جهت خرید مقاله کلیک کنید

پاورپوینت،رازموفقیت شرکت های موفق درعبورازبحران ها

رازموفقیت شرکت های موفق درعبورازبحران ها

 

راز موفقیت و ماندگاری شرکت ها

 

راز موفقیت و ماندگاری شرکت ها

جان دیویس از دانشکده مدیریت بازرگانی دانشگاه هاروارد، در کتابی که درباره شرکت های خانوادگی موفق جهان نوشته، سه عامل کلیدی را موجب موفقیت و ماندگاری آنها می داند؛ گذشته افتخارآمیز تا پایان هر نسل، پول سازی و قابلیت اعتماد. برای نمونه یک هتل ژاپنی را می توان مثال زد که در سال ۷۱۸ میلادی یعنی ۱۲۹۰ سال پیش تاسیس شد و اکنون به دست چهل و ششمین نسل از خانواده مدیریت می شود. اما بسیاری از شرکت های جدید و نسل امروزی همچون «مایکروسافت» حتی تا سال ۱۹۷۵ وجود خارجی هم نداشته اند. پس به راستی علل حیات موفق شرکت های بزرگ و کوچک و تراز جهانی چیست؟
نگارنده این مطلب تحقیق بسیار کرد تا بتواند به راز و رمز موفقیت این شرکت ها پی ببرد. آنچه در پی آمده چکیده این یافته هاست که امیدوارم مفید باشد.
۱) از مدیران دوراندیش و دارای چشم انداز رفیع برخوردار هستند؛ بدون داشتن چشم انداز رفیع و گسترده نمی توان به قله های موفقیت دست یافت. آنجا مکان عقاب هایی است که با بال های قدرتمند و چشمان تیزبین خود در ارتفاعات بلند پرواز می کنند. بدون داشتن چشم انداز خیلی که زرنگ باشید همچون اردک در آب به دور خود می گردید. برای تدوین چشم انداز از افراد خبره بهره بگیرید و آن را سرلوحه کار خود قرار دهید.
۲) کالا یا خدماتی ارائه می دهند که مورد نیاز مردم است؛ ژاپنی ها به کالاها و خدمات غیرضروری و بی مصرف «مودا» می گویند، یعنی فقط مشتریانی بسیار خاص با عادات و علایق عجیب و غریب سراغ آنها می روند. برای نمونه یک شرکت امریکایی یک نوع عینک تولید می کرد که دارای برف پاکن بود. ببینید چند درصد مردم مایل به خرید عینکی با دوبرابر قیمت واقعی هستند که دارای برف پاکن باشد تا در برف و باران شیشه عینک آنان را تمیز کند. البته مفهوم عکس آن به این معنی نیست که اگر شما کالای مورد نیاز مردم را تولید کردید حتماً موفق می شوید. باید عوامل دیگر موفقیت را هم فراهم کرد.
۳) کالا یا خدماتی را ارائه می دهند که نیازهای جامعه فردا را برطرف می کند؛ برای نمونه شرکت مایکروسافت تا سال ۱۹۷۵ اصلاً وجود خارجی نداشت اما با ابداع نرم افزارهای جدید و تسهیل کننده رایانه یی، خیلی زود به یک شرکت تراز جهانی تبدیل شد و آقای بیل گیتس بنیانگذار آن دست کم به مدت ۱۰ سال ثروتمندترین مرد جهان بود. در واقع آنچه باعث تولید این همه ثروت شد، «ارزش مغز» بود. به دیگر سخن اینان حتی یک سنجاق قفلی تولید نکردند، هرچه بود از نوع خدمات بود. کندوکاو در جامعه و یافتن نیازها، یکی از راه های حرکت به سوی کارهای بدیع و نوآورانه است.
۴) آدم مناسب در جای مناسب؛ چارلز کخ صاحب صنایع نفتی کخ در کتاب «علم موفقیت» می گوید؛ یکی از عوامل کلیدی موفقیت، قرار دادن فرد مناسب در شغل مناسب و مرتبط با اوست. هیچ شرکتی در هیچ کجای این کره خاکی بدون رعایت این بند، هرگز موفق نبوده است، مگر به ثروتی وصل باشد که هیچ ارتباطی به موفقیت شرکت نداشته باشد و همواره از آن ارتزاق کند. فقط با وجود افراد شایسته و باتجربه و آن هم با رشد پلکانی می توان موفق شد. گماردن افراد بی ربط بر مسند امور، نابودکننده امیال همه اعضای یک شرکت است. باید نورچشمی ها را با حقوق کلان در خانه نشاند تا مزاحم کار دیگران نشوند که البته این هم افراد زحمتکش جامعه را عقده یی می کند. پس راه بهتر همان است که مدیرعامل شرکت ژاپنی «سونی» پیمود؛ وقتی پسرش مهندس شد او را در کنار مهندسان تازه استخدام شده دیگر قرار داد تا کار را از پایه شروع و پلکانی و براساس شایستگی پیشرفت کند.
