جهت خرید مقاله کلیک کنید

پاورپوینت ایمیل مارکتینگ ابزاری قدرتمندبرای دسترسی وسیع به مخاطبن بیشتر در دستان مدیران امروز

 

  ایمیل مارکتینگ ابزاری قدرتمندبرای دسترسی وسیع به مخاطبن بیشتر در دستان مدیران امروز

 

دراین  فایل مطالب ارزشمند در زمینه ایمیل مارکتینگ از دیگاه های صاحب نظر بازاریابی با ۱۱۸ اسلاید ویژه ارائه می گرددو می تواندبرای مدیران کلیه کسب و کارها و سازمان های تولیدی و خدماتی ،همچنین دانشجویان کلیه رشته ها و کارمندان محترم در کلیه صنوف و کلیه عزیزانی که بازاریابی مخاطبان را ارزشمند می دانند ؛قرار گیرد.

 محورهای اصلی

. چهار روش ارسال ایمیل

  چرا از ایمیل مارکتینگ استفاده کنیم؟ شبکه های اجتماعی بهتر نیستند؟

    مراحل یک سیستم ایمیل مارکتینگ

    اصطلاحات ضروری در ایمیل مارکتینگ

    اشتباهات من در ایمیل مارکتینگ

     روش های جمع آوری ایمیل افراد هدف

    افزونه هایی که برای جمع آوری لیست ایمیل مورد نیاز است

    اسپم مارکتینگ هوشمندانه آری یا نه؟

    چگونه ایمیل انبوه یا اتوماتیک ارسال کنیم؟

    مزایای استفاده از ایمیل مارکتینگ های بزرگ

    کلک نزنید

    چی بفرستیم؟

    چه عنوانی مناسبت است؟

    ویژگی فرستند

    این نکات را رعایت کنید

    ویژگی های پوسته و ظاهر ایمیل

    سربرگ یا هدر

    فوتر یا پانوشت

    متن محتوا

    ایمیل های مناسبتی بفرستیم؟

    میزان ارسال؟

    قیف فروش

    صفحات فرود چیست؟ چند نوع است

    نمونه صفحات فرود دیجی کالا

    آموزش کامل نرخ تبدیل یا CRO

    چرا ایمیل های ما اسپم می شود؟

    سه معیار اصلی برای انباکس یا اسپم شدن ایمیل

    نکات قابل توجه

    توصیه ها

 جایگاه ایمیل و ایمیل مارکتینگ.

انواع ایمیل های مناسب بازاریابی + مثال های واقعی و کاربردی

عوامل کلیدی موفقیت در بازاریابی ایمیلی

استراتژی های تبلیغاتی موثر

روش های جلوگیری از اسپم شدن ایمیل ها

تفاوت ایمیل مارکتینگ در B2B , B2C

آیا ایمیل مارکتینگ مرده است؟

معرفی سرویس های ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ در دنیای استارتاپ ها

آیا ایمیل مارکتینگ برای تمام کسب‌وکارها لازم است یا نه؟

لحن و نحوه نوشتار باید به چه شکل باشد و آیا استانداردی برای این موضوع وجود دارد یا خیر؟

آیا می‌توان با ایمیل مارکتینگ در سازمان ارزش آفرینی کرد؟

و در نهایت چطور باید این کمپین‌ها را ارزیابی کرد؟

در این وبینار در مورد:

معرفی انواع ایمیل‌ها

 انواع پنل‌های ایمیلی

کاربرد ایمیل مارکتینگ در انواع کسب و کارها

شناخت مخاطب و ارسال ایمیل به انواع مخاطبان

تست در کمپین‌های ایمیل مارکتینگ

نحوه آنالیز داده‌های ایمیلی

بازاریابی ایمیلی یکی از روشهای بازاریابی اینترنتی می باشد که بازدهی بسیار بالایی دارد، اگر کسب و کار اینترنتی دارید و یا می خواهید یک کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنید، بدون داشتن یک سیستم ایمیل مارکتینگ هرگز نمی توانید نتایج فوق العاده بدست آورید.

اگر صاحب یک کسب و کار اینترنتی هستید و هنوز سیستم ایمیل مارکتینگ ندارید باید این موضوع را بدانید که هر روز افراد بسیار زیادی را که به کسب و کار شما علاقه مند هستند را از دست می دهید و همین موضوع باعث می شود تا شما مجبور باشید به طور پیوسته هزینه های زیادی را برای تبلیغات و زنده نگه داشتن کسب و کار خودتان هزینه کنید. با داشتن یک سیستم ایمیل مارکتینگ و اجرای کمپین های منظم به راحتی می توانید بعد از مدتی بدون هزینه های اضافی فروش های مستمر و پیوسته را تجربه کنید.

ایمیل مارکتینگ واقعی چیست؟

اصول ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ فوق حرفه ای

ابزارهای ایمیل مارکتینگ

ده ابزار حرفه ای و رایگان

مخاطبین

۱) کسانی که به دنبال یادگیری یک مهارت کاری در زمینه دیجیتال مارکتینگ هستند

۲) مدیرانی که کسب و کار خود را تازه راه اندازی کرده اند

۳) کارشناسان بازاریابی شرکتها و سازمانها

۴) مدیران استارت آپی که در تلاش برای رشد سریع کسب و کار خود هستند

۵) کارافرینانی که به دنبال اجرای مفاهیم بازاریابی هستند

۶)سئو کارانی که میخواهند حرفه ای تر عمل کنند

و تمام وبمسترانی که به دنبال رشد سایت و کسب و کار خود هستند

این دوره برای چه کسانی مناسب نیست؟

۱) دوستانی که سایت ندارند یا سایت دارند ولی نمی‌توانند هیچ تغییری در سایت ایجاد کنند

۲) افرادی که دنبال سود سریع و لحظه‌ای هستند و نه سود پایدار و درازمدت

۳) دوستانی که اطلاعات و مهارت اینترنتی بسیار پایینی دارند.

۴) دوستانی که با مدیریت سایت اصلا آشنا نیستند.

کمپین ایمیل مارکتینگ و نکات اجرای یک کمپین موفق

منبع:https://www.najva.com/

آیا می‌دانستید اکانت‌های ایمیل سه برابر بیشتر از  توئیتر و فیسبوک هستند و احتمال گرفتن نرخ کلیک یا ورودی به سایت از طریق ایمیل ۶ برابر بیشتر از توئیتر است؟

گزارش‌ها نشان می‌دهد، ایمیل بیشترین نرخ بازگشت سرمایه یا ROI را در میان تمام کانال‌های بازاریابی موجود دارد و شاید علاقه مند باشید تا با استفاده از این روش برای کسب‌وکارتان فروش و درآمد کسب کنید.

اما چطور و از کجا باید شروع کنید؟ چه مراحلی را باید طی کنید تا بهترین نتیجه را از کمپین ایمیل مارکتینگ خود بگیرید و موفق شوید؟

در این مقاله درباره از صفر تا صد طراحی کمپین ایمیل مارکتینگ و نکات اجرای یک کمپین موفق مفصلا صحبت خواهیم کرد.

کمپین ایمیل مارکتینگ چیست؟

اولین ایمیل تاریخ را ری تاملینسون در سال ۱۹۷۱ ارسال کرد و دوران مدرن ارتباط را آغاز کرد. این پیام حاوی اطلاعات خاصی نبود و فقط تعداد عدد و حرف در آن وجود داشت.

سال‌ها بعد گری تورک اولین ایمیل تبلیغاتی را ارسال کرد و آن‌جا بود که ایمیل مارکتینگ زاده شد. در لیست ایمیل تورک فقط چند هزار مشترک وجود داشت اما همین مسئله کافی بود که او را پدر اسپم نام‌گذاری کنند.

ایمیل مارکتینگ

امروزه ممکن است هنوز هم ایمیل‌های اسپم دریافت کنیم اما هیچ کس نمی‌تواند تاثیر پیام صحیح و مناسب روی فروش و درآمدزایی را نادیده بگیرد.

اصطلاح کمپین به معنی  ایجاد یک حرکت هدفمند برای پوشش یک نیاز است و به موارد مختلفی اطلاق می‌شود. کمپین ایمیل مارکتینگ به مجموعه‌ای از برنامه‌ها که با استفاده از ایمیل‌ برای رسیدن به یک هدف بازاریابی گفته می‌شود که یک کسب‌وکار برای برقراری ارتباط با مشتریان فعلی یا بالقوه از آن استفاده می‌کند. از این ایمیل‌ها برای ترغیب مشتری به برقراری تعامل با شرکت استفاده می‌شود. کمپین‌های ایمیلی بخش مهمی از بازاریابی درونگرا محسوب می‌شوند.

اکنون که شما این مقاله را می‌خوانید احتمالا یکی یا چند ایمیل دارید و تا به حال تعدادی ایمیل فرستاده‌اید یا دریافت کرده‌اید.

به احتمال زیاد بسیاری از ایمیل‌هایی که دریافت می‌کنید را یک راست به زباله‌دان ایمیل خود می‌فرستید. با وجود این‌که ایمیل‌ها ابزار مناسبی برای جذب مشتری محسوب می‌شوند، اما بسیاری از بازاریابان هنوز از این ابزار به درستی استفاده نمی‌کنند. بنابراین بهتر است همین حالا راه و روش ارسال ایمیل‌های صحیح را یاد بگیرید تا زمان و توجه مشتری را هدر ندهید و ایمیل‌های‌تان تاثیرگذاری خود را حفظ کنند.

مراحل اجرای یک کمپین ایمیل مارکتینگ موفق

داده‌های سال ۲۰۱۷ نشان داده است که بسیاری از افراد امروزه ایمیل دارند، یعنی چیزی حدود ۸۵ درصد از بزرگسالان در آمریکا از ایمیل استفاده می‌کنند. همین آمار نشان می‌دهد که ایمیل مارکتینگ ۱۵درصد بیشتر از موتورهای جستجو و ۲۲ درصد بیشتر از شبکه‌های اجتماعی جواب می‌دهد.

برای اجرای کمپین موفق ایمیل مارکتینگ حتما مراحل زیر را انجام دهید:

مرحله اول: هدف‌های خود را به درستی مشخص کنید

مشخص کردن هدف در ایمیل مارکتینگ

اجرای کمپین ایمیل مارکتینگ بسیار ساده است و تنها کافیست وارد یکی از سرویس‌دهندگان ایمیل مارکتینگ شوید و با چند کلیک کمپین خود را راه‌اندازی کنید.

اما پیش از اجرای کمپپین بهتر است کمی وقت بگذارید و درباره اهداف خود بیاندیشید و به این فکر کنید که قرار است با این ایمیل به چه چیزی برسید. همین هدف‌گذاری به شما کمک می‌کند نوع کمپین خود را مشخص کنید و بگویید قرار است به چه کسانی ایمیل را بفرستید، چه محتوایی تهیه کنید و چگونه میزان موفقیت خود را اندازه‌گیری کنید.

ایمیل باید جزء مهمی از هر برنامه دیجیتال مارکتینگ باشد چرا که ارسال ایمیل‌ در تبدیل مشتری بالقوه به مشتری بالفعل و هم‌چنین ساخت وفاداری به برند بسیار موثر است.

کلید هدف‌گذاری صحیح برای کمپین ایمیل مارکتینگ این است که آن‌ها را با اهداف والاتر شرکت تطابق دهید. آیا هدفتان افزایش ثبت‌نام‌کنندگان در سایت برای محصول جدیدتان است؟ آیا می‌خواهید مشتریان بالقوه جدیدی برای تیم فروش ایجاد کنید؟ می‌خواهید افراد بیشتری در رویدادهایتان شرکت کنند؟

از آن‌جا که ایمیل مارکتینگ کانالی بسیار قدرتمند و موثر برای دسترسی به مخاطب‌هایتان است، بهتر است برای هدف‌گذاری کمی فکر کنید و ببینید می‌خواهید به چه چیزی دست پیدا کنید.

برای این‌که بدانید چطور می‌توان بهتر اهداف را مشخص کرد، در این‌جا چند مثال برایتان می‌آوریم:

وبسایت BuzzFeed: این وبسایت بسیار معروف خبری-تفریحی از طریق فروش تبلیغات روی سایت خود کسب درآمد می‌کند. بنابراین هدف اصلی تیم بازاریابی این وبسایت ایجاد ترافیک بیشتر است. باتوجه به این مسئله، BuzzFeed به طور مستمر خبرنامه‌های ایمیلی خود را که حاوی لینکی به داستان‌های وبسایتش است با هدف افزایش تعداد بازدید‌ها به مشترکان ارسال می‌کند.

سازمان یونیسف: این سازمان خیریه جهانی همواره در حال تهیه کمک‌های انسان‌دوستانه و حمایت از مادران و کودکان در کشورهای جهان سوم است. در صورتی می‌توان گفت که تیم دیجیتال مارکتینگ این شرکت توانسته به موفقیت برسد که میزان کمک‌های مردم افزایش پیدا کند. بنابراین یونیسف از ایمیل برای برقراری ارتباط با مشترکان خیر و آموزش دادن و اطلاعات دادن به آنان درباره  پروژه‌های داوطلبانه و خیرخواهانه استفاده می‌کند.

همان‌طور که در این مثال‌ها دیدید، برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری درباره آن‌چه می‌خواهید بفرستید، به شما کمک می‌کند که راحت‌تر مسیر خود را ادامه دهید.

