جهت خرید مقاله کلیک کنید

پاورپوینت استراتژی بازاریابی ویدیویی ونحوه استفاده مدیران آینده نگر از فرصت ها

پاورپوینت استراتژی بازاریابی ویدیویی ونحوه استفاده مدیران آینده نگر از فرصت ها

ویدئو مارکتینگ یا بازاریابی ویدئویی، یکی از روش‌های بازاریابی است که در آن، ویدئوهایی برای معرفی و بازاریابی یک محصول یا برند و با هدف جذب مخاطب، تبدیل آن‌ها به مشتری و افزایش فروش تولید و منتشر می‌شوند. این ویدئوها در رسانه‌های مختلفی منتشر می‌شوند.۲۹ آبان ۱۳۹۷

اثرگذاری ویدیو بر قیف فروش

آیا می‌دانستید که در هر کجای قیف فروش هم که باشید، محتوای ویدیویی می‌تواند شما را به اهداف بازاریابی خود برساند؟ محتوای ویدیویی یکی از راه‌هایی است که می‌توانید مخاطب خود را توسط آن آموزش داده و پاگیر برند خود کنید. یکی دیگر از مزیت‌های ویدیو این است که سطح آگاهی مخاطبان از برند شما افزایش یافته و در نهایت به ارائه و فروش بهتر و بیشتر محصولات و خدماتتان کمک کند.

آیا می‌دانید که استفاده درست از ویدیو می‌تواند مزیتها و برتری محصولات و خدمات شما نسبت به رقبا را به راحتی و اثرگذاری بیشتر انتقال دهد؟ در این مقاله قصد دارم به چند نکته مهم در خصوص اثرگذاری ویدیو بر قیف فروش شما اشاره کنم که در نهایت شما را به بستن قراردادهای جدید و فرصت‌های شغلی سرنوشت ساز هدایت خواهد کرد.

 

ویدیو مارکتینگ

 

 

قیف فروش چیست؟

این مفهوم در حقیقت اشاره به فرآیندی می کند که از مرحله جذب و آشنایی مشتریان آغاز شده و تا مرحله خرید ادامه پیدا می کند. یک قیف فروش به چند مرحله تقسیم می شود که بسته به مدل فروش، خاص و متفاوت است.

مروری بر اصول و مبانی بازاریابی درونگرا یا ربایشی

در گذشته تلاش تمام بازاریابان بر این بوده که بتوانند توجه مردم را به خود جلب کنند. پس از سپری کردن شرایط گذشته، اما در دنیای امروز تمرکز اکثر بازاریابان بر این است که بتوانند استراتژی بازاریابی درونگرا یا ربایشی ایجاد کنند که اثرگذاری بیشتری بر مخاطبان داشته باشد.

بازاریابی درونگرا یا Inbound Marketing یعنی ایجاد محتوایی مرتبط و موثر برای مخاطب خاص که بتواند نیازهای او را رفع کند. فرآیند بازاریابی ربایشی باید از چند مرحله عبور کرده و به اهداف خاص خود برسد.

فاز اول: مرحله ایجاد آگاهی

در این فاز چندین چشم‌انداز وجود دارد که باید روش‌هایی را برای دست‌یابی به آنها تعیین و تبیین کرد. دقت داشته باشید که تعیین چشم اندازهای شما باید بر مبنای پتانسیل و قابلیت‌هایی باشد که شما و برندتان از آنها برخوردار هستید. ممکن است مشکلاتی بر سر راه وجود داشته باشد که می‌بایست برای آنها هم راه حل‌هایی را یافت، که البته این بخش به فاز دوم موکول می‌شود. در این فاز می‌بایست مشت اول را آنچنان اثرگذار بکوبید که در لحظه بتوانید توجه مخاطب را به خود جلب کنید.

فاز دوم: مرحله توجه و ملاحظه

 

حالا که از چشم اندازها به خوبی اطلاع دارید و می‌دانید چه موانع و مشکلاتی بر سر راهتان هست. باید با همراهی یک تیم متخصص در حوزه بازاریابی اقدام به توجه، بررسی و آنالیز این موانع کرده و به سرعت برای آنها راه حل‌های کارآمد یافت. در نظر داشته باشید که در صورت شکست راه حل هر کدام از موانع، باید گزینه‌های دیگری نیز طراحی و تعیین کنید که موفقیت شما صد در صد تضمین کند.

فاز سوم: مرحله تصمیم

 

ویدیو مارکتینگ

 

 

با بررسی چشم اندازها و موانع پیش رو و صد البته یافتن مسیرهای پیشروی و حل موانع، اینک آماده‌ تصمیم گیری و شروع فرآیند ارائه محصولات و خدمات خود هستید. به راحتی می‌توانید با بررسی شرایط گزینه‌های پیش روی خود را انتخاب کنید.

محتوای ویدیویی: ابزاری کارآمد برای افزایش فروش

 

در فرآیند بازاریابی محتوایی می‌توانید موارد و مسائل بسیار زیادی را مورد بررسی قرار دهید. اما اجازه دهید بگویم که هیچ محتوایی اثرگذارتر و شگفت‌انگیزتر از ویدیو مارکتینک نیست. ویدیو یعنی اغوای مخاطب، ویدیو یعنی تنها راه مجاب کردن مخاطب به خرید و تهیه یک محصول، ویدیو یعنی محتوایی به یادماندنی که می‌تواند نتیجه استراتژی بازاریابی درونگرای شما را دو چندان کند. محتوای ویدیویی که برای برند خود تهیه می‌کنید، عملا با مخاطب شما صحبت می‌کند و اوی را پای درد و دل شما می‌نشاند.

