جهت خرید مقاله کلیک کنید

پاورپوینت کارکنان راضی وفروش بیشتر درنگاه استراتژیک مدیران هوشمند

  کارکنان راضی وفروش بیشتر درنگاه استراتژیک مدیران هوشمند

افزایش بهره وری سازمان با استفاده از انگیزش کارکنان

سازمان های امروزی برای داشتن فروش بیشترو به تبع آن کسب درآمد بیشتر به عناصر تاثیر گذاری نیاز دارند که یکی از آنها منابع انسانی و به زبان عامیانه کارکنان شرکت ها می باشند که می توانند در فروش بیشتر و درآمد زایی مستمر و پایدار شرکت ها نقش استراتژیکی را ایفا نمایند و چه بسا که اختلاف کوچک مدیر شرکت و صاحب کسب و کاری با ویزیتور شرکت منجر به رفتن فرد مذکور از شرکت و کاهش چشمگیر درآمد شرکت در بازه زمانی طولانی مدتی شود.و دربرهه فعلی مدیرانی موفق هستند که شناخت دقیق از کارکنان خود دارند وسکاندارماهری هستند و می توانند در کارکنان خود انگیزش طولانی مدت ایجاد نمایند. و به زبان دیگر وابستگی عاطفی درکارکنان خود اعم از کارکنان دائمی و یا کارگران روز مزد و موقتی خود ایجادنموده اند.در این مبحث از پژوهش های اندیشمندان بصورت مشروح وپاورپوئین استفاده شده که امید است مورد استفاده سروران ارجمد قرار گیرد.   غفـــاری

 

کارکنان راضی

اهمیت توجه به انگیزش کارکنان

امروزه مدیریت منابع انسانی یکی از مهمترین اجزای بدنه مدیریت در سازمانهاست کـه در این بین، دلایل توجه پژوهـشگران و مـدیران منـابع انـسانی بـه موضـوع انگیـزش را میتوان مسائل زیر دانست:

الف) ضرورت شناخت رفتار یک سازمان، که برای رسیدن به این هدف ناگزیر به شناخت و مطالعه رفتار و چگونگی شکل گیری آن هستیم و انگیزه ها در واقع چرایی رفتار هستند که موجب آغاز و ادامه فعالیت میشوند.

ب) تأثیرپذیری و تأثیرگذاری گسترده انگیزش کارکنان بر دیگر اجزای سازمان.

ج) محدودیتهای روزافزون در درون و بیرون سازمان، اثربخشی سـازمان را تـا انـدازه ای به توانایی مدیریت در انگیزش کارکنان جهت همسوسازی اهداف شخصی با اهداف سازمانی وابسته می کند.

د) توانایی سازمان در فراهم کردن کارکنانی توانا، با انگیزه و علاقه مند به استفاده از تکنولوژی جاری و آینده شرکت جهت دستیابی به اهداف سازمانی

استراتژی های انگیزشی

در سال های پایانی ۱۹۲۰، کوشش هایی برای بهبود الگوی سنتی آغاز شد. نخستین کاربه وسیله “میو” و ” روتلیس برگر و دیکسون” به انجام رسید و مکتب روابط انسانی مدیریت را پدید آورد. این تحول در اندیشه مدیریت چنین خلاصه می شود: کوتاهی در رفتار با کارگران همانند اخلاق انسانی سبب پایین آمدن روحیه، ضعف مهارت ها در پیشه وری، نبودن مسئولیت پاسخگویی و اغتشاش و آشفتگی می شود.

استراتژی های انگیزشی پدید آمده از چنین فرضیه هایی، مدیریت را موظف می کرد که کاری کند تا کارکنان، خود را مهم بدانند و همچنین سازمان ها را موظف می کرد تا راه های عمودی پیوند با کارمندان را بگشایند،  به گونه ای که آنان درباره سازمان آگاهی های لازم را به دست آورند و فرصت بیشتری برای ابراز نظرات خود به مدیریت داشته باشند.

 

انگیزش

 

در هر صورت، با توجه به نقش انگیزش کارکنان در افزایش بهره وری منابع انسانی، بررسی و مطالعه منظم و سیستماتیک عوامل موثر بر انگیزه خدمتی کارکنان جهت برنامه ریزی در راستای حفظ و ارتقاء انگیزه خدمتی کارکنان، ضروری به نظر می رسد.

 

 

انگیزش در سازمان و راه های ایجاد انگیزه در کارکنان

انگیزش در سازمان و راه های ایجاد انگیزه در کارکنان برای منابع انسانی یا به عبارت بهتر سرمایه‌های انسانی از مهم‌ترین عوامل تولید در یک سازمان به شمار می‌رود. نظرسنجی از مدیران ارشد شرکت‌های بزرگ و موفقی که مجله معروف فورچون آنها را فهرست می‌کند، نشان می‌دهد که بزرگ‌ترین دلیل شکست یا ناکامی مدیران از دیدگاه این مقامات، نداشتن مهارت‌های لازم در زمینه روابط انسانی است. تحقیقاتی نیز از نوع پیمایشی انجام شده است که نتایج آن نشان می‌دهد مهارت یا مساله روابط انسانی بالاترین اهمیت را در سازمان‌ها دارد.

مدیران با بهره‌گیری از این مهارت و با استفاده از دانش و سایر منابع سازمانی قادر به انگیزش کارکنان در جهت نیل به اهداف سازمانی خواهند بود. بنابراین پرسش مطرح شده آن است که عوامل موثر بر انگیزش کارکنان کدام است؟ در علوم اجتماعی برخلاف علوم تجربی نمی‌توان تاثیر یک متغیر را با ثابت نگه داشتن سایر متغیرها بر پدیده‌ای بررسی کرد. بنابراین برای بررسی عوامل موثر بر انگیزه کارکنان نیز نمی‌‌توان به یک یا چند عامل اشاره کرد و لازم است تا در یک بررسی کلی از تمامی جهات مورد ارزیابی دقیق قرار گیرد.

کارکنان راضی

 

مفهوم انگیزش

 

تمامی تعاریف به نوعی به انگیزش اشاره داشته و به طور کلی از لحاظ مفهومی، موارد ذیل را تبیین می‌کنند: آنچه به رفتار شخص نیرو می‌بخشد. آنچه چنین رفتاری را هدایت می‌کند یا به آن جهت خاص می‌دهد. چگونه این رفتار نگهداری یا تقویت می‌شود.