مرحله دوم: لیست ایمیل خود را تهیه کنید

ایجاد لیست ایمیل

اکنون که اهداف خود را مشخص کردید و می‌دانید که می‌خواهید به چه چیزی برسید، وقت آن رسیده است که لیست مخاطبان خود را آماده کنید.

برای تهیه لیست مخاطبان راه‌های متفاوتی وجود دارد اما حقیقت این است که روش صحیح انجام این کار به پاسخ‌های مرحله اولتان و انواع اهدافتان بستگی دارد. برای جمع‌آوری ایمیل دو راه دارید:

  • ایجاد لیستی از مشتریان دفتر تلفن خود

اگر قرار است از ایمیل مارکتینگ برای در ارتباط ماندن با مشتریان موجودتان استفاده کنید، بهتر است اطلاعات تماس آن‌ها را استخراج کنید و لیست‌تان را بر اساس این مشتریان تهیه کنید.

  • لیست جدیدی تهیه کنید

اگر می‌خواهید با عده‌ای از افراد ارتباط برقرار کنید که اطلاعات تماس‌شان را ندارید، باید شروع به جمع کردن آدرس‌های ایمیل کنید و لیستی جدید ایجاد نمایید. برای تهیه لیست جدید باید دو کار انجام دهید:

انگیزه ارزشمند + ایجاد موقعیت اشتراک = لیست ایمیل بزرگ

برای ایجاد انگیزه ارزشمند باید محتوایی کامل و صحیح تولید کنید، برای کالا یا خدمات‌تان تخفیف بگذارید و ارزشی خاص برایشان ایجاد کنید مثلا ارسال رایگان بگذارید.

شما می‌توانید اشتراک خود را در قسمت‌های مختلف وبسایت قرار دهید تا جلوی چشم مخاطب باشد. مثلا آن را در منوی سربرگ قرار دهید یا در انتهای پست یا به صورت اسلایدر روی وبسایتتان بگذارید و مخاطبان را تشویق کنید ایمیل خود را ثبت کنند.

مرحله سوم: نوع کمپین‌تان را انتخاب کنید

برای ایمیل مارکتینگ از کمپین‌های متفاوتی می‌توانید استفاده کنید ولی توجه کنید که انتخاب نوع کمپین به هدفی که در مرحله اول انتخاب کردید بسیار وابسته است. انواع کمپین‌های ایمیل مارکتینگ در زیر گفته شده است:

  • خبرنامه یا Newsletter

خبرنامه ایمیلی نوعی از کمپین ایمیلی است که معمولا به صورت مرتب ارسال می‌شود و درباره یک موضوع صحبت می‌کند. در این نوع کمپین هدف این است که به صورت مرتب با مشترکینی که می‌شناسید یا همان مشتریان فعلی، در ارتباط بمانید. در چنین مواردی خبرنامه بهترین نوع کمپین ایمیلی محسوب می‌شود. خبرنامه ایمیلی باعث می‌شود شما همیشه در ذهن مخاطبتان بمانید.

  • بازاریابی پیشنهادی یا Marketing Offer

ایمیل بازاریابی پیشنهادی به هر نوع کمپینی گفته می‌شود که با هدف ایجاد پاسخ مستقیم می‌فرستید. در این نوع ایمیل می‌توانید فرم‌های مختلفی قرار دهید:

  • در یک نوع کمپین می‌توانید برخی از آخرین محصولات را قرار دهید و آن‌ها را به خرید تشویق کنید.
  • در نوع دیگر کمپین می‌توانید تخفیف یا تبلیغی خاص برای محصول یا خدمتی را ارائه کنید.

ایمیل پیشنهاد بازاریابی در شرایطی موثر است که هدف، ایجاد فروش مستقیم باشد. در این ایمیل پیشنهاد خرید یک محصول یا تخفیف را می‌دهیم و از یک CTA را برای ایجاد تعامل با کاربر استفاده می‌کنیم.

  • اعلامیه یا Announcement

کمپین ایمیلی برای اعلام محصول جدید، ویژگی‌ها یا خدمات آن ارسال می‌شود.

کمپین اعلامیه زمانی خوب است که هدف، نگه داشتن تعامل با مخاطب یا همان مشتری فعلی و به روز نگه داشتن او است. در این نوع کمپین، هدف اولیه تبادل اطلاعات با مشتری است و هدف ثانویه، بازگرداندن مشتریان به سمت وبسایت برای خرید دوباره است.

  • دعوت‌نامه رویداد

کمپین ایمیلی دعوت‌نامه برای افزایش آگاهی مخاطبان از وقوع رویداد و تشویق آن‌ها به شرکت در آن است.

مرحله چهارم: کمپین اول خود را ایجاد کنید

حالا که اهداف از ایجاد کمپین ایمیل مارکتینگ را مشخص کردید، لیست مخاطبان را تهیه کردید و نوع کمپین را هم مشخص کردید، وقت آن رسیده که ایمیل خود را بسازید. برخی از سرویس‌های ایمیل مارکتینگ به شما در ایجاد کمپین ایمیلی کمک می‌کنند اما پیش از ایجاد کمپین ایمیل مارکتینگ به این موارد توجه کنید تا نتیجه بهتری بگیرید:

  • ساختار کمپین خود را خوانا کنید

تحقیقات نشان داده که بزرگسالان به طور متوسط ۸ ثانیه می‌توانند تمرکز کنند. با چنین زمان کمی باید بدانید که مخاطبان هرگز ایمیل شما را کلمه به کلمه نمی‌خوانند و فقط بخش‌های مورد علاقه خود را در آن را اسکن می‌کنند.

بنابراین نوشتن متن‌های طولانی و استفاده از کلمات سنگین راهکار خوبی نیست. شما باید به گونه‌ای ایمیل‌تان را طراحی کنید که مخاطب حین خواندن و اسکن کردن به سمت دکمه CTA حرکت کند.

یکی از راه‌های خوب در طراحی استفاده از روش هرمی است. در این روش قیف اطلاعات مانند یک هرم تا انتهای مقاله کوچک می‌شود و ناخودآگاه خواننده به سمت دکمه CTA سوق پیدا می‌کند.

  • از تصاویر و عناصر تصویری برای افزایش تعامل استفاده کنید

مطالعات نشان داده است که افراد تا سه روز پس از دیدن یک تصویر می‌توانند تا ۶۵ درصد آن را به خاطر بیاورند در حالی‌که فقط ۱۰ درصد از یک متن را پس از سه روز به یاد می‌آورند.

بنابراین قراردادن عناصر تصویری به جای متن به شما کمک می‌کند ساختار به یادماندنی‌تری از ایمیل بسازید.

  • کمپین ایمیل مارکتینگ خود را شخصی‌سازی کنید

برای شخصی‌سازی ایمیل‌هایتان می‌توانید لیست مخاطبانتان را بخش‌بندی کنید یا از بازاریابی اتوماسیون استفاده کنید. مخاطبان معمولا بیشتر علاقه‌مندند که ایمیل مخصوص آن‌ها ارسال شود. یکی از کارهای بسیار مفیدی که می‌توانید برای شخصی‌سازی ایمیل‌ها استفاده کنید، نوشتن نام هر مخاطب در ابتدای ایمیل است.

  • مطمئن شوید که کمپین ایمیل به مخاطبتان مربوط است

دسته‌بندی مخاطبان از همان ابتدا به شما کمک می‌کند تا ایمیل‌های بهتری بفرستید و نتایج بهتری بگیرید. بهتر است ایمیل‌هایی که می‌فرستید در حیطه علایق هر مخاطب باشد. نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که ایمیل‌های شخصی‌سازی شده و دسته‌بندی شده ۵۸ درصد درآمد بیشتری کسب کرده‌اند. شما می‌توانید لیست  ایمیل‌های خود را بر اساس معیارهای زیر بخش‌بندی کنید:

  • مشخصات جغرافیایی
  • مشخصات جمعیت شناسی (سن، جنس و غیره)
  • بازار (علایق مخاطب به بازار یا صنعتی خاص)
  • فعالیت‌های گذشته
  • فعالیت‌های جاری
  • داده‌های مشتری
  • به زمان‌بندی ارسال ایمیلتان توجه کنید

زمانی‌که می‌خواهید برای ارسال کمپین ایمیلی برنامه‌ریزی کنید حتما برنامه زمانی مناسبی را نیز در نظر بگیرید. پیشنهاد ما این است که از مخاطبتان بپرسید که دوست دارد هر چند وقت یک بار ایمیل‌های تبلیغاتی دریافت کند. زمان ارسال بین دو ایمیل را خیلی زیاد یا خیلی کم نگذارید. چرا که تعداد ایمیل و زمان‌بندی آن در ایجاد درآمد و تعامل بسیار مهم است. طبق نتایج به دست آمده بهترین نتیجه زمانی به دست می‌آید که حداقل ماهی یک بار ایمیل ارسال شود. در نمودار زیر بهترین زمان‌بندی برای ارسال ایمیل نشان داده شده است.

با رعایت این موارد و طراحی کمپینی کامل می‌توانید نظر مخاطبتان را جلب کنید، اطلاعات مفید و مربوط به او ارائه کنید و عملیات خرید را برای او راحت کنید.

مرحله پنجم: صفحه فرودی مناسب برای تبدیل مشتری به مخاطب طراحی کنید.

طراحی لندینگ پیج مناسب

پس از این‌که هر مخاطب ایمیل ارسالی را باز کرد و خواند، با کلیک روی دکمه اقدام به عمل باید وارد وبسایت شما شود. برای این‌که او در وبسایت شما بماند و تبدیل به خریدار شود باید صفحه فرودی مناسب برایش طراحی شده باشد. صفحات فرود برای این طراحی می‌شوند که بهتر مشتری بالقوه را به مشتری بالفعل تبدیل کند.

برای ساخت صفحه فرودی جذاب این موارد را رعایت کنید:

  1. عنوانی مفید و جذاب در سربرگ خود قرار دهید.
  2. تصویری قرار دهید که نشان دهنده پیشنهادتان باشد.
  3. محتوایی کامل و ساده، واضح و مختصر بنویسید.
  4. دکمه اقدام به عمل واضحی در صفحه قرار دهید.
  5. پیشنهادی مرتبط و جذاب ارائه کنید.
  6. صفحه خود را سازگار با موبایل و تبلت ایجاد کنید.
  7. برای موتورهای جستجو بهینه‌سازی کنید.
  8. صفحه تشکر نیز بسازید.

مرحله ششم: نتایج خود را اندازه‌گیری و تحلیل کنید

آنالیز نتیجه ایمیل مارکتینگ

از همان زمان که اولین ایمیلتان را می‌فرستید و مخاطبی آن را دریافت می‌کند و آن را باز می‌کند، می‌توانید آن را تحلیل کنید و موفقیت کمپین‌تان را بسنجید. از دو طریق می‌توانید میزان موفقیت کمپین ایمیل مارکتینگ خود را بسنجید:

اول از طریق سرویس دهنده ایمیل مارکتینگ خود و ابزارهای موجود برای سنجش

دوم از طریق ابزارهای تحلیلی وبسایتتان مانند گوگل آنالیتیک

تحلیل و بررسی میزان موفقیت کمپین ایمیل مارکتینگ به شما کمک می‌کند مشکلات احتمالی خود را برای دفعات بعدی رفع کنید و ساختار بهتری در ایمیل‌های بعدی ارائه کنید.

مهم‌ترین عوامل در اجرای کمپین ایمیل مارکتینگ موفق

برای این‌که کمپین ایمیل مارکتینگ موفق‌تری پیاده کنید لازم است نکات و اصول پایه آن را به درستی اعمال کنید. در این بخش به چند نکته مهم برای ایجاد ساختاری اصولی و مهم اشاره می‌کنیم.

  1. مطمئن باشید که مخاطب به شما اجازه ایمیل فرستادن را داده است.

یادتان باشد که شما میهمان ایمیل مخاطبتان هستید پس حق ندارید بدون اجازه وارد آن شوید. اگر مخاطبتان به شما اجازه ارسال ایمیل نداده است، برایش ایمیل نفرستید. از لیست ایمیل‌های از پیش تعیین شده به هیچ وجه استفاده نکنید. برای دریافت اجازه از او می‌توانید این کارها را انجام دهید:

  • محتوایی ارزشمند تولید کنید و برای دانلود از او بخواهید ایمیلش را به شما بدهد تا برایش لینک دانلود بفرستید.
  • از او بخواهید در خبرنامه وبسایتتان عضو شود.
  • از او بخواهید برای آگاهی از تخفیف‌ها و آخرین محصولات ایمیلش را به شما بدهد.
  1. اشتراک و لغو اشتراک از ایمیل را راحت کنید.

اگر کسی بخواهد از آخرین اطلاعات و اخبار سایت شما آگاه شود باید بتواند به راحتی ایمیلش را به شما بدهد بنابراین حتما در وبسایتتان بخشی را برای اشتراک و دادن ایمیل اختصاص دهید.

از طرف دیگر ممکن است مشترک بخواهد لغو اشتراک کند و دیگر ایمیلی از سوی شما دریافت نکند. بهتر است برای این کار هم راهی راحت جلوی مشتری قرار دهید. در غیر اینصورت ممکن است وی شما را بلاک یا اسپم کند که در این‌حال ضررش برای شما بیشتر خواهد بود.

  1. ایمیل خوشامدگویی برای مشترکین جدید ارسال کنید.

