نکاتی مهم درباره تجزیه و تحلیل رقبای اینستاگرام

همه ما آدم‌ های زیادی را می ‌شناسیم که موفقیت را لمس کرده‌ اند، از مدیر شرکت‌ های بزرگ گرفته تا کارآفرین ‌‌هایی که شبکه ‌های اجتماعی را برای گسترش کسب و کار خود انتخاب می ‌کنند.

می توان گفت تنها نقطه اشتراک همه آن ‌ها که عطش موفقیت را در آن ‌ها زنده نگه داشته است، حس رقابت است.

حس رقابت همان چیزی است که راه موفقیت را هموار می‌ کند.

در هر مسابقه ‌ای صرف نظر از نتیجه آن، درس ‌های زیادی برای ما وجود دارد.

اگر رقیب خود را به درستی آنالیز کنیم می‌ توانیم از نقاط ضعف و قوت او نهایت استفاده را ببریم.

بنابراین تجزیه و تحلیل رقبا در اینستاگرام می‌ تواند باعث پیشرفت کسب و کار شما در شبکه ‌های اجتماعی شود

در ادامه مقاله همراه ما باشید تا با روش‌ های این تجزیه و تحلیل در شبکه ‌های اجتماعی بیشتر آشنا شوید.

بررسی و درنظر گرفتن رقبا در اینستاگرام به چه معناست؟

احتمالا هنگام گشت و گذار در اینستاگرام با صفحاتی برخورد داشته ‌اید که تقریبا همان کسب و کار شما را انجام می ‌دهند.

این صفحات دقیقا همان رقبای شما هستند، از این به بعد باید با رقبای خود در اینستاگرام وارد یک جنگ تمام عیار شوید.

بنابراین باید خود را آماده کنید.

با تجزیه و تحلیل رقبا در اینستاگرام، این کار به معنای شناسایی رقبای خود در کسب و کارهای مشابه و همچنین ارزیابی استراتژی آن‌ ها برای گسترش و بهبود فضای کاری در شبکه‌ های اجتماعی است.

اگر این تجزیه و تحلیل را به درستی انجام دهید، می ‌توانید نقاط ضعف و قوت رقبای اینستاگرامی خود را پیدا کرده و از آن‌ها برای پیشرفت کسب و کار خود استفاده نمایید.

اما چگونه باید آن را انجام دهیم؟ ساده ‌ترین کار این است گوشی موبایل خود را بردارید، وارد اینستاگرام شوید و صفحه رقبای خود را پیدا کنید.

در این حالت باید کمی کنجکاو باشید و فعالیت رقیب خود را زیر نظر بگیرید، اما اگر می ‌خواهید حرفه ‌ای تر عمل کنید در ادامه مقاله همراه ما باشید تا فوت و فن تجزیه و تحلیل رقبا در اینستاگرام را به شما آموزش دهیم.

تجزیه و تحلیل رقبا در اینستاگرام چگونه انجام می ‌شود؟

برای این کار ابتدا باید شرکت ‌ها، صنایع و کسب و کارهای مرتبط با خود را بشناسید و بدانید چه مطالبی را در صفحه اینستاگرام خود منتشر می‌ کنند؟ همچنین نحوه هشتگ گذاری و کپشن نویسی آن‌ ها چگونه است؟ در قدم بعدی باید در مورد آن‌ ها اطلاعات جمع‌ آوری کرده و آن ‌ها را دسته ‌بندی کنید.

برخی از روش‌ های شناسایی رقیب عبارتند از:

استفاده از گوگلبرخی از رقبای اینستاگرامی شما ممکن است علاوه بر اینستاگرام، سایت یا وبلاگ تبلیغاتی نیز داشته باشند.

با جستجوی کلید واژه ‌های مرتبط به کسب و کار خود در گوگل می ‌توانید با بسیاری از شرکت‌ های مشابه خود در سراسر جهان آشنا شده و وارد سایت آن ‌ها شوید.

البته انتخاب نوع کلید واژه‌ ها نیز بسیار مهم است.

هر چه این کلید واژه‌ ها را تخصصی‌ تر انتخاب کنید، نتیجه‌ بهتری خواهید گرفت.

استفاده از لیست دنبال شونده‌ های مخاطب(Following): در این بخش باید کمی به صفحه مخاطبان خود در اینستاگرام سرک بکشید، باید بدانید او به دنبال چه چیزهایی است؟ کدام صفحات را دنبال می‌ کند؟ احتمالا کسی که مخاطب شما است، مخاطب رقیب شما نیز باشد.

