جهت خرید مقاله کلیک کنید

کتاب(pdf) شرکت های موفق ومدیران هوشمندی که به دنبال الگوبرداری هستند”

 شرکت های موفق ومدیران هوشمندی که به دنبال الگوبرداری هستند”

پیش گفتار

موفقیت برای آدمی درهر شغل و یا حرفه و هرسنی اعم از کوچک یا بزرگ ویا مرد وزن فرآیندی است که اقتضائی است و نیاز به تلاش و پشتکار با الزامات مخصوص است ومهم ترین خصوصیت موفقیت ،منحصربه فرد بودن آن است.یعنی این که موفقیت نه زیاد سخت است و نه زیادآسان زیاد سخت نیست ،به دلیل این که اگر زیاد سخت بود ؛تاکنون این همه افراد و شرکت های موفق درتاریخ کسب وکارو زندگی عصرحاضرثبت نمی شد وخیلی آسان نیست.زیرا که اگر به این آسانی بود همه موفق می شدند.پس برای موفقیت بایستی الزامات آن راهم رعایت کرد. بنا به اذعان صاحب نظران؛« مهم نیست چند ساله هستید، کجا زندگی می کنید یا چه شغلی دارید، یک چیز بین همه ما انسان ها مشترک است: تمایل به موفقیت،وتعریف هر فرد از موفقیت متفاوت است، در حالی که برخی مردم موفقیت را آرامش، داشتن خانواده خوب، همسر دلسوز و والدین می دانند اما در ذهن بیشتر افراد، موفقیت مترادف است با به دست آوردن ثروت، شهرت و قدرت.

افرادموفق؛به دلیل کسب موفقیت و کامیابی در مسیر دستیابی به هدف می توانند الگوهای موفقی برای سایرین باشندزیرا که« صرف نظر از تعاریف متفاوت، راه های زیادی برای دستیابی به موفقیت در زندگی وجود دارد؛ اما تجربه ثابت کرده یکی از بهترین روش ها الگو گرفتن از افراد موفق و بزرگان تاریخ است».میکل آنژ می گوید:” خطری که بسیاری از ما را تهدید می کند تعیین اهداف بلند و نرسیدن به آن ها نیست بلکه اغلب ما اهداف کوچکی انتخاب می کنیم و به همان می رسیم.”ویا این که به زعم اندیشمندان «آینده به کسانی تعلق دارد که زیبایی رویاهای شان را باور دارند».هنری فورد می گوید:”شکست به سادگی فرصتی برای شروع دوباره است تا این بار هوشمندانه تر عمل کنید.”واولین گام انسان به سوی موفقیت زمانی است که از اسارت در محیطی که در آن برای اولین بار خودش را شناخته دست بردارد.  والتر دیزنی می گوید: ” اگر بتوانی چیزی را تصور کنی، می‌توانی آن را انجام دهی.”تمام رویاهای ما می توانند محقق شوند اگر ما شجاعت دنبال کردن آنها را داشته باشیم ( والت دیزنی) .

آنچه که افراد موفق را از سایرافراد متمایز می کند؛تمرکز برروی هدف است و«تمرکز یعنی انجام یک کار و نه گفتن به صد ها ایده ی خوب دیگری که وجود دارد».و ویژگی بارز دیگر افراد موفق انتخاب هدف های بزرگ درزندگی و تلاش مستمر و روزانه جهت دستیابی به اهداف تعیین شده است.زیرا که بهتر می دانند؛«وقتی در منطقه راحتی و امن هستیم هیچ موفقیت بزرگی به دست نخواهد آمد. بارها از مردم شنیده ام که می گویند نگران امنیت خود هستند، اما فراموش نکنید که امنیت برای افراد دلمرده است».ومهم تر این که افرادموفق بخوبی می دانند که اگر خسته شدن و وسوسه بر این امر که دست از کار بکشند؛بطورحتم حکمتی در کاراست زیرا که بخوبی به این امر واقفند که«معمولا درست زمانی که از انجام کاری خسته شده و می خواهید آن را رها کنید، چند قدم با موفقیت فاصله دارید. به عبارت دیگر هرچه به موفقیت نزدیک تر شده و کار سخت تر می شود بیشتر به ادامه ندادن و رها کردن هدف وسوسه می شویم».

خصوصیت دیگری که افراد موفق را متمایز می نماید }این که{ هر روز یک قدم هر چند کوچک به سمت هدف خود برمی دارند، به گفته کایزن، متخصص کسب و کار ژاپنی، پیشرفت های کوچک روزانه در نهایت به موفقیت های بزرگ می انجامد.آن‌ها مرتب در حال تلاش برای توسعه‌ی مهارت‌ها و ویژگی‌های شخصی خود برای تبدیل شدن و باقی ماندن در جایگاه یک فرد موفق هستند. آن‌ها هیچ‌وقت دست ازتلاش، یادگیری و بهبود شرایط فعلی خود برنمی‌دارند. کمتر فردی را می‌توان موفق دانست در حالی که هر روز او هیچ پیشرفتی نسبت به روز قبل نداشته باشد.

