جهت خرید مقاله کلیک کنید

پاورپوینت تکنولوژی موبایل ابزار کارآمددر تحلیل داده هاودرک وضعیت مشتریان

پاورپوینت تکنولوژی موبایل ابزار کارآمددر تحلیل داده هاودرک وضعیت مشتریان

تکنولوژی موبایل

امروزه بسیاری از خدمات عمومی از فرم های کاغذی برای جمع آوری داده ها استفاده می کنند. این امرمشکلاتی را به وجود می آورد. یادداشت های فراوانی از این زمینه اغلب برای خواندن سخت است و داده ها می توانند متناقض باشند. اضافه کردن به این اتفاق مکرر خطاهای ورود کتابچه راهنمای کاربر، و به طور ناگهانی، ابزار شما مشکل داده است. بدتر از همه، این ابزارهای مشابه، احتمالا به محاسبات و گزارش دادن داده ها به صفحات گسترده وارد می شوند که منبع دیگری از خطاها و عدم قطعیت را معرفی می کنند. به عنوان مثال، آیا داده ها وارد یا کپی شده و به درستی جا به جا شده اند؟ آیا فرمول دقیق است؟ چه اتفاقی می افتد زمانی که داده ها در صفحه گسترده متفاوت از گزارش کاغذ است؟ چه اتفاقی می افتد وقتی که نسخه های یک صفحه گسترده در چندین کامپیوتر با چند نفر به روزرسانی می شوند؟ چگونه داده ها را از چند صفحه گسترده مقایسه کنم؟ چه اتفاقی می افتد هنگامی که سطح مجوز تغییر می کند یا وقتی کارشناس (اکسل )شما سازمان را ترک می کند؟ واقعیت این است که یکپارچگی داده ها برای حفظ زمانی که کاغذ و صفحات گسترده برای جمع آوری و حفظ اطلاعات استفاده می شود دشوار است.

راه حل این مسائل به راحتی قابل دسترسی است ،توسعه سریع فن آوری تلفن همراه، ابزارهای موجود برای جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده ها در سال های اخیر به طور قابل توجهی بهبود یافته است. گوشی های هوشمند با برنامه های ساده، انعطاف پذیر و مقرون به  صرفه که برای هر مرحله از جمع آوری، تجزیه و تحلیل و گزارش داده ها مورد استفاده قرار می گیرند.

به طور کلی، سرویس دهی ها استفاده از فناوری های تلفن همراه را پیدا می کنند و یک برنامه جمع آوری داده ها مشکلات را از طریق فرم های کاغذی و ورود اطلاعات دستی حل می کند. برنامه های فن آوری تلفن همراه ساده و آسان برای یادگیری هستند و به دلیل زمان و پول صرفه جویی در کارایی بیشتر، هزینه های راه اندازی اولیه به سرعت برای خود هزینه می کنند.

ما دریافتیم که در آن جا که فن آوری تلفن همراه به کار گرفته می شود، زمان کمتری صرف جمع آوری و وارد کردن داده ها می شود و زمان بیشتری بر کارایی پردازش متمرکز می شود. خطاها به طور قابل توجهی کاهش می یابد و داده های ثروتمند جمع آوری می شوند، از جمله عکس ها، ویدیو ها، مختصات(جی پی اس)، و تایپ اتوماتیک تاریخ و زمان. سطح امنیتی بالا می تواند با احراز هویت کاربر، حفاظت از رمز عبور و پشتیبان گیری خودکار مورد استفاده قرار گیرد. این بدان معنی است که فرمهای بیشتر از دست رفته و داده ها فقط توسط افراد مجاز قابل مشاهده و ویرایش می باشند.

بازاریابی موبایلی یا موبایل مارکتینگ یکی از روش های بازاریابی دیجیتال برای یک کسب و کار، یک محصول، یا یک سرویس تلفن همراه با استفاده از اس ام اس، ام ام اس، وب سایت های تلفن همراه، برنامه های موبایلی و تماس های صوتی است. بیش از میلیون ها کاربر در سراسر دنیا همزمان از تکنولوژی های مختلف موبایلی(در هر ثانیه) استفاده می کنند.

امروزه شاهد استفاده رایج گوشی ها و بازاریابی موبایلی در کل جهان هستیم، همچنین بسیاری از نرم افزارهای کاربردی که به موبایل وابسته هستند (شبکه های اجتماعی مختلف مثل واتس اپ و تلگرام و … ) میانگین تبادل اطلاعات گوشی های هوشمند ۶۴ درصد نسبت به میانگین تبادل دسکتاپ به دسکتاپ برای تجارت الکترونیک بیشتر است.

افرادی زیادی هستند که برای رونق کسب و کار آنلاین خود از طریق تبلیغ شبکه های اجتماعی فعالیت میکنند. افزون بر این ۴۶ درصد خریداران کمتر دنبال گزینه هایی به غیر از موبایل برای ارتباط هستند. استفاده از موبایل زندگی مردم را چه از لحاظ ارتباطی و چه از بعد اجتماعی دگرگون ساخته است، باینها برخی مواردی است که اهمیت موضوع بازاریابی های موبایلی را پر رنگ می کند و نشان می دهد نباید این مطلب را نادیده گرفت. بازاریابی موبایلی شامل استراتژی های مرتبط با تلفن های هوشمند است.

بازاریابی موبایلی

انواع بازاریابی موبایلی

بازاریابی موبایلی مبتنی بر پیامک

انواع بازاریابی موبایل وجود دارد که در این میان می توان به بازاریابی اس ام اسی یا پیامک اشاره کرد. در این استراتژی بازاریابی گوشی مجوز ارسال پیام های متنی در تلفن همراه مشتریان برای ترویج کسب و کار و خدمات و محصولات به عنوان بخشی از استراتژی مدیریت ارتباط با مشتری محسوب می شود.

