جهت خرید مقاله کلیک کنید

پاورپوئینت”بازاریابی نوین و مدیرانی که مشتریان را پادشاه خودمی پندارند”

بازاریابی نوین چیست؟ بازاریابی نوین چه تفاوتی با بازاریابی سنتی دارد؟ هدف از ترویج بازاریابی نوین چه بوده است؟ ابزارهای بازاریابی نوین چیست؟

در کسب و کارهای امروزی و بازاریابی نوین ، مشتریان مهره های اصلی و تعیین کننده در هر شرکت و سازمانی هستند. در صورتی که شرکتی بخواهد به صورت طولانی و در گذر زمان در عرصه رقابت و بازار باقی بماند باید بتواند رضایت مشتریان را جلب کند. برای اینکه بتوان به هدف رضایت مشتریان دست پیدا کرد لازم است مدیران شرکتها و سازمانها دید وسیع و همه جانبه  ای از شرایط درونی و بیرونی شرکتها داشته باشندومهم تر این که مدیریت ذائقه مشتریان هنری است که تعداد معدودی از مدیران کسب و کارها به این مهارت مجهز هستند .

در نوشتار پیش رو مطالب رارزشمندی از اساتید مدیریت و بازار یابی از جمله استاد ارجمند جناب آقای احمد روستا و سایر اندیشمندان در قالب۵۴۱ پاورپوئینت آورده شده است و امید که مورد پسند پژوهشگران و صاحبان کسب وکارها قرار گیرد. غفاری

. از جمله موارد و چالشهای جدید دربازاریابی نوین می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱) استفاده از فناوریهای نوین در جهت اهداف بازاریابی 

۲) وجود و افزایش رقیبهای بین المللی

۳) تبدیل اهداف بزرگ به قسمتهای جزئی تر

۴) گسترش آگهی های تبلیغاتی و اهمیت محتوای آنها

تغییرات بوجود آمده که در بالا به عمده ترین آنها اشاره شد نشان می دهد که بازاریابی در دنیای در شرایط کنونی نسبت به بازاریابی گذشته بسیار تغییر کرده است و همین خود نیازمند مهارتهای مدیریتی و دانش های جدید است.

استفاده از فناوریهای نوین در جهت اهداف بازاریابی

در دنیای کنونی ، اطلاعات فراوانی از طریق رسانه های مختلف انتقال می یابد. همین گستردگی استفادهازبازاریابی اینترنتی و بازاریابی الکترونیکی موجب شده است بسیاری از هزینه ها و مشکلات در جهت یافتن اطلاعات از بین برود ؛ و این در حالی است که این امکانات خود نیاز به داشتن دانش و استفاده صحیح از این امکانات و ظرفیتها است که همین موجب اهمیت آن می شود و لازم است صاحبان شرکتها و مدیران نسبت به دانشهای جدید آگاهی داشته و در جهت کسب آنها توسط خودشان و همچنین آموزش آنها برای کارکنان اهتمام داشته باشند.

وجود و افزایش رقیبهای بین المللی

فن آوریهای ارتباطی و اطلاعاتی موجب شده بازاریابی در عرصه بین المللی توسعه پیدا کند که خود بر پیچیدگی و گستردگی در بازاریابی نوین افزوده است. در کنار افزایش اطلاعات در محیط اینترنتی و الکترونیکی مجازی ، محیطهای به شدت رقابتی ایجاد شده که گستردگی این رقابتها در یک فضای بین المللی موجب افزایش دشواری آن شده است. که خود موجب رشد بازاریابی اینترنتی  شده است.

بازاریابی نوین

تبدیل اهداف بزرگ به قسمتهای جزئی تر

به دلیل افزایش قسمتهای مختلف شرکتها و کسب و کارها در بازاریابی نوین لازم است اهداف هر شرکتی به بخشهای جزئی تر و کوچکتر تبدیل شود تا مدیریت و ساماندهی آن بهتر انجام شود. از آنجا که فضای بازاریابی امروز دچار تغییرات فراوانی شده و به کل متحول شده است پس نمی توان با یک هدف کلی به تمامی مقاصد و برنامه ها رسیدگی کرد. بلکه لازم است اهداف کلان و بزرگ به اهداف کوچک در بخشهای مختلف تبدیل شوند تا بتوان به درستی مدیریت کرد و دقت در برنامه ریزیها را افزایش داد ؛ در غیر این صورت نمی توان به یک شرکت یا کسب و کار پویایی که همسو و هماهنگ با تغییرات گسترده بازاریابی نوین باشد دست یافت. نباید در این شرایط ازبازاریابی اینترنتی غفلت کرد.