ویدیو محبوب دلهاست

آیا می‌دانید همه‌ی مردم بویژه خود شما از تماشای ویدیو لذت می‌برند؟ دلیل این علاقه نیز چیزی جز خاصیت سرگرم‌کنندگی و جذابیت ویدیو نیست. اجازه دهید صادقانه بگویم که ویدیو ابزاری است برای هدایت مخاطب به مسیری که شما می‌خواهید و البته خرید محصولی که شما برای او تدارک دیده‌اید. آمار نشان داده است که بیش از ۷۰ درصد از بازاریابان ویدیویی توانسته‌اند با استفاده درست از ویدیو به هدف خود یعنی فروش محصولات و خدمات دست یابند.

کلیک کنید …

ولاگ و استارت یک زندگی جذاب

آیا ویدیو شاه کلید و عنصر اصلی متقاعد کردن مخاطب برای خرید یک محصول است؟ یا اینکه می‌دانید ۷۴ درصد از کسانی که ویدیوهای توصیفی محصولات را مشاهده می‌کنند، اقدام به دریافت اطلاعات بیشتر کرده و در نهایت آن محصول را خریداری می‌کنند؟

مقیاس پذیری ویدیو

تا به حال یه این مسئله فکر کرده‌اید که یک تبلیغات فیزیکی تا چه میزان دوام دارد و با وجود این هزینه‌های گزاف تا کجا می‌تواند در خدمت شما باشد؟ آیا هزینه و زمان تبلیغات فیزیکی یا مدت دار با یکدیگر همخوانی دارند؟ از طرف دیگر به یک ویدیو فکر کنید که می‌تواند در چند ساعت ساخته شود، سپس در وب سایت شما و سایر شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شود و تا سالیان سال مانند خدمتگذاری وفادار برایتان کار کند و محصول شما را به فروش برساند. بنابراین می‌توان گفت که بازاریابی ویدیویی عملا نوعی سرمایه‌گذاری بلند مدت است که باعث ایجاد حس مشارکت در بین مخاطبان می‌شود.

 

 

ویدیو مارکتینگ

 

 

ایجاد قدرت سنتز ویدیویی

همانطور که قبلا نیز اشاره کرده‌ام، هر یک دقیقه ویدیو معادل با یک مقاله ۱/۸ میلیون کلمه‌ای است. استفاده بهینه از تصاویر، انیمیشن‌ها، موسیقی، صداگذاری و سایر موارد می‌تواند قدرت سنتزی در ویدیو ایجاد کند که هیچ نوع محتوای دیگری قادر به این کار نیست. آیا می‌دانید که میزان تماشای یک ویدیو در مقایسه با خواندن یک متن عملا یک به چهار است؟

ویدیو، احساسات قدرتمند و سرنوشت‌ساز

در بازاریابی ویدیویی، استفاده از موارد مختلف می‌تواند احساسات متفاوت و قدرتمندی در نظر مخاطب ایجاد کند که عملا همین احساسات سرنوشت یک برند را می‌سازد، همین احساسات هستند که حضور یک برند در بازار را تثبیت یا دچار تزلزل می‌کنند.

 

 

ویدیو مارکتینگ

 

 

 

ویدیو مارکتینگ یا بازاریابی ویدیویی چیست؟

 

در بدن ما انسانها هورمونی به نام‌ اکسیتوسین وجود دارد که در صورت ترشح و فعالیت آن در مغز می‌تواند ما را وادار به انجام کاری خاص کند. هورمون اکسیتوسین باعث ایجاد تحریک بیشتر در ما می‌شود و در اصل به نام هورمون عشق شناخته می‌شود. افزایش ترشح اکسیتوسین در مغز منجر به رخداد اتفاقات خوب و خوشایند در کل سیستم فیزیکی و روانی ما می‌شود

پیشرفت های روز افزون بازاریابی ویدیویی، تولید و ساخت ویدیو و البته اشتراک پرسرعت ویدیوها درشبکه‌های اجتماعی، ویدیویی تبدیل به صنعتی شده است که با سرعت هرچه تمام‌تر در حال پیشرفت و تکامل است.

 

البته ویدیوهای لایو اینستاگرامی و لقمه‌های کوچک ویدیویی در تلگرام و امکان اشتراک ویدیوهای خانگی و شخصی در شبکه‌هایی مانند یوتیوب و آپارات و وب‌سایتهایی مانند اینها به سرعت ساخت، اشتراک و انتشار ویدیوها نیز افزوده‌اند. با توجه به در نظر گرفتن این سرعت نجومی نیز اکثر کسب و کارها و برندهای هوشمند نیز برای رسیدن به موفقیتی که همیشه به دنبالش بوده‌اند در حال استفاده از این مدیوم و رابط شگفت‌انگیز برای بالا بردن سطح آگاهی مخاطبان خود هستند.

 

دانلود و خرید ۲۵۰۰۰تومان

 

 

جهت خرید مقاله کلیک کنید

آخرین مطالب

درباره ما

سایت پژوهش کارا در راستای ارائه خدمات علمی و مشاوره ای و با رویکرد مشارکت جویانه ایجاد شده است و هدف آن خدمات متناسب با نیاز سروران گرامی اعم از ؛ دانشجویان ، استادان راهنما ، فعالان کسب و کارهای بزرگ ،متوسط و کوچک می باشد.

آمار

ارتباط با ما

آدرس : تبریز – شهرک شهید یاغچیان

تلفن : 09144067323 – 09142183819

ایمیل : gaffarim3@yahoo.com

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

۷ روز هفته، ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
جهت خرید مقاله کلیک کنید