این نوع بازاریابی یکی از محبوب ترین تکنیک های بازاریابی دیجیتال در این زمینه است که از اوایل سال ۲۰۰۰ به عنوان یک تکنیک بازاریابی رواج پیدا کرد. این شیوه شامل ارسال پیام های متنی خودکار و یا پیام های متنی شخصی به مشتریان ثبت شده یا کاربران مجاز برای دریافت پیام هایی از این دست است. بازاریابی ام ام اس یک استراتژی مشابه اس ام اس است اما شامل نمایش اسلاید به صورت همزمان تصاویر و متن و صوت و ویدیوها می شود.

Mobile marketing

بازاریابی موبایلی مبتنی بر مکان

بازاریابی مبتنی بر مکان یک استراتژی بازاریابی مستقیم است که بر روی میکرو لحظه ها سرمایه گذاری می کند و از موقعیت مکانی تلفن همراه استفاده می کند تا او را از ارائه یک کسب و کار در این نزدیکی مطلع کند.

بازاریابی مبتنی بر اپلیکیشن

ایجاد یک برنامه برای کسب و کار که به بازاریابان اجازه می دهد فضای بیشتر را در گوشی های مشتریان به وجود می آورند و به آنها کمک می کند تا برای مدت کوتاهی هم که شده از این برنامه ها به صورت مداوم و روزانه استفاده کنند.

بازاریابی مبتنی بر جستجوی صوتی

بازاریابی مبتنی بر وب مبتنی بر موبایل ، این استراتژی شامل ایجاد یک وب سایت پاسخگو است و تمرکز بیشتر بر جستجوی تلفن همراه و جستجوهای مبتنی بر صدا است تا رتبه بندی موتورهای جستجو در وب سایت کسب و کار را بهبود بخشد.

جستجوی صوتی در تلفن همراه

بازاریابی مبتنی بر تبلیغات بی سیم

یکی دیگر از شیوه های بازاریابی گوشی همراه شامل توزیع بیسیم تبلیغاتی با بازاریابی محتوا ی تبلیغاتی دیگر به کاربران در یک مکان مشخص می شود. انتقال اطلاعات تبلیغاتی با استفاده از فناوری های مبتنی بر تلفن همراه مانند بلوتوث، وای فای، اینترنت، ان اف سی، جی پی اس و…

بازاریابی مبتنی بر کاربر

تعداد دستگاه های تلفن همراه در جهان در سال های اخیر رشد چند برابری داشته است و اگر می خواهید به یک بازار جهانی دست پیدا کنید لازم است وارد بازاریابی موبایلی شوید. تجارت الکترونیک کمک کرده است تا کسب و کارهای کوچک و بزرگ بیشتر در خدمت مردم در سراسر جهان باشند.

می گویند مصرف کننده پادشاه بازار است و موضوعی است که به یکی از اصطلاحات رایج در بازاریابی موبایل درآمده است. بازاریابی موبایل توسط کاربر کنترل می شود بدین معنا که این کاربر است که بر پذیرش، دیدن، انکار یا جلوگیری از تلاش بازاریابان برای جلب نظر کنترل دارد و اوست که انتخاب می کند.

این که کاربران در حال حاضر بیشتر زمان خود را با گوشی همراه خود می گذرانند نقطه عطف برای بازاریابی موبایلی است. استفاده از موبایل حدود ۷۰ درصد از رسانه های دیجیتال را تشکیل می دهد و همچنان این رقم رو به افزایش است. در برخی کشورهای توسعه یافته به طور متوسط روزانه ۱۰ ساعت از موبایل استفاده می کنند و این به این معنی است که بستر وسیعی جهت برنامه ریزی برای بازاریابی موبایلی برای ۵۰۰ ساعت در هر سال ( سرمایه گذاری مفید) در اختیار شما است، بد نیست بدانید میان افزایش استفاده از موبایل و میکرو موتورها و سرمایه گذاری بین این موارد ارتباط مستقیمی وجود دارد.

چرا باید به بازاریابی موبایل توجه ویژه کنیم؟

تجارت موبایل همچنان یک کار پر رونق است، به خصوص خرده فروشی موبایل پیش بینی می شود در سال ۲۰۲۱ به ۳۳۳ میلیارد دلار برسد. این میزان تراکنش خاص از بازرگانی موبایل، نشان می دهد بازاریابی موبایلی پر رونق است و بستر سرمایه گذاری بالایی دارد و موارد مختلفی از قبیل موارد زیر است که این بازار را همچنان گرم و پر رونق نگه می دارد،

بسیاری از شرکت ها به کاربران خود این اجازه را می دهند که از طریق سیستم عامل گوشی های خود خرید انجام دهند، این امر که پیام متنی موبایل از ایمیل بهتر است نرخ باز کردن اس ام اس ۹۸ درصد است در حالی که این نرخ در ایمیل تنها ۲۰ درصد می باشد. هر ساله بیش از ۸ تریلیون پیام از طریق اس ام اس، واتس آپ و مسنجرهای دیگر ارسال می شود. آیا این بستر برای بازاریابی موبایلی کافی نیست؟

استراتژی های بازاریابی موبایلی مبتنی بر صدا هم وجود دارد که استفاده از تماس ها و دیگر خدمات صوتی مانند پست های صوتی برای توزیع محتوا تبلیغاتی به کاربران است. بازاریابی شبکه های اجتماعی نیز یکی از پرکاربردترین روش های بازاریابی موبایلی میباشد.

