جهت خرید مقاله کلیک کنید

پاورپوینت استراتژی فوتبال در کسب و کارها ومدیرانی که باید سرمربی باشند

بازاریابی ورزشی شاخه‌ای از بازاریابی است که همزمان بر تبلیغ برنامه‌های ورزشی و تیم‌ها و همچنین تبلیغ کالاها و خدمات دیگر از طریق برنامه‌های ورزشی و تیم‌های ورزشی توجه دارد. در این سرویس عناصری که تبلیغ می‌شوند می‌توانند محصولات فیزیکی یا یک برند باشند.

دربازی های جام جهانی ،سرمربیان تیم های کشورهای مطرح جهانی با چالش های زیادی مواجه هستندواگردرمواجه با تیم هایی که ،تیم های چندان مطرحی نیستندبا سناریوهای ویژه ای وارد میدان بازی نشوند؛بطورحتم با مشکلات پیچیده ای موجه خواهند شد و فراتر ازآن امکان حذف تیم از جام جهانی و هدر رفت زحمات و هزینه های مالی چهارساله فدراسیون فوتبال کشورمتبوع را بدنبال خواهد داشت و به تبع آن آبروی چندین ساله مدیریت سرمربیان نیز به همراه هزینه های کلان ازدست خواهد رفت.
تیم های ملی از اقصی نقاط دنیا و از کشورهای مختلف با این رویکرد وارد رقابت ها می شوند که از یک طرف مطرح شدن تیم ملی کشورها در رقابت ها و بازی های مختلف و از طرف دیگر بازاریابی استراتژیک بازیکنان و مطرح شدن در باشگاه ها فوتبال جهان توسط بازیکنان می باشد که برآیند هردو رویکرد ایجاد چالش پیچیده برای سرمربیان تیم های مطرح جهانی می باشد.
هدف استراتژیک از مقایسه فوتبال و کسب و کارها ،حساسیت و پیچیدگی عناصر تاثیرگذار در مزیت رقابتی و تحلیل رقبا می باشد که با اشتباه مدیران از میدان رقابت حذف می شوند و در این رقابت نفسگیرمدیرانی موفق خواهند شدتا کسب و کارهای خود را به ساحل امن هدایت کنند که برای هر بازی در کسب و کار،سناریوی اقتضایی تدوین نموده باشند……غفاری

بازاریابی ورزشی، نوعی از بازاریابی برای ارائه محصولات ورزشی است. در این نوع بازاریابی ما با دو بخش است، اول استفاده از بازاریابی برای فروش محصولات ورزشی، دوم بازاریابی محصولات غیر ورزشی از طریق ورزش روبه‌رو هستیم.

مانند سایر بازاریابی‌ها، بازاریابی ‎ورزشی نیز درپی برطرف کردن خواسته ها و نیاز مشتری است. از این طریق برخلاف بازاریابی معمولی می‌توان خریدار را به استفاده ازمحصولات غیر ورزشی نیز تشویق کرد. در نهایت بازاریابی‎ ورزشی را باید یک مجموعه‌ دانست که دربردارنده سازماندهی و انجام فعالیت‌هایی مربوط به تحویل کالا و خدمات ورزشی به خریدار است.

بازاریابی ورزشی چیست؟

همان طور که در ابتدا گفته شد در حالت اول خدمات و محصولات ورزشی را به صورت مستقیم به خریدار ارائه می‌شود، در حالت دوم، برای محصولات غیر ورزشی از طریق ورزش، بازاریابی انجام می‌شود.

به عنوان مثال، بازاریابی کردن برای لوازم ورزشی، مسابقات، رخدادهای ورزشی و باشگاه‌ها، تبلیغ تیم‌ها، فروش بلیت، قسمتی از بازاریابی محصولات و خدمات ورزشی هستند.

اما درمقابل در این شیوه از بازاریابی به عنوان مثال به تبلیغ یک آبمیوه توسط یک قهرمان ورزشی، توزیع خوراکی یک برند شخصی خاص در مسابقه‌های ورزشی و … پرداخته می‌شود. با آکادمی بازار همراه باشید.

اصول، روند و ابزار بازاریابی ورزشی

اصول، روند و ابزار بازاریابی ورزشی

این نوع بازاریابی شامل سطوح مختلفی است. که در ادامه بیان می‌شود.

سطح اول sport marketing

در سطح ابتدایی بازاریابی ورزشی، فلسفه و باورهای مرتبط قرار دارد. آگاهی داشتن از فلسفه و اصول بازاریابی فقط اختصاص به مدیران و بخش‌های بازاریابی سازمانی ورزشی ندارد. در فلسفه بازاریابی، نیازها و درخواست‌های خریدار، پایه‌های هر تصمیم را تشکیل می‌دهد.

البته باید در نظر داشت که نیازهای مشتری باید تکمیل کننده اهداف سازمان باشد. در دنیای ورزش برخلاف دنیای تجارت هدف کسب سود نیست بلکه هدف برنده شدن یا علاقمند شدن به آن ورزش است.

فلسفه‌ بازاریابی ایجاد شرایط مطلوب برای سود دو طرفه بین سازمان و مشتری است اما به خاطر داشته باشید اگر خواسته‌های مشتریان برآورده نشود هیچ سودی در کار نیست.