افرادموفق ویژگی بارز دیگری دارند که در اتخاذ تصمیم بزرگ و به موقع دچار تردیدو دودلی نمی شوندزیرا که به خوبی می دانند که؛تصمیم‌گیری‌های بزرگ و برداشتن قدم‌های بلند برای رسیدن به یک هدف بزرگ می‌توانند در آن واحد ترسناک و هیجان‌انگیز باشند. ازنظرافراد موفق شانس فرایندی است که خودآنان در دستیابی ذبه اهداف از آن بهره می برندو همیشه این جمله را تکرارمی کنند؛ یادتان باشد بزرگ فکر کردن و جسور بودن ربطی به شانس نداردومهم تر این که؛آن‌ها احساس می‌کنند که باید بهترین باشند!

در این افراد نیروی جاذبه‌ای ساخته و تقویت می‌شود که می‌توانند دیگر افراد شبیه و بهتر از خودشان را گرد خود جمع کنند. پس باید همواره به دنبال پیدا کردن و معاشرت با افرادی باشیم که می‌توانند برای ما منبع الهام و انگیزه باشند.

زندگی افراد موفق مملو از یادگیری است و این فرآیند سرلوحه آنان درزندگی است «توانایی ما برای یادگرفتن و پیشرفت یک راز موفقیت و کلیدی کاربردی برای بیشتر کردن و بهبود بخشیدن به توانایی‌های ما است. نوآوری و خلاقیت از نتایج مهم یادگیری دانش ها و مهارت‌های جدید به شمار می‌روند. برای این‌که به فردی خلاق، توانمند و موفق تبدیل شویم، باید همیشه و در هر حال یادگیری را در کنار اولیت‌های جدی زندگی خود قرار دهیم. ما باید همواره از دانش‌ها و اطلاعات جدید مشتاقانه استقبال کنیم و دائما به دنبال آموزش و یادگیری مهارت‌ها و تخصص‌های مرتبط با حوزه‌ی فعالیت‌مان باشیم. عطش سیری‌ ناپذیر برای آموختن یکی از عادت‌های ترک نشدنی افراد موفق به شمار می‌رود.»مصمم بودن و حفظ تمرکز در زمانی که حجمی از مشکلات و ناملایمات به سوی ما هجوم آورده‌اند راز موفقیت و کلیدی کارساز برای رد کردن شرایط سخت است. تنها در این حالت است که می‌توانید در زمان نیاز به حفظ تمرکز، احساسات مزاحم خود را کنترل کنید.

در این نوشتار؛با بررسی زندگی و رمز موفقیت افراد موفق و ارائه مطالعه موردی از کسب وکارها ؛برآنیم که بتوانیم گام مثبتی درایجاد انگیزه برای افرادعلاقه مندبرداشته باشیم زیراکه الگوبرداری از موفقیت افرادی که این را رفته اند ،برای ما درحکم گنج پایان ناپذیر است

با سپاس

محرم غفاری،تیر ماه ۱۳۹۸

راز موفقیت برندهای معروف چیست؟ دلایل موفقیت برند

برند آدیداس چطور موفق شد؟

راز موفقیت برندهای معروف چیست؟ به نظر شما دلایل موفقیت برند چیست؟،مراحل ساخت برند چگونه است؟،  آدیداس برند تولید کننده محصولات ورزشی است که همه می شناسیم ریبوک هم زیر مجموعه این برند است،ماموریت این شرکت این است که بهترین شرکت ورزشی دنیا باشد.آدیداس با خلاقیت و نوآوری روی برند خود کار می کند و محصولات را جامعه هدف خود تولید می کند. در این مقاله می خواهیم راز موفقیت برندهای معروف مثل آمازون، اسنیکرز، زارا، استارباکس، تویوتا، سامسونگ و آدیداس را برای شما بگوییم.

 

ساخت برند تجاری

راز موفقیت برندهای معروف چیست؟ دلایل موفقیت برند چیست؟

چگونه آدیداس جهانی شد؟

مراحل ساخت برند آدیداس، دلایل موفقیت برند آدیداس؟

 

۱- خلاقیت و نوآوری برای به دست آوردن سهم بازار

شرکت آدیداس در طراحی و تولید خود خلاقیت به خرج می دهد و توانسته برای سلایق مختلف محصول تولید کند و  گروه های زیادی از مشتریان را به خود جذب کرده و سهم بازار وسیعی را به دست آورده است.

۲- نیازسنجی دقیق

شرکت آدیداس با استفاده از تیم تحقیق و توسعه، نیازهای مشتریان را شناسایی می کند و متناسب با نیاز آنها محصولات را تولید می کند.