بازاریابی دیجیتال مبتنی بر موبایل

به لطف حجم گسترده ای از اطلاعات موجود در بازار امروزه، تجزیه و تحلیل اطلاعات کاربر به طور مداوم بهبود می یابد، بازاریابان موبایل می توانند از داده های کمی و کیفی استفاده کنند تا با ایده های بهتر رفتار مشتری را درک کنند و کمپین های خود را بر اساس آن طراحی نمایند. بازاریابی موبایل یکی از مضامین سختگیرانه و گران قیمت برای بازاریابان موبایل است، اما پیشرفت های مدرنی در فروشگاه های اپ به تسهیل این امر کمک می کند. الگوریتم های جدید ارائه دهندگان فروش تلفن همراه با ابزارهایی کاربردی برای هدف قرار دادن کاربران جدید از طریق جستجو ارگانیک و پرداخت صورت گرفته است.

موفقیت در بازاریابی موبایل

هر شرکت و یا فروشنده معمولی تلفن همراه و یا سازمان بر اساس ترجیحات فردی مشتریان خود برنامه و یا استراتژی بازاریابی موبایلی مخصوص به خود را دارد. در گام اول برای موفقیت در بهینه سازی و بازاریابی موبایلی همانطور که گفته شد شناخت مشتری و درک مخاطب اولویت اول باشد مشخص نمودن کانال ارتباطی و انتقال پیام بازرگانی شما با مشخص نمودن منابع اصلی اطلاعات و اهداف و نقش هر آپشن در فرایند رفع نیاز مخاطب و یا تفریحات مخاطب می تواند شما را به سوی موفقیت پیش ببرد.

این نوع بازاریابی به رشد برنامه های موبایلی و جذب مشتری و بهبود جریان درآمد و حفظ و رضایت مشتری تمرکز دارد. خدمات رسانی به مشتری بخش مهم و کاربردی بازاریابی موبایلی است. زمانی که رابطه شما با مشتری بهتر باشد. بازاریابان موبایل در صورتی که بر حفظ مشتری تمرکز کنند و می توانند درآمد را با جذب کانال های دیگر افزایش دهند، تبلیغات پرداخت شده یک امکان ویژه برای شروع است.

بازاریابی موبایلی چیست و چگونه می‌توان یک استراتژی مناسب آن طراحی کرد؟

بازاریابی موبایلی یکی از انواع استراتژی بازاریابی دیجیتال است که مخاطبانِ مرتبط با اقسام موبایل (تلفن همراه هوشمند، تبلت و…) را هدف قرار می‌دهد. طراحی وب‌سایت‌های سازگار با موبایل، ارسال ایمیل، SMS و MMS و استفاده از شبکه‌های اجتماعی و اپلیکیشن‌های موبایلی از انواع شیوه‌های مورداستفاده برای بازاریابی موبایلی هستند. 

اهمیت بازاریابی موبایلی در کسب‌وکار

گستردگی کاربرد موبایل در تمام دنیا سبب شده بسیاری از کارهایی که افراد در گذشته با کامپیوترهای شخصی خود انجام می‌دادند، همگی با استفاده از موبایل به‌راحتی انجام‌پذیر باشند: از چک کردن ایمیل گرفته تا بازدید وبسایت‌ها و… . براساس آخرین آمارها اکثر کاربران اینترنت، صاحب تلفن همراه هوشمند هم هستند و روزانه وقت زیادی را با رسانه‌های دیجیتال سپری می‌کنند. پس باتوجه‌به فراگیری موبایل و جایگاهی که در زندگی روزمره‌ی مردم برای خود باز کرده است، فرصت مغتنمی است که از آن در راستای توسعه‌ی فعالیت‌های بازاریابی هم استفاده شود.

چطور می‌توان استراتژی بازاریابی موبایلی ایجاد کرد؟

استراتژی بازاریابی موبایلی

هر برند یا سازمانی در مسیر تلاش‌های بازاریابیِ خود درصدد است استراتژی بازاریابی منحصربه‌فردی را باتوجه‌به ویژگی‌های صنعت و مخاطب هدف، برای خود ایجاد و دنبال کند. دو ویژگی «سفارشی بودن» و «شخصی بودنِ» تکنولوژی موبایل، استراتژی بازاریابی موبایلی را نیز تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. مراحل ایجاد استراتژی بازاریابی موبایلی را می‌توان به‌صورت زیر برشمرد.

گام ۱: ایجاد پایگاه اطلاعات مشتریان

مرحله‌ی اول در طراحی هر استراتژی بازاریابی، شناخت مخاطب است. در یک پایگاه اطلاعات با عنوان «مشتریان»، می‌توان تمامی اطلاعات عمومیِ مربوط به شغل، سلیقه، مکان، محتوای ترجیحی و سایر اطلاعات شخصی مشتریان را ذخیره کرد. فایده‌ی این کار این است که درنهایت تصویر واضحی از مخاطب هدف در اختیار خواهیم داشت که می‌توان در طراحی پیام‌های بازاریابی از آن کمک گرفت.

به‌علاوه خوب است اطلاعات تخصصی‌تری درمورد عادت‌های مشتریان در استفاده‌ از موبایل در اختیار داشته باشیم: مثلا آیا برای بازدید وبسایت‌ها از اینترنت موبایل استفاده می کنند؟ آیا می‌توانند با موبایل‌شان به‌راحتی سفارش خرید بدهند؟ آیا ایمیل‌های خود را با استفاده از موبایل چک می‌کنند؟ و اطلاعات ریزتری نظیر اینکه چنددرصد مشتریان برای پیداکردن اطلاعات مربوط به فروش کالاها از موبایل استفاده می‌کنند؟ به‌علاوه برای شناخت بهترِ بازار هدف، می‌توان از اطلاعات گوگل درمورد ترافیک وبسایت و اینکه چه تعداد از بازدیدها مربوط به بازدیدهای موبایل است هم استفاده کرد.