زمانی‌که مخاطبی ایمیلش را برای شما ثبت می‌کند در واقع با شما تعامل ایجاد کرده است و یک قدم برای دوستی به سویتان گذاشته است. بنابراین بهتر است شما هم قدمی پیش بگذارید و با ارسال ایمیل تشکر دوستی را کامل کنید.

شما حتی می‌توانید با ارسال کد تخفیفی از وی تشکری جانانه به عمل آورید.

  1. محتوایی برای مخاطبان بفرستید که می‌خواهند.

اگر مخاطبان خود را بر اساس علایق‌شان دسته‌بندی کرده باشید، می‌توانید برای هر شخص محتوایی را ارسال کنید که بیشتر برایش مهم است. اگر محتوایی ارسال کنید که طبق میل آن‌ها نباشد احتمالا آن ایمیل را باز نمی‌کنند یا کاملا اشتراک‌شان را لغو می‌کنند.

  1. موضوع ایمیلتان را به گونه‌ای بنویسید که افراد بیشتری ایمیل را باز کنند.

اولین نکته مهمی که در نوشتن عنوان ایمیل باید به آن توجه کنید اندازه تعداد کاراکترهای موضوع ایمیل است. بر اساس نتایج تحقیقات ۵۰ درصد ایمیل‌ها از طریق جیمیل یا اپل میل باز می‌شوند. تعداد کاراکتر مناسب در این دو نوع ایمیل ۴۱ کاراکتر در آیفون و ۷۰ کاراکتر در جیمیل است.

نوشتن موضوعی جذاب، ارائه پیشنهاد یا تخفیف نیز به شما در باز شدن ایمیلتان بسیار کمک می‌کند.

در کنار همه این موارد، تحقیقات نشان داده که فقط ۶٫۹ درصد از موضوع‌های ایمیل از شکلک‌ها استفاده می‌کنند بنابراین اگر استفاده از شکلک با ساختار برندتان متناسب است، می‌توانید برای جلب توجه بیشتر از شکلک‌ها نیز استفاده کنید.

مورد مهم دیگری که می‌توانید در موضوع از آن بهره‌مند شوید استفاده از اطلاعات شخصی‌سازی شده است. متخصصان این امر توصیه می‌کنند که از نام اشخاص در قسمت موضوع زیاد استفاده نکنید. در عوض می‌توانید از نام شرکت، تاریخ تولد، اطلاعات مربوط به تعامل با سایت یا برند شما یا مکان او استفاده کنید.

برای این‌که ایمیلتان باز شود بهتر است پیامی واضح بنویسید که برای مخاطب ارزش دارد (مثلا تخفیف کوتاه مدت).

در نهایت برای این‌که بدانید موضوع را بهتر است چگونه بنویسید می‌توانید از تست A/B استفاده کنید.

  1. از تصاویر جذاب و مناسب استفاده کنید.

از تصاویری استفاده کنید که جذاب هستند، جزئیات زیادی ندارند و با موضوع شما ارتباط دارند. تصاویر را به گونه‌ای انتخاب کنید که با برند شما همگونی داشته باشند و با انواع دستگاه‌ها نیز سازگار باشند.

  1. زمان مناسب ارسال ایمیل را در نظر بگیرید.

بر اساس تحلیلی، میزان پاسخگویی در ۲۰ میلیون ایمیل روزهای سه‌شنبه در ساعت ۱۱ صبح بهتر بوده است. با این‌حال ممکن است این ساعت برای همه نوع ایمیل یا برندی مناسب نباشد. پس با ارسال ایمیل در ساعت‌ها و روزهای مختلف هفته بهترین ساعت ارسال ایمیل برای مخاطبانتان را کشف کنید.

  1. اقدام به عمل مناسبی بنویسید.

اگر ایمیلی بفرستید و در آن از مخاطبتان نخواهید کاری برایتان انجام دهد نتیجه‌ای هم از آن نخواهید گرفت. تعبیه صحیح دکمه CTA یکی از اساسی‌ترین بخش‌های هر کمپین ایمیل مارکتینگ به حساب می‌آید. دکمه اقدام به عمل باید مخاطب را به صفحه‌ای مناسب و پیشنهادی مرتبط هدایت کند که در بیرون از ایمیل قرار دارد.

بازاریابی ایمیلی چگونه ما را در جذب و نگه‌داری مشتریان کمک می‌کند؟
بازاریابی ایمیلی

بازاریابی ایمیلی چگونه ما را در جذب و نگه‌داری مشتریان کمک می‌کند؟

بازاریابی ایمیلی: یک استراتژی بازاریابی پرقدرت 

بازاریابی ایمیلی زمانی بسیار پرطرفدار شده بود، مردم آن را به‌عنوان آخرین و بهترین ابزار بازاریابی فرض می‌کردند. ابزاری ارزان قیمت، فوری و کاملاً قابل‌اندازه‌گیری. تعداد کلیک‌ها تنها عددی بود که مهم بود و مردم مایل به باز کردن و خواندن هر ایمیلی بودند که برای آن‌ها ارسال می‌شد.

امروزه، بیشتر بحث‌ها حول هرزنامه‌ها، ضررهای بازاریابی ایمیلی برای کسب‌وکارها و اینکه چرا تعداد کلیک‌ها دیگر به‌اندازه سابق نیست، انجام می‌شود.

بااین‌حال هنوز شرکت‌هایی وجود دارند که با وجود تمام مشکلات، سود زیادی را با استفاده از بازاریابی ایمیلی کسب می‌کنند.
به همین دلیل است که بازاریابی ایمیلی همچنان راهی مؤثر و بهینه برای رساندن پیام به مخاطبان است.

با تکامل دیگر استراتژی‌های بازاریابی دیجیتالی، سؤالی که پیش می‌آید این است که آیا بازاریابی ایمیلی هنوز هم مهم است؟

اگر کوتاه بخواهیم پاسخ دهیم، بله. ایجاد یک استراتژی ایمیل مارکتینگ قدرتمند به شما کمک می‌کند که با هزینه مقرون‌به‌صرفه و با روش‌هایی منحصر به فرد، به مخاطبان هدف خود برسید و با آن ها ارتباط برقرار کنید.

همان‌طور که دیگر رسانه‌ها و سیستم‌عامل‌ها تغییر کرده‌اند، ابزارهای بازاریابی ایمیلی هم به کسب‌وکار شما این توانایی را می‌دهد که راحت‌تر از همیشه به مشتریان دسترسی پیدا کنید.

در ادامه به شما کمک می‌کنیم تا پاس‌‌های مناسبی برای سوالات زیر بیابید:

۱- چرا بازاریابی ایمیلی همچنان یکی از مهم‌ترین تکنیک‌های بازاریابی دیجیتال است؟
۲- چگونه یک لیست ایمیل سطح بالا بسازیم؟
۳- چگونه یک ایمیل جذاب بسازیم؟
۴- روش‌های بهبود بازاریابی ایمیلی کدامند؟
۵- چگونه در جنگ بازاریابی ایمیلی پیروز شویم؟

بازاریابی ایمیلی و دلایل اهمیت آن

۱٫ از طریق بازاریابی ایمیلی با مخاطبان در تماس بمانید

زمانی که شما چیزی جدید برای ارائه دارید، به دنبال این هستید که دنبال‌کنندگان شما از آن مطلع شوند. بازاریابی ایمیلی این امکان را به شما می‌دهد که به‌سرعت، موارد خاص، تخفیف‌ها و محصولات جدید را اعلام کنید.

شاید دوست نداشته باشید که از هر ایمیلی که می‌فرستید برای معرفی محصولات خود استفاده کنید اما احتمالاً از اینکه فرصتی را برای اطلاع دادن به مخاطبان و مشتریان سابق خود از دست دهید نیز خوشحال نخواهید بود.

مشتریان شما زمانی که راحت باشند ایمیل خود را چک می‌کنند. ارسال ایمیل از سوی شما می‌تواند به آن‌ها این احساس را بدهد که شما به فکر آن‌ها هستید. این ایمیل می‌تواند به‌سادگی گفتن «سلام ما به فکر شما هستیم، یک پیشنهاد ویژه» یا «این چند هفته در اینجا چه گذشت» باشد.

کسانی که در لیست شما هستند، قبلاً اجازه ارسال این نوشته‌ها را داده‌اند. پس احتمالاً از این ایمیل‌ها لذت می‌برند (البته تا وقتی‌که شما نوشته‌های ارزشمندی به آن‌ها بدهید) و این باعث می‌شود که از نظر ذهنی بیشتر با شما ارتباط برقرار کنند.

۲٫ دسترسی به‌موقع به مشتریان با بازاریابی ایمیلی

بر اساس اطلاعات لیتموس، ۵۴ درصد از ایمیل‌ها بر روی موبایل باز می‌شوند که بسیار قابل‌توجه است و باید در طراحی استراتژی‌های بازاریابی موردتوجه قرار بگیرد. هر فرد به‌طور متوسط روزی ۸۰ بار موبایل خود را چک می‌کند.

از هر ۵ نفر، ۳ نفر از موبایل خود برای خواندن و پاسخ دادن به ایمیل‌ها استفاده می‌کنند،۴۴ درصد از مردم روزی حداکثر ۳ بار ایمیل خود را بررسی می‌کنند و ۱۸ درصد از کاربران ایمیل می‌گویند که در روز حداکثر ۹ بار به ایمیل خود مراجعه می‌کنند تا پیام‌های جدید را ببینند.

به همین دلیل است که بازاریابی ایمیلی جزء مهمی از استراتژی رشد کسب‌وکارهای کوچک است. بازاریابی ایمیلی پیام شما را دقیقاً جایی می‌گذارد که مخاطبان شما حضور دارند.

روزبه‌روز استفاده مشتریان از موبایل برای دسترسی به ایمیل و تمامی رسانه‌های اطلاعاتی بیشتر و بیشتر می‌شود. به‌جز این، ایمیل‌هایی که طراحی خوبی دارند نرخ تبدیل بیشتری را در موبایل‌ها نسبت به دیگر وسایل تولید می‌کنند.

۳٫ مردم با ایمیل ارتباط برقرار می‌کنند

برای مدتی طولانی- بیش از ۴۰ سال- ایمیل مدلی برای برقراری ارتباط بوده است. همه ما تجربه کار با ایمیل را داشته‌ایم، چه برای پاسخ به آن یا برای فوروارد کردن یک ایمیل یا برای کلیک روی لینکی که در آن جاسازی‌شده است یا پاک کردن یک ایمیل یا خرید چیزی. ما به کار با ایمیل تمایل زیادی داریم.

با دانستن این موضوع، شما می‌توانید با استفاده از ایمیل مردم را به سمت وب‌سایت خود هدایت کنید یا آن‌ها را مجبور به برقراری یک تماس یا هر ارتباط دیگری کنید.

۴٫ اندازه گیری بازدهی بازاریابی ایمیلی آسان است

اکثر ابزارهای بازاریابی ایمیلی این قابلیت را دارند که مسیر را بعد از ارسال ایمیل دنبال کنند. شما می‌توانید میزان دریافت ایمیل، میزان بی‌توجهی، میزان لغو اشتراک و میزان کلیک بر روی ایمیل را دنبال کنید.

این موضوع به شما درک بهتری از نحوه کار کمپین ایمیلی می‌دهد و شما متوجه خواهید شد که کدام موضوع نیاز به تغییر دارد و باید از خیر کدام یک به‌طورکلی بگذرید. به این معیارها نباید بی‌توجه باشید. آن‌ها بخش مهمی از کمپین تبلیغاتی اینترنتی شما هستند.

تحقیقات زیادی درباره اینکه مطلوب‌ترین اعداد برای این معیارها کدام‌اند انجام شده است؛ اما این موضوع کاملاً به صنعت و بازار هدف شما ربط دارد.

اگر مشتریان شما انتظار ایمیل‌های روزانه را می‌کشند، بهتر است که این‌گونه عمل کنید، وگرنه ارسال ایمیل‌های زیاد به کسانی که انتظار ایمیل‌های هفتگی دارند، باعث افزایش نرخ لغو اشتراک شما خواهد شد. این موضوع تماماً به شناخت شما از مشتریانتان و تهیه محتوای ارزشمند برای آن‌ها بر می‌گردد.

۵٫ بازاریابی ایمیلی مقرون‌به‌صرفه است

بازاریابی ایمیلی به صاحبان کسب‌وکار این امکان را می‌دهد که با هزینه‌ای نزدیک به صفر برای هر ایمیل، به انبوهی از مشتریان دسترسی داشته باشند.

برای صاحبان کسب‌وکاری که بودجه کمی دارند، این روش بسیار بهتر از روش‌های سنتی مانند تلویزیون، رادیو و یا ایمیل مستقیم است. هزینه‌ای که بابت هر کلیک روی لینک می‌پردازید بسیار پایین است. من از اینکه بسیاری از شرکت‌ها از بازاریابی ایمیلی استفاده نمی‌کنند تعجب می‌کنم.

۶٫ بازاریابی ایمیلی امکان پیام‌رسانی هدف‌گذاری شده می‌دهد

حال بیایید درباره اهمیت بازاریابی ایمیلی به‌عنوان هدایت‌کننده تشویقی صحبت کنیم که گاهی بازاریابی ایمیلی هدایتی نیز نامیده می‌شود. ایده اصلی در اینجا این است که مشتریان بالقوه شما در مراحل مختلفی از چرخه خرید قرار دارند.