بنابراین با مراجعه به قسمت دنبال شونده ‌ها در صفحه مخاطب خود می ‌توانید با رقیبتان دیدار کنید.

نوشتن لیست نهاییاحتمالا با استفاده از دو روش گفته شده توانسته‌ اید رقبای اینستاگرامی زیادی را شناسایی کنید.

بهتر است یک لیست نهایی که شامل چهار یا پنج رقیب است را بنویسید و تجزیه و تحلیل رقبا در اینستاگرام را با توجه آن‌ ها انجام دهید.

قدم دوم: جمع آوری اطلاعات برای رقابت در اینستاگرام

پس از شناسایی رقبای خود در اینستاگرام، باید درباره آن ‌ها اطلاعات جمع‌ آوری کنید.

برخی از این اطلاعات عبارت اند از:

نوع شبکه اجتماعیامروزه در بین شبکه ‌های اجتماعی، اینستاگرام حرف اول را می‌ زند، بسیاری از افراد کار و تجارت خود را با فعالیت‌ های اینستاگرامی گسترش داده ‌اند.

بنابراین احتمالا رقیب شما هم دارای صفحه اینستاگرام است، پس جستجو کنید و او را بیابید.

تعداد دنبال کنندگان (Followers) در اینستاگرام برای تجزیه و تحلیل رقبا در اینستاگرام باید تعداد فالوورهای رقیب خود را در نظر داشته باشید و آن را یادداشت کنید.

سپس بررسی کنید که بعد از هر هفته چه تعداد به دنبال کنندگان آن‌ ها اضافه می ‌شود. در انتها نیز می‌ توانید نحوه افزایش یا کاهش دنبال کننده‌ ها را در نمودار رسم کنید.

زمان مطلب گذاشتن در صفحهرقیب اینستاگرامی شما چه زمانی را برای پست گذاشتن انتخاب می ‌کند؟ برای پاسخ به این سوال باید به صورت مداوم صفحه رقیب خود را چک کنید.

با این کار به نحوه‌ فعالیت او در اینستاگرام و ترتیب مطلب گذاشتن در آن پی خواهید برد.

میزان محبوبیت هر مطلباگر می خواهید میزان محبوبیت هر مطلب را بدانید باید به تعداد لایک ‌ها و کامنت‌ های آن توجه کنید.

سپس این اطلاعات را یادداشت کنید تا به سلیقه مخاطب خود پی ببرید.

کپشن مناسب برای پست اینستاگرام

قدم سوم: انجام آنالیز SWOT

آخرین قدم برای تجزیه و تحلیل رقابت در اینستاگرام استفاده از آنالیز SWOT است.

این آنالیز یکی از روش ‌های معروف در تجزیه و تحلیل بازاریابی بوده و معنای آن بررسی نقاط قوت، ضعف، فرصت ‌ها و تهدیدها است.

بنابراین با استفاده از آنالیز SWOT می‌توانید رقبای اینستاگرامی خود را تجزیه و تحلیل کنید و به نکات مثبت و منفی آنها پی ببرید.

بهتر است هنگام بررسی رقیب در اینستاگرام به نکات زیر توجه کرد:

۱- نقاط قوت رقیبپس از بررسی رقبا شاید به این نکته پی ببرید که آنها مطالب بهتری را در اینستاگرام به اشتراک می ‌گذارند.

یا پست ‌ها و استوری‌های آنها بیشتر دیده می‌ شود.

در این موارد باید کنجکاو باشید و سعی کنید دلایل موفقیت رقیب را پیدا کنید.

شما هم می ‌توانید مثل او قوی باشید.

۲-نقاط ضعفبرخی از کسب و کارهای اینستاگرامی ممکن است در سراشیبی سقوط قرار گرفته باشند.

این شرکت ‌ها نیز گزینه مناسبی برای تجزیه و تحلیل رقابت در اینستاگرام هستند.

پس بررسی آنها را از دست ندهید، ارائه خدمات بد به مشتری، غلط‌های املایی در محتواها، تبلیغات بیش از حد در اینستاگرام و یا استوری ‌های غیر مرتبط می ‌تواند برخی از نقاط ضعف این کسب و کارها باشد.