سطح دوم

در سطح دوم، بازاریابی ورزشی به عنوان یک فرآیند در نظر گرفته می‌شود، زیرا شامل مجموعه‌ای از فعالیت‌ها است. برای مثال، این نوع بازاریابی شامل مراحل مختلف تحقیق، تجزیه و تحلیل،سازمان دهی، توسعه، اجرایی کردن و آزمایش است.

سطح سوم

در سطح سوم، این نوع بازاریابی را مجموعه‌ای از اصول می‌دانند، زیرا دربردارنده نظرها و مفهوم‌های گوناگون است و برای کسانی که با بازاریابی ورزشی سروکار دارند به صورت یک راهنما عمل می‌کند.

سطح آخر بازاریابی ورزشی

در آخر اصول بازاریابی ورزشی با کمک ابزارهای خاص می‌توانند اجرایی شوند. ابزارهای تحلیلی و فعالیت‌های روزانه ای که انجام می‌شوند جزء این ابزارها به می‌باشند.

انواع مصرف کنندگان ورزشی

انواع مصرف کنندگان ورزشی

روش‌های متفاوتی برای مشخص کردن مصرف کننده در بازاریابی ورزشی وجود دارد. با این حال، باید مشخص شود که مصرف‌کننده‌ ورزشی واقعی و ذی‌ نفعان ورزش باهم تفاوت دارند. مصرف‌کننده، فردی است که با پرداخت هزینه به صورت مستقیم یا غیر مستقیم از یک کالا یا خدمات ورزشی استفاده می‌کند.

ذی‌نفعان افرادی هستند که از کالا یا خدمات ورزشی مشخصی سود می‌برند. به عنوان مثال دولت‌ها یا شرکت‌های حامی مالی ورزشی، ذی‌نفع هستند.

مصرف‌کننده‌های ورزشی، کاربران نهایی هستند که به چهار دسته تقسیم می‌شوند :

۱٫ مصرف کنندگان محصولات ورزشی

مصرف کننده‌های محصولات ورزشی شامل لوازم ورزشی، کتاب و مجلات ورزشی، لباس‌های ورزشی، بازی‌ها و … هستند. خریدار کالای ورزشی کسی است که یک کالای واقعی یا مجازی ورزشی یا کالای مرتبط با ورزش را خریداری می‌کند.

۲٫ مصرف کنندگان خدمات ورزشی

مصرف‌کنندگان خدمات ورزشی شامل آموزش، مربی گری تخصصی، خدمات رفاهی وسلامتی را تشکیل می‌دهند که از خدمات مربوط به ورزش استفاده می‌کنند اما مستقیم در خود فعالیت ورزشی دخالتی ندارند.

۳٫ شرکت‌کنندگان در فعالیت‌های ورزشی

مشتریان، شرکت‌کنندگان حاضر در فعالیت‌های ورزشی هستند. این افراد به عنوان شرکت‌ کننده یا سازمان‌دهنده و بدون دریافت حقوق در ورزش همکاری می‌کنند.

همه افرادی که در فعالیت‌های ورزشی مدرسه‌ یا مراکز تفریحی و باشگاه‌های ورزشی سازمان‌یافته شرکت دارند در این طیف جای می‌گیرند.

۴٫ تماشاگران و طرفداران ورزشی

دسته‌ چهارم، تماشاگران ورزشی جای می‌گیرند. این گروه به فعالیت‌های ورزشی علاقمند هستند اما خود ورزشکار نیستند. فعالیت‌های حامیان ورزشی به صورت حضور در مسابقات ورزشی یا تماشا یا گوش دادن برنامه‌های ورزشی در تلویزیون، رادیو، اینترنت و … است.

این گروه از مصرف ‌کنندگان در بازاریابی ورزشی بسیار پیچیده هستند به این خاطر که به شیوه متفاوتی از کالاها و خدمات ورزشی با سایر مصرف‌کنندگان تفاوت دارد.

کمک از Sport Marketing

بازاریابی ورزشی شاخه‌ای از بازاریابی است که همزمان بر تبلیغات در زمینه برنامه‌های ورزشی و همچنین تبلیغ محصولات و خدمات دیگر از طریق برنامه‌های ورزشی و تیم‌های ورزشی توجه دارد. در این مجموعه مواردی که تبلیغ می‌شوند می‌توانند محصولات فیزیکی یا یک برند خاص باشند.

هدف از این نوع بازاریابی به وجود آوردن استراتژی‌هایی است که مشتری از طریق آن‌ها به تبلیغ یک ورزش یا محصولی غیر از ورزش از طریق ورزش بپردازد و همانطور که گفته شد ابعاد مختلفی دارد و قابل تامل است.

کلاس بازاریابی: بهترین نمونه های کمپین بازاریابی ورزشی

بهترین کمپین های بازاریابی ورزشی از تصاویر برای برقراری ارتباط عاطفی با مخاطبان و ارسال پیامی واضح استفاده می کنند. این کمپین هایی در سراسر اینترنت ویروسی می شوند و در زمان کوتاهی میلیون ها بار بازدید می شوند. با ۳ مورد از بهترین کمپین های بازاریابی در ورزشی در سال های اخیر همراه ما باشید.

۱٫کمپین این دختر می تواند ( This Girl Can ) توسط شورای ورزش انگلیس

بازاریابی ورزشی این دختر می تواند This Girl Can

شورای ورزش انگلیس کمپین This Girl Can را به عنوان راهی برای مقابله با مشکلات بهداشتی/ پزشکی مانند چاقی از طریق ورزش اجرا کرد.آنها دریافتند که مردان بیشتر از زنان در فعالیت های ورزشی شرکت می کنند. دلیل این امر عمدتا ترس زنان از قضاوت مردم درباره فرم بدن آنها است.