۵) به اصول کار تیمی معتقد هستند و محیط مطلوب کاری ایجاد می کنند؛ وقتی گروهی از افراد مسوولیت مشترکی برای تصمیم هایی دارند که بر همه آنان اثر می گذارد، آنان «تیم» هستند. ارائه توضیحات جامع در خصوص «اصول کار تیمی» از حوصله و منظور اصلی این نوشتار خارج است و مقاله یی مستقل را می طلبد. اما می توان به سرفصل های آن اشاره یی گذرا کرد. علاقه مندان می توانند برای آگاهی از جزئیات کار تیمی با اینجانب تماس حاصل کنند. مورچگان سرآمد اصول کار تیمی هستند. هر مورچه به اندازه توان خود کار می کند و قوی ترها به ضعیف ترها کمک می کنند.
رئوس اصول کار تیمی؛ داشتن هدف مشترک، لیاقت و تعهد، تمرکز و انضباط، ارتباط موثر بین فردی و گروهی، شور و شوق، فرهنگ تصمیم گیری، دریافت بازخورد، وجود توفان فکری و…
۶) به کارهای درست پاداش می دهند؛ به هر چیز پاداش دهید تکرار می شود؛ این جمله مهم از «مایکل لوبوف» نویسنده کتاب «مهم ترین اصل مدیریت» است. وی در ابتدای کتاب خود داستان پسربچه یی را نقل می کند که برای دستیابی به پاداش معلم، پاسخی را که مطلوب نظر او بود می دهد و جایزه را می برد. بنابراین برای موفقیت شرکت ها ضروری است از قانون پاداش به موقع برای انجام امور درست پیروی کنید و هرگز کارهای صحیح کارکنان را بی پاسخ نگذارید. البته شرکت های بزرگ باید از قوانین و اصول مربوط پیروی کنند که خود پاداش به ضدارزش تبدیل نشود.
۷) به دنبال نوآوری هستند و به گذشته نمی چسبند؛ فناوری و سلایق در حال تغییر است. آنچه امروز مطلوب نظر مردم است فردا جایگاه خود را از دست می دهد، آنچه امروز سلیقه مردم است فردا از مد می افتد. کمی به اطراف خود نگاه کنید تقریباً هیچ کالا یا خدماتی را نمی بینید که به سرعت از رده خارج نشود. هر روز هواپیماهای جدید، خودروهای جدید، تلفن های جدید و کامپیوتر های جدید بازارهای جهان را اشغال می کنند. پس راه چاره برای بقا در بازار کنونی به روز نگه داشتن تولیدات و خدمات خود است، آن گونه که مشتری را به سوی خود جلب کند.
۸) از قوانین و استانداردهای محلی و بین المللی پیروی می کنند؛ شرکت های موفق در چارچوب قوانین محلی و بین المللی کار می کنند. برای نمونه اگر هواپیمایی بسازند که منطبق با قوانین محیط زیست نباشد و موتور آن سر و صدا و آلودگی زیاد تولید کند، نمی توانند در بسیاری از فرودگاه های جهان فرود آیند یا اگر پساب های صنعتی کارخانه آنها تصفیه نشود و محیط زیست را آلوده کند، با خطر تعطیلی مواجه می شوند. اگر از قوانین کار بی اطلاع باشند یا خودشان را به نا آگاهی بزنند چندان دوام نمی آورند. در جهان فعلی اغلب یا بهتر بگوییم تمام محصولات معتبر دنیا، با پیروی از استانداردهای بین المللی تولید و عرضه می شوند و جدی تر آنکه تعدادی از کشورها اجازه ورود کالاهای زیر استاندارد را به قلمروشان نمی دهند.
۹) از اصول مالی و اقتصادی سر درمی آورند و شاخص های مورد نظر را دنبال و پول سازی می کنند؛ کسب درآمد و سود، انگیزه اصلی اغلب شرکت هاست. تقریباً شرکتی وجود ندارد که به دنبال سود نباشد و منظورش از کسب و کار وقت تلف کردن باشد. اما پول درآوردن هم راه و رسم خود را دارد و از قانون خود پیروی می کند. شرکت های زیادی را سراغ داریم که در ابتدا حسابی پول به جیب زده اند ولی خیلی زود ورشکسته شده و از صحنه بازار خارج شده اند. اغلب علت این وضعیت جدی نگرفتن محیط کسب و کار است، پس بهترین پیشنهاد این است که با استخدام افراد برجسته در امور مالی، درک شفافی از فضای کسب و کار پیدا کنند و اجازه دهند مسوولان مالی تحلیل های واقعی را خدمت شان عرضه کنند.
۱۰) از نقاط قوت و ضعف خود آگاه هستند و تهدیدات و فرصت های موجود در جامعه را می شناسند؛امروز شرکت های تراز جهانی با بررسی جمیع جهات از جمله موارد چهارگانه فوق یعنی شناخت نقاط قوت و ضعف خود و تهدیدات و فرصت های موجود در جامعه، چشم انداز خود را تدوین می کنند و بدون در نظر گرفتن این موارد و در تاریکی گام در راه پرپیچ و خم و شتابان کسب و کار امروزی نمی گذارند، به دیگر سخن زمان ورود سنتی به بازار سپری شده است. باید با همه مسائل یک شرکت با دید علمی برخورد کرد و خوشبختانه برای همه این امور هم متخصصان کاردان بسیار است. کافی است بخشی از وقت و پول شرکت صرف طراحی و بتن ریزی زیرساختی قوی شود تا با یک تندباد همچون خانه چوبی فرو نریزد.