در ادامه برای تکمیل اطلاعات مربوط به مشتریان، می‌توان از تست A-B استفاده کرد. در این روش دو کمپین بازاریابی را با هم مقایسه می‌کنند: مثلا می‌توان بررسی کرد آیا ایمیل‌هایی که در آخر هفته برای مشتریان فرستاده می‌شود، بازدیدکننده‌ی بیشتری دارد یا در روزهای عادی هفته؟ در صبح‌ها یا بعدازظهرها؟ یا کدام عنوان یا موضوع ایمیل، کلیک خورِ بیشتری دارد؟

گام ۲: اهداف خود را مشخص کنید

کلید تعریف هر استراتژیِ مؤثری، تصمیم گیری درخصوص اهداف و چشم‌انداز موفقیت است. پس برای اینکه بتوان نقشه‌ی مشخصی از بازاریابی موبایلی طراحی کرد، باید درخصوص اهداف با ذی‌نفعان مجموعه یا سازمان گفت‌وگو کرد. پرسش‌های نظیر آنچه در ادامه آمده است، ممکن است در تعیین اهداف مؤثر باشد:

تاکنون چه اقداماتی برای هدف قراردادن مخاطب از طریق موبایل انجام شده است؟ اگر در زمینه‌ی بازاریابی موبایلی تلاشی صورت گرفته، جزئیات انجام آن به چه صورت بوده است؟ نقاط قوت و ضعف ما در این زمینه چه بوده و چه نکاتی تاکنون از نظر دور مانده است؟ هدف اصلی سازمان از به‌کارگیری این استراتژیِ بازاریابی چیست و چه انتظاراتی از به‌کارگیری این روش در بازاریابی وجود دارد؟ مخاطبانِ کلیدی در بازاریابی موبایلی چه کسانی هستند؟ عادات مشتریان، به‌ویژه مشتریان ثابت، در استفاده از موبایل چگونه است؟ چه نقاط اشتراک و تفاوتی در استفاده از موبایل میان آنها وجود دارد؟

یکی دیگر از نکاتی که باید مدنظر داشت، این است که چگونه می‌توان کانال‌های بازاریابیِ مورداستفاده تاکنون را در بازاریابی موبایلی نیز به کار گرفت.

گام ۳: شاخص کلیدی عملکرد (KPI) را تعیین کنید

تعیین شاخص عملکرد بازاریابی موبایلی

مانند سایر برنامه‌های بازاریابی، بازاریابی موبایلی نیز نیازمند آزمون و بهینه‌سازی است. برای این منظور از شاخص KPI استفاده می‌کنند که بیانگر میزان عملکرد موفق بازاریابی است. عوامل زیر قادرند عملکرد بازاریابی موبایلی را تحت‌تأثیر قرار دهند:

میزان درگیرشدن مخاطب: برای آنکه مشتری بتواند به‌سهولت به اطلاعات موردنیاز خود دست پیدا کند، باید محتوای سازگار با موبایل ایجاد کرد. به‌عبارتی باید سئوی وبسایت، مناسب برای دستگاه‌های موبایل باشد.

تصاحب: اطمینان حاصل کنید که محتوای ایمیل‌های ارسالی بدون نقص باشد. دکمه‌های درنظر گرفته‌شده در متنِ ایمیل‌ها باید در قسمت‌های بالاییِ پیام قرار بگیرند و به‌اندازه‌ی‌کافی بزرگ باشند تا بتوان به‌آسانی رویشان کلیک کرد. هرکسی با موبایل کار می‌کند، باید بتواند فرم‌های ارائه‌شده را به‌راحتی تکمیل کند.

خدمات مشتری: خدمات مشتری، فرصت فوق‌العاده‌ای برای بازاریابی فراهم می‌کند، به‌ویژه در شبکه‌های اجتماعی. اجازه دهید مشتریان‌تان به‌آسانی و به هر صورتی که مایل‌اند، به شما دسترسی داشته باشند، مثلا با کلیک بر دکمه‌ای در گوشی هوشمندشان.

برای تعیین شاخص عملکرد در بازاریابی موبایلی به این پرسش‌ها پاسخ دهید: آیا به‌دنبال افزایش پیام‌رسانی و ارتباط با مخاطب از طریق ایمیل هستیم؟ آیا می‌خواهیم ترافیک صفحات فروش وبسایت را افزایش دهیم؟ ایجاد گزینه‌های حرفه‌ای‌تر چقدر اهمیت دارد؟ آیا برای بهبود فروش برند، لازم است ترافیک صفحه‌ی خاصی در وبسایت افزایش پیدا کند؟

گام ۴: اندازه‌گیری میزان بازدید کاربران موبایل

میزان بازدید کاربران موبایل از وبسایت را می‌توان با کمک تحلیلگرهای گوگل اندازه گرفت. اطلاعاتی که تحلیلگر گوگل فراهم می‌کند، درواقع روشن می‌کند که محتوای سایت تا چه اندازه توانسته است برای مخاطبان موبایل جذاب باشد. اطلاعات مربوط به انتقال موبایل، مشخص می‌کند که آیا کلید‌های صفحه‌ی سایت نیازمند بهینه‌سازی برای موتورهای جست‌وجوی موبایل هستند یا خیر.

با اضافه‌‌کردن ابزار Category در قسمت داشبورد وبسایت، می‌توان کمیت و کیفیت ترافیک بازدید کاربران موبایل را برای هر صفحه از سایت مشخص کرد. جدولی که در قسمت داشبورد وجود دارد، شامل اندازه‌گیری‌های مربوط به بازدیدکنندگان صفحات و همچنین نرخ دفع کاربر است. با کلیک روی قسمت Secondory Dimension در بالای اولین ستون و انتخاب Device Category از زیر منوی Users می‌توان ابزار Category را اضافه کرد. به‌این‌ترتیب، اندازه‌گیری مربوط به صفحات پربازدید، در جدولی نشان داده خواهد شد.

