جهت خرید مقاله کلیک کنید

پاورپوینت اپلیکیشن های گردشگری راهنمایان گردشگران جهانی و لذت واقعی سفر

  اپلیکیشن های گردشگری راهنمایان گردشگران جهانی و لذت واقعی سفر

مسافران از برنامه های سفر به عنوان وسیله ای برای بلیط آنلاین، رزرو هتل، دریافت جزئیات مقصد، مکان یابی جاذبه های محلی و مراکز غذایی استفاده می کنند. کاوش در مقاصد جدید؛ یافتن نظرات درباره مقصدی که قصد بازدید از آن را دارند؛ به اشتراک گذاری تصاویر از سفر خود; ارسال بازخورد در مورد یک مقصد، خط هوایی، هتل یا رویداد.
اپلیکیشن همگردی

همگردی، بهترین و کاملترین اپلیکیشن گردشگری و ایرانگردی محسوب می‌شود. با استفاده از این برنامه به تمامی اطلاعات در زمینه جاذبه‌های گردشگری، رستوران‌ها، محل‌های اقامتی و هزار و یک چیز دیگر دست پیدا خواهید کرد.

باوجودزیرساخت های اینترنت و اپلیکیشن های مرتبط با سفرو گردشگری،امروزه گردشگران به هرنقطه جهان که می خواهند سفر کنند،هیچ دغدغه ای ندارند و با حداقل اطلاعات می توانند بهترین بهره برداری را از سفر داشته باشند و خاطره سفرهای لذت بخش را تجربه کنند.زیرا که امروزه،اپلیکیشن ها کمک می کنند تا از وضعیت آب و هوا حتی در چند هفته آینده،تبدیل پول،حمل و نقل و مکان های دیدنی مقصد سفر اطلاع داشته باشند.

دراین نوشتار ؛علاوه بر بررسی اپلیکیشن های کاربردی درسطح جهانی،به بررسی اپلیکیشن های مسافرت به روسیه،ترکیه،چین،کشورهای آسیای میانه و دبی پرداخته شده است و در۹۷اسلاید تخصصی ارائه می گردد. و امید که مورد توجه و استفاده سروران عزیز قرار گیرد.

دکتر محرم غفاری  Dr_Ghaffari

  1. Rebtel) – رِبتِل؛ تماس تلفنی رایگان بدون نیاز به اینترنت

زمانی که نرم افزارهای اسکایپ (Skype) و واتس آپ (Whatsapp) منتشر شدند، به یک نرم افزار بسیار کاربردی برای تماس ها و پیام های رایگان بین المللی بدل گشتند؛ ولی برای استفاده از این برنامه ها نیازمند اتصال اینترنت می باشیم. به منظور برقراری تماس های ارزان و بدون نیاز به اینترنت به سر تا سر دنیا و از هر شهر یا کشوری که هستید (به جای وقت تلف کردن در خیابان ها به دنبال تلفن عمومی با کارت های تلفن) بهتر است اپلیکیشن ربتل (Rebtel) را انتخاب نمایید. این برنامه با ربودن خطوط داخلی تلفن ها، بیشترین میزان انجام تماس را در بین نرم افزار های مشابه به دست آورده است. این نرم افزار که به تازگی راه اندازی شده است، دارای استفاده کنندگان بسیاری در سراسر دنیاست و این به این معناست که اگر دوستان و خانواده ی شما نیز از این نرم افزار استفاده می کنند، می توانید به آسانی و به صورت رایگان با استفاده از این نرم افزار با آن ها تماس صوتی برقرار کنید.

قابل اجرا در سیستم عامل های اندروید و ios به صورت رایگان؛ rebtel.com

ربتل

 

