جهت خرید مقاله کلیک کنید

پاورپوینت”شبکه های اجتماعی،سکوی پرشی که موفقیت کسب وکارها را تضمین می کند

شبکه های اجتماعی،سکوی پرشی که موفقیت کسب وکارها را تضمین می کند

 

 

 

شبکه های اجتماعی

 

 

 

 

– شبکه های اجتماعی ،سکوی پرشی که موفقیت کسب وکارها را تضمین می کند

شبکه های اجتماعی ابزار قدرتمندی برای پیشبرد اهداف مسئولان روابط عمومی و بازاریابان هستند زیرا می توانند دسترسی به افراد تأثیر گذار را تسهیل کنند، به مشتریان پشتیبانی آنلاین بدهند و کاربران فعال را به یکی از منابع قدرتمند تبلیغات کسب و کار تبدیل کنند.
– امروزه وفاداری مشتریان، کلید موفقیت تجاری محسوب می شود. با افزایش وفاداری مشتریان سهم بازار و میزان سوددهی بنگاه اقتصادی بالا می رود. درک بازار با برنامه ریزی و اتخاذ استراتژی های مناسب جهت وفادار سازی مشتریان و افزایش نرخ وفاداری آنها منافع بلندمدت برای بنگاه های اقتصادی به وجود می آورد. توجه داشته باشید که بازاریابی شبکه های اجتماعی نوعی از بازاریابی است که تمرکز روی مخاطبان و برقراری ارتباط با آنها اولویت دارد نه روی فروش مستقیم محصولات و خدمات. شرکت ها باید از شبکه های اجتماعی به عنوان ابزاری قدرتمند برای برقراری ارتباط با مخاطبان خوداستفاده کنند و این یعنی وفادار سازی مشتریان.

-نقش شبکه های اجتماعی درموفقیت کسب وکارها

چه کسب وکار کوچکی داشته باشید، در حال اجرای کسب وکار محلی باشید یا شرکت بزرگ و جهانی را مدیریت نمایید، آمارهای موجود یک موضوع مهم را روشن می کند: مشتریان شما در دنیای آنالین حضور فعالی دارند. آن ها در کانال های اجتماعی با دوستان، همکاران و سایر برندها تعامل دارند تا بتوانند اطلاعات مورد نیاز، توصیه ها وسرگرمی هایی را به دست آورند. اگر کسب و کار شما پاسخی برای این نیاز مشتری نداشته باشد، رقبا جایگاه موجود را از آنِ خود خواهند کرد. در این شرایط رقبای موجود مشتریان را تحت کنترل خود در می آورند. ده ها فرصت برای افزودن ارزش وجود دارد و یکی از این فرصت ها ایجاد ارتباطی است که بتواند به ساخت روابط بین مشتری و برند کمک کند. ارتباط آن ها بنیان و اساسی را ایجاد می کند که بعد از مدتی بخشی از دارایی های بازاریابی شما خواهد شد. به این دارایی بزرگ حمایت مشتری از برند می گویند. از آنجایی که بیشتر تجربه های مشتریان بر روی وب استوار است، شبکه های اجتماعی برندها را قادر می سازد در تجربه آنلاین مشتریان خارج از کانال های ارتباطی معمولی، شرکت کنند.

-ارتباط آنلاین و تعامل با مشتریان بصورت مستمردر شبکه های اجتماعی

شبکه اجتماعی روشی برای افراد است که به کمک آن می توانند به صورت آنلاین ارتباط برقرار کنند و با هم تعامل داشته باشند. با اینکه رسانانه ها اجتماعی از همان روزهای آغازین وب حضور داشته اند اما در ۱۰۰ سال اخیرشاهد رشد فزاینده ای از محبوبیت و تعداد افرادی که از این رسانه ها استفاده می کنند بوده ایم. به این خاطر به آن رسانه های اجتماعی گفته می شود که کاربر در یک بافت اجتماعی با آن تعامل دارند که می تواند در برگیرنده مکالمات، دیدگاه ها و سایر ارتباطات تولید شده توسط کاربر و تعاملات آن ها باشد. منتشر کردن محتوا در طول چند سال اخیر بسیار ساده تر شده است و همین امر استفاده از شبکه های اجتماای را بهتر می کند. کاربران غیرفنی که اطلاعات زیادی ندارند در حال حاضر می توانند محتوایی بر روی پلتفرم های در حال رشد همچون وبلاگ ها، شبکه های اجتماعی و غیره ایجاد کنند. دنیای وب امروزی از روش ”یک به چند“ به روش تعاملی ”چند به چند“ تغییر یافته است و ما این موضوع را دوست داریم

