های اجتماعی میشویم ، با انبوهی از تصاویر و ویدئو‌ها مواجه خواهیم شد که ممکن است به راحتی از کنار بسیاری از آنها عبور کنیم و آنها را نادیده بگیریم ، همچنین نقطه مقابل نادید گرفتن آن توجه بیش از حد و به اشتراک گذاشتن آن ویدئو و تصویر است که دقیقا هدف آن کمپین تبلیغاتی همان اشتراک گذاری و توزیع ویروسی آن به دست خود مخاطب است.
طبق آمارهای موجود محتوای ویدئویی ۶۹ درصد از کل ترافیک اینترنتی را در سال آینده به خود اختصاص خواهد داد البته مغز انسان تصاویر را ۶۰ هزار بار سریعتر از پیامهای نوشتاری پردازش می کند.
سال قبل فیسبوک اعلام کرد که میزان بازدید کنندگان ویدئوهای موجود در سایت تنها در عرض ۷ ماه از ۴ میلیارد در روز به ۸ میلیارد افزایش پیدا کرده است ، همین موضوع اهمیت ویدئو را در دنیای بازاریابی دیجیتال نشان می دهد ، همچنین توییتر اعلام کرده است که کلیپ های ویدئویی بیشتری اشتراک گذاری را داشته است.
مخاطبان شبکه های اجتماعی علاقه ای به دنبال کردن متن های بلند ندارند در واقع یکی از دلایل محبوبیت این روزهای اینستاگرام نیز استفاده از تصاویر و محتوای ویدئویی است و در سال جدید نیز امکانات جدیدی به سرویس ویدئو خود اضافه کرده است ، انتشار ویدئو جذاب و خلاقانه در شبکه های اجتماعی یکی از مصادیق بازاریابی ویروسی است.
معمولا مخاطب های شبکه های اجتماعی جزو افراد تنبل به حساب می آیند چون حوصله خواندن متن های طولانی ندارند و مخاطبان با دیدن این ویدئو ها جذب می شوند و همچنین در صورت خلاقیت و جذابیت آن را به اشتراک میگذارند و همین مدلی از بازاریابی ویروسی است.
در این میان تنها پست های ویدئویی که محتوایی خلاق داشته باشند مورد توجه بسیاری از افراد قرار می‌گیرند اما اگر شما هم میخواهید در کمپین تبلیغاتی خود از ویدئو مارکتینگ استفاده کنید ، رویکرد‌هایی برای گذاشتن ویدئو در کمپین های بازاریابی شما وجود دارد که با توجه به اهداف و نوع بازاریابیتان می‌توانید آنها را به کار گیرید ، در نظر داشته باشید که تلفیق تکنیکهای بازاریابی ویروسی و بازاریابی ویدئویی در شبکه های اجتماعی می توانید نتایج فوق العاده ای برای شما به ارمغان بیاورد.

ویدئو مارکتینگ

 

مناسب ترین سایت های ویدئو مارکتینگ :
اشتراک گذاری کلیپ در سایت های ویدیو مارکتینگ می تواند با اهداف مختلف و گوناگونی چون ایجاد سرگرمی ، آموزش ، اطلاع رسانی ، اخبار و مهمتر از همه سئو سایت صورت گیرد ، از سایت های اشتراک گذاری ویدئو به ترتیب پربازدید ترین سایت ها عبارتند از :

وب سایت های اشتراک ویدئو :
۱. Youtube : یوتیوب متعلق به گوگل بوده و بسیار پربازدید است ، این سایت تاثیر زیادی در موفقیت ها و اهداف ویدئو مارکتینگ خواهد داشت.
۲. Facebook : تمرکز بر قرار دادن ویدئو در فیس بوک در زمان مناسب
۳. Viemo : این سایت دارای کیفیت بالا در به اشتراک گذاری ویدئو ها در حد HD است و می توان شبکه های عمومی و خصوصی را در آن راه اندازی نمود.
۴. Dailymotion : در این سایت ، می توان فیلم ، موسیقی ، فیلم های کوتاه و تبلیغات را با کیفیت HD به اشتراک گذاشت.
۵. Aparat : این وب سایت بهترین و بزرگترین سایت اشتراک گذاری ویدئو در ایران است.
۶. Namasha : از سایت های اشتراک گزاری فیلم ایرانی هست که زیرمجموعه بلاگ اسکای می باشد.