توجه و تامل در موارد فوق، ۳ عامل در ایجاد انگیزش نقش دارند:

۱٫ نیازها

نیاز، عبارت است از کمبودی که هنگام عدم تعادل فیزیولوزیکی احساس می‌شود. به عبارت دیگر، چیزى در درون فرد که او را به فعالیت و انجام کار وا می‌دارد. از حالتى درونى است که باعث می‌شود نتیجه معینى مطلوب به نظر برسد. در تحقیقی که توسط مام فورد صورت گرفته، به این نتیجه کلی رسیده است که کارکنان غالباً با توجه به ماهیت کارشان نوع نیازشان را تعریف می‌کنند.  براساس این تحقیق نیازهای کارکنان شامل چهار نوع نیاز زیر است:

الف) نیارهای دانشی

این نیازها موجب مطلوبیت خواسته های مهارتی و دانشی کارکنان می‌گردد. برای انجام کار کارکنان نیازهای دانشی مختلفی دارند که عبارتند از:

دانش کامل درباره نظم و انضباط

دانش درباره نحوه انجام یک کار و فرایند انجام کار

دانش در مورد مکان پیدا کردن هر چیز

دانش اجتماعی در مورد چگونه تاثیر گذاری بر دیگران

 

ب) نیازهای روحی و روانی

 

از آنجایی که کارکنان انسان هستند پس نیازهای درونی شامل شناخت، مسئولیت، مقام و جایگاه و پیشرفت می‌گردد. زمانی که با کارکنان مانند یک ماشین فرمانپذیر برخورد گردد و نیازهای انها نادیده گرفته شود، سازمان با مشکل برخورد خواهد کرد.

ج) نیازهای وظیفه

 

این نیازها شامل نیازهای کار معنی دار و تعیین درجه استقلال کاری است.

د) نیازهای اخلاقی

 

این نیازها مربوط به نیازهای روانی افراد است و شامل نیارهایی هستند که کارکنان توقع دارند با آنان آن گونه رفتار شود. به عبارت دیگر کارفرمایان باید با کارکنان نوعی رفتار کنند که اگر خودشان در ان جایگاه بودند انتظار داشتند با آنها رفتار شود

 

اهمیت انگیزش در سازمانها را به طور کلی می‌توان به موارد زیر دسته بندی کرد:

۱ – توانمند سازی سازمانها

توانمندسازی عبارت است از آزاد کردن نیروهای درونی افراد برای کسب دستاوردهای شگفت انگیز راهبرد توسعه و شکوفایی سازمانی.  تجربه ثابت کرده است اگر سازمانی بخواهد در اقتصاد و امور کاری خود پیشتاز باشد و در عرصه رقابت عقب نماند به عبارت دیگر توانمند گردد باید از نیروی انسانی متخصص، خلاق و با انگیزه بالا برخوردار باشد.لذا انگیزه بالا در کارکنان نقش بسزایی در توانمند سازی آنها دارد.

۲-ماندگاری و رضایتمندی کارکنان

در بحث ماندگاری و رضایت­مندی، تکیه بر انگیزش کارکنان از هر عاملی مهمتر است.  ماندگاری نتیجه­ نگهداری نیروی انسانی است و انگیزش و توانمندسازی نیروها خود به خود به ماندگاری نیروی انسانی منتهی می‌شود. با توجه به اینکه شرکتها تمایل به جذب نیروهای متخصص و نگهداری آنها دارند در اهمیت انگیزش باید اشاره کرد که تأثیر عوامل انگیزشی در

۳-خلاقیت

مدیران می‌توانند هر سه مولفه خلاقیت یعنی تخصص، مهارتهای تفکر خلاق و انگیزش را تحت تاثیر قرار دهند. اما واقعیت آن است که تاثیر گزاری بر دو مولفه اول بسیار دشوارتر و وقت گیرتر است.  انگیزش درونی را می توان حتی با تغییرات جزئی در محیط سازمان به طور قابل ملاحظه ای افزایش داد. کارکنانی که بر فعالیت خود کنترل درونی داشته باشند، احساس می‌کنند که از طریق تواناییها، مهارت‌ها و تلاش خود بر نتایج مربوط به کار خود تاثیر دارند، از اینرو احتمال خلاقیت و نوآوری در آنها افزایش می‌یابد، درحالیکه تصور کنترل خارجی بر آنها، احساس عدم نفوذ بر کار و نتیجه آن، عدم توانایی انجام فعالیت‌ها و کاهش انگیزش آنان را سبب می‌شود.

۴-جلب رضایت مشتریان

کارکنانی که انگیزه بالاتری دارند امور محوله را بهتر انجام داده و در نتیجه سبب جلب رضایت مندی ارباب رجوع می‌شوند

 

رابطه بین رضایت کارکنان و رضایت مشتری

تحقیقات تجربی مختلف نشان می‌دهد بین رضایت کارکنان شرکت و رضایت مشتری‌ها، رابطه مستقیم وجود دارد. طبق این تحقیقات تغییرات مثبت در دیدگاه کارکنان نسبت به‌کار، به افزایش رضایت مشتری‌ها منجر می‌شود. برخی محققان، معیارهای دقیق عددی در این زمینه مطرح کرده‌اند.

برای مثال طبق مطالعه‌ای که از سوی سرز رویاک صورت گرفته است پنج واحد افزایش در رضایت‌مندی کارکنان موجب ۳/۱ واحد افزایش رضایت مشتری و در نتیجه ۵/۰ واحد رشد درآمدها می‌شود و بروکس (۲۰۰۰) با بررسی رابطه بین موفقیت مالی سازمان‌ها و رضایت‌مندی مشتری‌ها و کارکنان به این نتیجه رسید که بسته به نوع بازار و صنعت، بین چهل تا هشتاد درصد رضایت و وفاداری مشتری‌ها حاصل دیدگاهی است که کارکنان نسبت به شغل خود دارند. همچنین دو محقق دیگر نیز در مطالعات خویش به این نتیجه رسیدند که رضایت کارکنان، وفاداری کارکنان و پایبندی کارکنان، بر کیفیت کالا و خدمات ارائه شده از سوی سازمان تأثیری چشمگیر دارد.طبق الگوی ارائه شده از سوی محققان، رضایت‌مندی کارکنان نه تنها بر پایبندی و وفاداری آنها مؤثر است بلکه بر متغیرهای نمایش‌دهنده رضایت مشتری تأثیری دوگانه (یعنی مستقیم و غیرمستقیم) دارد. در تحقیقی گسترده که در سال ۲۰۰۲ از سوی دو محقق دیگر بر روی هشت هزار واحد در ۳۶ شرکت انجام شد مشخص گردید بین رضایت شغلی کارکنان واحدها و عملکرد موفقیت‌آمیز آن واحد از جمله رضایت مشتری، بهره‌وری بالا، سوددهی مناسب ورابطه کاملاً مثبت و مستقیم وجود دارد.

