جهت خرید مقاله کلیک کنید

پاورپوینت استراتژی تبلیغات مدرن برای مدیرانی که درجستجوی مشتریان وفادارهستند

استراتژی تبلیغات مدرن برای مدیرانی که درجستجوی مشتریان وفادارهستند

استراتژی های تبلیغات یا Advertising Strategy برنامه ای برای قانع کردن و ترغیب مشتری برای خرید کالا یا استفاده از سرویس ارائه شده است که به هنگام برنامه ریزی برای آنها، ۴ اساس مورد بررسی قرار میگیرد: خود محصول و مزایای آن مشتریان و خصوصیات خلق و خوی آن ها مسیرهای جایگزین برای آگاه کردن مشتریان از محصول

 تبلیغات و بازاریابی به بخش مهمی از دنیای کسب‌وکار تبدیل شده‌اند . اگر شما یک محصول خوب و یا یک سرویس مفید برای ارائه دارید , باید هنر فروش آن را مدیریت کنید . در حالی که برخی از سازمان‌ها ممکن است به روش‌های سنتی تبلیغات پایبند باشند , اغلب بازیکنان پیشرو به روش‌های تبلیغاتی جدید و مدرن متوسل می‌شوند . یک مکتب جدید تبلیغ کنندگان وجود دارد که ایده‌هایی را تجربه می‌کنند که واقعا مدرن و نوآورانه هستند ! آگهی‌های روزنامه‌ها و مسافران رنگی به این زودی از راه می‌رسند !

انواع مختلفی از تکنیک‌های تبلیغاتی وجود دارد که برای ترویج محصولات و خدمات در دسترس هستند . با این حال , برخی از جدیدترین و داغ‌ترین روند تبلیغاتی هستند که محبوبیت کسب می‌کنند . مردم در حال حاضر به دنبال انواع جدیدی از درخواست‌های تبلیغاتی هستند که می‌توانند هدف قرار بگیرند . بسیاری از روش‌های جدید تبلیغاتی در نتیجه ظهور اینترنت هستند , در حالی که برخی از این گرایش‌ها تنها ایده‌های جدیدی هستند که رسانه تبلیغاتی دنیوی را به روش‌های هوشمندانه و هوشمندانه تبدیل کرده‌اند ! تبلیغات اینترنتی یک مفهوم گسترده است و شامل چندین نوع فرعی است که بسیاری از آن‌ها به تازگی معرفی شده‌اند . تبلیغات ایمیل یکی از گرایش‌ها قبلی است , در حالی که موارد جدید شامل تبلیغات , تبلیغات پیکسل , تبلیغات بلاگ , ….

در این نوشتار علاوه برموارد ارائه شده،۶۳اسلایدپاورپوئینت نیز از نظرات و موارد ترجمه شده اندیشمندان خارجی نیز استفاده شده است ؛زیرا که همگان براین امر اذعان داریم” تبلیغات در رسانه‌ها سوختی است که تجارت جهانی را هدایت می‌کند .

تحول در کسب و کار با تبلیغات اینترنتی کارآمد

تبلیغات اینترنتی internet advertising و یا تبلیغات آنلاین online advertising این روزها یکی از پرکاربرد ترین متدها در بازاریابی و فروش محصولات است.

به گزارش سرویس بازار ایسنا، بنابر اعلام آژانس تبلیغات نوین، در دنیای پر رقابت امروزی تبلیغات اینترنتی و بازاریابی آنلاین وسیله‌ای بسیار کارآمد برای معرفی کالاها و خدمات به مشتریان است. در واقع تبلیغات، پل ارتباطی میان خریدار و فروشنده بوده و آن‌ها را به‌هم نزدیک‌تر می‌کند. استفاده از روش‌های نوین تبلیغاتی موجب ترغیب مردم به خریداری محصولات و استفاده از خدمات مورد نظر می‌شود.

هم‌اکنون تبلیغات اینترنتی نقش بسیار مهمی در افزایش درآمد شرکت‌های کوچک و بزرگ ایفا می‌کند و دقیقا به همین دلیل است که آژانس‌های تبلیغاتی بزرگ دنیا همچون گوگل، سالیانه میلیاردها دلار از راه تبلیغات برای شرکت‌ها کسب درآمد می‌کنند.

بر طبق آماری که سازمان فناوری اطلاعات کشورمان در سال ۱۳۹۳ منتشر کرده بود تعداد تلفن‌های هوشمند مورد کاربرد در سال ۹۳ ، ۲۰ میلیون دستگاه بود و پیش‌بینی شده بود که این عدد در سال ۹۴ به ۴۰ میلیون دستگاه برسد که تمامی این اطلاعات می‌تواند یک مشخصه بارز داشته باشد؛ کاهش توجه از محیط اطراف و هجوم تمرکز به سمت ابزارهای کوچک هوشمند همچون موبایل و تبلت و بسیار واضح است که هم‌اکنون این آمار در سال ۱۳۹۷ بسیار بیشتر از آن رقم پیش‌بینی شده است.

تبلیغات نوین

این آمار یعنی فضایی بسیار عالی برای بازاریابی و معرفی و فروش محصولات و خدمات و مشتریانی همیشه در دسترس برای مدیران و صاحبان کسب و کار و شرکت‌ها که به‌دنبال یافتن مشتریان تازه برای محصولات و خدمات خود هستند.