  1. (Waze) – وِیز؛ برای ترافیک داخل شهری

وِیز (Waze)، نرم افزار مورد علاقه ی رانندگان تاکسی است که همیشه یک یا دو راه میانبر برای فرار از ترافیک می شناسد. اپلیکیشن ویز، یک برنامه ی مسیریاب است که با استفاده از GPS اطلاعات ترافیک مسیر را به دقیق ترین و به روز ترین شکل ممکن در اختیار رانندگان می گذارد. نحوه ی عملکرد این برنامه همانند برنامه ی گوگل مپس (Google Maps) است (البته شرکت گوگل این برنامه ی کاربردی را چند سال پیش ارائه کرده بود)؛ با این تفاوت که در برنامه ی ویز (Waze) کاربران می توانند اطلاعاتی همچون خطرات مسیر، ترافیک و تصادفات را با یکدیگر به اشتراک بگذارند. اگر شما در حال مسیریابی در یک شهر نا آشنا هستید و مطمئن نیستید که مرکز اصلی ترافیک کجا می باشد، این برنامه حتما به کار شما خواهد آمد و بهترین راهکار برای رهایی از گرفتار شدن در ترافیک های سنگین شهری می باشد.

قابل اجرا در سیستم عامل های اندروید و ios به صورت رایگان؛ waze.com

ویز

 

۳. (Google Trips) – برای تهیه ی برنامه ی سفر

آیا شما از آن دسته افرادی هستید که پیش از سفر رفتن کاغذ و قلم خود را نیز آماده می کنید تا کوچکترین اتفاقاتی که حین سفر برایتان می افتد و هر لحظه از سفرتان را ثبت کنید؟!

برنامه ی گوگل تریپز به معنای سفرهای گوگل (Google Trips)، همانند همان دفتر و کاغذ است، ولی با این تفاوت که استفاده از آن حین سفر کاملا آسان و بدون درد سر می باشد. نگهداری از مقدار زیادی کاغذ که به سادگی ممکن است مفقود شوند و یا از بین بروند، بسیار سخت است؛ این برنامه تمام اطلاعات و رویداد های سفر شما را از جیمیل (Gmail) و اینباکس (inbox) گردآوری می کند و به صورت خودکار آن ها را سازماندهی و مرتب می نماید. همچنین این برنامه مکان هایی که شما بازدید کرده اید را بر روی نقشه ذخیره می کند و حتی گاهاً به شما پیشنهاداتی نیز می دهد که از کجا ها بازدید کنید و چه کار هایی انجام دهید. مهم تر از همه اینکه این برنامه به صورت آفلاین و بدون نیاز به اینترنت قابلیت اجرا شدن را دارد. پس اگر شما این برنامه را بر روی تلفن همراه خود نصب کنید دیگر برای پیدا کردن مقصد در خارج از کشور جای نگرانی وجود ندارد و نیازی نیست به دنبال نقطه ای برای اتصال به اینترنت باشید.

قابل اجرا در سیستم عامل های اندروید و ios به صورت رایگان؛ get.google.com

گوگل تریپ

 

  1. (Tunnel Bear) – تیونِل بیر؛ برای داشتن امنیت هنگام وصل شدن به اینترنت

اگر هنگامی که در خارج از کشور هستید می خواهید با برنامه هایی مانند (iPlayer) یا (۴oD) کار کنید و در عین حال به صورت ایمن به اینترنت نیز متصل باشید، همچنین ارزش متصل شدن به وای فای های مختلف را داشته باشد، بنابراین شما نیازمند استفاده از وی. پی. اِن. (VPN) می باشید.

استفاده از وی. پی. اِن. یا یک شبکه ی خصوصی مجازی موجب پنهان شدن آدرس IP و مکان شما می شود و مانند یک “تونل” شما را به IP آدرس یک کشور دیگر متصل می کند. در این زمینه نرم افزار های زیادی وجود دارند که می توانید از میان آن ها یکی را انتخاب نمایید، اما برنامه ی تیونِل بِیر (Tunnel Bear) کارایی آسانتری نسبت به دیگر برنامه ها دارد. نکته ی دیگر اینکه این برنامه یک نسخه ی رایگان هم دارد و مناسب کسانی است که حجم (دیتای) کمتری از اینترنت مصرف می کنند یا فقط می خواهند برنامه را قبل از خرید آزمایش کنند.