نرم افزار های تحت موبایل اشتراک گذاری ویدئو :
۱. Instagram : برای به اشتراک گذاری عکس و کلیپ های ۱۵ ثانیه ای.
۲. Telegram : چت و اشتراک گزاری فیلم ها و عکس ها.
۳. Snapchat : برای دریافت پیام ها ، عکس و به اشتراک گذاری ویدئو.
۴. Twitter : توییتر در حال حاضر صاحب Vine است ، در این سایت می توان ویدئو های۳۰ ثانیه ای را به اشتراک گذاشت.
۵. Vine : برای اهداف چند گانه و مختلف.

video marketing strategies

video marketing strategies

مزایا و معایب ویدئو مارکتینگ :
آگاهی از مزایا و معایب ویدئو مارکتینگ می تواند شما را در پیشبرد اهدافتان یاری کند.
همانطور که می دانید ، ویدئو ها نرخ کلیک بالایی دارند و ویدئو مارکتینگ می تواند تاثیر مثبت زیادی برای رتبه بندی وب سایت داشته باشد.
معایب :
۱. ویدئو مارکتینگ یک کار متمرکز می باشد که نیاز به تلاش ، انرژی و تعیین اهداف دارد.
۲. تمام کسب و کارها تمایلی به استفاده از آن ندارند.
۳. پهنای باند ، مهمترین مساله مطرح در این نوع از بازاریابی آنلاین به شمار می آید که در ایران هزینه اینترنت را زیاد می کند.
۴. ویدئو ها در تمامی دستگاه ها به خوبی نمایش داده نمی شوند.
۵. نیاز به فضای دانلود داشته و زمان دانلود آن می تواند طولانی باشد.
مزایا :
۱. یک رویکرد عملیاتی بسیار خوب است و می توان از آن برای اهداف چند منظوره بهره برد.
۲. ویدئو جذاب است.
۳. ساده است ، بجای خواندن ۳۰ صفحه متن ، می توان در ۳ دقیقه تماشای فیلم اطلاعات را دریافت کرده و موجب سهولت مطالب سخت و غیر قابل درک می شود.
۴. جامع و مشروح است ، هر ثانیه از ویدئو گویای حجم زیادی از اطلاعات است.
۵. تحریک کننده و نشان دهنده احساسات است ، ویدئو مارکتینگ ترکیب مناسبی از کلمات ، تصاویر و موسیقی می تواند موجب شادی ، محبت ، دلسوزی ، ترس و عصبانیت شده و این خود عکس العملی را در پی دارد.
۶. به یاد ماندنی است ، ساختن یک ویدئو بطور صحیح ، می تواند موجب یادآوری های مکرر آن شود.
۷. محبوب است ، بیش از میلیاردها ویزیتور دارد.
۸. قدرتمند است و نفوذ بالایی دارد.