وبسایت سازگار با موبایل

وب سایت دوستدار موبایل - بازاریابی موبایلی

در بازاریابی موبایلی، طراحی وبسایتِ همخوان با ویژگی‌های موبایل، اهمیت فراوانی دارد. براساس آمارها ۶۴درصد کاربرانی که از موبایل برای بازدید سایت‌ها استفاده می‌کنند، درصورتی‌که صفحات در حدود ۱۰ ثانیه بارگذاری نشوند، سایت را ترک می کنند. ۳۵درصدِ کاربران درصورتی‌که نتوانند به‌خوبی از اطلاعات موجود در سایت استفاده کنند، بازدیدشان منجر به خرید نمی‌شود. اما ویژگی‌‌های وبسایت دوستدار موبایل چیست؟ مهم‌ترین ویژگی‌های چنین وبسایت‌هایی متناسب‌بودن محتوای سایت با صفحه‌نمایش موبایل، قدرت سریع بارگذاری اطلاعات و بالاخره مواجه‌نشدن کاربران با پیغام خطاست. در گوگل، ابزارهایی برای بهینه‌سازی سایت متناسب با موبایل وجود دارد. در فضای رقابتیِ بازاریابی موبایلی، اینکه سایت یک برند به‌سادگی برای کاربران موبایل در دسترس و قابل‌استفاده باشد، بسیار اهمیت دارد.

بازاریابی موبایلی از طریق ایمیل

بررسی‌ها نشان داده است ۵۷درصدِ افراد، ایمیل‌های خود را از طریق موبایل چک می‌کنند و ۶۹درصد از همین کاربران، درصورتی‌که محتوای ایمیل با صفحات موبایل‌شان متناسب نباشد، آن را پاک می‌کنند. بنابر‌این واضح است که طراحی ایمیلِ متناسب با صفحه‌نمایش موبایل، جذابیت بیشتری برای مخاطب دارد. غالبا بازاریابان از طراحی پاسخگو (ریسپانسیو) استفاده می‌کنند: این استراتژی محتوای صفحات وب را به‌طور خودکار متناسب با صفحه نمایش موبایل بهینه می‌کند. اما نکته‌ی مهم دیگر در طراحی ایمیل‌ها استفاده از CTA یا فراخوان مخاطب (Call to Action) است. به‌طور خلاصه، CTA ممکن است نوعی دکمه، تصویر و … باشد که از طریق آن از مخاطب می‌خواهند کار خاصی بکند و به‌عبارتی، بیشتر با برند سروکله بزند. در استفاده از CTAهای مناسب برای موبایل، باید ملاحظاتی را در نظر گرفت، ازجمله بهتر است CTAها در قسمت‌های بالایی پیام قرار بگیرند (هرچه بالاتر بهتر). دکمه‌ها حداقل باید دارای ابعاد ۴۴ در ۴۴ پیکسل باشند تا کاربر بتواند به‌راحتی لمس‌شان کند. ایمیل‌های ارسالی باید به‌آسانی در صندوق ورودی موبایل به نمایش دربیایند و از نظر فیلد، حداکثر ۲۳ کاراکتر و از نظر موضوع، با ۳۸ کاراکتر تنظیم شده باشند.

در آخر، صفحات هدف را در سایت فراموش نکنید. حتی اگر ایمیل‌های ارسالی برای موبایل طراحی شده باشند و درعین‌حال صفحات وبسایت برای موبایل بهینه نشده باشند، بازدیدکننده خسته می‌شود و وبسایت را ترک می‌کند. در بازاریابی موبایلی، صفحه‌ی هدفِ منحصربه‌فرد را از طریق ایمیل می‌سازند و مخاطبان از طریق لینک‌های موجود در ایمیل به صفحه‌ی خاصی هدایت می‌شوند. به‌این‌ترتیب می‌توان به برآوردی از بازدیدهای موفق موبایلی هم دست یافت. در طراحی صفحاتِ هدف، به خاطر داشته باشید: چون مخاطبان از انگشت خود به‌جای موس استفاده می‌کنند، پس دکمه‌های موجود در صفحه را باید بتوان به‌آسانی لمس کرد. هرچه فیلدها کمتر باشند، بهتر است. صفحات باید به‌صورت عمودی بهتر دیده شوند تا به‌صورت افقی.

استفاده از SMS و MMS در بازاریابی موبایلی

SMS و MMS از کانال‌های بسیار قدرتمند در بازاریابی موبایلی هستند که پیام‌های تبلیغاتی را مستقیما در اختیار کاربران موبایل قرار می‌‌دهند. در مقایسه با ایمیل، افراد در مدت زمان بسیار کمتری این‌گونه پیام‌ها را دریافت می‌کنند. همچنین بررسی‌ها نشان داده پیغام متنیِ ارسال‌شده از طریق SMS یا پیام کوتاه، ۸ برابر بیشتر در جذب توجه مخاطب اثر دارد. در آمریکا ۵۰درصدِ مشتریان، خریدهای خود را براساس SMSهای دریافتی‌شان انجام می‌دهند. ارسال SMS نوعی بازاریابی مستقیم است که در آن، ارتباط بی‌واسطه از طریق موبایل با مخاطب برقرار می‌شود؛ ازاین‌رو باید ملاحظاتی را در اجرای آن در نظر گرفت: بهتر است پیام‌های متنی کمتر از ۱۶۰ کاراکتر تنظیم شوند، جملات واضح و شفاف باشند و در آن‌ها از اختصارِ بیجا استفاده نشود. متن پیام محترمانه باشد و فرستنده‌ی پیام برای مخاطب، مشخص باشد. در اینجا نیز CTA یا همان فراخوان مخاطب باید با مهارت خاصی در متن پیام تنظیم شود.