کارکنان شاد و راضی سبب فروش بیشتر و ایجاد مشتریان وفادار

کارکنان شاد و راضی

فروش بیشتر با کارمندان شاد – آیا می‌دانید کارمندان شاد مهمترین عاملی هستند که باعث افزایش بهره وری کاری و افزایش رضایت مشتری خواهند شد؟ شاید شما این را بدانید اما همه مدیران این موضوع را نمی‌دانند.

کارمند شاد یعنی مشتری شاد

فرقی نمی‌کند محصولات شما چقدر خوب هستند، اگر هیچ کس آن را نخرد مطمئنا شما ورشکست خواهید شد. تحقیقات و مطالعات یک شرکت دارویی نشان داد که وفاداری مشتری زمانی که با کارمندانی شاد در ارتباط بودند، افزایش یافت. این کاملا منطقی است. تصور کنید زمانی که شما با کسی که ناراضی است و کار خود را دوست ندارد برخورد می‌کنید چه احساسی دارید؟ این نگرش باعث می‌شود ملاقات بین مشتری و کارمند خسته کننده باشد. اما اگر فروشنده واقعا شاد و خوشحال باشد این ارتباط تغییر می‌کند. هنگامی که مشتری می‌خواهد با کسب و کار شما کار کند یا از شما خرید کند متوجه خواهید شد که در برخورد با کارمندان شاد احتمال بیشتری دارد تا محصولات شما را خریداری کند.

ممکن است شما به‌عنوان مدیر بر سر کارکنان خود فریاد بزنید، مدارک را بازبینی کنید، گزارش‌های ۸ ماه پیش را که ممکن است خطایی در خود داشته باشند را بررسی کنید. شاید فکر کنید یک کارمند درمانده، بهترین کارمند است. حقیقت این است که وقتی نشاط در کار وجود دارد و کارمندان شما خوشحال هستند، زندگی برای همه، به‌ خصوص مشتریان شما بهتر است. درواقع کارمندان خوشحال، کسب‌ و‌ کار‌تان را کارآمدتر می‌کنند و شما رهبری توانا تر در سازمانتان خواهید بود.

 

کارکنان شاد به معنای مشتریان شاد هستند!

مهم نیست که محصول شما چقدر عالی یا ایده شما چقدر درخشان باشد. اگر کسی ایده شما را نپذیرد، کسب‌وکار شما شکست خواهد خورد. مطالعه یک شرکت داروسازی نشان می‌دهد که وفاداری مشتریان با خوشحال بودن کارمندان افزایش‌یافته است. به این فکر کنید که وقتی با شخصی ملاقات دارید که از کار خود ناراضی است، این نگرش جلسه را خسته‌ کننده و ناخوشایند می‌کند، اما اگر فروشنده یا مدیر واقعاً شاد و دلپذیر باشند، شما هم مشتاقانه منتظر جلسه خواهید شد. در این حالت متوجه می‌شوید که مشتریان علاقه‌ بیشتری نسبت به خریداری محصولات شما دارند.

اگر با شما در فروشگاهی به‌عنوان مشتری به‌درستی رفتار نشده باشد، به ‌احتمال ‌زیاد به آنجا باز نمی‌گردید. اگر کارمندان از شغل یا محل کار خود ناراضی باشند و نشاط در کار نباشد، به‌احتمال‌زیاد با مشتریان شما به‌درستی رفتار نمی‌کنند. درنتیجه قطعاً شما صف طولانی از مردم برای خدمت‌رسانی نخواهید داشت.

فروش بیشتر با کارمندان شاد

مودب و حرفه‌ای رفتار کنید

رعایت ادب و رفتار خوشایند موضوعی است که بسیاری از مدیران آن را نادیده می‌گیرند و می‌گویند: «من خشن هستم. این شخصیت من است». شما باید سعی کنید شخصیتی دلپذیر، زیبا و قابل دسترس داشته باشید تا بتوانید مشکلات افراد را بهتر حل کنید و دردهای آن‌ها را بهتر درمان کنید در نتیجه کارمندان شاد داشته باشید.

منافع مالی در اولویت دادن به کارکنان

ما در مطالعاتمان همچنین تخمینی را ارائه دادیم که چطور فرهنگ کارکنان می‌تواند بر ارزیابی شرکت از طریق کانال مشتریان راضی‌تر تأثیر بگذارد. یک مطالعه در سال ۲۰۰۶ در مجله بازاریابی منتشر شد که نشان داد هر ۱ درصد بهبود در نمرات رضایت مشتریِ ACSI برای یک کارفرما با ۴٫۶ درصد ارتقای آماری قابل توجه در ارزش کل سهام بازار آن همراه است. با اعمال این موضوع در یافته‌هایمان، می‌توانیم تأثیر احتمالی بهبود یک‌ستاره در رتبه‌های کارفرمایان در Glassdoor را با توجه به بهبود مورد انتظار در امتیازات رضایت مشتری محاسبه کنیم: افزایش از ۷٫۸ درصد به ۱۸٫۹ درصد در ارزیابی بلندمدت بازار.

تبدیل شدن به یک کسب‌ و کار مشتری‌ محور یک هدف ارزشمند است. درعوض، رضایت مشتری و کارکنان را باید به‌عنوان دو روی یک سکه در نظر گرفت. پژوهش گذشته ما نشان می‌دهد کارفرمایان چه کاری را می‌توانند برای بهبود اشتغال و رفاه کارکنان انجام دهند، درحالی که پژوهش جدید ما نشان می‌دهد همین استراتژی‌ها نیز می‌تواند در جهت شکل دادن به مشتریان شادتر به کار گرفته شود.

پرداخت‌های عادلانه داشته باشید

مطمئناً شما نمی‌توانید ساختار پرداخت شرکت را تغییر دهید، اما بر بودجه بخش خود و آنچه به کارمندان می‌پردازید، کنترل دارید و با مدیریت راهبردی آن را هدایت می‌کنید. اگر همه کارمندان شما حقوق خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند، آیا به احساس کسی ضربه‌ای وارد می‌شود؟ اگر چنین است، به طرح جبران خدمت خود نگاهی بیندازید و برای رفع آن تلاش کنید.

 بازخورد‌های مثبت و منفی را با ساختاری سازنده اعمال نمایید

بعضی‌اوقات، مدیرانی که کارمندان شاد می‌خواهند، در گفتن چیزهای منفی تردید دارند، اما این مسئله باعث نشاط در کار و شادی کارمندان نمی‌شود و گاهی باعث ناامیدی می‌شود. کارمندان به‌طورجدی می‌خواهند بدانند که چگونه کار می‌کنند. تا زمانی که به عملکرد خوب و بد اشاره‌کرده و پیشنهادهایی در مورد چگونگی پیشرفت بهتر آن‌ها ارائه دهید، کارمندان شما از بازخورد استقبال می‌کنند و برای بهتر شدن تلاش می‌کنند. هیچ‌کس دوست ندارد در کار خود احساس بی‌کفایتی کند.