 

 

شبکه های اجتماعی

-شبکه های اجتماعی،فرصت و مسئولیت برای کسب وکارها

برای کسب وکارها تغییر در مصرف وب و افزایش کاربرد رسانه های اجتماعی باعث ایجاد فرصت و البته مسئولیت شده است. مقدار داده هایی که از طریق شبکه های اجتماعی در اختیار مشتریان قرار می گیرد باعث شده است بازاریابان وب با حوزه جدیدی از فعالیت روبرو شوند. با اینحال می توان از طریق رسانه های اجتماعی پایه مشتریان سازمان را افزایش داد. اینجا دقیقا همان جایی است که مسئولیت آنالین شما در قبال مشتریان شکل می گیرد. با تغییر رفتار آنلاین مشتریان، انتظارات آن ها نیز تغییر خواهد کرد. چه کسب وکار شما در حال تعامل و گوش دادن.

-ایجاد ارتباط با حامیان بالقوه،ارمغان شبکه های اجتماعی

شناسایی حامیان بالقوه اولین مرحله خوبی است که پیش روی دارید. شما می توانید از ابزارهای اجتماعی، داده های موجود در سایت، داده های مربوط به مشتریان و حتی مشاهدات خود برای کمک به درک مشتریان از برند استفاده کنید. باید بدانید چه چیزی برای این حامیان بالقوه اهمیت دارد. آن ها به دنبال چه چیزی هستند؟ آیا به دنبال شناخت هستند؟ دوست دارند به حجم وسیعی از اخبار یا محتوای جدید دست پیدا کنند؟ نوع حامیانی که برند شما جذب می کند را شناسایی نمایید و روش هایی را برای به دست آوردن حمایت این افراد کشف کنید. باید به این نکته توجه داشته باشید که بیشتر روابط جامعه شما به صورت طبیعی ایجاد خواهد شد. با اینکه دانش برند و پژوهش در مورد آن افراد را به ارتباط تشویق می کند و به آن ها کمک می کند بهترین قدم ها را بردارند اما ساخت روابط زمانبر خواهد بود.

-چگونه شبکه های اجتماعی در میان سایر کانال های بازاریابی می توانند سکوی پرشی برای موفقیت باشند؟

به خاطر داشته باشید که تجربه مشتریان یا آغاز برند با توییتر ، فیس بوک یا وبلاگ نخواهد بود. شبکه های اجتماعی باید برند فعلی شما را بگیرد و آن را مستحکم تر سازد و باعث بهبود آن شود. تلاش هایی که در شبکه های اجتماعی انجام می دهید باید بخشی از فعالیت های دیگر شما باشد. به دست آوردن صدای شرکت و به اشتراک گذاری آن دررسانه های اجتماعی، فرصت های منحصر به فردی را در تمامی کانال های بازاریابی داخلی همچون سئو، برندینگ،روابط عمومی ، فروش و موارد دیگر باز خواهد کرد.

 

 

شبکه های اجتماعی

 

-فرصت استراتژیک،ایجادارتباط با مشتریان درشبکه های اجتماعی

برای اینکه بتوانید بیشترین استفاده را از رسانه های اجتماعی داشته باشید، ساخت روابط با آن را اولین هدف خود قرار دهید. این موضوع برای افرادی که به معیارها وسنجش های ملموس و سنتی عادت کرده اند کمی غیر عادی خواهد بود اما یک قدم به عقب برگردید و نگاهی به تصاویر بزرگ تر داشته باشید. روابطی که با مشتریان ایجاد می شود می تواند بنیان و اساس سایر جنبه های کسب و کارتان باشد و آن را تقویت نماید. پرورش و تقویت روابط زمانی که به خوبی انجام می شود می تواند فرصت های زیادی در اختیارتان بگذارد و اینکار به خوبی در شبکه های اجتماعی قابل اجراست. کانال های اجتماعی دیوارهای بین افراد را از بین برده است. در سال ۲۰۱۱، فیس بوک داده هایی را منتشر کرد که نشان می داد کاربران آن به طور متوسط ۳٫۷۴ درجه از هم جدا بودند و با کاربرد این پلتفرم به هم نزدیک تر شده اند. در سال هایی که این مطالعه انجام می شد، شبکه های اجتماعی رشد بیشتری پیدا کردند. این موضوع بسیار جالب است و رسانه های اجتماعی برای چنین اتفاقی بسیار معتبر گشته اند. برخی از سئوکاران و متخصصان روابط عمومی که موفقیتی دارند، اعتبار خود(حداقل بخشی از آن ) را از روابطی که ایجاد کرده اند به دست آورده اند. اگرچه این افراد در کارهایی که انجام می دهند خوب هستند اما روابط بزرگ تر تلاش های آنان را مستحکم تر کرده است. روابطی که با مشتریان خود ایجاد می کنید به وفاداری، حمایت و خصیصه ای منجر می شود که می تواند از برند شما در زمان های خوب و بد حمایت کند.