بعضی ممکن است در مرحله جلب‌توجه اولیه باشند درحالی‌که عده دیگری در حال تحقیق و مقایسه و حتی در مراحل نزدیک به خرید باشند. ایجاد شخصیت برای خریداران به شما کمک خواهد کرد تا بسته به هر سطح از چرخه خرید، محتوایی مناسب تولید کنید.

دسته‌بندی این مشتریان در لیست‌های مناسب بازاریابی ایمیلی، به کسب‌وکارها کمک می‌کند که این گروه‌ها را مؤثرتر هدف‌گذاری کنند. مشتریان برای جابجایی در مراحل مختلف چرخه خرید نیاز به اطلاعات دارند و ارائه محتوای مناسب این کار را انجام می‌دهد. هدف، حرکت دادن مشتریان در قیف فروش شماست، نه به‌سرعت بلکه با بهینه‌ترین حالت ممکن.

۷٫ افزایش آگاهی درباره برند با بازاریابی ایمیلی

شبکه‌های اجتماعی تنها راهی نیست که به شرکت‌ها برای افزایش آگاهی‌ها نسبت به برندشان کمک می‌کند. تحلیل آدرس ایمیل‌های موجود مشتریان یا مخاطبان تنها یک موضوع را نشان می‌دهد: آن‌ها به کار شما علاقه نشان داده‌اند.

بازاریابی ایمیلی به شما کمک می‌کند که سطح علاقه و آگاهی آن‌ها را نسبت به کسب‌وکارتان بالاتر ببرید. ولی به این معنا نیست که روزانه چهار ایمیل برای هر نفر ارسال کنید. این دقیقاً بهترین راه برای متنفر کردن مشتریان از شماست، به‌جای آن از بازاریابی ایمیلی استفاده کنید تا فعالیت شما را در جامعه به معرض نمایش بگذارد.

بسیاری از شرکت‌ها بارها و بارها برای فروش محصولات خود از طریق بازاریابی ایمیلی اقدام کرده‌اند ولی بدون اینکه عامل آگاهی از برند را موردتوجه قرار دهند. با این کار آن‌ها امکان ایجاد اعتماد و شخصیت آفرینی از برند خود را از دست می‌دهند.

۸٫ (تقریباً) همه ایمیل دارند

تحقیقی از Hub spot نشان می‌دهد که ۹۱ درصد از مشتریان از ایمیل استفاده می‌کنند. این موضوع به‌تنهایی می‌تواند برای قانع کردن شما کافی باشد تا به دنبال گسترش این کار باشید مگر اینکه صنعت شما روی ۹ درصد باقی‌مانده حساب بازکرده باشد (که نکرده است). ایمیل یک فرصت شگفت‌انگیز برای دستیابی به مشتریان است.

به این وسیله شما نه‌تنها می‌توانید تخفیف‌ها، موارد خاص و محصولات جدید را به مشتریان اطلاع دهید، بلکه آن‌ها می‌توانند این ایمیل‌ها را به اشتراک بگذارند و برای دیگران بفرستند.

یک استراتژی بازاریابی ایمیلی خوب این است که تا حد امکان مشتریان را برای اشتراک‌گذاری ایمیل‌ها تشویق کند.

بازاریابی ایمیلی را با ساخت یک لیست ایمیل سطح بالا شروع کنیم

کسب و کارها هر روز بیشتر از دیروز مصرانه به دنبال ایجاد لیست‌های ایمیل خود هستند. آن‌ها برای سال‌های زیادی به بازاریابی ایمیلی مشغول بوده‌اند و متوجه شده‌اند که اگر با جدیت به دنبال ساخت لیست خود باشند، برای آن‌ها کارساز خواهد بود.

لیست شما، مخاطبان از پیش واجد شرایط و اهداف شما هستند. آن‌ها با شما و محصولات شما آشنا هستند و در گذشته از شما خرید کرده‌اند. آن‌ها نسبت به دیگران راحت‌تر از شما خرید می‌کنند و منبعی برای ارجاع به دیگران نیز هستند.

یک لیست ایمیل با کیفیت بالا و مبتنی بر کسب اجازه، قلب هر موفقیتی در رقابت بازاریابی آنلاین است. محتوای شما و پیشرفت‌هایتان تنها در صورتی موفقت آمیز هستند که افرادی را به دست آورید که به کسب‌وکار شما علاقه‌مند هستند.

وقتی شخصی به لیست و بانک ایمیل شما دسترسی پیدا می‌کند، آن‌ها به شما می‌گویند که علاقه‌مند به آگاهی بیشتر در مورد کسب‌وکارتان هستند، آن‌ها لحظه‌ای از زمان و توجه خود را به شما ارائه می‌کنند.

در دنیای بی‌قرار امروز که مردم در آن برای کسب اطلاعات بیشتر گزینشی برخورد می‌کنند، این موضوع به‌شدت باارزش است. پس شما چطور مشتری‌های بیشتری را به لیست ایمیل بازاریابی خود اضافه کنید؟

پاسخ ساده است…فقط بپرس! قبل از اینکه شما بتوانید تخصص خود را به اشتراک بگذارید و با مخاطبین خود از طریق ارتباطات ایمیلی مرتبط شوید، باید از آن‌ها اجازه بگیرید.

۴ قانون کسب اجازه

بازاریابی ایمیلی با دیگر راه‌های بازاریابی مستقیم متفاوت است. شما باید ابتدا اجازه بگیرید و سپس فردی را به لیست خود اضافه کنید. تنها لیست‌هایی که این‌گونه ایجاد شده‌اند کاربردی خواهند بود. ما ایمیل کسانی را که نمی‌شناسیم، نمی‌خوانیم. تنها ایمیل‌هایی که با اجازه ما ارسال شده‌اند از هرزنامه‌ها گذر کرده و به صندوق نامه‌های ما می‌رسند.

درحالی که برنامه‌ها، ابزار و فرصت‌های بازاریابی آنلاین ممکن است تغییر کند، قوانین بازاریابی ایمیلی مبتنی بر کسب اجازه یکسان باقی می‌ماند:

۱٫ کسب اجازه یک قانون است.
کسب اجازه فقط ادب نیست، بلکه قانون است. این چیزی است که ایمیل‌های بازاریابی را از اسپم‌ها جدا می‌کند و به شما یک مزیت رقابتی می‌دهد. درخواست کنید، به دست بیاورید، حفظش کنید و از آن سوءاستفاده نکنید.

۲٫ کسب اجازه حیاتی است.
چیزی که در جدال برای صندوق ورودی تغییر کرده است، درک مصرف‌کنندگان از هرزنامه است. زمانی «هرزنامه» به معنی کلاهبرداری‌های پولی و مانند آن بود. در حال حاضر گیرندگان، هر ایمیل ناخواسته یا ناشناخته‌ای را به‌عنوان هرزنامه تلقی می‌کنند، حتی اگر از یک کسب‌وکار یا سازمان معتبر باشد.

اجازه گرفتن قبل از فرستادن خبرنامه الکترونیکی‌تان به فردی، قابل اعتماد بودن شما را ثابت می‌کند، نشان دهنده احترام به مشتریانتان است و آن ها را به اطلاعات موردنظرشان متصل می‌کند.

۳٫ کسب اجازه زودگذر است.
فقط به این دلیل که شخصی به شما اجازه اضافه کردن وی به لیست پستی‌تان را زمانی داده است، به این معنی نیست که این اجازه تا ابد ادامه داشته باشد. شما باید با گذشت زمان کسب اجازه کنید و درصورتی‌که دیگر مایل به دریافت خبرهایتان نباشند باید فرصت خروج از لیست را به آن ها بدهید.

۴٫ کسب اجازه قابل انتقال نیست.
مراقب فهرست‌های فروخته‌شده توسط شخص ثالث باشید. مردم می‌خواهند از کسب‌وکارهایی که می‌شناسند و اعتماد دارند بشنوند نه از غریبه‌ها. به همین نحو، فرض نکنید چون یک مشتری به شما برای یک خبرنامه الکترونیکی اجازه داده است، می‌توان آن را برای دیگری اعمال کرد.

ایده‌هایی برای ساخت یک لیست ایمیل کیفیت بالا

مهم‌ترین ترفند این است که در هر فرصتی از مشتریانتان بخواهید ثبت‌نام کنند. تعدادی از راه‌های پیدا کردن مشترکین جدید و ساختن لیست بهتر و قدرتمندتر عبارتنداز:

• از مشتریان بخواهید تا به‌صورت آنلاین و آفلاین ثبت‌نام کنند و تلاش کنید ثبت نام را سرگرم‌کننده و آسان کنید.

• یک لینک «به لیست ایمیلی من ملحق شوید» در صفحه خانگی‌تان قرار دهید و آن را به آرشیو خبرنامه متصل کنید.

• خبرنامه خود را در وبلاگ و پروفایل شبکه‌های اجتماعی خود ارتقا دهید. لینک «به لیست ایمیلی من ملحق شوید» را به صفحه فیس‌بوکتان اضافه کنید. تیزرها را برای خبرنامه ایمیلی خود در توییتر پست کنید که به مردم امکان اتصال به آرشیو را می‌دهد و در آن می‌توانند موارد گذشته را هم مشاهده کنند. یک پیام به مخاطبان ملحق شده ارسال کنید تا به آن‌ها در مورد خبرنامه‌تان بگوید و آن‌ها را به عضویت در وب‌سایت خود دعوت کنید.

• یک برگه ثبت‌نام داشته باشید و یک نسخه چاپی از آخرین خبرنامه خود در نزدیکی محل ثبت‌نام قرار دهید. به عنوان مثال یک برگه با عنوان «به لیست ایمیلی ما بپیوندید» بر روی پیشخوان داشته باشید و از کارمندان بخواهید که مشتری‌ها را برای عضویت تشویق کنند. خبرنامه نمونه‌ای را بر روی یک استند در کنار پیشخوان قرار دهید تا مشتریان بتوانند ببینند که برای چه چیزی ثبت‌نام می‌کنند.

• یک تیزر خبرنامه الکترونیکی و لینک ثبت‌نام در کارت‌های کسب‌وکار و سایر رسانه‌های چاپی‌تان قرار دهید.

• بین کارمندان، نمایندگان فروش و دیگر اعضای تیم خود رقابت ایجاد کنید تا برای ثبت درخواست‌های بیشتر مشتریان به لیست ایمیل انگیزه پیدا کنند.

• برای مشترکین جدید گزارش‌ها یا کوپن رایگان ارائه دهید.

• زمانی که همکاران خود را در یک همایش رسمی کاری می‌بینید، از آن‌ها اجازه بگیرید تا آن‌ها را عضو لیست خود کنید. آدرس وب‌سایت و یک خط که می‌گوید «عضو خبرنامه رایگان ما شوید» را روی کارت خود بنویسید.

• هنگام ارائه‌ یک وبینار- حتی در صورت رایگان بودن آن- همیشه اطلاعات ثبت‌نام از جمله آدرس ایمیل را درخواست کنید. لیست خود را بسازید و از شرکت‌کنندگان بخواهید تا با وارد کردن ایمیل خود، مکان خود را رزرو کنند، سپس اطلاعات تماس یا جزئیات وب‌سایت را برای آن‌ها ارسال کنید.

• برای قدردانی از مشترکینی که ثبت‌نام کرده‌اند یک ایمیل خوش‌آمد گویی ارسال کنید. از این فرصت برای تنظیم انتظارات آن‌ها از مطالب دریافتی و زمان آن استفاده کنید (که شامل یک لینک به کمپین یا شماره قبلی خبرنامه می‌گردد).

به نکات بالا دقت کنید تا ببینید کجا ممکن است فرصتی را برای ساخت یک لیست ایمیل بزرگ‌تر از دست بدهید. ممکن است بخش‌های بزرگی از فروشگاه شما و مخاطبانتان بدون استفاده باقی بماند. اگر نپرسید نخواهید دانست که علاقه‌مند هستند یا خیر.

تهیه یک ایمیل جذاب

همه به دنبال آن فرمول جادویی هستند: پیامی عالی که افراد لیست شما را به هیجان آورد. اما گسترش و ازدیاد ایمیل‌ها کار را بسیار سخت کرده است. در ادامه ۱۲ نکته برای تهیه یک ایمیل جذاب ارائه می کنیم که باعث نتایج بهتری خواهد شد.

۱٫ یک عنوان عالی برای ایمیل خود انتخاب کنید

از عبارت‌های گمراه‌کننده اجتناب کنید. هیچ عنوانی بهتر از «حالت چطورِ؟» به مخاطب نمی‌فهماند که شما یک هرزنامه ارسال کرده‌اید. یک عنوان مؤثر مستقیماً به پیشنهاد شما و سودی که برای مشتری دارد اشاره می‌کند، مانند «۶۰ درصد تخفیف در خرید سهام».

۲٫ یک قلاب محکم داشته باشید

جملات اولیه حکم قلاب شما را دارد و حیاتی‌ترین بخش ایمیل شما است. قلاب، پیام اصلی ایمیل شما است. این پیام باید واضح و جذاب باشد. حواستان باشد که این پیام روی چیزی که خوانندگان دریافت می‌کنند تمرکز داشته باشد، نه روی پیشنهاد شما.