گسترش آگهی های تبلیغاتی و اهمیت محتوای آنها

از آنجا که در فضاهای گسترش یافته اینترنتی ، افزایش تعداد رقیبها در بازاریابی نوین اتفاق افتاده است ؛ لازم است که آگهی های تبلیغاتی که جهت اطلاع رسانی به مشتریان طراحی می شود با دقت و دانش کافی طراحی شوند و محتوای این پیامها که اهمیت زیادی دارد به صورت حرفه ای بررسی شده و تهیه شوند.

 

بازاریابی نوین اصلاحی است که اغلب برای معرفی بازاریابی اینترنتی و یا دیجیتال مارکتینگ استفاده می‌شود. در این مقاله پیش از برشمردن انواع بازاریابی نوین ابتدا به تعریف آن و مزایای استفاده از این روش‌ها در مقابل روش‌های سنتی پرداخته و سپس شما را به دیدن آموزش‌های مربوط به هر روش از انواع بازاریابی نوین دعوت می‌نماییم.

تعریف بازاریابی نوین

بازاریابی نوین و یا دیجیتال مارکتینگ در واقع به معنی تمام مراحل مربوط به یافتن مشتریان بالقوه و بالفعل در اینترنت و فضای مجازی و برقراری ارتباط موثر و سپس جلب اعتماد آن‌ها برای آگاهی دادن و یا فروش محصول و یا خدمات خود به آن‌ها است.

در بازاریابی نوین بر خلاف بازاریابی سنتی که هدف آن فروش بود، هدف اصلی در ابتدا ارتباط موثر و اعتماد سازی است.

 

مزایای انواع بازاریابی نوین

گرایش به بازاریابی نوین و افزایش سیر استفاده از انواع بازاریابی نوین به صورت انفجاری، دلایل متعددی داشت که در ادامه به چند دلیل عمده آن خواهیم پرداخت.

اول) کم هزینه است.

شاید با توجه به تجربه‌ای که از دیجیتال مارکتینگ دارید، فکر می‌کنید که چندان هم کم هزینه نیست. در نگاه اول حق با شماست ولی باید بگویم که در اشتباه هستید.

برای لمس بهتر این قضیه، فرض کنید که در ازای هر شخصی که تبلیغ شما را می‌بیند، یک کاغذ چاپ کرده‌اید و به او داده‌اید! هزینه هزاران برگه چاپی + افرادی که تراکت شما را پخش کرده اند! قطعا هزینه گزافی خواهد بود.

یا هزینه گرفتن بنری در یک وب‌سایت، در مقابل هزینه یک بیلبورد یا بنر در سطح شهر! اصلا قابل مقایسه نیست.

و یا فرض کنید در ازای هر ایمیل رایگانی که به روش‌های ایمیل مارکتینگ برای مشتریان بالقوه خود ارسال می‌کنید، یک پاکت نامه به درب منزل او فرستاده‌اید! هزینه هزاران برگه با چاپ رنگی + هزاران پاکت نامه + هزاران هزینه ارسال در ازای هر بار تبلیغ!

دوم) گسترده است

همانطور که از اسم اینتر نت پیداست؛ همه کامپیوترهای دنیا با اتصال به اینترنت، قابل هدف گذاری برای دیجیتال مارکتینگ می‌شوند!

شما به راحتی می‌توانید با استفاده از این روش، می‌توانید افراد مختلف را در مورد برند خود حتی در سطح جهانی آگاه سازید.

سوم) قابلیت ارزیابی دارد

انواع بازاریابی نوین قابلیت ارزیابی دارند؛ به گونه ای که امکان بررسی این موضوع با تقریب خوبی وجود دارد که چند نفر از تبلیغ شما بازدید کرده اند و رفتار آن ها بعد از دیدن تبلیغ شما چه بوده است.

آیا کنجکاو شده و روی آن کلیک کرده‌اند و یا تبلیغ شما برای آن‌ها جذابیتی نداشته و از روی آن گذشته اند!

اگر وارد سایت شما شده‌اند، چه کرده‌اند و وارد کدام قسمت‌های سایت شما شده‌اند! آیا دوباره به سایت شما بازگشته اند یا نه!

همه‌ی این‌ها از ویژگی‌هایی است که بر جذابیت انواع بازاریابی نوین می افزاید. توجه داشته باشید که این‌ها تنها چند دلیل عمده برای استفاده از انواع بازاریابی نوین است.