رازهای موفقیت برند های مطرح دنیا (۱) برترین ها: این شرکت های بزرگ چه کار می کنند که این همه موفق و مشهور هستند و در سراسر دنیا میلیون ها کاربر و طرفدار دارند؟ برخی از این برندها شاید بیشترین فروش با گران ترین سهام را در زمینه کاری خود نداشته باشند اما به دلیل رابطه خوبی که با مشتری ها دارند و درک درستشان از نیازهای اصلی مشتری ها، در جایگاه برترین برندهای دنیا قرار گرفته اند و برای خود پادشاهی می کنند.

بیشترین تمرکز برندهای بزرگ روی ایجاد ارتباط مستقیم و پایدار با مشتری است. این روش بسیار خوب پاسخ داده است. وقتی این کار را انجام دهید، جاذبه بیشتر، تجارت پررنگ تر، رشد و درآمد بیشتر خواهید داشت.

در این مطلب تاکتیک های برندهای قابل اطمینان و مشهور آمریکایی را بیان کرده ایم که رابطه خوبی با مشتری ها دارند و می توانید از روش آنها برای بهبود شغل خود بهره بگیرید.

۶٫ ثابت ماندن: فورد

در این زمانه که «تغییر کردن» لازمه پیشرفت به نظر می رسد، کمپانی فورد همچنان بر سیاست های پیشین خود متکی است و همان روش قبلی را ادامه می دهد. از نام کوتاه و یک بخشی شرکت گرفته است تا لوگوی نمادین و تاکیدی که هنری فورد پدر آن را انتخاب کرده بود، هنوز هم فورد همان است که بود و در طول این همه سال تغییری نکرده است.

رازهای موفقیت 10 برند مطرح دنیا (2)

تقریبا بیشتر دوستداران خودرو داستان فورد را می دانند و آن را تحسین می کنند. فورد، به عنوان یکی از سه کمپانی مهم حاضر در شهر دیترویت، محصولات قابل تحسینی تولید و عرضه می کند.