چه تغییراتی می‌توانید انجام دهید تا کارمندان شادتری داشته باشید؟

در اینجا مواردی وجود دارد که شما می‌توانید کارمندان شادتری داشته باشید:

  • پایان دادن به قلدری

قلدری و زورگویی و ایجاد ترس در میان کارمندان و کارکنان می‌تواند به شدت به شادی آن‌ها آسیب بزند. اگر این موضوع باعث عدم شدی کارمندانتان شده باید آن‌ها را از دورن مدیریت کنید.

  • پرداخت به موقع و مناسب کارمندان

مطمئنن شما نمی‌توانید ساختار پرداخت شرکت را تغییر دهید، اما می‌توانید کنترل بیشتری روی بودجه بخش خود و چگونگی پرداخت آن به کارمندان داشته باشید.

  • مشاوره سازنده برای بازخوردهای مثبت و منفی داشته باشید

گاهی اوقات مدیرانی که تمایل به داشتن کارمندانی شاد دارند تردید دارند که هر بازخورد منفی را بیان کنند اما این کار برای کارمندان شادی به ارمغان نمی‌آورد بلکه برای آن‌ها ناامیدی را به ارمغان می‌آورند. کارمندان به طور جدی می‌خواهند بدانند که چگونه کار می‌کنند. کارمندان شما زمانی شاد خواهند بود که عملکرد خوب و بد آن‌ها را مشخص کنند و پیشنهادات شما را در مورد چگونگی انجام بهتر کارها بدانند. ارائه این بازخوردها باعث می‌شود آن‌ها بهتر کار کنند.

 

فروش بیشتر با کارمندان شاد

مزایای داشتن کارکنان شاد

۱) خلاقیت بیشتر

در دنیای تغییر سریع ترجیحات مشتری و افزایش رقابت بین سازمان‌ها، خلاقیت، پیش شرط موفقیت است. تفکر خلاقانه یک مهارت مهم برای کارکنان شما است. زیرا کارکنان به عنوان ارائه دهنده خدمات به مشتری، اولین نماینده کسب و کار شما هستند.

شادی و رضایت به خلاقیت کمک می‌کند:

  • انعطاف‌پذیری ذهنی افراد را افزایش می‌دهد.
  • باعث استقبال از چالش‌های جدید می‌شود.

۲) خدمات بهتر

کارمندی که از شرکت راضی است، برای ارائه محصولات و خدمات انگیزه بیشتری دارد. این امر موجب اشتیاق بیشتر مشتریان می‌شود. درک این موضوع خیلی ساده است:

  • کارکنان شاد محصول را با اشتیاق و انرژی بیشتری به مشتری عرضه می‌کنند.
  • مطمئناً مشتری هم سرویس ارائه شده را ترجیح می‌دهد و مایل به بازدید مجدد از کسب و کار شما است.

۳) صرفه‌جویی در هزینه‌ها

کارمندی که از محیط کار لذت می‌برد، احتمال بیشتری دارد که در آن محیط بماند.

اگر به هزینه‌های اضافی استخدام کارمند جدید از جمله: هزینه تبلیغات یا مصاحبه، هزینه آموزش، هزینه خطاها و غیره فکر کنید، می‌بینید که شاد کردن کارمندان ارزش تلاش شما را دارد.

به جای نتایج روی فعالیت های کلیدی تمرکز کنید

فرض کنید تارگتی که برای تیم فروش خود در این ماه تعیین کرده اید، ۱۰۰ فروش جدید است. اگر این عدد هر روز مقابل چشمان کارمندان فروش شما باشد و آنها هر چه به پایان ماه نزدیکتر می شوند، احساس کنند که به این هدف نمی رسند، چه اتفاقی می افتد؟ قطعا وقتی شما فقط روی نتایج فروش تمرکز می کنید و آن را به عنوان شاخص سنجش عملکرد کارمندان فروش در نظر می گیرید، کارمندان شما باید استرس زیادی را تحمل کنند. فروشنده ها و مدیر فروش در ناخودآگاهشان دائم با خود فکر می کنند که اگر به تارگت ها مورد نظر نرسند، چه اتفاقی خواهد افتاد؟ حتی اگر شما قصد نداشته باشید آخر ماه همه تیم فروش خود را اخراج کنید، این احساس بد که آنها نتوانسته اند به تارگت های فروش برسند، استرس و تنش زیادی را به آنها وارد می کند.

به جای این کار شما می توانید از ایده فروش فعالیت محور استفاده کنید. در این روش، سنجش عملکرد فروشندگان فقط بر اساس رسیدن به نتایج فروش نیست و انجام فعالیت ها نیز در آن مؤثر است. به عنوان مثال شما می توانید با بررسی تلفن های ورودی، ببینید که کارمندان فروشتان چقدر تمایل به گوش کردن حرف های مشتریان دارند. یا محاسبه کنید که چند درصد از فرصت های خرید به مشتری تبدیل شده اند و چند درصد آنها ارتباط خود را با مجموعه شما به کلی قطع کرده اند. پیاده سازی فرآیند فروش فعالیت محور یا هر ایده دیگری که به کاهش سطح تنش و استرس تیم های مختلف شما کمک کند، باعث افزایش شادی در محیط کار شما می شود.

برای انتقاد از کارمندان خود به خاطر اشتباهاتشان عجله نکنید.

در عوض، بازخوردی را ارائه دهید که برای عملکرد آتی فرد سودمند باشد. همچنین می‌توانید پیشرفت وی را با ارائه کمک هزینه آموزشی ممکن کنید.

 از آن‌ها نظرخواهی کنید.

فقط به این دلیل که کارمندان شما امروز لبخند بر لب دارند به این معنی نیست که برای همیشه لبخند خواهند زد. فکر نکنید که همیشه این شرایط ثابت می‌ماند.

  • بر نگرش کارکنان خود نسبت به کار و سطح رضایت آن‌ها نظارت کنید.
  • جلسات ماهانه یا سه ماهه با کارکنان خود تنظیم کنید و در مورد احساس آن‌ها درباره کار صحبت کنید.

از میزان رضایت کارکنان به صورت ناشناس و داوطلبانه نظرسنجی کنید.

از کارمندان خود دعوت کنید تا آنچه را که در مورد شغل و محیط کارشان دوست دارند یا ندارند، مطرح کنند.