کمپین This Girl Can زنان را در حال انجام برنامه های ورزشی و تناسب اندام نشان دهد. هدف این کمپین ایجاد انگیزه در زنان برای ورزش کردن روزانه بود.

در نتیجه، ویدیوی اصلی این کمپین بیش از ۸ میلیون بازدید داشت و هشتگی که هنوز هم به فعالیت ادامه می دهد. مهمتر از همه، زنان بسیاری برای بهبود سلامت خود، شروع به فعالیت های ورزشی کردند.

۲٫کمپین خودت را مدیریت کن ( Rule Yourself) توسط Under Armor

بازاریابی ورزشی با کمپین خودت را مدیریت کن Rule Yourself

بازار هدف Under Armour در زمان اجرای این کمپین، مردان جوان بودند. کمپین Rule Yourself با داستان مایکل فلپس که برای المپیک ۲۰۱۶ آماده می شد، مخاطبان را به خود جذب کرد.

پیام این کمپین با قلب و احساس مخاطبان ارتباط برقرار کرد. در نتیجه، این تبلیغ به یکی از پربازدیدترین تبلیغات المپیک در شبکه های اجتماعی تبدیل شد. همچنین ویدیوی این کمپین در جشنواره بین المللی خلاقیت شیرهای کن برنده جایزه شد.

۳٫کمپین ممنونم مادر (Thank You Mom ) توسط  Proctor and Gamble

Proctor and Gamble  رویکرد متفاوتی را برای المپیک زمستانی ۲۰۱۸ در نظر گرفت. این برند برای پیوند دادن محصولات خود با یک رویداد ورزشی، از مادران به عنوان موضوع اصلی استفاده کرد.

با کمپین ممنونم مادر، Proctor and Gamble محصولات خود را به عنوان راهی برای حمایت مادران از قهرمانان المپیک معرفی کرد. همچنین این کمپین از مادران به عنوان بزرگترین حامی فرزندشان تجلیل می کرد.

نتیجه این کمپین، بیش از ۷۴ میلیون بازدید جهانی و بیش از ۳۷۰ میلیون تعامل در توییتر بود. با این حال، در زیر چنین پیام پر احساسی، آنها هنوز فقط یک برند هستند که محصولات شان را می فروشند.

بازاریابی ورزشی و جزئیات آن

بازاریابی ورزشی چیست ؟ مفهوم بازاریابی ورزشی چیست ؟ جزئیات این نوع بازاریابی به چه شرحی است ؟

امروزه یکی از صنایع سودآور صنعت ورزش است. ورزش های عمده مانند کریکت، فوتبال، تنیس، و همچنین علاقه مندی های خاص کشورها مانند بیسبال، فوتبال آمریکایی، راگبی و غیره به دنبال مردم سراسر جهان است.

مردم تمایل دارند پول خود را صرف تماشای رویدادها و مسابقات ورزشی کنند. محصولات تایید شده توسط ورزشکاران، مثل محصولات تایید شده توسط بازیگران، به یک بازار سودآور در این حوزه تبدیل شده است. محصولات تبلیغاتی در طول رویدادهای ورزشی تلویزیونی یک روش بازاریابی استوار و درست است.

بازاریابی ورزشی به ویژه برای مارک های تبلیغاتی به منظور ارتقاء محصولاتی است که با ورزش در ارتباط هستند . این نوع بازاریابی به بازیکنان ، تیم ها و باشگاه های ورزشی وابسته است. ورزشکاران افراد مشهوری هستند. و یک جفت کفش ورزشی که توسط یک ورزشکار حرفه ای مورد استفاده قرار گیرد می تواند موفقیت خود در بازار را تضمین کند. این نیز برای سازمان هایی است که حامی یک رویداد ورزشی بزرگ هستند برای تبلیغ محصول بسیار حیاتی است. اسپانسرها همچنین محصولات خود را در عرصه ای که در آن رویداد ورزشی برگزار می شود، تبلیغ می کنند.

نکتهدر مورد بازاریابی ورزشی

رویدادهای ورزشی، تیم های ورزشی و ورزشکاران نیز به طور کلی تبلیغ می شوند. رویدادهای مهم مانند بازی های المپیک یا جام جهانی فوتبال ، تبلیغاتی در چندین پلت فرم برای اطمینان از دیده شدن هستند. ورزش ها نیز به منظور افزایش علاقه و مشارکت در آن ورزش خاص توسط مردم، ارتقاء می یابند.

مقاله بازاریابی
بازاریابی فرکانسی یا تعداد دفعات چیست و تعریف بازاریابی فرکانسی Frequency Marketing

 

برای اینکه صنعت ورزش پایدار باشد، باید ورزشکاران جدیدی که به طور دوره ای به میدان می آیند ، وجود داشته باشند. این به ویژه مهم است زیرا ورزشکاران عمر مفید خود را دارند.

 

مفهوم بازاریابی ورزشی

مفهوم بازاریابی ورزشی

بازاریابی ورزشی به ترویج کالاها و خدمات با استفاده از رویدادهای ورزشی و تأیید ورزشکاران و تیم های ورزشی اشاره دارد. این امر همچنین شامل ارتقای ورزشکاران، تیم های ورزشی و رویدادهای ورزشی می شود تا درآمد حاصل از منافع عمومی را رشد دهد.