۳٫ به آن‌ها بگویید چه‌کاری انجام دهند

ایمیل شما نباید بیشتر از ۲ یا ۳ پاراگراف باشد. حجم کلی آن نباید بیش از ۲۵۰ کلمه باشد. بدنه متن شما باید نقش قلاب را با بیان فواید پیشنهادی بازی کند و بعد از آن با نوشته‌ای هیجان‌انگیز پایان یابد. به خوانندگان بگویید که از آن‌ها چه‌کاری می‌خواهید و به آن‌ها لینک‌هایی با عبارت‌هایی مانند «برای ثبت‌نام اینجا کلیک کنید» بدهید.

۴٫ از زبانی واضح و مستقیم استفاده کنید

پیامی که به‌خوبی نوشته‌شده باشد از جملات مجهول استفاده نمی‌کند و مختصر و مفید پیام خود را می‌رساند. این کار در بازاریابی ایمیلی بسیار حیاتی است زیرا بسیاری از گیرندگان شما تنها جملات کوتاهی از نوشته شما را می‌خوانند و سپس تصمیم می‌گیرند که ادامه دهند یا خیر. اگر در نوشتن قوی نیستید، به دنبال استخدام نویسنده‌ای برای ایمیل‌هایتان باشید.

۵٫ روی پیشنهادتان تمرکز کنید

ایمیل شما باید تنها و تنها یک موضوع داشته باشد. در برابر وسوسه ایجاد پیشنهادهای چندگانه مقاومت کنید زیرا این کار باعث گیج شدن گیرندگان می‌شود و پیام شما را آبکی و کم‌ارزش می‌کند.

۶٫ اشتباهات احمقانه نکنید

بعضی از پیام‌های بازاریابی ایمیلی بسیار کوتاه نوشته می‌شوند زیرا در آن اطلاعاتی که مشتریان نیاز دارند نوشته نشده است. اطمینان پیدا کنید که ایمیل شما حاوی اطلاعات حیاتی مانند قیمت و آخرین‌مهلت ثبت‌نام باشد. غیرمنطقی است که انتظار داشته باشید مشتریان برای ارزیابی پیشنهاد‌های شما به وب‌سایت مراجعه کنند.

۷٫ از پی‌نوشت استفاده کنید

زمانی که یک نوشته، الزامی برای دیگران به وجود نیاورد، جلب‌توجه خواهد کرد. اغلب، خوانندگان عنوان و بدنه متن را می‌خوانند، کلمات کلیدی را اسکن می‌کنند و مستقیماً سراغ پی‌نوشت می‌روند.

در اینجا شما باید جای قلاب خود را تغییر دهید و پیشنهاد خود را برجسته کنید. پس از پی‌نوشت به خوانندگان راهی برای خروج از لیست خود بدهید. این معمولاً آخرین لینکی است که در یک ایمیل باید وجود داشته باشد.

۸٫ خوانا بنویسید

اگر ایمیل شما پیچیده باشد، حتی بهترین نسخه شما هم قابل‌فروش نخواهد بود. پاراگراف‌ها را با ۳ یا ۴ جمله بنویسید. از ستاره‌ها برای تأکید بر نکات کلیدی استفاده کنید.

در هر خط از ۶۸ کاراکتر استفاده کنید زیرا به‌خوبی در اپلیکیشن‌های ایمیل به نمایش درمی‌آیند. همچنین از نوشتن لینک‌ها در دو خط اجتناب کنید، زیرا باعث مشکلات فنی می‌شود.

با حذف این موانع، کار برای مشتریان آسان می‌شود و آن‌ها می‌توانند از فواید پیشنهاد شما بهره‌مند شوند. با این کار نتایج شما به‌طور چشمگیری رشد خواهد داشت.

۹٫ لینک و راه‌های تماس جذابی در ایمیل خود بگنجانید

هدف بیشتر کمپین‌های بازاریابی ایمیلی، افزایش ترافیک یک وب‌سایت و یا یک صفحه به‌خصوص است. وقتی هیچ‌کس روی لینک شما کلیک نکند، یعنی هیچ مشتری‌ در کار نیست، به همین سادگی. همیشه سعی کنید از دکمه‌هایی با جذابیت بصری استفاده کنید و در آن‌ها گزینه‌های بیشتری برای ارتباط با گیرندگان قرار دهید.( مانند، بیشتر بدانید! همین‌الان دانلود کنید! و …)

۱۰٫ راه لغو اشتراک را ساده کنید

اگرچه ممکن است این‌گونه نظر برسد که شما فرصت قطع مکالمه را با این کار به مشتری داده‌اید اما اگر یک کاربر بخواهد نام خود را از لیست شما حذف کند ولی نتواند به‌راحتی این کار را انجام دهد، ایمیل شما را به‌عنوان یک هرزنامه علامت‌گذاری خواهد کرد که در آینده برای شما مشکل‌آفرین خواهد بود.

۱۱٫ استفاده از ایمیل در موبایل را آسان کنید

اولین کاری که بعد از بیدار شدن انجام می‌دهید چیست؟ بسیاری از مردم به سراغ موبایلشان می‌روند. در حقیقت، ۶۶ درصد ایمیل‌ها در گوشی‌های هوشمند و یا تبلت‌ها باز می‌شوند. اگر ایمیل شما برای به نمایش درآمدن در این دستگاه‌ها تنظیم و بهینه‌سازی نشده باشند، بسیاری از کلیک‌های بالقوه را در کمپین‌های بازاریابی ایمیلی خود از دست خواهید داد.

بازاریابی ایمیلی را چگونه بهبود دهیم؟

بازاریابی با ایمیل اطلاعات زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهد که می‌توانید برای ارزیابی عملکرد و بهبود نرخ بازشدن ایمیل ها، نرخ کلیک بر روی آن ها، شکایت‌های هرزنامه، نرخ لغو اشتراک و غیره از آن استفاده کنید. هشت کارآفرین، هشت راه برای دریافت بازدهی بیشتر از بازاریابی با ایمیل را به شما گوشزد می کنند:

۱٫ لیست ایمیل خود را به‌طور مرتب بررسی کنید

به گفته جان رمپتون، بنیان‌گذار Due: «وقتی کسی آدرس ایمیل خود را به لیست شما اضافه می‌کند ممکن است اشتباه کرده باشد، یک ایمیل جعلی را به‌طور کامل ارسال کرده و یا درنهایت به یک ایمیل جدید روی آورد.

این می‌تواند تأثیر منفی بر عملکرد ارسال ایمیل شما داشته باشد، چراکه ممکن است ایمیل برگشت داده شود و احتمال دارد به‌طور مستقیم به پوشه‌های هرزنامه رفته و شما را به‌عنوان هرزنامه نشانه‌گذاری کند. لیست خود را از طریق یک سرویس ثبت‌نام و تأیید به‌طور مرتب اجرا کنید تا اطمینان حاصل کنید که همیشه با لیست دقیقی کار می‌کنید.»

۲٫ ایمیل را برای هر گیرنده، شخصی‌سازی کنید

فکر کنید که چند ایمیل تبلیغاتی هر روز دریافت می‌کنید – افراد موجود در فهرست شما نیز از این مورد مستثنا نیستند. شما باید بدانید که حتی اگر کسی ایمیل شما را باز کند، احتمالاً قبل از بررسی، آن را حذف خواهد کرد مگر اینکه توجهش را جلب کنید.

مت بهنکه، مدیرعامل شرکت Orthotic Shop می‌گوید: «شخصی‌سازی اولیه با یک نام ساده، «سلام [نام گیرنده]» می‌تواند کمک کند تا خواننده به‌اندازه کافی جذب شده و حداقل وادار به خواندن پیشنهاد شما شود.»

۳٫ از ایموجی (شکلک ها) در ایمیل خود استفاده کنید

به گفته آرون مینک، بنیان‌گذار قانون حذف ضرب و شتم « ایموجی در همه‌جا پیدا می‌شود. آن‌ها یک راه سرگرم‌کننده و مؤثر برای برقراری ارتباط هستند. به آخرین مکالمه پیامکی تلفن خود نگاه کنید و ببینید که چقدر از ایموجی‌ها استفاده شده است. قرار است ایمیل شما در صندوق‌های ورودی مشترکین نیز این‌گونه با ایموجی‌ها احاطه شود. استفاده از ایموجی‌ها در ایمیل خود راه عالی برای جذاب کردن ایمیل است و نرخ بازشدن بالاتری را نسبت به متن مشابه بدون ایموجی در پی دارد.»

۴٫ زمان ارسال ایمیل را چندین بار تست کنید

طبق گفته‌ جیم رافریتی، مدیرعامل شرکت Wabash Power «بدترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که ایمیلی را به افراد لیست خود ارسال کنید و فرض کنید که همه آن را خواهند خواند. شما باید به‌طور مداوم در ساعات و روزهای مختلفی از بازاریابی ایمیلی بهره برداری کنید. شروع گسترده‌ای داشته باشید، پیام را به نصف لیست خود در اوایل صبح و سپس باقی‌مانده را در شب بفرستید. بدین شکل، می‌بینید که کدام بازدهی قوی‌تری دارد و سپس با فواصل زمانی نزدیک‌تر شروع به آزمایش کنید. به‌عنوان‌مثال، اگر نرخ بازشدن ایمیل‌ها در شب به‌طور قابل‌توجهی بالاتر بود، ایمیل‌های بعدی خود را به چند بخش در شب تقسیم کنید و به بهترین زمان بازده خود برسید.»

۵٫ یک لیست ایمیل مضاعف ایجاد کنید

بسیاری از مردم از ایجاد یک لیست ایمیل دوم (درون لیست ایمیل اصلی) دوری می‌کنند زیرا فکر می‌کنند که این گام اضافی ممکن است به‌عنوان بازدارنده، عمل کند و در نتیجه فهرست کوچک‌تر شود. لیست کوچک‌تری که به ایمیل شما پاسخگوتر است، از یک لیست بزرگ که هرگز ایمیل شما را باز نمی‌کند بسیار ارزشمندتر است.

ریچارد سلر، شریک مدیریتی شرکت ریچاردسلر می‌گوید: «اگر کسی وقت خود را به انتخاب لیست شما اختصاص دهد، بدان معناست که آن‌ها واقعاً به پیشنهاد شما علاقه‌مند هستند.»

۶٫ لیست ایمیل خود را بخش‌بندی کنید

بخش‌بندی لیست ایمیل به شما کمک می‌کند که میزان بازده و کلیک‌ها را افزایش دهید. با ارسال پیام به گروه‌های موردنظر در لیست خود، مخاطبان شما پیام را مناسب‌تر دیده که درنهایت نتایج بهتری را به شما ارائه می‌دهد.

النا ایروشینا، مدیرعامل شرکت خدمات لیموزین بوستون، می‌گوید: «هر لیست دارای مشترکینی است که به پیشنهاد‌های مختلف – کوپن‌ها، اخبار و یا رویدادهای خاص -علاقه‌مند هستند و بخش‌بندی اجازه می‌دهد که به مشترکین در هر بخش آنچه را که می‌خواهند، بدهید.»

۷٫ از یک قالب ایمیل پاسخگو و مناسب استفاده کنید

به گفته‌ رون رودزین، مدیرعامل شرکت Loom & Leaf «اکثر مشترکین شما در حال باز کردن ایمیل شما در دستگاه‌های تلفن همراه خود هستند. بنابراین مهم است که شما از قالبِ خبرنامه‌ای مناسب با موبایل استفاده کنید. حتی یک گام جلوتر رفته، یک قالب سفارشی طراحی کرده و ایمیل‌های خود را تبدیل به یک برند کنید. هزینه این کار کم بوده و کمک می‌کند که بازاریابی با ایمیل شما حرفه‌ای‌تر به نظر برسد.»

۸٫ فراخوان واضحی برای هر ایمیل داشته باشید

طبق سخنان ترور نیس، مدیرعامل شرکت ورود آنلاین PC «اگر یک فراخوان را به‌ روشنی تعریف نکرده‌اید، کمترین نتایج را تجربه خواهید کرد. مشترکین شما وقت خواندن ایمیل‌های طولانی را برای فهمیدن خواسته‌ یا پیشنهاد شما ندارند. اگر گیرنده در عرض چند ثانیه پس از باز کردن ایمیل شما نداند چه می‌خواهید و نفهمد درخواست شما بازدید از صفحه یا تماس با شماره تلفن یا تکمیل فرم است، به‌احتمال‌زیاد ایمیل شما را حذف خواهد کرد.»

چگونه در جنگ بازاریابی ایمیلی پیروز شویم؟

در هر روز بیش از ۱۴۴ میلیارد ایمیل فرستاده می‌شود. شما چگونه ایمیل مربوط به خود را از بقیه جدا می‌کنید؟ چهار تاکتیک کلیدی را هنگامی‌که صحبت از بازاریابی با ایمیل به میان می‌آید باید برای برجسته شدن، اتمام خرید و پیروزی در جنگ جلب‌توجه داخل صندوق ورودی ایمیل مورداستفاده قرار داد.

۱٫ تیترهای کوتاه و مبهم بیشتر خوانده می‌شوند

در بازاریابی ایمیلی عناوین کوتاه و مبهم دارای مأموریتی کلیدی هستند: تحریک کردن دریافت‌کننده به باز کردن ایمیل؛ اما این عمل در حرف آسان است. نرم‌افزار Mail Chimp نشان می‌دهد که در تمامی صنایع بزرگ نرخ خوانده شدن ایمیل‌ها بین ۱۷ تا ۲۸ درصد است. این به آن معنی است که حدوداً یک نفر از هر چهار نفر ایمیل شما را باز می‌کند .