سیستم بازخوردگیری خدمات مشتریان درکسب و کارها با شبکه های اجتماعی

اطلاعات در شبکه های اجتماعی با سرعت باورنکردنی به اشتراک گذاشته می شود و کاربران کانال های اجتماعی را برای به اشتراک گذاشتن اطالعات در زمان واقعی انتخاب می کنند. این اطلاعات به شکلی از عقیده تبدیل می شود. بنابراین اگر به سرنخ های درستی از مخاطبان خود گوش فرا دهید، متوجه می شود که رسانه اجتماعی می تواند یک منبع ارزشمند برای به دست اوردن بینش ها و بازخوردها باشد. استفاده از این ویژگی(گوش دادن در شبکه های اجتماعی) در توسعه محصولات می تواند همانند یک سیستم هشدار دهنده اولیه عمل کند و هزینه خدمات مشتریان را بکاهد، باز خورد خوب و ارزشمندی در مرحله توسعه فراهم اورد و حتی تست کننده های بتا را بدون هزینه اضافی شناسایی نماید.

 

-یکپارچه سازی شبکه های اجتماعی با سایرفعالیت های کسب وکار

شبکه های اجتماعی چیزی نیست که بخواهید به سادگی باقی تلاش های بازاریابی،برندینگ، روابط عمومی و تبلیغات را به آن اضافه کنید. بلکه باید بتوانید شبکه های اجتماعی را با سایر فعالیت های بازاریابی خود یکپارچه کنید. برای انجام اینکار، می توانید یک تجربه مقیاس پذیر و منسجم برای مشتریان خود ایجاد نمایید. اینکار آنقدرها که به نظر می رسد

سخت و دشوار نیست. مطمئن شوید که رسانه های اجتماعی را در همان روزرهای اول با تالش های بازاریابی خود یکپارچه سازی می کنید. اینکار به شما کمک می کند کار خود را تقویت کرده و مستحکم تر کنید. اگر حضور در شبکه های اجتماعی از همان آغاز روشن و واضح باشد، برند شما می تواند از موارد مختلف سود ببرد و روابط عمومی تغییر زیادی در بازدید ها و دسترسی ها مشاهده خواهد کرد. خدمات مشتریان نیز می تواند به طور فعال به سخنان افراد گوش فرا دهد و هر جایی که لازم باشد تغییرات مورد نیاز را اعمال نماید. همانطور که مشاهده کردید، حضور در شبکه های اجتماعی تاثیر زیادی برروی سازمان شما دارد به شرطی که به شیوه معتبر و با فکر انجام شود. زمانی که تعامل در رسانه های اجتماعی را به بخش اصلی کارهای خود تبدیل می کنید، می توانید از قدرت آن به خوبی استفاده نمایید.

-ارزش در شبکه های اجتماعی-ایجاد و تعامل با یک جامعه

شاید بتوان گفت یکی از ارزش های بزرگ بازاریابی در شبکه های اجتماعی، توانایی شما برای تعامل با جامعه ای از افراد دیگر است. این تعامل در قلب رسانه های اجتماعی قرار دارد و بدون آن نمی توانید کاری انجام دهید. شما این فرصت را دارید که با مشتریان خود در سرتاسر جهان تعامل داشته باشید و در مقیاس وسیع با آن ها ارتباط برقرار کنید. اگر مشتریان فعلی یا احتمالی شما چیزی برای گفتن به شما یا درباره شما داشته باشند، حالا می توانید بلافاصله به این صحبت ها پاسخ دهید. علاوه بر ارتباط واکنشگرا، برندها و کسب وکارها می توانند روابطی را با مشتریان خود ایجاد کنند که فراتر از روابط موجود در طول تراکنش های عادی است. این روابط می تواند مشتریان را دوباره به شرکت باز گرداند، وفاداری و حفظ آن را بیشتر کند.