قابل اجرا در سیستم عامل های اندروید و ios به صورت رایگان؛ tunnelbear.com

 

  1. پَک پوینت (Packpoint) – شناسایی وسایل مورد نیاز سفر

برنامه ی “پَک پوینت (Packpoint)” به صورت خودکار یک لیست از وسایل مورد نیاز سفر شما تهیه می کند؛ فقط کافیست مقصد، تاریخ سفر و مدت زمان اقامت خود را به علاوه ی یکسری اطلاعات دیگر مانند فعالیت هایی که برای آنها برنامه ریزی کرده اید و اماکنی که قصد بازدید از آن ها را دارید به برنامه بدهید. در صورتی که انتخاب برنامه با سلیقه ی شما درباره ی لباسی که قرار است بپوشید مغایرت داشته باشد، به راحتی می توانید انتخاب خود را جایگزین انتخاب برنامه کنید.

قابل اجرا در سیستم عامل های اندروید و ios به صورت رایگان؛ packpnt.com

 

  1. (Rome2Rio) – خطوط حمل و نقل

هنگامی که در سطح جهانی سفر می کنید، برنامه ریزی مسیر ممکن است پیچیده تر از سفر با یک اتوبوس یا عوض کردن خط مترو به نظر برسد.

اگر می خواهید بدانید که چطور از یک نقطه به نقطه ی دیگر از جهان سفر کنید، نرم افزار “روم تو ریو (Rome2Rio)” به کارتان خواهد آمد. این نرم افزار با در اختیار داشتن اطلاعات بیش از ۴۸۰۰ متصدی حمل و نقل در بیش از ۱۵۸ کشور، فورا هزینه و مدت زمان سفر توسط گزینه هایی مانند هواپیما، قطار، اتوبوس، کشتی و رانندگی با اتومبیل شخصی را برآورد خواهد کرد و به شما ارئه می دهد.

قابل اجرا در سیستم عامل های اندروید و ios به صورت رایگان؛ rome2rio.com

 

  1. (Circa) – تعیین زمان در محدوده های زمانی مختلف

اپلیکیشن سیرکا (Circa) زمانی به کارتان می آید که تعداد سفرهایتان به قدری زیاد می شود که دیگر نمی دانید ساعت چند است. این برنامه ی ساده به شما کمک می کند که در نقاط مختلف دنیا زمان را گم نکنید و در برنامه ریزی زمانی برای ملاقات با دوستان و آشنایانتان و یا تماس با آن ها در سراسر دنیا دچار مشکل نشوید. این برنامه همچنین دارای طراحی ساده و در عین حال زیبا و چشم نواز است.

قابل اجرا در سیستم عامل های اندروید و ios به صورت رایگان؛ circa-app.com

  1. (Accuweather) – اکیووِدِر؛ پیش بینی آب و هوا

هنگامی که شما دیگر به این نتیجه رسیدید که اطلاعات اداره ی هواشناسی دقیق نیست و فاقد صلاحیت می باشد، نیاز به یک منبع جامع تر و دقیق تری برای گزارش آب و هوا پیدا می کنید. اپلیکیشن اکیووِدِر (Accuweather) یکی از بهترین نرم افزار های پیش بینی آب و هوا در دنیاست. وب سایت و نرم افزار اکیووِدِر خدمات خود را به بیش از صد زبان در دنیا ارائه می کند؛ همچنین حدود ۱.۵ میلیارد نفر در سراسر دنیا از این برنامه استفاده می کنند. این برنامه می تواند هوا را به صورت بلند مدت و لحظه به لحظه و با جزئیات حیرت آور و در محل دقیق شما پیش بینی کند. با استفاده از این برنامه شما هرگز بدون چتر گرفتار باران نخواهید شد و بدون کرم ضد آفتاب در زیر تابش نور آفتاب نخواهید ماند.

قابل اجرا در سیستم عامل های اندروید و ios به صورت رایگان؛ accuweather.com

 

١٠ اپلیکیشن برتر برای گردشگران

کاربردی ترین اپلیکیشن های سفر

با توسعه فناوری، زندگی گردشگران نیز بسیار ساده تر شده است. مثلا، اگر قبلا خرید بلیط قطار یا هواپیما تنها دغدغه بود و وقت زیادی می گرفت، امروزه کافی است فقط یک اپلیکیشن موبایل را باز کنید و با چند حرکت ساده بلیط خود را تهیه کنید. علاوه بر این، دیگر نیازی به نقشه های کاغذی در سفر ندارید و دیگر لازم نیست لیستی از جاذبه هایی که می خواهید ببینید تهیه کنید یا یک فرهنگ لغت با خود حمل کنید. امروزه بهترین دوست و راهنمای شما تلفن هوشمندتان است که در آن می توانید کاربردی ترین اپلیکیشن های سفر را نصب و به سادگی استفاده کنید.