۳- بالا بردن سرعت و بکارگیری خلاقیت

  • افزایش دردسترس بودن محصول: این موضوع سبب می‌شود که مشتریان آدیداس در هر زمان و مکان به محصولات این شرکت دسترسی داشته باشند.
  • کاهش خطر اتمام محصول: با افزایش سرعت ارسال محصولات به فروشگاه‌ها، خطر پایان یافتن ناگهانی محصولات کاهش می‌یابد.
  • ایجاد سود بیشتر و خالص: تأمین نیازهای مشتریان در کوتاه‌ترین زمان ممکن، به فروش و سود بیشتر منتهی می‌شود.
  • افزایش تخفیف‌ها: با افزایش میزان فروش می‌توان قیمت کالا را کاهش داد.
  • هرگز موجودی انبار به پایان نرسد: محصولات آدیداس باید همیشه دردسترس مشتریان باشد.
  • آمادگی برای نیازهای احتمالی: آدیداس با بررسی دقیق آمار فروش در ابتدای هر فصل، درباره سفارش‌های احتمالی فصل بعد پیش‌بینی می‌کند. پیش‌بینی نیازهای مشتری اهمیت بسیاری دارد.
  • خلاقیت در هر فصل: آدیداس سعی می‌کند با بررسی روند بازار و محصول سایر شرکت‌ها، طراحی‌های خلاقانه و غیرمنتظره انجام دهد.

 

آدیداس چه آینده ای برای خود متصور شده است؟

راز موفقیت آدیداس:

  1. گسترش: آدیداس قصد دارد حضور خود را در بازارهایی که حرف اول را در آن‌ها می‌زند بازهم افزایش دهد. کشورهایی مثل ژاپن، کره جنوبی و روسیه در این دسته قرار می گیرند.
  2. رهبری: آدیداس مصمم است در کشورهایی که حضور پررنگی دارد اما هنوز نتوانسته است حرف اول را بزند؛ رهبری بازار را به دست بیاورد و به برند نخست در بازارهای اروپای غربی، چین و بازارهای نوظهور تبدیل شود.
  3. رشد: آدیداس به‌دنبال افزایش فرصت‌های رشد و تصاحب سهم بیشتری از بازارهای فروش در آمریکای شمالی، آمریکای لاتین، جنوب شرق آسیا و اقیانوسیه است.

 

مشاور تبلیغات و برندینگ

راز موفقیت شکلات اسنیکرز

شکلات Snickers سالانه به‌تنهایی ۲ میلیارد دلار برای شرکت مارس درآمد دارد. روزانه بیشتر از ۱۵ میلیون شکلات Snickers در دنیا تولید می‌شود که برای تولید آنها حدود ۱۰۰ تن بادام‌زمینی مصرف می‌شود. داستان شکلات Snickers یک داستان موفقیت روزبه‌روز در صنعت شکلات است. اسنیکرز شامل مغز بادامی و رویه کارامل و بادام‌زمینی با شکلات با طعم شیر است. شکلات اسنیکرز یکی از محبوب‌ترین شکلات‌های مغز‌دار در جهان است. تبلیغات مارس به‌گونه‌ای است که حس تازه شدن و با انرژی شدن به شما می‌دهد.

این شرکت همیشه روی مقوی بودن محصولاتش تاکید می‌کند و روی محصولاتش عنوان می‌کند که هر اسنیکرز حدود ۲۵۰ واحد کالری دارد و با وجود این مقدار ۱۰۰ درصد گرسنگی را رفع می‌کند و بهتر است در خوردن آن زیاده‌روی نکنید. اکثر تبلیغات این شرکت خلاقانه است و اسنیکرز بودجه فراوانی را صرف طراحی رویدادهای تبلیغاتی می‌کند.

 

راز موفقیت برند اسنیکرز را می توان در چند جمله خلاصه کرد

دلایل موفقیت برند اسنیکرز:

۱- حفظ  و پایداری کیفیت

۲- تلاش برای برندسازی

۳- تبلیغات خلاقانه

۴- تبلیغات خلاقانه و موثر

۵- تولید محصولات رژیمی با کالری محدود

 

ساخت برند تویوتا

راز موفقیت تویوتا چیست؟ اهداف شرکت تویوتا چیست؟

نخستین خودروی تویوتا در سال ۱۹۳۵ به بازار عرضه شد،تویوتا به عنوان بزرگترین تولید کننده خودروی جهان و شناخته شده ترین شرکت ژاپنی همواره مورد تحسین مدیران جهان بوده است.در ابتدا نام این برند تویودا بوده و این نام  از نام بنیان گذار شرکت، آقای ساکیشی تویودا گرفته شده است، در این مقاله می خواهیم درباره نقش برندسازی و برندینگ، سیستم سازی و مدیریت فرآیند و موفقیت شرکت تویوتا با شما صحبت کنیم.