-نقش شبکه های اجتماعی درتبدیل مشتریان به حامیان بابازاریابی دهان به دهان و رونق کسب و کارها

اگر این مشتریان به حامیان شما تبدیل شوند و حضور شما را با بازاریابی دهان به دهان اعلام نمایند، سود و منفعت زیادی کسب خواهید کرد. با فراهم اوردن مکان عالی برای تعامل مشتریان و کمک کردن به ایجاد روابط ارزشمند، می توانید از موارد موجود به نفع خود استفاده کنید و در صنعت خود اتوریتی را برای برندتان ایجاد نمایید. در چنین شرایطی متوجه خواهید شد که مشتریان شما به طور فزاینده ای به چیزی که می گویید اعتماد می کنند و برای به دست آوردن منابعی که به حل مشکلات و چالش هایشان به آن ها کمک می کند نزد شما می آیند. همه برندها درمکان ناشناخته یکسانی حضور دارند، هر چقدر ارزش بیشتری به مشتری بدهید ، موارد بیشتری دریافت خواهید کرد. یک نمونه خوب در این حوزه REI است که تنها وسایل خارج از منزل را به فروش می رساند بلکه به خاطر منابع ارزشمندی که در مورد پیاده روی ، کوهنوردی و سایر موارد در اختیار افراد قرار می دهد شناخته شده است.

 

شبکه های اجتماعی

 

-چگونه می توانیم مزایای شبکه های  اجتماعی را به افراد نشان دهیم؟

زمانی که می خواهید برند خود را در رسانه های اجتماعی عرضه کنید باید ارزش آن را به رهبر یا مشتریان خود نشان دهید. خبر خوب این است که با کمی تجزیه و تحلیل، داده هایی را به دست خواهید آورد. اجازه دهید کارخود را ایجاد کسب وکاری که برای شما مناسب است آغاز نماییم. شما بهتر از هر فرد دیگری سازمان خود را می شناسید. پس به خودتان اعتماد کنید. اگر در مورد موانع راه نگران هستید می توانید تست هایی را در مقیاس کوچک انجام دهید تا ببینید تلاش شما چگونه به پیش می رود. به صورت امن آزمایش هایی را ایجاد کنید که تاثیر رسانه های اجتماعی بر روی کسب وکارتان را تایید نماید. برای اینکه بتوانید نمونه های خوبی به دست آورید می توانید نگاهی به رقبای خود داشته باشید. بعد از اینکه نتایج این بررسی ها را به دست اوردید، داده های جدید را به هرکسی که دوست داشتید نشان دهید. این استراتژی به شما کمک می کند حس اعتماد را در افراد ایجاد کنید. اگر درحال ایجاد یک مورد تجاری بودید و باز هم با مقاومت روبرو شدید، از حرکت باز نایستید. سعی کنید مطالعات موردی خاصی را برای افزودن موضوعات خود ایجاد نمایید و حس بهتری را کسب کنید.

-یافتن شبکه اجتماعی مناسب برای کسب وکار

مهم ترین مسئله ای که باید به هنگام تصمیم گیری مدنظر داشته باشید این است که آیا با بخش بندی اکانت ها می توانید ارزشی به مشتریان و مکالمات آن ها بیفزایید یا خیر. آیا می توانید نیازهای مشتری را در یک اکانت واحد برآورده کنید یا باید از چند اکانت استفاده نمایید؟ ایا ملاحظات ناحیه ای وجود دارد که اینکار را دشوارتر می سازد؟

lعلاوه بر تمامی مواردی که بیان کردیم باید توانایی خود برای مدیریت چندین اکانت متعدد را در نظر داشته باشید.

lابزارهایی همچون Hootsuite, Sprout Social و SocialEngage مدیریت اکانت های متعدد را بسیار ساده تر از قبل کرده است اما باید به خاطر داشته باشید هیچ چیز بدتر از ایجاد اکانت و رها کردن آن نیست. این موضوع پیام خوبی در مورد برند و توانایی دنبال کردن آن ارسال نمی کند.