از آن‌‌ها سؤالاتی از قبیل سوالات زیر بپرسید:

  • آیا احساس می‌کنید از ابزار و منابع لازم برای انجام کار خود برخوردار هستید؟
  • آیا کارتان احساس موفقیت به شما می‌دهد؟
  • آیا از میزان مشارکت خود در تصمیم‌گیری‌هایی که شخصاً روی شما تأثیر می‌گذارد راضی هستید؟
  • برای افزایش رضایت شما چه چیزی را می‌توانیم تغییر دهیم؟

با افزایش رضایت شغلی کارمندان، کسب و کاری پویا داشته باشیم.!

 

کارمندان، امروزه در کسب و کارها به عنوان بازوی اصلی و عامل موفقیت آنها، قلمداد می‌شوند. شما اگر در محل کار، کارمندان پویا و راضی داشته باشید، سودآوری شرکت شما چند برابر خواهد شد.

 

در این مقاله قصد داریم که ۲۰ روش برای رضایت کارمندان را برای شما بازگو نمائیم. روش‌هایی که اگر آنها را در محیط کار خود انجام دهید، در مدت زمان کوتاهی سودآوری کسب و کارتان را با چشم خواهید دید.

افزایش رضایت شغلی کارکنان؛

افزایش دادن کیفیت زندگی شغلی برای هرکسی مفید است. اولا، افزایش دادن رضایت شغلی با جابجا شدن کمتر کارمندان و غیبت از کار ارتباط دارد که در ملاک رضایت شغلی هستند.
ثانیا، بین افزایش بازدهی و کیفیت زندگی شغلی ارتباط وجود دارد. اما چگونه می‌توانیم بازدهی را افزایش دهیم و در عین حال رضایت شغلی را بیشتر کنیم؟

 

 

برای افزایش رضایت شغلی کارکنان خود این ۲۰ روش را در نظر داشته باشید.

 

۱. تعیین و تمرکز بر هدف؛

ایجاد مجموعه‌ای از هدف‌های اصلی شرکت ایده خوبی است. هدف‌ها به کارمندان انگیزه‌ای برای تلاش، سنجشی برای ارزیابی ایده‌ها و برنامه‌های جدید می‌دهد.
برای انگیزه‌بخشی به کارمندان باید دقیقاً همان اهداف بزرگ و بلند مدتی که در ذهن دارید را به عنوان اهداف اصلی به بقیه تیم منتقل کنید.

تعیین کردن هدف‌های عینی در سطح بالا اما دست یافتنی، کار را چالش انگیز می‌کند ولی استرس را در سطح قابل قبولی نگه می‌دارد.
از کارمندان خود سوال کنید، شرکت را در ۱۰ سال آینده به چه شکل می‌بینند؟ وقتی آن‌ها مشغول فکر کردن راجع به چنین سوالاتی شوند، خواهید دید که رضایت شغلی‌شان نیز بیشتر از قبل می‌شود.

۲. گسترش ارتباطات برای افزایش رضایت شغلی کارکنان؛

یکی از مهم‌ترین کارهایی که می‌توانید انجام دهید برقراری ارتباط با کارمندان است. کارمندان زمانی احساس راحتی بیشتری می‌کنند که بدانند در محیط کار چه می‌گذرد، برنامه‌های آینده چه خواهد بود و هر گونه تغییر چگونه بر آن‌ها تأثیر خواهد گذاشت. ​

همیشه به یاد داشته باشید که هیچ وقت به خاطر ارتباط زیاد کسی به شما خورده نخواهد گرفت، اما نبود ارتباط مطمئناً عاملی برای ناامیدی در محیط کار خواهد بود.
منظور از این جمله این است که هر زمان گمان کردید میزان ارتباط شما کافی است بدانید که در اشتباه هستید، میزان ارتباط شما در شرکت هیچ‌‌وقت کافی نخواهد بود، پس به تلاش خود در این زمینه ادامه دهید.

در نتیجه هرچه ارتباط شما با اعضای تیم‌‎تان بیشتر شود، آسایش آن‌ها در سازمان بیشتر شده و رضایت شغلی‌شان نیز افزایش می‌یابد.

۳. برگزاری جلسات منظم برای مطلع نگه داشتن کارمندان؛

یکی از عوامل کلیدی رشد کسب و کار، برگزاری جلسات منظم کوتاه اما معنی‌دار با کارکنان می‌باشد. تقریباً تمامی شرکت‌های موفق که به‌ سرعت در کسب‌و‌کارشان رشد کرده‌اند، یک وجه مشترک بسیار مهم دارند.
آن‌ها جلسات منظمی برگزار می‌کنند که در آن، تمامی کارکنان با انتشار اطلاعات ایده‌ها و نظرات‌شان به رشد شرکت کمک می‌کنند.

برگزاری جلسات منظم با کارکنان یعنی با تمامی کارکنان ارتباط موثری داشته باشید، اگر روزی فکر کنید که آبدارچی شرکت شما هیچ ایده‌ای برای رشد کسب‌و‌کارتان ندارد، فرصت بزرگی را از دست داده‌اید.
بعضی وقت‌ها بهترین ایده‌ها را از کسانی می‌گیریم که در آن زمینه تخصص ندارند. سر فصل مطالب را بیان کنید و از همه کمک و ایده بخواهید.

۴. تقویت کسب و کار با کمک همکاری تیمی؛

«یک دست صدا نداره»، همه ما این ضرب­ المثل قدیمی که کار گروهی را تشویق می‌­کند، شنیده‌­ایم. یکی از بزرگترین عوامل تعیین کنندۀ موفقیت کسب و کارها، توانایی عملکرد اعضا به عنوان تیم است.

 

با افزایش رقابت میان کسب و کارها، تشویق روحیه خلاقانه در محل کار برای افزایش تولید و بهره وری و ایجاد ارتباطی سالم میان کارکنان، اهمیت خاصی پیدا کرده است.

 

کار کردن در شرایط گروهی کمک می‌کند که کارکنان سریع‌تر و موثرتر باشند.

 

 

همکاری تیمی همچنین باعث می‌شود که اعضا مسئولیت پذیرتر باشند و این امر به افزایش انگیزه آن‌ها و بالا رفتن سطح درگیری شغلی کمک می‌کند. همچنین باید گفت تفکر جمعی باعث می‌شود که خلاءهای تفکر فردی پر شوند.

 

 

۵. ارائه محیط کاری مثبت؛

 

 

یک محیط کاری پر انرژی و مثبت می‌تواند انگیزه خوبی برای ادامه کار باشد، زیرا برای رضایت کارکنان، سلامت و حتی بهره‌وری در کار، اهمیت  زیادی دارد.
محیط کار شما باید دارای ویژگی‌هایی باشد تا شما در آن احساس آرامش و رضایت مندی داشته باشید. گاهی اوقات، برخی افراد از محل کار خود راضی نیستند و محیط کار به آنها، استرس شدید وارد می کند.