video marketing benefits

video marketing benefits

برای ایجاد یک ویدئو به منظور کمپین های بازاریابیتان می‌توانید نکات زیر را مورد نظر قرار دهید :
۱. ویدئو های خلاقانه و غیر تبلیغاتی :
در هر نوع بازاریابی باید مخاطب خود را تبلیغ زده و خسته نکنید و به صورت نامحسوس او را با برند خود آشنا نمایید برای مثال اگر فعالیت تبلیغاتی شما روی یک رستوران است مدام غذاهای آنجا و تصاویر را به اشتراک نگذارید ، میتوانید ویدئو های کوچکی تولید کنید با مضمون رمز های آشپزی کوتاه و در لابلای پست هایتان فعالیت و اطلاع رسانی هایتان را آرام آرام به اشتراک بگذارید.
۲. تعامل بیشتری با مخاطب داشته باشید :
امروزه همه مجهز به ابزاری برای فیلم گرفتن هستند مانند موبایلشان ، در صفحه رسمی خود یک تعامل و ارتباطی را ایجاد کنید که باعث شود مخاطب از حالت مخاطب عادی به مخاطب فعال دربیاید به طور مثال یک شرکت گردشگری میتواند از مخاطبان بخواهد کلیپی ویدئویی کوتاه از مکان دیدنی شهر خود تهیه کند و با نام خودش در وب سایت شما نمایش داده شود و برای این زحمت هم هدیه ایی به قید قرعه به بهترینش بدهید ، این کار فعالیت را در وب سایت شما بالا میبرد.
۳. ساخت ویدئوهای آموزشی بهتر از تبلیغاتی :
بازاریابی محتوایی باید برای کاربر مفید باشد این عمل باعث ماندگاری برند شما در ذهن او می شود مثلا اگر شما میخواهید یک ماشین لباسشویی تبلیغ کنید لزومی ندارد از بهترین ها و اولین ها و تمامی حسن های آن تعریف کنید اگر ویدئویی کوتاه آموزش صحیح کار با لباسشویی را در وب سایتتان قرار دهید این بهترین نوع تبلیغ برای شما می باشد که در مابین آن اسم برند فقط به صورت تصویری در ذهن مخاطب بماند.
۴. راحتی ارتباط در ویدئو تبلیغاتی :
بهتر است ویدئوهای تولیدیتان نه خیلی رسمی و نه خیلی غیر رسمی باشند ، ویدئوتان اگر خیلی رسمی و خشک باشد مخاطب حس انفعالی میگیرد البته خیلی هم صمیمی باشد ممکن است جایگاه برند را زیر سوال ببرد سعی کنید ویدئوتان قابل اعتماد باشید ، ایجاد ارزش کنید و حتی گاها طنز و شوخی را چاشنی کار خود کنید به محتوای ویدئویی به عنوان یک ابزار تبلیغاتی نگاه نکنید ، بلکه آن را به عنوان یک فرصت طلایی جهت برندینگ خود و مجموعه تان در نظر بگیرید.
۵. هدف ویدئو :
یک کمپین بازاریابی ویدئویی اگر به طور موفق و کارآمد عمل کند ، این فرصت را در اختیار بازاریابها قرار می دهد که رابطه ای دوسویه و مستمر بین برند و مصرف کننده به وجود آورند ، وقتی شما تصمیم گرفتید کمپین بازاریابی ویدئویی خود را به راه اندازید ، از یاد نبرید که دیده شدن ویدئو تنها هدف شما نیست حتی اگر ویدئوهای شما هزاران بیننده داشته باشد ولی هیچ یک از این افراد به مشتری شما تبدیل نشوند و به عبارتی نرخ تبدیل ، صفر یا بسیار پایین باشد ، شما برد نکرده‌اید ، به طور طبیعی شما بیننده را برای این می خواهید که بتوانید او را به مشتری و مصرف کننده تبدیل نموده و حتی الامکان ترافیک سایتتان را بالا ببرید ، کمپین های شما به بینندگان فعال نیاز دارد ولی نه فقط کاربرانی که می آیند ویدئوهای شما را تماشا می‌کنند ، آنها را احیانا لایک و Share می کنند و خلاص!
۶. معرفی برند با لوگو :
توجه کنید که حتما از لوگو و آرم خود در انتشار ویدیو ها استفاده کنید تا بیننده ها پس از تماشای آن با تولید کننده های ویدیو آشنا شده و در ذهن آن ها باقی بمانید.
۷. هدف خود را در هر ویدئو ، به یک موضوع تمرکز کنید :
سعی نکنید در یک ویدئوی ۶۰ ثانیه ای ، ۱۵ مطلب را توضیح دهید ، بهترین کار این است که در هر ویدئو فقط درباره یک مبحث ، یک سوال توضیح و پاسخ داده شود.

نکاتی برای ساخت ویدئو مارکتینگ :
۱. در عناوین طراحی فیلم خود سعی کنید از کلمات کلیدی مورد نظرتان بهینه استفاده کنید.
۲. ویدئو مارکتینگ را با یک عنوان مناسب انتخاب کنید ، عنوان خوب تاثیر مستقیمی بر روی مخاطبین میگذارد و انان را ترغیب میکند تا از سایت شما دیدن کنند ، عنوان اولین چیزی است که که مخاطب از تیزر دریافت می کند پس در انتخاب آن باید دقت نظر داشت.
۳. ویدئو را در شبکه های اجتماعی مورد پسند افراد منتشر کنید.
۴. سعی کنید محتوای ویدئو تهیه شده را مفید و در عین حال مختصر و کوتاه انتخاب کنید این امر باعث میشود تا بازدید کننده احساس خستگی نکند.
۵. لوگوی موسسه و شرکتتان را در ویدئو بگذارید تا به خوبی دیده شود.
۶. در بین ویدئویی که تهیه کردید بخشی را هم برای معرفی کردن آدرس ها و تلفن های مورد نظرتان قرار دهید تا تاثیر خود را داشته باشد.
۷. ویدئو باید مفید و مختصر باشد ، ویدئو های بلند مخاطب کمتری دارند یک ویدئو خوب کمتر از ۴ دقیقه است مگر در ویدئو های خاص.
۸. ماهیت ویدئو مارکتینگ این است که پس از دیدن فیلم بتوانند به راحتی با شما تماس بگیرند ، حتما در ویدئو های خود بخشی را برای معرفی آدرس و طریقه تماس به شما در نظر بگیرید.
۹. در آخر به مخاطبان و کاربران خود برای دیدن ویدیو اطلاع رسانی کنید تا در جریان کار شما قرار بگیرند.