 

دلایل موفقیت برند تویوتا چیست؟

۱- رعایت اصل کایزن و بهبود مداوم

ساکیشی تویودا معتقد بود هیچ فرایندی را نمی توان کامل نامید و همواره جایی برای بهبود وجود دارد. او می گفت حتی اگر کامل بودن دور از دسترس باشد باز هم حرکت کردن به سمت آن باعث ایجاد بهبود می شود. تلاش برای بهبود مستمر در اندیشه های تولیدی در دهه ۸۰ میلادی جای خود را باز کرد و با نام کایزن شناخته شد.

۲- حفظ کیفیت با بهیود مداوم

تویوتا هر روز یک اقدام کوچک در خط تولید انجام می دهد تا فرآیند تولید را بهینه کند و کیفیت محصولات خود را بالا ببرد،در تویوتا به صورت سیستمی به فرآیندها نگاه می شود ، تویوتوتا با استفاده از تکنیک های سیستم سازی، فرآیندهای خود را به روزسانی می کند و جلوی اتلاف ها را می گیرد.

۳- تولید به هنگام (Just In Time)

JIT با پیش گیری از تولید اضافه بر نیاز از هدر رفت منابع جلوگیری می کند.در سیستم JIT هدف این است قطعه زمانی تولید شود که به آن نیاز است و قطعه انبار نمی شود. مفهوم JIT می پرسد که از هر قطعه چه تعداد نیاز است؟ چه زمانی نیاز است و کجا به آن نیاز داریم؟ با عمل به تولید در لحظه می توان میزان موجودی انبار و هزینه های آن را کاهش داد، لازم به ذکر است از این روش نمی توان در هر صنعتی استفاده کرد، این روش برای صنایعی که هزینه انبارش آنها بالا ست مناسب است.

۴- استفاده از ابزار کانبان

در شرکت تویوتا اصول سیستم سازی به خوبی پیاده سازی و اجرا شده است.با استفاده از کانبان یا کارت نیاز، نیاز هر واحد تولیدی را به اطلاع واحد قبلی می رساند. در این روش وقتی یک ایستگاه کاری در خط تولید به قطعه ای نیاز دارد، نیاز خود را روی کارت می نویسد و به ایستگاه قبلی می دهد. به همین ترتیب میزان تولید بر اساس نیاز ایستگاه بعدی تعیین می شود.

۵- آموزش به کارکنان

در تویوتا به فرهنگ سازمانی و آموزش پرسنل توجه ویژه ای می شود در این شرکت کارمندان ،در گروه هایی براساس بخش کاری، سال ورود و تخصص تقسیم بندی می شوند و همواره بر اشتراک تجارب میان کارمندان تاکید می شود. بدین ترتیب دانش و مهارت کارکنان ارتقا می یابد.

۶- فرهنگ مشتری مداری

احترام به سلایق و آیین مشتریان در کشورهای دیگر، از جمله خصایص فرهنگ ژاپنی است که در تویوتا نهادینه شده است.

۷- مدیران فروتن و متواضع

در تویوتا هر کدام از مدیران خود را بخشی از یک کل می دانند و کار تیمی بر شهرت فردی مقدم است.

 

 

راز موفقیت برند زارا

ساخت برند

راز موفقیت برندهای معروف همچون زارا چیست؟

در سال ۱۹۷۵ اولین فروشگاه زارا توسط آمانسیو ارتژا (Amancio Ortega ) در یک خیابان مرکزی در جنوب شهر کرونا در اسپانیا احداث شد. پس از موفقیتی که در فروش اولین مغازه مشاهده شد ارتژا شروع به احداث مغازه‌های جدید در سراسر اسپانیا کرد و در سال ۱۹۸۰ شروع به گسترش این برند در حیطه بین‌المللی کرد اما راز موفقیت برند زارا چیست؟

 

راز موفقیت برند زارا (دلایل موفقیت برند زارا)

۱- سرعت فوق العاده بالا در ارائه مدل های جدید

فرآیند تصمیم گیری و تولید یک مدل جدید در زارا تنها یک ماه طول می کشد اما این فرآیند برای رقبا حداقل ۴ ماه زمان می برد.

برند زارا چگونه فرآیند تصمیم گیری و تهیه و توزیع را ۱ ماهه انجام می دهد؟

  1. استفاده از نظرات مشتریان و مردم (روزانه سیلی از ایمیل و تلفن از نظرت مشتریان سرازیر می شود)،گروه تحقیقاتی در دانشگاه ها و خیابان ها همگی کمک می کنند که بتوان ذائقه مشتریان را حدس زد.
  2. گفتگوی تیم طراحی و تیم تولید ،نوع ارچه و مبلغ هزینه تخمین زده می شود
  3. برش و دوخت پارچه ها در کمترین زمان ممکن،۱۱۰۰۰ خیاط که در این ۳۵۰ کارگاه کار می‌کنند این خیاطان حقوق زیادی دریافت نمی کنند و به این شغل به عنوان شغل دوم نگاه می کنند.
  4. توزیع سریع و مکانیزه در عرض ۴۸ ساعت انجام می شود.