 

 

 

 

چند پیشنهاد برای ایجاد محیط کاری مثبت و پر انرژی

 

 

به نظر می رسد که یک محیط کاری پر انرژی و مثبت می تواند تاثیر زیادی بر روحیه افراد در محل کار داشته باشد. چند پیشنهاد برای ایجاد محیط کاری مثبت عبارتند از:

 

 

حقیقت را بگویید؛

 

 

نبود شفافیت در محدوده نقش و همین‌طور انتظارات از افرادِ درون سازمان، مشکلِ بسیار بزرگی است که کارمندان جدید و قدیمی همواره با آن مواجه بوده‌اند.
نبود شفافیت در سازمان مشکلات بسیار بزرگی را در دراز مدت برای سازمان ایجاد می‎کند. زمانی که میان اهداف سازمان و فعالیت‌هایی که توسط اعضای تیم به طور روزانه انجام می‌شود هماهنگی وجود نداشته باشد، امکان ندارد که سازمان در تحقق اهدافش موفق شود.. ​

 

 

ارتباطی باز داشته باشید؛

 

 

عدم ارتباط بین کارکنان و یا فضای بسته کاری می تواند در محیط کار تاثیر گذار بوده و ناامید کننده باشد. حفظ خطوط ارتباطی برای کارمندان و کارفرمایان، در محیط کار بسیار مهم است. این موضوع،  به کارکنان کمک می کند تا اعتبار خود را حفظ کرده و احساس رضایت مندی داشته باشند.

 

 

به این ترتیب، آن ها پی می برند که دیده و شنیده شده و مورد توجه قرار می گیرند. این نکته که، ایده ها و عقیده های آن ها به سازمان کمک می کند، می تواند روحیه کار  را در محل کار  به طور قابل توجهی افزایش دهد.

 

 

کارکنان را تحسین کنید؛

 

 

به جای تمرکز بر اینکه یک دپارتمان یا کارمند چه کار اشتباهی انجام می‌دهد، بر روی کارهایی که درست انجام می‌دهند تاکید کنید. “تحسین کردن” یک تاکتیک رایج در مدارس موفق است.

 

 

 

 

تحسین کردن به جرات یکی از عوامل بسیار تاثیر گذار در روحیه کارکنان و بالابردن انگیزه همکاری و بهتر کارکردن آنان می‌باشد.
حتی اگر بصورت یک تشکر کوتاه باشد ایجاد انگیزه فراوانی در فرد می‌کند، و این فرد احساس مفید بودن و موثر بودن در محیط کار را لمس می‌کند.

 

 

۶. ارائه مکانی برای استراحت؛

 

 

بعد از کارکنان شما، اتاق استراحت شرکت به احتمال زیاد ارزشمندترین دارایی شما است. با فراهم کردن کافی‌شاپ‌ها، کتابخانه ها، مناطق آرام برای زمان بیکاری و یا مکان‌های دیگری که کارکنان می‌توانند چند دقیقه وقت صرف کنند، می‌تواند آن‌ها را تشویق به لذت بردن از محل کار خود کند. ​
داشتن جایی برای رفتن، دور از میز کار خود، به کارمندان دلیلی برای بلند شدن و حرکت می‌دهد، که به هر دلیلی خوب است.

 

 

علاوه بر این، منجر به سطح بالاتری از رضایت کارمندان می‌شود. مزایای فراهم کردن اتاق استراحت از کم شدن زمان کار کارکنان به دلیل بیرون رفتن برای گرفتن قهوه و یا چای قبل از جلسه گرفته تا غیبت کم‌تر در محل کار، می‌تواند سطح پویایی شرکت شما را بالا ببرد.

 

 

۷. افزایش تعامل کارکنان​؛

 

 

کارکنانی که احساس می‌کنند در شرکت مشارکت دارند، نسبت به شرکت وفادارتر هستند و از شغل خود راضی‌تر خواهند بود به طور مثال می‌توانید ترتیب رویدادهایی را بدهید تا کارمندان در آن شرکت داشته باشند.
این رویدادها می‌تواند یک ورزش تیمی باشد و یا یک سانس از سینما را رزرو کنید و یا یک جلسه میان وعده ساده در دفتر شرکت برپا نمایید.

 

 

۸. ارائه فرصت‌های رشد با برگزاری کلاس‌های آموزشی؛

 

 

شما می‌توانید با برگزاری کلاس‌های آموزشی برای کارمندان، زمینه‌ای برای رشد مهارت آن‌ها فراهم نمائید. آموزش‌هایی را انتخاب کنید که همسو با ارزش‌های شرکت شما باشند و از اهداف دپارتمان‌های شما پشتیبانی کند. ​

 

 

زمانی که فعالیت‌های آموزشی مربوط را برنامه‌ریزی می‌کنید، با مربیان حرفه‌ای و خبره کار کنید و زمان و منابع لازم برای شرکت کامل در آموزش را برای کارکنان فراهم کنید.
زیرا این امکانات باعث حداکثر افزایش مهارت آنها در آموزش میشود که بیش‌ترین سودآوری را برای شما خواهد داشت.

 

 

۹. ارائه پاداش و مزایا برای افزایش رضایت شغلی؛

 

 

بیمه، مرخصی‌های تشویقی، ساعات کار انعطاف‌پذیر، کمک‌هزینه پارکینگ، حمل و نقل عمومی، بن‌های تخفیف خرید، همگی این‌ها مزایای نسبتاً استاندارد هستند.

 

 

 

 

برای اینکه یک شرکت واقعاً برجسته باشد و استعدادهای برتر را جذب کند، می‌توانید با ایجاد یک رقابت کاری مناسب بین کارمندان و تسهیلات تشویقی بیشتر باعث افزایش رضایت شغلی کارکنان باشید.

 

 

۱۰. احترام، شاه کلید رضایت شغلی کارکنان؛

 

 

همه کارکنان می­‌بایستی احساس کنند که کرامت و احترام آنان در محیط کار حفظ می­شود. این امر در مورد کارکنانی که در سطوح میانی و یا پایین­ تر قرار دارند از اهمیت بیشتری برخوردار است.
زیرا می‌تواند موجب احساس رضایت‌مندی از محل کار، ایجاد اعتماد به نفس و بهبود عملکرد کاری آن‌ها شود. حتی اعضای جوان یک تیم نیز شایسته این هستند که با آن‌ها با احترام برخورد شود.