نکات طلایی برای تجزیه و تحلیل رقبا در اینستاگرام

۱-الهام بگیرید اما کپی نکنیدبرای توسعه‌ کسب و کار خود در اینستاگرام به فکر کپی کردن ایده‌ های دیگران نباشید.

شما در بررسی و درنظر گرفتن رقبا در اینستاگرام خود متوجه قدرت آنها و البته نقاط ضعف آنها می‌ شوید.

توصیه ما این است که از ویژگی ‌های مثبت رقیب الهام بگیرید و تلاش کنید آنها را به شکلی متفاوت در کسب و کار خود پیاده کنید.

۲-از تعصبات دوری کنیداگر می‌ خواهید نتیجه خوبی از تجزیه و تحلیل رقبا در اینستاگرام داشته باشید، از تعصب روی کسب و کار خود پرهیز کنید.

این را بدانید که مقاومت در برابر نتایج به دست آمده از بررسی ‌ها منجر به پیشرفت شما نخواهد شد.

۳-به دنبال انجام کارهای عجیب باشیددلیل پیشرفت بعضی از رقبای شما در اینستاگرام، انجام کارها و ایده‌ های نامتعارف است.

پس متفاوت باشید تا مشتریان نیز واکنش نشان دهند. در این صورت مطالب شما بارها و بارها در اینستاگرام بازنشر شده و تعداد فالوورها افزایش پیدا می‌کند.

۴- سازمان یافته عمل کنیدشما در راه تجزیه و تحلیل رقبا در اینستاگرام با انبوهی از اطلاعات مواجه خواهید شد، اما نگران نباشید، سعی کنید منظم بوده و اطلاعات به دست آمده را به درستی سازماندهی کنید

چرا آنالیز رقبا در کسب و کار های اینترنتی مهم است؟

به نظر من اگر رقیبی نداشته باشید هیچ وقت در کسب و کارتان موفق نخواهید بود. شاید این جمله خنده دار باشد ولی واقعیت این است که رقبای شما باعث پیشرفت شما می شوند. رقبای شما هستند که شما را وادار به رقابت می کنند. رقبای شما هستند که باعث می شوند شما بهترین کیفیت را به مخاطبانتان ارائه دهید.هر کسب و کاری هم برای بقاء در حوزه کاریش باید با رقبای خود رقابت کند. قبلا در مقالهاهمیت بررسی رقبا در کسب و کار اینترنتی به یک سری از نکات مهم در بررسی رقبا اشاره کردم. ولی در این مقاله سعی دارم نگاهی متفاوت تر به این قضیه داشته باشم.اگر قصد دارید همیشه یک قدم جلوتر از رقبای خود باشید و کسب و کار اینترنتی موفقی داشته باشید تا انتهای این مقاله همراه من باشید.

چرا آنالیز رقبا در کسب و کار های اینترنتی مهم است؟

همانطور که می دانید رقبای شما باعث می شوند تا شما در کسب و کارتان تحولی ایجاد کنید.

به عنوان مثال زمانی که یکی از رقبای شما محصولات خود را با بالاترین کیفیت ارائه می دهد شما چه کار می کنید؟ مسلما تلاش می کنید تا کیفیت محصولات خود را بالاتر از آن ها ببرید.

تا زمانی که رقبای خود را به خوبی آنالیز نکنید و ندانید پشت پرده کسب و کارشان چه می گذرد نمی توانید از آن ها سبقت بگیرید. آنالیز رقبا در هر کسب و کاری واجب است.

زمانی که رفتار رقبای خود بررسی می کنید اطلاعات بسیار زیادی بدست می آورید. همین اطلاعات ارزشمند است که می تواند کسب و کار اینترنتی شما را متحول کند. این اطلاعات ممکن است در مورد استراتژی های سئو یا تولید محتوا و … باشد. در ادامه بیشتر در مورد این موارد صحبت می کنم.

خود من در ابتدا بیشتر وقتم را توی سایت رقبایم سپری می کردم تا متوجه همه چیز بشوم. از آنالیز سئوی سایت آنها گرفته تا اینکه چه طور تولید محتوا می کنند و کیفیت محصولات و خدماتی که ارائه می کنند در چه حدی است.

 

چه طور رقبای خود را آنالیز کنیم؟

روش های بسیاری زیادی وجود دارد تا شما بتوانید رقبای خود را به خوبی بررسی کنید. به عنوان مثال ابزارهای بسیاری برای بررسی سئوی سایت رقباتون وجود دارد که می توانید به راحتی استراتژی سئوی رقبای خود را پیدا کنید.