۲- ایجاد ولع در مشتریان با تولید محدود

در طی یک هفته دو بار مدهای زارا تغییر می کنند، تعداد تولید شده ی هر محصول محدود است و باعث می شود مشتری ولع بیشتری برای خرید پیدا کند.

۳- تنوع در طرح

تعداد کمتر، تنوع بیشتر از سیاست های این برند است.در سال ۱۲۰۰۰ طرح توسط زارا ارائه می شود.

۴- کیفیت بالا

کیفیت بالای پارچه و دوخت ،تجهیزات پیشرفته برش رضایت مشتریان را به خود جلب می کند،زارا مقدار زیادی پارچه را از خاور دور به صورت سالیانه و بدون رنگ خریداری می کند و بسته به نیاز در فصول مختلف رنگرزی را انجام می دهد.

۵- کاهش هزینه ها ی ثابت

کارگاه‌های دوزندگی که محصولات زارا در آن تولید می‌شوند، تحت تملک این شرکت قرار ندارند و در شهر گالیسیا و همچنین شمال پرتغال قرار دارند. خیاطانی که در آنها کار می‌کنند، دختران جوان و زنانی هستند که کارگر غیر رسمی‌ به شمار می‌آیند و به این شغل به عنوان شغل دوم نگاه می‌کنند.از آن گذشته زارا هزینه ای بابت تبلیغات خود انجام نمی دهد و سیاست او چنین است که مغازه های خود را در مکان هایی که رفت و آمد در آنها زیاد است احداث می کند، این گونه همیشه در معرض عموم است.

 

ساخت برند

رمز موفقیت سامسونگ چیست؟

دلایل موفقیت شرکت های بزرگ مثل سامسونگ چیست؟

سامسونگ در سال ۱۹۳۸ توسط لی بیونگ-چول به عنوان یک شرکت تجارتی پایه‌گذاری شد. در طول سه دهه بعد از پایه‌گذاری، این شرکت در زمینه‌های مختلفی فعالیت کرد که از جمله آن می‌توان به فرآوری غذایی، منسوجات، بیمه و خرده فروشی اشاره کرد.سامسونگ در دهه ۱۹۶۰ وارد صنعت کالای الکترونیک شد.سامسونگ یک شرکت خوشه‌ای چندملیتی در کره جنوبی است.

ترجمه نام این شرکت به معنای «سه ستاره» است. نام این شرکت در واقع نمادی از بلندپروازی و رویاهایی فراتر از زندگی عادی بشری است.دفتر مرکزی سامسونگ در شهرک سامسونگ در سئول قرار دارد. شرکت سامسونگ، تعداد زیادی شرکت زیرمجموعه دارد که همگی تحت عنوان سامسونگ فعالیت می‌کنند.این مجموعه، بزرگترین شرکت خوشه‌ای در کره جنوبی است.

 

تکنیک های موفقیت سامسونگ

۱- حفظ کیفیت

از سال ۱۹۹۳ تا کنون که سامسونگ در صنعت کالای دیجیتال فعالیت می کند همواره کیفیت محصولات خود را حفظ کرده

۲- سامسونگ بیش از ۴۸۹ هزار کارمند دارد

سامسونگ شرکتی فراتر از یک تولیدکننده موبایل و لوازم الکترونیکی است. گروه سامسونگ مجموعه‌ای از ۵۹ شرکت فهرست نشده و ۱۹ شرکت فهرست شده است و در بورس کره جنوبی سهام آنها عرضه می‌شود.در این شرکت، بیش از ۴۸۹ هزار نفر در بیش از ۸۰ کشور مختلف دنیا از جمله کره جنوبی، کار می‌کنند. این شرکت دوره های تخصصی برای کارمندان خود برگزار می کند.

۳- استراتژی توسعه محصولات جدید

سامسونگ، شروع کار خود را در عرصه کالای دیجیتال با تولید تلوزیون سیاه و سفید شروع کرد،در حالی که اولین تلوزیون ساخت سامسونگ، بسیار موفق بود و فروش خوبی داشت، تلفن او با استقبال مواجه نشد و فروش بسیار بدی در بازار داشت.سامسونگ استراتژی تولید محصولات جدید را در پیش گرفت تا محصولاتی که مخاطبین از آنها رضایت نداشتند را شناسایی کند.اولین گوشی در قالب ساعت مچی را سامسونگ ساخت.

۴- فرهنگ سازمانی و لوگو

برند سامسونگ و لوگوی طراحی شده برای این مجموعه از شناخته‌شده‌ترین برندهایی است که در جهان فعالیت دارد. حتی کد رنگ لوگو سامسونگ نیز به نوعی نشان از این مجموعه دارد. شما اگر سر درب فروشگاهی رنگ آبی مشابه سامسونگ یا با همان کد رنگ را ببینید، ناخودآگاه به یاد سامسونگ می‌افتید،این یعنی فرهنگ سازمانی.