بازاریابی ویدئویی

دلایل ویدئو مارکتینگ ؟
نقطه حیاتی بازاریابی شما ویدئو مارکتینگ است و نادیده گرفتن آن می تواند به منافع شما صدمه بزند ، دلیل اینکه چرا ویدئو مارکتینگ باید در برنامه بازاریابی گنجانده شود ، عبارتند از :
۱. فیس بوک استراتژی های ویدئویی خود را افزایش داده :
به دلیل افزایش دوبرابری بازدید های ویدئویی در فیس بوک ، در جهت حفظ تعامل و افزایش بازدید خود ویدئو مارکتینگ را جدی بگیرید.
۲. تاثیر و مزایای ویدئو مارکتینگ بر روی سئو :
ویدئو ها تاثیر مستقیم بر روی نتایج جستجو دارند ، رسانه های غنی که شامل فیلم هستند ، مورد علاقه الگوریتم های موتور جستجو گر از جمله گوگل که صاحب یوتیوب است ، هستند.
۳. خوش آیند چشم و مغز است :
مردم پر از اطلاعاتی هستند که قادر به پردازش آن ها نیستند ، برای ذهن ساده تر است که در میان دریایی از متون ، محتوای بصری را پردازش کند ، بنابر این تاثیر گذاری از طریق ویدئو بسیار ساده تر است.
۴. دارای پتانسیل های پخش ویروسی است :
کاربران بیشتر تمایل به اشتراک گذاری فیلم دارند تا دیگر اشکال محتوا ، این یک ابزار عالی برای کسب و کار ها و حرفه ای ها برای به نمایش گذاشتن چشم انداز ، تخصص ، محصولات ، خدمات ، اخبار شرکت و اطلاعیه ها می باشد.
۵. بایک تیر چند نشان می زند :
در هر یک از مراحل هدف قرار دادن مشتریان و مخاطبان ، فیلم بسیار موثر خواهد بود ، هدف از ویدئو ها آموزش ، سرگرمی و برند سازی و بسیاری موارد دیگر طراحی سایت می باشد.

فهرست مطالب

ویدئو مارکتینگ

ویدئو مارکتینگ چیست؟

از کجا ویدیو مارکتینگ را شروع کنیم؟

مزایای ویدئو مارکتینگ چیست

ویدئو ساخته شده خود را می توانم در چه مکان هایی اکران کنم؟

ویدئو مارکتینگ بازاریابی عصر نوین!

با ویدئو می توانید همه چیز را نشان دهید

چگونه یک ویدئو تبلیغاتی خوب و ساده و کم هزینه بسازیم!؟

چه کسانی بیشتر از ویدئو مارکتینگ استفاده می کنند؟

چرا باید از ویدئو مارکتینگ استفاده کنیم؟

۹ مزیت ویدئو مارکتینگ در بازاریابی

هدف از ویدئو مارکتینگ چیست؟

اهداف اصلی ویدئو مارکتینگ

افزایش درگیر کردن آنلاین

افزایش آموزش کاربران و مشتریان

افزایش درآمد فروش

افزایش ترافیک سایت

تبلیغات ویدئویی باعث فروش سریع تر محصول می شود

. چرا باید در ویدئو مارکتینگ سرمایه‌گذاری کنیم؟

ویدئو مارکتینگ در آینده به چه شکل خواهد بود؟

آخرین پیشرفت‌ها و ابزار‌های تبلیغات ویدئویی

پیش بینی بازار ویدئومارکتینگ

آخرین آمار مربوط به ویدئو مارکتینگ

زمان تولید محتوای ویدئویی شما فرا رسیده است!

اهمیت شناختی دقیق از نیاز‌های مخاطبین و مشتریان در ویدئو مارکتینگ

پلتفرم های موجود برای تبلیغات ویدئویی

ویدئو مارکتینگ با محتوایی با کیفیت بالا‌تر و هزینه کمتر

ویدئو مارکتینگ چیست؟

از کجا ویدیو مارکتینگ را شروع کنیم؟

مزایای ویدئو مارکتینگ چیست؟

ویدئو ساخته شده خود را می توانم در چه مکان هایی اکران کنم؟

ویدئو مارکتینگ بازاریابی عصر نوین!

با ویدئو می توانید همه چیز را نشان دهید

چگونه یک ویدئو تبلیغاتی خوب و ساده و کم هزینه بسازیم!؟

چرا باید از ویدئو مارکتینگ استفاده کنیم؟

۱۷ نوع ویدئو مارکتینگ در مراحل مختلف قیف بازاریابی

ویدئوهای بخش بالای قیف بازاریابی: آگاهی از برند (Awareness)

یک ویدئو به مراتب گویاتر، جذاب تر و اثرگذارتر از یک متن است.