MMS یا پیام‌های چند رسانه ای راه دیگری برای برقراری ارتباط مستقیم با مخاطبان موبایل است. محتوای پیام‌های MMS ممکن است متن، عکس، ویدئو، صوت، GIF و… باشد. تنوع و گستره‌ی وسیع امکانات در MMS، باعث می‌شود بتوان پیام‌هایی اختصاصی برای برند ایجاد کرد. این پیام‌های اختصاصی سبب می‌شود پیام چند رسانه ای، نسبت‌به سایر کمپین‌های بازاریابی، در جایگاه برتری قرار بگیرد. پیام‌های ارسالی در این روش، ذهن مخاطب را بیشتر درگیر می‌کند و کارایی آن ۲۰درصد بیشتر از SMS است. محتوای پیام‌ها در این روش، هشت برابر بیشتر در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته می‌شود.

به‌دلیل قدرت رسانه‌ایِ بیشترِ MMS نسبت‌به پیام‌های ساده‌ی متنی در SMS، باید پیام‌های ایجادشده در آن از ویژگی بصری و گیرایی بالایی برخوردار باشند و بتوان آنها را به‌آسانی از طریق دکمه های رسانه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشت. در استفاده از SMS و MMS باید ملاحظات امنیتی درخصوص حفظ اطلاعات شخصی افراد رعایت شود.

استفاده از اپلیکیشن‌های موبایل

استفاده از اپلیکیشن‌ها در بازاریابی موبایلی

اپلیکیشن‌های موبایل ابزارهای بسیار پرکاربردی هستند که می‌توانند دامنه‌‌ی زیادی از اهداف کسب‌وکار را پوشش دهند: از گسترشِ تولید و جذب مشتری گرفته تا تجارت الکترونیک. برای اینکه اپلیکیشن، عملکرد موفقی در بازاریابی داشته باشد، مراحل گوناگونِ آن باید با نظارت دقیق صورت بگیرد: از طراحی و اجرا تا توسعه. دغدغه‌ی اصلی درمورد اپلیکیشن‌ها این است که چطور می‌توان فراگیری استفاده از آن را افزایش داد؟ برخی موارد که باید در استفاده از این کانال بازاریابی در نظر گرفت، از این قرارند: ارائه‌ی اَشکال مختلف از یک اپلیکیشن، ایجاد تنوع در محتوا که با انواع اطلاعات تماس کاربران سازگار باشد، پایش و بررسی میزان جذب مخاطب و میزان وفاداری مشتریان، و درکنار این موارد، برطرف‌کردنِ به‌موقع نواقص و ایجاد تغییرات بهنگام. با استفاده از دو نوع شیوه‌ی پیام رسانی در اپلیکیشن‌ها می‌توان با مشتری ارتباط برقرار کرد: پوش نوتیفیکیشن یا پوشه (Push Notification) و نوتیفیکیشن‌های درون برنامه‌ای (In App Notification) که هریک را می‌توان به عنوان کانالی برای بازاریابی در نظر گرفت.

پوش نوتیفیکیشن (Push Notification)

درواقع پیام‌ها و اعلان‌هایی هستند که از طریق اپلیکیشن به کاربر ارسال می‌شود. پیام‌ها در صفحه نمایش موبایل برای کاربر قابل مشاهده است و نیازی به حضور در محیط اپلیکیشن یا حتی بازبودنِ آن نیست. برای اینکه کاربر، این دسته از نوتیفیکیشن‌ها را دریافت کند، تنها باید اپلیکیشن را دانلود کند و سپس موافقت خود را برای دریافت آن اعلام کند. خوشبختانه در اکثر موارد، کاربرانِ موبایل موافق دریافت پوش هستند. یادآورها، پیام‌‌های به‌روزرسانی، و فراخوان برای اتفاق یا هدفی خاص، از اقسام پوش نوتیفیکیشن‌ها هستند. همچنین برای ارسال پیام‌های شخصی نیز از این کانال استفاده می‌شود، مثل تبریک روز تولد و … که برمبنای اطلاعات شخصی کاربر تنظیم می‌شوند.

نوتیفیکیشن‌های درون برنامه‌ای (In App Notification)

در نوتیفیکیشن‌های درون برنامه‌ای، با استفاده از پیام‌ها و قالب‌های موجود در اپلیکیشن، توجه کاربر را به عمل خاصی جلب و فرصتی برای درگیری مخاطب فراهم می‌کنند. این نوع پیام‌ها نسبت‌به SMS و پوش، فرصت ارسال پیام‌های خلاقانه‌تری را فراهم می‌کنند. دلیل آن هم، دسترسی مخاطب به اپلیکیشن و نبود محدودیت در فضا و حجم پیام است. برای بهره‌مندی بیشتر از مزایای این دسته از نوتیفیکیشن‌ها می‌توان: شکل‌های جدید اپلیکیشن را برای کاربران معرفی کرد، پیام‌هایی برای مخاطبان فرستاد که توجه‌شان را به محتوای خاصی جلب کند، و بالاخره بررسی کرد که توجه کاربران چقدر به فراخوان‌ها جلب شده است.

هر دو نوع نوتیفیکیشن‌ها راه‌های قدرتمندی برای دسترسی به مخاطب هستند، چون کاربران با دانلود و استفاده از اپلیکیشن، برای درگیری و توجه به برند، زمان بیشتری صرف می‌کنند.