امروز اگر نگاهی به دور و اطراف خود بیندازیم، در و دیوار شهر پر شده از انواع تبلیغات و به عبارتی این فضا اشباع شده و از طرفی در مقایسه با روش‌های نوین تبلیغاتی کارایی لازم را هم همچون گذشته ندارد و همچنین هزینه تبلیغات بر روش‌های سنتی نیز بسیار بالاست و این میزان هزینه در توان اکثر کسب و کارهای نوپا نیست.

کافیست فقط برای اینکه خیالتان راحت شود با یک آژانس تبلیغات محیطی تماس بگیرید تا ببنید تعرفه تبلیغات در اتوبان‌ها و یا فروشگاه‌ها و یا در سطح شهر چقدر نجومی است. در حال حاضر تعرفه تبلیغ اینترنتی بسیار ارزان است و با توجه به کارآرایی بالای این نوع از تبلیغات انتظار می‌رود که به‌زودی شاهد افزایش قیمت در این نوع از تبلیغات باشیم.

روش‌های نوین تبلیغاتی در مقایسه با روش‌های سنتی مزایای بسیاری دارد، یکی از این روش‌ها که این روزها طرفداران بی‌شماری پیدا کرده پوش نوتیفیکیشن است، این یکی از روش‌های بسیار کارآمد در تبلیغات آنلاین است که نسبت به برخی از روش‌های قدیمی دیگر مانند ایمیل مارکتینگ، عمر کوتاهی دارد و جدیدتر است.

کلمه نوتیفیکیشن (Notification) در فارسی به معنای اطلاع، اطلاعیه، اعلان، خبر، تذکر و آگاهسازی به کار می‌رود.

فروش محصولات و معرفی خدمات و همچنین عضویت در کانال های شبکه های اجتماعی در این روش، متدی جدید و انحصاری ویژه برنامه‌نویسان اندروید بوده و تنها این افراد قادر به ارسال این نوع از تبلیغات هستند. در نمونه عضویت در کانال و یا فروش محصولات و خدمات بعد از ارسال این نوع تبلیغ مخاطب در صورتی که دیتا و یا وایفای خود را روشن نگاه داشته باشد و یا از زمان ارسال تا یک تایم مشخص وایفایش را روشن کند این تبلیغ را مشاهده خواهد کرد و در صورت تمایل روی تبلیغ کلیک کرد و وارد کانال خواهد شد و در تبلیغات فروش محصولات و یا خدمات در صورت تمایل و پس از کلیک مخاطب روی تبلیغ صفحه شماره‌گیر و یا صفحه پیامک و یا حتی صفحه فرود وب‌سایت به‌صورت اتوماتیک برای برقراری ارتباط کاربر با شما برای مخاطب باز خواهد شد. در ارسال این نوع تبلیغ اینترنتی می‌توان از تصویر (بنر) و متن تبلیغاتی نیز استفاده کرد


لازم به ذکر است که امروزهتبلیغات آنلاینبه روش نوتیفیکیشن در بین صاحبان کسب و کار، مدیران و کار آفرینان و همچنین وب‌مستران بسیار محبوب شده و از روش‌های ارسال رقیب همانند پاپ آپ پیشی گرفته و همواره بهترین بوده و در حال فراگیر شدن نیز است. با اینکه از لحاظ قیمتی کمی تفاوت با دیگر روش‌ها دارد اما می‌توان گفت به‌صرفه است و می‌توان در این روش بازگشت پول + سود یک روزه را تجربه کرد. روشی موفق و کمیاب با بازدهی بسیار بالا .

آژانس تبلیغات نوین اعلام کرد: این مجموعه یکی از آژانس‌های تبلیغاتی موفق و فعال در این حوزه است که به ارائه خدمات تبلیغات اینترنتی همچون تبلیغات کلیکی، پاپ آپ، پوش نوتیفیکیشن، تبلیغات در گوگل و تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی مشغول است و مدیریت آن را بابک کدیور بر عهده دارد.

به گفته کدیور در چند سال اخیر مدیران و کارآفرینان و تجار به اهمیت تبلیغات در فضای مجازی برای موفقیت در کسب و کارشان پی برده‌اند و بسیاری از شرکت‌ها و مدیران بودجه مشخصی را برای تبلیغات اینترنتی کنار می‌گذارند. که این خود نشان دهنده آنست که امروزه قرار گرفتن در بازار تبلیغات آنلاین برایشان بسیار مهم و موثر است.

یکی از پرطرفدارترین نوع تبلیغات اینترنتی، تبلیغات کلیکی است که به ازای هر بار کلیک یک IP، یک بار از حساب آگهی‌دهنده کسر می‌شود. یعنی شما تنها زمانی هزینه‌ای پرداخت می‌کنید که روی تبلیع شما کلیک شود. همچنین خوب است بدانید که در تبلیغات کلیکی تعداد نمایش تبلیغ‌ و یا مدت زمان کمپین برایتان هزینه‌ای دربر نخواهد داشت.

مجموعه تبلیغات نوین به عنوان یکی از بزرگ‌ترین آژانس‌های ارائه‌دهنده تبلیغات اینترنتی و آنلاین در ایران و دارای نماینده رسمی گوگل، فعال در کشور و با دارا بودن بیش از ۵ سال تجربه موفق در حوزه تبلیغات آنلاین، مفتخر است که توانسته، خدمات تبلیغات اینترنتی را با بهترین قیمت و کیفیت در اختیار طیف گسترده‌ای از مشتریان از سازمان‌های بزرگ دولتی و خصوصی تا وب‌سایت‌های کوچک و بزرگ و فروشگاهی قرار دهد.