کاربردی ترین اپلیکیشن های سفر

  1. تریپ ادوایزر (TripAdvisor)

قبل از رزرو بلیط هواپیما و رفتن به ماجراجویی بهتر است با افرادیکه قبلا به آن مکان سفر کرده اند مشورت کنید. تریپ ادوایزر، محلی برای تبادل تجربه های گردشگری است. خدمات تریپ ادوایزر برای شما امکانی فراهم می کند که بیش از ۵٠٠ میلیون نظر و دیدگاه را درباره بیش از هفت میلیون مکان در سراسر دنیا مشاهده کنید؛ مثل اقامت، ایرلاین ها، جاذبه ها و رستوران ها. پس از خواندن تجربه های سایر گردشگران راحت تر می توانید تصمیم بگیرید که کجا اقامت داشته باشید، با چه ایرلاینی سفر کنید، چه کارهایی در مقصد انجام دهید و به کدام رستوران ها بروید. تریپ ادوایزر یکی از پرطرفدارترین و کاربردی ترین اپلیکیشن های سفر می باشد.

 

  1. اسکای اسکنر (SkyScanner)

گام بعدی جستجو و خرید آنلاین بلیط هواپیما می باشد. موتور جستجوی اسکای اسکنر برای شما امکانی را فراهم می آورد تا میلیون ها پرواز را از ایرلاین ها و آژانس های مختلف به همراه قیمت های اجاره ماشین و اقامت هتل مقایسه کنید. اسکای اسکنر از کاربردی ترین اپلیکیشن های سفر محسوب می شود. مزیت مسلم جستجوی اسکای اسکنر این است که نرخ های یک ماه یا حتی یکسال را به شما نشان می دهد و برای پرواز بعدی نیز بلیط مورد نظر را پیدا می کند.

 

  1. بوکینگ (booking.com)

پس از اینکه تصمیم گرفتید چگونه به مقصد مورد نظر خود بروید، باید اتاق هتل را رزرو کنید. بهترین راهنمای شما در این زمینه بوکینگ می باشد. این وب سایت بزرگترین مجموعه از گزینه هایی که برای اقامت وجود دارند را پیش روی شما قرار می دهد؛ از آپارتمان، خانه های تفریحی و هتل های خانوادگی کوچک گرفته تا تفریحگاه های لوکس ۵ ستاره، خانه های درختی و حتی کلبه های اسکیمو ها (ایگلو).

 

  1. ایربی اِن بی (Airbnb)

یکی دیگر از اپلیکیشن های امن و قابل اعتماد که می تواند برای رزرو محل اقامت در سراسر دنیا به شما کمک نماید، Airbnb است. سفر شما می تواند شامل یک شب اقامت در یک آپارتمان، یک هفته اقامت در یک قصر یا یک ماه اقامت در یک ویلا باشد؛ انتخاب با خود شماست. در هر یک از این موارد کیفیت و راحتی تضمین شده می باشد.

 

  1. دِسکبِل (DeskBell)

اپلیکیشن موبایلی دسکبل نیز می تواند در انتخاب هتل شما را راهنمایی کند. دسکبل یک برنامه کاملا جدید است که تمامی اطلاعات مورد نیاز مهمانان برای اقامت در هتل را در اختیار آنها قرار می دهد. مهمان ها با نصب این برنامه روی تلفن هوشمند خود می توانند انواع رستوران ها و کافی شاپ های موجود در هتل، منوی آنها به همراه عکس، توضیحات و قیمت انواع غذاها را سریعا مشاهده نمایند.

این برنامه گردشگران را از برنامه های تفریحی سرگرمی پیشنهادی مطلع می کند و زمانبندی به روز رویدادهای آتی را ارائه می کند. وقتی که فرد این برنامه را باز می کند، می تواند نقشه هتل را ببیند و مسیر رفتن به مکان های تفریحی را مشخص کند و به شماره تلفن خدمات هتل در هر زمان دسترسی داشته باشد. مزیت عمده برنامه دسکبل این است که برای مهمانان امکان برقراری ارتباط، گفتگو و آشنایی در یک چت روم را فراهم می کند.