فورد همیشه به نظرات، انتقادات و پیشنهادات مشتری های خود توجه می کند و بر اساس نیاز آنها رفتار می کند. این شرکت تعامل پایداری با مشتری ها دارد. فورد همیشه برای استحکام، دوام و قابل اعتماد بودن مشهور بوده و همیشه هم پاسخگوی سیاست های خود بوده است. فورد هیچ گاه از دولت کمک مالی نگرفته است و به همین دلیل خیلی راحت می تواند مستقل عمل کند.

۷. اهل انجام کار: نایک

در وب سایت این کمپانی در مورد چشم انداز و هدف شرکت نوشته شده است: «خلاقیت و نوآوری برای همه ورزشکاران سراسر دنیا» و اضافه کرده است: «اگر بدن دارید، پس ورزشکار هستید».

این کمپانی تولید کننده پوشاک ورزشی که تحت مشاوره های سودآور یکی از بزرگ ترین بازاریاب های دنیا، کوین لین کلر قرار دارد، برای بیشتر ورزشکاران جاذبه ویژه ای دارد. نایک همیشه متکی بر نیاز مشتری ها بوده است. این کمپانی همیشه از همه می خواهد ایده های خود را عملی کنند و در زندگی مسیر موفقیت را پیش بگیرند. توسعه محصولات و معرفی فناوری های ورزشی همچون Nike Air و پارچه های Dri-Fit یکی از بزرگ ترین دستاوردها و نقاط قوت این شرکت است.

رازهای موفقیت 10 برند مطرح دنیا (2)

وقتی شما خلاق و نوآور باشید، مشتری بیشتر از همیشه به شما اعتماد می کند زیرا تصور می کند شما بهتر از همه می دانید چه کار می کنید. نایک اعتماد مشتری های جهانی را جلب کرده است زیرا همیشه بر اساس نیاز آنها محصولات جدید خود را تولید و عرضه می کند.

۸. همیشه در ارتباط: استارباکس

استارباکس در واقع بزرگ ترین کافی‌شاپ زنجیره‌ای جهان است. شعبه اصلی این کافی شاپ در شهر سیاتل آمریکا واقع شده است. این شرکت حدود ۲۰ هزار شعبه در سرتاسر جهان دارد. استارباکس، چند سالی دچار بحران مالی شد اما توانست دوباره به هویت اصلی خود بازگردد و به عنوان یکی از برندهای موفق دنیا با فعالیت خود ادامه دهد.

رازهای موفقیت 10 برند مطرح دنیا (2)

یکی از سیاست های این شرکت این است که مردم همیشه با هم در ارتباط باشند. این مساله را نیز با ارایه وای‌فای به مشتری ها و میزهای بزرگ که برای گردهمایی گروهی مردم است، ثابت کرده است. فروشگاه های این کمپانی به گونه ای طراحی شده اند که مردم تعامل راحتی با یکدیگر داشته باشند. همه هدف این کافی شاپ ها ارتباط، کشف، الهام و خلاقیت است. از دیگر سیاست ها استارباکس، ثابت بودن قیمت‌ها در فروشگاه‌های سراسر دنیا است. مالکان اصلی این برند اعتقاد دارند با آگاهی از سیاست ها و استراتژی های رقبای خود می توانند در این بازار رقابتی حرفی برای گفتن داشته باشند.

۹. تفاوت با دیگران: خط هوایی جنوب غربی

این خط هوایی ارزان قیمت، روش ویژه خود را میان دیگر خطوط هوایی دارد. از جمله باید به فضای باز و اختصاصی مسافران یا مهماندارهایی اشاره کرد که مسایل ایمنی پرواز را با آواز برای مسافران بیان می کنند.

رازهای موفقیت 10 برند مطرح دنیا (2)

Southwest همیشه برند مستقلی بوده و قوانین معمول خطوط هوایی را در هم شکسته است. موفقیت این شرکت هوایی برخاسته از این حقیقت است که فعالیت و فرهنگ همکاری هر شرکت منحصر به خود او است و باید به روش خود رفتار کند. این کمپانی، با قیمت مناسب و آسایش زیاد مسافران را از نقطه ای به نقطه دیگر می رساند. این خط هوایی از مسافران برای بار هزینه ای دریافت نمی کند. دیگر کمپانی های هوایی این گونه نیستند و همین مساله «جنوب غربی» را از دیگر خط های هوایی مجزا کرده است.