مفهوم بازاریابی ورزشی در مورد ارتقاء ورزش به طور کلی و ترویج محصولات دیگر از طریق ورزش است. این نوع بازاریابی در مورد استفاده از یک استراتژی خاص کمتر و بهرگیری بیشتر از ورزش برای کمک به تلاش های بازاریابی بیشتر مورد توجه است. این امر می تواند به طور خاص هنگامی مفید باشد که یک رویداد ورزشی بزرگ در حال انجام است و مورد علاقه جمعیت بزرگی است. بازاریابی ورزشی بر روی انواع سیستم عامل ها، از جمله بیلبوردها، تابلوهای داخل ورزشگاه، تبلیغات تلویزیونی، تبلیغات رسانه ای و تبلیغات رسانه های اجتماعی انجام می شود.

نکتهدر مورد بازاریابی ورزشی

عامل ورزشکار به طور معمول تضمین می کند که برخی از مارک ها و محصولات خود را مورد تائید بازار ببینند. در حقیقت، در مواردی که عوامل خاصی در نظر گرفته شده اند، مانند میزان بالای محبوبیت کریکت مردانه در هند، این بخش از ورزش های خاص بسیار مورد توجه اند.

ورزشکاران و تیم ها ممکن است یک محصول خاص یا یک تصویر برند را تأیید کنند. به طور عمده، هر چیزی از یک علت خیرخواهانه به نام تجاری ورزشی ممکن است توسط ورزشکاران ارتقا یابد. ورزشکاران و تیم های ورزشی بسیار محبوب هستند و با استفاده از این محبوبیت هم تولید کننده کالا و خدمات و هم ورزشکاران و تیم های ورزشی می توانند سود ببرند.

مصرف کننده بخشی از فرآیند خرید محصولات تأیید شده از طریق ورزش است. تولید کننده ورزشکاران، تیم ها و رویدادها را حمایت می کند.

استراتژی های بازاریابی ورزشی مطابق با چهار “P” بازاریابی عمومی است. آمیخته بازاریابی در اینجا محصول، قیمت، ترفیع و مکان هستند. از آنجا که ورزش یک خدمت است، چهار “P” اضافی نیز در بازاریابی ورزشی وجود دارد. این برنامه ریزی، بسته بندی، موضع یابی ، و ادراک است. این مفهوم علاوه بر این، ” آمیخته بازاریابی ورزشی ” نامیده می شود.

انواع بازاریابی ورزشی

سه نوع بازاریابی ورزشی وجود دارد :

  • بازاریابی ورزش ها (Marketing Sports)
  • بازاریابی از طریق ورزش ها (Marketing through Sports)
  • بازاریابی اجتماعات ورزشی (Grassroots Sports Marketing)

 

بازاریابی ورزش ها

بازاریابی ورزش ها ، ارتقاء ورزش، رویدادهای ورزشی، انجمن های ورزشی و تیم های ورزشی است. این نوع بازاریابی به طور مستقیم با ارتقاء ورزش ارتباط دارد. بازاریابی ورزشی به عنوان توسعه یا طراحی فعالیت “زنده” با یک موضوع خاص است.

نکتهدر مورد بازاریابی ورزشی

هدف از این بازاریابی نمایش یا تبلیغ رویدادها، تیم ها و انجمن ها است. رویدادهایی مانند المپیک یا Superbowl نمونه ای از این ایده است. NFL، که Superbowl را سازماندهی می کند، به دنبال ارتقاء Superbowl، و همچنین فوتبال آمریکایی به طور کلی و تیم های مختلف است. بنابراین این بخش با تبلیغات ورزشی به مردم توجه دارد.

بازاریابی از طریق ورزش ها

بازاریابی از طریق ورزش، با ارتقاء کالاها، خدمات و یا علایق مختلف، با توجه به محبوبیت ورزش ها و ورزشکاران، مرتبط است. این بخش بوسیله ورزشکاران و تیم های ورزشی محصولات مختلف را تأیید می کنند و همچنین با استفاده از رویدادهای ورزشی توسط اسپانسرهای مالی برای محصولات خود به تبلیغ می پردازند.

این جایی است که سیستم عامل های مختلف تبلیغاتی با تمرکز ویژه ای بر ارتقاء محصول مورد استفاده قرار می گیرند. این نوع بازاریابی می تواند مسئولیت انجمن های ورزشی و یا باشگاه های ورزشی باشد. به غیر از حمایت و تایید، فروش کالاهای مجاز، رویدادی است که ورزشکاران با طرفدارانشان ارتباط برقرار می کنند .

بازاریابی اجتماعات ورزشی

بازاریابی اجتماعات ورزشی مربوط به ترویج ورزش برای مردم عادی است. این کار نه تنها با توجه به افزایش محبوبیت یک ورزش به عنوان سرگرمی، بلکه به عنوان ورزش نیز انجام می شود. هدف افزایش مشارکت در ورزش است.

این بازاریابی یک نوع بازاریابی اجتماعی است چرا که برای مردم سودمند است. این نوع بازاریابی ورزشی معمولا توسط انجمن های ورزشی که مایل به افزایش علاقه به ورزش های مشخص است ، صورت می پذیرد. سازمان های دولتی و سازمان های خیریه نیز که به دنبال افزایش مشارکت جوانان و همچنین کاهش هزینه مراقبت های بهداشتی با هدف ارتقاء سلامت جامعه هستند از این نوع بازاریابی استفاده می کنند.