نرخ بازگشت سرمایه بالا و سودآوری استفاده از ویدئو مارکتینگ

قدرت و اهمیت ویدئو مارکتینگ در شبکه های اجتماعی

عاملی که در شبکه های اجتماعی فاصله شما را از رقبا زیاد می کنه ویدئو مارکتینگ است

ویدئو مارکتینگ ، فاتح گوشی های موبایل!

ویدئو بیش از هر محتوای دیگری قدرت ویروسی (وایرال) شدن دارد.

ویدئو معرفی محصول

مزایای ویدیو مارکتینگ

معایب بازاریابی ویدیویی

چرا آینده از آن ویدئو مارکتینگ است؟ / آمارهای شگفت‌انگیز از محبوبیت تماشای ویدئو توسط کاربران

پادشاهی ویدئو مارکتینگ

چرا باید از ویدئومارکتینگ در کسب و کار خود استفاده کنیم؟

ارتباط بهتربامشتریان درهرنقطه از جهان از طریق فیلم های ویدئوئی

مثالی از ویدیو مارکتینگ

نکاتی در مورد ساخت ویدیو و بازاریابی ویدیویی

ویدئو مارکتینگ : چگونه یک ویدیو تبلیغاتی حرفه‌ای و کارآمد بسازیم؟

اهمیت ویدئو مارکتینگ در کسب ‌و ‌کارهای اینترنتی

ویدئومارکتینگ تاثیرگذار

میدان عمل و گستره ی بازاریابی ویدئوئی

استراتژی ویدئوی هوشمند

تدوین استراتژی بازاریابی ویدیویی چیست

برترین روندهای ویدیو مارکتینگ در ۲۰۲۰

نگرش مصرف‌کنندگان در سال‌‌های اخیر متحول شده است

ویدیو مارکتینگ با موبایل کاملا مرسوم شده است

در ویدیو مارکتینگ، ویدیوهای اطلاعات‌محور از همه محبوب‌تر هستند

تولید ویدیو ساده‌تر شده است

مزایای تولید سریع ویدئو برای تیم بازاریابی

لایوها یا پخش‌های زنده دوباره محبوب شده‌اند

ویدیوهای اختصاصی درصد مشارکت مخاطبان را به‌شدت افزایش داده‌ است

 

۵ اهمیت ویدئو مارکتینگ برای صاحبان کسب و کار و تجارت

چرا باید از بازاریابی ویدیویی استفاده کنید؟

کاربرد ویدئو مارکتینگ

انواع محتوای ویدئویی

بهترین تکنیک های ویدئو مارکتینگ در بازاریابی دیجیتال

ویدئو مارکتینگ در ایران

ترندهای ویدئو مارکتینگ

ترندهایی که پیش‌بینی می‌شود در سال های  پیش‌رو حرف اول را بزنند

ویدئو‌های طولانی

محتوا پادشاه است؛ محتوای تصویری پادشاه‌تر

چرا باید با مشاور بازاریابی و فروش، قرارداد مشاوره ببندیم؟

اهمیت ویدئو مارکتینگ برای کسب وکارها

چرا باید از ویدیو مارکتینگ استفاده کنیم؟

پربازدید ترین وب‌سایت های اشتراک گذاری ویدئو در ایران و جهان

نکات کلیدی در  ویدئو مارکتینگ
تاثیر ویدئو مارکتینگ روی کسب و کار
بر داستان تمرکز کنید و نه فروش
ویژگی های ویدئو مارکتینگ در بازاریابی اینترنتی

ارزش قائل شدن توسط گوگل

چند روش دیگر برای جذب بیشتر مخاطب با ویدئو مارکتینگ

 

با۱۱۳اسلایدویژه

دانلودوخرید۴۸۰۰۰تومان

 

جهت خرید مقاله کلیک کنید

آخرین مطالب

درباره ما

سایت پژوهش کارا در راستای ارائه خدمات علمی و مشاوره ای و با رویکرد مشارکت جویانه ایجاد شده است و هدف آن خدمات متناسب با نیاز سروران گرامی اعم از ؛ دانشجویان ، استادان راهنما ، فعالان کسب و کارهای بزرگ ،متوسط و کوچک می باشد.

آمار

ارتباط با ما

آدرس : تبریز – شهرک شهید یاغچیان

تلفن : 09144067323 – 09142183819

ایمیل : gaffarim3@yahoo.com

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

۷ روز هفته، ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
جهت خرید مقاله کلیک کنید