۱۰. توجه ویژه به مشتری: نوردستروم (Nordstrom)

هنگامی که مشتری شرکتی هستید که پشتیبانی قوی از مشتری ها دارد، باید مطمئن باشید که انتخاب درستی داشته اید. همه تلاش و توجه نوردستروم بر رضایت مشتری ها و پشتیبانی مداوم از آنها است. این برند رتبه دار توجه به مشتری ها است. محصولات این کمپانی در ۲۳۰ فروشگاه آنها در دنیا به فروش می رسد. خدمات نوردستروم شامل ارسال ایمیل از تصاویر محصولات جدید به مشتری های دایمی یا ارسال پیام تشکر پس از خرید است. قیمت های رقابتی این برند نیز از دیگر دلایل موفقیت آن است.

رازهای موفقیت 10 برند مطرح دنیا (2)

قیمت محصولات نوردستروم پایین نیست اما مشتری ها از این امر شکایتی ندارند و وقتی به طور مدام از آنها خرید می کنند، یعنی از نظرشان قیمت ها مشکلی ندارد. همه توجه و تمرکز این شرکت آمریکایی، ارایه خدمات به مشتری ها است.

دلایل موفقیت شرکت های بزرگ

جان دیویس از دانشکده مدیریت بازرگانی دانشگاه هاروارد، در کتابی که درباره شرکت های خانوادگی موفق جهان نوشته، سه عامل کلیدی را موجب موفقیت و ماندگاری آنها می داند؛ گذشته افتخارآمیز تا پایان هر نسل، پول سازی و قابلیت اعتماد. برای نمونه یک هتل ژاپنی را می توان مثال زد که در سال ۷۱۸ میلادی یعنی ۱۲۹۰ سال پیش تأسیس شد و اکنون به دست چهل و ششمین نسل از خانواده مدیریت می شود. اما بسیاری از شرکت های جدید و نسل امروزی همچون «مایکروسافت» حتی تا سال ۱۹۷۵ وجود خارجی هم نداشته اند. پس به راستی علل حیات موفق شرکت های بزرگ و کوچک و تراز جهانی چیست؟
نگارنده این مطلب تحقیق بسیار کرد تا بتواند به راز و رمز موفقیت این شرکت ها پی ببرد. آنچه در پی آمده چکیده این یافته هاست که امیدوارم مفید باشد.

۱- از مدیری دوراندیش و دارای چشم انداز رفیع برخوردار هستند

بدون داشتن چشم انداز رفیع و گسترده نمی توان به قله های موفقیت دست یافت. آنجا مکان عقاب هایی است که با بال های قدرتمند و چشمان تیزبین خود در ارتفاعات بلند پرواز می کنند. بدون داشتن چشم انداز خیلی که زرنگ باشیم همچون اردک در آب به دور خود می گردیم. برای تدوین چشم انداز از افراد خبره بهره بگیریم و آن را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

۲- کالا یا خدماتی ارائه می دهند که مورد نیاز مردم است

ژاپنی ها به کالاها و خدمات غیرضروری و بی مصرف «مودا» می گویند، یعنی فقط مشتریان بسیار خاص با عادات و علایق عجیب و غریبشان سراغ آنها می روند. برای نمونه یک شرکت امریکایی یک نوع عینک تولید می کرد که دارای برف پاکن بود. ببینید چند درصد مردم مایل به خرید عینکی با دوبرابر قیمت واقعی هستند که دارای برف پاکن باشد تا در برف و باران شیشه عینک آنان را تمیز کند. البته مفهوم عکس آن بدین معنی نیست که اگر ما کالای مورد نیاز مردم را تولید کردیم حتماً موفق می شویم. باید عوامل دیگر موفقیت را هم فراهم کرد.

۳- کالا یا خدماتی را ارائه می دهند که نیازهای جامعه فردا را برطرف می کند

برای نمونه شرکت مایکروسافت تا سال ۱۹۷۵ اصلاً وجود خارجی نداشت اما با ابداع نرم افزارهای جدید و تسهیل کننده رایانه ئی، خیلی زود به یک شرکت تراز اول جهانی تبدیل شد و آقای بیل گیتس بنیانگذار آن دست کم به مدت ۱۰ سال ثروتمندترین مرد جهان بود. در واقع آنچه باعث تولید این همه ثروت شد، «ارزش مغز» بود. به دیگر سخن اینان حتی یک سنجاق قفلی تولید نکردند، هرچه بود از نوع خدمات بود. کندوکاو در جامعه و یافتن نیازها، یکی از راه های حرکت به سوی کارهای بدیع و نوآورانه است.