 

 

از کارفرمای خود چه می‌خواهید؟ پاسخ‌ها عبارتند از:

 

 

​​​​​​کار هیجان‌انگیز: داشتن ترکیب مناسبی از چالش‌ها.

 

 

​​​​​​​​امنیت: دانستن اینکه شغل دائمی خواهد بود.

 

 

​​​​​​​​پرداخت: به طور منظم دستمزد ها پرداخت شود.

 

 

​​​​​​​​آموزش: فرصت‌هایی برای یادگیری مهارت‌های جدید و گسترش افق‌های شخصی.

 

 

شرایط: یک محیط کاری خوب.

 

 

​​​​​​​​حقیقت: ارتباط ساده و صادقانه برای مسائل روزمره و بلند مدت.

 

 

۱۱. ارائه مسئولیت یک پروژه به کارکنان؛

 

 

به کارکنان خود مسئولیت دهید و اجازه دهید از آن استفاده کنند، یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که افراد برای پیشرفت در مسیر شغلی خود دارند این است که به آن‌ها مسئولیت داده می‌شود. اما ابزاری برای دستیابی درست به هدفی که مسئولیت آن‌ها است داده نمی‌شود و نمی‌توانند به طور دقیق مسئولیت خود را انجام دهند.

 

 

وقتی افراد را مسئول یک پروژه می‌کنید، باید به آن‌ها اجازه دهید تا برای موفقیت در آن پروژه تلاش کنند زیرا این امر باعث افزایش رضایت شغلی کارمندان می‌شود.

 

 

۱۲. یافتن سبک مدیریت پروژه در کارمندان؛

 

 

به کارمندان خود اجازه دهید مسیر خود را به سمت اهداف مدیریت درست طراحی کنند، زیرا همه یک پروژه را به یک شکل مدیریت نخواهند کرد.
همچنین پیدا کردن سبک مدیریت پروژه یک فرآیند است و تشویق کارکنان برای یافتن سبک مدیریت پروژه خود یک مزیت منحصر به فرد است.

 

 

۱۳. به رسمیت شناختن کارکنان؛

 

 

به رسمیت شناختن کارکنان، از همبستگی و عزت نفس آن‌ها در محل کار پشتیبانی می‌کند. به رسمیت شناختن یک نکته در ایجاد یک محیط روانشناختی محسوب می‌شود که کارکنان احساس می‌کنند می‌توانند بازخورد ارائه دهند و نظرات متفاوتی را به اشتراک بگذارند.

 

 

همچنین باید گفت کارکنان شما فقط تعهد کارهای شرکت شما را ندارند. آن‌ها علایق، روابط و تعهداتی خارج از دفتر شما دارند و تمایل به تایید و حتی تشویق آن‌ها در این تعهدها راهی خوب برای افزایش رضایت شغلی است.

 

 

۱۴. درک مشکلات کارکنان؛

 

 

این حقیقت را باید پذیرفت که کارکنان‌تان هم مشکلاتی دارند. این مشکلات می‌تواند به عوامل درونی، خانوادگی و اجتماعی باز گردد و عموما راه حل کلی برای آن وجود ندارد.
اما شما می‌توانید با رعایت نکاتی در سازمان خود از بی‌انگیزه شدن کارمندان جلوگیری کرده و در آن‌ها ایجاد اشتیاق نمایید.

 

 

در نظر داشته یاشید شما قرار نیست به مشاور خانواده، روانپزشک، پشتیان یا چیز دیگری تبدیل شوید. شما همچنان یک مدیر هستید و باید اوضاع را تحت کنترل خود داشته باشید.

 

 

۱۵. کارمندان شما علایق، خانواده و دوستانی دارند؛

 

 

کارمندان حتی اگر در کارشان موفق هستند، ضروری است که با زندگی خصوصی موفقی همراه باشند. فراموش نکنید که شغل فقط ابزاری برای گذران زندگی است و نه تمام آن.

 

 

تعادل بین این دو کمک می‌کند تا همواره در مسیر پیشرفت گام برداشته و در نتیجه هرگاه در شغل پیشرفت کنند بر زندگی‌ اثر مثبت دارد و بلعکس.
به کارمندان‌تان اجازه دهید حداقل هفته‌ای یک یا دو بار کمی زودتر محل کار خود را ترک کنند و با خانواده و دوستان خود به تفریح پردازند.

 

 

این کار کمک می‌کند تا از استرس‌های روزمره رها شوند. گاهی بعد از یک دوره کاری سخت، مسافرتی کوتاه دو یا سه روزه در پایان هفته می‌تواند، آرامش بخش باشد این فقط یک پاداش ساده است.

 

 

۱۶. خلق لحظاتی لذت بخش برای کارکنان؛

 

 

بندرت پیش می‌آید که کارکنان فقط کارهای مورد علاقه‌شان را در حرفه خود انجام دهند، آن‌ها مختارند که وقت‌های آزاد خود را مدیریت کنند. بهتر است زمان‌هایی را به انجام دادن کارهای مورد علاقه‌شان اختصاص دهید.

 

 

اگر فردی شصت درصد از زمانش را احساس مثبت و چهل درصد احساس منفی داشته باشد، انسانی شاد در نظر گرفته می‌شود. شما باید تقویم و برنامه کاری کارکنان را طوری تنظیم کنید که بین لحظات شاد و غیر شاد تعادل برقرار باشد.

 

 

۱۷. تشویق کارکنان روی تلاش‌های شخصی؛

 

 

ارائه فرصت مطالعاتی به کارکنان برای دنبال کردن علایق شخصی‌شان، همچنین زمانی برای تحقیق در مورد پروژه‌های خاص یا دیگر موقعیت‌های یادگیری مهارت‌های جدید، به آن‌ها این اجازه را می‌دهد که بخش متفاوتی از مغز خود را نسبت به وظایف کاری که انجام می‌دهند، تمرین دهند.
همچنین به آن‌ها این شانس را می‌دهید که مسیر جدیدی برای پیشرفت از طریق وظایف کاری برای‌شان ایجاد شود.

 

 

۱۸. حذف موانع شغلی کارمندان؛

 

 

موانع شغلی همیشه به آسانی قابل‌ تشخیص نیستند. گاهی مانع به علت یک برنامه‌ی کاری دست‌نیافتنی، چهارچوب زمانی، مدت زمان طولانی یک پروژه و حتی کمبود وسایل حمل‌ونقل است.
دلایل متفاوت برای وقوع موانع شغلی وجود دارد، اما شما با حفظ امیدواری و انگیزه می‌توانید، موانع شغلی کارمندان را از میان بردارید و ابزارهای مناسبی را برای انجام وظایفشان به آنها دهید.