استفاده از بازاریابی ورزشی

مفهوم بازاریابی ورزشی در چندین مورد بسیار مفید است. این بازاریابی بیشتر در رابطه با اینکه چگونه محبوبیت ورزش را می توان در صنعت کسب و کار مورد استفاده قرار داد و در مقابل ارتقاء دانش ورزش و فعالیت در مردم را افزایش داد ، استفاده می گردد.

شناسایی برند در مفهوم بازاریابی ورزشی :

رویدادهای ورزشی بسیار گسترده و مکرر مشاهده شده است. با تبلیغ محصولات خود در ورزشگاه ها و در حین پخش رویدادها، شرکت ها می توانند اطمینان حاصل کنند که بیننده ها به طور مداوم و مکرر در معرض  تماشای محصولات قرار می گیرند. با داشتن ورزشکاران مردمی و تیم های ورزشی محصولات خود را ارتقاء می بخشند.  سازمان ها می توانند ایمان طرفداران این ورزشکاران و تیم ها را تحت تأثیر قرار دهند. اساسا، اگر ورزشکار یا تیم مورد علاقه مصرف کننده یک نام تجاری را تأیید کند، مصرف کننده اعتماد به نام تجاری را به دلیل تأیید در اولویت قرار می دهد. بسیاری از علامت های تجاری حتی به طور دائم به یک رویداد خاص، ورزشکار یا تیم مرتبط می شوند، و عموما این دو را به هم متصل می کنند و به این ترتیب اعتماد برند را ایجاد می کنند.

ارتقاء محصولات جدید :

با داشتن یک ورزشکار یا تیم ، سازمان ها می توانند یک محصول جدید را تأییدیه بگیرند. و این محصول را به راحتی به بازار عرضه کنند. در حالی که مردم تمایلی به به یک محصول یا خدمت جدید ندارند و دانش دست اولی برخوردار نیستند، با داشتن افراد مشهور در ورزش، این محصول با استفاده از بازاریابی ورزشی بوسیله افراد یا تیم های مشهور از مردم تائیدیه دریافت می کند. این تکنیک بازاریابی مخصوصا برای لباس ورزشی و غذای سالم بسیار مفید است. توصیفی از یک ورزشکار باعث می شود این محصولات قابل اعتماد تر شوند.

افزایش مخاطبان و درآمد:

ترویج رویدادهای ورزشی و انجمن ها و نیز تیم ها در سراسر سیستم عامل های مختلف مانند رسانه های چاپی، تلویزیون، رسانه های اجتماعی و بیلبورد ها، تضمین می کند که این رویدادها، انجمن ها و تیم ها علاقه مندان فراوانی به خود جلب می کنند. درآمد همراه با علاقه افزایش خواهد یافت، زیرا مردم رویدادها را به صورت شخصی و در منزل تماشا می کنند و تصمیم می گیرند از این تیم ها و ورزش های این انجمن ها پیروی کنند. صنعت ورزش به پیروان ورزش و همچنین بازیکنان خود نیاز دارد. بدون هیچ علاقه خارجی به ورزش، این صنعت شکست خواهد خورد.

مقاله بازاریابی
ماهیت ارتباطات بازاریابی

خدمات عمومی :

بازاریابی ورزشی می تواند برای نیاز به خدمات عمومی مورد استفاده قرار گیرد. ورزشکاران علل خیرخواهانه را ترویج می دهند و به دلیل مشهوریت آنها می توان به افراد نیازمند کمک کرد. دولت می تواند ورزش را برای جوانان در معرض خطر ترویج دهد و با یاری دادن مشارکت آنها، مشارکت در ورزش را افزایش دهد و جوانان را به درآمد برساند. استفاده از ورزش برای بالا بردن آگاهی عمومی در مورد سلامت شخصی استفاده دیگری از بازاریابی ورزشی است. عموم مردم تشویق می شوند تا در ورزش شرکت کنند و بنابراین در یک سبک زندگی فعال شرکت می کنند.

مزایای بازاریابی ورزشی

مزایای برای ورزشکاران:

ورزشکاران، تیم ها و انجمن ها از درآمد مستقیم از قراردادهای تایید شده لذت می برند. آنها نام برند را برای افرادی که ورزش را دنبال نمی کنند، در دسترس عموم قرار می دهند. این امر می تواند منجر به این شود که مردم به دنبال این ورزش به خاطر این ورزشکار یا تیم شروع به پیروی از ورزش کنند. در عوض، افزایش درآمد حاصل از فروش بلیط و مانند آن برای ورزشکار یا تیم دارای منفعت است.

مزایای برای حامیان:

سازمان های تجاری از حمایت تیم های ورزشی و رویدادها بهره مند می شوند، زیرا آنها از آن طریق درآمد کسب می کنند. علاوه بر این، در مقابل آنها می توانند از رویداد یا تیم برای تأیید محصولات خود استفاده کنند. طرفداران ورزش یا طرفداران یک تیم خاص، تایید و علاقه به محصولات را مشاهده خواهند کرد.نکتهدر مورد بازاریابی ورزشی

با استفاده از تایید یک ورزشکار مشهور، راهی مطمئن برای افزایش فروش و سود حاصل می شود. با تأسیس انجمن های ورزشی، حامیان مالی می توانند رویدادهای مهم را تبلیغ کنند و خود را با رویداد مرتبط سازند، که در بلند مدت به آنها سود می رساند.