همان‌طوری که می‌بینید بهبود عناوین، کلیدی برای اطمینان از خوانده شدن ایمیلتان توسط مشترکان است. کافی است دو عنصر مهم را هنگام نوشتن عنوان‌های خود به خاطر بسپارید: کوتاه و مبهم!

بهترین عنوانی که در تاریخ بازاریابی از طریق ایمیل فرستاده شد در زمان اولین کمپین ریاست جمهوری اوباما بوده است. این عنوان “Hey” (سلام!) بود. خیر این یک اشتباه تایپی نیست. عنوان ایمیل به‌سادگی، تنها “hey” بود.

چرا این عنوان این‌چنین خوب عمل کرد؟ دلیل آن به روانشناسی برمی‌گردد. احتمال اینکه شما ایمیل‌هایی که از طرف دوستانتان و یا خانواده‌تان را باز کنید بسیار بیشتر است. برای کمپین بازاریابی ایمیلی بعدی خود عناوین را کوتاه و مبهم بنویسید تا افزایش نرخ بازشدگی را مشاهده کنید.

۲٫ همراه کردن محتوا با پیشنهادات

بازاریابی ایمیلی تابه‌حال بارها به عنوان تکنیکی تاریخ مصرف گذشته اعلام شده است. اما حقیقت این است که ایمیل مارکتینگ نمرده است و هرگز نیز نخواهد مرد. بازاریابی از طریق ایمیل دارای بیشترین نرخ بازگشت سرمایه در سراسر دیجیتال مارکتینگ است.

درحالی‌که بازاریابی از طریق ایمیل نمرده است، اما شکوه روزهای آن به این سرنوشت دچار شده است. منظور ما به طور مشخص دهه ۱۹۹۰ میلادی است که بازاریابان با هر پیشنهاد و کوپن قابل‌تصوری ما را غرق کرده بودند؛ اما این عمل کارساز بود و بازاریابان با ارسال هرزنامه به سود سرشاری رسیده بودند.

این عمل امروزه دیگر کاربردی ندارد. ما به هرزنامه‌ها بسیار کمتر تمایل داریم، فیلترها توانایی تمیز نگه‌داشتن صندوق ورودی ایمیل را به ما می‌دهند و حتی قانون‌هایی برای امن نگه‌داشتن ما از ایمیل‌های ناخواسته وجود دارد.

با تمامی این موانع، چگونه می‌توان ایمیل را تبدیل به قدرتمندترین ابزار در استراتژی بازاریابی دیجیتال کرد؟ به‌سادگی! علاوه بر فروش کوپن‌ها و قراردادها، محتوای ارزش محور به کمپین بازاریابی ایمیلی خود اختصاص دهید.

اگر کمپین بازاریابی ایمیلی شما «فروش، فروش و فروش» باشد مشتریان خود را از دست خواهید داد. آن‌ها درنهایت توسط پیشنهادات شما کسل می‌شوند و اشتراک خود را خاتمه می‌دهند. این عمل شکست بازاریابی از طریق ایمیل نام دارد و بر طبق آمار باعث ریزش ۲۵ درصدی مشتریان در هرسال خواهد شد.

راه‌حلی که بسیاری از بازاریابان برای جلوگیری از این ریزش انجام می‌دهند افزایش مخارج هنگام رشد دادن لیست مشتریان خود است. گرچه، ازنقطه‌نظر هزینه کردن، برگرداندن مشتریان قدیمی از به دست آوردن مشتریان جدید به‌صرفه‌تر است.

برای پایین نگه‌داشتن نرخ ریزش باید مشتریان فعلی خود را مشتاق نگه‌دارید. اینجا جایی است که محتوا به کارتان می‌آید. از محتوا برای آموزش و اطلاع‌رسانی مشتریان خود بدون هیچ نیتی برای فروش، استفاده کنید. در زیر چند ایده برای شروع آمده است:

• لیستی از ده مقاله برتر صنعت ایجاد کنید و آن را با مشتریان خود به اشتراک بگذارید.

• برای برخی ایمیل‌های مشخص، آموزش را بر فروش اولویت دهید. برای یک شرکت فعال در زمینه محصولات بهداشتی، آموزش انواع راه‌های درمان بیماری‌ها به مخاطبان می‌تواند محتوایی ارزشمند تلقی شود.

۳٫ همه‌چیز را امتحان کنید

با استفاده از ایمیل می‌توانید تقریباً هر چیزی را امتحان کنید و بازخوردی تقریباً هم‌زمان بگیرید. این قابلیت به شما این امکان را می‌دهد که به‌صورت مداوم به یادگیری و بهبود کمپین خود بر اساس یافته‌هایتان ادامه دهید.

ساده‌ترین آزمایش برای انجام دادن، تست A/B نامیده می‌شود، به این معنی که شما دو و یا گونه‌های بیشتری از ایمیل را به مشتریان خود ارسال می‌کنید و واکنش مشتریان را در هرکدام از گونه ها ثبت و مقایسه می‌کنید و نهایتا گزینه بهتر را انتخاب می نمایید.

سه مورد از مواردی را که باید در کمپین‌های بازاریابی خود تست کنید تا بتوانید بهترین گزینه را از آن‌ها داشته باشید عبارتنداز:

• عناوین ایمیل ها: همان‌طور که در بالا ذکر شد، عناوین بسیار مهم هستند. عناوین درب ورود به ایمیل شما هستند و اگر مدیریت نشوند، هیچ‌کسی آن‌ها را باز نخواهد کرد. ترکیب‌های مختلفی از طول عنوان، نحوه نوشتن آن و حتی افزودن ایموجی ها را امتحان کنید.

• طراحی: این را به خاطر بسپارید، حتی اگر شما از طراحی راضی باشید، ممکن است مشتریان شما نباشند. ترکیب‌های مختلفی از رنگ‌ها، کلیدها، تایپوگرافی و گرافیک را امتحان کنید.

• ارسال در روزها و زمان‌های متفاوت: یک پژوهش توسط Experian نشان داده است که ایمیل‌هایی که در آخر هفته‌ها ارسال می‌شوند در مقایسه با رقیبان وسط هفته خود عملکرد بهتری دارند. همچنین این پژوهش ثابت کرده است که ساعت ۸ شب تا نیمه‌شب بهترین زمان برای ارسال ایمیل است. این گفته‌ای معقول به نظر می‌رسد، زیرا به دلیل اوقات آزاد بدون کار مقدار ایمیل دریافتی کم است.

اگرچه هر صنعت متفاوت خواهد بود و این را هنگام فرستادن ایمیل باید به یاد داشته باشید. به دنبال اوقاتی باشید که مشتریان شما توسط چیز دیگری هنگامی‌که اعلامیه ایمیل شما به آن‌ها می‌رسد، منحرف نشوند.

مهم‌ترین نکته این است که با مشتریان خود مانند مشتریان برخورد نکنید، مانند افراد واقعی با آن‌ها تعامل داشته باشید. با آن‌ها مانند دوستانشان، خانوادشان و همکارانشان صحبت کنید، محتوای ارزشمندی را با آن‌ها به اشتراک بگذارید و سپس از طریق آزمایش درباره‌ آن‌ها چیزهای بیشتری یاد بگیرید و این‌گونه ایمیل مارکتینگ را مؤثرترین کانال بازاریابی خود خواهید یافت.

۴٫ ایمیل مارکتینگ هوشمند، شخصی می‌شود

اگر در حال تلاش برای بالا بردن جمعیت بازاریابی ایمیلی خود هستید، این دو کلمه را به یاد داشته باشید: شخصی‌سازی و سفارشی‌سازی. اگر این چند یادآوری را در نزدیکی کامپیوتر خود قرار دهید، افزایش بهره‌وری ایمیل مارکتینگ و تبدیل‌شدن به یک بازاریاب ایمیلی معتبر بسیار آسان می‌شود.

• درون و بیرون مشتریان خود را بشناسید. علایق آن‌ها، سطح قابل‌قبول تماس آن‌ها و نوع تماسی که آن‌ها می‌خواهند (برای مثال، یک خبرنامه طولانی یا یک یادداشت کوتاه) را بدانید. این باعث می‌شود سطح بالایی از حساسیت سایبری از سمت شما کم شود، اما می‌تواند در مبنای کارتان یک تفاوت واقعی ایجاد کنید.

• عبارات «عضویت» و «لغو کردن» را خیلی جدی بگیرید. به‌عبارت‌دیگر، مشتریان باید بدانند که شما اطلاعات محصولات را به‌صورت ماهیانه از طریق ایمیل یا دیگر ابزارهای بازاریابی ارسال می‌کنید. آن‌ها همچنین باید به ابزاری که به آن‌ها این امکان را بدهد که دریافت ایمیل از شما را متوقف کنند، به‌آسانی دسترسی داشته باشند.

• بر روی درختتان استراحت نکنید. اگر در ماه خرداد نتایج موفقیت‌آمیزی از کمپین ایمیلی خود دریافت کردید، فرض نکنید در ماه شهریور هم همین‌طور خواهد بود. ایمیل‌های خود را ازنظر به‌روز بودن، تکنولوژی و رقابتتان مجدداً بازبینی کنید.

• انتظار افزایش نرخ کلیک بیش از ۳۰ درصد را نداشته باشید. ممکن است هضم آن دشوار باشد اما می‌دانید که در واقعیت، نتیجه گرفتن می‌تواند زمان زیادی ببرد.

۳۵نکات  مهم ایمیل مارکتینگ

نکات مهم ایمیل مارکتینگ

امروز می خوام در مورد نکات مهم ایمیل مارکتینگ برای شما بنویسم. این روزها یک از ابزارهای ضروری بازاریابی اینترنتی برای هر کسب و کار آنلاین محسوب می شود،اکثر کسب و کارهای اینترنتی برای افزایش بازخورد از این روش استفاده می کنند.کسب و کارهای اینترنتی از بازاریابی ایمیلی برای نفوذ در قلب مخاطبین و تشویق آنها به خرید از این ابزار استفاده می کنند.

نتایج یک آزامایش نشان می دهد که این روش تاثیر زیادی در رفتار مخاطبان دارد و آنها را تشویق می کند برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت هدف مراجعه کنند.در این مقاله می خواهم نکات مهم ایمیل مارکتینگ که می تواند در افزایش بازخورد ارسال ایمیل تبلیغاتی به شما کمک کند را بگویم البته قبلا هم یک مقاله با عنوان ایمیل مارکتینگ چیست نوشته ام که می توانید آن را هم مطالعه کنید.

 

۱-فرم عضویت را در صفحه لندینگ پیج قرار دهید

یکی از نکات مهم ایمیل مارکتینگ این است که برای دریافت ایمیل اعضا باید برنامه ریزی داشته باشید پیشنهاد من این است که یک صفحه لندینگ پیج (صفحه خوشامدگویی که در آن معمولا یک هدیه به کاربر داده می شود)برای خودتان درست کنید و سعی هدیه ای که در صفحه لندینگ پیج به کاربر می دهید یک هدیه خاص باشد.

کتاب الکترونیک یا ویدئو یا یک چک لیست خاص مثلا اگر در زمینه صافی مو فعالیت دارید یک چک لیست از مراقبت های بعد از صافی مو را در اختیار کاربر قرار دهید.

معمولا چک لیست ها برای کاربران خیلی ارزشمند هستند.اگر ویدئو به کاربر هدیه می دهید سعی کنید بیشتر از ۲۰-۳۰ دقیقه نباشد و واقعا یک ویدئو عالی و جامع باشد که در آن ویدئو می توانید یک محصول را به کاربر معرفی کنید.فراموش نکنید در هدیه ای که به کاربر می دهید حتما باید محصول خودتان را معرفی کنید.

۲-قرار دادن لینک عضویت خبرنامه در صفحه اصلی

برای دسترسی آسان کاربران می توانید لینک عضویت در خبرنامه را در صفحه اصلی خود قرار دهید اما فراموش نکنید تا زمانی که کاربر را جذب نکنید اتفاقی نمی افتد در اولین نکته از مقاله نکات مهم ایمیل مارکتینگ گفتیم که اهرم اصلی جذب اطلاعات تماس ما صفحه ی لندینگ پیج است زیرا کاربر باید دلیلی داشته باشد که ایمیل خودش را به ما بدهد وقتی همینطوری به او گوییم ایمیلت را بده سوالی که پیش می آید این است که چرا باید ایمیلش را بدهد پاسخ این سوال را حتما باید داشته باشید.

 

۳-لینک عضویت را دیگر صفحات سایت هم بگذارید

با توجه به اینکه بازدیدکنندگان شما در حال چرخیدن در وب سایت شما هستند پیشنهاد می کنیم که در دیگر صفحات سایت هم لینک عضویت خبرنامه ایمیلی خود را قرار دهید کاربران در صورت نیاز عضو خبرنامه شما شوند.

Include-Subscription-Checkbox

۴-عضویت خبرنامه را می توانید در فرم ها بگذارید

شما می توانید لینک عضویت خبرنامه ایمیلی وب سایت خورد را در همه ی فرم های دوره آموزشی و غیره نیز قرار دهید و این یکی از نکات مهم ایمیل مارکتینگ است.