 

شما می توانید محصول خود را به یک برند تبدیل کنید و فروش آن را چند برابر کنید، جهت مشاوره و یا شرکت در دوره برندسازی کلمه برندسازی را به ۰۹۱۷۰۸۰۸۰۸۸ پیامک کنید.

 

خواندن مقاله چرا وفاداری به برند با اهمیت است؟وفاداری مصرف کننده به برند توصیه می شود

 

راز موفقیت شرکت آمازون

ساخت برند

راز موفقیت شرکت آمازون

دلایل موفقیت برند آمازون چیست؟

جف بیزوس مدیرعامل شرکت آمازون بزرگترین شرکت خرده فروشی آنلاین را راه اندازی کرد و اکنون در ردیف ثروتمندترین افراد جهان قرار دارد
آمازون فعالیت خود را در سال ۱۹۹۵ با کتاب فروشی آنلاین شروع کرد و در همان ماه اول موفق شد به ۴۰ کشور دنیا کتاب بفروشد.در این مقاله راز موفقیت شرکت آمازون را بررسی خواهیم کرد.

 

راز موفقیت شرکت آمازون

۱- از شروع کار نترسید و ریسک پذیر باشید

جف بیزوس معتقد است حتما نباید در یک کار خبره شویم و بعد شروع کنیم، اصل مهم و اساسی شروع کردن است، صبر در خبره شدن موجب فلج تحلیلی (تحلیل بیش‌از‌حد شرایط، بدون تصمیم‌گیری) و سکون می‌شود.

بزوس در مراحل مختلف پیشرفت آمازون نیز بارها کارمندانش را به ریسک‌پذیری تشویق کرد و در پی این اقدام، گاهی شاهد نتایج مثبت و موفقیت‌های چشم‌گیری بود (مثلا ایجاد قابلیت خرید کردن فقط با یک کلیک) و گاهی نیز نتایج منفی و شکست کامل (مثلا راه‌اندازی حراجی آمازون که نتوانست با حراجی ‌ebay رقابت کند) را تجربه کرد، اما بزوس اهمیتی به این قبیل اشتباهات اتفاقی نمی‌دهد

۲- کاری را انجام دهید که در آینده حسرت انجام ندادنش را نداشته باشید

بزوس با چالشی‌ترین تصمیم زندگی خود مواجه شد؛ آیا باید شغل پُردرآمدش را به‌عنوان معاون ارشد شرکت سرمایه‌گذاری D. E. Shaw رها می‌کرد تا یک کتاب‌فروشی آنلاین راه بیندازد یا باید در شغل فعلی خود باقی می‌ماند؟

بزوس از شغلش استعفا داد و به سیاتل نقل مکان کرد، دامنه‌ی Amazon.com را خرید و کاری را انجام داد که در سال های بعد حسرت آن را نداشته باشد.

۳- انتظار سود دهی در کوتاه مدت نداشته باشید و به فکر رشد در بلند مدت باشید

آمازون شش سال پس از راه‌اندازی به سوددهی رسید.

۴- بازاریابی دهان به دهان

اگر کیفیت محصولات و خدمات شما بالا باشد، خود به خود توسط خریدارانش به سایرین پیشنهاد می شود این موثرترین و ارزان ترین روش بازاریابی است.

۵- همیشه به دنبال رضایت مشتری باشید

رضایت مشتری بر هر چیز دیگری ارجعیت دارد ،اصول مشتری مداری را بیاموزید و پیاده سازی کنید، آمازون بر پایه مشتری مداری کار می کند و این یکی از اصول مهم در بازاریابی و فروش است.

۶- به دنبال راه هایی باشید که خرید را به نفع مشتریان تمام کنید

درست است که به‌آسانی می‌توانید قیمت‌ها را بیشتر کنید و درنتیجه درآمدتان را افزایش بدهید، اما چنین اقدامی‌ می‌تواند به نارضایتی مشتریان‌تان منجر شود و در درازمدت به کاهش درآمد بینجامد.

۷- نوآوری به خرج دهید

آمازون کار خود را با فروش کتاب شروع کرد اما اکنون شما هر کالایی را می توانید در سایت آمازون خریداری کنید، به گفته بزوس از سکون بترسید و دنبال نوآوری باشید.

۸- رقبا را تحلیل کنید

سعی کنید همیشه رقبا را بررسی و تحلیل کنید، نقاط قوت و ضعف آنها را بشناسید و سعی کنید در کار خود ضعف های کمتری نسبت به آنها داشته باشید.

۹- نیازهای اصلی مشتریان را پیدا کنید

اگر میخواهید فروش و بازاریابی برای شما راحت شود باید نیازهای اصلی مشتریان را بشناسید و متناسب با آن محصولات خود را تولید و عرضه کنید.