تبلیغات نوین با توجه به تجربه بالا و دارا بودن تیمی متخصص در ایجاد کمپین‌های تبلیغاتی می‌تواند تاثیرگذاری و موفقیت در کسب و کار شما را تضمین کند

 

اثربخشی تبلیغات موبایلی در مقایسه با سایر روش های تبلیغات

اثربخشی تبلیغات موبایلی نسبتا زیاد است به دلیل ارتباط بسیار شخصی و نزدیکی که با مخاطب برقرار می نماید. در این مقاله اثربخشی تبلیغات موبایلی در مقایسه با سایر روش های تبلیغات را مطالعه نمایید و در صورتی که قصد کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تبلیغات موبایلی را دارید در بخش آموزش های وب سایت توسعه تجارت دلیران دنا می توانید مقالات متعددی در این زمینه پیدا کنید.

 

اثربخشی تبلیغات موبایلی در مقایسه با سایر روش های تبلیغات

 

افزایش استفاده از موبایل و محدود شدن استفاده افراد از دیگر ابزارها و رسانه‌های جمعی منجر به آن شده که بازاریابان به تدریج به سمت استفاده از این شرایط پیش بروند. علاوه‌بر این موضوع، ویژگی‌های موبایل(مانند موقعیت‌یابی کاربر) باعث می‌شود دقیقا به مشتریان بالقوه خود و در زمان درست آن دست پیدا کنیم. اما برای این کار، روش‌های مختلفی وجود دارد که به بررسی آنها می‌پردازیم.

بنرهای استاندارد:

بنرهای استاندارد: همان‌طور که در وب‌سایت‌ها یا اتوبان‌ها و خیابان‌ها بنرهای تبلیغاتی استفاده می‌شوند، در مقاصد و محل‌های عبور کاربران موبایل هم می‌توان آنها را به‌کار گرفت. بنرهای استاندارد معمولا در وب‌سایت‌هایی استفاده می‌شود که برای کاربری موبایل، بهینه‌سازی شده‌اند. در این حالت و با بازدید کاربران از این وب‌سایت‌ها، بنرهای تبلیغاتی هم دیده شده و اثری مشابه با بنرهای تبلیغاتی سنتی بر جای خواهند گذاشت. علاوه‌بر آن، در این بنرها، می‌توان اطلاعاتی اضافه مانند شماره تماس یا آدرس وب‌سایت را قرار داد یا آنکه روی آن قابلیت کلیک کردن ایجاد کرد.

بنرهای روزنه‌ساز:

بنرهای دیگری در محیط‌های آنلاین استفاده می‌شود که توجه بیشتری را به خود جلب می‌کند و به صورت منفعل در محیط وب‌سایت‌ها قرار نمی‌گیرد. این بنرها که بنرهای روزنه‌ساز خوانده می‌شوند، معمولا در خلال بازی‌های موبایل (و مثلا در زمان ورود به مرحله جدید بازی) نمایان می‌شوند و کل صفحه را به خود اختصاص می‌دهند. این شکل از بنر تبلیغاتی می‌تواند تنها دارای عکس و متنی کوتاه باشد، دارای میانبر یا قابلیت کلیک کردن باشد یا حتی یک کلیپ ویدئویی را برای کاربر پخش کند. اگر کاربر تمایلی به ادامه تبلیغ نداشته باشد، باید آن را ببندد تا ادامه بازی برای او به نمایش درآید.

تبلیغات رسانه غنی:

تبلیغ در موبایل، بسیاری از محدودیت‌های تبلیغات در رسانه‌های دیگر را ندارد و می‌توان خلاقیت‌ها و نوآوری‌های بسیاری در آن به خرج داد. می‌توان این قابلیت را برای کاربران فراهم کرد تا اندازه عکس‌ها را بزرگ‌تر کرده، بنرهای استاندارد را به صورت تمام صفحه مشاهده کنند و حتی تغییراتی در آنها ایجاد کنند. پیشنهاد انجام یک تست شخصیتی، امکان اشتراک‌گذاری اطلاعات در رسانه‌های اجتماعی و انجام یک بازی ساده و کوتاه می‌تواند با استقبال بسیاری از کاربران مواجه شود. در این حوزه، می‌توان خلاقیت‌های بسیاری به خرج داد و فرصت‌های نوآوری هنوز هم برای کسب‌وکارها و بازاریاب‌ها وجود دارد. در خلال اقداماتی که برای کاربران در نظر گرفته می‌شود، از تعامل دوطرفه با کسب‌وکار مربوطه هم می‌توان نام برد. تعامل دوطرفه و امکان ارسال پیام به شرکت یا کسب اطلاعات بیشتر در مورد مشتری، از آن جهت اهمیت می‌یابد که بنابر پژوهش‌های انجام شده، موجب ارتقای تصویر ذهنی مشتریان نسبت به نشان‌تجاری مربوطه می‌شود.

تبلیغات شخصی‌سازی شده:

یکی از بهترین اقداماتی که می‌تواند تبلیغات موبایل را از تبلیغات سایر ابزارها متمایز سازد، شخصی‌سازی تبلیغات است. چند سالی است که تبلیغات به سمت شخصی‌سازی شدن پیش رفتند و ابتدا ملی شدند. به عنوان مثال، زمانی که وارد وب‌سایت یاهو می‌شدید، این وب‌سایت براساس کشور شما اقدام به پخش تبلیغات می‌کرد. این ویژگی به‌تدریج بهبود یافت و امروزه می‌توان براساس انتخاب‌ها، جست‌وجوها، موقعیت مکانی، سلایق مشتریان، شغل آنها و… تبلیغات متناسبی برای هر یک از آنها در نظر گرفت. در این حالت، علاوه‌بر آنکه وجهه نشان تجاری خود را از بین نمی‌برید، کارآیی تبلیغات خود را هم افزایش می‌دهید. علاوه‌بر آن، بسیاری از وب‌سایت‌ها و موتورهای جست‌وجو هم در محیط‌های فعالیت خود، مکان‌هایی برای تبلیغات شما در نظر گرفته‌اند. می‌توانید شاخص‌هایی برای مشتریان بالقوه خود تعیین کرده و مشخص کنید که اپراتور شما تنها برای چه کسانی تبلیغات شما را به نمایش درآورند.