-چرا کسب وکار من به شبکه های اجتماعی نیازمند است؟

رسانه های اجتماعی از طریق تبلیغات و بازاریابی، توانایی جذب مخاطبان خود را بسیار بالا برده و افزایش همکاری با سایت­های دیگر نیز به رشد تعداد کاربران آن کمک می­کند. به این ترتیب، صرف هزینه برای بازاریابی پاداشی به جزتوسعه مستمر در حوزه تبلیغات تجاری اینترنتی در پی نخواهد داشت. مدیریت صحیح کسب و کار باعث رونق و عدم توجه به آن باعث خسران کار می شود.
در حال حاضر، رسانه های اجتماعی بخشی جدایی ناپذیر از جامعه مدرن می باشند، و رسانه­های اجتماعی به یک صنعت بزرگ تبدیل شده اند. شرکت های بزرگی مانند دل، مایکروسافت و اچ پی به طور موثر در خصوص کسب و کار از بازاریابی رسانه های اجتماعی استفاده می کنند و بودجه ای را نیز به این موضوع اختصاص می دهند و تعداد زیادی از کارکنان را در این خصوص تعلیم می دهند.
در مثال شبکه های اجتماعی و تشبیه آن به معجزه می توان گفت که معجزه بدلیل خارق العاده بودن معجزه نامیده می شود و شبکه های اجتماعی بدلیل اثربخشی های استراتژیک هست که در جامعه کنونی کاهای معحزه آسایی می کنند و مدیرانی در این راستا موفق خواهند بود که از این فرصت های استراتژیک به عنوان کلیدی در راستای اهداف سازمانی گام بردارند .
نقش کلیدی شبکه های اجتماعی دربرهه فعلی همان اندازه مهم است که در بازی با تیم مالدیف «تیمی که تا آن زمان حتی کسی کشور مالدیف را نمی شناسد در حالی که یکی از گرانترین کشورها برای سفر ماه عسل بشمار می رود. و یا برگزاری المپیک زمستانی در سوچی روسیه ،آنرا به قطب گردشگری جدید بدل می کند .

نقش تاثیرگذار شبکه های اجتماعی در تحلیل داده مشتریان

امروزه دردنیای کسب وکارها ،دیگر هیچ چیز مانند گذشته نیست و حیات و عدم حیات سازمان ها وابستگی شدیدی به انتخاب گزینه های عاقلانه است که موجب می شود شرکت ها از رقبای خود پیشی بگیرند.
درحال حاضرتلفن های سلولی ،بلک بری،کامپیوترهای دستی ،ایمیل ،کنفرانس آنلاین و ویدئو کنفرانس بین المللی برروی اینترنت ،همگی به ابزارهای حیاتی برای کسب و کار تبدیل شده اند.
جابجایی صدها میلیونی بسته های پستی توسط شرکت های پستی مطرح دردنیا حاکی از آن است که شرکت ها بدنبال آن هستند که تقاضای مشتریان را با استفاده از ابزارهای اقتضایی شناسایی و به سرعت به آن پاسخ دهند،میزان موجود انبار خود را به پایین ترین سطح ممکن کاهش داده وبه سطوح بالاتری از کارایی عملیاتی بویژه درزنجیره تامین خود دست یابند.به بیان دیگر درنبردهای تجاری نفس گیر امروز شرکت هایی موفق خواهند بود که در تمامی ارتباطات مهم تجاری سازمان با مشتریان و تامین کنندگان وکارمندان بصورت دیجیتالی وبا واسطه های دیجیتال برقرار می شود.زیراکه شرکت های دیجیتالی محیط پیرامون خود را بسیارسریع تر از شرکت های سنتی درک نموده وبه آن پاسخ می دهند.

دانلودوخرید۲۵۰۰۰تومان

 

جهت خرید مقاله کلیک کنید

آخرین مطالب

درباره ما

سایت پژوهش کارا در راستای ارائه خدمات علمی و مشاوره ای و با رویکرد مشارکت جویانه ایجاد شده است و هدف آن خدمات متناسب با نیاز سروران گرامی اعم از ؛ دانشجویان ، استادان راهنما ، فعالان کسب و کارهای بزرگ ،متوسط و کوچک می باشد.

آمار

ارتباط با ما

آدرس : تبریز – شهرک شهید یاغچیان

تلفن : 09144067323 – 09142183819

ایمیل : gaffarim3@yahoo.com

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

۷ روز هفته، ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
جهت خرید مقاله کلیک کنید