مزایای استفاده از بینندگان :

بیننده ورزش، آگاهی از رویدادهای مختلف ورزشی را از طریق بازاریابی ورزشی به دست می آورد. بازاریابی ورزشی به طرفداران این فرصت را می دهد تا با ورزشکاران معروف از طریق رویدادهای تبلیغاتی تعامل کنند. همچنین بر افزایش مشارکت در ورزش بین بینندگان تمرکز داشته باشد. بازاریابی ورزشی به وسیله روش های مبادله می تواند نیازهای مصرف کنندگان را تامین کند.

مزایای محل برگزاری :

شهرستانها و کشورهایی که میزبان رویدادهای ورزشی عمده هستند، به عنوان یک نتیجه از بازاریابی ورزشی سود می برند. این رویداد اغلب با تاکید بر کشور یا شهر میزبان، مانند المپیک، تبلیغ می شود. شهر یا کشور به دلیل مالیات درآمد مستقیم سود بسیاری دریافت می کند. علاوه بر این، یک رویداد ورزشی بزرگ مانند جام جهانی منجر به افزایش گردشگری می شود. طرفداران ورزش یا یک تیم یا ورزشکار خاص اغلب به این محل خاص به منظور مشاهده رویداد به صورت شخصی سفر می کنند. اگر این رویداد تبلیغ شود، درآمد حاصل از صنعت گردشگری تضمین می گردد.

معایب بازاریابی ورزشی

فقدان یگانگی :

تعداد زیادی از برندهای تجاری در صنعت ورزش وجود دارد. بینندگان در طی یک ورزش در معرض تبلیغات بسیار زیادی برای محصولات مختلف قرار می گیرند. اگر نام تجاری نتواند به اندازه کافی برجسته شود، در دریای رقبای سهم بازار خود از دست خواهد داد. تماشاگران یک رویداد تلویزیونی نیز ممکن است در در یک مسابقه ورزشی حتی سرمایه گذاری کنند.

رفتار ورزشکاران :

در حالیکه ورزشکاران برای تأیید محصولات استراتژی بسیار خوبی هستند، هرگونه اقدام ورزشکارانی که نمیتوانند به استانداردهای مورد انتظار مردم برسند، تاثیر منفی خواهند داشت. ورزشکارانی که مرتکب جرم شده اند یا از استروئیدها استفاده می کنند اعتماد طرفداران خود را از دست می دهند. در نتیجه، هر نام تجاری که توسط آنها تأیید شده، متضرر خواهد شد.

تجاری کردن :

بازاریابی از طریق ورزش ممکن است منجر به بازاریابی کالاها و خدمات شود. این منجر به رشد سازمان و کسب و کار و افزایش محبوبیت برند می شود. و درعین حال نیز می تواند جواب بر عکس داشته باشد.

مثال هایی از بازاریابی ورزشی

ریباک :  ریباک محصولاتش را در المپیک تابستانی سال ۱۹۹۲ با ایجاد یک رقابت افسانه ای ارتقاء داد.

کوکا کولا : کوکاکولا نوشیدنی خود را با شعار «یک کک و یک لبخند» تبلیغ کرد. در تبلیغات، فوتبالیست معروف Joe Green برای طرفداران جوان با یک امضاء آنرا برای این بازار هدف تائید می کرد.

سیتی بانک : خریداری حقوق قانونی در زمینه مسکن در New York Mets. اکنون Citi Field نامیده می شود. این حرکت  در جهت ارتقاء سازمان بود.

ترکیش ایرلاین : شرکت هواپیمایی ترکیه یک مکمپین تبلیغاتی با شرکت کارولین وزنیکی، بازیکن تنیس، کوبی بریانت بازیکن NBA، منچستر یونایتد و بارسلونا و سایرین را آغاز کرد.

نایک : در سال ۲۰۱۱ Nike به طور رسمی شرکت پوشاک NFL شد. قرارداد پوشاک جزء مهم بازاریابی ورزشی است. این قرارداد ها در بازاریابی ورزشی مزایایی برای تیم و شرکت به همراه دارد.

شیوه های بازاریابی در ورزش

بی تردید ورزش از صنایع محبوب و پرطرفدار است که به طور گسترده ای در جهان اجرا می شود بنابراین یکی از سودآورترین گزینه ها برای بازاریابی به شمار می رود.

بازاریابی در ورزش به این معناست که نیاز بازیکنان، طرفداران و حامیان و همچنین مدیران ورزشی را بشناسید و در پاسخ به این نیازها اقدام کنید.

بازاریابی در ورزش از زیرمجموعه های مدیریت بازاریابی می باشد و برپایه فلسفه بازاریابی، پایدار است.

مشتریان شما در بازاریابی ممکن است برندهای محصول، انجمن ها، تیم ها یا ارائه دهندگان خدمات باشند.

بازاریابی ورزشی تنها به ورزش های خاص یا حرفه ای محدود نبوده و همچنین به یک شیوه اجرا نمی شود، در این مبحث، به تناسب نیازها، روش های مختلفی برای بازاریایی معرفی شده است.

امروزه شاهد رشد و رونق ورزش در سراسر جهان هستیم که این موضوع سبب افزایش سودآوری در این زمنیه شده و سرمایه گذاران را به این سمت و سو کشانده است‌.

از روش های مختلف بازاریابی می توان به بازازیابی ورزش، از طریق ورزش و اجتماعات ورزشی اشاره کرد.