تبلیغات در رسانه‌های اجتماعی:

پژوهش‌ها نشان می‌دهد ۶۵ درصد از زمان حضور افراد در رسانه‌های اجتماعی، با موبایل است. می‌توانید از این فرصت استفاده کنید و تبلیغات مناسب موبایل را در این محیط‌ها به نمایش درآورید. این روش تبلیغاتی از سال ۲۰۱۰ به بعد، به سرعت گسترش یافته و اکنون در اوج قرار دارد. تبلیغات متناسب موبایل در رسانه‌های اجتماعی می‌تواند تضمین‌کننده موفقیت کسب‌وکارها باشد. در میانه سال ۲۰۱۳ و زمانی که سهامداران فیس‌بوک نسبت به درآمدهای آن نگران بودند، مارک زاکربرگ تبلیغات موبایل را در فیس‌بوک (که یکی از مهم‌ترین رسانه‌های اجتماعی است)، به‌عنوان اولویت خود در نظر گرفت. در آن زمان، این گونه تبلیغات ۳۰ درصد از درآمدهای تبلیغاتی فیس‌بوک را تشکیل می‌داد. اما یک‌سال بعد، اعلام شد که تبلیغات در موبایل، حدود ۶۲ درصد از درآمدهای تبلیغاتی آنها را ایجاد می‌کند.

استفاده از تبلیغات ویدئویی:

با توسعه شبکه‌های اجتماعی و سایر وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌های موبایل که همراه با افزایش سرعت اینترنت کاربران بود، بالاخره تبلیغات ویدئویی تبدیل به یکی از گزینه‌های عملی بازاریابان شد. کلیپ‌های ویدئویی تبلیغاتی را می‌توان در محیط‌های مختلفی استفاده کرد، اما مطالعات نشان می‌دهد ۷۵ درصد از آنها در خلال استفاده از یک اپلیکیشن به نمایش درمی‌آیند. در این دست از تبلیغات، مهم‌ترین موضوع را می‌توان مدت زمان دانست. کلیپ‌های ویدئویی می‌توانند از چند ثانیه تا یک دقیقه باشند اما پژوهش‌ها نشان داده که ۱۵ تا ۳۰ ثانیه، بهترین نتیجه را خواهد داشت. در این حالت، حتی اگر کاربران امکان رد کردن ویدئو را نداشته باشند، ۹۰ درصد مواقع آن را به‌طور کامل می‌بینند.

تامین مالی:

تامین مالی یا اسپانسری، روش دیگری برای تبلیغات در موبایل است. این روش معمولا در اپلیکیشن‌ها استفاده می‌شود و کسب‌وکارهای برجسته اقدام به حمایت مالی از یک اپلیکیشن کاربردی و پرطرفدار می‌کنند. در این صورت، زمانی که کاربران از این اپلیکیشن استفاده می‌کنند، نام و نشان کسب‌وکار حامی را در بخش یا بخش‌هایی از اپلیکیشن مشاهده می‌کنند و به تدریج نسبت به آن کسب‌وکار، اطلاعات و آگاهی بیشتری به دست می‌آورند.

 

انتخاب از روشهای تبلیغاتی بهینه

بهترین روش های تبلیغاتی کدامند و کدام یک از این روش ها متناسب باشرکت و صنعت شما است ؟   راه کارهای تبلیغاتی متنوعی برای تبلیغ هست. از چاپ تراکت گرفته تا رزرو بیلبورد، اما سوال اینجاست که بهترین روشهای تبلیغاتی کدامند؟

انتخاب از روشهای تبلیغاتی بهینه

  • تبلیغات در مجلات و روزنامه ها
  • تبلیغات در تلویزیون
  • تبلیغات در رادیو
  • تبلیغات محیطی
  • تبلیغات چاپی
  • پروموشن
  • تبلیغات اینترنتی

 

تبلیغات در مجلات و روزنامه ها:

تبلیغات در مجلات و روزنامه ها، تبلیغاتی موثر هستند اما نه برای همه! این نوع تبلیغات بدرد برندها و کسب وکارهایی می خورند که در تمامی روشهای تبلیغاتی شرکت کرده اند و حال می خواهند برخی مخاطبین خاص که علاقه مند به خواندن مجله و روزنامه هستند را به خود جلب کنند.

این روش اصلا برای کسب و کارهایی که مردم با آنها آشنایی ندارند مناسب نیست. خیلی از شرکت ها و کسب و کارهای مختلف را دیده ایم که پس از استفاده از تبلیغات در مجلات و رزونامه ها نتیجه ی مناسبی نگرفته اند، زیرا:

  • فقط به این نوع تبلیغات بسنده کرده اند
  • بدون اینکه برند شوند و از خود نام و نشانی داشته باشند اقدام به تبلیغ می کنند.

پس نتیجه  میگیریم تبلیغات در مجلات و روزنامه ها بیشتر برای برندها مناسب است، و بیشتر شبیه به یک حضور برای یادآوری به مخاطبان و نمایش قدرت برند در تبلیغات است.