 

 

۱۹. دریافت بازخوردها؛

 

 

ببینید در محل کار چه می‌گذرد، به آنچه کارمندان می‌گویند گوش دهید، بازخوردها را بخوانید و تصدیق کنید که نگرانی‌های آن‌ها را شنیده‌اید. اگر شما مشکلات آن‌ها را مشاهده می‌کنید و هیچ کاری انجام نمی‌دهید، نیازی نیست که اصلاً نظرسنجی‌ها را جمع‌آوری کنید.

 

 

۲۰. ارزیابی رضایت شغلی؛

 

 

مساله رضایت شغلی کارکنان یکی از موضاعات مهم در هر سازمان می‌باشد که مدیران بایستی به آن توجه داشته باشند.
بدون شک عواملی که پیشتر گفت شد در رضایت شغلی موثر است که مدیر هر سازمان باید با توجه به اهمیت هر کدام از عوامل آن‌ها را مدنظر قرار داده و در جهت ارتقائ رضایت شغلی کارکنان سازمان به کار گیرد.

 

 

مشارکت با شادی و رضایت کارمندان بخش بزرگی از موفقیت برای کسب‌وکار شما خواهد بود. راه‌های مختلفی را که می‌توانید رضایت شغلی تیم‌تان را افزایش دهید، به کار برده و مطمئن باشید با افزایش رضایت کارمندان، کسب و کار شما به بالاترین سودآوری خود دست خواهد یافت.

 

 

 

 

سخن پایانی…

 

 

ایجاد انگیزه در حفظ بهترین کارکنان و الهام بخشیدن به سایر کارکنان به منظور ارتقای جایگاه خود، نقشی کلیدی دارد.

 

 

اگر به طور مداوم در روند افزایش انگیزه کارکنان خود و افزایش روحیۀ آن‌ها مشارکت نداشته باشید، میزان بهبود کیفی بالایی را در شرکت خود تجربه نخواهید کرد، زیرا بسیاری از کارکنان انگیزه خود را از دست داده و به دنبال موقعیت‌های بهتر شغلی خواهند رفت.

 

 

بنابراین علاوه بر اینکه به ایجاد محیط کاری مناسب فکر میکنید به فکر استخدام کارمندانی باشید که محیط کاری شرکت را به مکانی دل انگیز برای کار تبدیل می‌کنند.

فهرست :

۶ اثر بی نظیر استفاده از CRM در افزایش رضایت شغلی کارمندان فروش

نقش اساسی بخش فروش

چرا کارمندان فروش به دنبال تغییر شغل می روند؟

نرم افزار CRM چگونه باعث کاهش فشارهای روانی فروشندگان می شود؟

فاکتورهایی  که باعث ایجاد احساس رضایت بیشتر در کارمندانی می شود که از CRM استفاده می کنند:

احساس دخیل بودن در جریان کارها

خلوت شدن ذهن

رضایت شغلی بین کارمندان چه اهمیتی دارد؟

دلایل اهمیت رضایت شغلی کارمندان

کارمندان راضی و خوشحال

مزایای رضایت شغلی کارمندان

نکاتی برای تشویق کارکنان برای مشارکت بیشتر

ارتباط رضایت مشتریان و کارکنان

تاثیر کارکنان راضی در سازمان ها

انتظارات کارمندان موفق از شرکت

کارکنان چگونه بر بازاریابی شرکت‌ها تاثیر می‌گذارند؟

کارمندان، نمایانگر چهره شرکت هستند

رفتار کارمندان تعیین‌کننده است

فعالیت کارمندان با وفاداری مشتریان ارتباط مستقیم دارد

نقش کارکنان در بازاریابی خدمات

مدیریت ارتباط با مشتریان در شرکت دیزنی

توانمندسازی کارکنان

تاثیر مثبت توانمندسازی کارکنان درسازمان

چگونه توانمندسازی کارکنان را پیش ببریم؟

۶ مزیت پنهان توانمندسازی کارکنان

      مردم چرا و چطور و برای چه کار می کنند؟

 

چرا بعضی ها از کارشان راضیند و چرا بعضی ها نه؟

سن و رضایتمندی از کار:

تفاوت دیدگاه کارکنان قدیمی و جوان به کار – دوبرین ۱۹۹۴

ناخشنودی چطور نشان داده میشود؟  راسبات و لوری ۱۹۹۶

آیا میزان رضایت از کار را می شود اندازه گیری کرد؟

رابطه بین انگیزه و بازدهی –  فیشر (۱۹۸۸)

منابع بروز نارضایتی ها

شخص،  روسا،  محیط،   کار، همکاران، فرهنگ، . . . .

 

رایج ترین دلایل کاهش رضایت از کار چه هستند؟

شماری از اشتباهات رایج سازمانها در رابطه با رضایتمندی کارکنان؟

شماری از توقعات پایه کارکنان برای راضی بودن از کارشان

قدم های بنیادی مدیران برای افزایش انگیزش در کارکنان

بیزنس کوچینگ: نردبان ترقی مشتری

مقاله؛بررسی تأثیر توانمندسازی کارکنان بر وفاداری مشتریان با تأکید بر نقش میانجی کیفیت خدمات و رضایت مشتریان در صنعت بانکداری

بررسی رابطه بین کیفیت ارتباط کاری با عملکرد و رضایت شغلی در فروش  فروشندگان و نقش مدل رفتاری آس ب(۱)

مقیاس انداز ه گیری عملکرد فروش

رضایت شغلی-رضایت مندی و نارضایتی بین فروشندگان

وضعیت سازمانی و رضایتمندی شغلی نیروی فروش

)و کیفیت ارتباط کاری ASB( رفتار فروش انطباقی

کیفیت ارتباط کاری و رضایت شغلی

انگیزش

انگیزش -نظریه سلسله مراتب نیازها

 

 

 

با ۱۴۲اسلایدتخصصی

دانلود و خرید ۵۵۰۰۰ومان

 

جهت خرید مقاله کلیک کنید

آخرین مطالب

درباره ما

سایت پژوهش کارا در راستای ارائه خدمات علمی و مشاوره ای و با رویکرد مشارکت جویانه ایجاد شده است و هدف آن خدمات متناسب با نیاز سروران گرامی اعم از ؛ دانشجویان ، استادان راهنما ، فعالان کسب و کارهای بزرگ ،متوسط و کوچک می باشد.

آمار

ارتباط با ما

آدرس : تبریز – شهرک شهید یاغچیان

تلفن : 09144067323 – 09142183819

ایمیل : gaffarim3@yahoo.com

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

۷ روز هفته، ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
جهت خرید مقاله کلیک کنید