بازاریابی ورزش، به ارتقاء یک ورزش، تیم های ورزشی و به طور کلی هر چیزی که مربوط به ورزش است، منتهی می گردد، در این روش بیشتر از تبلیغ ها استفاده می شود.

در بازاریابی از طریق ورزش با شناخت نیاز، علایق و میزان محبوبیت ورزش ها و تیم ها، محصولات و خدمات را ارائه می دهند.

در این روش از ورزشکاران، تیم ها و با کمک اسپانسرها، به تبلیغ محصولات می پردازند، این شیوه بیشتر از مسئولیت های باشگاه ها و انجمن های ورزشی به شمار می رود.

روش بازاریابی به شیوه اجتماعات ورزشی، به معنای تبلیغ و ترویج دادن ورزش در جامعه است، این سبک بازاریابی را در دسته بازاریابی های اجتماعی قرار می دهد، چراکه منافع مردم را در پی دارد.

بازاریابی در ورزش از مزایای بسیاری برخوردار است که از مهم ترین آن ها می توان به شناخت برندها، آگاهی از آن ها و همچنین افزایش مخاطبان اشاره داشت.

در بازاریابی ورزش از ابزاری همچون تلویزیون، رادیو، شبکه های اجتماعی، روزنامه، مجله و تبلیغات شهری همچون بیلبوردها استفاده می کنند.

لازم به ذکر است که بازاریابی ورزشی نقش مهمی را در ترویج ورزش، تغییر سبک زندگی و در نهایت ارتقاء سلامت افراد جامعه بر عهده دارد.

برای موفقیت در این زمینه بهتر است با اصول و چهارچوب های تعریف شده در این حوزه به خوبی آشنا شوید و از شیوه های تخصصی برای بازاریابی و دریافت نتایج مطلوب، بهره بگیرید.