تبلیغات در تلویزیون:

یکی از موثرترین تبلیغات،  تبلیغات تلویزیونی است. این نوع تبلیغات محصول یا خدمات را به صورت همه جانبه به طیف گسترده ای از مخاطبین نشان می دهد. اما مشکل اصلی این نوع تبلیغات هزینه بالای آن است.

تبلیغات تلویزیونی هم اکثرا برای کسب و کارهایی است که می توانند بودجه هایی کلان در زمینه تبلیغات کنار بگذارند. اگر هزینه را فاکتور بگیریم ، تبلیغات تلویزیونی از نظر جذب مخاطب و مشتری، یکی از بهترین روشهای تبلیغاتی است.

در تبلیغات تلویزیونی باید در خصوص ساخت تیزر تبلیغاتی و کیفیت آن توجه بسیار داشت. در این خصوص می توانید مقالهویژگی های تیزر تبلیغاتی موفق را مطالعه فرمایید.

تبلیغات در رادیو:

تبلیغات رادیویی نیز یکی از روشهای تبلیغاتی است. این روش تبلیغاتی اغلب برای کسب و کارهایی مناسب است که تبلیغات گسترده در تلویزیون و مجلات را انجام داده باشند. این نوع تبلیغات برای شرکت ها و کسب و کارهای کوچک و کم نام و نشان توصیه نمی شود.

تبلیغات محیطی:

تبلیغات محیطی شامل رزرو بیلبوردها و تلویزیون های شهری است. این نوع تبلیغات به شما کمک می کند در شهر بیشتر دیده شوید. امروزه یکی از متداولترین تبلیغات برای کسب و کارهای متوسط و قوی ، استفاده از بیلبوردهای تبلیغاتی است.

البته این را هم باید در نظر داشت که در این نوع تبلیغات، استفاده از گرافیک، شعار تبلیغاتی و  انجام یک تبلیغات هدفمند  در اولویت است.

تبلیغات چاپی :

تبلیغات چاپی شامل استفاده از بروشور و کاتالوگ، استفاده از استندهای تبلیغاتی و تراکت و کارت ویزیت و … برای معرفی کسب وکار است. این نوع از تبلیغات بسیار متداول است، اما با پیشرفت روز افزون اینترنت، برخی از وجه های تبلیغات چاپی همانند بروشور و تراکت کمتر استفاده می شود.

پروموشن:

پروموشن همان بوق و کرنا کردن محصول یا خدمات یک برند است. این کار معمولا با ایجاد یک غرفه کوچک در مکانهای پر رفت و آمد انجام می شود. حتما تا الان بارها پروموشن های مختلفی را در جای جای شهر خود دیده اید.

این روش بسیار پر طرفدار و کارآمد است. البته هزینه بالایی دارد، اما از دید نتیجه گیری، یکی از بهترین روشهای تبلیغاتی برای کسب و کارهاست.

تبلیغات اینترنتی:

تبلیغات اینترنتی می تواند برای کلیه شرکت ها و کسب و کارها، چه کوچک و چه بزرگ بهترین گزینه باشد. تبلیغات اینترنتی به نسبت سایر تبلیغات، ارزان تر است.

برای داشتن تبلیغات اینترنتی موثر حتما باید موارد زیر را داشته باشید:

  • یک سایت حرفه ای و کاربرپسند
  • سئو مناسب سایت شما با کلمات کلیدی
  • محتوا گذاری حرفه ای برای وبسایت شما بمنظور جذب مخاطب
  • ساخت صفحات شبکه های اجتماعی برای برند

اینها لازمه های یک کسب و کار است که باید قبل از تبلیغات اینترنتی آن را بنا کند.

بهترین روشهای تبلیغاتی :

برای هر برند و کسب و کار، روشهای متفاوتی برای نتیجه گرفتن در تبلیغات وجود دارد. برای اینکه بدانید بهترین روش برای تبلیغات کسب و کارتان کدام است از ما مشاوره بگیرید.

استفاده از راهکارهای نوین تبلیغاتی

پیش از اینکه بخواهیم ایده برنامه های تبلیغاتی را طراحی یا پیاده سازی کنیم باید به سوالات ذهنی خود پاسخ دهیم.

سوالاتی در خصوص اهداف راه اندازی کمپین های تبلیغاتی، چگونگی پیاده سازی آن، میزان شکست یا پیروزی مان در این مسیر نمونه ای از آنهاست.

ایمیل مارکتینگ یکی از ابزارهای ارزشمندی است که در کمپین‌های تبلیغاتی در فضای مجازی به کار برده می‌شود؛ اما اشتباهات بسیاری در طراحی و اجرای کمپین‌های تبلیغاتی اتفاق می افتد که درنهایت باعث می‌شود مدیران از میزان اثربخشی کمپین‌های تبلیغاتی خود رضایت نداشته باشند.