۴- آدم مناسب در جای مناسب

چارلز کخ صاحب صنایع نفتی کخ در کتاب «علم موفقیت» می گوید: یکی از عوامل کلیدی موفقیت، قرار دادن فرد مناسب در شغل مناسب و مرتبط با اوست. هیچ شرکتی در هیچ کجای این کره خاکی بدون رعایت این بند، هرگز موفق نبوده است، مگر به ثروتی وصل باشد که هیچ ارتباطی به موفقیت شرکت نداشته باشد و همواره از آن ارتزاق کند. فقط با وجود افراد شایسته و باتجربه و آن هم با رشد پلکانی می توان موفق شد. گماردن افراد بی ربط بر مسند امور، نابودکننده امیال همه اعضای یک شرکت است. باید نور چشمی ها را با حقوق کلان در خانه نشاند تا نتوانند مزاحم کار دیگران شوند که البته این هم، افراد زحمتکش جامعه را عقده ئی می کند. پس راه بهتر همان است که مدیرعامل شرکت ژاپنی «سونی» پیمود، وقتی پسرش مهندس شد او را در کنار مهندسان تازه استخدام شده دیگر قرار داد تا کار را از پایه شروع و پلکانی و براساس شایستگی پیشرفت کند.

۵- به اصول کار تیمی معتقد هستند و محیط مطلوب کاری ایجاد می کنند

رازموفقیت موفقیت مدیران درعبوراز موقعیت های بحرانی ،تشخیص درست موقعیتی است که از آن به محیط ویژه که همان محیط« شرکت‌های بحران‌زده را با مثال قورباغه‌ای که داخل آب خنکی قرار گرفته که به تدریج در حال گرم شدن است و به آن توجه نمی‌کند تا کار از کار گذشته و دیگر نمی‌تواند از آب داغ شده بیرون بپرد»یاد می شود
«حتی مدیران خوب هم ممکن است، نشانه‌های اولیه یک دردسر را تشخیص ندهند. اولین قدم این است که اعتراف کنید مشکلی وجود دارد.»
نشانه های بحران بتدریج و با اغوای مدیران در کسب و کارها نمود پیدا می کنند وهمچنانکه در مثال پخته شدن قورباغه در محیط ولرم موجب می شود که در مرحله شدت بحرانی و جوش آمدن آب ،قورباغه نتواند خودرا از محیط بحرانی آب جوش نجات دهد ؛مدیرانی که نتوانند شاخص های بروز بحران را درموعد اقتضائی تشخیص ندهد سرنوست کسب و کارهای آنان غیر از ورشکستگی چیزدیگری نخواهد بود.
مهارتی که مدیران نکته سنج را از بحران نجات می دهد علاوه بر نکته سنجی ،کنترل شرایط محیطی و حتی وضعیت کسب و کارها ی رقیب و همکاراست.
وکلام آخر این که«. تصمیم گیری مدیر کسب و کار روی موفقیت شرکت، جذب مشتری، رضایت کارکنان و بازار کار تاثیر بسیار زیادی می‌ گذارد. انتخاب هر یک از تصمیمات مهم به مهارت و دانش نیاز دارد. اشیاء فراوانی وجود دارد که روی کیفیت تصمیم گیری مدیر کسب و کار تاثیر دارد. این اشیاء عبارتند از: احساسات، نوع نگاه به خطرات شخصی،اجتماعی و کسب و کاری، آمادگی برای یادگیری دانش لازم، تلاش کردن و دنبال کردم تصمیمات عقلانی.