در ادامه این مقاله روش هایی را عنوان می کنم که بتوانید از طریق آن ها رقبای کاری خود را زیر نظر بگیرید.

 

۱٫بررسی سئوی رقبا

شاید اولین کاری که همه ما نسبت به بررسی رقبای خود انجام دهیم بررسی سئوی سایت آن هاست. برای این کار هم سری به سایت MOZ یا Ahrefs می زنیم تا ببینیم بک لینک های آن ها از چه طریقی ساخته شده اند.

ولی اینجا قصد دارم ابزار بهتری را به شما پیشنهاد دهم که بتوانید سئوی سایت رقباتون را به خوبی تحلیل کنید.

ابزاری که قصد معرفی آن را به شما دارم سایت SEMrush است. توسط این سایت می توانید اطلاعات بیشتری در مورد بک لینک های ساخته شده در سایت های رقباتون به دست بیاورید.

مثلا چند درصد از بک لینک های آن ها فالو یا نو فالو هستند. چه تعداد از بک لینک های آن ها از آی پی ها اختصاصی دریافت شده اند. یا اینکه پسوند دامین بیشتر سایت هایی که از آن ها بک لینک گرفته اند چه هست.

به قسمت ترافیک آنالیز این سایت مراجعه کنید اطلاعات نسبتا کاملی را در مورد ترافیک سایت مورد نظر در اختیار شما قرار می دهد. مثلا به شما نشان می دهد بیشترین ترافیک سایت مورد نظر از گوگل بوده یا اینکه به صورت دایرکت بوده است.

همچنین در این قسمت می توانید از نرخ پرش و میزان ماندگاری کاربران در سایت مورد نظر هم تا حدود زیادی مطلع شوید. این سایت نسبت به سایت الکسا آمار واقعی تری در این خصوص به شما ارائه می کند.

 

۲٫بررسی ایمیل مارکتینگ رقبا

بهتون پیشنهاد می کنم همین الان ایمیل خود را در یکی از لندینگ پیج های رقبای خود قرار بدید. ایمیل شما باید در لیست مخاطبان رقباتون وجود داشته باشد.

شما باید بدانید رقبای شما چه زمانی، چه پیامی را و چگونه به مخاطبان خود ارسال می کنند. از ایمیل های ارسالی رقبای خود به مخاطبانشان باید درس بگیرید. باید ببینید محتوای ایمیل خود را چگونه تنظیم می کنند! باید بدانید ایمیلی که برای مخاطبین خود ارسال می کنند چه قدر تاثیر گذار است؟

ایمیل هایی که به صورت اتوماتیک برای شما ارسال می شوند را به خوبی پیگیری کنید. شاید از هنگام عضویت در لیست ایمیل رقبای خود شروع شود. ممکن است در صورت دادن پاسخ مثبت به آن ها وارد قیف فروشی شوید و چیزهای زیادی دستگیرتان شود.

همانطور که گفتم همین حالا ایمیل خود را در لیست ایمیل رقبای خود قرار دهید تا از ایمیل های ارسالی آن ها نیز همیشه با خبر باشید.

 

۳٫بررسی تکنیک های فروش رقبا

اگر مجبور شدید ،خودتان را وارد قیف فروش رقباتون کنید تا متوجه شوید که چه طور مخاطبین خود را به خرید محصولاتشان ترغیب می کنند. شاید این کار برای شما هزینه بر باشد ولی مطمئن باشید ارزش آن را دارد تا از تکنیک های فروش آن ها با خبر شوید.

به صفحه محصولات آن ها نیز سری بزنید تا از نحوه نوشتن متن های تبلیغاتی آن ها با خبر شوید. ببینید اصلا تبلیغ نویسی خوبی در صفحه محصولاتشان ارائه کرده اند یا خیر؟

به شبکه های اجتماعی آن ها نیز نگاهی بیاندازید. شاید تکنیک هایی برای تبدیل کاربر به مشتری پیدا کردید.

 

۴٫بررسی روش های تبلیغاتی رقبا

اگر رقبای خود از روش های تبلیغاتی برای جذب مخاطب به سایتشان استفاده می کنند حتما آن ها را شناسایی کنید. مثلا اگر از تبلیغات کلیکی برای افزایش مخاطبان خود استفاده کرده اند سعی کنید کمپین های آن ها را به خوبی بررسی کنید.