۱۰- در استخدام کارمندان وسواس به خرج دهید

به دنبال تطبیق شغل و شاغل باشید ، کارمندانی را استخدام کنید که برای کار شما ساخته شده باشند.

 

راز موفقیت استارباکس

دلایل موفقیت برند استارباکس

به نظر شما دلایل موفقیت برند استارباکس  چیست؟

امروزه برند استارباکس رهبر جهانی کسب و کارهایی شده است که در زمینه قهوه و کافی شاپ فعالیت می کنند،برند استارباکس ۲۱۳۶۶ شعبه دارد و در بیش از ۶۰ کشور فعالیت می کند و هوارد شولتز مدیر عامل این شرکت را به یکی از افراد شناخته شده جهان تبدیل کرده است. در این مقاله درباره راز موفقیت برند استارباکس و تکنیک های برندسازی این مجموعه برای شما خواهیم گفت.

 

راز موفقیت برند استارباکس (دلایل موفقیت برند استارباکس)

۱) آغاز با مقیاسی کوچک و رشد و توسعه تدریجی

استارباکس در سال ۱۹۷۱ در سیاتل تاسیس شد و در ابتدا تنها دانه‌های قهوه به فروش می‌رساند. هوارد شولتز برند استارباکس را در حالی در سال ۱۹۸۷ خریداری کرد که تنها ۶ فروشگاه داشت. پس از خرید شرکت استارباکس توسط هوارد شولتز نزدیک به سه دهه طول کشید تا این کسب و کار به جایگاه فعلی خود به عنوان بزرگترین شرکت فعال در این زمینه تبدیل شود.

۲) رهبری استراتژیک

ارائه خدمات به مشتریان در محیطی کاملا دوستانه سبب پیشبرد استراتژی بازاریابی یک به یک این برند شده است. از سوی دیگر نیز امکان سفارشی‌سازی و آگاه سازی مصرف کننده تاثیر به سزایی در جذب مشتری وفادار برای برند استارباکس داشته است.

۳) مشتری مداری

استارباکس برای وفادارسازی مشتریان خود سه سیاست کلی را در پیش گرفت:

  • در صورتی که مشتری از محصول یا خدمات ارائه شده راضی نباشد. محصول دیگری به انتخاب خود مشتری در اختیار او قرار می‌گیرد. تا مشتری کاملا راضی باشد.
  • کد تخفیف برای مراجعه بعدی مشتریان در نظر گرفته می‌شود.
  • جایزه و تخفیف فوق‌العاده‌ای برای مشتریان وفادار در نظر گرفته می‌شود.

۴) حمایت از کارکنان

جالب است بدانید که تمام کارمندان، سرپرستان و مدیران برند استارباکس به عنوان شرکای این برند شناخته می‌شوند. به عبارت بهتر هر یک از این افراد فراتر از کارکنان بوده و به عنوان سهامدارن برند استارباکس شناخته می‌شوند. در نظر گرفتن سهام، بیمه‌های درمانی و کارگاههای آموزشی از جمله خدماتی است که در اختیار کارکنان این برند قرار می‌گیرد. از سوی دیگر نیز به منظور بهبود موقعیت شغلی و کاهش استرس محیط کار سالی یک بار جلسات طوفان فکری با حضور تمام کارکنان این برند برگزار می‌شود.

۵)فراهم کردن محیطی دوستانه

استارباکس اهمیت ویژه ای به مشتریان خود می دهد، به نحوی که مشتریان استارباکس تبدیل به مشتریان وفادار می شوند.

ایجاد محیط گرمی و صمیمی و دوستانه و تنوع محصولات بسته به ذائقه مشتریان از رموز موفقیت استارباکس است.

۶) ارائه آموزش‌های استاندارد

ارائه آموزش های لازم به صورت تئوری و عملی به کارکنان جدیدالورود یکی از رموز موفقیت برند استارباکس محسوب می شود.

۷) نوآوری و مشارکت

همان طور که گفتیم استارباکس جلسات طوفان فکری را برگزار می کند و از نظرات کارمندان خود در جهت بهبود، استفاده می کند.

استارباکس همیشه سعی می کند خدمات جدیدی به مشتریان خود ارائه کند.

۸) استفاده از ابزارهای متنوع بازاریابی

مهم ترین رمز موفقیت استارباکس در زمینه جذب مشتری،مشتری مداری و استفاده از ابزارهای متنوع بازاریابی است.