 

  1. آبر (Uber)

اپ آبر یک برنامه درخواست تاکسی است که برای داشتن نرخ های پایین و مناسب بودن اپلیکیشن آن، برنده جایزه بازار جهانی حمل و نقل شده است. این برنامه نیز برای داشتن سفری سریع و راحت بسیار ضروری است. شما به عنوان مشتری یک تاکسی رزرو می کنید و مسیر حرکت آنرا تا نقطه مورد نظر ردیابی می کنید. مبلغ پرداختی نیز بصورت خودکار از حسابی که در برنامه آبر ثبت کرده اید، برداشته می شود و نیازی به پول نقد نیست.

 

  1. توریست آی (TouristEye)

برنامه توریست آی، برای شما امکانی فراهم می کند تا هر کجا که هستید برای سفر خود برنامه ریزی کنید. این برنامه به عنوان راهنمای شخصی شما عمل می کند. به این صورت که جالب ترین مکان ها را انتخاب کرده و کمک می کند تا ترکیبی بی نظیر از برنامه های تفریحی سرگرمی تهیه کنید. بنابر این می توانید بیش ترین مکان های تفریحی موجود را ببینید و تجربه کسب کنید.

 

  1. نقشه ی آفلاین مپز دات می (ME-Ofline maps)

این برنامه شما را در مکان های نا آشنا هدایت می کند تا گم نشوید. Maps.Me نقشه های آف لاین ارائه می دهد که محل مورد نظر را با استفاده از  GPS مشخص می کند. در این وب سایت می توانید اطلاعات مربوط به کافه ها، هتل ها، مکان های تفریحی، سینما و حتی سرویس بهداشتی عمومی را پیدا کنید. از مزایای عمده این سرور می توان به دقت بالا، جزئیات کامل و سرعت بالا اشاره کرد. نقشه ی آفلاین نیز در میان کاربردی ترین اپلیکیشن های سفر قرار می گیرد.

 

  1. گوگل ترنسلیت (Google translate)

اگر در کشور دیگری هستید و به زبان محلی آشنا نیستید، مترجم گوگل می تواند کمک خوبی برای شما باشد. با این برنامه دیگر نیازی نیست لغت نامه ها و کتاب های مکالمه جاگیر را در چمدان خود حمل کنید. مترجم گوگل لغات، عبارات و حتی کل جمله را ترجمه می کند. بنابراین مشکلی در فهمیدن صحبت های دیگران یا درک نشانه های تبلیغاتی نخواهید داشت.

 

  1. اپلیکیشن تبدیل ارز (XE Currency Converter)

برای اینکه هنگام مسافرت در وقت صرفه جویی کنید و مخارج و هزینه های خود را کنترل کنید باید از نرخ تبدیل ارز کاملا اطلاع داشته باشید. ایکس. ای. کارنسی کانونتر یکی دیگر از کاربردی ترین اپلیکیشن های سفر است که در زمینه ی تبدیل ارز به شما کمک می کند.

همانطور که مشاهده می کنید، با کمک تکنولوژی های دیجیتال، سفر بسیار راحت تر و خوشایند تر می شود. این تکنولوژی ها از برنامه ریزی سفر تا پایان سفر و بازگشت به خانه همراه شما خواهند بود و خاطره ی خوشی را از سفر برایتان به ثبت خواهند رساند.

با۹۷ اسلاید تخصصی

دانلود خرید۱۵۰۰۰تومان

 

جهت خرید مقاله کلیک کنید

آخرین مطالب

درباره ما

سایت پژوهش کارا در راستای ارائه خدمات علمی و مشاوره ای و با رویکرد مشارکت جویانه ایجاد شده است و هدف آن خدمات متناسب با نیاز سروران گرامی اعم از ؛ دانشجویان ، استادان راهنما ، فعالان کسب و کارهای بزرگ ،متوسط و کوچک می باشد.

آمار

ارتباط با ما

آدرس : تبریز – شهرک شهید یاغچیان

تلفن : 09144067323 – 09142183819

ایمیل : gaffarim3@yahoo.com

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

۷ روز هفته، ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
جهت خرید مقاله کلیک کنید