از تمامی ابزارها در کنار هم استفاده کنید

استراتژی بازاریابی موبایلی، تلاشی یک‌سویه نیست، بلکه مجموعه‌ای است که تمام کمپین‌های بلندمدت و کوتاه‌مدتِ بازاریابی را برای بهترشدن به کار می‌گیرد. برای دسترسی به مخاطبان از هر طبقه و با هر سلیقه، تمامی کانال‌ها را باید نوعی فرصت‌ دانست: از توجه به سئوی سایت و محتوای مناسب گرفته تا ایمیل و بازاریابی در رسانه‌های اجتماعی. بهینه سازی وبسایت و متناسب‌کردن ایمیل‌های ارسالی با دستگاه‌های موبایل، استفاده از مزیت ارسال SMS و MMS و ایجاد اپلیکیشن مختص برند که بتواند توجه بیشتری در مخاطب ایجاد کند، خود، پروژه‌ی بزرگی است. درقدم اول و برای شروع، اطلاعات مربوط به مشتریان را به‌روز نگه دارید تا بدانید مخاطب در کجا و چه زمانی در حال استفاده از موبایل است. تکنولوژی موبایل، دنیای گسترده‌ای است و مُدی کوتاه مدت نیست. همچنین، هر روز تنوع استفاده از آن بیشتر می‌شود. بهینه‌سازی استراتژی بازاریابی برای موبایل، نیازی ضروری برای هر برند و مجموعه‌ای است که می‌خواهد در عرصه‌ی رقابتِ کسب‌وکار حرف اول را بزند.