 

فهرست

رازموفقیت چیست؟۲۵راز موفقیت در زندگی و کار ازنظربزرگان…………………………………………………….۸

۱۵رازموفقیت افرادخستگی ناپذیر……………………………………………………………………………………………..۱۸

رازافرادی که درشرایط سخت زندگی هم خوشحالند،چیست؟ ………………………………………………………..۳۴

۵مورد از رازهای موفقیت در کسب وکار…………………………………………………………………………………….۳۹

رازموفقیت افرادموفق جهان چیست……………………………………………………………………………………………..۴۱

۹رازموفقیت ثروتمندان جهان که هزینه ندارد……………………………………………………………………………… ۴۶

۱۰مدیرموفق۱۰کتاب اثرگذار…………………………………………………………………………………………………۵۰

افرادموفق،۱۱رازموفقیت درکارو زندگی……………………………………………………………………………………۵۷

۱۲سئوالی که هرکسب وکارموفق باید از خودش بپرسد(افسانه صدساله ها…………………………………………۷۹

۱۲سئوال که شما به عنوان کسب وکارازخودبپرسید……………………………………………………………………..۸۲

رازموفقیت ۱۰برندمطرح دنیا…………………………………………………………………………………………………..۱۰۰

بهترین فرمول موفقیت کدام است؟……………………………………………………………………………………………۱۰۵

توصیه هایی برای موفقیت بنگاه های اقتصادی…………………………………………………………………………….۱۱۵

رازموفقیت بازاریابان بزرگ……………………………………………………………………………………………………۱۲۱

رازموفقیت برندهای معروف دنیاچیست…………………………………………………………………………………….۱۲۸

رازموفقیت افرادبزرگ چیست،پیشنهادافرادموفق ومشهورجهان به شما برای موفقیت………………………….۱۳۵

عواملی که برای رسیدن به موفقیت لازم است …………………………………………………………………………..۱۴۰

فرمول ساده موفقیت ازدیدگاه موفق ترین افراد دنیا…………………………………………………………………….۱۵۳

۳رازموفقیت گوگل…………………………………………………………………………………………………………….۱۶۴

۶رازموفقیت اپل………………………………………………………………………………………………………………….۱۶۶

۱۰رازموفقیت اززبان کانرمک گرگور……………………………………………………………………………………۱۶۸

۷قانون موفقیت اززبان راجرفدرر……………………………………………………………………………………………۱۷۵

۱۰توصیه رابرت هرچ واک که برای کسب موفقیت بایدموردتوجه جدی قرارگیرد………………………..۱۸۱

۱۰رازموفقیت اززبان رالف لورن……………………………………………………………………………………………۱۸۷

۱۰رازموفقیت بنیانگذار نایک……………………………………………………………………………………………….۲۰۹

۱۰رازموفقیت سام والتون بنیان گذارفروشگاههای زنجیزه ای وال مارت ………………………………………۲۱۶

ازکلش آوکلنزتاکلش رویال،رازموفقیت سوپرسل چیست؟…………………………………………………………۲۲۲

آمازون چطوربه موفقیت رسید؟رازهای بزرگ موفقیت از زبان جف بزوس……………………………………۲۳۷ بررسی دلایل موفقیت وشکست کمپانی دل………………………………………………………………………………..۲۴۷

رستوران مک دونالد،برندموفق مک دونالد به عنوان موفق ترین رستوران های زنجیره ای جهان…………..۲۵۲

دینامیت موفقیت،رازموفقیت هنری فورد…………………………………………………………………………………….۲۶۹

رازموفقیت شرکت هوندا……………………………………………………………………………………………………….۲۷۰

رازموفقیت شرکت بنز درمدیریت ارتباط با مشتری…………………………………………….۲۷۹

۲۰کتاب روان شناسی موفقیت که حتما بایدبخوانید…………………………………………..۳۰۳

لوگوی شرکت های موفق جهان ومفهوم شناسی………………………………………………..۳۲۴

لوگوهای برندهای مطرح جهان چه می گویند………………………………………………….۳۲۸

فلسفه لوگوبرندهای برتردنیا،معنای پنهان لوگوها……………………………………………….۳۳۳

آرم شرکت های خوذروسازی،آرم خودروهای معروف……………………………………..۳۳۹

چگونگی پیدایش لوگوی شرکت های خودرو سازی ………………………………………..۳۴۷

سخن پایانی………………………………………………………………………………………………..۳۶۲

منابع و مآخذ……………………………………………………………………………………………….۳۶۴

 

دانلود و خرید۳۸۰۰۰تومان

 

جهت خرید مقاله کلیک کنید

آخرین مطالب

درباره ما

سایت پژوهش کارا در راستای ارائه خدمات علمی و مشاوره ای و با رویکرد مشارکت جویانه ایجاد شده است و هدف آن خدمات متناسب با نیاز سروران گرامی اعم از ؛ دانشجویان ، استادان راهنما ، فعالان کسب و کارهای بزرگ ،متوسط و کوچک می باشد.

آمار

ارتباط با ما

آدرس : تبریز – شهرک شهید یاغچیان

تلفن : 09144067323 – 09142183819

ایمیل : gaffarim3@yahoo.com

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

۷ روز هفته، ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
جهت خرید مقاله کلیک کنید