حتما بخوانید  انواع تبلیغات در فضای مجازی

انواع بازاریابی نوین

بازاریابی نوین روش‌های بیشمار و رو به افزایشی دارد، در این مقاله به روش‌های پربازده و پر استفاده انواع بازاریابی نوین خواهیم پرداخت.

۱- ایمیل مارکتینگ

یکی از بهترین راههای تبلیغات و انواع بازاریابی نوین که یک کسب و کار با استفاده از آن می تواند به جذب مشتری برای فروشگاه اینترنتی خود بپردازد، ایمیل مارکتینگ است!

بالغ بر ۵۴ درصد افراد، تمایل به کسب و کارهایی دارند که به آن ها ایمیل می زنند و حدود ۷۱ درصد از این افراد مدعی هستند که اسم شرکت‌هایی که برای آن‌ها به صورت مستمر ایمیل می فرستند، در هنگام خرید کردن به صورت ناخودآگاه در ذهن‌شان یاد آوری می‌شود.

این اعداد به خوبی نشان دهنده اهمیت ایمیل مارکتینگ در آموزش بازاریابی دیجیتال مارکتینگ به عنوان یکی از انواع بازاریابی نوین و از  روش های جذب مشتری برای فروشگاه اینترنتی است.

شاید در نگاه اول این روش را نپسندید، چرا که با آمدن اسم ایمیل مارکتینگ به یاد صندوق دریافت‌تان که پر از ایمیل بی معنی است، می افتید! اگر حدسی که زده شد درست باشد، باید بگویم که در اشتباه هستید!

این روش ناخوشاید در واقع با نام اسپم مارکتینگ شناخته می‌شود که پیام‌های تبلیغاتی مربوط به این دسته اغلب بدون خوانده شدن پاک می‌شوند.

مساله حائز اهمیت در انجام یک ایمیل مارکتینگ درست، داشتن لیست ایمیلی مناسب و مخصوص خودتان است.

فرآیند ایمیل مارکتینگ چیزی فراتر از خریدن یک لیست ایمیلی و بمباران کردن صندوق دریافت ایمیل های موجود با پیغام های بدون استراتژی فکر شده است.

در واقع برای داشتن یک ایمیل مارکتینگ موفق و رسیدن به این اعداد و ارقام، لازم است تا لیست ایمیلی خودتان را، از مشتریان بالقوه کسب و کار خودتان بسازید.

بسیاری از افراد در جلسات مشاوره تیم لرن مارکتینگ، از ایمیل مارکتینگ به عنوان یک تجربه ناموفق یاد می‌کنند. ولی بعد از بررسی دقیق‌تر متوجه این قضیه می‌شویم که آن‌ها نیز مرتکب این اشتباه رایج در انجام فرآیند ایمیل مارکتینگ شده‌اند.

هرگز فراموش نکنید که برای تبدبل ایمیل مارکتینگ به عنوان یکی از بهترین راههای تبلیغات برای جذب مشتری و پر بازده ترین روش در انواع بازاریابی نوین ، دارای نکات و ظرافت‌هایی است که در آموزش بازاریابی دیجیتال مارکتینگ به شما آموزش داده خواهیم داد و لازم است که آن‌ها را در حین انجام ایمیل مارکتینگ رعایت کنید.

در این بسته به صورت کاملا تخصصی و به زبان ساده به آموزش کامل ساخت لیست ایمیلی و ایمیل مارکتینگ پرداخته شده است. و شما را قادر می سازد تا به یک متخصص جذب مشتری برای فروشگاه اینترنتی تان تبدیل شوید.

بازاریابی نوین

شیوه های بازاریابی مدرن

شیوه های بازاریابی مدرن موضوع این مقاله کوتاه است. شیوه های بازاریابی مدرن در کشورهای مختلف، متفاوت هستند. با شیوه های بازاریابی مدرن و کاربردی را در این مقاله آشنا می شوید.

مدیران شرکت های کوچک و متوسط می توانند با چند تکنیک ساده در مدت کوتاهی مشتری های جدیدی برای محصولات خود کسب نمایند اما مدیران در شرکت های بزرگ تر مجبور باشد جهت مقابله با ورشکستگی ،برنامه بازاریابی قوی تری برای خود شناسایی نمایند.