مثلا ببینید بیشتر در چه سایت هایی تبلیغات آن ها به نمایش در می آید. یا اینکه لندینگ پیج هایی که به تبلیغات کلیکی خود متصل کرده اند را به خوبی بررسی کنید.

شاید رقبای شما از دیگر روش های تبلیغاتی مثل ویدئو مارکتینگ یا سوشیال مارکتینگ هم برای افزایش فروش محصولاتشان استفاده کرده باشند. سعی کنید انواع کمپین های تبلیغاتی آن ها را بررسی کنید.

زمانی که از هر طریقی وارد لندینگ پیج های آن ها می شوید سعی کنید خودتان را جای یک کاربر معمولی قرار بدید. ببینید اصلا محتوای صفحه فرود مورد نظر، شما را ترغیب به دادن پاسخ مثبت می کند یا خیر؟! دقیقا باید مثل یک کاربر معمولی رفتار کنید تا بفهمید چه قدر تبلیغات آن ها تاثیر گذاری دارد.

رقابت

رقبای خود را دست کم نگیرید. به هیچ وجه!

تصور کنید از رقبای خود خیلی بالاتر هستید. مثلا توی گوگل در کلمات کلیدی مربوط به حوزه کاری خودتان جزء اولین نفرات هستید. و از رقبای اصلی خود خیلی فاصله دارید. آیا فکر می کنید جایگاه فعلی شما همیشه برای شما خواهد بود؟ مسلما این طور نیست! فکر نکنید رقبای شما دست روی دست گذاشته اند و به فکر سبقت گرفتن از شما نیستند.

در هر صورت شما باید همیشه حواستان به رقبای خود باشد. همیشه به وب سایت آن ها سر بزنید تا ببینید تکنیک جدید بازاریابی روی سایت خود اجرا کرده اند یا نه؟ ببینید ترفند جدیدی برای بالا بردن میزان ماندگاری کاربر در سایت خود پیاده سازی کرده اند یا نه؟ پیشنهاد های ویژه آن ها را همیشه چک کنید.

البته این مواردی که به آن ها اشاره کردم چند مورد کوچک بود. شما همیشه و در هر شرایطی باید رقبای خود را آنالیز کنید. آنالیز رقبا به شما کمک می کند تا خیلی چیزهای جدید یاد بگیرید و همان چیزهای جدید را در کسب و کار خودتان عملیش کنید.