برای اینکه ایمیل مارکتینگ بتواند یاری رسان در موفقیت شما باشد، بهتر است عوامل زیر را در کمپین تبلیغاتی خود در نظر بگیرید:


  • هنگامی که آدرس ایمیل افراد مختلف را دریافت می کنید، حداقل اطلاعات را از آنها بگیرید. اگر فقط ایمیل کافی است، نام و نام خانوادگی را نپرسید. اگر ایمیل و نام خانوادگی کافی است، سطح تحصیلات را جویا نشوید. در فضای آنلاین، زمانی که کاربران می‌بینند باید حجم زیادی از اطلاعات شخصی خود را وارد کنند، از ثبت ‌نام کردن در فهرست‌ها منصرف می‌شوند.
  • پیشنهاد می‌شود حداقل ۷۰ درصد محتوای ایمیلی که برای مخاطب ارسال می‌کنید آموزشی و ارزشمند باشد. کمتر از ۳۰ درصد از محتوای ایمیل شما می‌تواند از جنس تبلیغاتی باشد. این نوع ساختار در ایمیل، مخاطب را به دریافت و بازکردن و مطالعه کردن ایمیل‌های بعدی شما، بیشتر از پیش ترغیب می‌ کند.
  • بیشترین موفقیت برای کمپین ایمیل مارکتینگ، زمانی است که دریافت‌کننده ایمیل، خودش با ثبت آدرس ایمیل، تقاضای دریافت ایمیل کرده باشد. اثر یک لیست ایمیل دو هزار نفری که به رضایت خود، نام و آدرس ایمیلشان را در فهرست ایمیل‌های شما به ثبت برسانند به احتمال زیاد بیشتر از ارسال ایمیل کورکورانه به یک فهرست صدهزار نفری است. این نوع بازاریابی را Permission Marketing (بازاریابی برای کسانی که قبلا به ما برای تبلیغات و بازاریابی مجوز داده‌اند) می‌نامند.
  • اگر محتوای ایمیل شما طول و دراز دارد، آن را عنوان ‌بندی کرده و با استفاده از هایپرلینک، اجازه دهید که خواننده مستقیم و سریع سراغ قسمت مورد علاقه خود برود.
  • روشی بسیار سریع و ساده و در دسترس برای حذف شدن (Unsubscribe) در نظر بگیرید. هر یک از اعضای فهرست شما باید بتواند در هر لحظه‌ای که اراده کرد نام خود را از فهرست حذف کند. در زمان حذف به اجبار توضیحات اضافی نخواهید: چرا نام خود را حذف کردی؟ مشکل چه بود؟ بعدا دیگر قصد نداری ایمیل‌های ما را دریافت کنی؟ واقعا مطمئنی که می‌خواهی از فهرست ما حذف شوی؟
  • خط ‌مشی مشخصی برای حفظ آدرس و مشخصات کاربران داشته باشید. در ایمیل‌های خود همیشه اشاره کنید که اطلاعات کاربران برای شما اهمیت دارد و از این اطلاعات تحت هیچ شرایطی سوءاستفاده نمی‌شود.
  • موفق‌ترین ایمیل، ایمیلی است که آنقدر برای مخاطب مفید و جذاب باشد که آن را برای دوستان خود هم بفرستد. اگر اطمینان دارید که توانسته‌اید چنین ایمیلی تنظیم کنید، می‌توانید در داخل ایمیل خود بنویسید: «اگر این ایمیل مستقیما برای شما ارسال نشده، با ثبت‌نام در سایت … می‌توانید ایمیل‌های ما را به صورت مستقیم دریافت کنید.»
  • باید مسیری وجود داشته باشد که دریافت‌کنندگان ایمیل، در پاسخ به آن، بتوانند سوالات خود را بپرسند. ایمیل مارکتینگ یک ابزار تعاملی است و باید مسیر دو طرفه گفت ‌وگو و ارتباط در آن باز باشد. برخی از شرکت‌ها و سازمان‌ها ایمیل را به مثابه تراکت تبلیغاتی می‌بینند.
  • تعداد ایمیل‌های شما نباید زیاد باشد. بیشتر از یک یا دو ایمیل در هفته توصیه نمی‌شود. اگر محتوای آموزنده ایمیل‌های شما کم است و فقط جنبه تبلیغی دارد، حتی ماهی یک ایمیل هم می‌تواند به آزار گیرندگان منجر شود.
  • عنوان ایمیل شما باید کاملا با محتوای ایمیل شما تطبیق داشته باشد. از لغت‌هایی مثل «پیشنهاد استثنایی»، «امکانات‌رایگان»، «بهترین …»، «کامل‌ترین…» و… خودداری کنید. اینها صفت‌ها و ادعاهایی است که مخاطب باید با تحلیل خود در مورد آنها به نتیجه برسد. این نوع عنوان ‌بندی به شکلی مخاطب را ساده‌لوح فرض می‌کند.

علاوه‌بر نکات فوق، ازیاد نبرید که اگر کمپین تبلیغاتی شما به صورت مجموعه‌ای از ایمیل‌های سریالی انجام می‌شود، بعد از هر ارسال، حتما نتایج را تحلیل کنید و براساس آن، ایمیل‌های آینده خود را تنظیم یا اصلاح کنید. تحلیل بازخوردهای هر مرحله از تبلیغ، از عوامل موثر در موفقیت یک کمپین تبلیغاتی تلقی می‌شود.

 

به منظور سنجش اثربخشی تبلیغات نیز همانند سایر فعالیتها میبایست در برنامه‌ریزی تبلیغات و در گام اول آن اهدافی برای تبلیغات تعریف شود.

در گام اول هدف تعیین می‌شود، سپس بودجه لازم برای تبلیغات تخصیص یافته و در گام های بعدی نسبت به تصمیم گیری راجع به پیام و رسانه اقدام می‌شود و نهایتاً به منظور تعیین اثر بخشی برنامه تبلیغات نتایج به دست آمده با اهداف از پیش تعیین شده مقایسه می‌شوند.