۱٫ مربیگری چیست و چگونه عمل می‌کند؟
۲٫ منشاء و ریشه های مربیگری
۳٫ مربیگری حرفه ای و نقش آن درورزش و زندگی خصوصی
۴٫ عناصرمربیگری مدیران سطح بالا
۵٫ مدل مربیگری – ۱۰ ستون
۶٫ ● سوالاتی که اغلب درباره مربیگری پرسیده می شود
۷٫ نگرش‌ها و قابلیت‌های کلیدی یک مربی موفق
۸٫ مربی گری:دیدن،گفتن،انجام
۹٫ مربی‌گری ((Coaching)
۱۰٫ کارکردهای یک مربی
۱۱٫ سبک‌های مربی‌گری
۱۲٫ تاکتیک اصلی مربی‌گری
۱۳٫ سبک‌های مربی‌گری
۱۴٫ ارتباط مربی با فراگیران
۱۵٫ بیزنس کوچینگ: نردبان ترقی مشتری در فروش
۱۶٫ مفهوم نردبان ترقی مشتری
۱۷٫ ۳ درس الهام بخش رقابت از یواخیم لو، سرمربی تیم قهرمان جام جهانی ۲۰۱۴
۱۸٫ ۳ درس الهام بخش رقابت از یواخیم لو، سرمربی تیم قهرمان جام جهانی ۲۰۱۴-یک قدم ازرقبا جلوترباشید
۱۹٫ ۳ درس الهام بخش رقابت از یواخیم لو، سرمربی تیم قهرمان جام جهانی ۲۰۱۴-شرایط رابشناسید
۲۰٫ ۳ درس الهام بخش رقابت از یواخیم لو، سرمربی تیم قهرمان جام جهانی ۲۰۱۴-نوآوری را وارد تیم کنید
۲۱٫ ۴ درس الهام بخش رقابت های جام جهانی برای کارآفرینان
۲۲٫ ۴ درس الهام بخش رقابت های جام جهانی برای کارآفرینان-استعداد همیشه تنها عامل بردنیست
۲۳٫ ۴ درس الهام بخش رقابت های جام جهانی برای کارآفرینان-جامعه سازی مهم ترین دوست یک برند است
۲۴٫ ۴ درس الهام بخش رقابت های جام جهانی برای کارآفرینان-همیشه قوی ترین ها پیروز میدان نیستند
۲۵٫ ۴ درس الهام بخش رقابت های جام جهانی برای کارآفرینان-عامل انحصار خودتان را پیدا کنید
۲۶٫ ۴ درس الهام بخش رقابت های جام جهانی برای کارآفرینان- استراتژی، استراتژی، استراتژی
۲۷٫ ۴ درس کارآفرینی که از برانکو گرفتم (عوامل موفقیت یک کارآفرین)
۲۸٫ ۴ درس کارآفرینی که از برانکو گرفتم (عوامل موفقیت یک کارآفرین)،۱-مسئولیت پذیری
۲۹٫ ۴ درس کارآفرینی که از برانکو گرفتم (عوامل موفقیت یک کارآفرین)،۲-قدرت تغییرات کوچک
۳۰٫ ۴ درس کارآفرینی که از برانکو گرفتم (عوامل موفقیت یک کارآفرین)،۳-پایبندی به آیین تیم داری
۳۱٫ ۴ درس کارآفرینی که از برانکو گرفتم (عوامل موفقیت یک کارآفرین)-۴-آینده نگری و ساختن تیم برای آینده
۳۲٫ ۵ درسی که استارت آپ ها باید از تیم ملی آلمان یاد بگیرند
۳۳٫ ۵ درسی که استارت آپ ها باید از تیم ملی آلمان یاد بگیرند،۱-هرگز تسلیم نشوید
۳۴٫ ۵ درسی که استارت آپ ها باید از تیم ملی آلمان یاد بگیرند،۲-ازرقبایادبگیرید
۳۵٫ ۵ درسی که استارت آپ ها باید از تیم ملی آلمان یاد بگیرند،۳-منعطف باشید
۳۶٫ ۵ درسی که استارت آپ ها باید از تیم ملی آلمان یاد بگیرند،۴-هدف را فراموش نکنید
۳۷٫ ۵ درسی که استارت آپ ها باید از تیم ملی آلمان یاد بگیرند،۵-ازتمام موقعیت ها استفاده کنید
۳۸٫ ۵ راه حل کلیدی برای نجات یافتن از دردسرهای مدیریت بازاریابی در کسب و کارهای B2B
۳۹٫ ۵ راه حل کلیدی برای نجات یافتن از دردسرهای مدیریت بازاریابی در کسب و کارهای بی تو بی-•با نوآوری مستمر به خشکسالی تقاضا پایان دهید◦راه حل پیشنهادی : جستجوی ایده های جدید را به کار روزانه تان تبدیل کنید
۴۰٫ •خودتان را برای کار زیاد آماده کنید◦راه حل پیشنهادی : جریان کار بازاریابی و دستورالعمل ها را مشخص کنید
۴۱٫ •خود را برای شوک های غیر منتظره آماده کنید◦راه حل پیشنهادی: از رویکرد بازاریابی چابک استفاده کنیدB2B
۴۲٫ •اتلاف ها را حذف کنید◦راه حل پیشنهادی : از پلتفرم همکاری بازاریابی استفاده کنیدB2B
۴۳٫ با شفافیت کامل با ابهامات راجع به بازاریابی مبارزه کنید◦راه حل پیشنهادی : یک تقویم و نقشه راه برای بازاریابی تهیه کنید
۴۴٫ باورهای رایج نادرست در مورد مربیگری در کسب و کار
۴۵٫ تکنیک‌ های برندینگ در حوزه ورزش / چطور یوفا به یک برند جهانی قدرتمند تبدیل شد
۴۶٫ نحوه شکل‌گیری برند لیگ قهرمانان یوفا
۴۷٫ خلاصه فعالیت‌های بازاریابی
۴۸٫ به‌ کار‌گیری استراتژی بازاریابی متمرکز
۴۹٫ تجدید نظر در روش کسب درآمد از اعطای حق پخش تلویزیونی و اتفاقات جانبی آن
۵۰٫ متمرکزسازی جذب اسپانسرها
۵۱٫ ایجاد و کسب درآمد از رسانه‌های جدید و اعطای حق استفاده از نام تجاری
۵۲٫ ۵ درس اظطراری موفقیت در کسب وکار از الکس فرگوسن
۵۳٫ ۵ درس اظطراری موفقیت در کسب وکار از الکس فرگوسن-۱- برنامه دراز مدت
۵۴٫ ۵ درس اظطراری موفقیت در کسب وکار از الکس فرگوسن-۲- دلخوش به حال و از آینده بیم داشته باشید
۵۵٫ ۵ درس اظطراری موفقیت در کسب وکار از الکس فرگوسن-۳- استانداردهای بالایی تعیین کنید و دیگران را مجاب به رعایت آن کنید
۵۶٫ ۵ درس اظطراری موفقیت در کسب وکار از الکس فرگوسن-۴- بی احترامی و یا سرپیچی ، شدیدترین مجازات را در پی دارد
۵۷٫ ۵ درس اظطراری موفقیت در کسب وکار از الکس فرگوسن-۵- هنر صحبت کردن و مهم تر از به جا صحبت کردن
۵۸٫ بجای گل زدن و دفاع کردن ، مهارت برنده شدن را آموزش می داد
۵۹٫ تیم ملی فوتبال آلمان الگویی برای موفقیت در کسب و کار
۶۰٫ راهکار موفقیت در کار را از تیم آلمان یاد بگیریم
۶۱٫ روی کارکنان خود سرمایه‌گذاری کنید و به آنها اعتماد داشته باشید.
۶۲٫ یک تیم تاثیرگذار و متشکل از بازیکنان خوب معمولا به چند ستاره وابسته است.
۶۳٫ عملکرد یک سیستم تنها به اندازه‌ی عملکرد ضعیف‌ترین حلقه‌ی آن خوب است.
۶۴٫ . ساختن یک مزیت پایدار.
۶۵٫ در اجرا بی‌رحم باشید.
……
۰۰۰۰۰۰۰
۱۱۷-ویژگی‌هایی برای مدیریت برای هر سازمانی که می خواهد موفق باشد

دانلود و خرید ۵۵۰۰۰تومان

 

جهت خرید مقاله کلیک کنید

آخرین مطالب

درباره ما

سایت پژوهش کارا در راستای ارائه خدمات علمی و مشاوره ای و با رویکرد مشارکت جویانه ایجاد شده است و هدف آن خدمات متناسب با نیاز سروران گرامی اعم از ؛ دانشجویان ، استادان راهنما ، فعالان کسب و کارهای بزرگ ،متوسط و کوچک می باشد.

آمار

ارتباط با ما

آدرس : تبریز – شهرک شهید یاغچیان

تلفن : 09144067323 – 09142183819

ایمیل : gaffarim3@yahoo.com

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

۷ روز هفته، ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
جهت خرید مقاله کلیک کنید