فهرست؛

چرا آنالیز غاز همسایه شما برایتان اهمیت دارد؟

مرغ یا غاز؛ نگاهی متفاوت به تحلیل رقبا

چطور رقبای خود را شناسایی کنید

چه شاخص‌هایی را از عملکرد رقبا برایتان تحلیل می‌کنیم؟

مشتری بیشتر شما را می‌شناسد یا رقبایتان را؟

مراحل تجزیه و تحلیل رقبا در جستجوگرها و دیجیتال مارکتینگ

تحلیل رقبا چیست و چگونه انجام می‌شود؟

مفهوم تحلیل رقبا

مزایای تحلیل رقبا

جمع‌آوری اطلاعات رقابتی

تحقیق رقبا

مراحل تحلیل رقبا

تعیین اهداف رقبا

شناسایی خط‌ مشی رقبا

ارزیابی نقاط قوت و ضعف رقبا

قربانی ارزیابی غلط خودنشوید

برآورد الگوهای واکنشی رقبا

انتخاب رقبا برای حمله یا گریز

چگونه شناخت رقبا شما را به برند محبوب‌تری تبدیل می‌کند؟

چرا شناخت رقبا اهمیت دارد؟

با رقیبان روبه‌رو شوید

چه کسانی رقیب ما هستند؟

در مسیر شناخت قدم بگذارید

روش‌های شناخت و آنالیز رقیبان

ده رقیب برتر خود را بشناسید

ابزارهای جستجوی رقبا

تجزیه و تحلیل و مقایسه محتوای رقبیبان با خود

از شبکه‌های اجتماعی غافل نشوید

مهمترین ابزارهای آنالیز رقبا در سئو در ۲۰۲۰

مزیت های آنالیز رقبا

شرکت ها باید در تجزیه و تحلیل رقبا چه اطلاعاتی درباره رقبای خود بدست آورند؟

مراحل اصلی تجزیه و تحلیل رقبا

نحوه شناسایی رقبای شرکت در تجزیه و تحلیل رقبا

شرکت ها در برخورد با مسایل رقابتی باید چه اقدامی انجام دهند؟ 

دیدگاه صنعت در تجزیه و تحلیل رقبا

دیدگاه بازار در تجزیه و تحلیل رقبا

تعیین اهداف رقبا در تجزیه و تحلیل رقبا

شناسایی خط مشی های رقبا در تجزیه و تحلیل رقبا

مدنظرقراردادن جزئیات خط مشی های تحقیق و توسعه

ارزیابی نقاط قوت و ضعف رقیب

منابع اطلاعاتی ثانویه

برآورد الگوهای واکنشی رقبا

تجزیه و تحلیل عکس العمل رقیب

به کدام یک از رقبا باید حمله کرد و از کدام یک باید دوری جست

رقبای قوی یا ضعیف

رقبای خوب کردار یا رقبای بدکردار

رقبای خوب کرداروتبعیت ازقواعد صنعت

سیستم اخبار واطلاعات رقابتی

تحلیل رقبا در بازرایابی

مدل تحلیل رقبا

تحلیل و آنالیز رقبا در دنیای کسب و کار آنلاین و تاثیر آن در بازار رقابتی

چرا انجام تحلیل و آنالیز رقبا مهم است؟

مراحل آنالیز و تحلیل رقبا

انواع رقابت های تجاری

بررسی وب سایت و تجارب مشتری رقبا

بررسی جایگاه رقبا در بازار

شناخت رقبا با رویکرد دید بیشتردرعرصه رقابت

تجزیه و تحلیل قیمت گذاری رقبا

تحلیل و آنالیز رقبا با بازبینی مداوم

بازبینی شبکه های اجتماعی

هم چنین برای تحلیل و آنالیز رقبا در شبکه های اجتماعی باید به سوالات زیر پاسخ دهید:

برای آنالیز رقبا از کجا شروع کنیم؟

اقدامات آنالیز رقبا

چه کسانی این استراتژی را مدیریت می کنند؟

مثال مایکرو سافت و آی بی ام

۴ ابزار کاربردی آنالیز رقبا

چگونه رقبا را آنالیز کنیم؟ و چرا آنالیز رقبا در کسب و کار اینترنتی مهم است؟

اطلاعات مهم وحیاتی رقبا

شناخت رقبا با رویکرد تحلیل رقابتی

المان های مهم در تحلیل رقبا در کسب و کار اینترنتی

بررسی روش‌های تبلیغ

بررسی تکنیک‌های فروش

بررسی ایمیل مارکتینگ

چطور رقیبان مان را در کسب و کار تحلیل کنیم؟

مزیت رقابتی چیست؟

چرا مزیت رقابتی از اهمیت بالایی برخوردار است؟

زنجیره ارزش

استراتژی رهبری هزینه

راهنمای بررسی رقبا در فضای آنلاین

با خرید کردن رقیبتان را آنالیز کنید

از چه روش هایی برای تبلیغات و بازاریابی استفاده می کنند

روش های ارتباط با مشتری را بررسی کنید

محتوای آن ها را آنالیز کنید

آنالیز دیجیتال مارکتینگ رقباء درپزشکی

چرا به آنالیز قوی در حوزه سلامت نیاز دارید؟

راه حل های تجزیه و تحلیل داده ها پزشکی

روش های جمع آوری اطلاعات

پرسش و پاسخ از همکاران تجاری و رقبا

مراجعه به عنوان مشتری به شرکت های رقیب

۳ نکته برای تحلیل رقبا

تحلیل سوات درباره رقبا

پس از تحلیل رقبا اکنون نقاط قوت و نقاط ضعف خود را تحلیل کنید

چرا آنالیز رقبا در تجارت الکترونیک اهمیت دارد؟

تحلیل رقبا و بنچ مارک در بازاریابی محتوایی چگونه است؟

چرا تحلیل رقبا و بنچ مارک در بازاریابی محتوایی مهم است؟

بنچ مارک یا تحلیل رقبا چیست؟

۶ نکته در تحلیل رقبا و اثرات آن بر استراتژی دیجیتال مارکتینگ

تجزیه و تحلیل رقبا در اینستاگرام چگونه انجام می ‌شود؟

برخی از روش‌ های شناسایی رقیب

نکات طلایی برای تجزیه و تحلیل رقبا در اینستاگرام

۲ باید و نباید اصلی که باید در تحلیل رقبا رعایت کنیم