اکثر فعالیتهای تبلیغاتی هدفی را دنبال می‌کنند اما آنچه که یک طرح تبلیغاتی خوب را از یک طرح تبلیغاتی ضعیف متمایز می‌سازد، کیفیت هدف تعیین شده در آنها می‌باشد. تعریف درست و دقیق هدف به تبلیغ دهنده کمک می‌نماید که شاخصهای مناسبی برای انتخاب رسانه و پیام در اختیار داشته باشد و در نتیجه انتخاب صحیح‌تری نیز خواهد داشت . اما سوال بعدی که در اینجا مطرح می‌شود این است که چگونه می‌توان اهداف بهتری را برای تبلیغات تعریف نمود؟

به منظور تعریف چنین اهدافی می‌بایست طی یک فرایند تحقیقاتی، اطلاعات مورد نیاز جمع‌آوری گردد. این اطلاعات می‌تواند بعنوان منبع اصلی تعیین هدف مورد استفاده قرار گیرد. این فرایند تحقیقاتی شامل بخشهای زیر است:

  • در بخش اول باید بررسی شود که دلیل اصلی تبلیغ‌دهنده از تصمیم برای تبلیغات چیست. آیا فرصتی را احساس نموده، قرار است محصول جدیدی معرفی شود و یا برای جلوگیری از افول یک محصول یا خدمت تصمیم به تبلیغات گرفته است. موارد بالا نمونه‌ای از دلایل تصمیم برای شروع یک برنامه تبلیغاتی هستند. ولی به هر ترتیب تبلیغ دهنده می‌بایست دقیقاً دلیل خود را از انجام تبلیغ مشخص نماید.
  • در گام بعدی تبلیغ‌دهنده می‌بایست بطور روشن ویژگی‌های متمایز محصولی را که قرار است برای آن تبلیغات صورت پذیرد، لیست نماید. این ویژگی‌ها به دو بخش کلی تقسیم می‌شوند:
    1. بخش اول به ویژگی‌های فیزیکی اختصاص دارد. در این بخش تفاوتهای این محصول با سایر رقبای آن به لحاظ شکل، اجزا، اندازه، بسته بندی، کانال توزیع، خدمات، قیمت و … آورده می‌شود.
    2. در بخش دوم، ویژگی های احساسی مرتبط با نام تجاری۲ آورده می‌شود. در این قسمت طرز فکر و دیدگاه مصرف کنندگان راجع به آن نام تجاری لیست می‌شود.
  • در بخش بعدی باید به این سوال مهم پاسخ داده شود که محصول یا خدمت مورد نظر چگونه و با چه تفاوتی نسبت به سایر رقبا به نیازهای مصرف کنندگان پاسخ می‌دهد. در این پاسخ مزیت اصلی که مشتریان با استفاده از این محصول بدست می‌آورند، بیان می‌شود. پاسخ این سوال کمک بسیار زیادی به تبلیغ دهنده در انتخاب پیام در مراحل بعدی خواهد نمود.
  • در گام بعدی تبلیغ دهنده می‌بایست مخاطبین تبلیغ را تعریف نماید. در تعریف از مخاطبین هدف می‌بایست به سه ویژگی مهم آنها اشاره شود. این سه ویژگی عبارتند از:
    1. موقعیت جغرافیایی و مکانی مخاطبین
    2. ویژگی‌ها و خصوصیات روحی و روانی مخاطبین
    3. عادتهای مخاطبین هدف در خواندن، شنیدن و دیدن

راهنمای تبلیغات موفق برای کسب و کارهای کوچک

اگر مالک یک کسب و کار قدیمی هستید و یا اگر تجارت خود را جدیدا راه اندازی نموده اید، فرقی نمی کند، لازمه تبلیغات موفق داشتن برنامه برای تبلیغات هست.


قبل از اینکه وارد بحث برنامه ریزی تبلیغات شویم، دو قانون بسیار مهم در مورد تبلیغات موفق را بایستی برای شما بیان کنم:

۱- قانون اول: هر جا پای منطق و احساس بطور هم زمان در میان باشد، همیشه احساس برنده است.

۲- قانون دوم: تبلیغات همیشه باید بعنوان یک سرمایه در نظر گرفته بشه نه هزینه.

راهنمای تبلیغات موفق برای کسب و کارهای کوچک

قانون اول:

منطق در مقابل احساسات

ما وقتی یک محصول را می خریم، خرید خود را از طریق احساسات انجام می دهیم. بعد از پایان فرایند خرید، برای حمایت از خرید خود، از طریق منطق، به بررسی محصول می پردازیم. ذات تبلیغات این نیست که از طریق آن ها، ویژگی های محصول خود را برجسته نماییم، بلکه باید  مزیت های محصولات خود را برجسته کنیم.

قانون دوم:

تبلیغات موفق همیشه باید بعنوان سرمایه تلقی شود نه هزینه

شما فکر می کنید چکی که بابت تبلیغات پرداخته اید نوعی هزینه بوده، این در حالی است که باید تبلیغات را نوعی سهام تصور کنید. شما وقتی پولی بابت سهام می پردازید، آن را هزینه محاسبه نمی کنید، بلکه نوعی سرمایه گذاری بوده و شما برای رسیدن به بازده بیشتر این سرمایه گذاری را انجام داده اید. مرتبا بازار سهام را چک می کنید تا اگر سهام مربوطه بازدهی کم یا منفی داشت سرمایه خود را در سهام دیگری امتحان کنید. تبلیغات موفق برای کسب و کارتان نیز به همین شکل است. دائما بررسی کرده و بازدهی آن را مورد ارزیابی قرار دهید

 


رسانه درست رو برای تبلیغات انتخاب کنید

صرفا معروف بودن یا پر خواننده بودن یک روزنامه مهم نیست شما باید بررسی کنید آیا مشتریان هدف شما آن روزنامه را مطالعه می کنند؟ رسانه ای را برای تبلیغات انتخاب کنید که مخاطب آن، مشتریان هدف شما هستند. اگر رسانه ای را پیدا کردید که بخش عمده ای از بازار هدف شما مخاطب آن رسانه بودند، سعی کنید خیلی بیشتر از رقبا در آن رسانه سرمایه گذاری و محصول یا خدمات خود را تبلیغ کنید.