شیوه های قدیمی بازاریابی کاربرد چندانی ندارند. این روزها با پیشرفت سریع تکنولوژی و تولید محصولات جدید به بازار های مختلف، به منظور ثبات در نزد رقبا شیوه های مدرن بازار یابی را به کار بسته اند. چند استراتژی و شیوه بازاریابی مدرن را مطالعه کنید:

یکی از شیوه های بازاریابی مدرن اینکه به روش شرکت های بزرگ تبلیغات نکنید

روش های تبلیغاتی که در شرکت های بزرگ صورت می پذیرد، متفاوت از تبلیغات در شرکت های کوچک است؛ باید هم همینطور باشد. دلیل این موضوع آن است که شرکت های بزرگ قصدشان از تبلیغات برندینگ و سپس مهم تر از آن معرفی محصولات آینده است. این در حالی ست که شرکت های متوسط و کوچک نمی توانند و نباید به این شیوه عمل نمایند.

این تبلیغات هزینه سنگینی دارد. اما در عوض می توانند تبلیغات فروش خود را به گونه ای طراحی کنند که همیشه یک پیشنهاد  تولید برای مشتریان آینده نگر خود داشته باشند. این شیوه راحت ترین ترین روش برای مشتاق نگه داشتن مشتریان خواهد بود.

اول محصولات ارزان را پیشنهاد دهید

همیشه مشتری ها نخواهند همان هزینه ای را که شما درخواست نمودید  بابت خدمات و محصولات بپردازند. تعداد زیادی از مشتریان در حال حاضر دوست ندارند پول زیادی پرداخت کنند. بدنبال کیفیت بسیار بالا نیستند. مدیران یک راه ساده دارند تا بتوانند در مواجهه با این بخش از مشتریان ، فروش خود را از دست نداهند. مدیران بازاریابی برای این بخش از مشتریان همیشه یک گروه محصولات به قابلیت های ساده و ارزان دارند تا فروش خوبی را از طریق آن کسب نمایند.

یک شیوه مدرن بازاریابی اینکه محصولات خاص خود را پیشنهاد کنید

فراموش نکنید که همه مشتریان یکسان نیستند. برخی از مشتریان هم بسیار مشکل پسند می باشند و تمایل دارند هزینه بالایی بپردازند تا بتوانند محصولات با کیفیت خاص خریداری کنند. پس شما می توانید میانگین فروش و درآمد فروش خود را با ارائه یک محصول و یا خدمات جامع تر افزایش دهید و یا اینکه می توانید چندین محصول را در قالب یک بسته پیشنهادی با قیمتی متفاوت به مشتری های مشکل پسند ارائه کنید.

مدیران بازاریابی خلاق از شیوه های غیر معمول استفاده می کنند

یک شیوه مدرن در بازاریابی این است که برخی اوقات باید به دنبال شیوه های های متفاوت باشید. لزومی ندارد همواره در چارچوبی از پیش تعیین شده فعالیت کنید. ممکن است شیوه ای پر سود به فکر تان برسد که بتوانید فروش تولیدات خود را بدون هیچ رقابتی ارتقا دهید. برای مثال یک بروشور کوچک را روی یک کارت پستال چاپ کنید و آن را برای افراد و یاشرکت های بازارهدف تان هستند، بفرستید. گاهی یک بروشور کوچک روی یک کارت پستال می تواند حجم بالایی از مشتریان جهت فروش ایجاد کنید.

در شیوه های مدرن بازاریابی ، تیزر های خود را باید اثربخش کنید

همیشه تیزرهای طولانی نمی تواند دلیلی برای موفقیت در بازاریابی و تبلیغات باشد. به همین دلیل توصیه می کنیم حجم تیزرها را کوچک کنید. در این حالت شما می توانید تعداد  زیادی از تیزر های کوچک خود را با هزینه یک تیزر طولانی منتشر کنید. بعضی وقت ها شاید شوک شوید وقتی ببینید آگهی های کوچک تا چه حد توانستند روی افزایش تولیدات شما موثر باشند.

 

دانلود و خرید۳۶۰۰۰تومان

 

جهت خرید مقاله کلیک کنید

آخرین مطالب

درباره ما

سایت پژوهش کارا در راستای ارائه خدمات علمی و مشاوره ای و با رویکرد مشارکت جویانه ایجاد شده است و هدف آن خدمات متناسب با نیاز سروران گرامی اعم از ؛ دانشجویان ، استادان راهنما ، فعالان کسب و کارهای بزرگ ،متوسط و کوچک می باشد.

آمار

ارتباط با ما

آدرس : تبریز – شهرک شهید یاغچیان

تلفن : 09144067323 – 09142183819

ایمیل : gaffarim3@yahoo.com

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

۷ روز هفته، ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
جهت خرید مقاله کلیک کنید