۱٫ تصمیم‌ گیری مدیر کسب و کار و چگونگی اتخاذ یک تصمیم فعال
۲٫ چه چیزی در یک تصمیم گیری مدیر کسب و کار در تجارت تاثیر می گذارد؟
۳٫ نگاه به تصمیم
۴٫ در شرایط سخت چطور می توان همه چیز را تغییر داد؟-اوقات خوب
۵٫ در شرایط سخت چطور می توان همه چیز را تغییر داد؟-اوقات سخت
۶٫ ۱۰ رهنمود برای خروج شرکت ها از بحران
۷٫ یاکولا ۱۰ روشی را که شرکت‌های عقب مانده در مسیر تحول به آن نیاز دارند، معرفی کرده است:
۸٫ دیدگاه‌های قبلی خود را در مورد یک شرکت بحران‌زده دور بریزید
۹٫ خودتان را به انتقاد از طرح‌تان مجبور کنید
۱۰٫ از هیات‌مدیره انتظار بیشتری داشته‌باشید
۱۱٫ بر نقدینگی متمرکز شوید
۱۲٫ یک داستان تغییر بزرگ ایجاد کنید
۱۳٫ با هر تحولی مثل بحران رفتار کنید
۱۴٫ با اقدامات کوتاه‌مدت، شرایط پذیرش تغییر را ایجاد کنید
۱۵٫ طرح‌های تشویقی قدیمی را دور بریزید
۱۶٫ یک یا دو عضو ارشد را تغییر دهید
۱۷٫ افراد بااستعداد را پیدا یا حفظ کنید
۱۸٫ افراد موفق و افراد شکست خورده و تفاوت های کلیدی میان این دو گروه
۱۹٫ تجربه ی بحران و عبور موفق از آن در شرکت زیراکس
۲۰٫ عبورزیراکس از بحران با مدیریت مولکاهی،وفاداری مشتریان وکارمندان مستعد
۲۱٫ برخی از دلایل موفقیت زیراکس که می تواند برای شما هم کاربردی باشد
۲۲٫ توصیه های احمد روستا به شرکت های کوچک و مردم برای فرار از ورشکستگی: ولخرجی نکنید
۲۳٫ اولین گام برای عبور از شرایط بد اقتصادی موجود، پذیرش واقعیت رکود است
۲۴٫ در این شرایط چه کاری باید انجام داد؟
۲۵٫ درست خرج کردن
۲۶٫ ولخرجی می کنند
۲۷٫ باید به دنبال راهکارهای دقیق بازاریابی بود
۲۸٫ موانع ازمنظر احمدروستا
۲۹٫ یافتن بازارهایی که تقاضای موثروآماده دارند
۳۰٫ مشتریان خوب و کلیدی را ازدست ندهیم
۳۱٫ زمان های قطع ارتباطات وتقویت ارتباطات درآینده
۳۲٫ یافتن تقاضای پنهان درجامعه
۳۳٫ مدیریت درست(مهم ترین عامل برد)
۳۴٫ مدیریت مشتریان
۳۵٫ مشتریان رقیب
۳۶٫ مشتریان بالقوه
۳۷٫ بخشی از مشتریان هم عمدتا ناراضی ها هستند.
۳۸٫ مشتریان مشتریان شما-ایجاد زنجیره استراتژیک
۳۹٫ مدیریت تقاضا درکنارمدیریت مشتری
۴۰٫ فرمول بسیارساده کسب وکار-اولویت بندی درمدیریت
۴۱٫ زندگی مدیریت پرسش ها و پاسخ هاست.
۴۲٫ چگونه شرکت را از بدترین شرایط نجات دهیم
۴۳٫ ۴نکته‌ای که به شما کمک می‌کنند که شرایط را مطابق میل خود تغییر دهید.
۴۴٫ همیشه با مشتری‌ها در ارتباط باشید
۴۵٫ سئوال هایی که باید از مشتریان بپرسید
۴۶٫ امکانات را همواره تحت نظر داشته باشید
۴۷٫ محل کسب‌و‌کار یا وب‌سایت خود را هدف اصلی قرار دهید
۴۸٫ روی تعداد محدود تست کنید
۴۹٫ چگونه غیرممکن ها را ممکن سازیم؟
۵۰٫ درک کنید: چه چیزی ممکن و چه چیزی غیرممکن است
۵۱٫ مجدداً بیندیشید
۵۲٫ مدیران موفق چگونه از بحران اقتصادی گذر می کنند؟
۵۳٫ مدیریت بحران و ارتباطات بحران
۵۴٫ نقش سوءمدیریت دربوجودآمدن بحران