راهنمای تبلیغات موفق برای کسب و کارهای کوچک

بیاید معامله کنیم

اگر ما محصولی را خریداری می کنیم، آیا انتظار نداریم آن محصول به خوبی برای ما کار کند؟ جواب همه مثبت است. آیا در مورد تبلیغات این طور نیست؟  شما اگر بابت تبلیغات پولی پرداخت می کنید، در مقابل انتظار بازده دارید به بهترین نحو جذب مشتری نماید. پس برای تبلیغات سرمایه گذاری بلند مدت نکنید، مثلا تبلیغات یکساله. بلکه قرارداد کوتاه مدت بندید، مثلا چها ماهه، اگر این تبلیغات موفق و مفید بود مجددا تمدید خواهید کرد.

از تبلیغات زود خسته نشوید ( دنبال بازده سریع نباشید)

وقتی شما در بازار سرمایه سهامی را می خرید، آیا سریع به بازده مورد انتظار خود می رسید؟ نه، چرا که رسیدن به بازده نیازمند سپری شدن زمان است. در تبلیغات نیز، شما نیازمند گذراندن مدت زمانی برای تکرار تبلیغ خود هستید. برای مثال اگر در رادیو تبلیغ می کنید، حداقل به مدت چهار ماه هر هفته بایستی محصول خود را تبلیغ کنید تا به بازاری که مد نظرتان است دست پیدا کنید. در اینجا سوال اساسی اسن است که “آیا پول کافی برای سرمایه گذاری ندارید؟”

 


چه زمانی باید تبلیغات کنید؟

این سوال را از خود بپرسید: “در چه روز یا روزهایی باید تبلیغات انجام دهیم؟” برای پاسخ به این سوال باید بازار هدفتان را بررسی کنید. مشتریان هدفتان چه زمانی به خرید می روند؟ چه روزهایی بیشترین فروش را دارید؟ آخر هفته یا اواسط هفته؟

راهنمای تبلیغات موفق برای کسب و کارهای کوچک

به عنوان مثال بعضی مشاغل مانند فست فود و رستوران که در اخر هفته بیشترین مراجعه کننده را دارند، تبلیغات خود را در روز چهاشنبه منتشر می کنند. به این ترتیب مشتریان فرصت بررسی و انتخاب آنها را برای اخر هفته خواهند داشت. اگر نوع کسب و کار و مشتریان خود را بشناسید، می توانید زمان مناسب تبلیغات را پیدا کنید.

تبلیغات مناسب برای کسب و کار جدید

تبلیغات مناسب برای کسب و کار جدید می تواند توسط مشتری راضی انجام شود.

مادامی که مشتریان از نحوه خدمات رسانی شما راضی باشند، می توانند نقش تبلیغ کننده شفاهی را برایتان بازی کنند.

اما با این حال از روش های تبلیغات نوین غافل نشوید.

یکی ازین روش ها، می‌تواند طراحی یک وب سایت حرفه‌ای باشد.

وب سایتی که می‌سازید باید جامع و کامل باشد.

این وب سایت می‌تواند دربرگیرنده تمامی محصولات و خدمات شما و همچنین سفارش آنلاین باشد.

یا اینکه احتمالا محصول یا خدمات شما به نحوی است که باید سفارش آنلاین را از سایت حذف کنید.

بدین ترتیب، ارتباط مشتریان را به کارمندان و تماس های تلفنی محدود خواهید کرد.

سعی کنید در تبلیغاتی که برای کسب و کار خود انجام می‌دهید، بر روی مزیت رقابتی خود متمرکز شوید.

برای مثال یک شرکت نرم افزاری مانند فراپیامک که در حوزه سامانه پیامک و فروش پنل اس ام اس فعالیت دارد را درنظر بگیرید.

این شرکت مزیت رقابتی خود را برای مشتریان به این صورت تشریح خواهد کرد:

ارائه پشتیبانی ۲۴ ساعته تلفنی و آنلاین،

ارتباط مستقیم با اپراتورهای پیامکی،

ارائه نرم افزار تبدیل نوشتار به گفتار جهت ارسال پیامک به بلک لیست،

ارائه محصولات مرتبط با کسب و کار پیام کوتاه، مانند دفتر کار مجازی و سایت ساز آنلاین.

 

دانلودوخرید۳۵۰۰۰تومان

 

جهت خرید مقاله کلیک کنید

آخرین مطالب

درباره ما

سایت پژوهش کارا در راستای ارائه خدمات علمی و مشاوره ای و با رویکرد مشارکت جویانه ایجاد شده است و هدف آن خدمات متناسب با نیاز سروران گرامی اعم از ؛ دانشجویان ، استادان راهنما ، فعالان کسب و کارهای بزرگ ،متوسط و کوچک می باشد.

آمار

ارتباط با ما

آدرس : تبریز – شهرک شهید یاغچیان

تلفن : 09144067323 – 09142183819

ایمیل : gaffarim3@yahoo.com

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

۷ روز هفته، ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
جهت خرید مقاله کلیک کنید