  1. تکامل جمع آوری داده ها
  2. چرا از مجموعه داده های تلفن همراه استفاده می کنید؟
  3. مجموعه داده تلفن همراه کجاست؟
  4. راه های زیادی برای جمع آوری داده ها باتلفن همراه وجود دارد
  5. چگونه و چرا ممکن است تلفن های همراه در تلاش های جمع آوری داده ها در مقیاس بزرگ مفید باشد و چه مزایای تطبیقی ممکن است در استفاده از آنها در مقایسه با سایر گزینه ها باشد؟
  6. چگونه و چرا ممکن است تلفن های همراه در تلاش های جمع آوری داده ها در مقیاس بزرگ مفید باشد و چه مزایای تطبیقی ممکن است در استفاده از آنها در مقایسه با سایر گزینه ها باشد؟ادامه
  7. مسائل و چالش های استفاده از موبایل
  8. جمع آوری داده ها در تنظیمات تحقیق کلوین اوناکا * مرکز بین المللی فیزیولوژی و اکولوژی حشرات، گروه بهداشت بومی کنیا، نایروبی
  9. تاریخچه استفاده ازداده ها در پزشکی
  10. قرن بیست و یکم: جمع آوری اطلاعات الکترونیکی موبایل
  11. تکنولوژی موبایل، راهی برای تغییر تجربه مشتری
  12. ۴اصل دگرگون شونده موبایل
  13. مزایا و معایب توسعه اپلیکیشن موبایل برای کسب‌ و‌ کار
  14. مزایا ی توسعه اپلیکیشن موبایل برای کسب‌ و‌ کار- برطرف کردن مشکلات کسب‌ و‌ کار یا بهینه‌سازی آن
  15. مزایای توسعه اپلیکیشن موبایل برای کسب‌ و‌ کار-علاقه‌مند بودن کاربران به استفاده از اپلیکیشن‌
  16. مزایای توسعه اپلیکیشن موبایل برای کسب‌ و‌ کار-داشتن ایده‌ی جالب برای استفاده مشتری‌ها از اپلیکیشن
  17. مزایای توسعه اپلیکیشن موبایل برای کسب‌ و‌ کار -خلاق و مبتکر نشان دادن شما
  18. مزایای توسعه اپلیکیشن موبایل برای کسب‌ و‌ کار- پیروز شدن در رقابت با شرکت‌های دیگر
  19. مزایا ی توسعه اپلیکیشن موبایل برای کسب‌ و‌ کار -استفاده از ایده‌ی دیگران و توسعه آن
  20. معایب توسعه اپلیکیشن موبایل برای کسب‌ و‌ کار- سخت و زمان‌بر بودن به‌روزرسانی اپلیکیشن‌
  21. معایب توسعه اپلیکیشن موبایل برای کسب‌ و‌ کار-‌داشتن انتظار بیش‌ازاندازه از یک اپلیکیشن
  22. معایب توسعه اپلیکیشن موبایل برای کسب‌ و‌ کار-نداشتن منابع کافی برای حمایت از اپلیکیشن
  23. ۸ راه برای ایجاد و استفاده از اپلیکیشن‌های داده‌محور جدید
  24. تاریخچه بکارگیری نرم افزارها توسط کسب و کار
  25. فقط توصیف نکنید، پیش‌بینی و تجویز هم داشته باشید
  26. نقش اپلیکیشن ها در تصمیم گیری مشتریان
  27. در مورد هر چیز مثل «بیلی بین» (مدیریت تحلیل کسب‌وکار) فکر کنید
  28. ایجاد حلقه های یادگیری درگوگل
  29. داده مهم نیست، بر راه حل‌ها متمرکز شوید
  30. استراتژی افقی: حل مشکلات تازه به شیوه‌های تازه-شرکتCAPTORA
  31. راه‌حل‌های مصرف‌کننده نیز به کمک داده اداره می‌شود-استفاده ازUBER
  32. خلاصه ای از طرح استفاده از موبایل به جای انواع کارت های شناسایی و اعتباری الکترونیکی توسطAFC
  33. ضریب نفوذ موبایل در زندگی عموم مردم در کشور های مختلف
  34. سابقه تکنولوژی های فعلی در زمینه Mobil Payment:
  35. MCRچیست ؟
  36. تعدادی از کاربردهای این طرح(مثال: Gate ورودی مترو)
  37. تعدادی از کاربردهای این طرح(مثال:POS های بانکی ترمینال های فروشگاهی):
  38. توییتر به گوشی شما سرک می‌کشد – جمع‌آوری داده‌ها با آپدیت app graph
  39. اپلیکیشن ها درنقش جاسوس همه کاره
  40. Mobile Payment وتاثیر آن در متروی تهران از منظر کاهش هزینه
  41. استفاده از WFS جهت استاندارد سازی عملیات جمع آوری داده ها توسط Mobile GIS – بخش ۱
  42. GISهمراهMobile GIS))
  43. اجزای سیستم های اطلاعات مکانی همراه
  44. اجزای سیستم های اطلاعات مکانی همراه-موقعیت
  45. اجزای سیستم های اطلاعات مکانی همراه- اطلاعات
  46. اجزای سیستم های اطلاعات مکانی همراه
  47. (اسکادا)چیست و چه کاربردی دارد. SCADA
  48. فیس‌بوک: فقط ما نبودیم که داده‌های شما را جمع آوری می کردیم
  49. گوگل آنالیتیکس چگونه به جمع‌آوری داده‌ها می‌پردازد؟
  50. تجزیه‌ی ساختار یک hit
  51. هیت انواع مختلفی دارد و سه گونه‌ی بسیار رایج
  52. کاربرد هیت «تراکنش» یا «transaction»)
  53. کاربرد «هیت اجتماعی» ((Social Hit)
  54. هوش تجاری و تحلیل داده ها در EXCEL 2013
  55. تأثیر داده ها و تکنولوژی بر بازاریابی کسب و کار شما در ۲۰۱۷
  56. اتحاد بازاریابان B2B و B2C بوسیله استراتژی های تحلیلی
  57. همکاری مدیران ارشد بازاریابی و اطلاعاتی
  58. تجزیه و تحلیل داده‌ها با موبایل در Power BI
  59. برنامه‌های موبایل، قابلیت‌های Power BI را گسترش می‌دهند
  60. استقرار برنامه‌های کاربردی BI موبایل در مایکروسافت
  61. اشتراک‌گذاری داده‌ها در برنامه‌های تلفن همراه Power BI
  62. دسترسی به محل داده‌ها
  63. استفاده از دستگاه تلفن همراه برای اسکن کدهای Power BI QR
  64. تعامل شکوه‌مندانه کلان‌داده‌ها و اینترنت اشیا
  65. نمونه‌های ملموسی از تعامل داده‌های حجیم و اینترنت اشیا
  66. «UPS» استفاده از تجزیه و تحلیل‌های ترافیکی درباره کلان‌داده‌ها و داده‌های حسگر
  67. بارسلونا-اسپانیا،میزبان هرساله برنامه تکنولوژیکی مجمع جهانی تلفن های هوشمند
  68. Virgin Atlantic –استفاده از اینترنت اشیابرای هواپیماها و دستگاههای باربری
  69. John Deere-. سیستم مزرعه‌داری متصل به اینترنت
  70. «TempuTech» ذخیره‌سازی بهینه غلات و خطرات بالقوه در سیستم‌ها همچون سیلوها
  71. دستبند جادویی Disney World
  72. فروشگاه زنجیره‌ای Alex & Ani
  73. King’s Hawaiian-راه‌اندازی دستگاه‌های متصل به اینترنت در کارخانه‌های تولید نان
  74. – BC Hydroتبدیل کنتورهای برق به کنتورهای هوشمند
  75. آینده اینترنت اشیا
  76. تکنولوژی‌های دیجیتال استراتژی نوآوری را متحول می‌کند
  77. چالش پاک شدن مرزهای بین صنایع
  78. چگونه از داده و نرم‌افزار استفاده می‌کنیم؟
  79. چگونه به قابلیت‌هایی که نیاز داریم دسترسی پیدا کنیم؟
  80. اگر به اندازه کافی سریع حرکت نکنیم، چه ریسک‌هایی در انتظار ما است؟
  81. رهبران بازار چه می‌کنند؟
  82. تکنولوژی‌های موبایل، راه تغییر آینده صنایع
  83. دستِ یاریِ تکنولوژی: بررسی نقش فناوری­های نوین مخابراتی و اطلاعاتی در زلزله اخیر هائیتی
  84. برقراری ارتباط ونقش موبایل در بحران هائیتی
  85. بازاریابی داده محور و نقش آن در کسب و کار Data- Driven Marketing – تدوین استراتژی بازاریابی داده محور
  86. تحلیل داده ها به منظور درک وضعیت مشتریان
  87. موبایل در خدمت ارتباط بخش عمومی و مردم
  88. استراتژی دیجیتالی پیامک
  89. نقش تحلیل داده در بازاریابی
  90. وان پلاس بدون اطلاع کاربران اطلاعات آنها را جمع آوری می‌ کند
  91. چه داده هایی برای سرورهای OnePlus ارســال می شون
  92. پروژه پژوهشی :بررسی نقش تلفن همراه و تاثیرات آن بر وضعیت فرهنگی و ارتباطی دانشجویان-مقدمه
  93. پروژه پژوهشی :بررسی نقش تلفن همراه و تاثیرات آن بر وضعیت فرهنگی و ارتباطی دانشجویان-بیان مسئله
  94. پروژه پژوهشی :بررسی نقش تلفن همراه و تاثیرات آن بر وضعیت فرهنگی و ارتباطی دانشجویان-بیان مسئله(ادامه)
  95. پروژه پژوهشی :بررسی نقش تلفن همراه و تاثیرات آن بر وضعیت فرهنگی و ارتباطی دانشجویان-اهمیت وضرورت

 

دانلود و خرید۴۸۰۰۰تومان

 

 

جهت خرید مقاله کلیک کنید

آخرین مطالب

درباره ما

سایت پژوهش کارا در راستای ارائه خدمات علمی و مشاوره ای و با رویکرد مشارکت جویانه ایجاد شده است و هدف آن خدمات متناسب با نیاز سروران گرامی اعم از ؛ دانشجویان ، استادان راهنما ، فعالان کسب و کارهای بزرگ ،متوسط و کوچک می باشد.

آمار

ارتباط با ما

آدرس : تبریز – شهرک شهید یاغچیان

تلفن : 09144067323 – 09142183819

ایمیل : gaffarim3@yahoo.com

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

۷ روز هفته، ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
جهت خرید مقاله کلیک کنید