۵۵٫ تعیین گروه ویژه برای مدیریت بحران
۵۶٫ مدیریت بحران هایپرکام ، تجربه ی موفق ایران کیش
۵۷٫ ازکارافتادن ۱۴۰۰۰۰۰دستگاه کارت خوان درسال۲۰۱۵
۵۸٫ اقدام هماهنگ بانک در تعویض پذیرنده ها
۵۹٫ بحران هایپرکام و تقویت بدنه شرکت
۶۰٫ مسیرها را شناختیم
۶۱٫ تیم ورکینگ
۶۲٫ صورت مسئله را پاک نکنیم
۶۳٫ چگونه کاهش فروش در دوران رکود را مدیریت کنیم؟
۶۴٫ دلیل اساسی رابیابید
۶۵٫ آیا نیروی خارجی باعث ایجاد این مشکل شده؟
۶۶٫ به “همین حالا خرید کنید” ضرورت ببخشید
۶۷٫ همه مزاحمات را از بین ببرید
۶۸٫ کسب و کار موفق در دوران رکود
۶۹٫ ● چگونه به تغییر بودجه واکنش نشان دهیم؟
۷۰٫ رفتار مصرف کنندگان چگونه تغییر می کند؟
۷۱٫ چگونه می توان در دوران رکود فرصت های جدید بازار را شناخت؟
۷۲٫ مدیریت بحران برای کسب وکارهای کوچک با منابع محدود
۷۳٫ شروع آژانس بازاریابی دیجیتال تک نفره
۷۴٫ نحوه مقابله با بحران– پذیرش مشکل
۷۵٫ نحوه مقابله با بحران-بهینه سازی نیروی کار
۷۶٫ نحوه مقابله با بحران-کاهش هزینه ها
۷۷٫ نحوه مقابله با بحران-کنارآمدن با مشکلات وآمادگی برای یادگیری
۷۸٫ مدیریت بحران ،یعنی یادگیری چیزهای جدید
۷۹٫ شش گام برای مدیریت بحران – برایان تریسی
۸۰٫ استراتژی اول:اهدافتان را تعیین کنید
۸۱٫ استراتژی دوم:شجاعانه عمل کنید
۸۲٫ استراتژی سوم: منابع خودتان را سازماندهی نمایید
۸۳٫ استراتژی چهارم: بسیار انعطاف پذیر باشید
۸۴٫ استراتژی پنجم: تمامی اطلاعات موجود را جمع‌آوری و ذخیره نمایید
۸۵٫ استراتژی ششم: تمامی افراد را به انجام کارهای گروهی دعوت کنید
۸۶٫ استراتژی هفتم: شما یک مدیر هستید
۸۷٫ هاکوپیان چگونه برند شد
۸۸٫ مشتری مداری و درک درست نیاز مشتریان
۸۹٫ هاکوپیان یک شرکت خانوادگی است و موفق به دریافت ٢۰ جایزه بین المللی از سال ١٩٩۴ تا ٢۰۰٩ و دو جایزه ملی در سال ٨۴ و ٨۵ شده است؛ تعدادی از عناوین جوایز دریافتی را در زیر آورده ایم:
۹۰٫ نیازهای جدید و توانایی مطابقت با این نیازها
۹۱٫ مشتریان پای ثابت که تعدادشان رو به افزایش است
۹۲٫ برنامه ریزی مدون عامل اصلی موفقیت این برند
۹۳٫ ایمان و اعتماد به توانایی‌های ذاتی، اولین قدم برای موفقیت!

دانلودو خرید ۳۸۰۰۰تومان

 

جهت خرید مقاله کلیک کنید

آخرین مطالب

درباره ما

سایت پژوهش کارا در راستای ارائه خدمات علمی و مشاوره ای و با رویکرد مشارکت جویانه ایجاد شده است و هدف آن خدمات متناسب با نیاز سروران گرامی اعم از ؛ دانشجویان ، استادان راهنما ، فعالان کسب و کارهای بزرگ ،متوسط و کوچک می باشد.

آمار

ارتباط با ما

آدرس : تبریز – شهرک شهید یاغچیان

تلفن : 09144067323 – 09142183819

ایمیل : gaffarim3@yahoo.com

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

۷ روز هفته، ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
جهت خرید مقاله کلیک کنید