۵-آسان کردن فرایند عضویت در خبرنامه

تا می توانید باید فرآیند عضویت را برای کاربران ساده کنید،کاربران اصلا دوست ندارند به سوالات اضافی پاسخ دهند،پس تا جایی که می توانید روند را برای آنها ساده کنید.

۶-به کاربران اطمینان بدهید که از حریم خصوصی آنها محافظت خواهید کرد

خیلی از افراد نگران این هستند که ایمیلشان دست افراد دیگری بیفتد شما با باید این اطمینان را به آنها بدهید که از حریم خصوصی آنها محافظت خواهید کرد،می توانید لینک رعایت حفظ حریم خصوصی را برای آنها بگذارید.

نکات مهم ایمیل مارکتینگ

۷-دانلود رایگان در ازای دریافت ایمیل افراد

یکی از کارهایی که می توانید انجام دهید این است که با استفاده از افزونه های وردپرس موجود تنظیمات وب سایت خود را به گونه ای انجام دهید که وقتی کاربر برای دانلود یک فایل کلیک می کند از او خواسته شود ایمیلش را وارد کند.

البته بستگی دارد که فایلی که قرار است دانلود کند واقعا چه ارزشی داشته باشد.سعی کنید فایل ها و مطالبی در سایتتان قرار دهید که از ارزش بالایی برخوردار هستند تعداد کمی فایل ارزشمند خیلی بهتر از مقدار زیادی فایل بی ارزش و دم دستی است و این یکی از نکات مهم ایمیل مارکتینگ است.

۸-به اعضای خبرنامه ایمیلی خود هدیه بدهید

همیشه هدیه برای مردم جذاب بوده است.یکی از کارهایی که می توانید انجام دهید این است که در قبال عضویت به افراد هدیه دهید آن هدیه می تواند یک کارت هدیه باشد یا یکی از محصولات شما باشد و این هم یکی از نکات مهم ایمیل مارکتینگ است.

نکات مهم ایمیل مارکتینگنکات مهم ایمیل مارکتینگ

 

۹-خوش آمد گویی  را فراموش نکنید

شما می توانید یک پیام خوش آمد گویی از قبل آماده کنید که هر فردی به عضویت خبرنامه شما درآمد آن ایمیل را به صورت خودکار برای او ارسال کنید.این کار به ایجاد ارتباط با مشتریان کمک می کند.همچنین شما در واقع با ارسال پیام خوش آمد گویی تایید می کنید که عضویت صورت گرفته است که این هم یکی دیگر از نکات مهم ایمیل مارکتینگ است.

 

۱۰-بدون اجازه کاربر ایمیل او را به لیست اضافه نکنید

برای اینکه مطمئن شوید آدرس ایمیل وارد شده درست است حتما یک ایمیل تایید ارسال کنید.این کار باعث می شود که لیست شما سالم بماند و در لیست اسپم قرار نگیرید این هم یکی از نکات مهم ایمیل مارکتینگ است.

 

۱۱-از نمایشگاه ها و رویداد ها برای جمع آوری لیست ایمیل استفاده کنید

نمایشگاه ها و رویداد ها موقعیت خوبی برای گرفتن ایمیل و اطلاعات تماس افراد هستند.فراموش نکنید که حتما یک کامپیوتر به همراه یک شخص در نمایشگاه ها برای این کار اختصاص دهید.شما می توانید با دادن پیشنهادات ویژه و تخفیف آنها را ترغیب کنید تا اطلاعات تماس و ایمیلشان را در اختیار شما قرار دهند.

 

۱۲-ارسال ایمیل های تبلیغاتی خاص

همه ی ما روزانه ایمیل های زیادی دریافت می کنیم و بدون اینکه آنها را بخوانیم آنها را حذف می کنیم.پس ایمیل شما باید طوری باشد که فرد در نگاه اول جذب ایمیل شما شود.انتخاب یک عنوان جذاب یکی از نکات مهم ایمیل مارکتینگ است.

یکی از کارهایی که می توانید انجام دهید این است که ایمیل هایتان را با دو عنوان برای ۱۰ درصد اعضای خود بفرستید و ببینید کدام عنوان بازخورد بیشتری دارد و سپس عنوان جذاب تر را برای ۹۰ درصد دیگر افراد ارسال کنید.

 

۱۳-محتوای ایمیل تبلیغاتی شما باید جذاب باشد

با توجه به اینکه در عصر اطلاعات هستیم و مرتب در حال بمباران با پیام های تبلیغاتی هستیم شما باید محتوای ایمیل خود را طوری تنظیم کنید که همه چیز شفاف و واضح باشد و با اولین نگاه کاربر بتواند درک کنید که شما دارید در مورد چه صحبت می کنید.استفاده از عکس های جذاب می تواند بسیار تاثیر گذار باشد و این هم یکی از نکات مهم ایمیل مارکتینگ است.

 

۱۴-وقت را تلف نکنید

مطمئن شوید ایمیلی که ارسال می کنید محتوای عالی برای خواندن دارد.اصلا نیازی نیست ایمیل های شما تعداد زیادی جدول پر از متن داشته باشد،در عوض بهتر است که کلمات اصلی را در خط اول و سر صفحه بیاورید تا کاربر سریع متوجه موضوع شود.

 

۱۵-امکان لغو اشتراک از نکات مهم ایمیل مارکتینگ

کاربران ممکن است به هر دلیلی به محتوای ایمیل های شما علاقه مند نباشند و یا بعد از مدتی به این نتیجه برسند که نیازی به ایمیل های شما ندارند.پس حتما لغو اشتراک را برای کاربران در نظر بگیرید.لینک لغو عضویت را می توانید بالا یا پایین ایمیل قرار بدهید و مطمئن شوید که فرایند لغو اشتراک برای کاربر سخت و پیچیده نباشد.

نکات مهم ایمیل مارکتینگ

 

۱۶-نسخه متنی ایمیل یادتان نرود

فراموش نکنید که هنوز هم بعضی از سرویس های گیرنده ایمیل با HTML سازگار نیستند پس برای آنها نسخه متنی را جایگزین کنید.

۱۷-بهترین زمان ارسال ایمیل تبلیغاتی را کشف کنید

زمان از سال ایمیل بسیار یکی از نکات مهم ایمیل مارکتینگ است.بسته به هر کسب و کار ممکن است این زمان تفاوت داشته باشد.شما می توانید با تست های A/B بهترین زمان ارسال ایمیل را کشف کنید.

 

۱۸-به ایمیل های غیر فعال ایمیل ارسال نکنید

اگر در لیست شما اعضایی وجود دارد که به ایمیل های شما هیچ گونه پاسخی نمی دهند می توانید یک پیشنهاد بسیار ویژه برای آنها ارسال کنید.سپس این ایمیل ها را در لیست دیگیری ثبت کنید و یا کاملا آنها را از بانک ایمیل خود حذف کنید.

 

نکات مهم ایمیل مارکتینگ

 

۱۹-نسخه تحت وب ایمیل را در ایمیل قرار دهید

بعضی وقت ها ممکن ایمیل شما برای کاربر به شکل درست نمایش داده نشود.در این مواقع برای حل کردن این موضوع باید نسخه تحت وب ایمیل را هم ایمیل قرار دهید.می توانید لینک نسخه تحت وب را در هدر ایمیل قرار دهید.

 

۲۰-درخواست هایتان باید از کاربران مختصر باشد

اگر می خواهید نظر سنجی برگزار کنید یا سوالی از کاربران دارید سعی کنید به صورت مختصر آن را عنوان کنید چون زمان کاربران بسیار مسئله ی مهمی است که باید در نظر بگیرید.

 

۲۱-ریسپانسیو بودن محتوای ایمیل از نکات مهم ایمیل مارکتینگ

یکی از نکات مهم ایمیل مارکتینگ این است که محتوای ایمیل شما باید در تمام دیوایس ها از قبیل موبایل،تبلت به صورت یکسان نمایش داده شود و این همان واکنشگرا بودن و ریسپانسیو بودن ایمیل است ممکن است محتوای شما در گوشی بهم ریخته نمایش داده شود که این مسئله هم یکی از نکات مهم ایمیل مارکتینگ است.

 

Graphics-Don’t-Work-email.

۲۲-از گرافیک زیاد استفاده نکنید

دقت کنید کاربران زیادی برای نمایش سریع ایمیل نمایش تصاویر را مسدود می کنند و اگر ایمیل شما تصاویر زیادی داشته باشد کاربران فقط جعبه های خالی را خواهند دید.

 

۲۳-استفاده از ویدئو،جاوا اسکریپت و فلش در محتوای ایمیل

کدهای جاوا اسکریپت،فلش،اکتیو ایکس و فیلم ها معمولا به این صورت است که در ایمیل های html کار نمی کنند.حتی اگر کاربران هم اجازه نمایش این فایل ها را بدهند به دلیل مسائل امنیتی بسیاری از برنامه های ایمیل آنها را مسدود می کنند.بهترین جایگزین برای ایمیل عکس هایی با فرمت Gif است.اگر واقعا نیاز است در محتوای ایمیل شما ویدئو و صدا باشد می توانید لینک آنها را قرار دهید.

 

۲۴-لوگو و برندتان را در ایمیل درج کنید

شما می توانید از برندتان در ایمیل مارکتینگ استفاده کنید.شما می توانید هر ایمیل که ارسال می کنید لوگو و شعار تبلیغاتی که دارید را در ایمیل جا دهید.بهتر است از رنگ سازمانی شرکتتان در ارسال ایمیل ها استفاده کنید.

 

 

۲۵-برای پیشنهادات ویژه محدودیت زمانی بگذارید

سعی کنید در پیشنهادات ویژه از محدودیت زمانی استفاده کنید.محدودیت زمانی باعث می شود مشترکین احساس کنند اگر از این فرصت استفاده نکنند دیگر این فرصت برایشان پیش نخواهد آمد.این کار باعث می شود ایمیل های بیشتر دیده شود.

 

۲۶-حجم فایل های پیوست ایمیل تبلیغاتی شما نباید زیاد باشد

اگر نیاز است که فایل هایی را به ایمیل پیوست کنید نباید حجم آن فایل ها زیاد باشد.چون برخی از سرویس دهندگان حجم مشخصی را برای فایل های پیوست شده مشخص کرده اند.از طرفی ممکن است بعضی از کاربران دسترسی به اینترنت پر سرعت نداشته باشند.

 

۲۷-اطلاعات تماس فرستنده را در ایمیل قرار دهید

نیاز است حس اعتماد را بین مشترکین خود ایجاد کنید.از زمان شروع کمپین سعی کنید یک اسم برای کمپین انتخاب کنید.آنها متوجه فعالیت شما هستند و زمانی که به صورت مداوم نام شما را ببینند کم کم حس اعتماد و به رسمیت شناختن به وجود می آید.برای اعتماد سازی بیشتر می توانید آدرس فیزیکی و شماره تماس و یک آدرس پست الکترونیک معتبر را به مشتریکن اعلام کنید.

 

۲۸-اشتراک گذاری ایمیل را آسان کنید

شاید کاربران بخواهند ایمیل شما را به اشتراک بگذارند پس شما با گذاشتن دکمه های به اشتراک گذاری در جایی مشخص از ایمیل کار را برای آنها آسان می کنید.حتما دکمه شبکه های اجتماعی مثل فیسبوک،توییتر،لینکداین و غیره را در ایمیل خود قرار دهید.فراموش نکنید که اشتراک گذاری محتوا یکی از نکات مهم بازاریابی ایمیلی است.

 

۲۹-حفظ ارتباط با مخاطبین از نکات مهم ایمیل مارکتینگ

اگر در برنامه شما ارسال ایمیل به صورت منظم وجود ندارد برای حفظ ارتباط با مخاطبین سعی کنید ایمیل هایی در قالب های پیشنهادهای ویژه،نظر سنجی و غیره ارسال کنید.

 

۳۰-ایمیل را شخصی سازی کنید

تحقیقات نشان می دهد که از هر ۱۰ ایمیل ۴ ایمیل اسپم می شود.پس باید سعی کنید ایمیلی که برای مخاطب ارسال می کنید متناسب با عضویت کاربر باشد مثلا اگر شما سایتی دارید که فعالیت دیجیتال مارکتینگ می کنید اینکه بیاید برای آن کاربر ایمیل نحوه پخت قورمه سبزی را ارسال اصلا کار جالبی نیست و این نکات مهم بازاریابی ایمیلی است.

یکی از راه هایی که نشان می دهد به کاربر اهمیت می دهید این است که نشان بدهید اطلاعاتی در مورد کاربران دارید.

اطلاعاتی ازقبیل نام،تاریخ عضویت و غیره.حتی می توانید ایمیل را با جملات خاص برای ایجاد دوستی شروع کنید:

  • یک هدیه مخصوص شما
  • از شما دعوت می کنیم
  • یک پیشنهاد منحصر به فرد برای شما

 

۳۱- تست یکی از نکات مهم ایمیل مارکتینگ

قبل از اینکه ایمیل را برای کاربران ارسال کنید بهتر است ایمیل را در نرم افزارهایی مثل  Outlook, Lotus, Apple Mail, Eudora ببینید.همچنین در دو سرویس یاهو و جیمیل ایمیل را تست کنید.

کار دیگری که می توانید انجام دهید این است که برای اطمینان قبل از ارسال ایمیل تست اسپم بگیرید این سایت که برای تست اسپم است mail-tester.com   به شما کمک می کند که بدانید چند درصد احتمال دارد ایمیل شما اسپم شود.

۳۲-از سیستم های معتبر ایمیل مارکتینگ استفاده کنید

به شما پیشنهاد میکنم از سیستم های ایمیل مارکتینگ معتبر استفاده کنید مثلا میلر لایت یکی از بهترین ها در این زمینه است که برای شروع استفاده از آن رایگان است تا ۱۰۰۰ مخاطب را رایگان می توانید ارسال کنید ولی بیشتر از آن باید هزینه بپردارید که البته ارزشش را واقعا دارد.

 

۳۳-در محتوای ایمیل از کلمات کلیدی استفاده کنید

استفاده از کلید واژه ها به اینباکس رفتن ایمیل کمک زیادی می کند.مثلا وقتی یک ایمیل در مورد دیجیتال مارکتینگ ارسال می کنید و مرتبط این واژه را در ایمیل تکرار می کنید،وقتی کاربر ایمیل را ببینید گوگل متوجه می شود که این ایمیل برای کاربران اهمیت دارد و کاربران هم از محتوای آن راضی هستند.همچنین اگر ایمیل های شما اگر تبلیغاتی هم باشند به اینباکس می روند.

۳۴-یکی بودن آدرس فرستنده ایمیل با دامنه  لینک های داخل ایمیل

آدرس فرستنده ایمیل باید با لینک هایی که در متن ایمیل اسفاده شده یکی باشد مثلا اگر آدرس فرستنده info@modirebartar.com باشد باید دامنه لینک های داخل ایمیل هم همان باشد مثلا لینک خرید خرید فلان محصول باید به این شکل باشد https://modirebartar.com/shop

در غیر اینصورت سرویس دهنده ایمیل شما را تبلیغاتی محسوب می کند و احتمال اسپم آن زیاد است.

 

۳۵-آنالیز ایمیل ها از نکات مهم ایمیل مارکتینگ

یکی از نکات مهم بازاریابی ایمیلی این است که ایمیل های ارسال را آنلایز کنید و ببینید که این ایمیل ها در چه وضعیت هستند.منظور این است که ببینید ایمیل ارسال چقدر باز شده و تعداد کلیک کاربران روی لینک های داخل ایمیل چقدر بوده سیستمی مثل میلر لایت این امکانات را در اختیار شما می گذارد.در واقع آنلایز ایمیل به شما کمک می کند برای ارسال بعدی به صورت هدفمند تر اقدام کنید.

 

ایمیل مارکتینگ و تاثیر آن در پیشرفت کسب و کارها

بسیاری از افراد فکر میکنند ایمیل مارکتینگ همان ایمیل های تبلیغی اعصاب خردکن و مسخره هستند؛ اما اشتباه نکنید. بازاریابی با ایمیل با تبلیغات ایمیلی خیلی فرق دارد. ایمیل مارکتینگ اگر درست و اصولی انجام بشود در پیشرفت کسب و کار و بازگشت سرمایه شما تاثیر خیلی زیادی دارد.

ایمیل مارکتینگ چیست؟

ایمیل مارکتینگ یعنی به طور کاملا هدفمند به مخاطبان هدف خود خبرنامه سایت، تخفیف ها، محصولات جدید و …را از طریق ایمیل خبر بدهیم. جالب است بدانید از خیلی سال پیش ایمیل جزء حریم خصوصی افراد به حساب آمده و بازاریابان اگر بخواهند از ایمیل برای بازاریابی استفاده کنند نمیتوانند بدون اجازه کاربر به او ایمیل دهند. تنها زمانی میتوانید به مشتریان خود ایمیل بدهید که آنها به شما اجازه داده باشند وگرنه ایمیل شما اسپم شناخته خواهد شد.

امروزه اسپم کردن یک ایمیل به سادگی آب خوردن است. کاربران میتوانند خیلی راحت دکمه اسپم را تیک بزنند. برای همین در ابتدای مقاله گفتیم که بازاریابی ایمیل با تبلیغات ایمیلی که نوعی پاپ آپ به شمار می رود فرق دارد. ایمیل مارکتینگ یعنی یک ارتباط محکم و دوطرفه با مشتری خود برقرار کنیم تا او ایمیل های ما را بخواند و در نهایت کاری که ما توقع داریم را انجام دهد.

بازاریابی با ایمیل چیست

چرا ایمیل مارکتینگ مهم است؟

اگر شما میخواهید کسب و کارتان پیشرفت کند از تمام روش های بازاریابی باید استفاده کنید ولی ایمیل مارکتینگ جایگاه ویژه ای در لیست شما دارد؛ چرا؟ به خاطر اینکه در حال حاضر ۳.۹ میلیارد نفر از مردم جهان ایمیل دارند و روزانه کارهای خود را با آن انجام میدهند. این آمار تا سال ۲۰۲۱ میلادی به ۴.۱  میلیارد نفر میرسد.

شما در هر سایت یا اپلیکیشنی بخواهید ثبت نام کنید باید اول ایمیل خود را وارد کنید. طبق گفته بازاریابان نرخ برگشت سرمایه ۶۰٪ است و به ازای هر ۱ دلاری که در این راه خرج میکنید ۴۴ دلار به دست می آورید. علاوه بر این ایمیل مارکتینگ نسبت به بقیه روش های بازاریابی ارزان تر است. آیا این نرخ های بازگشت سرمایه دلیل کافی برای بازاریابی ایمیلی نیست؟

چطور با ایمیل مارکتینگ به پیشرفت کسب و کارمان کمک کنیم؟

در ظاهر بازاریابی با ایمیل خیلی فریبنده به نظر میرسد اما به این سادگی ها هم نیست. فراموش نکنید که خیلی از کاربران اصلا ایمیل های غریبه را نمیخوانند؛ پس اینکه ما کاربر را مجاب به باز کردن ایمیل و خواندن آن بکنیم خیلی مهم و چالش برانگیز است.  همان طور که در این مقاله گفتیم باید یک ارتباط صمیمی و دو طرفه با مشتری خود برقرار کنید تا بتوانید از طریق ایمیل مارکتینگ به اهداف خود برسید. برای موفقیت در این زمینه به روش های زیر عمل کنید:

در ازای پیشنهادات جذاب از کاربر ایمیل بگیرید.

طبیعتا اگر بخواهید با ایمیل بازاریابی کنید باید اول ایمیل او را داشته باشید. اگر شما یک سایت دارید میتوانید برای ثبت نام و همچنین فرستادن کد احراز هویت از او ایمیل واقعیش را بگیرید. معمولا سایت ها یا از شماره تلفن یا ایمیل برای فرستادن کد استفاده میکنند.

همچنین اگر کسی از فروشگاه فیزیکی شما خرید کرد میتوانید به بهانه ی اعلام تخفیف ها و جدیدترین محصولات ایمیل مشتری را بگیرید. معمولا افراد برای دادن ایمیل خود زیاد سختگیر نیستند.

مخاطب هدف خود را بشناسید.

این مورد در تمام انواع بازاریابی چریکی و مدرن ثابت است. باید بدانید چه کاربرانی به درد شما میخورند و به سایت شما سر میزنند. همه ی کاربران برای شما مشتری نمیشوند. طبق آمار از هر ۳۸ ایمیلی که فرستاده میشود ۱ نفر به سایت سر میزند.

کسی که قبلا از شما خرید کرده بهترین پرسونای مخاطب است. میتوانید مقاله ها یا محصولاتی شبیه یا مرتبط با محصولی که قبلا از شما خریداری کرده برایش ایمیل کنید؛ احتمالا او خوشش می آید. یک راه دیگر برای شناسایی مخاطب، این است که هنگام ایمیل گرفتن از او یک سوال ساده یا حتی گزینه ای بپرسید. مثلا میتوانید شغل او یا بازه سنی او را جویا شوید. فرض کنید مخاطب شما یک دانشجو است؛ خب میتوانید مقالات آموزشی که فکر میکنید برای او جالب است برایش بفرستید.

محتوا یا خدمات رایگان ارائه دهید.

همان طور که گفتیم خیلی از ایمیل ها اصلا باز نمیشوند یا اگر هم کلیک بخورند باز هم نتیجه خاصی برای ما ندارند. یکی از راه های ترغیب مخاطب به بازدید از وب سایت این است که خدمات یا یک محتوای رایگان به او پیشنهاد بدهید؛ مثلا دانلود رایگان نرم افزار یا یک مقاله ی تخصصی رایگان در حوضه کاری شما میتواند کاربر را به کلیک روی سایت شما ترغیب کند.

روش های ایمیل مارکتینگ

دکمه های call to action را فراموش نکنید.

در روش قبلی که درمورد پیشنهادات جذاب صحبت کردیم یکی از عناصر اصلی این است که اگر کاربر از محتوا یا خدمات شما خوشش آمد باید خیلی سریع با یک دکمه وارد آن صفحه از سایت شما بشود. سایز، رنگ،‌ مکان و متنی که قرار است در دکمه فراخوان به عمل به کار ببرید خیلی مهم است. پیشنهاد میکنیم به مقاله call to action چیست سر بزنید تا در این مورد بیشتر بدانید.

مخاطب را به تعامل دعوت کنید.

محتوای ایمیل شما باید آنقدر جذاب باشد که کاربر درباره ی آن کنجکاو شود و به سایت سر بزند. میتوانید از سوالات چهارگزینه ای و آزمون ها استفاده کنید. کاربران از این محتواها خوششان می آید. به علاوه با این آزمون ها میتوانید اطلاعاتی درباره علایق و عقاید کاربرانتان به دست بیاورید تا هدفمندتر حرکت کنید.

به طور مداوم ایمیل دهید.

باید بدانید هیچ کس با یک بار ایمیل فرستادن مشتری نمیشود. در ایمیل مارکتینگ باید کفش آهنی به پا کنید و با عزم آهنین به طور پیوسته به مخاطبانتان ایمیل دهید تا همیشه جلو چشمشان باشید. البته مظورمان این نیست که با پاپ آپ های مزاحم و مسخره بدتر کاربر را آزرده کنید؛ این طوری هم خودتان اسپم شناخته میشوید و هم آبروی برند خود را میبرید. میتوانید هربار که مقاله جدیدی را در وب سایت منتشر کردید برای کاربران بفرستید یا زمانی که تخفیف برای محصولاتتان دارید ایمیل بدهید.

در چه مواقعی میتوانیم از ایمیل مارکتینگ استفاده کنیم؟

خبرنامه

وقتی کاربران در خبرنامه سایت شما عضو شوند به طور پیش فرض برایشان ایمیل ارسال میشود. میتوانید در پایان هفته مجموعه ای از بهترین مقالات سایت را برای کاربران ایمیل کنید.

اعلام تخفیفات

در مناسبت های مختلف که تخفیف می گذارید حتما از ایمیل مارکتینگ استفاده کنید. مثلا به مناسبت روز مادر تخفیفات ویژه ای برای لباس های زنانه دارید.

اعلام محصولات جدید

اگر محصولات جدید در سایت خود دارید میتوانید از طریق ایمیل به مشتری های خود اطلاع دهید؛ مخصوصا محصولات مشابهی که کاربر قبلا خرید کرده است.

از بانک ایمیلی استفاده بکنیم یا نه؟

اگر بخواهید از ایمیل مارکتینگ استفاده کنید باید هزاران ایمیل داشته باشید به همین دلیل اکثرا از بانک های ایمیلی استفاده میکنند اما به شما توصیه میکنیم که این کار را نکنید یا حداقل از بانک های اطلاعاتی معتبر بهره ببرید. این بانک های اطلاعاتی شامل تعداد زیادی از ایمیل های متفاوت است که خیلی از آنها ممکن است اصلا به حوضه کاری شما ربطی نداشته باشند پس در نتیجه نمیتوانند نرخ تبدیل خوبی برای شما ایجاد کنند.

بانک های ایمیلی زیادی با قیمت های مختلف وجود دارند که شما بر اساس هدف خود میتوانید از اینها بهره بگیرید.

ایمیل مارکتینگ چیست

نتیجه گیری

ایمیل مارکتینگ یکی از مهم ترین و بهترین استراتژی های بازاریابی است که بسیاری از کسب و کارهای آنلاین از آن بهره میگیرند. اگر از روش هایی که در این مقاله معرفی کردیم استفاده کنید قطعا میتوانید به بهبود ترافیک سایت و افزایش نرخ تبدیل کمک کنید. ایمیل مارکتینگ نه تنها به افزایش نرخ تبدیل می انجامد بلکه سئو سایت را نیز بهبود میدهد.

کاربردهای ایمیل مارکتینگ در کسب و کارهای آنلاین

با ۱۱۸اسلایدتخصصی

دانلودوخرید۴۶۰۰۰تومان

 

جهت خرید مقاله کلیک کنید

آخرین مطالب

درباره ما

سایت پژوهش کارا در راستای ارائه خدمات علمی و مشاوره ای و با رویکرد مشارکت جویانه ایجاد شده است و هدف آن خدمات متناسب با نیاز سروران گرامی اعم از ؛ دانشجویان ، استادان راهنما ، فعالان کسب و کارهای بزرگ ،متوسط و کوچک می باشد.

آمار

ارتباط با ما

آدرس : تبریز – شهرک شهید یاغچیان

تلفن : 09144067323 – 09142183819

ایمیل : gaffarim3@yahoo.com

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

۷ روز هفته، ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
جهت خرید مقاله کلیک کنید